vzs05 fórum hozzászólásai

vzs05 Elküldve: 2013-12-04 21:10 hûtõ

Idézet:
Bocs segíteni én se tudok ,de ha rájönnél a dologra megköszönném mert nekem is kb ezek a tünetek és már csak hengerfejre tudok gondolni.Nekem a csövek is felkeményednek! 316i compact 97-es.


Szia!
Hengerfejezni kellett végül a kocsit ami megoldotta a problémát.

vzs05 Elküldve: 2013-12-04 21:08 hûtõ

Jhonney82 írta: Sziasztok!
Őrületes nagy problémám van!kezdődött a kiegyenlítő tartály s a hengerfej közötti légtelenítő csővel.Szivargott,ugy kb 1000km enként 1liter víz.Jo,rájöttem,sajna tanácsra öntöttem bele ezt a tömítő folyadékot,mert nem láttam a szivárgást,gondoltam jó lesz.Sokan le is Csesznek miatta!de kérdem én,akkor minek árulják ha csak osszeba**a a dolgokat?egy valamire viszont jo volt!a trutyi kicsapódott az említett csövön.jó,kicsereltem!teljesen új,utángyártott cső ...alig megy fel,de mint ha nem is illeszkedett volna,viszont az acél rögzítök bepattantak.Na végre megnyugodhatok,fasza minden.ahha persze.Az új cső is szivárog,s észre vettem,hogy bazi kemyény lesz a problèmás cső!!tobben azt mondjak,tuti hengerfej.Ja,s kissé benzin illatú a hűtővize.
Okozhatja ezt más,pl:kiegyenlito tartály kupak,vízpumpa,vagy ilyesmi?
Valaki járt mar így???
Fontos lenne,legyszi ki ismeri a problémát az írjon.
Üdv :Jani


Szia!
Nekem most lett hengerfejezve a kocsim mert fogyott belőle a víz és kemények voltak a vízcsövek, forralta a vizet, meg ellőtt egy vízcsövet. Kezdetben kicseréltem egy-két bilincset, meg egy csőcsonkot ahol szivárgott a hűtőfolyadék, de nem oldotta meg a problémát. Érdekes módon nem égett át a hengerfejtömítés csak barna égésnyomok voltak a hűtőcsatorna és az égéstér között a tömítésen. Amúgy ha fehéren füstöl akkor eszi a vizet. Ha a kiegyenlítőtartályból fröcsköli ki a vizet akkor is hengerfejes. Amúgy lehet kapni olyan folyadékot amit ha a kiegyenlítőtartályhoz teszel és átszívod rajta a levegőt akkor elszíneződik ha égéstermék van a hűtővízben ami egyértelműen azt jelenti, hogy átégett a hengerfejtömítés.

vzs05 Elküldve: 2013-10-26 11:14 hûtõ

jedematik írta:
vzs05 írta: Sziasztok!

Hűtési problémáim vannak, nem találtam jobb topicot a kérdésemnek.
Szóval a kocsim forralja a vizet. Termosztát nemrég lett cserélve, de a diagnosztika alatt kiszereltem a hűtési körből. Fogyott a kocsiból a hűtővíz, először azt hittem, hogy megeszi a motor, de szépen jár, jól indul meg is találtam a szivárgás helyét. A hűtőből kilépő alsó cső nem melegszik, viszont a hengerfejből a hűtőbe jövő cső forró. Vízpumpa nem esett szét, kiszereltem szépen forog nincs beállva, lapátjai rendben vannak, kicsit lóg a tengelye de az még belefér. Hűtőventilátor nem kapcsol be, mert a hőgomba olyan helyen van ahol a hűtővíz nem forró (a hideg cső oldalán a hűtőn), viszont szerencsére a műszerfalra kötött hőmérséklet érzékelő a hengerfej olyan részére van rakva ahol valóban forr a víz (különben már nem lenne motorom). Rövidre zártam a 2. fokozat reléjét, így gyújtásráadásra azonnal forog a ventilátor, de ez sem segít igazán nagyon hamar felforr a víz. Ha a hűtő tetején beöntöm a vizet, az alján szépen kifolyik, nincs eldugulva, termosztát nem lehet rossz hisz azt kiszereltem a körből, vízszivattyú jó (van állítólag olyan, hogyha felmelegszik a motor vele a vízpumpa is akkor a tengelyén nem forog el a lapátsor hiába hajtja az ékszíj, de amikor kiszereled hideg/hidegebb állapotban akkor együtt forog a tengellyel. Ezt úgy vizsgáltam, hogy bemelegítettem a motort és egy indítózás erejéig leszereltem a vízcsövet, és szépen nyomta ki a vizet a szivattyú.) Gyertyák egyformák, a végén már desztillált vízzel járattam a motort, nem volt benne égéstermék, sem olaj. Hengerfejen is átfolyattam egy csomó vizet, nincs eldugulva, víz nem fogy el. Viszont egyik pillanatról a másikra lett ez a probléma, és a fűtés is elég gyenge. Persze légtelenítettem is a kör legmagasabb pontján a hűtősapka melletti kis csavar segítségével.

Biztos vagyok benne, hogy valami egyszerű megoldás lesz, csak valami felett elsiklottam. Előre is köszönöm a segítségeket!


Bocs segíteni én se tudok ,de ha rájönnél a dologra megköszönném mert nekem is kb ezek a tünetek és már csak hengerfejre tudok gondolni.Nekem a csövek is felkeményednek! 316i compact 97-es.



Szia!

Melegedés sok mindentől lehet. Nekem egy tömítés ment tönkre a hűtési körben ahol lelevegősödött. Tudok pár tippet adni, de ezek általánosak:
- kevés hűtővíz
- vízpumpa meghibásodott (lapátjai letörtek, elforog a tengelye)
- eltömődött valahol a rendszer
- hengerfejes az autó
- termosztát meghibásodott
- lelevegősödik valahol a rendszer stb...

Remélem tudtam segíteni

vzs05 Elküldve: 2013-10-11 19:27 hûtõ

Sziasztok!

Hűtési problémáim vannak, nem találtam jobb topicot a kérdésemnek.
Szóval a kocsim forralja a vizet. Termosztát nemrég lett cserélve, de a diagnosztika alatt kiszereltem a hűtési körből. Fogyott a kocsiból a hűtővíz, először azt hittem, hogy megeszi a motor, de szépen jár, jól indul meg is találtam a szivárgás helyét. A hűtőből kilépő alsó cső nem melegszik, viszont a hengerfejből a hűtőbe jövő cső forró. Vízpumpa nem esett szét, kiszereltem szépen forog nincs beállva, lapátjai rendben vannak, kicsit lóg a tengelye de az még belefér. Hűtőventilátor nem kapcsol be, mert a hőgomba olyan helyen van ahol a hűtővíz nem forró (a hideg cső oldalán a hűtőn), viszont szerencsére a műszerfalra kötött hőmérséklet érzékelő a hengerfej olyan részére van rakva ahol valóban forr a víz (különben már nem lenne motorom). Rövidre zártam a 2. fokozat reléjét, így gyújtásráadásra azonnal forog a ventilátor, de ez sem segít igazán nagyon hamar felforr a víz. Ha a hűtő tetején beöntöm a vizet, az alján szépen kifolyik, nincs eldugulva, termosztát nem lehet rossz hisz azt kiszereltem a körből, vízszivattyú jó (van állítólag olyan, hogyha felmelegszik a motor vele a vízpumpa is akkor a tengelyén nem forog el a lapátsor hiába hajtja az ékszíj, de amikor kiszereled hideg/hidegebb állapotban akkor együtt forog a tengellyel. Ezt úgy vizsgáltam, hogy bemelegítettem a motort és egy indítózás erejéig leszereltem a vízcsövet, és szépen nyomta ki a vizet a szivattyú.) Gyertyák egyformák, a végén már desztillált vízzel járattam a motort, nem volt benne égéstermék, sem olaj. Hengerfejen is átfolyattam egy csomó vizet, nincs eldugulva, víz nem fogy el. Viszont egyik pillanatról a másikra lett ez a probléma, és a fűtés is elég gyenge. Persze légtelenítettem is a kör legmagasabb pontján a hűtősapka melletti kis csavar segítségével.

Biztos vagyok benne, hogy valami egyszerű megoldás lesz, csak valami felett elsiklottam. Előre is köszönöm a segítségeket!

vzs05 Elküldve: 2013-10-11 19:00 hûtõ

YELLOW írta:
jons írta:
YELLOW írta:
hát vagy a kiegyenlítő tartály repedt szét, vagy lejött a cső róla. mivel ha rögtön elfolyik, akkor ilyesmi lehet..... szerintem.


Neked mindenhez kell írni valamit? Van még egy pár hely ahol folyhat a víz. Ilyet nem lehet fórumról megszerelni...


mivel azt írja ahogy önti rögtön elfolyik, ez a legvalószínűbb... nem a blokk másik végén fog folyni.


Nem akarok beleszólni de nagyon hamar kiderül, ha nyomás alá helyezitek a rendszert egy arra alkalmas célszerszámmal (elég 1,5-2bar), még azt is kimutatja, ha egy bilincs nincsen rendesen meghúzva a rendszerben. Csak a hűtősapka helyére kell betekerni, és a rajta lévő autószeleppel nyomás alá lehet helyezni a rendszert.

vzs05 Elküldve: 2013-10-11 18:43 316 i Kartelgázmembrán

troooger írta: A szelep nem szétszedhető volt? Csak mert ilyen piros membránt tudtam volna neked...


Egyszer szét lehet szedni, aztán ki tudja, hogy mennyire tudja ellátni a funkcióját akár az új membránnal is, egy próbát megért volna, de a biztosabb megoldás az új beszerelése. Azért köszi, hol lehet ilyet kapni amúgy?



vzs05 Elküldve: 2013-09-30 11:06 Vizhőmérséklet jeladó

YELLOW írta:
vzs05 írta: Sziasztok!
A kocsiban a vízhőmérséklet jeladóm három lábú. Az egyik a +5V a másik a szenzortest, na de a harmadik lábról semmit sem tudok (a csatlakozoba három vezeték megy be). A bárdi honlapján az összes ebbe a típusba kapható jeladó két lábú. A jeladón a lábak között az ellenállás végtelen nagyságú (szakadt). Hűtőventillátor nem kapcsol be. Ha a csatlakozó le van húzva a motor-kontroll lámpa nem világít, viszont gyújtás ráadást követően nem világít fel, hogy működne (valszegoszinüleg valaki kiszedte). Lehet ilyen három lábú jeladót kapni- cikkszám persze nincs rajta?


a kép alapján amit feltették, inkább vízszint jeladónak tűnik mint hőfoknak.
amúgy ah 3 láb van, akkor a 3. láb az a kommunikációs vonal lesz, ami meg valóban hőfokjeladóra következtet. persze tévedhetek.


Szint jeladóhoz valami úszós szerketet kellene mint pl. a fékfolyadéknál, vagy a tüzelőanyag szintjeladónál. De ennél az érzékelő rész egy fém tokozásban van. Check-engine lámpáról mit tudsz? Ha gyujtás ráadásra nem vilagít akkor valoszinüleg kiszedték, igazság szerint kéne egy hibatár olvasás... Szenzor meg működhet tudtommal két vezetékről is. Az a tippem, hogy ugyanazt a jelet két vezetékre rakja rà, amiből az egyik a műszeregysegbe megy a masik a motorvezerelobe. Kéne egy kapcsolási rajz is...

vzs05 Elküldve: 2013-09-30 10:30 Vizhőmérséklet jeladó

Sziasztok!
A kocsiban a vízhőmérséklet jeladóm három lábú. Az egyik a +5V a másik a szenzortest, na de a harmadik lábról semmit sem tudok (a csatlakozoba három vezeték megy be). A bárdi honlapján az összes ebbe a típusba kapható jeladó két lábú. A jeladón a lábak között az ellenállás végtelen nagyságú (szakadt). Hűtőventillátor nem kapcsol be. Ha a csatlakozó le van húzva a motor-kontroll lámpa nem világít, viszont gyújtás ráadást követően nem világít fel, hogy működne (valszegoszinüleg valaki kiszedte). Lehet ilyen három lábú jeladót kapni- cikkszám persze nincs rajta?

vzs05 Elküldve: 2013-06-12 16:04 316 i Kartelgázmembrán

YELLOW írta: először is ha már van ilyen topic, akkor kérném az illetékest, hogy javírsa már ki a címet. szerintem felesleges a 316i is oda, legyen inkább: Kartergáz szűrő a címe.

már most lassan én is oylan vagyok, hogy lusta vagyok visszakeresni, meg aztán azt sem tudom hova össze-vissza lett írva...

szóval most próbáltam ki, hogy járó motornál kinyitom az olajbetöltő sapkát. a motor elkezd fulladni, megváltozik a járása. ha jól emlékszem, ez akkor jó, így kell lennie?
az olajat nem veri ki nagyon pár apró csepp (2-3db) jött ki. kicsit ahogy kinyitom elég fura szelephangja lett, ami kb 1-2 sec-en belül elhallgat, de utána kezd is fulladni a motor.


Szia!

Szerintem a topic elnevezésével nincsen baj, hiszen ez a szűrőnek nevezett alkatrész nem tartalmaz semmilyen szűrőberendezést (hozzáteszem a Bárdi is így hirdeti). Ez egy sima PCV (Positive Crankcase Ventilation) ami csak egy membránt, rugót, és egy kalibrált furatot tartalmaz. Tapasztalataim szerint ha van ilyen szűrő, azt a szelepfedélbe szokták elhelyezni.

Ugyanez volt a gondom a rendszerrel, pontosabban szólva ki volt kötve amikor megvásároltam (a kartergáz ment a szabadba amitől nagyon büdös volt az utastérben, a membrán felőli rész pedig le volt dugózva). Amikor visszaalakítottam a rendszert ugyanezeket a problémákat tapasztaltam amiket leírtál. Leszereltem a PCV szelepet vákuummal megműködtettem amit nem tudott tartani... Az új szelep beszerelése után (nem valami olcsó) természetesen működött rendesen a rendszer, de nem hagytam annyiban, roncsolással igaz de szétszereltem a szelepet: teljesen átszakadt a membrán. (itt egy kép róla, amin látszik az is, hogy nincs benne szűrő)
Később rájöttem hogy ha kiszerelt állapotban alulról megfújom levegővel a szelepet akkor a fedélen lévő lukon távozott volna a levegő az átszakadt membrán miatt.

Remélem tudtam segíteni!


vzs05 Elküldve: 2013-06-12 15:17 Műszerfal kijelzés

YELLOW írta:
E36-nál gyakori a szintjelző probléma, láttam már kiszedve ilyet, AC-val együtt van asszem.
műszerfalteszttel lelehet ellenőrzni.
napi km nullázó nyomva tart -> kulcs elfordít (lehet gyújtásig kell) -> ha belép a menübe, akkor a 8-as ponton lesz a műszerfalteszt ha jól emlékszem.


Szia!

Sikerült kipróbálni, a műszer rendben volt. A szakadás a tankban lévő villamos tüzelőanyag szivattyúra szerelt szintjelzőn volt a fedél és az ellenálláspálya között. Bár elsőre csalóka volt mert, a két vezetékből az egyik a forrasztásnál engedett el, a másik viszont belül a szigetelés alatt volt elszakadva, amit csak szakadásméréssel lehetett diagnosztizálni... Szóval ha valaki szemrevételezéssel akarja megállapítani a hibát, azért mérjen rá a biztonság kedvéért, ne cserélje ki ezt a drága alkatrészt feleslegesen.
Azóta hibátlanul működik.


vzs05 Elküldve: 2013-05-04 21:54 immos kulcs - légzsák - abs -asc probléma

Sziasztok!

Regota halasztom a kocsimba a gyujtaskapcsolo cseret, amiota megvettem korbeforog a betet a hazban, de eddig mindig mukodott. Most viszont gyujtas allasban megszorult a betet, habar meg igy is ki tudom venni a kulcsot. Inditozni nem tudok (mert szerintem mechanikusan le van vedve, hogy jaro motornal ne tudjak inditozni). Youtubon vannak videok, hogy egy hajtuvel kiszerelik a betetet, de ez nekem nem sikerult, mert azt 1es allasban kene csinalni. Csak az lenne a kerdesem, hogy hogy tudnam legalabb addig beinditani az autot, hogy elvigyem a muhelybe? A betet tuloldalan van egy barna kapcsolo, amit szerintem ha le tudnak szerelni el tudnam forgatni a kapcsolot es talan beindulna. A masik problema meg az immo, eleg rovidre zarni? Valakinek van esetleg otlete, tapasztalata ebben?

Elore is koszonok minden segitseget!

vzs05 Elküldve: 2013-04-11 21:57 Műszerfal kijelzés

YELLOW írta:
vzs05 írta: Sziasztok!

Most vásároltam a BMW-met, de sajnos nem működik rajta a tüzelőanyag szintjelző. A problémám csak annyi, hogy nem tudom eldönteni, hogy a műszer rossz, vagy a jeladó, vagy a kábel szakadt valahol. A műszert próbáltam úgy tesztelni, hogy gyújtás alatt a jeladó két saruját rövidre zártam, de nem nagyon mozdult meg, néha egy picit pár mm-t kitért, de maximumot nem mutatott. Próbáltam mérni a jeladó kivezetésein ellenállást, de semmit nem mutatott, szakadt volt, lehet, hogy a jeladó és a saru közt szakad a vezeték? (nem szereltem ki az egységet). De ha nem ott szakadt, mi lehet a baj? Azt meg nem hiszem, hogy mindkét alkatrész tönkrement volna... meg a rövidre zárástól ki kellett volna térnie a mutatónak. Valakinek valami ötlete van esetleg?
Előre is köszönök mindenféle segítséget!

Zsolt


E36-nál gyakori a szintjelző probléma, láttam már kiszedve ilyet, AC-val együtt van asszem.
műszerfalteszttel lelehet ellenőrzni.
napi km nullázó nyomva tart -> kulcs elfordít (lehet gyújtásig kell) -> ha belép a menübe, akkor a 8-as ponton lesz a műszerfalteszt ha jól emlékszem.


Köszönöm szépen a gyors választ, ki is próbálom, már videót is találtam róla:

http://tinyurl.com/bmwe36dashboard


vzs05 Elküldve: 2013-04-11 21:35 Műszerfal kijelzés

Sziasztok!

Most vásároltam a BMW-met, de sajnos nem működik rajta a tüzelőanyag szintjelző. A problémám csak annyi, hogy nem tudom eldönteni, hogy a műszer rossz, vagy a jeladó, vagy a kábel szakadt valahol. A műszert próbáltam úgy tesztelni, hogy gyújtás alatt a jeladó két saruját rövidre zártam, de nem nagyon mozdult meg, néha egy picit pár mm-t kitért, de maximumot nem mutatott. Próbáltam mérni a jeladó kivezetésein ellenállást, de semmit nem mutatott, szakadt volt, lehet, hogy a jeladó és a saru közt szakad a vezeték? (nem szereltem ki az egységet). De ha nem ott szakadt, mi lehet a baj? Azt meg nem hiszem, hogy mindkét alkatrész tönkrement volna... meg a rövidre zárástól ki kellett volna térnie a mutatónak. Valakinek valami ötlete van esetleg?
Előre is köszönök mindenféle segítséget!

Zsolt

vzs05 Elküldve: 2013-04-11 21:25 Elsõ lámpák

Sziasztok!

Új vagyok az oldalon, remélem jó helyre írok a problémámmal.
Van egy '98-as 316-os BMW-m (teljesen tuningmentes) amiben a bal oldali tompított H7-es izzó biztosítéka állandóan kimegy, de a dologban az a furcsaság, hogy nem úgy, hogy ráteszem a gyújtást, felkapcsolom a lámpát és egyből kiég a biztosíték hanem van, hogy csak simán gyújtásrárakásnál egyből kiolvad, de van, hogy egy kis ideig működik, aztán megint kiolvad, valakinek volt hasonló tapasztalata? Gondoltam arra is, hogy nem csak ez az egy fogyasztó van erre a biztosítékra kötve, de kapcsolási rajz híján nem tudok többet tenni. Persze, ha a lámpa (kör alakú) csatlakozóját leszedem, akkor nem megy ki. Esetleg valaki találkozott már ilyennel, van valami ötletetek? Előre is köszönöm!

Zsolt