vfeca fórum hozzászólásai

vfeca Elküldve: 2012-06-04 22:09 Autóvásárlás

Szabi46 írta: Ez is elég jónak tűnik


Valóban, főleg akkor, ha igaz, amit írnak róla.
De tartok tőle, hogy nem tudnék uralni egy ilyen szörnyeteget (316i, de 1.8-as motor, a híres-hírhedt sor6-gyilkos ugyebár... )
Viccet félretéve, tényleg szép, de ha nem végképp elkerülhetetlen, akkor maradok a facelift előtti kombinál.

vfeca Elküldve: 2012-06-04 21:58 Autóvásárlás

vivaladiesel írta:
Szia, sziasztok! Megnéztem a kettes számú versenyzőt is.
http://www.hasznaltauto.hu/aut...ng-5775562

[...]

1,4-ért hirdeti, nagyon nagy jóindulattal max. 1,2 körül adnék érte.

Én továbbra is inkább a pápai Bömösben látok fantáziát!
Esetleg ő?:
http://www.hasznaltauto.hu/aut...95-5700408
vagy ő?:
http://www.hasznaltauto.hu/aut...ng-5753570


Ismét nagyon köszönöm a fáradozásodat!
Próbálok lassan vmi rangsor felállítani, bár elég nehéz, meg mérlegelni, hogy melyik mekkora kockázattal járna, és mi az, amit be tudok vállalni.
De őszintén szólva kicsit még mindig ódzkodom a dízelektől.

A pápai kombiról kaptam egy rakat képet, hát mit mondjak, jobban tetszett előtte, és a többieket sem nyűgözte le. :S

Az automata 320i-t már néztem, hónapok óta fenn van a hirdetés, de sok minden van vele, ami miatt nem vonz. Automata váltó, manuális klíma, meg még néhány dolog, hadd ne részletezzem.

Viszont a hódmezővásárhelyi 320d nagyon pofás, kinézetre eddig ez az egyik legszimpatikusabb.
Lehet, hogy vmikor rászánom magam, és csapok egy kirándulást arrafelé, és akkor egyúttal megejtjük azt a kávét, meg megnézem a te járgányodat is.

vfeca Elküldve: 2012-06-04 21:34 Autóvásárlás

jons írta:
Hát ez megint over... az eszem megáll, ugyanaz van, mint két éve, csak most ti e46-ttal játszátok el ugyanazt, amit én e39-el. Pusztulat állapotban vannak ezek a kocsik.


Szemezgettem én E39-ekkel is, de aztán győzött a józan ész, az sok lenne minden szempontból...
Bár ültem már elég sok autóban, és eddig a legnagyobb benyomást egy AC Schnitzer 528i E39 tette rám.

vfeca Elküldve: 2012-06-04 21:27 Autóvásárlás

Coyote írta:
Az egymilliós BMW ugyanaz, mint a 200.000 Ft-os Opel Astra. Valaha megbízható gép volt, de megette már a kenyere javát, és már a bontó és az igénytelenség közti vékony mezsgyén egyensúlyoz, mielőtt távozna az örök sztrádákra.

Vfecának kitartásra és sok szerencsére lesz szüksége, VAGY alacsonyabb igényekre VAGY több pénzre.


Elég szépen összefoglaltad az autóvásárlásom lényegét.

A kitartással egyelőre még nincs gond, a szerencsében meg csak bízni lehet. Az igényeken nem tudok változtatni, én a facelift előtti E46-ba vagyok belebolondulva, ami viszont a pénzt illeti, ma meghirdettem a motoromat, hátha kicsit több lesz úgy a mozgásterem...

vfeca Elküldve: 2012-06-04 21:18 Autóvásárlás

Coyote írta:
VFECA, nem vennél inkább ilyet, valami legalja E46 helyett? Nem azért (InsectKillert nem ismerem jobban mint téged), de ez teljesen rendben van ránézésre is. Ráadásul eléred a tulaját is, ha kell

Csak azért mondom, mert én hasonló helyzetben voltam, mint te: határozottan E90-et akartam venni, de rájöttem, hogy ennyi pénzért vagy hulladék E90 van a sorozat elejéről (ami ugye több gyári hibát is jelent), vagy kaphatok egy fullos E46-ot. A második lett, és így utólag, életem egyik legjobb döntése volt.

Én inkább elfogadnám ezt a csinos kupét, mint egy facelift előtti E46 kombit (bocs, akinek ilyen van, nekem jobban bejön a kupé)


Valóban nagyon pofás ez a járgány, de az E36 328i kupé kicsit messze van attól, amit én szeretnék.
Tíz évvel ezelőtt ölni tudtam volna érte, de most már másra vágyom.

vfeca Elküldve: 2012-06-04 17:32 Autóvásárlás

hil írta:
Szia! Igen, a tükör csere, a sárvédő már lyukas, a többi, ahogyan azt Jons leírta. A szervizkönyv 132K Km-ig van vezetve, most 228K-t mutat a számláló8???). Mindenki hasra van dőlve a németek autó karbantartásától, korrektségétől, jó állapotáról, én mindig hangoztatom: a Német nem hülye!!! Tudja, ha vesz egy autót, akkor van annyi pénze, hogy 3-4 év után lecseréli. Akkor az olajcserén kívül (amit 25 000Km-ként talán meg is tesz), minek költsön rá többet? Minek cseréltessen ezt-azt, mikor amíg nála van, addig elműködik úgy is. Aztán: kényelemből, meg, hogy van pénze, garázsban, fűtött garázsban tartja az autóját. Ez pedig (a fűtött garázs télen) a rozsda legnagyobb barátja. Lehet, én gondolkozok rosszul, de valóban így gondolom, amit számos példa is igazol. Egy Magyar hülye, meg vele szemben egy életre veszi az autóját és aszerint gondozza, javíttatja is. Még ha nem is eszik, az autónak általában megadja, ami kell neki (most az átlagról beszélek). No akkor most hol érdemesebb autót venni???


Ezen már nekem is megakadt a szemem. Nézegettem mobile.de-n autókat, és rengeteg szervizkönyvben tényleg csak 25e km-enként van pecsét.

vfeca Elküldve: 2012-06-04 17:28 Autóvásárlás

hancurozo írta:
Nem az én hirdetésem, és nem is ismerem a hirdetőt! (csak a felnik miatt néztem meg)
Ez 320i: http://www.hasznaltauto.hu/aut...ng-5739053


Köszi a tippet, de már többen is néztük, sajnos ez egy romhalmaz...
Pedig tökéletes lenne egy ilyen...

vfeca Elküldve: 2012-06-04 17:08 Autóvásárlás

jons írta:
A 318i nem egy erőgép, biztos, hogy a kombit akarsz?


130-as utazót tudja tartani, és közben legyen csendes és kényelmes, ezek a szempontok.
Annyira sztem megy ez is, mint a 316i 105LE-vel.
Persze nyilván nem zavarna, ha 320i lenne.
Viszont itthon alig van benzines kombi, ezért is nézegetek néha dízeleket is...
Már amúgy nagyon érik bennem, hogy kintről kellene hozni, csak rettenetesen sok pénzbe meg időbe kerül az oda-vissza utazás, meg ott a keresgélés, ráadásul 2 ember kell hozzá, és még így is bele lehet futni akármibe...

vfeca Elküldve: 2012-06-04 15:46 Autóvásárlás

Újra képbe került a pápai 318i Touring, mégis eladó...

Kértem a sráctól képeket, küldött egy rakással, felraktam a tárhelyemre, ezen az linken lehet megnézni. Kicsit kusza így ömlesztve, bocsi, de hirtelen ennyit tudtam kihozni belőle.

228e km-rel vette Münchenben, 8e-et ment vele. 132e-ig van vezetve a szerizkönyv. Tolatóradar van, de nem működik. Tükrökön van sérülés, és a hirdetésben írta az ABS jeladót meg a légzsáklámpát. Meg ahogy látom, világít még valami...

1,479M-t kér érte.

Vélemény?

vfeca Elküldve: 2012-06-03 21:18 Autóvásárlás

vivaladiesel írta:
Én vettem már néhány autót de 60-70 körüli értékekkel még nem találkoztam... A gyári érték kb. 80 és 100/110 között szokott lenni.
120-220/240 között újrafújás.
250 felett pedig gittelve volt a felület. Fontos: ha körben + a tető is gittelve volt akkor meneküljünk, az autó borult!!

80-nál, ötödik sebességben ha nem is aszfaltot szaggatva de meg kéne indulnia. (részben ezért vesz az ember dízel autót... )


Kb. ezeket az értékeket mondta, sztem én írtam el egy kicsivel, vagy emlékeztem rosszul. Ha igaz, amit mondott, akkor az életszerűnek tűnik.

De ez a lomhaság, ez furcsa... Ha visszaváltottam 4-be, akkor 2000-től elkezdett érezhetőbben gyorsulni, de az sem tépte le a fejem.

vfeca Elküldve: 2012-06-03 21:08 Autóvásárlás

vivaladiesel írta:
Rendben. Ja, és nem kerül ez semmibe. Ha esetleg erre jársz (például megveszed a békési 320d-t ) akkor majd iszunk egy jó kávét, arra mindig vevő vagyok.


Megvételtől függetlenül benne vagyok, megbeszéltük!

vfeca Elküldve: 2012-06-03 14:31 Autóvásárlás

vivaladiesel írta:

Ne add fel! Hátha hétfőn megtalálom a neked való autót!



Nem fogom, meglesz ez, legfeljebb kicsit később.

Beszéltem a békési tulajjal, ráérnek hétfőn délután 4 körül, lehet menni megnézni.
A száma 70/309-6810. És köszönöm, lassan majd gondolkozz rajta, hogy mibe fog ez nekem kerülni!

vfeca Elküldve: 2012-06-03 14:22 Autóvásárlás

YELLOW írta:
bmw320d4 írta:
YELLOW írta:
de komolyan.
az, hogy az E46 nem hajlamos rohadni... hát láttam már sérülésmenteset mégis.... az enyémen is megjelent, amit most vettem észre az első tavaszi mosásnál, pedig télen is volt mosva. monduk nekem az oldalával volt valami, mert a bal oldala fújva van. cserélve semmi nem volt elemek közül. (kivéve amit én cseréltem, első lökös)



Az E46 nem rohad. A javított lemezek rohadnak E46-on.


havernak, igaz most láttam, de csúnya a hátsó sárvédő ív, pedig sérülés mentes azon a részen. jó csillag garázs van meg sokat jár külföldre. mégis durva.
mondjuk nekem is a küszöbön van azon a vékony kis csíkon.
de amúgy azt nem tudom megérteni, ha valamit javítanak, akkor azt mért nem tudják úgyjavítani, hogy ne rohadjon? itt is van egy srác, aki megorrolt, mert mondtam neki, hogy a sárvédő szélesítésnél neki rohadni fog. de higyjem el az ő embere úgy megcsinálja, hogy az nem fog. én értem a kémiáját, hogy mért fog elkezdeni rohadni, de nem igaz, hogy már nincs erre valami megoldás? valszeg most nyáron én is elviszem azt a kis hibát kijavíttatni.


Nekem a szedán a csomagtartó alsó pereménél kezdett kicsit rozsdásodni, meg a bal küszöb első részén, valszeg a sok ki- és beszállással lerugdosták. Én mindkettőt megcsináltattam, nem kezdtek el újra rozsdásodni.

vfeca Elküldve: 2012-06-03 14:19 Autóvásárlás

Sziasztok!

Megnéztem ma még egy kombit, egy 2000-es 320d-t.

Ezt ki is tudtam végre próbálni, a tapasztaltakkal kapcsolatban lenne pár kérdésem.

Ez a sokadik kombi, aminek hátul a rendszám fölött a fogantyú szélén elég hosszan hólyagosodik felfelé a festés. Ez akkor tipikus kombi probléma? És nagyon vészes, vagy könnyen javítható?

Máshol nem nagyon látszott rajta rozsda, csak 1-2 apró pöttyöt vettem észre. A kereskedő állítása szerint nem volt törve, az ő mérése szerint 60-80 mikron körül van a festés szinte mindenhol, néhány helyen 120-140. Ha igazak ezek az értékek, mire utalhatnak?

A következő: mennyire normális, ha 5-ben 80-nál nyomok egy padlógázt, és nem történik semmi? Úgy vettem észre, hogy kb. 2000-es fordulattól kezd el húzni, én elég gyengének éreztem, annak ellenére, hogy turbódízel. Tesómnak volt turbós dízelautója (dCi), annál bármilyen fordulatnál léptem rá a gázra, azonnal elkezdett nagyon érezhetően húzni, ez meg inkább a 316i-re hasonlított, olyan kelletlenül kezdte összeszedni magát, mint amilyen az volt 5-ben 70-80-nál klímával. A kérdés az, hogy ennek így kell-e viselkednie? Esetleg csak turbólyuk?

A rádió alig talált csatornákat. A kombinál is a hátsó szélvédőben van a rádió antennája? És ha igen, akkor gondolom költséges, ha gond van vele.

Egyéb észrevételek:

Szervizkönyv van, de nincs végig vezetve, meg a dátumok minden pecsétnél ugyanolyan tollal és írással vannak beírva, sztem utólag kerültek bele.

Pozitív: klíma hűt, szellőzők arra fújnak és annyira, ahogy kell, a napfénytető hibátlanul működik, az ülések elég feszesek, jó állapotban van vannak, tempomat működik.

Negatív: bal első ablakemelő meg se moccan, légzsáklámpa szokás szerint világít, kopott fékbetét-lámpa világít, és valszeg cserés a fűtőventi, ugyanúgy búg, mint anno nekem. A motor műanyag burkolata törött.

És pocsék volt a fék, összehasonlítva az én volt E46-osommal, nem volt semmi fékhatás. Pedig az ugye egy rom volt...

vfeca Elküldve: 2012-06-03 08:25 Autóvásárlás

bmw320d4 írta:
E46 ritkán rohad, a cigiszagot meg eltüntetik 10 rongyért komplett kárpit tisztítással együtt.

4 gumi, 4 fék és néhány lengőkar viszont százezrekben mérhető, amihez még nyugodtan hozzáadhatjuk a gyertya, szíj és görgőcseréket is.

Nekem inkább a bagós gép kellene!


Olcsóbban is adtam súlyos százezrekkel...
De mindegy, egy autó pont annyit ér, amennyiért elkel, nem érdemes ezt túlragozni.
Örülök, ha elmondjátok a véleményeteket, még ha nem is mindig értünk egyet, sokszor segít kicsit más szemmel látni az aktuális kérdést.

Mondom, nem vagyunk egyformák, és így van ez jó, elég hülyén nézne ki az utakon 6 milliárd egyforma E46.