tacko fórum hozzászólásai

tacko Elküldve: 2015-04-01 15:54 kopogó/kattogó hang

Sziasztok
Téma: Kopogás érzékelő szenzor
2004-es BMW 116i E87 (85kw-os motor, 4 hengeres)járművem van. Röviden a hiba jellege. Diagnosztikai műszerrel ellenőriztem a motort, és műszer kiírta, hogy az 1. és 4. henger kopog. A 2. és 3. jó, nincs kopogás. Ezt a hibát diagram formában is kimutatta a műszer. Már alapjáraton is jelzi a hibát, nagyobb fordulaton még erősebb a jel érték. Érdekesség még annyi, hogy műszer nélkül nem is lehet érzékelni a kopogás jelenségét a motor hangján. A motoron kettős kopogás érzékelő szenzor van. (Fotó a galériában) Nem értem, hogy tud elkülönülni a hengerek kopogása. Nem ismerem a rendszer kapcsolási vázlatát. Mi okozhatja a két henger ilyen problémáját. A műszerfalon hibajelzés nincs (MIL).
Előre is köszönöm szépen válaszotokat.

tacko Elküldve: 2015-03-20 16:36 Üzemanyag fogyasztás

Sziasztok
2004-es évjáratú BMW116i járművem alapjárata meleg állapotban visszaesik 850-ről kb 600-700-as fordulatszámra, utána azonnal visszaáll normál alapjárat fordulatra. Ezt elég rendszertelenül teszi. Néha a MIL lámpám is világít. A másik gondom a magas üzemanyag fogyasztás főleg városi forgalomban (11 l/100km), országúton 8-9 liter/100km. Eddig a következőket végeztem el: gyertyák, olajszűrő, légszűrő, pollenszűrő, légtömegmérő, vanos elektromágneses szelepek, lambdaszonda , thermosztát cserélve. Folytószelepház kitisztítva. Gondoltam még a vanos 2db mechanikus vezértengely állító szerkezetére, hogy az lehet hibás, de ebben nem vagyok biztos. Van e kapcsolat az egyenetlen alapjárat és a túlfogyasztás között?
Köszi a segítséget

tacko Elküldve: 2014-08-13 11:03 Vanos

AdamKiss írta: Üdv!

Vanos problémám van valószínűleg de nem tudom pontosan mi és hogy kell orvosolni :/

Többször volt diagnosztikán de csak keverék eltérést(túl dús) és égéskimaradásokat olvastak ki.
Tünet: Reggel hideg indításkor a motor nagyon dadog alapjáraton, majd ahogy egy picit melegszik, már teljesen kisimul. Kaptam olyan információt hogy a Vanos kipufogó oldala rosszalkodik, mivel hidegindításkor változtat a szelep emelésen hogy gyorsabban melegedjen a motor, és persze az ennek megfelelő többletmennyiségű benzint is kap ilyenkor a motor. Elvileg a Vanos nem tud megfelelő mértékben "állítani" a tengelyen és ezért rosszalkodik a hideg indításnál az alapjárat, mivel többletbenzint megkapja ugyanúgy és ezért túldúsul.

Szóval a Vanosnak ez a funkciója nem működik nálam, csak a többlet benzint kapja a motor ezért túldúsul.
Az lenne a kérdésem hogy pontosan mely alkatrész lehet a hiba okozója nálam? Lejjebb olvastam ezekről a mégnesszelepekről, lehetséges hogy nálam is ezek a szelepek mondták be az unalmast, vagy csak nem megfelelően működnek? Vagy a komplett Vanos tönkre ment?

Ötlet??

Szia
Nagy valószinüséggel a kipufogó oldali vanos solenoid elektromágneses szeleped hibás. Nálam is hasonló jelenség játszódott le a 116i E87 BMW-n. Főleg alapjáratban lehetett észrevenni, ugyanis néha, rendszertelenül visszaesett a fordulatszám. Ha ezután is fennáll a probléma akkor valószínüleg a vanos mechanikus része hibásodott meg.