speki fórum hozzászólásai

speki Elküldve: 2018-06-21 11:30 Klíma

Sziasztok,

a következő problémával kapcsolatban kérném a tanácsotokat:

Bmw E60 520i 2004

Ha az autó felmelegszik, akkor alapjáraton bekapcsolt klímánál drasztikusan megemelkedik a fordulatszám. 600-ról 1500-1700 közé felmegy. Ha reggel kijövök a garázsból, és az autó garázshőmérsékletű akkor nem jeletkezik a jelenség. Nyomás 15 bar környékén van alapjáraton, ha pedig forgatom a motor pl 3000-4000-es fordulatszámon, akkor felmegy 20-25 bar közé. A motortérben lévő klímacsövek forróak.

Egyébként a klíma működik, hűteni szépen hűt.

Köszi előre is!

speki Elküldve: 2016-10-24 08:50 Remeg az autó

lanczpeti írta:
speki írta:
katonaza írta:
speki írta:
katonaza írta:
speki írta:
speki írta:
hil írta:
YELLOW írta:
speki írta:
hil írta:
YELLOW írta:
speki írta: Sziasztok,

egy e60 520i egyre boldogtalanabb tulajaként fordulok hozzátok segítségért/ötletért.

Kb. 2 hónapja elkezdődött remegni/rezegni az egész autó. 90-100 környékén kezdődik el a vibráció és 130-140 között van a csúcspontja, ekkor az anyósülés fejtámlája kb 2-3 cm-t mozog elérő hátra, a napellenző szinte ugrál a helyén. 160 felett pedig megmarad a remegés/rezgés az biztos, de nem érezhető már annyira intenzíven. (Érezhetően fennáll, de ha nem figyelsz rá nem veszed észre). A pedálokon is érződik a 130-140 közti tartományban a rázás, illetve az ülésben is végig érződik, hogy a combomig feljön a remegő érzés, az anyósülésen ülve ugyanígy érződik a remegés.

Semmilyen kopogó hang nem hallatszik egyébként.

Üresben gurulva az említett tartományban a remegés szintén fennáll.

Az autón 4 használt gumi volt, kissé kopott és fűrészfogas is. Vettem rá 4 újat, semmi nem változott. Utána rögtön futóműbeállítás, az állítólagos legmodernebb 3d technológiás géppel. Eztán 3 különböző helyen centíroztattam, majd az első felniket a hátsókkal megcseréltettem, aztán átlósan is cserélve lettek a kereket. Aztán 4 másik gyári Bmw felni téli gumival ment fel rá, a helyzet változatlan volt. Aztán szerviz, ahol a kézifékre gyanakodtak elsőre, ami amúgy is szarakodott, ezt megcsinálták de továbbra is fennállt a remegés. A kardán ill a Hardy !elvileg! szintén jó, és végül arra jutottak, hogy a bal hátsó féltengely okozza a gondot. Csápos emelőn benyomtak egy pájszert a féltengelyhez, jobb oldalt meg se mozdult, bal oldalon pedig remegett a pájszer. Eléggé kétkedve fogadtam ezt a megállapítást, és emiatt nem is ugrottam bele, hogy vegyek 160.000 ft-ért egy új féltengelyt, bontóban pedig esélytelen 520i-hez találni, és más nem jó bele, ezért elvittem felújíttatni. A szaki már szétszedés után mondta, hogy szerinte nem ez lesz a probléma, mert egyáltalán nem vészes a kopása, és egyéb sérülés sem látható rajta. A lényeg: a felújítást követően sem oldódott meg a probléma.

Ami még biztos, hogy fennáll: (bár nem tudom van e köze hozzá)

A féktárcsák és a fékbetétek elég silány minőségűek, a betét láthatóan bele is égett a tárcsába. Intenzív fékezéskor picit rángatja a kormányt is.

Illetve a féltengelyt felújító szakit amikor hazavittem, mert házhoz hozta a kocsit, akkor beült hátra és azt mondja, hogy a jobb hátsó kerékcsapágy szerint csere érett.

Előre is köszönöm a segítségeteket!

Üdv



a gumis leírás után én is féltengely, kerékcsapágyra gondoltam volna.
de lehet a fékmunkahenger van berohadva, ezt menet után felni tapogatással érezni ha valamelyik túlzottan meleg. de mondjuk rossz csapágytól is melegedhet.
autót megemelve és kerekeket forgatva kiderül ha a fék befog.
a másik, hogy lehet a kardán és akár a féltengely hajintása is, értsd üt a tengely.
ilyesmikre gondolnék.
de hát látatlanban mindenki csak találgat.

Szia!
Én elsőnek, amit Y is említett, a fék munkahengereket nézném meg. Nekem is volt hasonló bajság az előző autómmal és a fékdugattyúk okozták azt



Sziasztok!

Elsőként köszi a válaszoakt!

Csak, hogy jól értem-e? A fék munkahenger vagy fékdugattyú okozhatja esetleg a remegést/rázást?

Ha a féltengely üt az a felújítás után is fennállhat, vagy nincs köze hozzá? A kardánnal lehet futok még egy kört. Leszedetem és elviszem egy erre specializálódott szakihoz...



a nyeregnél lévő dugóról beszélünk

Én is nehezen hittem el,véletlenül jöttem rá és megoldotta a problémát. Lehet persze más is, de ez a legegyszerűbb,legolcsób, ezért is javasoltam első lépésként



Rákérdeztem a szervizben és ezt megnézték a kézifékkel együtt....

Most leszedetem a kardánt és megnéztem azt... (kardánkereszt, hardy, felfüggesztés csapágya stb.)



Sziasztok,

kardán felfüggesztő cserélve, kardán ki lett centírozva. A probléma továbbra is fenáll!




1. Ha a gumi + felni biztos OK, akkor az első lengőkar (főleg a hátsó) szilentet cseréltetném.
- Ha csak nem épp a nyáron csináltattad meg, akkor ezzel hibázni nem tudsz..

2. Ha nem biztos, akkor kerék vibráció diagnosztika.
- Ez sem tétel, és csak nyerni lehet vele.
"Mit is jelent a diagnosztikai folyamat? A kerekeket nem szabadon, hanem egy nagy pneumatikus nyomóerevől rendelkező forgó görgővel terheljük mérés közben, így szimulálva az út és a sebességi terhelést. Ezzel tökéletesen mérhetők a kerék radiális és oldalirányú hibái, vagy deformációi. Ráadásul pontos képet kapunk a keréktárcsa geometriai állapotáról is. Innen már csak egy lépés a hibák kijavítása, a felni és gumi elforgatásával és újracentrírozásával."

Szia,

egy céget találtam akik Debrecenben vannak, én pedig Baranyában.

Tudsz esetleg a debrecenin kívűl javasolni valakit?






Nem.

De ez jó apropó arra, hogy az első javaslattal kezdj (feltéve, hogy nem állnak fenn kizáró okok).



Ma kaptam egy BMW-s cartárstól még egy tippet. Hátsó híd szilent. Megnézettem és tényleg nicns túl jó állapotban? Mit gondoltok, okozhatja ez a problémát? Érdemes cseréltetnem?


Szia!

Sikerült kideríteni a hiba okát? Nálam ugyanez van, E 87 118 d, 220.000 km. Kardántengelyt bevizsgáltattam, hibátlan. Most féltengelyek jönnének, de van aki szerint az nem rázhatja be így az autót.



Szia!
Továbbra sem oldódott még meg a dolog, de az utolsó bejegyzésem óta nem is történt semmi változtatás a kocsin.

Ami viszont változott:

Korán reggel mikor elindulok otthonról, (általában 5-6 fok) akkor nincs meg ez az intenzív rázás az autón. Délután mikor hazamegyek, ugyanaz a remegés mint korábban.

Illetve annyi változott még az utóbbi időben, hogy 90-100 környékén már elkezdem érezni a vibrációt, attól függően, hogy mennyire nyomom a gázpedált, de a remegés csúcsosodása az továbbra is 130-140 között jelentkezik...


speki Elküldve: 2016-10-04 17:23 Remeg az autó

katonaza írta:
speki írta:
katonaza írta:
speki írta:
speki írta:
hil írta:
YELLOW írta:
speki írta:
hil írta:
YELLOW írta:
speki írta: Sziasztok,

egy e60 520i egyre boldogtalanabb tulajaként fordulok hozzátok segítségért/ötletért.

Kb. 2 hónapja elkezdődött remegni/rezegni az egész autó. 90-100 környékén kezdődik el a vibráció és 130-140 között van a csúcspontja, ekkor az anyósülés fejtámlája kb 2-3 cm-t mozog elérő hátra, a napellenző szinte ugrál a helyén. 160 felett pedig megmarad a remegés/rezgés az biztos, de nem érezhető már annyira intenzíven. (Érezhetően fennáll, de ha nem figyelsz rá nem veszed észre). A pedálokon is érződik a 130-140 közti tartományban a rázás, illetve az ülésben is végig érződik, hogy a combomig feljön a remegő érzés, az anyósülésen ülve ugyanígy érződik a remegés.

Semmilyen kopogó hang nem hallatszik egyébként.

Üresben gurulva az említett tartományban a remegés szintén fennáll.

Az autón 4 használt gumi volt, kissé kopott és fűrészfogas is. Vettem rá 4 újat, semmi nem változott. Utána rögtön futóműbeállítás, az állítólagos legmodernebb 3d technológiás géppel. Eztán 3 különböző helyen centíroztattam, majd az első felniket a hátsókkal megcseréltettem, aztán átlósan is cserélve lettek a kereket. Aztán 4 másik gyári Bmw felni téli gumival ment fel rá, a helyzet változatlan volt. Aztán szerviz, ahol a kézifékre gyanakodtak elsőre, ami amúgy is szarakodott, ezt megcsinálták de továbbra is fennállt a remegés. A kardán ill a Hardy !elvileg! szintén jó, és végül arra jutottak, hogy a bal hátsó féltengely okozza a gondot. Csápos emelőn benyomtak egy pájszert a féltengelyhez, jobb oldalt meg se mozdult, bal oldalon pedig remegett a pájszer. Eléggé kétkedve fogadtam ezt a megállapítást, és emiatt nem is ugrottam bele, hogy vegyek 160.000 ft-ért egy új féltengelyt, bontóban pedig esélytelen 520i-hez találni, és más nem jó bele, ezért elvittem felújíttatni. A szaki már szétszedés után mondta, hogy szerinte nem ez lesz a probléma, mert egyáltalán nem vészes a kopása, és egyéb sérülés sem látható rajta. A lényeg: a felújítást követően sem oldódott meg a probléma.

Ami még biztos, hogy fennáll: (bár nem tudom van e köze hozzá)

A féktárcsák és a fékbetétek elég silány minőségűek, a betét láthatóan bele is égett a tárcsába. Intenzív fékezéskor picit rángatja a kormányt is.

Illetve a féltengelyt felújító szakit amikor hazavittem, mert házhoz hozta a kocsit, akkor beült hátra és azt mondja, hogy a jobb hátsó kerékcsapágy szerint csere érett.

Előre is köszönöm a segítségeteket!

Üdv



a gumis leírás után én is féltengely, kerékcsapágyra gondoltam volna.
de lehet a fékmunkahenger van berohadva, ezt menet után felni tapogatással érezni ha valamelyik túlzottan meleg. de mondjuk rossz csapágytól is melegedhet.
autót megemelve és kerekeket forgatva kiderül ha a fék befog.
a másik, hogy lehet a kardán és akár a féltengely hajintása is, értsd üt a tengely.
ilyesmikre gondolnék.
de hát látatlanban mindenki csak találgat.

Szia!
Én elsőnek, amit Y is említett, a fék munkahengereket nézném meg. Nekem is volt hasonló bajság az előző autómmal és a fékdugattyúk okozták azt



Sziasztok!

Elsőként köszi a válaszoakt!

Csak, hogy jól értem-e? A fék munkahenger vagy fékdugattyú okozhatja esetleg a remegést/rázást?

Ha a féltengely üt az a felújítás után is fennállhat, vagy nincs köze hozzá? A kardánnal lehet futok még egy kört. Leszedetem és elviszem egy erre specializálódott szakihoz...



a nyeregnél lévő dugóról beszélünk

Én is nehezen hittem el,véletlenül jöttem rá és megoldotta a problémát. Lehet persze más is, de ez a legegyszerűbb,legolcsób, ezért is javasoltam első lépésként



Rákérdeztem a szervizben és ezt megnézték a kézifékkel együtt....

Most leszedetem a kardánt és megnéztem azt... (kardánkereszt, hardy, felfüggesztés csapágya stb.)



Sziasztok,

kardán felfüggesztő cserélve, kardán ki lett centírozva. A probléma továbbra is fenáll!




1. Ha a gumi + felni biztos OK, akkor az első lengőkar (főleg a hátsó) szilentet cseréltetném.
- Ha csak nem épp a nyáron csináltattad meg, akkor ezzel hibázni nem tudsz..

2. Ha nem biztos, akkor kerék vibráció diagnosztika.
- Ez sem tétel, és csak nyerni lehet vele.
"Mit is jelent a diagnosztikai folyamat? A kerekeket nem szabadon, hanem egy nagy pneumatikus nyomóerevől rendelkező forgó görgővel terheljük mérés közben, így szimulálva az út és a sebességi terhelést. Ezzel tökéletesen mérhetők a kerék radiális és oldalirányú hibái, vagy deformációi. Ráadásul pontos képet kapunk a keréktárcsa geometriai állapotáról is. Innen már csak egy lépés a hibák kijavítása, a felni és gumi elforgatásával és újracentrírozásával."

Szia,

egy céget találtam akik Debrecenben vannak, én pedig Baranyában.

Tudsz esetleg a debrecenin kívűl javasolni valakit?






Nem.

De ez jó apropó arra, hogy az első javaslattal kezdj (feltéve, hogy nem állnak fenn kizáró okok).



Ma kaptam egy BMW-s cartárstól még egy tippet. Hátsó híd szilent. Megnézettem és tényleg nicns túl jó állapotban? Mit gondoltok, okozhatja ez a problémát? Érdemes cseréltetnem?

speki Elküldve: 2016-10-02 09:45 Remeg az autó

katonaza írta:
speki írta:
speki írta:
hil írta:
YELLOW írta:
speki írta:
hil írta:
YELLOW írta:
speki írta: Sziasztok,

egy e60 520i egyre boldogtalanabb tulajaként fordulok hozzátok segítségért/ötletért.

Kb. 2 hónapja elkezdődött remegni/rezegni az egész autó. 90-100 környékén kezdődik el a vibráció és 130-140 között van a csúcspontja, ekkor az anyósülés fejtámlája kb 2-3 cm-t mozog elérő hátra, a napellenző szinte ugrál a helyén. 160 felett pedig megmarad a remegés/rezgés az biztos, de nem érezhető már annyira intenzíven. (Érezhetően fennáll, de ha nem figyelsz rá nem veszed észre). A pedálokon is érződik a 130-140 közti tartományban a rázás, illetve az ülésben is végig érződik, hogy a combomig feljön a remegő érzés, az anyósülésen ülve ugyanígy érződik a remegés.

Semmilyen kopogó hang nem hallatszik egyébként.

Üresben gurulva az említett tartományban a remegés szintén fennáll.

Az autón 4 használt gumi volt, kissé kopott és fűrészfogas is. Vettem rá 4 újat, semmi nem változott. Utána rögtön futóműbeállítás, az állítólagos legmodernebb 3d technológiás géppel. Eztán 3 különböző helyen centíroztattam, majd az első felniket a hátsókkal megcseréltettem, aztán átlósan is cserélve lettek a kereket. Aztán 4 másik gyári Bmw felni téli gumival ment fel rá, a helyzet változatlan volt. Aztán szerviz, ahol a kézifékre gyanakodtak elsőre, ami amúgy is szarakodott, ezt megcsinálták de továbbra is fennállt a remegés. A kardán ill a Hardy !elvileg! szintén jó, és végül arra jutottak, hogy a bal hátsó féltengely okozza a gondot. Csápos emelőn benyomtak egy pájszert a féltengelyhez, jobb oldalt meg se mozdult, bal oldalon pedig remegett a pájszer. Eléggé kétkedve fogadtam ezt a megállapítást, és emiatt nem is ugrottam bele, hogy vegyek 160.000 ft-ért egy új féltengelyt, bontóban pedig esélytelen 520i-hez találni, és más nem jó bele, ezért elvittem felújíttatni. A szaki már szétszedés után mondta, hogy szerinte nem ez lesz a probléma, mert egyáltalán nem vészes a kopása, és egyéb sérülés sem látható rajta. A lényeg: a felújítást követően sem oldódott meg a probléma.

Ami még biztos, hogy fennáll: (bár nem tudom van e köze hozzá)

A féktárcsák és a fékbetétek elég silány minőségűek, a betét láthatóan bele is égett a tárcsába. Intenzív fékezéskor picit rángatja a kormányt is.

Illetve a féltengelyt felújító szakit amikor hazavittem, mert házhoz hozta a kocsit, akkor beült hátra és azt mondja, hogy a jobb hátsó kerékcsapágy szerint csere érett.

Előre is köszönöm a segítségeteket!

Üdv



a gumis leírás után én is féltengely, kerékcsapágyra gondoltam volna.
de lehet a fékmunkahenger van berohadva, ezt menet után felni tapogatással érezni ha valamelyik túlzottan meleg. de mondjuk rossz csapágytól is melegedhet.
autót megemelve és kerekeket forgatva kiderül ha a fék befog.
a másik, hogy lehet a kardán és akár a féltengely hajintása is, értsd üt a tengely.
ilyesmikre gondolnék.
de hát látatlanban mindenki csak találgat.

Szia!
Én elsőnek, amit Y is említett, a fék munkahengereket nézném meg. Nekem is volt hasonló bajság az előző autómmal és a fékdugattyúk okozták azt



Sziasztok!

Elsőként köszi a válaszoakt!

Csak, hogy jól értem-e? A fék munkahenger vagy fékdugattyú okozhatja esetleg a remegést/rázást?

Ha a féltengely üt az a felújítás után is fennállhat, vagy nincs köze hozzá? A kardánnal lehet futok még egy kört. Leszedetem és elviszem egy erre specializálódott szakihoz...



a nyeregnél lévő dugóról beszélünk

Én is nehezen hittem el,véletlenül jöttem rá és megoldotta a problémát. Lehet persze más is, de ez a legegyszerűbb,legolcsób, ezért is javasoltam első lépésként



Rákérdeztem a szervizben és ezt megnézték a kézifékkel együtt....

Most leszedetem a kardánt és megnéztem azt... (kardánkereszt, hardy, felfüggesztés csapágya stb.)



Sziasztok,

kardán felfüggesztő cserélve, kardán ki lett centírozva. A probléma továbbra is fenáll!




1. Ha a gumi + felni biztos OK, akkor az első lengőkar (főleg a hátsó) szilentet cseréltetném.
- Ha csak nem épp a nyáron csináltattad meg, akkor ezzel hibázni nem tudsz..

2. Ha nem biztos, akkor kerék vibráció diagnosztika.
- Ez sem tétel, és csak nyerni lehet vele.
"Mit is jelent a diagnosztikai folyamat? A kerekeket nem szabadon, hanem egy nagy pneumatikus nyomóerevől rendelkező forgó görgővel terheljük mérés közben, így szimulálva az út és a sebességi terhelést. Ezzel tökéletesen mérhetők a kerék radiális és oldalirányú hibái, vagy deformációi. Ráadásul pontos képet kapunk a keréktárcsa geometriai állapotáról is. Innen már csak egy lépés a hibák kijavítása, a felni és gumi elforgatásával és újracentrírozásával."

Szia,

egy céget találtam akik Debrecenben vannak, én pedig Baranyában.

Tudsz esetleg a debrecenin kívűl javasolni valakit?




speki Elküldve: 2016-09-23 19:29 Remeg az autó

speki írta:
hil írta:
YELLOW írta:
speki írta:
hil írta:
YELLOW írta:
speki írta: Sziasztok,

egy e60 520i egyre boldogtalanabb tulajaként fordulok hozzátok segítségért/ötletért.

Kb. 2 hónapja elkezdődött remegni/rezegni az egész autó. 90-100 környékén kezdődik el a vibráció és 130-140 között van a csúcspontja, ekkor az anyósülés fejtámlája kb 2-3 cm-t mozog elérő hátra, a napellenző szinte ugrál a helyén. 160 felett pedig megmarad a remegés/rezgés az biztos, de nem érezhető már annyira intenzíven. (Érezhetően fennáll, de ha nem figyelsz rá nem veszed észre). A pedálokon is érződik a 130-140 közti tartományban a rázás, illetve az ülésben is végig érződik, hogy a combomig feljön a remegő érzés, az anyósülésen ülve ugyanígy érződik a remegés.

Semmilyen kopogó hang nem hallatszik egyébként.

Üresben gurulva az említett tartományban a remegés szintén fennáll.

Az autón 4 használt gumi volt, kissé kopott és fűrészfogas is. Vettem rá 4 újat, semmi nem változott. Utána rögtön futóműbeállítás, az állítólagos legmodernebb 3d technológiás géppel. Eztán 3 különböző helyen centíroztattam, majd az első felniket a hátsókkal megcseréltettem, aztán átlósan is cserélve lettek a kereket. Aztán 4 másik gyári Bmw felni téli gumival ment fel rá, a helyzet változatlan volt. Aztán szerviz, ahol a kézifékre gyanakodtak elsőre, ami amúgy is szarakodott, ezt megcsinálták de továbbra is fennállt a remegés. A kardán ill a Hardy !elvileg! szintén jó, és végül arra jutottak, hogy a bal hátsó féltengely okozza a gondot. Csápos emelőn benyomtak egy pájszert a féltengelyhez, jobb oldalt meg se mozdult, bal oldalon pedig remegett a pájszer. Eléggé kétkedve fogadtam ezt a megállapítást, és emiatt nem is ugrottam bele, hogy vegyek 160.000 ft-ért egy új féltengelyt, bontóban pedig esélytelen 520i-hez találni, és más nem jó bele, ezért elvittem felújíttatni. A szaki már szétszedés után mondta, hogy szerinte nem ez lesz a probléma, mert egyáltalán nem vészes a kopása, és egyéb sérülés sem látható rajta. A lényeg: a felújítást követően sem oldódott meg a probléma.

Ami még biztos, hogy fennáll: (bár nem tudom van e köze hozzá)

A féktárcsák és a fékbetétek elég silány minőségűek, a betét láthatóan bele is égett a tárcsába. Intenzív fékezéskor picit rángatja a kormányt is.

Illetve a féltengelyt felújító szakit amikor hazavittem, mert házhoz hozta a kocsit, akkor beült hátra és azt mondja, hogy a jobb hátsó kerékcsapágy szerint csere érett.

Előre is köszönöm a segítségeteket!

Üdv



a gumis leírás után én is féltengely, kerékcsapágyra gondoltam volna.
de lehet a fékmunkahenger van berohadva, ezt menet után felni tapogatással érezni ha valamelyik túlzottan meleg. de mondjuk rossz csapágytól is melegedhet.
autót megemelve és kerekeket forgatva kiderül ha a fék befog.
a másik, hogy lehet a kardán és akár a féltengely hajintása is, értsd üt a tengely.
ilyesmikre gondolnék.
de hát látatlanban mindenki csak találgat.

Szia!
Én elsőnek, amit Y is említett, a fék munkahengereket nézném meg. Nekem is volt hasonló bajság az előző autómmal és a fékdugattyúk okozták azt



Sziasztok!

Elsőként köszi a válaszoakt!

Csak, hogy jól értem-e? A fék munkahenger vagy fékdugattyú okozhatja esetleg a remegést/rázást?

Ha a féltengely üt az a felújítás után is fennállhat, vagy nincs köze hozzá? A kardánnal lehet futok még egy kört. Leszedetem és elviszem egy erre specializálódott szakihoz...



a nyeregnél lévő dugóról beszélünk

Én is nehezen hittem el,véletlenül jöttem rá és megoldotta a problémát. Lehet persze más is, de ez a legegyszerűbb,legolcsób, ezért is javasoltam első lépésként



Rákérdeztem a szervizben és ezt megnézték a kézifékkel együtt....

Most leszedetem a kardánt és megnéztem azt... (kardánkereszt, hardy, felfüggesztés csapágya stb.)



Sziasztok,

kardán felfüggesztő cserélve, kardán ki lett centírozva. A probléma továbbra is fenáll!

speki Elküldve: 2016-09-16 16:45 Remeg az autó

hil írta:
YELLOW írta:
speki írta:
hil írta:
YELLOW írta:
speki írta: Sziasztok,

egy e60 520i egyre boldogtalanabb tulajaként fordulok hozzátok segítségért/ötletért.

Kb. 2 hónapja elkezdődött remegni/rezegni az egész autó. 90-100 környékén kezdődik el a vibráció és 130-140 között van a csúcspontja, ekkor az anyósülés fejtámlája kb 2-3 cm-t mozog elérő hátra, a napellenző szinte ugrál a helyén. 160 felett pedig megmarad a remegés/rezgés az biztos, de nem érezhető már annyira intenzíven. (Érezhetően fennáll, de ha nem figyelsz rá nem veszed észre). A pedálokon is érződik a 130-140 közti tartományban a rázás, illetve az ülésben is végig érződik, hogy a combomig feljön a remegő érzés, az anyósülésen ülve ugyanígy érződik a remegés.

Semmilyen kopogó hang nem hallatszik egyébként.

Üresben gurulva az említett tartományban a remegés szintén fennáll.

Az autón 4 használt gumi volt, kissé kopott és fűrészfogas is. Vettem rá 4 újat, semmi nem változott. Utána rögtön futóműbeállítás, az állítólagos legmodernebb 3d technológiás géppel. Eztán 3 különböző helyen centíroztattam, majd az első felniket a hátsókkal megcseréltettem, aztán átlósan is cserélve lettek a kereket. Aztán 4 másik gyári Bmw felni téli gumival ment fel rá, a helyzet változatlan volt. Aztán szerviz, ahol a kézifékre gyanakodtak elsőre, ami amúgy is szarakodott, ezt megcsinálták de továbbra is fennállt a remegés. A kardán ill a Hardy !elvileg! szintén jó, és végül arra jutottak, hogy a bal hátsó féltengely okozza a gondot. Csápos emelőn benyomtak egy pájszert a féltengelyhez, jobb oldalt meg se mozdult, bal oldalon pedig remegett a pájszer. Eléggé kétkedve fogadtam ezt a megállapítást, és emiatt nem is ugrottam bele, hogy vegyek 160.000 ft-ért egy új féltengelyt, bontóban pedig esélytelen 520i-hez találni, és más nem jó bele, ezért elvittem felújíttatni. A szaki már szétszedés után mondta, hogy szerinte nem ez lesz a probléma, mert egyáltalán nem vészes a kopása, és egyéb sérülés sem látható rajta. A lényeg: a felújítást követően sem oldódott meg a probléma.

Ami még biztos, hogy fennáll: (bár nem tudom van e köze hozzá)

A féktárcsák és a fékbetétek elég silány minőségűek, a betét láthatóan bele is égett a tárcsába. Intenzív fékezéskor picit rángatja a kormányt is.

Illetve a féltengelyt felújító szakit amikor hazavittem, mert házhoz hozta a kocsit, akkor beült hátra és azt mondja, hogy a jobb hátsó kerékcsapágy szerint csere érett.

Előre is köszönöm a segítségeteket!

Üdv



a gumis leírás után én is féltengely, kerékcsapágyra gondoltam volna.
de lehet a fékmunkahenger van berohadva, ezt menet után felni tapogatással érezni ha valamelyik túlzottan meleg. de mondjuk rossz csapágytól is melegedhet.
autót megemelve és kerekeket forgatva kiderül ha a fék befog.
a másik, hogy lehet a kardán és akár a féltengely hajintása is, értsd üt a tengely.
ilyesmikre gondolnék.
de hát látatlanban mindenki csak találgat.

Szia!
Én elsőnek, amit Y is említett, a fék munkahengereket nézném meg. Nekem is volt hasonló bajság az előző autómmal és a fékdugattyúk okozták azt



Sziasztok!

Elsőként köszi a válaszoakt!

Csak, hogy jól értem-e? A fék munkahenger vagy fékdugattyú okozhatja esetleg a remegést/rázást?

Ha a féltengely üt az a felújítás után is fennállhat, vagy nincs köze hozzá? A kardánnal lehet futok még egy kört. Leszedetem és elviszem egy erre specializálódott szakihoz...



a nyeregnél lévő dugóról beszélünk

Én is nehezen hittem el,véletlenül jöttem rá és megoldotta a problémát. Lehet persze más is, de ez a legegyszerűbb,legolcsób, ezért is javasoltam első lépésként



Rákérdeztem a szervizben és ezt megnézték a kézifékkel együtt....

Most leszedetem a kardánt és megnéztem azt... (kardánkereszt, hardy, felfüggesztés csapágya stb.)

speki Elküldve: 2016-09-15 17:46 Remeg az autó

hil írta:
YELLOW írta:
speki írta: Sziasztok,

egy e60 520i egyre boldogtalanabb tulajaként fordulok hozzátok segítségért/ötletért.

Kb. 2 hónapja elkezdődött remegni/rezegni az egész autó. 90-100 környékén kezdődik el a vibráció és 130-140 között van a csúcspontja, ekkor az anyósülés fejtámlája kb 2-3 cm-t mozog elérő hátra, a napellenző szinte ugrál a helyén. 160 felett pedig megmarad a remegés/rezgés az biztos, de nem érezhető már annyira intenzíven. (Érezhetően fennáll, de ha nem figyelsz rá nem veszed észre). A pedálokon is érződik a 130-140 közti tartományban a rázás, illetve az ülésben is végig érződik, hogy a combomig feljön a remegő érzés, az anyósülésen ülve ugyanígy érződik a remegés.

Semmilyen kopogó hang nem hallatszik egyébként.

Üresben gurulva az említett tartományban a remegés szintén fennáll.

Az autón 4 használt gumi volt, kissé kopott és fűrészfogas is. Vettem rá 4 újat, semmi nem változott. Utána rögtön futóműbeállítás, az állítólagos legmodernebb 3d technológiás géppel. Eztán 3 különböző helyen centíroztattam, majd az első felniket a hátsókkal megcseréltettem, aztán átlósan is cserélve lettek a kereket. Aztán 4 másik gyári Bmw felni téli gumival ment fel rá, a helyzet változatlan volt. Aztán szerviz, ahol a kézifékre gyanakodtak elsőre, ami amúgy is szarakodott, ezt megcsinálták de továbbra is fennállt a remegés. A kardán ill a Hardy !elvileg! szintén jó, és végül arra jutottak, hogy a bal hátsó féltengely okozza a gondot. Csápos emelőn benyomtak egy pájszert a féltengelyhez, jobb oldalt meg se mozdult, bal oldalon pedig remegett a pájszer. Eléggé kétkedve fogadtam ezt a megállapítást, és emiatt nem is ugrottam bele, hogy vegyek 160.000 ft-ért egy új féltengelyt, bontóban pedig esélytelen 520i-hez találni, és más nem jó bele, ezért elvittem felújíttatni. A szaki már szétszedés után mondta, hogy szerinte nem ez lesz a probléma, mert egyáltalán nem vészes a kopása, és egyéb sérülés sem látható rajta. A lényeg: a felújítást követően sem oldódott meg a probléma.

Ami még biztos, hogy fennáll: (bár nem tudom van e köze hozzá)

A féktárcsák és a fékbetétek elég silány minőségűek, a betét láthatóan bele is égett a tárcsába. Intenzív fékezéskor picit rángatja a kormányt is.

Illetve a féltengelyt felújító szakit amikor hazavittem, mert házhoz hozta a kocsit, akkor beült hátra és azt mondja, hogy a jobb hátsó kerékcsapágy szerint csere érett.

Előre is köszönöm a segítségeteket!

Üdv



a gumis leírás után én is féltengely, kerékcsapágyra gondoltam volna.
de lehet a fékmunkahenger van berohadva, ezt menet után felni tapogatással érezni ha valamelyik túlzottan meleg. de mondjuk rossz csapágytól is melegedhet.
autót megemelve és kerekeket forgatva kiderül ha a fék befog.
a másik, hogy lehet a kardán és akár a féltengely hajintása is, értsd üt a tengely.
ilyesmikre gondolnék.
de hát látatlanban mindenki csak találgat.

Szia!
Én elsőnek, amit Y is említett, a fék munkahengereket nézném meg. Nekem is volt hasonló bajság az előző autómmal és a fékdugattyúk okozták azt



Sziasztok!

Elsőként köszi a válaszoakt!

Csak, hogy jól értem-e? A fék munkahenger vagy fékdugattyú okozhatja esetleg a remegést/rázást?

Ha a féltengely üt az a felújítás után is fennállhat, vagy nincs köze hozzá? A kardánnal lehet futok még egy kört. Leszedetem és elviszem egy erre specializálódott szakihoz...

speki Elküldve: 2016-09-15 08:56 Remeg az autó

Sziasztok,

egy e60 520i egyre boldogtalanabb tulajaként fordulok hozzátok segítségért/ötletért.

Kb. 2 hónapja elkezdődött remegni/rezegni az egész autó. 90-100 környékén kezdődik el a vibráció és 130-140 között van a csúcspontja, ekkor az anyósülés fejtámlája kb 2-3 cm-t mozog elérő hátra, a napellenző szinte ugrál a helyén. 160 felett pedig megmarad a remegés/rezgés az biztos, de nem érezhető már annyira intenzíven. (Érezhetően fennáll, de ha nem figyelsz rá nem veszed észre). A pedálokon is érződik a 130-140 közti tartományban a rázás, illetve az ülésben is végig érződik, hogy a combomig feljön a remegő érzés, az anyósülésen ülve ugyanígy érződik a remegés.

Semmilyen kopogó hang nem hallatszik egyébként.

Üresben gurulva az említett tartományban a remegés szintén fennáll.

Az autón 4 használt gumi volt, kissé kopott és fűrészfogas is. Vettem rá 4 újat, semmi nem változott. Utána rögtön futóműbeállítás, az állítólagos legmodernebb 3d technológiás géppel. Eztán 3 különböző helyen centíroztattam, majd az első felniket a hátsókkal megcseréltettem, aztán átlósan is cserélve lettek a kereket. Aztán 4 másik gyári Bmw felni téli gumival ment fel rá, a helyzet változatlan volt. Aztán szerviz, ahol a kézifékre gyanakodtak elsőre, ami amúgy is szarakodott, ezt megcsinálták de továbbra is fennállt a remegés. A kardán ill a Hardy !elvileg! szintén jó, és végül arra jutottak, hogy a bal hátsó féltengely okozza a gondot. Csápos emelőn benyomtak egy pájszert a féltengelyhez, jobb oldalt meg se mozdult, bal oldalon pedig remegett a pájszer. Eléggé kétkedve fogadtam ezt a megállapítást, és emiatt nem is ugrottam bele, hogy vegyek 160.000 ft-ért egy új féltengelyt, bontóban pedig esélytelen 520i-hez találni, és más nem jó bele, ezért elvittem felújíttatni. A szaki már szétszedés után mondta, hogy szerinte nem ez lesz a probléma, mert egyáltalán nem vészes a kopása, és egyéb sérülés sem látható rajta. A lényeg: a felújítást követően sem oldódott meg a probléma.

Ami még biztos, hogy fennáll: (bár nem tudom van e köze hozzá)

A féktárcsák és a fékbetétek elég silány minőségűek, a betét láthatóan bele is égett a tárcsába. Intenzív fékezéskor picit rángatja a kormányt is.

Illetve a féltengelyt felújító szakit amikor hazavittem, mert házhoz hozta a kocsit, akkor beült hátra és azt mondja, hogy a jobb hátsó kerékcsapágy szerint csere érett.

Előre is köszönöm a segítségeteket!

Üdv