tusi_ fórum hozzászólásai

tusi_ Elküldve: 2016-08-30 19:36 Motorolaj

ChrisRas írta:
YELLOW írta:
ChrisRas írta:
YELLOW írta:
ChrisRas írta:
YELLOW írta:
ChrisRas írta: Sziasztok!
Egy rendkivul boldog e46 323 coupe tulaj vagyok. Tegnap vettem,jovo heten viszem szervizbe de nem igazan tudom milyen olajat tegyek bele. Korabbi autoimnal vegigjartam minden markat. Tobb kevesebb sikerrel sikerult kifogni a jobbikat. Korabbi e36 318i-nel a motul nem jott be. csattogosabb volt picit a hideg inditas utan. Liqui Moly van most a vw-be. Nem tetszik. Most ratok hagyatkozom a temaban. Mi volna a javaslat? 256000 km ora szerint, viszkozitas es marka sorrend erdekelne! Koszonom elore is.
Chris


5w-40 Castrol, Aral, Mobil, Eneos. én ezekből választanék. ha németben veszed, valószínű nem fogsz ki hamisat.


Koszonom a gyors valaszt! Remelem nem. Bar itt is csak emberek elnek (rengeteg kulfoldi akik nem feltetlenul legalisan keresnek penzt). Eneos-t meg nem lattam a boltok polcain. Castrol volt a tippem elsore. Esetleg valami egyeb jeloles a flakonon? ugy ertem BMW specifikacio stb. Castrolbol is van tobb tipus. Tudsz valami kozelebbit esetleg?
(aztan le is pattanok a temarol)


szerintem ne magnatec-et. inkább Edge. BMW-LL01, LL04 ha rajta van, az jó, mint jóváhagyás. API SL, SM, SN ill. azt hiszem ACEA A3/B4. van amit nem tüntetnek fel, de azért mondom, a BMW-LL01 már oké ha rajta van. ja és ne olyat amin konkrétan szerepel a dízel jelölés. az a bibi, hogy szinte minden motorolaj jó már benzines és dízel autókhoz egyaránt. ezt le is írják, még az is jó benyásba, amihez oda van írva, hogy mondjuk Edge diesel.
kollégám 5w-40 Eneos-t tett 1.9 dízel fosvágen konszern skodájába, és neki szelephangos hideg indításra. nekem is ugyanez van benne, de én nem tapasztalok semmi negatívat.
szóval tényleg vannak olajok, amik nem éppen jók egy adott motorban. pedig ennek is emg volt a VW adott minősítése. apámnak 5w-30 Eneos van, már másodjára, neki sincs baja vele.


 Castrol Edge Titanium FST™ 5W-40. LL04 . Ez van jó áron.
Remélem nem lesz vele gond.


túl jó is. nem lesz vele gond.

70 euro/5 liter plusz a ket kicsi literes. Kb ennyiert vannak mas markak is. +- 10euro. Hamar lud legyen kover!
Nem a 10 euron fog mulni.


Gratulálok a verdahoz. A tiedhez szvsz ll 01 kell, az ll04 az az aschearm változat a dpfes dizelekhez. Ha németben vagy, ebayon is kapsz occsoert.

Kérdés. A 30e-s intervallum persze baromság, de a 15e még elmegy? Városban szinte sosem megyek, max néha keresztül,d e nagyon ritkán. Sosem használom rövid távra, min 50 km. Nem tolom, néha nyomok egy 200 km/h s etapot hogy leegjen a dzsuva turborol még a kipuffbol, amúgy 120-140 között. (Asszony fel)
Így elmegy még? Gari miatt bmwnel kell csinálnom a nagy atvizsgalast,persze több száz euróért így megfeleznem az intervallumot. Minden 30e bmwnel közben egy olaj csere egy kis szervizben.
Köszi a választ


tusi_ Elküldve: 2016-08-23 11:21 Vezérműlánc

jrtom írta:
Tom22 írta: Sziasztok! Arról infója valakinek hogy: 320d E91 LCI 2011/3 havi 184Le motoron még aktuális lehet a lánc csere és társai, vagy az már a teljesen javított verzió ?:


Szakad abban is sajnos!


lecskov autojaban - 5 oldallal elobb volt egy kerdes - a 163 LEs 320d van, 2012 -es évj. Abban allitolag nem szakad, pedig ha jol tudom ugyanaz a motor, csak a flottas/takarekos valtozat. 2011/3-2013/9 kozott nem volt valtoztatas a motoron, aztan meg jott a b47.
Enyem sziszeg alapjaraton, 1500-2000 kozott pedig elnyom mindnet a csattogas, nem hallok semmi zajt
Felvettem a kapcsolatot a BMW-vel, de szvsz "komfortproblema" es "nemszakadazgenya" lesz a valasz
Van mar tapasztalat 2011/3 ho utani motorok lancproblemajaval kapcsolatban?

tusi_ Elküldve: 2016-08-18 09:09 au. váltó olaj

matecbr írta:
Erről beszélek, tudtommal ebbe a szűrő és a karter egybe van.


Nem vagyok szakerto, de szvsz ezekbe mar ZF van.
Igen, egyben van a karter meg a szuro, szurot nem lehet cserelni kulon, karterral egyutt lehet csak. Nem olcso mulatsag, de megeri. Kerdezd meg Szotakdavidot o csinal ilyet. En is csak a gari miatt csinaltattam a ZF-nel.

tusi_ Elküldve: 2016-08-17 11:45 au. váltó olaj

matecbr írta: Helo!
325i automata váltóba milyen olajat tegyek?
Van aki azt mondja csak a gyárit,de hallok mást.
5000/liter lenne a gyári.
Merjek mást tenni bele? Ha igen milyet?


Ha ZF van benne, akkor vagy a gyarit, vagy Liqui Molly es Febi jo meg bele.
GM-nel nem tudom.
Nekem most csereltek ZF-nel. Sok kulonbseget nem vettem eszre, olaj sem volt dzsuvas, csak a magnes csapda volt tele.

tusi_ Elküldve: 2016-07-01 09:55 Mi lehet a baj?

bricktopm írta: Hali!
Tegnap este 6-kor letettem a kocsit hibalámpa nélkül, majd most reggel 5kor a következő 3 hibalámpával indított:

A kép kb 6 km megtétele után készült, ezalatt nem múlt el, 3szor ujra is indítottam pedig.
Mi lehet ez? ABS jeladó?


Lehetseges. Nalam is volt ilyen jelenseg, lathatod lejjebb. Nalam az akkun nem volt egyenletes feszultseg es bedobott par hibat.

Mas: tegnap szakado esoben jottem haza, kb 60-al lehetett csak menni, mert semmit nem lattam. Mar ott feltunt, hogy a kocsi nem gyorsul ugy, mint altalaban.
Aztan autopalyara mentem fel es bevezeto szakaszon nyomtam vagy 3/4 gazt, de nem kapcsolt vissza, nyomatekbol ment. Kickdownra visszatette, de mar felesleges volt, kb 130-al mentem.
Mikor hazaertem - nalunk nem esett - kiprobaltam megint a melyebb gazt es siman visszakacsolt es emelte az elejet gyorsulas kozben.
Kerdesem? Ha csuszos az ut, akkor az automata tiltja maganak a visszavaltast? DSC nem villant fel csak egyszer egy korforgalombol kijovet.

tusi_ Elküldve: 2016-06-29 13:35 au. váltó olaj

YELLOW írta:
tusi_ írta:
transzfer írta: Sziasztok!
Olajcserét szeretnék a váltóba,ezért felkerestem a városban az egyetlen bmw-re szakosodott szervízt ahol közölték velem hogy nem cserélik le a váltóban az olajat mert akkor be fog dögleni a váltóm. Hát én nem tudom ,de elég nagy baromságnak hangzik.Szeretném ha véleményeznétek, hátha valaki hallott már ilyet, előre is kösz ,üdv!


Ez vicces. A bmw nem hogy nem ajanlja, kifejezetten tiltja az olajcseret az automata valtoban.
A ZF viszont 80-120 kozott ajanlja a cseret, oblites nelkul. Kertem arajanlatot, aszittem lemegyek hidba



egyébként érdekes ez. kollégám OFF autója első kerekes manuális dízel, ~250ezer km-rel, ami valós, újonnan vette. és a váltóolaj még nem volt cserélve. pedig ott egyben a diffi, közvetlen a motorhoz kapcsolva, mármint a hőátadásra gondolok itt. mégis tökéletes a váltó, semmi hiba nincs benne. pedig manuálisban is igencsak célszerű cserélni.
komolyan nem tudok ebben normális tanácsot adni. mert amíg jó minek cserélni? de mi van ha ezzel egy idő után többet ártunk? de én manuálisban lecseréltem és rosszabb lett. most ATF olajjal javult a helyzet elég szépen. pedig nekem akkoriban, kb 80ezer volt az autóban, ha jól emlékszem.
ha kicsit próbálok mechanikailag gondolkozni, akkor azt mondom kell cserélni, hisz az olaj automatánál még jobban van terhelve, mint manuálisnál.
ez is érdekes, hogy az egyik ajánlja, a másik gyártó nem. az egyiknek fontos, hogy a tönkre ment váltó helyet adhasson újat jó pénzért, a másiknak lehet nem érdeke. nem tudom.


Forumokat olvasgatva az jott le, hogy megeri cserelni. Ugyan nalam nincsenek rantasok a valtasoknal, es eleg hamar fel is valtogat, ha nem olomlabbal lepek neki oda, de akkor is lecserelnem, mert a szuro meg a magnescsapda mar tele lehet. A legnagyob kopas szerintem mindig a bejarataskor keletkezik, utana mar kevesebb.
Mar megbiztam valakit vele, de meg tisztaznom kell a biztositonal a garancialis felteteleket.

tusi_ Elküldve: 2016-06-28 15:50 au. váltó olaj

transzfer írta: Sziasztok!
Olajcserét szeretnék a váltóba,ezért felkerestem a városban az egyetlen bmw-re szakosodott szervízt ahol közölték velem hogy nem cserélik le a váltóban az olajat mert akkor be fog dögleni a váltóm. Hát én nem tudom ,de elég nagy baromságnak hangzik.Szeretném ha véleményeznétek, hátha valaki hallott már ilyet, előre is kösz ,üdv!


Ez vicces. A bmw nem hogy nem ajanlja, kifejezetten tiltja az olajcseret az automata valtoban.
A ZF viszont 80-120 kozott ajanlja a cseret, oblites nelkul. Kertem arajanlatot, aszittem lemegyek hidba

tusi_ Elküldve: 2016-06-22 09:25 Futómû és hibái

YELLOW írta:
tusi_ írta:
YELLOW írta:
tusi_ írta:
tusi_ írta:
Este kicserelem a kerekeket es jelentek


Jelentes. Felraktam csak elore a Good Yearokat. Mint regen a 318ivel, sinauto effektus.
Most gyorsan felhajitottam hatra is, felpumpaltam es atom.
Nem kell valakinek jofele Mislen prajmöszi hápé ?
Köszi a segitseget



tutti egyforma széles fizikálisan a két gumi?
egyformán kopottak M és a GY?
a GY nem V mintás esetleg?


Meretre gyari 205/55/16 mind2. A Michelin kb 6mm-es a GY kb 8mm. A M 1414 a GY 3514 DOTos.
Mijaza V mintas?
Egyetlen kolunbseg, hogy a GY az V sebessegkategoria a M meg W. GY vel nem mehetek 240 fole. Ez kevesbe izgat


a V minta az, hogy V alakban vannak a minták rajta a futófelületen
az oké, hogy szám szerint 205 mind a kettő szélessége.
nekem a Fulda 225 olyan széles volt, mint a BF Goodrich-ba a 245. emiatt kérdeztem. pedig a BFG mérete valós volt. vannak ilyen különbségek márkák között. pl a Nankang keskenyebb ugyanabban a méretben, mint a Conti. valahogy más a gumi profilja vagy nem tudom.


Ja nem kb azonos a mintazat. A csere alatt kb 5sec ig fekudtek egymas mellett, amig a fekeket megneztem, hogy mennyire kopott - semennyire, most csereltek - de nem vettem eszre semmi kulonbseget vastagsagban, allpotban. Mondjuk vakekeger vagyok es sotet is van a melygarazsban
Tenyleg nemtom, mi a kulonbseg kozottuk, azon kivul hogy az en automon hatalmas a vezeteskomfortbeli elteres a Gy javara.
Akkor ez a gumi meret is olyan mint a kinai cipo. Van hogy a 44-esben vallatni lehetne, annyira szorit, maskor meg a 43-asban egy hosszabb lepesnel repul a cipo lefele. karaj




tusi_ Elküldve: 2016-06-22 08:03 Futómû és hibái

YELLOW írta:
tusi_ írta:
tusi_ írta:
Este kicserelem a kerekeket es jelentek


Jelentes. Felraktam csak elore a Good Yearokat. Mint regen a 318ivel, sinauto effektus.
Most gyorsan felhajitottam hatra is, felpumpaltam es atom.
Nem kell valakinek jofele Mislen prajmöszi hápé ?
Köszi a segitseget



tutti egyforma széles fizikálisan a két gumi?
egyformán kopottak M és a GY?
a GY nem V mintás esetleg?


Meretre gyari 205/55/16 mind2. A Michelin kb 6mm-es a GY kb 8mm. A M 1414 a GY 3514 DOTos.
Mijaza V mintas?
Egyetlen kolunbseg, hogy a GY az V sebessegkategoria a M meg W. GY vel nem mehetek 240 fole. Ez kevesbe izgat

tusi_ Elküldve: 2016-06-21 22:05 Futómû és hibái

tusi_ írta:
Este kicserelem a kerekeket es jelentek


Jelentes. Felraktam csak elore a Good Yearokat. Mint regen a 318ivel, sinauto effektus.
Most gyorsan felhajitottam hatra is, felpumpaltam es atom.
Nem kell valakinek jofele Mislen prajmöszi hápé ?
Köszi a segitseget


tusi_ Elküldve: 2016-06-21 16:08 Mi lehet a baj?

erber írta: Kedves Válaszaadók, kedves gulyi!

Köszönöm az infókat! Az 5w30 olajjal 1300km-nél járok és nincs fogyás. Néha egy egység hiányt jelez a bc, meglátjuk. Füstköd néha, és épp csak egy rövid ideig. Jelzem ez is zavar.

Szelepszálszimeringet nézzük legközelebb, és a PVC szelep is logikus. Vezetem a szervizkönyvet, hallgatok a szakemberekre, de engem is érdekel, hogy mi ez az olajfogyás. Persze látom, olvasom, hogy ezek a motorok ilyenek.

Bitu79 írta:
gulyi írta:
erber írta:
YELLOW írta:
erber írta:
sutius írta:
erber írta:
YELLOW írta:
erber írta: Kedves Fórumozók!

Előljáróban: Pár éve volt egy kis gondom (E46 320d), akkor pár perc alatt megkaptam itt a jó irányt. Köszönöm! (akkor porlasztó problémám volt)

A mostani kérdés lehet, hogy költői:
BMW 118i (N46B20) 100e km-el normális, hogy eszi az olajat? A tünet: hosszabb idejű alapjárat utáni indulás után füst. Hekitikusan, tehát nem mindig. Volt már napirenden itt az a téma, és megoldási javaslatokat is olvastam tőletek, de kiváncsi lennék a vélemyényetekre. Egy ismerősömnek ez a típusú probléma hamar kiteljesedett, és füstfelhő, olajszag.. ő kiborult
Itt most tényleg csak a költői kérdés: ennyire alap, hogy a benzinesek olajfalók? 4000km 1,5 liter. Döbbenet. 10W 40, most 5W 30-al próbálkozom. Nem logikus, de lehet, hogy azzal épp nem lesz gond. Ilyesmit is hallotattam.
Létezik, hogy 100e km után már szét kell szedni adott esetben a benzines motort?

Köszönök bármilyen megosztott gondolatot.
Üdv


az hülyeség, hogy 10w-40-es olaj kell bele. ezt el kellene végleg felejteni, ezt a régi szocialista autószerelő mentalitást.
100ezernél nem kellene. de vajon nem lehet, hogy több évet állt az autó? ha nem kap kenést a szimmeringek kikeményednek, majd porladnak átengednek. kartergáz szűrőt is meg lehet nézni. konkrétan erről a motorról hallom a legtöbb rosszat, konkrét esetet is tudok, ahol bizony gyűrűzni kellett a motort, síkoltatni, stb. érdekes az 1.8-asa nem ilyen.
a másik lehetőség, hogy nem 100ezer van benne, és 30 ezrenként cserélték a rossz minőségű olajat, ha egyáltalán cserélték.
így tömören ezt gondolom.


Köszönöm!
Az olajjal egyetértek. Kiváncsi vagyok mit lép az új olajra.
Lehet, hogy állt az autó, ha nem is éveket (szervízkönyvből következtetek). A futás reálisnak tűnik, az autó egyébként fantasztikus állapotban van. Az olajétvágy az ilyesztő.
Szelepszál szimering csere javallott, ha jól értem. Magam is hallottam gyűrűzéses történeteket, de az már ilyesztő számomra. 20i-re is hasonló problémákat látok. Lenyűgöző.


Üdv,
az N42 és az N46 egyik betegsége a szelepszár szimering kopás.
Nekem N42b18 van, majdnem ugyanaz mint a tied, a tüneteim ugyanazok voltak: hosszabb idejű alapjárat utáni indulás után füst.
Először karter gáz szürőt és csöveket cseréltem, az nem oldotta meg aztán szelepszár szimering csere és hengerfej felujitás után az olajfogyasztás teljesen megszünt...


Köszönöm a válaszotokat!
Intézkedem. Illő mihamarabb, ilyenkor minden megtett km-el ártok?
Remélem ez egynapos, gyors típusú beavatkozás és 200e HUF alatti. Még nehezen fogadom el, hogy a 100e km-t futott autót piszkálni kell.. Lehet régimódi vagyok.


nekem N42B18, 105ezret mutat az óra, 2007-ben vettem 62ezerrel. nekem mondhatni észrevehetetlen az olajfogyasztás 12ezer periódus alatt. de a 12e is max 1x volt inkább 8-10ezer viszont nekem azért, nagyon ritkán max 2 hetet áll egy huzamban, amúgy pedig 3-5 naponta legalább megy.
remélem engem elkerülnekmajd ezek a dolgok (kopp-kopp-kopp)


Kedves Yellow! Igazán nem mész sokat, és ha eddig elkerült, talán a jövőben is így lesz. De legalább tudod mit kell tenni, ha panasz van.
A mostani olajteszt után egy szelepszár szimering cserét kipróbálok. Bízom (bíznék) azért a benzines BMW motorokban is.


Szia
N46B18A 316i az enyém is nincs benne 200 ezer és nekem is füstöl, amitől lassan megőrülök. Én 5w-40-est használok, kajálja azt is rendesen. Most tervezem a henger veszteség mérést, az talán megmutatja, hogy nem-e esetleg a gyűrűk mellett szökik-e az olaj. Ezt tudom ajánlani.



Az olajcsipegetés az lehet a PCV szelep(nyomás szabályzó szelep) miatt is.

Ez:

http://www.realoem.com/bmw/enU...series=E46

Közben látom,már írta Sutius.
Itt egy kis olvasnivaló a témáról:

http://www.injektor.hu/10-hogy...csipegetes






Nekem a 318ibe 23ekm alatt összesen 0,5 litert kellett utantolteni. Ertsd 11ekm-kent csere es max 2-3 decliter ment ra. A motorban 190e van most es varja uj gazdajat

tusi_ Elküldve: 2016-06-21 15:50 Futómû és hibái

YELLOW írta:
tusi_ írta:
YELLOW írta:

én azért 195-tel és gyári ET-vel is érzem, de nem olyan. pont amiatt szerintem, mert legalább keskeny a gumi is.
nem olyan rég mentem, egy 2-3 éves A4-essel, körbe 255 és 19-es gumik voltak alatta, de úgy tekertem a kormányt, mintha teát kavargatnék. ráadásul automata is volt. semmi visszajelzés, unalmas is volt vezetni, de szó szerint. ez tényleg kényelmes embereknek, időseknek van kitalálva. annyira steril, hogy az már rossz.


Az Off auto, amit emlitettem az is Audi, egy A3 es egy A4-es, amivel jarok.
Pont az a bajom, hogy a kanyarban siman 2 ujjal tudok kormanyozni, de semmit nem erzek benne, plane nem azt, hogy en egy ilyen kocsit szeretnek. Pedig mind2 vadi uj, 1000km alatt, tok jol felszerelt.
Ami miatt nekem furcsa ez a nyomvaju/ferde ut tortenet, hogy en full gyari szerkon vagyok, gyari acel felni, gyari ajanlasu gumival, meg nem is RFT. Teszek egy probat a jol bevalt gumiaimmal. Ha a az sem hoz javulast, akkor elmegyek futomuveshez.


de most ez olyan, hogy nézz meg egy Matiz-t, ami a nyomvájú között is elmegy, vagy valami terepjárót, aminek meg bele esik a kereke a nyomvájóba. ha olyan a nyomtáv, hogy egyik kerékkel a vájúban vagy, a másik oldal meg a vájú oldalán fut az rángatni fogja. az ellen nem lehet mit tenni.
a szélesebb nyomtáv pedig eleve nehezebben kormányozható, nagyobb erő kell hozzá.
nekem amíg a gumi nem kopik félre, amíg jól fekszi a kanyarokat, addig nem érdekel, hogy nagyobb erővel kell kormányozni, vagyis tartani. amíg egyenes úton elengedem a kormányt és fékbe taposva sem húz el semerre, addig nem aggódok.néha bosszantó, mert szeretek 1 kézzel "jampizni", nem tényleg úgy kényelmes, ha bal alsó negyednél fogom, és néha ha belejt az út valamerre, képes megrántani, vagy kell erőlködni ott tartani. nem vészes, csak nem olyan, mint sima úton.


Ha jonne egy ket 20des es mondana, hogy te tusi, ez ilyen, akkor ok, nem erdekel, mert nagyon nem zavar. Hetvegen hoztam el 3-jara a kocsit a kereskedsbol es mentem vele 230-t a palyan, tok jol fekudt, nem rangatott, neha veszfekeztem is es nem huzott el a kormany. Ami miatt zavar, hogy ha ez esetleg valami futomuhiba, (gombcsuklo, kormanyosszekoto) akkor megint mehetek vissza veszekedni a buta fritzekkel, hogy mar pedig ez jotallas eset, mert igy vettem a kocsit, hogy mar sz.r volt. Ezt mondjuk nehezebb bizonyitani, mint hogy az AGR szelepen halott volt a vetelkor
Este kicserelem a kerekeket es jelentek

tusi_ Elküldve: 2016-06-21 15:23 Futómû és hibái

YELLOW írta:

én azért 195-tel és gyári ET-vel is érzem, de nem olyan. pont amiatt szerintem, mert legalább keskeny a gumi is.
nem olyan rég mentem, egy 2-3 éves A4-essel, körbe 255 és 19-es gumik voltak alatta, de úgy tekertem a kormányt, mintha teát kavargatnék. ráadásul automata is volt. semmi visszajelzés, unalmas is volt vezetni, de szó szerint. ez tényleg kényelmes embereknek, időseknek van kitalálva. annyira steril, hogy az már rossz.


Az Off auto, amit emlitettem az is Audi, egy A3 es egy A4-es, amivel jarok.
Pont az a bajom, hogy a kanyarban siman 2 ujjal tudok kormanyozni, de semmit nem erzek benne, plane nem azt, hogy en egy ilyen kocsit szeretnek. Pedig mind2 vadi uj, 1000km alatt, tok jol felszerelt.
Ami miatt nekem furcsa ez a nyomvaju/ferde ut tortenet, hogy en full gyari szerkon vagyok, gyari acel felni, gyari ajanlasu gumival, meg nem is RFT. Teszek egy probat a jol bevalt gumiaimmal. Ha a az sem hoz javulast, akkor elmegyek futomuveshez.

tusi_ Elküldve: 2016-06-21 12:45 Futómû és hibái

YELLOW írta:
tusi_ írta: Halliho.

Tegnap mentem eloszor igazan az uj kocsival fouton, kisvarosi utakon es most tunt fel, hogy a kocsit igencsak megvezetik a nyomvajuk es a dontott kanyarok.
Normal menetben jo a kormanyzas tarja az ivet rendesen, temposabb kanyarokban sem nyikkan meg a kerek. Ha viszont kicsit lejt valamerre, akkor arra fele elhuz a kormany. Nem durvan, csak epp a ket ujjas tartasbol lesz egy markolos fogas. Illetve ha fekezek a pirosnal es nyomvajuk vannak, akkor elhuz vagy erre vagy arra.
Kocsi e90 320d es a gumi Michelin Primacy HP 205/55/R16, semmi ultetetes, pogacsa.... full gyari. Az e90 318i-m is csinalt anno hasonlot, de nem ennyire. A nehezebb motor miatt lenne? Guminyomas elol 2.3, hatul 2.5

Köszi



pedig nem olyan szélesek a gumik... én is hasonlókat tapasztalok, de 225/245 széles gumikkal, de ezt is meg kell szokni, a 195 téli váltás után szokott meglepő lenni. de mivel nem kopik félre semmi, sima egyenes úton, ahol nincs dőlés, stb, ott semmi gond.
én személy szerint azzal magyarázom, hogy a gumi tapadása a nagyobb felület miatt jobban viszi az út.
a másik ami becsapós, bár nem tudod nálad mennyire jellemző, hogy E46-nál pl. nagyon közvetlen a kormányzás, nincs olyan rásegítése a szervonak, mint egy villanyszervonál és ez igencsak közre játszik.
ha megnyugtat vidd el egy futóműveshez, bár ehhez is elég kevesen értenek sajnos. de ha nincs rendellenes gumikopásod, akkor bele kell törődni szerintem.


Köszi a valaszt. Meg megvan a gumi a 318i rol (Good Year 205/55/16 alufelnin), azt nem adtam melle, ha nagyon felhergelem magam, kicserelem es tesztelem azzal is. A 318i ritkan ment a nyomvajuk utan, ez viszont rendszeresen. A gumi nem oreg, 1414-es alig 2 eves es vagy 6mm van meg belole.
A kormanyzas nalam is kozvetlen, ezt szeretem benne nagyon. Amit vezetek ceges Off kocsi, az olyan steril, hogy utalok vele menni.

tusi_ Elküldve: 2016-06-21 11:14 Futómû és hibái

Halliho.

Tegnap mentem eloszor igazan az uj kocsival fouton, kisvarosi utakon es most tunt fel, hogy a kocsit igencsak megvezetik a nyomvajuk es a dontott kanyarok.
Normal menetben jo a kormanyzas tarja az ivet rendesen, temposabb kanyarokban sem nyikkan meg a kerek. Ha viszont kicsit lejt valamerre, akkor arra fele elhuz a kormany. Nem durvan, csak epp a ket ujjas tartasbol lesz egy markolos fogas. Illetve ha fekezek a pirosnal es nyomvajuk vannak, akkor elhuz vagy erre vagy arra.
Kocsi e90 320d es a gumi Michelin Primacy HP 205/55/R16, semmi ultetetes, pogacsa.... full gyari. Az e90 318i-m is csinalt anno hasonlot, de nem ennyire. A nehezebb motor miatt lenne? Guminyomas elol 2.3, hatul 2.5

Köszi