squierbandi fórum hozzászólásai
« előző12következő »

squierbandi Elküldve: 2013-07-11 18:03 Chip tuning

ateszka86 írta: nem akarok ezen vitázni, örülök h szépen beállították, és sokkal jobban megy...nekem nem az utcára kellett gumit füstölni, amikro kell legyen ott az erő,


a turbó forgórésze egy tökéletesen kiegyensúlyozott alkatrész.
Innentől elvileg a végtelenségig lehet emelni a fordulatszámát,gyakorlatilag meg addig amíg a centrifugális erő szét nem tépi molekuláira de ekkora fordulatszámra a kipufogógáz nem tudja emelni.


Siklócsapágyakkal rendelkezik.
elvileg fém a fémhez nem ér hanem olaj film van köztük.

szerintem 10-20 százalékos emelés belefér ha a megfelelő olajat teszed bele és mindig időben.
ha komolyabban meghajtod akkor leállítás előtt 1 perc járatás hogy lehűljön a turbó,illetve hidegen nem aprítod neki.

Bár a legideálisabb az lenne a turbónak ha saját olajzása lenne teljesn külön olajhűtővel és maga a turbó is hűthető lenne.
A hiba általában a felhasználókban van és nem a turbókban,ha tönkremennek.
Ezt egy neves turbófelújítással foglalkozó cég honlapján olvastam,nem én találtam ki.

Kétségtelen hogy más alkatrészek is jobban igénybe lesznek véve ha nyomást emelsz de itt most nem erről folyik beszélgetés.
Ez csak az én szerény véleményem és én sem cukrász vagy szobafestő vagyok.

squierbandi Elküldve: 2013-07-10 21:31 Egr szelep

kecsurobi írta:
kecsurobi írta:
BarG írta: Az, hogy maga az EGR szelep jó-e, qrva könnyen ellenőrizhető. Kell egy fél méteres ?6?-os cső, amit ráhúzunk az EGR szelep vezérlésére, majd szájjal megszívjuk. Jó EGR szelep erre félig kinyit. Ezután lehet tovább keresgélni a dolgokat.


meg is nézem.amióta megcseréltem a két szabályzó szelepet mostmár mindig gyenge a kocsi hiába cseréltem vissza akkor is.néztem a turbó vetérlönél ott se mozdul semmit.lehet elektromoság baj is?


hát nem tudom menyire kell megszivni de meg se mozdul




m47D EGR szelepjét nem tudod szájjal megszívni annyira hogy megmozduljon,de ha lyukas lenne a membrán akkor könnyen tudnád akár szájjal is szívni.
nekem van egy péniszpumpára kísértetiesen hasonló kis kézi vákum szivattyúm azzal szoktam ezeket buzerálni.
a megtorpanással küzdök én is.
be szereltem egy nyomás mérő órát a könyökbe,és egy vákum mérőórát a vezérlő szelep és a
turbó membránja közé.
a tapasztalat az hogy akkor megy el egy kicsit a turbónyomás amikor a vákum a membránt egy kicsit ki mozdítja.
a vákum szelep jó.
áram nélkül nem szabad átengedjen.
áram alatt teljes vákum átengedés.
minden más állapotot a computer végez.
tehát ha egy picike vákumpt észlelek akkor azt a computer akarja.
hogy miért arra még nem jöttem rá de folyamatosan rajta vagyok az ügyön.
ma az agr vákum szelepjéig jutottam.
ez viszont áram nélkül is át enged (szar),nem volna szabad neki,tehát az agr szelep állandóan nyitva van. ez ugyancsak nem ok.
ha jut valaki valamire szívesen hallanék róla én is.


squierbandi Elküldve: 2013-07-09 20:11 Segítsetek!

szeva


régebben találtam itt egy linket ahol frankón ki lehet minden egyes alkatrészt keresni minden tipushoz.
vágja valaki hogy melyikre gondolok?
jól jönne egy link
köszi

squierbandi Elküldve: 2013-07-07 07:12 320d Motor

AteszE46 írta: Sziasztok!

Teljesen új vagyok itt. Világ életemben "népautóm volt", de most úgy döntöttem, hogy veszek egy kocsit

A segítségetekre lenne szükségem. Két típuson gondolkozom. Az egyik E46 320D 136LE, a másik is ez, csak a 150LE-s változat.
Mi a különbség, az erejét kivéve? A régebbi kaszni jobban tetszik, mik a típushibák, illetve mit nézzek vásárláskor?

Előre is köszi!
Attila


nekem a ,turbó változógeometriát vezérlő vákumrendszerben volt a hiba.
vákumcső
vákummembrán
vákumregulátor

squierbandi Elküldve: 2013-06-26 18:16 Valaki segítsen

valter320d írta:
YELLOW írta:
Padre323i írta:
YELLOW írta:
Helioport írta: e46 320d touring, 2003.09
Tegnap autópályán egyszer csak egy pitty, majd ezzel egy időben megjelent a kipörgésgátló+kéziféklámpa(sárga) combo. Mi ez, mit jelent, stb?


fékfolyadék szint esetleg. megnézted? avagy a biztiket is érdems megnézni, bár arra nem ad hangot. ugye ez a jelzés alapból az, hogy a menetdinamika full ki van iktatva.



Szerintem a menetdinamikát úgy lehet kiiktatni ha kiveszed a motort.


ércsed jól! (~34 óra alvás nélkül, ezt adja)


A fékolajszint figyelmeztetésnek piros ikonja van!


nekem ugyan ez volt
pillanatnyilag a megrendelt jobb első abs jaladóra várok.
vidd el diagnosztikára és az megmondja pontosan hogy mi a baj

squierbandi Elküldve: 2013-06-20 21:28 Mi lehet a baj?

zoli900 írta:
valter320d írta:
zoli900 írta:
valter320d írta:
zoli900 írta: Szevasztok!
Probléma a következő: Most cseréltünk 2 hónapja turbót (már az előtt se ment mert le volt tapadva) most pedig azt produkálja,hogy megyek vele tempósan,de max. gyorsulást sosem tud csinálni,és egy idő után elmegy belőle az szinte teljesen erő de a turbót még hallom fütyülni.
Ilyenkor leállítom,2 mp-t várok beindítom és jól megy az autó kb. fél percig.
Esetleg koszos légszűrő,kartergázszűrő,vagy lambda-szonda okozhatja-e ezt a problémát?
Az EGR-ről le van húzva a vákum cső,ez is érdekes mert ha visszadugom már is nincs turbónyomás,ha meg lehúzom meg jön nyomás.
Néztem,ahogy éreztem nincs vákum a csőben,de a turbó pedig kap vákumot-ha jól tudom ezek egy csövön mennek,csak az EGR előtt még van egy nyomás converter.
Kicsit hosszúra sikerült,de kíváncsi vagyok mi lehet a hiba,mert már nagyon idegesítő,hogy valamikor előzök és elmegy az erő,szerintem az EGR nélkül nem megy át a Taxi műszakin.


alacsony fordulaton is hallod a turbót fütyülni?


Igen,alacsony fordulaton is fütyül,persze nem annyira mint magas fordulaton

légtömegmérő?


Igen erre is gondoltam,de a napokba cseréljük a kartergázszűrőt,az lehet probléma?
A légszűrő az szerintem olajos,mivel kiszakadt a rezgéscsillapító és felnyomja a kormot,akkor lehet nem kap jó adatot a légtömegmérő,nem?


Ha lehúzod a az egr-ről a vákum vezérlőt akkor megszűnik a vákum a turbóvezérléshez is
ugyanis egy rendszeren vannak.
ha ki akarod iktatni az egr-t akkor lehúzott gumicsövet el kell dugaszolnod kb egy M5-ös csavar megteszi.
hasonló gondom volt és a tankban lévő üzemanyagszivattyú felélesztése megoldotta a problémát.
Vákum vezérlés:
http://www.realoem.com/bmw/par...&fg=45


de mielőtt bármit tennél egy diagnosztika sokat segíthet.





squierbandi Elküldve: 2013-06-20 20:20 Gyári kazettás fejegység + kisnavi

YELLOW írta:
squierbandi írta: szeva

Bmw multi info radi (kisnavi)

beszart!
egyik reggel nem volt hajlandó működni.
hová vigyem javíttatni?
Baján senki nem tudja megcsinálni?
Vagy esetleg valaki innen?


JKNAVI user foglalkozik tán ilyennel itt a fórumon.


Kösz
yellow mindíg segít


squierbandi Elküldve: 2013-06-20 20:15 Gyári kazettás fejegység + kisnavi

szeva

Bmw multi info radi (kisnavi)

beszart!
egyik reggel nem volt hajlandó működni.
hová vigyem javíttatni?
Baján senki nem tudja megcsinálni?
Vagy esetleg valaki innen?

squierbandi Elküldve: 2013-06-16 07:35 Turbo

YELLOW írta:
squierbandi írta: szeva

320d 100kw
lehet hogy off a téma de szerintem nem mert először turbónyomásra gyanakodtam amikor padlógázt adva ingadozó teljesítményt tapasztaltam és más is írt már ide pont ugyan ilyen problémával.

Pár napja egy kisebb aprítás a parkolóban és teljesen leállt az autó.
Elsőként az összes biztosítékot egyenként ellenőriztem mert nem tok németül.
A motortér teljes szét borítása nem hozott eredményt ,elszakadt vagy lecsúszott vezetéket kerestem.
Tovább szűkítve eljutottam odáig hogy nem jut a motorba anyag.
Mivel az üzemanyag szűrőház is üres volt rá kellett jönnöm hogy a tankból nem jön előre az üzemanyag.
Újra a biztosíték tábla következett csak már a google fordító használata után.
(kraftstoffpumpe) Nos a táp szivattyú biztosítéka helyén egy üres lyuk tátongott.
Ezért nem találtam kiégett biztosítékot.


A feltevéseim:
1
Üzemanyag szivattyú nélkül működőképes az autó de ha egy hosszú élek kanyarban a tankban lévő kevés üzemanyag félre löttyen akkor lelevegősödik és az adagolóban lévő szivattyú nem képes újra előre szívni a folyadékot ahogyan azt a régi diesel adagolók tették.

2
Ha egy adagoló túlnyomással van tervezve akkor nyomás nélkül akár üzemelhet is de a tervezett ,szükséges üzemanyag mennyiséget nem képes biztosítani a motor számára.
Kvázi szarul megy a kocsi és nem a turbó a szar.

Természetesen erre előbb is rá jöttem volna ha elviszem diagnosztikára.


és hova lett a szivattyú biztosítéka? elszublimált, vagy eldiffundált?
amúgy elvileg egy szintig nagyon nem is kell szivattyú, ezért célszerű, inkább teli tankkal közlekedni, mint állandóan max 15 literig töltögetni, mert sokat segít a szivattyúnak a több üzemanyag, ami jobban hűti, és segít a nyomásban.



több órán keresztül kerestem a biztosítékot.
ki szereltem a kesztyűtartót is miatta.
De eleve az is kizárt hogy esetleg kiesett.
Amikor vettem az autót akkor is megvolt neki az ingadozó teljesítmény problémája.
az előző tulaj adott hozzá vákumvezérlő szelepet,vákumtartályt,csöveket.
Tehát már ők is turbóra gyanakodtak és ezért vásárolgatták hozzá a cuccokat.
Valószínűnek tartom hogy már náluk sem volt benne a biztosíték.
Én sem vettem észre mert ,ahogy írtad is ,én is mindig tele tankkal járok.
Azóta olvasgattam még hozzá és az van hogy az adagolónak szüksége van a túlnyomásra.
Nem mindegy hogy úgy kell szívnia vagy nyomással érkezik az anyag,még ha az akár csak 1,5 is,de amúgy nem tudom mennyi.
Most sokkal karakteresebben gyorsul.
Amikor megvettem akkor is nagy élmény volt a daewoo lanos után de most még egyszer adta azt az élmény hogy: milyen jól megy
Majdnem vettem egy felújított turbót 100.000-ért
Szerencse a szerencsétlenségben hogy kevés üzemanyaggal verettem neki és így kiderült az amúgy ,pofonegyszerű ,hiba.

squierbandi Elküldve: 2013-06-15 18:08 Turbo

szeva

320d 100kw
lehet hogy off a téma de szerintem nem mert először turbónyomásra gyanakodtam amikor padlógázt adva ingadozó teljesítményt tapasztaltam és más is írt már ide pont ugyan ilyen problémával.

Pár napja egy kisebb aprítás a parkolóban és teljesen leállt az autó.
Elsőként az összes biztosítékot egyenként ellenőriztem mert nem tok németül.
A motortér teljes szét borítása nem hozott eredményt ,elszakadt vagy lecsúszott vezetéket kerestem.
Tovább szűkítve eljutottam odáig hogy nem jut a motorba anyag.
Mivel az üzemanyag szűrőház is üres volt rá kellett jönnöm hogy a tankból nem jön előre az üzemanyag.
Újra a biztosíték tábla következett csak már a google fordító használata után.
(kraftstoffpumpe) Nos a táp szivattyú biztosítéka helyén egy üres lyuk tátongott.
Ezért nem találtam kiégett biztosítékot.

A feltevéseim:
1
Üzemanyag szivattyú nélkül működőképes az autó de ha egy hosszú élek kanyarban a tankban lévő kevés üzemanyag félre löttyen akkor lelevegősödik és az adagolóban lévő szivattyú nem képes újra előre szívni a folyadékot ahogyan azt a régi diesel adagolók tették.

2
Ha egy adagoló túlnyomással van tervezve akkor nyomás nélkül akár üzemelhet is de a tervezett ,szükséges üzemanyag mennyiséget nem képes biztosítani a motor számára.
Kvázi szarul megy a kocsi és nem a turbó a szar.

Természetesen erre előbb is rá jöttem volna ha elviszem diagnosztikára.

squierbandi Elküldve: 2013-06-01 18:56 Turbo

squierbandi írta:
szotakdavid írta: [quote="squierbandi

Tehát a kérdésem lényegét tekintve,nem jó a face lift turbó az én gépembe?

Az elektromos biztos nem. Ezt vágtam eddig is.
de a vákumos stimmelhet?
illetve 2002-es 530 -ból való származó jó lehet?

pillanatnyilag ezeket találom olcsón a neten

...de ha beliknkelne nekem valaki egy oldalt ahol magam is tudnám ellenőrizni az is király lenne

köszi



Keresd Kaszát nála találsz 136 lovasra turbót a többi nem jó a tiedre!


...és hogy találom meg kaszát

[/quote]

megtaláltam
köszi

squierbandi Elküldve: 2013-06-01 18:51 Turbo

szotakdavid írta: [quote="squierbandi

Tehát a kérdésem lényegét tekintve,nem jó a face lift turbó az én gépembe?

Az elektromos biztos nem. Ezt vágtam eddig is.
de a vákumos stimmelhet?
illetve 2002-es 530 -ból való származó jó lehet?

pillanatnyilag ezeket találom olcsón a neten

...de ha beliknkelne nekem valaki egy oldalt ahol magam is tudnám ellenőrizni az is király lenne

köszi



Keresd Kaszát nála találsz 136 lovasra turbót a többi nem jó a tiedre![/quote]

...és hogy találom meg kaszát

squierbandi Elküldve: 2013-06-01 18:17 Turbo

YELLOW írta:
ute107 írta:
ember84 írta:
YELLOW írta:
squierbandi írta: szeva


mi a különbség a 2001-es 320D és a 150 lovas facelift turbója közt?

tehát ha találok olcsón facelift turbót,akkor akár azt is bele tudom tenni a gépba és működni fog vele?


az egyik mechanikus állítású, a másik elektromos. mármint a geometria állítása. ha jól tudom.


E46-on belül,az eu3-asoké vákuumos állítású,az eu4-eseké elektromos.



Így van ember84 írta jól, de nem ez a válasz rá. Yellow te most mellényúltál.

Facelift előtti és utáni vákumos vezérlésű turbók között van különbség.
Egyik GT15 a másik GT17....
Nagyobb méretű turbóval szerelték a facelifteseket. Ha jól tudom GT1746VA a faceliftes típus jelzése.



mint általában mindig
én emígy tudtam, hogy az adagolósok mech. (vákuum-os), CR-meg már elektronyosak. na megen tanultunk valamit. a méret is igaz, de azt a működési téma miatt meg sem említettem. de akkor ezekszerint az EU besorolásnak is van jelentősége...



Tehát a kérdésem lényegét tekintve,nem jó a face lift turbó az én gépembe?

Az elektromos biztos nem. Ezt vágtam eddig is.
de a vákumos stimmelhet?
illetve 2002-es 530 -ból való származó jó lehet?

pillanatnyilag ezeket találom olcsón a neten

...de ha beliknkelne nekem valaki egy oldalt ahol magam is tudnám ellenőrizni az is király lenne

köszi






squierbandi Elküldve: 2013-05-30 08:48 Mi lehet a baj?

szajmon írta: Szevasztok!

Lenne egy kis problémám. Tegnap kb 200km-et mentem a kocsival, a szomszéd városban megálltam, majd mikor újra elindultam 2.-3. sebességi fokozatban, olyan 30-35-ös tempónál úgy éreztem, mintha ki akarna esni a kocsi alól a jobb első kerék. A kormány is mozgott, olyan 1 centiket full sima úton egyenesben (mármint úgy, mintha a holtjátékot néznéd apró mozdulatokkal). Megállok, kiszálltam, nézem a kerekeket elől mozgattam is amerre csak tudtam, de semmi az ég világon. Felnicsavarok is meg vannak és meg is vannak húzva. Úgyhogy passz!!! Aztán hazáig kb 15 km nem is mertem 60-nál gyorsabban menni, nehogy legyen valami gebasz, de aztán már nem éreztem semmit. Otthon szerelő kollégával néztük, próbálgattuk és nem jelentkezett a dolog. Szilentek nem 100%-osak, de amíg új gumikat nem veszek rá, addig azokat sem cserélném, de szerintem/szerintünk nem az a probléma. Ma megnézik nekem, csak éppen dolgozok és nem leszek otthon, de ez akkor is rejtély!
Kérdés: valaki találkozott már hasonlóval? vagy esetleg van valami okos tippje, h mi a bűbánat lehet ez!?

szajmon


tenyérnyi sárgombóc feltapadhatott a gumira,
az agyagosabb fajtából?
nekem már volt ilyen.


squierbandi Elküldve: 2013-05-30 08:25 radio probléma

hello

tudtok ajánlani szakembert,BMW MULTI-INFO Javítására?

köszi
« előző12következő »