szotakdavid fórum hozzászólásai

szotakdavid Elküldve: 2016-03-20 12:54 Manuális klíma - Digit klíma

berci74 írta: Sziasztok,
van egy E46 316i sedanom, amibe gyárilag nem tettek klímát. Néztem bontott alkatrészeket hogy esetleg utólag beszereltessek egy manuálisat vagy egy digitálisat. Az iránt érdeklődnék, hogy van e esetleg ebben valakinek tapasztalata, hogy egyáltalán lehetséges-e, milyen nehézségekre kell felkészülni, illetve csinál e valaki ilyen beépítést? Köszönöm előre is az értékes infókat.


Természetesen van tapasztalatunk benne. Kell egy új box,köteget újra fűzni,konzol,kompresszor,csövek ,hűtő stb..

szotakdavid Elküldve: 2016-03-19 23:11 320d Motor

solyom76 írta:
szotakdavid írta:
kgy írta:
solyom76 írta: Sziasztok.
Felteszem ide ,hátha valaki tud benne segiteni.
20d 136le.
Adagoló csere volt.
Ment az autó kb 500km-et.
Utolsó utja kb 8km minden a legnagyobb rendben volt.
Leállitottam,majd két nap múlva mennék,de nem indul a gép.
Tekerni teker,de nem indul el,közben a kipufogón jön a füst.
Mi lehet a kinja?
Tudom ,hogy diag meg stb.. de erre még hétfőig várnom kell,ez csak egy kérdés.
THX!



Üzemanyag szivattyú is tud ilyet produkálni. Add rá a gyújtást, ütögesd meg valamivel, majd indíts rá. Egy próbát megér.


Adagoló!!
Esetleg még lehet hogy az adagoló csavart nem húzták meg rendesen!
Vp44 szar üzemanyagpumpával is beindul!


Ha a csavar lenne szarul meghúzva akkor kellene legyen valami folt az autó alatt?
mert nincs ,és ez 500km után jönne elő. Vagy ennyit bírt a német felujitott adagoló?


Nem. Két lehetőség van beszart az adagoló vagy nem húzták meg rendesen a csavarját és elugrott a helyéről.

szotakdavid Elküldve: 2016-03-19 18:18 Nem indul el

3305518 írta: Sziasztok!
E39 530d autóm van nem teker bikázással sem.
Amikor utoljára csinált valamit 1-2-3. próbálkozásra egyre kisebbet mozdult végül csak kattant 4.re már sem csinált semmit.
Közben az akku is lemerült nullára de azt feltöltve sem csinál semmit.
Mi lehet a baj?
Akku vagy önindító vagy valami más.?
Köszönöm
Levente


Önindító.

szotakdavid Elküldve: 2016-03-19 18:16 320d Motor

kgy írta:
solyom76 írta: Sziasztok.
Felteszem ide ,hátha valaki tud benne segiteni.
20d 136le.
Adagoló csere volt.
Ment az autó kb 500km-et.
Utolsó utja kb 8km minden a legnagyobb rendben volt.
Leállitottam,majd két nap múlva mennék,de nem indul a gép.
Tekerni teker,de nem indul el,közben a kipufogón jön a füst.
Mi lehet a kinja?
Tudom ,hogy diag meg stb.. de erre még hétfőig várnom kell,ez csak egy kérdés.
THX!



Üzemanyag szivattyú is tud ilyet produkálni. Add rá a gyújtást, ütögesd meg valamivel, majd indíts rá. Egy próbát megér.


Adagoló!!
Esetleg még lehet hogy az adagoló csavart nem húzták meg rendesen!
Vp44 szar üzemanyagpumpával is beindul!

szotakdavid Elküldve: 2016-03-12 21:31 Vanos

botondkopacz írta: Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni abban, hogy kiderítsem, hogy valóban vanos hibás-e az autóm? (E87, 116i, 2005)
Okozhatja-e a vanos + vezérműlánc meghibásodása a nagyon egyenletlen alapjáratot (még meleg motornál is), illetve véletlenszerű erőtlenséget alacsony fordulatszámról (~1200) hirtelen gyorsítás közben.

A legutolsó szerelő (aki az előző szerelő által kinyírt ECU-t hozta rendbe), azt mondta, hogy miközben rendbe rakta az ECU-t, a vezérlést is meg kellett igazítania, és miután mindent beállított mindent, a motor jól járt / jár kb. 5 percig, majd megint rossz lesz az alapjárat, és szerinte ezt a vanos okozza, meg az hogy a láncot cserélni kellene, és akkor megoldódna….

Kapából megcsináltatnám, viszont… az utolsó előtti szerelő (akinél olyan 4-5 hónapot töltött a kocsi), ő megejtett az autón egy komplett motorcserét, majd a cserélt motoron egy hengerfej felújítást, és azt mondta, hogy a láncot nem kell cserélni, sőt mást sem. Tkp az autót az előző szerelő „tökéletesen” összerakta még kb. 2 hónapja, csak a lemerült az akksi, majd elveszett az immobiliser szinkron, majd nem sikerült ezt megoldani, és így került galyra az ECU. Laza 6-7 hónapos agyrém...

Másik kérdés hogy mennyire lehetetlen feladat ezt saját kezűleg megoldani, a megfelelő célszerszámokkal és alkatrészekkel? Ezt azt ki szoktam cserélni saját magam, de ez mégis csak a motor, és a youtube videók alapján nehéz eldönteni valójában mennyire rizikós.

Köszi,
Botond


Szia!

Gyári diagnosztikát kéne csinálni a kocsin elsőnek.

szotakdavid Elküldve: 2016-03-11 19:25 M3 vásárlás

csatis1 írta:

E46 M3-nak alapvetően 3 fő problémája (gyengesége) van, amelyek azért kiküszöbölhetőek.
1: Hajtókar csapágyak.
2003/09 után a sok probléma miatt módosították a csapágyakat, így az ezutáni szériával már nincs olyan nagy probléma, az ezelőttieket pedig visszahívták garanciás cserére. Erre mindenképp érdemes rákérdezni. Ezenkívül arra is, hogy a km-óra állásának függvényében volt-e már cserélve azóta? Egy ilyen csapágysor 80ekm után cserés, vagyis S54B32-nél érdemes cserélni.
2: Hátsó padlólemez/bölcső felfogatás erősítés.
E46-nál (de nemcsak az M3-nál) jellemző a hátsó padlólemez kiszakadása. Az M3 diffije extra merevítést is kapott emiatt. De ettől még lehet repedés az alvázon, a bölcső felfogatási pontjai közelében. Extrémebb esetben a csomagtér padlókárpitját felhajtva a padlólemez szélén akár már látni hogy szét van szakadva. Neten özön kép kering erről, alulról-felülről (gugli: E46 M3 rear subframe damage vagy crack). Érdemes rákérdezni hogy volt-e mostanában ellenőrizve, esetleg papírt állítottak ki róla? Ha nem, akkor mindenképp meg kell emelni és alánézni. Ha neten rákeresel a képekre, akkor látni fogod mit keress(etek). Egy ilyen hátsó alváz erősítés kb 250k (ha én megcsináltatnám vkivel), nyilván ha szerelő vagy akkor magadnak akár meg tudod csinálni, de alkualapnak mindenképp jó (minusz 250-300k).
3: SMG váltó.
E46 az utolsó M3 amihez a kézi váltó a legmegfelelőbb. Bár én nem cserélném le az SMG-t kézire. Most még... Városban az SMG automata módban szarul vált. Tény. Kézivel jobb tolni neki, kicsit csúszva, kicsit 8000ig pörgetve néha. SMG leginkább a szivattyúra érzékeny. De mint a turbo vagy lehetne talán még pár alkatrészt mondani a régebbi 10 évnél öregebb modellekhez (nem feltétlenül maradva a BMW-nél), amelyek meghibásodására már "szakosodtak" és vannak ezekre ma már relatív olcsó és jó megoldások. SMG ugyanígy van, pontosan nem tudom az alkatrészt, de asszem valami elektromos motor ami tulajdonképpen bedöglik. Viszont ez ma már külön megvásárolható (szintén horror áron), de nem olyan drágán mintha az egész bazárt hidraulikus munkahengerrel együtt kellene cserélni. Emellett az SMG 6-os váltója ugyanaz mint ami a kéziben van. Csak fel van aggatva mindenféle robotikával. Szokták az SMG-t átalakítani emiatt kézire, és azért szeretik használni átalakításkor az eredeti váltót, mert az SMG finomabban váltja a fokozatokat - de közben iszony rángatja a kupplungot - és még mindig jobb állapotban van egy eredetileg kézis váltóhoz képest ugyanolyan futásteljesítmény mellett.

Ha van még kérdés ki vele!

Jah, jobb kormányosítás: alvázszám alapján kiderül azonnal.
De nem baj ám ha balosított: az tutira át van nézve, hogy mindene működjön rendesen!
De árulkodhat egy jobb oldalon hagyott kilincs zár, jobb oldalon meghagyott memóriás üléspanel vagy legigénytelenebb esetben a jobbegy felől hagyott könyöktámasz és kézifék.



SMG mániádat soha nem fogom megérteni E46-ban az smg picit buta,viszont jó amikor csattog váltáskor.

Nálam a Favorit az e60 M5-ben az smg vagy ami még kibaszott jó,e92 M3-ban a váltó.

szotakdavid Elküldve: 2016-03-11 02:38 Motor-váltó

gabesz979 írta:
YELLOW írta:
gabesz979 írta: Sziasztok! Hozzáértő segítségét szeretném kérni:

E90 325i N52B25A motorkód. Szelepfedél- tömítés csere során ki kellett venni (pontos nevét nem tudom) a szelepfedél alatt található elektromos motort?? ami egy menetes orsón keresztül a vezérmű tengelyt állítja. Kérdésem, hogy ennek a motornak a nullpoziciót ill kitérést.. bármit meg kell-e adni,(tanítani kell) vagy szenzor jelek alapján automatikusan beáll?

Köszönöm.


az a Valvetronic motorja. a kérdés már volt egyszer, de nem emlékszem tisztán. így inkább nem írok erről semmit.


Igen, azaz a Valvetronic motor.



Nem àrtana neki egy valvetronic tanítàs.

szotakdavid Elküldve: 2016-03-05 19:58 730d

bandita799 írta: Sziasztok!
Szeretném tudni mi a véleményetek a BMW 735iL 2004-2005-ös évjáratú autóról mire kell odafigyelni ezeknél a típusú autóknál vásárlás előtt ? Válaszaitokat előre is köszönöm.
Üdv.:Bandita


Olajzabálás,füstölés,valvetronic stb..

szotakdavid Elküldve: 2016-03-04 20:30 Ültetés

csatis1 írta:
Pitykoo írta: Hali!
Mennyire van értelme vagy mennyire érdemes ültetés céljából vágni a rugóból?! Mi lehet az előnye avagy hátránya ha van?!
A következő miatt kérdezem. Én ahol járok vele sajna elég hosszú részen (napi 10km) elég rossz az út. A mostani rugókeménységgel is eléggé rázza zörgeti a kocsit! Viszont ha veszek alá ültettet az ugye még keményebb lesz és félek, hogy jobban szétrázza a kocsit!
Viszont ha maradna a mostani keménység csak alacsonyabbá téve akkor megúszhatnám.
Szerintetek érdemes ezt megjátszani vagy hagyjam...
Köszi!


Hagyd!


Rövid,tömör válasz. Tetszik

szotakdavid Elküldve: 2016-03-04 20:13 Részecskeszûrõ_

Kabi írta: az alábbi képen az 1-es számú hőmérséklet szenzor cseréjét szeretném elvégezni. Valakinek tippje, hogy honnan férek hozzá legkönnyebben?


Fentről,de nem lesz könnyű ha még nem szedtél ki ilyet.

szotakdavid Elküldve: 2016-03-02 19:50 Chip tuning

Robin68 írta:
YELLOW írta:
PetiE90 írta: Na látom szereztem nektek egy jó napot

Ez azért megnyugtató, hogy van hova fordulni a dolgozónak a kérdésével

Akkoristeszekbele


most nem tudom mégis mire vársz...? egy atyai pofon jó lenne
ne vedd ám ezeket baxogatásnak, de sok értelme nincs az egésznek.
szerintem tegyél fel egy egy Nitro matricát a kocsira, illetve egy 100 literes szódásszifont fújjá le kékre, matricázd fel, és olcsóbban megúszod. persze menni akkor sem fog
inkább költsd kötelező szervizre azt az összeget. és ezt én jóból mondom ám.


Ne hallgass senkire, csapasd. Pakold bele, a biturbót is meg tudod oldani szerintem és nem is gondolkozz nagyobb motorban nagyobb teljesítmény érdekében. Az 1.6 tökéletes hozzá...

Itt egy kis ösztönzés hozzá


Annak a motornak minden újabb problémamentes nap ajándék!!!

szotakdavid Elküldve: 2016-03-02 07:00 NEM HÚZ 1500-2000 fordulaton

ute107 írta:

Jaja. Ez volt a legrégebbi. Most keltem fel 3 év álom után....



Lefoglalt a celeb világ

szotakdavid Elküldve: 2016-02-29 19:05 Hütövetillátor

laszlo0918 írta:
papamaci199 írta:
laszlo0918 írta:
lantika írta:
papamaci199 írta: Sziasztok. Az egyik kollégám hűtőventillátora folyamatosan megy. Indítás után rögtön be is indul. Szerelője azt mondta hogy a venti elektronikája adta meg magát. Ahogy olvasom ez nem úgy megy tönkre hogy folyamatosan megy hanem inkább egyáltalán nem. Mi vezérli a ventit hogy bekapcsoljon és hol van az? Hőgomba esetleg? Az autó: e46 1.9 benzin 2000.évjárat 118le. Előre is ķöszi.


Rele nincs összeegve? Lehet összetapadt az erintkezöje,es mindig kapja a ventillätor az äramot.



Heló nekem volt hasonló gondom csak nekem nem ment állandóan hanem be be kapcsolt miközben miközben állt az autó.Szóval a hűtőventilátoron van egy vezérlő ebbe megy három kábel két vastag meg egy vékony nekem a vékony kábelvolt a ludas szét volt oxidálódva a forrasztás-nál kikapartam azt a szilikon szerű anyagot onnét vissza forrasztottam és jó lett.


A reléjét merre találom? Biztosíték tábla fölött van vagy a motortérben? Kipróbálom ha nem jön be akkor marad a vezérlő gond, vagy esetleg valami szenzor.



Szerintem a motor vezérlő kapcsolja a ventit azon a vékony kábelen keresztül és még szabályozza a fordulatát is.



Venti elektronika kuka. Motorvezérlő vezérli ki 0-100%-ig.

szotakdavid Elküldve: 2016-02-29 18:53 Olajzabálás

m87z írta:
sutius írta:
Zolika11111 írta:
sutius írta:
Zolika11111 írta: Sziasztok
E46 320 benzinesbe ki lehet cserélni a szelepszárszimeringet hengerfej levétel nélkül???

ha N42\46. motorrol van szo akkor biztosan tudom, hogy igen, de ajanlott levenni a hengerfejet is mert ha a szelepvezetok is el vannak kopva ugyanugy fogja enni es bontod ujra....


Ujra hello.
Miböl tudom meg azt hogy N42/46 os e a motor?

ha jol tudom a facelift utaniakban van N42\46


Bocs hogy kijavítalak, de E46-ban N42/46-os motor csak 316i és 318i-ben vannak, az e90-ben vitték még tovább az N46-os motort 318i-ben és ott van a 320i-ben



E46 20i 2.2 M54 Benzin betegsége az olajzabálás. 50% esély van rá h a problémát megoldja a szelepszárszimerig csere.

szotakdavid Elküldve: 2016-02-29 18:49 Mi lehet a baj?

deniel27 írta: Sziasztok!

Egy BMW 116I 2005 vettem pár hónapja amit természetesen el is vittem szerelőhöz átnézetni ahol azt mondták, hogy jó állapotban van a kocsi viszont én említettem egy problémát ami nem rendszeres és mivel a diagnosztika nem mutatott semmit illetve mikor kipróbálta nála nem produkálta így nem tudta megmondani mi a baj. A probléma a következő. Néha rángat 1es be de csak 1esbe általában 20-30km után jön elő ez a jelenség. Van hogy 1-2 hétig semmi, valamikor heti 1,2 alkalommal. Szóval teljesen tanácstalan vagyok mi a probléma.
Előre is köszi a válaszokat.



Gyári Diagnosztikát csináltass,ha még a gyári trafók vannak benne akkor cserések is. Volt rá vissza hívás is.