pepe77 fórum hozzászólásai
« előző12következő »

pepe77 Elküldve: 2013-10-16 13:30 Szelepszár szimering

YELLOW írta:
pepe77 írta: Nekem cseréltek szimeringet a hengerfej levétele nélkül Egerben. Gyors, olcsó, de nekem sajna nem igazán oldotta meg a problémát. Lentebb írtam az okokról, valószínűleg gyűrű. Én tovább nem foglalkozok vele, mert nem éri meg. Utángyártottból 200e Ft, gyári alkatrészből 300e Ft lenne a gyűrűk cseréje és a járulékos meló. Kompresszió, teljesítmény megvan, motor szépen jár, néha utána töltök egy kis olajat...



neked már az M54-es van benne nem? a 170 lovas 2.2-es. az amúgyis szereti enni.


Igen, az van. Én is ezt hallottam erről a motorról azért nem foglalkoztat már különösebben. Ha majd egyszer kifekszik emiatt (bár erre semmi nem utal) majd kap egy másik motort...úgy is annyi van mint a szemét Az más kérdés mennyire megbízhatóak.

pepe77 Elküldve: 2013-10-14 21:31 Szelepszár szimering

Nekem cseréltek szimeringet a hengerfej levétele nélkül Egerben. Gyors, olcsó, de nekem sajna nem igazán oldotta meg a problémát. Lentebb írtam az okokról, valószínűleg gyűrű. Én tovább nem foglalkozok vele, mert nem éri meg. Utángyártottból 200e Ft, gyári alkatrészből 300e Ft lenne a gyűrűk cseréje és a járulékos meló. Kompresszió, teljesítmény megvan, motor szépen jár, néha utána töltök egy kis olajat...


anubisz írta:
Zolee írta:
anubisz írta:
Zolee írta:
viktor78 írta:
nucu523 írta: Sziasztok! Ugyan ez a problémám nekem is! Brutál olajfogyasztás 1 liter olaj 1000km-en! castrol 10-40-esböl! Ennek ellenére a motor szépen halkan járt eddig, de most elkezdett szelephangja lenni, nem füstöl. 260ezer van a motorba. Szerelő még nem nézte. Várom a véleményeket! :



Szia, valaki turáztassa meg 3-4 ezerig kb. fél percig, ameddig te a kipufogónál figyelsz, ha színtelen és szinte semmi szaga nincs, nincs mit aggódni.


Sziasztok,
Hasonló cipőben járok. Az autó 10 éves, N40B16 blokk, 130.000 km. Durván füstöl a motor, de csak teljesen bemelegedett állapotban, 3000 fordulattól felfele ill. nagyobb terhelésnél (komolyabb emelkedőn) a füst színe kékes beütésű, de mégis inkább fehérnek mondanám, a szaga kicsit benzines (nem fogy a víz, a víz nem olajos, az olaj nem szürke) kb. 2-3 dl olajat eszik 1000 km-en, most 2000 km-t futott 5w-30 olaj van benne, de ezt jobban eszi mint a 0w-30-at. (hozzá kell tennem h ahogy a 100e km-t átlépte, elkezdte csipegetni az olajat, utoljára már 1.75 litert töltöttem bele a 0w-30 ból cserétől-cseréig - tehát 10e km alatt, de a füstölést csak most - kb. 400-500 km-el ezelőtt - kezdte).
Olajfolyás, tömítetlenség nincs. Kompresszió minden hengerben 11 bar, nyomásesés nincs, gyertyák őz-barnák, a motor szépen jár, normálisan gyorsul, a fogyasztás nem változott, viszont kartergáz nagyon minimális mértékben van. Diag motorral kapcsolatos hibát nem ír.
A fentiek ismeretében szerintetek mi lehet a füstölés és a folyamatosan növekvő olajfogyasztás oka: szelepszár szimering? olajlehúzó gyűrű? hengerfejtömítés? kartergázmembrán? - úgy tudom h az N40-es blokkban nincs is membrán? persze akkor még mindig maradna a kérdés h hova lesz az olaj?
Ja igen, lehet ezen a blokkon szelepszár szimeringet cserélni anélkül h levennénk a hf-et? Ha valaki meg tudja így csinálni kérem jelentkezzen!
Segítsetek ha tudtok, előre is nagyon kössz! Zolee


Akkor nekem még mindig jó állapotba van a motorom, mert van már benne tuti 400 ezer, és nálam 12,6 minden hengerbe,szinte teljesen egyformán, most még lehet jobb is, mert azóta lettek szimeringek cserélve, meg szelepvezetők is.


Az N40-es motor újonnan tud 12-t (10-12 közt jó), uh a 11 nem rossz érték, az M54-et nem tudom, de a 12,6 nem hangzik rosszul.


Azt nem tudtam, azt hittem nálad is magasabb a gyári érték. Akkor nem rossz a 11.


pepe77 Elküldve: 2013-08-15 11:50 Szelepszár szimering

pepe77 írta:
MattM325 írta:
pepe77 írta:
pepe77 írta:
Peti320i írta: Sziasztok! Ugyan ez a problémám nekem is. Brutál olajfogyasztás és ugyan úgy a füst. Elmentem a POLLTOMÉKHOZ megnézték. Azt mondták 10 BMW ből 9 megoldódik a karter lecsapatószelep és az összes hozzátartozó cső cseréjével. Állítólag úgy eltömődik h ez okozhatja a problémát. Jövőhéten szerdán viszem a paripám. Utána beszámolok Nektek.


Ez a kartergàz szűrő lenne? Mert én azt is kicseréltettem a hozzá tartozó 3db csővel együtt (csak a csövek 30e ft). Nekem nem oldotta meg, lehet, hogy pont enyém az 1 a 10-ből...


Utána kérdeztem. A szellőztető (szűrő) nem egyezik meg a szeleppel. Én kicseréltettem a szűrőt házastól, csövestől együtt mikor olajat is cseréltem, de azt nem tudom, hogy mikor ezt megcsinálták kitisztították-e a szelepdekniben lévő szelepet. Mert ha az el van dugulva hiába a többi több 10e Ft-ba kerülő cucc, sokat nem segít...Na majd meglátjuk. Azért furcsa, hogy 220e km körül elkezdik ezt a szarakodást a bmw-k. Szánalmas. Apám régi szolgálati Peugeot 306-osa 400e km-nél sem tett ilyet...pedig az ütve-vágva volt, nem volt így kinyalva a segge mint az enyémnek.


Apád 306-osának valószínűleg nem kellett tudnia EU4-et sem EU3-at.


ui.: Nem rémlik, hogy lenne ott ilyen szűrő,ETK-ban sem találom.




Akkor ezek szerint az eu3-4-et tudó autóknak ki kell feküdni 200e km után? Az előző autóm is bmw volt, 520d, óra szerint 250e volt benne (ami szerintem inkább 350e) mikor eladtam, de olajat nem nagyon evett. Megváltam tőle mert meguntam a szokásos dízel betegségeket, gondoltam milyen fasza lesz egy szívó benzines, mi baja lehet? Egy gazdás, végig szervizelték ott ahol vették...eddig sajna csalódás, pedig imádom a bmw-ket!



Na, most kaptam egy újabb infót. Sz*arni bele, nem kell itt pénzt költeni meg kisérletezgetni, mert a füstöt meg az olajfogyasztásta dugók alsó gyűrűjének síkba kopása okozza....tipushiba. Kíváncsiságból kérek ajánlatot mennyi lenne a móka ha esetleg egyszer rászánnám magam.

pepe77 Elküldve: 2013-08-15 10:36 Szelepszár szimering

MattM325 írta:
pepe77 írta:
pepe77 írta:
Peti320i írta: Sziasztok! Ugyan ez a problémám nekem is. Brutál olajfogyasztás és ugyan úgy a füst. Elmentem a POLLTOMÉKHOZ megnézték. Azt mondták 10 BMW ből 9 megoldódik a karter lecsapatószelep és az összes hozzátartozó cső cseréjével. Állítólag úgy eltömődik h ez okozhatja a problémát. Jövőhéten szerdán viszem a paripám. Utána beszámolok Nektek.


Ez a kartergàz szűrő lenne? Mert én azt is kicseréltettem a hozzá tartozó 3db csővel együtt (csak a csövek 30e ft). Nekem nem oldotta meg, lehet, hogy pont enyém az 1 a 10-ből...


Utána kérdeztem. A szellőztető (szűrő) nem egyezik meg a szeleppel. Én kicseréltettem a szűrőt házastól, csövestől együtt mikor olajat is cseréltem, de azt nem tudom, hogy mikor ezt megcsinálták kitisztították-e a szelepdekniben lévő szelepet. Mert ha az el van dugulva hiába a többi több 10e Ft-ba kerülő cucc, sokat nem segít...Na majd meglátjuk. Azért furcsa, hogy 220e km körül elkezdik ezt a szarakodást a bmw-k. Szánalmas. Apám régi szolgálati Peugeot 306-osa 400e km-nél sem tett ilyet...pedig az ütve-vágva volt, nem volt így kinyalva a segge mint az enyémnek.


Apád 306-osának valószínűleg nem kellett tudnia EU4-et sem EU3-at.


ui.: Nem rémlik, hogy lenne ott ilyen szűrő,ETK-ban sem találom.




Akkor ezek szerint az eu3-4-et tudó autóknak ki kell feküdni 200e km után? Az előző autóm is bmw volt, 520d, óra szerint 250e volt benne (ami szerintem inkább 350e) mikor eladtam, de olajat nem nagyon evett. Megváltam tőle mert meguntam a szokásos dízel betegségeket, gondoltam milyen fasza lesz egy szívó benzines, mi baja lehet? Egy gazdás, végig szervizelték ott ahol vették...eddig sajna csalódás, pedig imádom a bmw-ket!


pepe77 Elküldve: 2013-08-14 22:21 Szelepszár szimering

pepe77 írta:
Peti320i írta: Sziasztok! Ugyan ez a problémám nekem is. Brutál olajfogyasztás és ugyan úgy a füst. Elmentem a POLLTOMÉKHOZ megnézték. Azt mondták 10 BMW ből 9 megoldódik a karter lecsapatószelep és az összes hozzátartozó cső cseréjével. Állítólag úgy eltömődik h ez okozhatja a problémát. Jövőhéten szerdán viszem a paripám. Utána beszámolok Nektek.


Ez a kartergàz szűrő lenne? Mert én azt is kicseréltettem a hozzá tartozó 3db csővel együtt (csak a csövek 30e ft). Nekem nem oldotta meg, lehet, hogy pont enyém az 1 a 10-ből...


Utána kérdeztem. A szellőztető (szűrő) nem egyezik meg a szeleppel. Én kicseréltettem a szűrőt házastól, csövestől együtt mikor olajat is cseréltem, de azt nem tudom, hogy mikor ezt megcsinálták kitisztították-e a szelepdekniben lévő szelepet. Mert ha az el van dugulva hiába a többi több 10e Ft-ba kerülő cucc, sokat nem segít...Na majd meglátjuk. Azért furcsa, hogy 220e km körül elkezdik ezt a szarakodást a bmw-k. Szánalmas. Apám régi szolgálati Peugeot 306-osa 400e km-nél sem tett ilyet...pedig az ütve-vágva volt, nem volt így kinyalva a segge mint az enyémnek.

pepe77 Elküldve: 2013-08-14 17:44 Szelepszár szimering

Peti320i írta: Sziasztok! Ugyan ez a problémám nekem is. Brutál olajfogyasztás és ugyan úgy a füst. Elmentem a POLLTOMÉKHOZ megnézték. Azt mondták 10 BMW ből 9 megoldódik a karter lecsapatószelep és az összes hozzátartozó cső cseréjével. Állítólag úgy eltömődik h ez okozhatja a problémát. Jövőhéten szerdán viszem a paripám. Utána beszámolok Nektek.


Ez a kartergàz szűrő lenne? Mert én azt is kicseréltettem a hozzá tartozó 3db csővel együtt (csak a csövek 30e ft). Nekem nem oldotta meg, lehet, hogy pont enyém az 1 a 10-ből...

pepe77 Elküldve: 2013-08-14 09:29 Szelepszár szimering

norbeee írta:
pepe77 írta: Sziasztok! Hasonló gondom volt, bár nekem csak egy hosszabb motorfékes szakasz után az első gázadásra nyomott ki füstöt, egyébként máskor még erőteljes gyorsításkor sem, 1000 km-enként kb. fél liter olajat elfogyaszt.
Mi is szimeringre gondoltunk mert egyénként a kocsi jó erőben van és a komputer sem mutat semmit. Gyertyák, trafók rendben, kompresszió van...
Tehát megvettem a 24 db szimeringet és a szelepdekni tömítést és elvittem szerelőhöz Egerben. Nem akartam, hogy megbontsák a motort ezért itt kitaláltak egy olyan megoldást a srácok, hogy szétszedés nélkül a gyertya helyére készített nagynyomású eszközzel a szelepeket fenntartva kicserélték az összes szimeringet. A dupla vanossal szegények célszerszám híján eléggé megszenvedtek, de mára elkészült. Mivel a kocsi már 12 éves a szimeringek kőkemények voltak, teljesen elöregedtek. Még csak városban mentem, füstöt nem tapasztaltam, este kipróbálom hosszú dombos motorfékezés után.
A lényeg, hogy ha ezután jó, ezzel a módszerrel olcsón megúszható, ha meg nem, akkor előbb-utóbb úgy is szét kell szedni és felújítani a hengerfejet...egy próbát mindenképp megér!

21:15 próba megvolt, sajnos hosszú motorfékes (4-esben 60-nal kb. 600 m) gurulás után a domb aljában lelassítva és vissza 2 után megint jött a pamacs
akárhogy hegyelem semmi, de ebben az esetben megjelenik egy fehéres-kékes füstcsomó.



Akkor most javult a helyzet vagy maradt a probléma? mennyibe került ez a művelet? már ha nem vagyok indiszkrét..


A helyzet nem igazán javult, de legalább a szimeringek újak, tehát nem ez okozza a füstöt. Hozzá kell tegyem, hogy eddig 10w 40-es olaj volt benne és mióta beleraktam a gyári 5w30-ast azóta tapasztalom a dolgot. A motorban elvileg 220e km van, ami szerintem nem sok, de ezek szerint már érzékeny a vékony olajra. Még futok egy kört benne, de egyenlőre nem fogom szétszedetni a motort és nem lesz hengerfej felújítás meg ilyenek. Beleöntök egy kis szeleptisztító adalékot, illetve majd később vastagabb olaj is visszamegy aztán meglátjuk. Egyébként maga a művelet 25.000 Ft volt, mert a vanos miatt sokat kellett állítgatni. Plusz 24 db szimering kb. 5.000 Ft és ha kell a szelepdekni tömítés az is még egy 10-es. A tömítést egyébként is cseréltem volna mert könnyezett egy kicsit, olyan volt mint a ropi, úgy el volt öregedve.

pepe77 Elküldve: 2013-08-12 17:23 Szelepszár szimering

Sziasztok! Hasonló gondom volt, bár nekem csak egy hosszabb motorfékes szakasz után az első gázadásra nyomott ki füstöt, egyébként máskor még erőteljes gyorsításkor sem, 1000 km-enként kb. fél liter olajat elfogyaszt.
Mi is szimeringre gondoltunk mert egyénként a kocsi jó erőben van és a komputer sem mutat semmit. Gyertyák, trafók rendben, kompresszió van...
Tehát megvettem a 24 db szimeringet és a szelepdekni tömítést és elvittem szerelőhöz Egerben. Nem akartam, hogy megbontsák a motort ezért itt kitaláltak egy olyan megoldást a srácok, hogy szétszedés nélkül a gyertya helyére készített nagynyomású eszközzel a szelepeket fenntartva kicserélték az összes szimeringet. A dupla vanossal szegények célszerszám híján eléggé megszenvedtek, de mára elkészült. Mivel a kocsi már 12 éves a szimeringek kőkemények voltak, teljesen elöregedtek. Még csak városban mentem, füstöt nem tapasztaltam, este kipróbálom hosszú dombos motorfékezés után.
A lényeg, hogy ha ezután jó, ezzel a módszerrel olcsón megúszható, ha meg nem, akkor előbb-utóbb úgy is szét kell szedni és felújítani a hengerfejet...egy próbát mindenképp megér!

21:15 próba megvolt, sajnos hosszú motorfékes (4-esben 60-nal kb. 600 m) gurulás után a domb aljában lelassítva és vissza 2 után megint jött a pamacs
akárhogy hegyelem semmi, de ebben az esetben megjelenik egy fehéres-kékes füstcsomó.

pepe77 Elküldve: 2013-04-09 22:16 M3-as elsõ lökhárító 3-as bmw-re

Szép, ilyet még nem láttam, de kicsit drága...nem? Bár gondolom azért nem ennyiért adja majd
Én gyári m-tech II vettem, le van fényezve, holnap rakják fel.
Az elsőből a fékhűtök egyenlőre nekem is kimaradtak, de szerintem előbb-utóbb majd meglesznek azok is, addig rács lesz...
A CSL tényleg fasza, hasonló szárnyat én is néztem:

http://www.schmiedmann.hu/3_se....htm#19540



szotakdavid írta:
ateszka86 írta: gratulálok hozzá, akkor te sem vettél fékhűtő csövet hozzá?...milyen hátsó lököst vettél? én ezen gondolkozom:
http://www.horguemtuning.ro/prod_37632.html





Inkább a csl tetőt


pepe77 Elküldve: 2013-04-08 10:57 M3-as elsõ lökhárító 3-as bmw-re

Kimentünk érte Nagyváradra, de még így is bőven megérte. A srác rendes volt, vasárnap is eljött az üzlethez és ideadta a cuccokat. Azóta felraktuk, de még én is keresek itthon valami rácsot, mert az a lyuk így nekem sem tetszik annyira. Jövő héten megy rá a hátsó lökös, csak még szereznem kell valamit, amit a pdc-k helyére berakok. Már megvannak az ültetőrúgók meg a 18-as felnik, úgyhogy hamarosan teljesen kész!

ateszka86 írta:
pepe77 írta: Hali!
Elkészült az enyém is!
Az autódon a ködlámpa melletti rácsot te külön szerezted be?

ateszka86 írta: elkészült!! Imádom !











igen,külön vettem és festes utan ráragasztottam...sikerült megoldani a szallítast? tegyél majd fel képet,rendben volt minden?


pepe77 Elküldve: 2013-04-07 23:58 M3-as elsõ lökhárító 3-as bmw-re

Hali!
Elkészült az enyém is!
Az autódon a ködlámpa melletti rácsot te külön szerezted be?

ateszka86 írta: elkészült!! Imádom !









pepe77 Elküldve: 2013-04-03 21:19 Differenciálmû

Sziasztok!

Nekem igazából nincs problémám a diffivel, de felvetődött egy kérdés. Egy haverommal ma arról beszélgettünk, hogy lehetséges lenne-e a gyári áttételű diffi helyére egy másikat beszerelni, amelyik miatt a fokozatok (főként az 5.) kicsit hosszabb áttételűek lennének? Azért, mert elég sokat megyek hosszú távon és igazság szerint nem bánnám, ha nem kéne 130-140-nél (kis túlzással) szétforgatni az agyát. Sokat megyek céges 6-os váltós benzinessel és tetszik, hogy majdnem dieseles fordulatszám tartományban lehet haladni igen jó tempóban, ami ugye a fogyasztásra is igen jó hatással van. Tudom, hogy bmw meg benzines és forgatni kell a teljesítményhez, de mivel az enyémből (e46 320 CI) még nem csináltak 6 sebességeset meggondolandó ez az alternatíva. Csinált már ilyet valaki? Van valakinek valami ötlete?

Üdv mindenkinek!

pepe77 Elküldve: 2013-03-14 15:54 M3-as elsõ lökhárító 3-as bmw-re

ateszka86 írta:
pepe77 írta:
ateszka86 írta:
pepe77 írta:
ateszka86 írta: sikerült feltenni az Első M lököst...tökéletesen passzol..az volt a problem, h rosszat küldtek az sztem coupera volt jó... vissza küldtem és küldtek mást... elsőre tökéletesen felment...


Nekem meg pont coupe-ra kellene, de a Devilnél azt mondták, hogy egész Európában kifogyott, ami rendeltem (JOM) és csak áprilisban lesz valamikor...


mondjuk április itt van már...én Erdélyből vettem, ködlámpával mindennel 40000Ft egy ár coupe,sedan...csak méret más...nekem az volt gond. gyönyörűen néz ki...betettem a ledes lámpákat hatra is....imádom, szerelmem )))


Az nagyon jó ár! Nekem csak a lökös annyi. Biztos fasza lett, majd tegyél fel képet a végeredményről!


brutálisan szép lett...holnap lesz kész a vesém, matt feketére bevonatom...várom legyen szép az idő és akkor mosás és lövök pár képet... Ha gondolod megadom egy itteni tuningosnak a számát és hátha tudna küldeni neked egy lököst...mert sztem még a szállítási díjjal is megérné.


Azt megköszönném! Mert ha van neki meg olcsóbb is akkor visszamondom itthon, nem várok a drágábbra még legalább egy hónapot.

pepe77 Elküldve: 2013-03-13 21:16 M3-as elsõ lökhárító 3-as bmw-re

ateszka86 írta:
pepe77 írta:
ateszka86 írta: sikerült feltenni az Első M lököst...tökéletesen passzol..az volt a problem, h rosszat küldtek az sztem coupera volt jó... vissza küldtem és küldtek mást... elsőre tökéletesen felment...


Nekem meg pont coupe-ra kellene, de a Devilnél azt mondták, hogy egész Európában kifogyott, ami rendeltem (JOM) és csak áprilisban lesz valamikor...


mondjuk április itt van már...én Erdélyből vettem, ködlámpával mindennel 40000Ft egy ár coupe,sedan...csak méret más...nekem az volt gond. gyönyörűen néz ki...betettem a ledes lámpákat hatra is....imádom, szerelmem )))


Az nagyon jó ár! Nekem csak a lökös annyi. Biztos fasza lett, majd tegyél fel képet a végeredményről!

pepe77 Elküldve: 2013-03-13 17:56 M3-as elsõ lökhárító 3-as bmw-re

ateszka86 írta: sikerült feltenni az Első M lököst...tökéletesen passzol..az volt a problem, h rosszat küldtek az sztem coupera volt jó... vissza küldtem és küldtek mást... elsőre tökéletesen felment...


Nekem meg pont coupe-ra kellene, de a Devilnél azt mondták, hogy egész Európában kifogyott, ami rendeltem (JOM) és csak áprilisban lesz valamikor...
« előző12következő »