stabil fórum hozzászólásai
« előző12következő »

stabil Elküldve: 2011-05-07 18:16 hûtõ

Sziasztok.


Kellene kis segítség.. Le kellett vennem a tds hengerfejét mert mindig kinyomta a vízet.Nahh de viszont nincs gátrepedés de a tömítés cefet .De nem is ez a probléma.Amikor a moci fel lett újítva már 3 éve egy balfasz rakta össze és a vezérlés nem igazán sikerült neki mivel a szelep belevert a dugóba de csak épp hogy.Semmi hangja nem volt neki csak ha elérte a 3-3500 ott már volt valami fura kattogás de nem gondoltam volna hogy a szelep ver bele.A kérdés hogy tudnám le ellenőrizni hogy az adagoló jó helyen van e ?A vezérmű tengelyes beállítást értem de ezek után jó volna tudni hogy az adagoló is jó helyen van.Mert az adagolónak a kerekén van egy jel de mihez képest kell állnia??mihez nézzem??

stabil Elküldve: 2010-12-15 20:16 Izzítás vezérlõ

sziasztok szerintetek ez milyen márkájú izzitógyrtya lehet RP D4444 V11 K7 ???????,,

stabil Elküldve: 2010-12-13 17:18 Izzítás vezérlõ

sziasztok 318tds be cserélnék izzitógyertyát mert baszakodik hidegen. Márka kellene ki mit használ ..

stabil Elküldve: 2010-12-09 17:29 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

hil írta:
stabil írta: sziasztok! Megcsináltam az itt leírtakat és nekem is ki ír egy csomó mindent. De nem tudom hogy ezek a számok mit is jelentenek.Az első 364876km az pl mi mert az óra szerint 185646km van benne 5 féle km s dolgot ír ki ezek mik mit jelentenek köszi

Nem tudni milyen csomó mindent csináltál meg. Az a szám valszeg azt jelenti, hogy vásárlásnál esetleg csúnyán át lettél verve, mert ennyi a Km az autóban. Én ezért megyek diaggal autót venni, a BMW scanner nagyon alkalmas erre, igaz másra nem nagyon.



mármint a napi számláló gyujtás rá és ezeket írta ki igazából nem lényeges mert a moci vadi új benne de 1.2.3.4.5 számok után írja a kilómétereket az elsőnél volt a 364876 a 2 4462 stb

stabil Elküldve: 2010-12-09 16:17 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

sziasztok! Megcsináltam az itt leírtakat és nekem is ki ír egy csomó mindent. De nem tudom hogy ezek a számok mit is jelentenek.Az első 364876km az pl mi mert az óra szerint 185646km van benne 5 féle km s dolgot ír ki ezek mik mit jelentenek köszi

stabil Elküldve: 2010-12-07 18:19 Motorolaj

nem akarok beleokoskodni de az olajnak a teljesítmény adat pl AF CC stb ezeket kell nézni. És ez is a hő és nyomás tartományok pl csapágy ami a legfontosabb egy motorba.Ja meg persze az olajnyomás. hiába a jó olaj ha nem megfelelő az olajnyomás.Különben hogy mennyi km lehet elmenni az olajjal az vitatott.Ha 10 liter kellene a kocsidba akkor lehet 70000 is menni és a szürő????Diesselnél nem kevés korom rakódik le. Szürő dugul olajnyomás nuku ...10000km max 15000 és csere.Ez a bevált...

stabil Elküldve: 2010-12-07 15:43 Kompresszió

ismét vagyok laleeboy császár vagy Tényleg csak levegős volt Úgy csináltam ahogy mondtad kiment belöle a levegő és a csövek sem kemények én meg már a hengerfejezésen törtem a fejem ááááááá na de köszi

stabil Elküldve: 2010-12-07 10:10 Kompresszió

laleeboy írta:
stabil írta: A kiegyelítő tartály kupaknál mindig vizes vagy nedves.Van ott egy kis cső ami levezeti a vizet ott is néha jön.De lehet előbb kupakot kéne cserélnem.Gondolom a kupak alatt nem kellene vízesnek lennie.Különben marha könnyen le lehet tekerni róla.Kicserélem és kiderül megírom hogy mi is történ.Bár fura ha 3000 fölé kezdem pörgetni pl előzés és 4 ben van akkor elkezd ciripelni a mociban legalábis elöröl jön valami.És pár perc után letílt vagy is csökken az erő megy de akkor gáz vissza és megy tovább rendessen.NA akkor kezdi kinyomni a vízet.de mondom kb fél liter .Fűtés barom jó jól indul egyenletes nem rángat és nem okád füstöt .Alapjáraton vagy lassabb tempónál a csövek nem kemények.Ezért nem értem mi van vele.Vízpumpát kiszedtem és jó a lapát termosztát a 2 van benne 80 fokos.


Hali

6 hengereseknél az is okozhat hasonlót hogy nem jól van légtelenítve. A hosszú blokköntvényben de főleg a hengerfejben képes egy kis buborék megmaradni így nem légtelenedik le magától mint sok más kissebb blokk(ettől lehet kemény a cső)
Amikor nekem M20-as motorom volt úgy tudtam ezt megoldani hogy csináltam egy rossz kiegyenlítőkupakból egy olyat hogy beletettem egy szerelhető kerékszelepet .
Amikor úgy gomdoltam hogy kilégtelenítettem hagytam kihűlni teljesen majd felfújtam a rendszert a szelepen keresztül 1,5-2 bar köré (mindegy mennyi csk tudd a pontos értéket)
Ezután otthagytam pár órára és figyeltem hogy a nyomás változik e , ha igen akkor levegős.
Ilyen esetben két lehetőséged van
1-leszereled a tartályt a kaszniról és megemeled amennyire csak a csövek engedik (azért nem légtelenedik ki magától mert a tartály lentebb van mint a hengerfej legmagasabb pontja így a buborék ott marad)és újra próbálod
2-nyomás alatt próbálod kikergetni a buborékot
A légtelenítés nagyon fontos művelet mert ha buborékos marad a hengerfej előbb utóbb szétnyomja a keletkező gőz (ez az egyik fő hengerfejrepedési ok , a másik a hidegen forgatás)

Az hogy a kupak alatt/mellett vizes az nomális is lehet mert úgy van kitalálva hogy ha leveszed a kupakot és esetleg van még egy kis nyomás a rendszerben akkor ha kb felet fordítasz a kupakon akkor elengedi a nyomást a kupak és a tartály menetes része között így nem vágja le az utolsó meneteknél és nem csap az arcodba(ezt annó jól kitalálták a BMW-nél , fiatalabb offos verdákban se látni ilyen megoldást)
Remélem segítettem

laleeboy



Köszi a hosszas leírást .Remélem igazad lesz de minden esetre ezt megcsinálom.De a biztonság kedvéért veszek egy sapit a tartályra.Most járattam kb másfél órát letekert kupakkal és egyre kevésbé jött buborék vagy is szakaszossan a víz a vékony csövön.. Na de ezt megcsinálom és megírom a végét ezer köszi

stabil Elküldve: 2010-12-07 07:31 Kompresszió

A kiegyelítő tartály kupaknál mindig vizes vagy nedves.Van ott egy kis cső ami levezeti a vizet ott is néha jön.De lehet előbb kupakot kéne cserélnem.Gondolom a kupak alatt nem kellene vízesnek lennie.Különben marha könnyen le lehet tekerni róla.Kicserélem és kiderül megírom hogy mi is történ.Bár fura ha 3000 fölé kezdem pörgetni pl előzés és 4 ben van akkor elkezd ciripelni a mociban legalábis elöröl jön valami.És pár perc után letílt vagy is csökken az erő megy de akkor gáz vissza és megy tovább rendessen.NA akkor kezdi kinyomni a vízet.de mondom kb fél liter .Fűtés barom jó jól indul egyenletes nem rángat és nem okád füstöt .Alapjáraton vagy lassabb tempónál a csövek nem kemények.Ezért nem értem mi van vele.Vízpumpát kiszedtem és jó a lapát termosztát a 2 van benne 80 fokos.

stabil Elküldve: 2010-12-06 18:22 Kompresszió

Sziasztok! Miben fáj egy hengerfejezés nagy a gyanum hogy gátrepedéses a moci.Kinyomja a vízet egy erősebb menet után a csövek szerintem kemények.

stabil Elküldve: 2010-12-05 17:13 hûtõ

de ettől függetlenül meg kellene fordulni a víznek a hűtőbe nem?de még csak nem is langyi nem értem de gyaníntom a vízpumpa lesz a ludas

stabil Elküldve: 2010-12-05 16:59 hûtõ

ja és ha lassan megyek akkor nincs ez de a cső hideg az már biztos hogy a kupak nem jól zár

stabil Elküldve: 2010-12-05 16:57 hûtõ

hancurozo írta:
stabil írta: Sziasztok szerintetek ha a hűtő visszatérő csöve 80km után is hideg marad úgy hogy 100 alatt nem mentem vele.És a vizet kinyomta a tágulásin kb fél litert .Lehet vízpumpa ?Termosztátot most cseréltem épp e miatt.A kis cső pisil bár szerintem nem íntenzíven .


Vedd le és nézd meg. (ha megnézed, az kerül a legkevesebbe)De lehet, hogy nem belevaló termosztátot raktál bele, de lehet hengerfejes is.


a csövek nem kemények legalábis nem mint a kő be lehet nyomni 80 fokos a termosztát.csak furcsa hogy nem fordul át a víz

stabil Elküldve: 2010-12-05 16:48 hûtõ

Sziasztok szerintetek ha a hűtő visszatérő csöve 80km után is hideg marad úgy hogy 100 alatt nem mentem vele.És a vizet kinyomta a tágulásin kb fél litert .Lehet vízpumpa ?Termosztátot most cseréltem épp e miatt.A kis cső pisil bár szerintem nem íntenzíven .

stabil Elküldve: 2010-12-04 16:50 Fûtõszál

sziasztok kellene kis segítség. A tükör fűtésem még mindig nem megy.Hol keressem a hibát? 4 vezeték megy bele gondolom akkor fűti is .biztik jók.Ha szembe állok a kocsival akkor jobb oldalon a lámpa és a víztartály között van egy kis doboz relékkel az mi???És az abs sem mükszik tipp?
« előző12következő »