span09 fórum hozzászólásai

span09 Elküldve: 2023-04-21 04:09 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Sziasztok!
Következőben kérném a segítségeteket:
2001 e46 320d 136HP leállt magától, azóta nem indul.Vettünk egy OBDII bluetooth hibakód olvasót, ami nem tud valmi miatt csatlakozni az ECU-val. Van egy 2004es szibtén e46 320d-nk is csak 150HP, azzal azonnal csatlakozik es hibátlanul működik. Próbáltam már másik ECU-t rakni az autóba, de azzal sem csatlakoznak. Van valakinek használható ötlete?? Köszi előre is..!

span09 Elküldve: 2020-11-11 07:36 Mi lehet a baj?

YELLOW írta:
span09 írta: Sziasztok!
Egy E46 Touring 320d-m van (136le) és a következő gondom van, ebben kérném szíves segítségeteket!

Sikerült belenyúlnom életem legtrógerebb szerelő brigádjába, akik egy letörött szíjfeszítő görgő-rögzítési pont miatti motorblokk elem cseréje végett szedték szét, majd rakták össze minősíthetetlen módon az egyébként kiemelkedő állapotban lévő motoromat. Emiatt már egy ideje átfogó helyreállítási munkálatokat végzek rajta, ami legutóbb a szelepfedél leszedését, a környezetében lévő csavarok ellenőrzését, azok meghúzását, pótlását, illetve a fedél kitisztítását jelentette.

Ez sikerrel meg is történt, viszont azóta az autó nem indul!
Az önindító teker, de nem a szokásos hangon dolgozik, hanem hallatszik a hangján, hogy valami változott vagy nem kóser.. A motor pedig nem indul. Elektromos vezetéket egyetlen egyet érintett a művelet, mégpedig a szelepfedélbe csatlakozó kábelt. Csak ezt húztam le a fedél leszerelésedkor és többszörösen ellenőriztem. A gyertyakábeleket szintén.
JAh, és még annyi, hogy indításkor a műszerfalon kivillan az 'ABS' hiba-visszajelző lámpa.

Fogalmam sincs, mi történhetett és mi miatt nem indul a paripa, ami ezek előtt hibátlanul indult nehézségek nélkül, immáron 14 éve, mióta megvan.. Nagyon várok valami használható ötletet, mert 3 napja ezen pörgök és sürgősen meg kellene oldanom a helyzetet, de már nincs ötletem. Ellenőriztem a teljes biztosíték táblát is, minden bizti ok. Előre is köszönöm szépen a tippeket és a segítségeteket!


mit jelent a önindító teker, csak furán? kattog? közben nem villódzik a műszerfal, az első lámpák indítózáskor nem villognak a kattogás ütemére? ha igen, akkor az akksi lemerült annyira, hogy gátolja az indítást. az ABS lámpa is utalhat erre, hiszen annak is kell a stabil kellő feszültség.


Szia Uram!

Nagyon köszönöm a segítséged, de közben sikerrel beindult a verda. Töltöttem az akksit, ami egyébként nem volt még lemerülve, de biztos segített neki, hogy full-ra lett töltve és így könnyebben előre juthatott az üzemanyag is, mert hogy csupán ennyi volt a gond.. Ez az amit kizártam, mint lehetséges ok, mégis ez lett a megoldás. Megnyitottam fent a szelepfedélnél néhány csavart, hogy hozzáférjek a mögötte lévő csavarokhoz ellenőrzés végett és ahogy ezek szerint kiderült, azok a fém csövek üzemanyag csövek lehettek és lelevegősödött valószínű a rendszer, ezért nem indult. Rápróbáltam a fullos akksival és nehezen, de végül beindult.. Úgyhogy megoldódtam, nagyon köszi a segítséget! (Ha szükséged van valamire E46-hoz, szólj rám! Van 3db szétbontott E46-om, a nagy részük még megvan)



span09 Elküldve: 2020-11-09 16:33 Mi lehet a baj?

Sziasztok!

Egy E46 Touring 320d-m van (136le) és a következő gondom van, ebben kérném szíves segítségeteket!

Sikerült belenyúlnom életem legtrógerebb szerelő brigádjába, akik egy letörött szíjfeszítő görgő-rögzítési pont miatti motorblokk elem cseréje végett szedték szét, majd rakták össze minősíthetetlen módon az egyébként kiemelkedő állapotban lévő motoromat. Emiatt már egy ideje átfogó helyreállítási munkálatokat végzek rajta, ami legutóbb a szelepfedél leszedését, a környezetében lévő csavarok ellenőrzését, azok meghúzását, pótlását, illetve a fedél kitisztítását jelentette.

Ez sikerrel meg is történt, viszont azóta az autó nem indul!
Az önindító teker, de nem a szokásos hangon dolgozik, hanem hallatszik a hangján, hogy valami változott vagy nem kóser.. A motor pedig nem indul. Elektromos vezetéket egyetlen egyet érintett a művelet, mégpedig a szelepfedélbe csatlakozó kábelt. Csak ezt húztam le a fedél leszerelésedkor és többszörösen ellenőriztem. A gyertyakábeleket szintén.
JAh, és még annyi, hogy indításkor a műszerfalon kivillan az 'ABS' hiba-visszajelző lámpa.

Fogalmam sincs, mi történhetett és mi miatt nem indul a paripa, ami ezek előtt hibátlanul indult nehézségek nélkül, immáron 14 éve, mióta megvan.. Nagyon várok valami használható ötletet, mert 3 napja ezen pörgök és sürgősen meg kellene oldanom a helyzetet, de már nincs ötletem. Ellenőriztem a teljes biztosíték táblát is, minden bizti ok. Előre is köszönöm szépen a tippeket és a segítségeteket!