Ez egy archivált weboldal! bővebben
zoliika fórum hozzászólásai

zoliika Elküldve: 2012-10-07 20:00 kézifék állítás

jrtom írta: Nem kell semmit levenni!!!
Csak egy kerékcsavart kell kiszedni és egy lámpa kell meg egy lapos csavarhúzó.
Felemeled a hátúlját és addig forgatod a kereket amíg a lyukon bevilágítva meglátod a fogaskereket. Azt elkezded tekerni ameddig megnem szorul a kerék. Ha megfogta a kereket akkor kettőt visszatekersz és kész. Ugyan ezt a másikoldalon is.

zoliika írta:
Pistamann írta: Hello

Tudja valaki, hol lehet a kéziféket állítani? Sajnos eléggé fent "fog" vizsgán is alig engedték át. Bowden és fékek jók.


Ez örök probléma!
Le kell szedni a fékmunka hengert,két csavar tartja,16-os kulcs kell ha jól emlékszem a féktárcsát egy imbusz csavar tartja 6-os kulcs....és megtalálod azt bordás vagy "ricnis" dupla anyás csavart amin állítani tudsz!Másképp nem fog menni sajnos.




A szerelőm nekem is ezt a tippet adta csak ez nekem ebben a formában nem ment sajnos.....egyébként nem árt évente ránézni kitakarítani esetleg megnézni nincs-e szétpotyogva vagy esetleg totál elkopottezért ajánlottam ezt a verziót!

zoliika Elküldve: 2012-10-06 13:40 kézifék állítás

Pistamann írta: Hello

Tudja valaki, hol lehet a kéziféket állítani? Sajnos eléggé fent "fog" vizsgán is alig engedték át. Bowden és fékek jók.


Ez örök probléma!
Le kell szedni a fékmunka hengert,két csavar tartja,16-os kulcs kell ha jól emlékszem a féktárcsát egy imbusz csavar tartja 6-os kulcs....és megtalálod azt bordás vagy "ricnis" dupla anyás csavart amin állítani tudsz!Másképp nem fog menni sajnos.

zoliika Elküldve: 2012-09-22 21:50 Társalgó

csatis1 írta:
Alesi írta:
zoliika írta: Tisztelt Fórumtársak!
Én szept. 11-én K.mét-Bpest-Győr-Bécs-Passau-Regensburg-Nürnberg-Leipzig-Postdam útvonalon fogok utazni a munkahelyemre.Aki kint dolgozik vagy ki akar menni Ausztriába vagy Német.O-ba és megfelel neki ez az útvonal szívesen kiviszem.Haza szept.18-án este indulok.Borzasztóan unalmas ennyit egyedül utazni ez a táv közel 1400 km tehát ha valaki ki akar menni 11-én vagy haza akar jönni 18-án akkor írjon privátot és megbeszéljük.Egy fillért sem kérek,mert nekem ezt megtérítikTehát Uraim,potyautas kerestetik


Te mivel foglalkozol, hogy ilyen messze jarsz dolgozni?


Lehet, hogy a "Dallas" c. sorozatnak lesz egy "Potsdam" c. germán testvérsorozata?


Az ajánlatom továbbra is fenn áll,értelemszerűen csak a dátum változott!Hétfőn este indulok a megszokott útvonalon azaz szept.24-én és vissza okt.9-én jövök.Jó lenne ha valaki velem tartana........

zoliika Elküldve: 2012-09-20 22:07 Társalgó

YELLOW írta:
zoliika írta: Azt hiszem megdöntöttem minden eddigi egyéni rekordomat: pontosan 4 hét alatt 7200 km.........


én egy év alatt alig megyek ennyit


Nem is normális dolog ez!A két hét pihenőmnek megint lőttek mehetek vissza hétfőn már megint PostdambaAz oda-vissza 2800km és ez 1 hét!Elején még élveztem ezeket a 700-800km-es túrákat Traunreut-ba,de most már rendesen nyomaszt 900km után zsibbad a lábam fáj a derekam,de nyomni kell mert soha nem érek oda és főleg,hogy egyedül vagyok fuhhh nagyon szar.Az 1400km-es út úgy,hogy min.140km/h-val megyek még így is 12 óra minimum.Tele van autópálya javítással és torlódással.

zoliika Elküldve: 2012-09-20 21:39 Társalgó

Alesi írta:
zoliika írta: Azt hiszem megdöntöttem minden eddigi egyéni rekordomat: pontosan 4 hét alatt 7200 km.........


Aaaz igen...2 havonta olajcsere!


Ne is mond,holnap is az lesz ma jött meg a motyó az olajcseréhez!Szerencsétlen autó az évi 20000 km-ből ez lett........azt hiszem most szívnám a fogam ha benyás "bajorom "lenne,mert ebbe anyagilag most belerokkanék.Főleg hogy kint legalább 10-15 centel olcsóbb a gázolaj,mint a benzin.Ja,és a 2-3 lityi fogyasztásbeli különbség sem mellékes!!!!!!!!

zoliika Elküldve: 2012-09-20 21:19 Társalgó

Azt hiszem megdöntöttem minden eddigi egyéni rekordomat: pontosan 4 hét alatt 7200 km.........

zoliika Elküldve: 2012-09-10 17:31 Társalgó

xlzx írta:
zoliika írta:

Hagy kérdezzem már meg,melyik motor tipusról beszélsz?Ugyanis Én is motorozom és quadozom!


Ez egy KTM smr 450 vezérműlánca.. VOLT

Most terepre van egy KTM sxc 400 míg utcára egy LC4 660 SMC


Ki ne lépj a fórumból írok privátot!

zoliika Elküldve: 2012-09-10 17:26 Társalgó

xlzx írta:
zoliika írta:
xlzx írta: http://totalcar.hu/magazin/koz...csattanas/ hmmm


Én mikor elkezdtem érdeklődni a dupla turbós olajkályha után,akkor egyből azt mondta akinek a nevét nem akarom ismételgetni,de különben meg leírom Mátyás Attila és szerelője Krisztián:"az olajcsere után ez a második legfontosabb dolog amit cserélni kell :vezérműlánc"(ez:kb 250 e huf-ba fáj a komplett csere)"sőt ha jól emlékszem a sima egy turbós 218 le-s 6 hengeresnél is voltak ilyen problémák!Nem kell messzire menni egyébként:a német Auto Bild júniusi számában volt vagy a májusiban.Az 1.4 tfsi motorok vezérműláncáról szól,ahol ugyanez a probléma,SZAKAD sajnosés a gyár nem hajlandó elismerni.Ugyanaz mint e-46-nál a "pillangó" téma...............Ezért vagyok híve annak,hogy az új modellt nem szabad azonnal megvenni,kell egy kis szervíz ill. használói tapasztalat persze ezek után is érhetnek meglepetések,de kisebb az esélye!Más amikor már előre tudod,hogy az átírás és olajcsere után mire kell még áldoznod vagy nem tudod előre mi a az"erogén zóna" az adott típusnál és jön k...va anyázás

Helyesbítek: az áprilisi számban volt a VW motorról a cikk.Nem csak az 1.4-s motornál voltak ezek a problémák hanem:1.2,1.4,1.8 ill a 2.0l-es TFSI motoroknál.mikor falhoz állította az Auto Bild a VW sajtóreferensét személy szerint Frank Tuch-ot azt nyilatkozta"Wir haben kein Serienproblem"ezt le sem fordítom ezt érti mindenki.......


ne is mondd...én motorozom, volt már lánc szakadásom.. még a blokk felet is kiütötték a szemek



Hagy kérdezzem már meg,melyik motor tipusról beszélsz?Ugyanis Én is motorozom és quadozom!

zoliika Elküldve: 2012-09-10 16:07 Társalgó

xlzx írta: http://totalcar.hu/magazin/koz...csattanas/ hmmm


Én mikor elkezdtem érdeklődni a dupla turbós olajkályha után,akkor egyből azt mondta akinek a nevét nem akarom ismételgetni,de különben meg leírom Mátyás Attila és szerelője Krisztián:"az olajcsere után ez a második legfontosabb dolog amit cserélni kell :vezérműlánc"(ez:kb 250 e huf-ba fáj a komplett csere)"sőt ha jól emlékszem a sima egy turbós 218 le-s 6 hengeresnél is voltak ilyen problémák!Nem kell messzire menni egyébként:a német Auto Bild júniusi számában volt vagy a májusiban.Az 1.4 tfsi motorok vezérműláncáról szól,ahol ugyanez a probléma,SZAKAD sajnosés a gyár nem hajlandó elismerni.Ugyanaz mint e-46-nál a "pillangó" téma...............Ezért vagyok híve annak,hogy az új modellt nem szabad azonnal megvenni,kell egy kis szervíz ill. használói tapasztalat persze ezek után is érhetnek meglepetések,de kisebb az esélye!Más amikor már előre tudod,hogy az átírás és olajcsere után mire kell még áldoznod vagy nem tudod előre mi a az"erogén zóna" az adott típusnál és jön k...va anyázás

Helyesbítek: az áprilisi számban volt a VW motorról a cikk.Nem csak az 1.4-s motornál voltak ezek a problémák hanem:1.2,1.4,1.8 ill a 2.0l-es TFSI motoroknál.mikor falhoz állította az Auto Bild a VW sajtóreferensét személy szerint Frank Tuch-ot azt nyilatkozta"Wir haben kein Serienproblem"ezt le sem fordítom ezt érti mindenki.......

zoliika Elküldve: 2012-09-10 14:22 Társalgó

csatis1 írta: Ez azért elég gáz:


Ez az!

zoliika Elküldve: 2012-09-10 13:54 Társalgó

csbalu írta:
vivaladiesel írta: Csonti Car Fail...
http://www.hasznaltauto.hu/aut...or-6012678


És így múlik el a világ dicsősége..... Egy nagyszerű autó romokban, szaré-hugyé...


Igen, sajnos kint Germániában sem ritka az 5-6000€-s vételár egy ilyen csatahajóért!

zoliika Elküldve: 2012-09-10 13:52 Társalgó

csatis1 írta:
Alesi írta:
zoliika írta: Tisztelt Fórumtársak!
Én szept. 11-én K.mét-Bpest-Győr-Bécs-Passau-Regensburg-Nürnberg-Leipzig-Postdam útvonalon fogok utazni a munkahelyemre.Aki kint dolgozik vagy ki akar menni Ausztriába vagy Német.O-ba és megfelel neki ez az útvonal szívesen kiviszem.Haza szept.18-án este indulok.Borzasztóan unalmas ennyit egyedül utazni ez a táv közel 1400 km tehát ha valaki ki akar menni 11-én vagy haza akar jönni 18-án akkor írjon privátot és megbeszéljük.Egy fillért sem kérek,mert nekem ezt megtérítikTehát Uraim,potyautas kerestetik


Te mivel foglalkozol, hogy ilyen messze jarsz dolgozni?


Lehet, hogy a "Dallas" c. sorozatnak lesz egy "Potsdam" c. germán testvérsorozata?


De,bolondok vagytok!Mélyfúró vagyok egy fúrótoronynál azaz "fúrós" vagyokFöldgáz,kőolaj ill.geotermikus(gőz,termál) kutakat fúrunk!Jelenleg Német.o-ban dolgozom most geotermikus kutakat fúrunk,előtte meg Szíriában voltam 6 évet,ott gázra meg olajra mentünk

zoliika Elküldve: 2012-09-07 23:14 Motortartó gumibak

Alesi írta:
jrtom írta: 80 ezrenként???
Az enyémben 250 ezer van és gyári a bak, most is jó.
Nem szart kéne bele venni és akkor bírja, vagy valami más baj van.
Mondjuk a 20d-ben biztos elöbb tönkre megy, de a 80 ezer az hülyeség.

MatNob írta:
Pistamann írta: Sziasztok!

Érdeklődnék hogy egy 320d motornál 200.000 km fölött mennyire valószínű a gumibakok elöregedése? A motor hidegen eléggé rángatja a kasznit, ha felmelegszik akkor egész jó. Azt mondják a szerelők, hogy nem "lógnak". Ettől függetlenül érdemes cserélni?


Szervizben 80ezrenként cserélik, ha 200 alatt nem volt cserélve, akkor már elég ramaty lehet.
Ha indításnál vagy leállításnál ránt egyet a kasznin, akkor cserés.





Nem hulyeseg, nekem 90 ezernel mar durvan rezgett az egesz auto a gyari bakokkal, csere utan hatarozottan jobb lett.

Lenne kerdesem is, hatha itt tud valaki ra valaszt: a valtotartobakok mennyiben befolyasolhatjak az auto alapjarati rezgeset? A valtokar ugyanis eleg rendesen rezeg, ha kinyomom valamelyik oldalra (vagy fel centi kilengessel), es talan mintha kezd megint erosebb lenni a rezonancia az egesz belterben.
Igazabol dizel, igy nehezen mondom meg, hogy mennyire normalis ez, ezert kerdezem masnal ez hogy van, es ha cserelt valtotartot, akkor mi valtozott...?


A régi "szarrakásomnál" ami egy A4-es volt pumpe düse 1,9 tdi.Így kezdte,hogy a váltó elkezdett rezegni és a rezonancia az utastérben megnőtt aztán jött az 1-ből elindulok szaggatás.....majd koppanások leállításkor.Végeredmény:kettőstömegű lendkerék csereNem tudom a bömbinél mi a helyzet,de nekem ez volt és nem a frászt akarom rád hozni.

zoliika Elküldve: 2012-09-07 21:47 Társalgó

Tisztelt Fórumtársak!
Én szept. 11-én K.mét-Bpest-Győr-Bécs-Passau-Regensburg-Nürnberg-Leipzig-Postdam útvonalon fogok utazni a munkahelyemre.Aki kint dolgozik vagy ki akar menni Ausztriába vagy Német.O-ba és megfelel neki ez az útvonal szívesen kiviszem.Haza szept.18-án este indulok.Borzasztóan unalmas ennyit egyedül utazni ez a táv közel 1400 km tehát ha valaki ki akar menni 11-én vagy haza akar jönni 18-án akkor írjon privátot és megbeszéljük.Egy fillért sem kérek,mert nekem ezt megtérítikTehát Uraim,potyautas kerestetik

zoliika Elküldve: 2012-09-07 21:11 Autóvásárlás

BarG írta:
BalaBMW írta:
vivaladiesel írta:
BalaBMW írta: Ha már ez a biturbós dízel dolog szóba került akkor én is kapok az alkalmon és kikérném a hozzáértők véleményét. Már teljesen jó áron lehet kapni az e60 35D-ket, de az a kérdés, hogy használtan 6-8 évesen szabad-e venni ilyen motorú autókat?


Jó ha tudod, hogy aki biturbós autót vesz az valószínűleg ki is használja a teljesítményét... Pl: Lepke az e39 fórumról. Jocika az indexes fórumról stb...
Ennek fényében nagyon körültekintőnek kell lenned! Főleg, mivel a tulajok nagy része nem is hallott még a turbó visszahűtéséről. A turbó csere pedig egy vagyon. (főleg, ha 2 van belőle)
Én nem vennék. Biztos vadállat a biturbós dízel, de nagyon zsákbamacska. Inkább egy e90 320d. Szerintem ha meg vagy elégedve a sajátoddal akkor inkább tartsd meg. Ez már úgyse fog nagyot veszíteni az árából... Ellentétben egy 4-5 mill. értékűvel, amin pár év alatt óriásit buksz!


Nem cserélném még le az enyémet csak foglalkoztat a gondolat amióta ezek megjelentek a piacon. Épp ez a bajom, hogy egy hagyományos dízelnél is lutri a vásárlás hát még ezeknél! De mégis sokan be merik vállalni használtan. Azért gondoltam, hogy rákérdezek hátha valaki tud róla infót, hogy mennyire megbízhatóak vagy mennyire horror a fenntartásuk. Azért mégis annyira csábító a teljesítmény és a nyomaték ekkora fogyasztással...


Előre leszögezem, hogy az infóm nem első kézből való, hanem csak olyan "hallottam". Időnként - na jó, elég gyakran - megfordulok bmw-t szerelőknél. Volt már rá példa, hogy ember mutatta, hogy egy többpolcos szekrény tele volt ledobott turbókkal, na lehet találgatni, hogy melyik típuséval? Hát persze, hogy 320d-ről valók voltak. A másik nagy számosságú csoport az 530d-k köre. Mondjuk ez nem is túl meglepő, mivel ezekből van a legtöbb. Aztán 35d turbó hibáról alig hallottam még, bár legutóbb, amikor a szerelőmnél jártam az átszilentezéskor, akkor éppen egy 35d-t várt turbócserére. De 35d-ből elég kevés is van, összehasonlítva a 2 és 3d-kkel. Én is érdeklődtem a 35d-k irányában és a szerelőm azt mondta, hogy nem olyan hullékony gépek, kisebb a meghibásodási arányuk, mint a többi dízelé.
Ez volt a statisztika, de hogy az az egyedi gép, amit esetleg kifogsz, az milyen lesz, az leginkább a szerencsén múlik.
Van még egy izgalmas gépcsoport, a 2d két turbóval, 23d vagy 25d néven, szintén két turbóval. Alig van ezekből itthon, tapasztalat meg egy szál se.

Vicces hozzászólás, hogy a 4-5 milkás gépen valaki óriásit bukik!!! Ez bmw topik, ha valakinek suzukira fussa, az ne vegyen bmw-t, mert bár az ára a töredékére esett, a fenntartási költségei az újkori árához aránylanak!


Erre az böktem egy köszit!Főleg az utolsó két mondat tetszikLehet Én leszek itt a fórumon az egyetlen akinek ilyene lesz lehet,hogy nem ,de egy biztos megfogok minden tapasztalatot osztani veletek!Nekem kell a dupla csigaházmég ha lutri is .................