ungvari fórum hozzászólásai

ungvari Elküldve: 2013-08-20 14:53 ablakemelő

Sziasztok,

Sajna nálam nem játszik a javítókészletes manőver, így a következő dilemma előtt állok:

Mit válasszak:

    1.) Gyári új ablakemelő
    2.) Utángyártott új ablakemelő
    3.) Bontott gyári ablakemelő



Mi a véleményetek, melyikkel járok ár/érték arányban jobban? (És hol vegyem meg? (Kasza?))


Köszi,
Zoli

ungvari Elküldve: 2012-12-01 12:16 téli garnitúra

Sziasztok márkatársak!

Hamarosan próbára tesz minket a havazás, nekem meg még mindig nincs fent a téli garnitúra...

Tudtok tanácsot adni, hogy a gyári 16"-os 7 küllős alufelnire milyen téligumit vegyek? (80e Ft.- körüli összegem van rá, így 1 szezonra lespórolom a lemezfelni árát, és sajna nem tudok 30 ezres Michelin-t/Continental-t venni.)


Köszi a tippeket!
Üdv,
Zoli

ungvari Elküldve: 2012-09-11 14:58 Olajcsere_

vivaladiesel írta:
ungvari írta:
7végén egyébként meghúzattuk a kicsikét, és egész jól szedi a lábát, ha rendesen pörgetjük, és nem váltunk el hamar, de ez már-már olyasmi viselkedés, mintha benzinesben ülnénk. :/
Azelőtti éjjel pedig hazafele úton lepődtem meg, h 5. fokozatban 100-110-es tempóról alig akart valamit gyorsulni.


Ne kínozd szegényt.
Valószínűleg a turbó környékén meg fogjátok találni a hibát.


Kímélem, de annyira jó egyébként!! Nem kormol, nem füstöl, normális a hangja, semmi nem zörög/kopog, kattog benne.

Még amin meglepődtek a haverok, hogy milyen kemény a kuplung, meg a kormányszervó, illetve a váltó hogy mocorog még fokozatba kapcsolva is... Ezek megszokott dolgok vagy illene jobban odafigyelni szerintetek?

ungvari Elküldve: 2012-09-11 14:23 Olajcsere_

vivaladiesel írta:
ungvari írta:
Szuper!
Köszi a gyors segítséget!!

Már alig várom, h túllegyünk rajta, és egyúttal megnézzük, h milyen a turbó, meg a geomatria v. mi... Hátha elmúlik az a bizonyos torpanás, amit pár napja írtam a másik topicba.



Nincs mit.
Nézzétek át a turbócsöveket is!!


Rendben, mindenképp!
7végén egyébként meghúzattuk a kicsikét, és egész jól szedi a lábát, ha rendesen pörgetjük, és nem váltunk el hamar, de ez már-már olyasmi viselkedés, mintha benzinesben ülnénk. :/
Azelőtti éjjel pedig hazafele úton lepődtem meg, h 5. fokozatban 100-110-es tempóról alig akart valamit gyorsulni.

ungvari Elküldve: 2012-09-11 14:02 Olajcsere_

vivaladiesel írta:
ungvari írta: Sziasztok,

A napokban lesz az első olaj- és szűrőcsere a 320d-mben, mióta használtan hozzám került.

Kértem árajánlatot pár ismerős szerelőtől, és kaptam egy 27 ezres árat a következő olajjal: "Valvoline Durablend Diesel 5W40", és olaj-, levegő, pollen-, üzemanyagszűrőt tartalmaz még a szerviz.

Elfogadhatom az ajánlatot vagy inkább nézzünk másik olajat, esetleg drágább szűrőket?
Másik szerelők 40-80k körüli ajánlatokat adtak egyébként.
Nem szeretnék olcsó, silány minőségű anyagokat a kocsiba, de inkább hétvégi autóként használom, kevés kilóméterrel, így nem is akarok rámenni a maximum teljesítményre/minőségre sem.


Ui.: kartergázszűrő cserét is tervezek, esetleg arra is írhatnátok egy kis infót, ha van tapasztalatotok.
Köszi a tippeket!


A 27 000ft-os ajánlat jól hangzik. Elfogadhatod nyugodtan. (az olajcserét majd üzemmeleg motornál véged!)
A 40-80 000ft-os árajánlat viszont irreálisan magas...

A kartergáz szűrőt a motor "tetején" találjátok, közvetlenül a burkolat alatt. Ára kb 12-14 000ft. (ha jól tudom gyáriban létezik. A cikkszámát lejjebb már írtam.) Cseréje pár perc.


Szuper!
Köszi a gyors segítséget!!

Már alig várom, h túllegyünk rajta, és egyúttal megnézzük, h milyen a turbó, meg a geomatria v. mi... Hátha elmúlik az a bizonyos torpanás, amit pár napja írtam a másik topicba.

ungvari Elküldve: 2012-09-11 13:52 Olajcsere_

YELLOW írta:
ungvari írta: Sziasztok,

A napokban lesz az első olaj- és szűrőcsere a 320d-mben, mióta használtan hozzám került.

Kértem árajánlatot pár ismerős szerelőtől, és kaptam egy 27 ezres árat a következő olajjal: "Valvoline Durablend Diesel 5W40", és olaj-, levegő, pollen-, üzemanyagszűrőt tartalmaz még a szerviz.

Elfogadhatom az ajánlatot vagy inkább nézzünk másik olajat, esetleg drágább szűrőket?
Másik szerelők 40-80k körüli ajánlatokat adtak egyébként.
Nem szeretnék olcsó, silány minőségű anyagokat a kocsiba, de inkább hétvégi autóként használom, kevés kilóméterrel, így nem is akarok rámenni a maximum teljesítményre/minőségre sem.


Ui.: kartergázszűrő cserét is tervezek, esetleg arra is írhatnátok egy kis infót, ha van tapasztalatotok.
Köszi a tippeket!


hát ki kéne deríteni, hogy pondosan milyen szűrőket akar beletenni. mert amúgy jó ajánlat.


Csütörtökön beszélek vele újra, esetleg akkor rákérdezek pontosabban.
Egyébként az ár nem tartalmazza a szereléseket, csak az anyagokat, amiket meg kell venni.

Akkor alapvetően jó lesz ez az olaj, és nincs konkrét ajánlásotok szűrők tekintetében?


Üdv.

ungvari Elküldve: 2012-09-11 11:45 Olajcsere_

Sziasztok,

A napokban lesz az első olaj- és szűrőcsere a 320d-mben, mióta használtan hozzám került.

Kértem árajánlatot pár ismerős szerelőtől, és kaptam egy 27 ezres árat a következő olajjal: "Valvoline Durablend Diesel 5W40", és olaj-, levegő, pollen-, üzemanyagszűrőt tartalmaz még a szerviz.

Elfogadhatom az ajánlatot vagy inkább nézzünk másik olajat, esetleg drágább szűrőket?
Másik szerelők 40-80k körüli ajánlatokat adtak egyébként.
Nem szeretnék olcsó, silány minőségű anyagokat a kocsiba, de inkább hétvégi autóként használom, kevés kilóméterrel, így nem is akarok rámenni a maximum teljesítményre/minőségre sem.


Ui.: kartergázszűrő cserét is tervezek, esetleg arra is írhatnátok egy kis infót, ha van tapasztalatotok.
Köszi a tippeket!

ungvari Elküldve: 2012-09-07 11:23 Valaki segítsen

vivaladiesel írta:
ungvari írta: Sziasztok,

1 hete vásároltam a kocsit kereskedőtől, és pár napja tapasztaltuk vele, hogy gyengén húz. Konkrétan az alsó tartományban is gyenge, aztán a turbóval 1800-3200-as fordulat között van ereje, majd e fölött megtorpan/letilt, és innentől csak lassan gyorsul tovább.

Ez a megtorpanás szinte minden fokozatban érzhető, 320d, de még 1 automata is legyorsulja. Nem gyorsulni/vagánykodni vette, az autót, de eddig mindenki azt mondja, h ez így nem okés, és nézessem meg. (Jövőhéten megy szervizbe olaj/szűrőcserére egyébként.)

Más: Ti milyen olajat ajánlanátok, ami bevált? Illetve milyen olajcsere gyakoriságot javasoltok? (Van, aki tartja az előírt 30 ezrest, de a többi ismerősöm marad a 10 ezer/éves csere mellett...)

Köszi a tippeket előre is, szép hétvégét!


Szia! Először is gratulálok az új autóhoz.

A motor gyengeségére első tippem, hogy le van "tapadva" a turbód a sok koromtól. (ezen egy turbótisztítás tud segíteni) Esetleg a turbónyomás szabályzó...
Persze elképzelhető, hogy valamelyik jeladód/érzékelőd rossz. (Ezt számítógépes diagnosztikával könnyen ki lehet deríteni)

A 30 000km-es longlife olajcsere periódus egy marhaság. Kizárt, hogy egy olaj teljesen megőrzi a kenőképességét (és egyéb feladatait) 28-30 000 megtett km után. Nem is beszélve arról, hogy turbót is a motorolaj keni...
Felezd meg a periódust vagyis tartsd be a 15 000km-t.

Én olajból a Mobil 1-re esküszöm. A '0w-40 turbo diesel' vagy a '0w-40 new life' való az autódba. 5,5liter a feltöltési mennyiség.
A Liqui Moly is jó. Abból a Top Tec 4200 5w-30 az autódba való.



Szuper!
Köszi szépen a jó tanácsokat!

Egyébként a szerelő haver látatlanban, az elmondásom alapján a légtömegmérőt, EGR-szelepet emlegette, és sznitén a turbó tisztítást, tehát remélem, h nem lesz nagy baja, és nem kell rákölteni 2-3 kilót...

Az olaj ajánlást megfogadom, kössz!


ungvari Elküldve: 2012-09-07 10:16 Valaki segítsen

Sziasztok,

1 hete vásároltam a kocsit kereskedőtől, és pár napja tapasztaltuk vele, hogy gyengén húz. Konkrétan az alsó tartományban is gyenge, aztán a turbóval 1800-3200-as fordulat között van ereje, majd e fölött megtorpan/letilt, és innentől csak lassan gyorsul tovább.

Ez a megtorpanás szinte minden fokozatban érzhető, 320d, de még 1 automata is legyorsulja. Nem gyorsulni/vagánykodni vette, az autót, de eddig mindenki azt mondja, h ez így nem okés, és nézessem meg. (Jövőhéten megy szervizbe olaj/szűrőcserére egyébként.)

Más: Ti milyen olajat ajánlanátok, ami bevált? Illetve milyen olajcsere gyakoriságot javasoltok? (Van, aki tartja az előírt 30 ezrest, de a többi ismerősöm marad a 10 ezer/éves csere mellett...)

Köszi a tippeket előre is, szép hétvégét!