tuzko84 fórum hozzászólásai

tuzko84 Elküldve: 2013-01-14 13:47 Motorgenerál!

Sziasztok!

Bocsánat hogy ide írom, de nézegettem hogy hová lehetne....de közérdekű
A BMW levetette az online TIS rendszert, állítólag belehet szerezni CD-n. Amit letöltöttem servise manualt az 320 modell felett ír....pedig ebbe a rendszerböl lehetett mindent kinézni a nyomatékoktól elkezdve mindent. A külföldi fórumokon eléggé dühösek Valaki tudna segíteni?

tuzko84 Elküldve: 2012-12-17 11:58 Motorgenerál!

Ferko írta:
BarG írta:
Ferko írta: Ma megcsináltam.
A képen láthatjátok a régi és az új lánc feszítő patron módosítását. Más lett az olaj furat helyzete és mérete. Az újon a működő hossz is hosszabb lett. A másik képen pedig beépítve láthatjátok a lánc átugrásgátlót.
Talán most már megnyugodhatok.




jrtom írta: Legtöbbször 40 és 80 ezer km között szokott átugrani. A feszítőpatront mindenképpen cserél ki!!!

Ferko írta: Nagyon keveset használtam, mert 5 évig volt egy céges autóm, így csak 63000 km van most benne. Újonnan vettük úgyhogy tényleg ennyi van benne.
Én megvettem az átugrásgátló lemezt, még nem raktam be viszont nem tudtam, hogy feszítőpatront is kell cserélni.
Mikor történik a baj, mennyi km-nél ?

Ferkó énis megvettem az új láncfeszítő patront (N46B20A)

http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?2/50/11

Te is 65 Nm-el húztad meg? Vagy csak érzésből


jrtom írta: Ha benn van a láncátugrásgátló akkor nyogott lehetsz, de érdemes egy feszítőpatront is cserélni. Mennyi km van a tiedben Ferko?

Ferko írta: Szia!
Igen én is hallottam erről és azóta is félek tőle, mert nekem sajnos N40-es motorom van.
Mennyi km volt a kocsidba mikor ez történt ? Magyarul mikor számíthatok rá ?
Tudomásom szerint csak egy terelő lemezt építenek be meggátolva a lánc átugrását.
Vagy van még más is amit be kell rakatni ?
Köszi.




Lacza írta: Sziasztok,

nem találtam jobb topicot, ezért ide írok.
Az történt, hogy az index visszahúzó rugó belevert a kartergázba...
Viccet félretéve elszakadt a láncfeszítőm, egyből ugrott is a lánc, mert nem volt benne gátló, eltörte a vezérműtengelyt, ami szétbarmolt maga körül pár dolgot. Eddig látom
most a problémák halmazát.

A lényeg: tud valaki bontott hengerfejet vezérműtengelyestül jó állapotban, jó áron E46 1.6 benzines N40B16AB motortípushoz?

Bármilyen infot szívesen látok!

köszi
Lacza












Ferko,
Bocs, tényleg elnéztem, eggyel előtted írta a Lacza nevű juzer a törést.



Semmi baj. Nagyon nehéz nekem is néha kibogarászni ki mit írt, mert hol alulra hol felülre írunk.



tuzko84 Elküldve: 2012-12-17 11:41 Termosztát

anubisz írta:
tuzko84 írta:
kakszy írta:
vivaladiesel írta:
kakszy írta:


Annyi kérdés még hogy mennyibe befolyásolja a fogyaztást az autónak ha rossz a termosztát?????


Jelentős fogyasztásnövekedést okoz a rossz termosztát.


Nos urak akkor mégegy kérdés ma hoztam meg szerelőtől az autót nagy termosztát kicserélve még mindig negyedig megy a mutató akkor valszeg tényleg cserés az egr szelephez tartozó termosztát is gondolom mondtam a szerelőnek a azt nem kell kicserélni ilyenek a mai szerelők amelyik meg normálisan szerel horrror öszegért dolgozik hajrá magyarország...:/!!!


Hát igen, sajnos túlnyomó többségben ez folyik a magyar "szakiknál" (tisztelet a kivételnek). Bárcsak minden városban lenne egy Edd China zseni.... egyébként érdemes nézni a műsort és tanulni belőle. Én inkább most spéci szerszámok beszerzését tervezem, és a még otthon bevállalható munkákat (légszűrő, olaszűrő, olaj, fékolaj, szervó olaj, fékbetét, féktárcsa, üzemanyagszűrő, pollenszűrő, gyertyák, difi olaj, váltó olaj, láncfeszítő patron, szíjcsere, termosztát .....)magam próbálom megcsinálni alapos utánajárással (hála égnek rengeteg külföldi videó létezik ahol konkrétan mutatják és le is írják a folyamatokat, hála érte és csak így tovább)természetesen motorbontást nem vállalnék...szerelőnél is csak akkor ha jelen volnék, azt meg lehet ők nem vállalnák, mert nem tudna csingázni


Nyomaték kulcsot se felejts el venni, főleg ajánlatos az olaj leeresztő csavarnál, ami üreges, és faszán tud beletörni, ha úgy parasztosan meghúzza az ember.


Ez volt az első amit beszereztem....a második az olajszűr fedél lehúzó ill. lazító

tuzko84 Elküldve: 2012-12-17 10:55 Termosztát

kakszy írta:
vivaladiesel írta:
kakszy írta:


Annyi kérdés még hogy mennyibe befolyásolja a fogyaztást az autónak ha rossz a termosztát?????


Jelentős fogyasztásnövekedést okoz a rossz termosztát.


Nos urak akkor mégegy kérdés ma hoztam meg szerelőtől az autót nagy termosztát kicserélve még mindig negyedig megy a mutató akkor valszeg tényleg cserés az egr szelephez tartozó termosztát is gondolom mondtam a szerelőnek a azt nem kell kicserélni ilyenek a mai szerelők amelyik meg normálisan szerel horrror öszegért dolgozik hajrá magyarország...:/!!!


Hát igen, sajnos túlnyomó többségben ez folyik a magyar "szakiknál" (tisztelet a kivételnek). Bárcsak minden városban lenne egy Edd China zseni.... egyébként érdemes nézni a műsort és tanulni belőle. Én inkább most spéci szerszámok beszerzését tervezem, és a még otthon bevállalható munkákat (légszűrő, olaszűrő, olaj, fékolaj, szervó olaj, fékbetét, féktárcsa, üzemanyagszűrő, pollenszűrő, gyertyák, difi olaj, váltó olaj, láncfeszítő patron, szíjcsere, termosztát .....)magam próbálom megcsinálni alapos utánajárással (hála égnek rengeteg külföldi videó létezik ahol konkrétan mutatják és le is írják a folyamatokat, hála érte és csak így tovább)természetesen motorbontást nem vállalnék...szerelőnél is csak akkor ha jelen volnék, azt meg lehet ők nem vállalnák, mert nem tudna csingázni

tuzko84 Elküldve: 2012-12-17 09:59 Motorolaj

YELLOW írta:
tuzko84 írta:
A Castrol az angol székhelyű cég, ha jól tudom?! A képek alapján csak a Total maradt hű az országhoz (Franciaország)


jah angol, de szerintem (őszintén nem tudom és ki guglizni sincs kedvem ) már a fő csoport ahol ténykedik inkább az USA, meg EU-ban Németország. ugye Angliában van az a tartás, hogy ha lehet akkor náluk ne nagyon legyen környezetszennyező ipar, így amit tudnak kiszorítanak más országokban.
most ez csak egy dolgo, ami a képeket illeti, én is meglepődtem, mert pl nagyobb teszkóban más a helyzet. én is dörzsöltem a tenyerem, hogy majd jól kiderül, miylen szarokat árulnak, ennek ellenére...
én azért kiváncsi lennék az ország többi területén áruházakba esetleg boltokban mi a helyzet. aki van olyan elvetemült, esetleg ha csak papírra felírná az olaj típusokat márkákat, és az első 3 számjegyét a vonalkódnak, illetve milyen üzletben volt, azért az adhatna egy körképet a dologról.
egy dolgot nem néztem meg, a csomagolási dátumokat, de pl az edge az FST-s volt már, ami a legújabb, tehát gondolom a többi sem volt régi.


pl.: a szombathelyi *etro áruházban a magnatec az ausztria (edge nem volt, nem is szokott)

tuzko84 Elküldve: 2012-12-17 09:11 Motorolaj

YELLOW írta: ma az ósönben fotózgattam egy picit kommentek a képek felett
meglepően érdekes az eredmény. még a magnatec-ből sem találtam olyat, ami valami necces országra utalna... furcsa, de ha már fotóztam, akkor megosztom.

10w-40 magnatec LITER-es kiszerelés 900-as kód: Ausztria



5w-40 magnatec 5 literes kiszerelés 400-as kód: Németország



5w-40 magnatec literes kiszerelés 400-as kód: Németország


5w-40 edge (FST-s új verziós) literes kiszerelés 900-as kód: Ausztria


10w-40 valvoline literes 871-es kód: Hollandia


10w-40 total classic literes 342-es kód: Francia ország


A Castrol az angol székhelyű cég, ha jól tudom?! A képek alapján csak a Total maradt hű az országhoz (Franciaország)

tuzko84 Elküldve: 2012-11-21 09:17 Csörgõkígyók ébredése a motortérben

http://tis.spaghetticoder.org/...1/07/09/93

én most ezt fogom kicserélni(chain tensioner piston-láncfeszítő dugattyút), remélem változik a helyzet, meg az eladó is ezt mondta....meglátjuk. Otthoni munka és bruttó 9500 huf (Febi-Bilstein)

tuzko84 Elküldve: 2012-11-20 10:59 Csörgõkígyók ébredése a motortérben

YELLOW írta:
tuzko84 írta: Sziasztok!

Két hónapja vettem egy 2004-es 318ci (N46B20A)faceliftes coupét. 185 ezer van most benn. Annyi gond lenne, hogy néha(ritkábban, nem mindig)hidegindításkor mikor a szivató kezd visszaállni előjön az a bizonyos csettegő hang pár másodpercig vagy az első 100 méterig ha egyszerre elindulok.Álló helyzetben mikor produkálja a hangot ha megemelem a fordulatot akkor megszűnik.Amúgy tökéletesen megy, szinte meg sem lehet hallani az alapjáratot, hibaüzenet semmi, füst nulla. Aki eladta, mondta hogy a feszítő patront vagy mit cseréljem ki (kb.10ezer forintos alkatrész). olvastam már azt is hogy a vanos o-gyűrű tömítéseket kell kicserélni, mert enged az olajnyomás, vagy eldugult, nem kap rendesen olajat az elején. Esetleg tapasztalat vagy tanács, ötlet?


kár több helyre beírni


Most nem tudom meghallgatni a videódat, munkahelyen nincs hangfal, majd otthon remélem igazad lesz

tuzko84 Elküldve: 2012-11-20 10:33 Csörgõkígyók ébredése a motortérben

Sziasztok!

Két hónapja vettem egy 2004-es 318ci (N46B20A)faceliftes coupét. 185 ezer van most benn. Annyi gond lenne, hogy néha(ritkábban, nem mindig)hidegindításkor mikor a szivató kezd visszaállni előjön az a bizonyos csettegő hang pár másodpercig vagy az első 100 méterig ha egyszerre elindulok.Álló helyzetben mikor produkálja a hangot ha megemelem a fordulatot akkor megszűnik.Amúgy tökéletesen megy, szinte meg sem lehet hallani az alapjáratot, hibaüzenet semmi, füst nulla. Aki eladta, mondta hogy a feszítő patront vagy mit cseréljem ki (kb.10ezer forintos alkatrész). olvastam már azt is hogy a vanos o-gyűrű tömítéseket kell kicserélni, mert enged az olajnyomás, vagy eldugult, nem kap rendesen olajat az elején. Esetleg tapasztalat vagy tanács, ötlet?

tuzko84 Elküldve: 2012-11-20 08:42 N42B18A valami zakatol a motorban

Sziasztok!

Két hónapja vettem egy 2004-es 318ci (N46B20A)faceliftes coupét. 185 ezer van most benn. Annyi gond lenne, hogy néha(ritkábban, nem mindig)hidegindításkor mikor a szivató kezd visszaállni előjön az a bizonyos csettegő hang pár másodpercig vagy az első 100 méterig ha egyszerre elindulok.Álló helyzetben mikor produkálja a hangot ha megemelem a fordulatot akkor megszűnik.Amúgy tökéletesen megy, szinte meg sem lehet hallani az alapjáratot, hibaüzenet semmi, füst nulla. Aki eladta, mondta hogy a feszítő patront vagy mit cseréljem ki (kb.10ezer forintos alkatrész). olvastam már azt is hogy a vanos o-gyűrű tömítéseket kell kicserélni, mert enged az olajnyomás, vagy eldugult, nem kap rendesen olajat az elején. Esetleg tapasztalat vagy tanács, ötlet?