seta fórum hozzászólásai

seta Elküldve: 2017-04-07 04:02 Autóvásárlás

Sziasztok!

A tanacsotokat szeretnem kerni autovasarlassal kapcsolatban. Regi tervem egy e24es felujitasa. Most vegre adottak a lehetosegek a projecthez. Mar evek ota nezegetem a hirdeteseket es neha egesz jo aron talalni capakat. Viszont mostanaban csak horror aron vannak mindenhol (hahu, mobile.de). Gondolom azert mert mar oldtimer kategoria. A lenyeg h nekem nem patika allapotu kell, sot meg motorikusan sem kell h jo legyen (M62 megy majd bele).
A kerdesem az lenne h szerintetek merre lenne erdemes nezelodni. Nem vagyok tapasztalt autovasarlo, nincs a kedvencek kozott az osszes hasznaltautos honlap, de remelem van itt olyan akinek igen
Elore is koszi a valaszokat/tanacsokat!

seta Elküldve: 2014-09-04 18:32 Segítség!!!

Sziasztok!
Ma egy elég gáz, halmozott probléma jött elő. Az autóhoz csak egy kulcsom van, és abban már rég meghalt az akksi, ezért tavaly elött kicseréltem egy gombelemre. Ez azomban pár hete lemerült, szal az autót csak "manuálisan", kulcselfordítással lehet nyitni.
Ám ma valszeg eltört a zárszerkezet mert ha nyitó irányba fordítom akkor minden ellenállás nélkül elfordul egy negyed fordulatot és ott is marad. Az auto természetesen nem nyílik. Záró irányba sztem működne mert onnan visszatolja a rugó, de az auto most is zárva van.
Az autón ez az egy darab kulcslyuk van. Vettem új elemet a kulcsba, de sztem elemcsere után újra kéne tanítani. Ehhez persze elöbb ki kéne nyitni...

Van esetleg vkinek ötlete h hogy tudnám kinyitni?

seta Elküldve: 2014-05-31 10:33 Segítség!!!

Tano írta: Ha le tudod venni a csövet ami rámegy a légszűrő utáni csőszakaszra nyugodtan kitakaríthatod. A 136 lovasnál ez kintebb van, ezlrt könnyű levenni, a tieden nem tudom mennyire macerás. A többi része egyben van a hengerfejjel, azt már nem tudod leszedni, max benyúlsz a csőszakaszba valamivel.


Koszonom Tano! Tehat a szelephazbol megy a kartergaz a lecsapatoba (v a 136 lovas eseteben a kartergaz szurobe), ami a legszurohaz es a befecskendezok kozott van, majd a mellette levo membranon keresztul, a legszurohaz mogott, ebbe a csobe, majd egy kis csovon keresztul becsatlakozik a legszurobol a turboba vezeto vastag csobe.
Bocs a hulye kerdesert, csak szeretnem atlatni.

seta Elküldve: 2014-05-30 22:38 Segítség!!!

Tano írta:
seta írta: Sziasztok!

Nagytakaritos hetveget tartok a motorterben. Miutan levettem a legszuro utani csovet ami a turboba megy, lattam h eleg sok olaj/olajsar van benne lerakodva. A legszuro alol is jon egy vekonyabb cso az elobb emlitett csobe. Ez is eleg olajos/olajsaros. Ezt az "alkatreszt" is szivesen kitakaritanam, csak egyreszt nem tudom mi az, masreszt nem tudom hogy tudnam szetszedni v kinyitni.
Ebben kernem egy hozzaerto segitseget.


Az az alsó cső a kartergázvisszavezetés, így normális, hogy van benne olajlerakódás. A szívócsőben is azért van olaj, mert oda van ez visszavezetve, tehát ez is normális.


Érdemes-e és ki tudom-e ezt vhogy takarítani? Nincs sok lerakódás, de ami van az elég szilárdnak tűnik ahhoz h a turbó ne komálja ha leválik és beleröppen.

seta Elküldve: 2014-05-30 13:57 Segítség!!!

Sziasztok!

Nagytakaritos hetveget tartok a motorterben. Miutan levettem a legszuro utani csovet ami a turboba megy, lattam h eleg sok olaj/olajsar van benne lerakodva. A legszuro alol is jon egy vekonyabb cso az elobb emlitett csobe. Ez is eleg olajos/olajsaros. Ezt az "alkatreszt" is szivesen kitakaritanam, csak egyreszt nem tudom mi az, masreszt nem tudom hogy tudnam szetszedni v kinyitni.
Ebben kernem egy hozzaerto segitseget.

Errol lenne szo:


Bocs h ekezet nelkul irok.
Elore is koszi!

seta Elküldve: 2013-04-16 08:57 Társalgó

David írta:
YELLOW írta:
David írta:
csatis1 írta:
YELLOW írta: olyan kérdésem volna, hogy eredetileg a 3 M-es szín az melyik? leginkább a középső érdekel.
láttam már ahol a középső sötétkék, meg ahol lila szerű.




világoskék-sötétkék-piros eredetileg.

A lila csak valami elfajzás, képkonvertálási hiba esetleg


Itt van egy cikk ebbe benne vannak a színek.
http://www.bmwblog.com/2009/04...explained/




köszi!


itt lilának írja, ha jól értem. meg bíbornak.


A piros a Texaco színe volt de ezt megvette a Bmw miután megszűnt a kapcsolatuk. A kék a Bmw színe és a "lila" a két színből lett az együttműködést jelképezi.



A cikk a texaco-sól ír de a kommentekben ezt többen megcáfolják mert a texaco elvileg'72 óta texaco csak, illetve valaki az Mes BMWkhez kapott kiskönyvből idéz:
"...When a driving enthusiast sees the M badge on the trunk lid of a passing BMW, they immediately recognize it as one of the finest - and fastest - automobiles in the world. Why the blue/purple/red M emblem? Because Motorsport is BMW's DNA and these colors are its "amino acids," if you will. The left color, Bavarian blue, is BMW's heritage color. The right color, red, expresses our racing pedigree. Combine them and they form the middle M color - purple..."
Ennek alapján a kék a Bajorországra, a piros a "verseny családra" utal, a kettő közti átmenet pedig a lila.

seta Elküldve: 2013-04-10 15:14 Társalgó

BalaBMW írta: Na megpróbálok akkor a biztonság kedvéért valahogy időpontot találni előbb. Most azon gondolkodom, hogy ATE Powerdisc tárcsákat veszek és hozzá ATE fékbetéteket ATE kopásjelzővel. Mit gondoltok erről a párosításról? Szeretnék mindenképpen valami jól kinéző féktárcsákat előre.


Én kb 50.000 km-rel ezelött cseréltem első tárcsákat és betéteket (meg persze visszajelzőt). ATE powerdisc került bele ATE utcai betétekkel (nem sportbetétek, mert azok nem jók sima hétköznapi használatra). Azóta sem a tárcsák sem a betétek nem koptak sokat. Megfelelő a fékteljesítmény és szerintem jol is néznek ki a tárcsák a vájatokkal. Én tudom ajánlani.

seta Elküldve: 2013-04-09 21:22 Társalgó

ute107 írta: Remélem nem klubtag, aki mást átver!

Látjátok a hibát?

http://www.jofogas.hu/jasz_nag...124897.htm
HIRDETÉS


A gyári settet akarja eladni a rainbow dobozában, rainbow-ként nem? Gondolom megvette a szivárványt, kicserélte a gyárit és most vissza akarja kapni az árát...

seta Elküldve: 2013-04-07 01:50 Hifi beszerelése e46-ba

ecr33rb25dett írta:
YELLOW írta: már lehet írtam...

de nem értem. én igen vájtfülű vagyok, de smán elégnek tartom a gyári fejegység tudását. nem értem minek tőle jobb? a hangos zene, nem csak hallás károsító, de stresszeli is az embert. ergó felesleges az erősítő stb. max annak kell, akik hangnyomás versenyre járnak, vagy így csajoznak a dübörgő tucc-tucc zenével.
sokan inkább a biztonságért felelős alkatrészek cseréjére költenének, mint ilyen hülyeségekre. bocs.


Én ezzel nem értek egyet. Az, hogy valaki zenét csinál az autójába nem azt jelenti, hogy a biztonságos közlekedéshez szükséges alkatrészek nincsenek rendben. A másik, hogy a jó zene nem csak arra való, hogy kifele nyomd a tucc-tucc zenét. Már csak azért sem, mert vannak rock and roll pártiak is. De gondolom már te is tapasztaltál már olyat, hogy hallottál egy számot, ami nagyon tetszett és mikor máshol hallottad, akkor nem szólt olyan szépen, olyan minőségben. Ezzel annyit szeretnék csak mondani, hogy a zene építés kocsiba nem mindenkinek arra való, hogy "nagy" zenét, hanem, hogy kifogástalan hangzású zenét csináljon. És ez egy jó dolog! Ez is egy érzés, amire neked lehet nincs szükséged.
Az előző kommenthez meg annyit, hogy ha az összképet nem akarod elrontani egy nem gyári fejegységgel (ami a jó zenéhez elengedhetetlen), akkor egy komoly E46-hoz gyártott gyári helyre passzoló 16/9-es navis multimédiás egységet kell venni. Ez nem egy olcsó megoldás, de ha bármiből jót meg igényeset akarsz, akkor az valamit valamiért elven megy...


Egyet értek. Lehet h csak az én autóm lógott ki a sorból, de gyári hangszórókkal és gyári fejegységgel olyan doboz hangja volt mint egy régi alcatel mobilnak, és itt most nem vájtfülűségről van szó (és még csak véletlenül se keverjünk bele olyasmit h persze mer' az mp3 meg a sugárzott rádio milyen szar minőségű). Nem szoktam a tükröket remegtetni a hangerővel, egyszerűen csak szeretem ha szépen szól a zene és igenis nagy különbség van a gyári meg egy középkategóriás (macaudio) set + fejegység között. Megjegyzem, nekem egy 1000 éves kenwood sima CD lejátszós fejegység van az autóban és már az is összehasonlíthatatlan a gyárival.

seta Elküldve: 2013-04-06 21:48 Hifi beszerelése e46-ba

Striker írta: Sziasztok !
Tanácsot szeretnék kérni, ugyebár e46 320d-m van érdemes bele vennem mélynyomót erőssítővel vagy mivel sedan sz@rt se fog érni és inkább vegyek a gyári hangszórók helyett valami nagyobb teljesítményű hangszórókat+ erőssítőt?


Hello!

Ha elolvasod ezt a topicot az elejétől, minden kérdésedre választ kapsz. Azt tapasztalatbol tudom mondani h elöször a gyári fejegységet érdemes lecserélni, a gyárival hiába cserélgetsz bármit v teszel be vhogy (erősített jelről vezérelt) erősítót + mélyládát, lényegi változást nem fogsz észre venni. 1. fejegység, 2. hangszórók, 3. mélyláda (sajnos sedan esetében tul kell méretezni a mélyládát mert jol szigetel, kivéve ha kiveszed a sízsákot, vagy a sízsák helyéről a lemezt és lehajtod a könyöklőt, ezzel "lyukat nyitva" az utastérre, de szvsz ez elég gagyi megoldás)

seta Elküldve: 2013-04-03 22:17 Belsõ

Sziasztok!

E46 compact és coupe ülések mennyire kompatibilisek? Be tudom rakni egy QP üléseit az enyémbe? Compacthoz nincs sok használt ülés, QP-hoz annál több...
Köszi!

seta Elküldve: 2013-03-22 09:54 Gázolajszürõ

compact írta: Üdv!

Tudna valaki abban segíteni, hogy e46 alatt hol keressem a gázolajszűrőt és úgy nagyjából hogy működik a csere? Esetleg valami amire nagyon figyelni kell és hogy légteleníteni lehet-e valahogy vagy elég ha párszor ráadom a gyújtást?


Compactban kb a sofőrülés alatt keresd az autó alatt. Egy védőlemez takarja. A csere nem nehéz. A szűrőben jópád dl üzemanyag van amikor leveszed, ezt érdemes kiönteni valamibe, majd visszatölteni. Arra figyelj h ha lvetted a szűrőt és nem zárod el valahogy a csöveket akkor ki fog folyni valamennyi üzemanyag. Csere után én csak gyujtást adtam rá, és hagytam pár percig dolgozni az üzemanyagszivattyűt. Utána pöccre indul, max néha kicsit beremeg amikor 1-1 buborék elér a motorhoz, de nekem nem volt probléma vele.

seta Elküldve: 2013-03-19 13:27 Társalgó

anubisz írta:
YELLOW írta: beszakadt_az_m1-es_burkolata_gyornel


majd így lesz megcsinálva!!!
http://www.vezess.hu/vezetunk/...ualisdoboz


térköveznek

seta Elküldve: 2013-02-24 10:31 Visszapillantó tükrök

Sziasztok!

Szeretném lecserélni az oldalsó visszapillantóimat. Meg is vannak az uj tükrök, de indexesek. Hova érdemes az indexet bekötni? El van esetleg vezetve az index jel az ajtócsatlakozóig? Vagy esetleg az oldalindexre kellene rákötnöm párhuzamosan (ahhoz nemtudom hogy férek hozzá)

seta Elküldve: 2013-02-21 21:56 Társalgó

YELLOW írta:
ember84 írta: Ha valakinek van eladó diag kábele,szóljon!!Megveszem!Inpához kell!


leírtam, hogy milyet vegyél. keresel a neten, meghackkeled oszt cső. vagy vegyél 25-ért INPA nevű kábelt. szerinted akinek van, és működik, az miért adná el?


http://www.ebay.com/sch/i.html...mp;_sop=15

De ha olcsobban akarod akkor keress az alibaba.com-on. Amugy az e-bay-es cuccok 90%is az alibabárol v más kinai aukcios oldalakrol van. A hátránya ezeknek az h 3-4 hét v több is lehet mire megérkeznek, de nekem eddig csak jo tapasztalataim voltak az alibabás rendelésekkel.