vivaladiesel fórum hozzászólásai

vivaladiesel Elküldve: 2012-05-29 12:14 Autóvásárlás

RePTaiL írta:

na azért kikérem magamnak, ez nem egy fosvagány passat


Éreztem, hogy erre rá fog ugrani valaki. Egyébként nem olyan rossz autó az... Nekem volt pdtdi passatom, 330 000km-el váltam meg tőle de hibátlanul működött. Pedig olyan igénybevételnek volt kitéve, amitől a legtöbb autó letérdelt volna.



vivaladiesel Elküldve: 2012-05-29 12:09 Autóvásárlás

RePTaiL írta:
Coyote írta:

ezt akarta linkelni


"Az autó mind műszakilag, mind esztétikailag kiváló állapotban van: 10-12e km-enként cseréltük az olajat(5W30 LongLife BMW, csak 2 dl fogy el ezalatt)..."

Hát én is 10.000 km-ként cserélem az olajat, de nekem fél deci se fogy el ennyi idő alatt, nem hogy 2 dl


Sem a 2dl sem a fél dl nem mennyiség. A pdtdi passatok úgy benyelnek 10 000km alatt 5-6 dl olajat mint a pinty...

Egyébként egy minimális olajfogyás törvényszerű 10 000km alatt!

vivaladiesel Elküldve: 2012-05-29 11:49 Autóvásárlás

Coyote írta:
A világon egyedül Európában népszerűek a személyautó méretű ötajtósok...


Ennek részben az az oka, hogy pl. Németországban azért vesznek kombit az emberek mert el tudják számolni költségként a cégükbe mivel adózás szempontjából náluk teherautónak minősül. Szerintem Magyarországon is (ami Európa roncstelepe, hála a sok becsületes neppernek) ezért fut ennyi (import) kombi passat, kombi A4, kombi e46, kombi mondeo, stb...



vivaladiesel Elküldve: 2012-05-29 11:32 Segítsetek!

janco írta: Szevasztok!


Vagy 1 hónapja megállt alattam a verda.
Már előtte egy pár km-el néha berángatott.
Rögtön benzinre gondoltam hogy igen kevés lehet de a BC azt mondta még 80k-re elég.
Nem foglalkoztam vele mert abba maradt.
De rá kb 10 km-re megállt a verda és nem tudtam tovább menni.
Rá öntöttem 5 litert minden okés.
Ma megint megtörtént az eset de ma még csak nem is égett az alacsony üzemanyagszint jelző nem is rángatott és most a BC szerint még elég kellett volna legyen az üzemanyag 120km-re.
Rá öntöttem 5 litert majd elmentem a kútra és 47 liter ment bele.
Tehát 47+5=52 Liter! Vagyis kb 10 liternek kellett lennie a tankba.
Nem tudja valaki mi lehet a probléma?
Ha jól tudom két tank van közte meg egy cumó..azzal lehet a gubanc?
Köszi


Ez a tipikus jele a léptető szivattyú haldoklásának... Ez az egyik tankból nyomja át a másikba az üzemanyagot. Ha kicseréled akkor minden OK lesz. Addig is mindig legyen a tankban 15 -20 liter üzemanyag!! (sose várd meg amíg jelez a sárga lámpa)

vivaladiesel Elküldve: 2012-05-29 11:25 Autóvásárlás

vfeca írta:
vivaladiesel írta:

VFeca! Ehhez mit szólsz? Szép példány 1,3-ért.
http://www.hasznaltauto.hu/aut...ng-5739053
DebrecZentől csak egy ugrás.



Hehe, ezt voltam pár hete megnézni, akkor még Nagykállóban árulták 1,2M-ért bontós srácok.
Ők sem voltak nagyon meggyőzőek, meg az autó sem. Eléggé lepusztult volt, meg amikor beindítottuk, úgy csörömpölt, mintha egy vödörben ráznánk fakockákat.

Bár végülis nem vagyok szakértő, lehet, hogy a sor6nak ilyen a hangja...


Ja, ez a nagykállói?! Akkor nem szóltam! Az az autó egy romhalmaz...

Amúgy egy sor hat nem csöröghet nem zöröghet! Úgy kell dorombolnia mint egy kiscica!

vivaladiesel Elküldve: 2012-05-29 11:11 Autóvásárlás

VFeca! Ehhez mit szólsz? Szép példány 1,3-ért.
http://www.hasznaltauto.hu/aut...ng-5739053
DebrecZentől csak egy ugrás.

vivaladiesel Elküldve: 2012-05-29 11:09 Motorolaj

Szebii írta: Koszonom a valaszt, igen en is hallottam rola, hogy zabaljak az olajat de ez tenyleg sok. Kek fustot eddig nem lattam de majd megkerek valakit, hogy kovessen es nezze meg. Szerintem most a gyari 30as olaj van benne, megprobalom akkor 40-essel. Esetleg tudnal/natok ajanlani valamilyet? Ja es a castrollal vigyazzatok mert sok a hamisitvany beloluk, bar mar lehet volt rola szo.


A castrol-t az utóbbi időben már nem szabad venni. Amúgy 40-es olajból például a /Mobil 1 New Life 0W-40/ tökéletes lenne az autódba.

vivaladiesel Elküldve: 2012-05-29 09:23 Féktárcsa és fékbetét

csbalu írta: Jóreggelt fórumtársak!

Ugye írtam, hogy kigyulladt a kis sárga told a képed a szervízbe betétecserélni lámpám. Na most elment vele a barátnőm hétvégén Celldömölkre meg vissza csinált egy 600km-es karikát autópályán meg főúton és ma reggel ahogy beleültem már nem világított a sárga visszajelző. Tippek?

ui.: Nem tudom a barátnőm hogy vezet de nekem eddig a BC(!!) szerint nem sikerült 4.9-5 alá vinnem a fogyasztást ő 4.6-al (valóban kb 5.1-5.2nek fele meg) hozta vissza...



Ilyet még nem hallottam! Lehet, titokban kicserélte a fékbetéteket az autón... Egyébként attól függetlenül, hogy elaludt a visszajelző, minél hamarabb cseréltesd le a fékbetéteket. Ha teljesen lekopik a betét akkor a fém a fémmel érintkezve pár száz km alatt megeszi a féktárcsákat is!

Fékbetétből: Textart vagy Ate-t vennék. Ha kell egy profi bmw szerelő: www.muha.hu (Lőrincen...)

vivaladiesel Elküldve: 2012-05-29 09:02 Motorolaj

Szebii írta: Sziasztok 2004 evveegi 330ci-m van es zabalja az olajat, parezer km alatt tobb litert is megeszik, a katalizatoromat pont most kellett cserelnem mert zorgott, rakerdeztem de az tiszta volt, ha ez szamit egyaltalan valamit. Otlet, hogy [b]merre induljak el? Elore is koszi!


Szia! Az N52-es motorok híresen nagy olajzabáló hírében állnak... Annyit tehetsz, hogy lecseréled az olajat mondjuk egy 5w-40re vagy 0w-40-re (Pl: Mobil 1 New life).
A közhiedelemmel ellentétben olajfogyasztás esetén nem a W előtti számot hanem a W utáni számot kell növelni. Egy 40-es végű olaj sokkal kevésbé hígul fel mint a 30-as végű olaj. A W előtti szám amúgy a hideg-oldali viszkozitást jelöli, aminek a hidegindítástól és az azt követő pár másodpertől eltekintve semmi jelentősége nincs.

Ezt érdemes lenne mindenkinek elolvasni és nem hinni a sok fatökű szerelőnek:
http://www.olajinfo.hu/index.p...tek-1-resz

Viszont ha alapjáraton vagy egy motorféket követő padlógáz esetén kék füstöt látsz felszállni a kipufogóból akkor szinte 100%-hogy a szelepszár szimmeringek koptak el. (nem nagy tétel: 5-6000ft a készlet).
Mivel pár ezer Km alatt több litert is megeszik (ez még egy N52-től is nagyon sok...) ezért én a szelepszár szimmeringet cserélném le elsőként a helyedben. Utána pedig az olajcserét próbálnám.
Remélem tudtam segíteni. [/b]

vivaladiesel Elküldve: 2012-05-28 21:48 Autóvásárlás

vfeca írta: Megnéztem egyébként a múltkor említett kombit, vannak róla új képek is: Szürke 318i Touring

Összességében nem nézett ki rosszul.
Nincs nagyon lelakva, nem nagyon láttam szakadást meg erős kopást benne. Rosszabb állapotban volt, mint az enyém 155e-nél, de nem sokkal.
Az óra 238e km-t mutat, a szervizkönyvben 2008-ban volt az utolsó pecsét kb. 220e-nél, és volt egy matrica a motortérben egy 2009-es olajcseréről 236e-nél...
Eléggé lötyögött a váltó, de nem volt vészes, megvolt minden fokozat.
Ami furcsa volt, hogy beindítás után hallatszott egy kis bugyborékoló hang, mintha levegős lenne a hűtőkör, de egy próbaút után abbahagyta.
Illetve a generátoron meg körülötte olyan réteg volt az alkatrészeken, mint amikor az elem belefolyik a távirányítóba, ilyen érdes fehéres bevonat.
Valahol van egy kis vízszivárgás, látszott alul a védőburkolaton.
Illetve volt egy kis olajsár a motor elején, a tárcsákon is, de nem folyás, hanem inkább mintha vékony permet lenne. Mint amikor a ecset még festékes, de már alig, és ha megsuhintom, akkor apró különálló pöttyöket hagy...
Amúgy nem volt rossz hangja a motornak.
Érdekes módon kicsit nehéz volt tekergetni a kormányt még szervóval is, bár lehet, hogy ez csak a büdös nagy 17-es kerekek miatt volt.
Meg rendszám nélkül csak egy rövid kört mentem vele, úgyhogy nem tudtam kipróbálni a tempomatot.
Hát ennyi, ha bárkinek van ezek alapján észrevétele, örömmel hallgatom.



Szia! Én a pápai bömöst nézném meg a helyedben. Több fantázáitát látok abban mint ebben.

vivaladiesel Elküldve: 2012-05-26 22:41 Társalgó

csbalu írta:
vivaladiesel írta: Nagyon zsákbamacska az e38... A többségük nagyon le van pukkanva. 20 autóból talán 1, amit érdemes megvenni.


És annak az egynek is nagyon megkérik az árát. De jogos, én is megkérném.


Igen. Lelépek, mert a másik felem lassan kitépi a falból a vezetéket. Jó éjt.

vivaladiesel Elküldve: 2012-05-26 22:19 Társalgó

Nagyon zsákbamacska az e38... A többségük nagyon le van pukkanva. 20 autóból talán 1, amit érdemes megvenni.

vivaladiesel Elküldve: 2012-05-26 21:36 Társalgó

csbalu írta:
jokerface írta: Nagyon melegben meg tud izzadni a tenyerem,de csak átlagosan.
Nincs semmi ilyen betegségem. De azért lehet majd egyszer kipróbálom.


Egy a kormány varrásához színben passzoló gyári bmw kesztyűnél nem a praktikusság számít, hanem az életérzés. Odasétálsz a kocsihoz, előveszed a gyönyörű BMW kulcsot, kinyitod a csomagtartót. Leveszed a gyári BMW dzsekidet, alatta hófehér Motorsportos ing. Kiveszed a csomiból a gyári kesztyűket. Beülsz, beindítod a gépet, finoman melegíted aztán elérsz az autópálya felhajtóig ahol 40es tábla van de te 100al veszed már a kanyart. Érzed, hogy az M-es futómű milyen gyönyörűen teszi a dolgát, markolod a kormányt és tudod hogy nem fog kicsúszni a kezedből mert kibaszott pöpec kesztyűben nyomod. Aztán felérsz a pályára még a záróvonalon bevágódsz a belső sávba és 240ig meg sem állsz.
Ezért kell a kesztyű!

Én csak driftelésnél használtam kesztyűt, nem gyűri meg a kezeden a bőrt ha elkapod a pörgő kormányt és biztosabban tudod fogni.



Ezt a videót meg kell nézned!
Nagyon jól leírtad azt az életérzést amit csak sváb verdákban él át az ember. (akárki akármit mond, ez így van).


YouTube videó

vivaladiesel Elküldve: 2012-05-26 21:21 Turbo

csbalu írta:
vivaladiesel írta:
csbalu írta:
vivaladiesel írta:
dio írta: Hello
Hülye kérdés: Mostanában nem hallom menet közben az autóm turbójának a "fütyülő" hangját. Régebben ez mindig tisztán hallható volt.
Ez valami problémára utalhat? Teljesítménycsökkenést nem tapasztaltam, illetve kartergázszűrőt is rendszeresen cserélek, utoljára idén év elején.


Elképzelhető, hogy egy kicsit odaléptél mostanában az autónak (pl: autópálya) és a tartós magas fordulatszám miatt megtisztult a sok koromtól a turbód.
A lerakódás egyébként felerősíti a fütyülő hangot.


Mikor megvettem az autót fütyült a turbója mint a kisangyal, most hogy belenyomtam kb 3000et pályán nincs fütyülő hang, legalábbis nem hallom már


Néha érdemes önteni a gázolajba egy kis rendszertisztítót (pl: metabond megasel, stp ) utána pedig:




Hehe. Tudsz élni Na majd nyomok egy flakon csodaszert aztán megjáratom a paripát.

OFF: Tegnap belémbotlott a pályán egy nagyontuning civic, nem ismerte a követési távolság fogalmát. Növeltem a tempót, de csak integetett meg bemutatott hogy menjek már le előle... hát megmutattam neki hogy mit tud egy gyári bajor. Röhögtem magamban amikor 190nél ő már 100méterre volt tőlem, én pedig fél kézzel fogva a kormányt hallgattam a petőfi rádióban egy kellemes muzsikát




A sok streetracinges majmot kötelező megalázni. Fogalmuk sincs, milyet "lép" egy igazi sváb verda! Amikor már tiltáson gyilkolja a rizsrakétát, csak akkor nyomok padlót... Fél perc múlva már csak egy kicsi pont lesz a visszapillantóban.

A rendszertisztítónál viszont figyelj az adagolásra! Egy tank gázolajhoz 30-35ml körül kell önteni. (többet ne)

vivaladiesel Elküldve: 2012-05-26 20:53 Társalgó

Helioport írta: Két hete leparkoltam a Kékgolyó utcában, majd kisétáltunk az Alkotás úti kínaiba kajálni. Nagyon jó kajájuk van, máshol nem nagyon eszem meg a kínait. Elpilledve tértünk vissza a kocsihoz. Közeledve rányomok a riasztóra, majd nyomok még egyet... semmi. Mondom rögtön magamban, hogy mi a fa... nyomtam még egyet, de közben már ott álltam az ajtó mellett, és közben húzom a nyitókart, míg másik oldalon a feleségem nem tudja kinyitni az ajtót...

Erre felvillan az előttem álló autó lámpája.

Mondom az asszonynak... TE... EZ NEM A MI AUTÓNK... Ránézek az előttem álló autóra, hát ott a rendszám... Baszki, az én kocsim mögött állt meg egy ugyanolyan kék Touring, J-vel kezdődő rendszámmal állapotra hasonló, csak annyi a különbség, hogy nem automata, és nem xenonos... K..va jót röhögtünk rajta.


Még szerencse, hogy nem jött a tulaj.
Arrafelé a Mom parkban lévő Paulaner sörház a legtutibb étterem! Ha szeretitek a Bajoros kajákat akkor mindenképpen próbáljátok ki.

Amúgy állítólag a Bah csomóponton lévő Ömv kúton kizárólag Schwehati üzemanyagot árulnak ,a sima gázolajat és a 95-öst is egyenesen Lobau-ból kapják. A csepeli II. Rákóczi Ferenc úton lévő Ömv is ilyen, hozzájuk Uszályon érkezik a Dunán... (ezt az index egyik Bmw fórumán olvastam.)