nickname
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2006

státusz nickname

BMWfanatic

Elismertség: 12% (125 pont) | Hozzászólások: 989

Elküldve: 2015. február 06. péntek, 09:18


sevcsenko írta: Sziasztok

E90 LCI re szeretnék 18-as szettet venni és tanácsot szeretnék kérni a méreteket illetően.
????

Előre 225/45 R18 gumi, felni 8 J X 18
Hátra 255/40 R18, 8.5 J X 18

VAGY

Előre és hátra is 225/45 R18 gumi, felni 8 J X 18

Előre is köszi
Üdv mindenkinek
Sev



8x18 esetében a gyári gumi méret 225/40 R18


sevcsenko
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2009

státusz sevcsenko

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 13

Elküldve: 2015. február 06. péntek, 08:03


Sziasztok

E90 LCI re szeretnék 18-as szettet venni és tanácsot szeretnék kérni a méreteket illetően.
????

Előre 225/45 R18 gumi, felni 8 J X 18
Hátra 255/40 R18, 8.5 J X 18

VAGY

Előre és hátra is 225/45 R18 gumi, felni 8 J X 18

Előre is köszi
Üdv mindenkinek
Sev

koblasz
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz koblasz

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 15

Elküldve: 2015. február 03. kedd, 20:07


Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne, hogy egy 2000es évjáratú e46 touring 320d alá egy 18X8,5 - et30 as felnit néztem, de tapasztalat híján ( és mert csak lemezfelnim van hozzá ami valószínűleg nem is a gyári, ezért kimérni sem tudom ) nem vagyok benne biztos h simán alámegy-e, elfordul -e rendesen a kerék stb..?
a gumi /40 vagy 45 menne rá robbantva!
felütné -e a sárvédőt már ezzel a felni, gumi mérettel vagy nyugodtan alárakhatom és simán elfér meg egy pici ültetéssel is h ne legyen " hajó" állású ?

Segítségeteket előre is Köszönöm



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2015. február 03. kedd, 22:11

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 325i
Évjárat: 2006

státusz InsaneWombat

Újonc

Elismertség: 4% (1 pont) | Hozzászólások: 22

Elküldve: 2015. február 01. vasárnap, 14:09


Oké köszi mindenkinek a segítséget.

gfeco
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz gfeco

Törzsvendég

Elismertség: 15% (27 pont) | Hozzászólások: 170

Elküldve: 2015. február 01. vasárnap, 12:21


jrtom írta:
InsaneWombat írta: Valaki meg tudna erősíteni, hogy az alábbi információk helyesek? Ugyanis ahány oldalt nézek annyi variációt találok...

2006 E90-ről van szó, 225/45 gumi lesz (dunlop, goodyear, hankook ezt még nem döntöttem el)

a kérdésem a felnire vonatkozik:

8Jx17 már ez is fixnek tűnik, ET az 30 és 45 közötti lehet? Ezt találtam egy táblázatban, nem tudom, hogy helyes-e. Minél kisebb az ET szám annál mélyebben van a felni közepe, jól gondolom? Tehát, ha nem szeretnék "mély" felnit akkor inkább a 45 fele kell közelíteni?


ET 34 a gyári.


Minnél kisebb az ET vagy Is szám a felni széle annál jobban kijebb áll a kasztni szélétől.
Túl nagy Et vel bejjebb lesz a kerék.
Viszont az et számot a felni szélességével együtt kell figyelembe venni.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2015. február 01. vasárnap, 12:24

b_imi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b_imi

BMWfanatic

Elismertség: 10% (63 pont) | Hozzászólások: 601

Elküldve: 2015. február 01. vasárnap, 12:18


InsaneWombat írta: Valaki meg tudna erősíteni, hogy az alábbi információk helyesek? Ugyanis ahány oldalt nézek annyi variációt találok...

2006 E90-ről van szó, 225/45 gumi lesz (dunlop, goodyear, hankook ezt még nem döntöttem el)

a kérdésem a felnire vonatkozik:

8Jx17 már ez is fixnek tűnik, ET az 30 és 45 közötti lehet? Ezt találtam egy táblázatban, nem tudom, hogy helyes-e. Minél kisebb az ET szám annál mélyebben van a felni közepe, jól gondolom? Tehát, ha nem szeretnék "mély" felnit akkor inkább a 45 fele kell közelíteni?




jrtom
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 330xd
Évjárat: 2006

státusz jrtom

BMWfanatic

Elismertség: 14% (114 pont) | Hozzászólások: 802

Elküldve: 2015. február 01. vasárnap, 12:08


InsaneWombat írta: Valaki meg tudna erősíteni, hogy az alábbi információk helyesek? Ugyanis ahány oldalt nézek annyi variációt találok...

2006 E90-ről van szó, 225/45 gumi lesz (dunlop, goodyear, hankook ezt még nem döntöttem el)

a kérdésem a felnire vonatkozik:

8Jx17 már ez is fixnek tűnik, ET az 30 és 45 közötti lehet? Ezt találtam egy táblázatban, nem tudom, hogy helyes-e. Minél kisebb az ET szám annál mélyebben van a felni közepe, jól gondolom? Tehát, ha nem szeretnék "mély" felnit akkor inkább a 45 fele kell közelíteni?


ET 34 a gyári.


autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 325i
Évjárat: 2006

státusz InsaneWombat

Újonc

Elismertség: 4% (1 pont) | Hozzászólások: 22

Elküldve: 2015. február 01. vasárnap, 12:04


Valaki meg tudna erősíteni, hogy az alábbi információk helyesek? Ugyanis ahány oldalt nézek annyi variációt találok...

2006 E90-ről van szó, 225/45 gumi lesz (dunlop, goodyear, hankook ezt még nem döntöttem el)

a kérdésem a felnire vonatkozik:

8Jx17 már ez is fixnek tűnik, ET az 30 és 45 közötti lehet? Ezt találtam egy táblázatban, nem tudom, hogy helyes-e. Minél kisebb az ET szám annál mélyebben van a felni közepe, jól gondolom? Tehát, ha nem szeretnék "mély" felnit akkor inkább a 45 fele kell közelíteni?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 325i
Évjárat: 2006

státusz InsaneWombat

Újonc

Elismertség: 4% (1 pont) | Hozzászólások: 22

Elküldve: 2015. január 28. szerda, 22:38


YELLOW írta:
igen csak nem magyarországra való a defekt tűrő. persze más országban is vannak szar utak, de a járható km-hez képest nálunk elég magas ez az arány. a guminak fontos csillapító szerepe is van. mivel merevebb a fala az RFT, így a gátló, és szilentek jobban kapnak, meg sorolható még. maguknak spórolnak a gyártók, viszont neked többet kell majd egyéb költségekre költeni. én a 7 év alatt nem kaptam defektet, pedig nem egy csavart tekertem ki a gumiból, vagy fémszilánkot vájtam ki belőle. nyílván autópályán azért egy durrdefektnél biztos sokat jelent az RFT.


Igen, közben vettem a fáradtságot és utánaolvastam Hát a hátrányait nem reklámozzák annyira, márpedig több van mint előnye, azok alapján amit olvastam. Ismét köszi
Defekt javító szett felé hajlok most már.



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17556

Elküldve: 2015. január 28. szerda, 22:22


nickname írta:
YELLOW írta:
InsaneWombat írta:
YELLOW írta:
InsaneWombat írta:
YELLOW írta:

de előlre nem kell szélesebb felni. a táblázatban meg írja hátra a 9" ET30-at. Ez azt jelenti, hogy hátra pl a 8,5"-ból felmenne az ET25 is így durva számítás alapján.
én azt tudom javasolni, ha 8" széles felnit akarsz, akkor hátra mehet a 245/40-es gumi, de javaslok ilyen Nankang márkát, mert az valójábban nincs olyan széles. így normálisabban fog állni. ha pl dunlop-ot veszel az tutti idétlen elsz rajta, mert szélesebb ugyanazon mérettel. engem sem zavar, hogy nem terepszt a 245 a 8"-on még éppen elviselhető a látvány, egyenes az oldalfal. de ha enniyre dilemmás vagy, inkább maradgy körben a 225/45-nél és a 8"-nál.



Rendben köszönöm a tanácsokat. Akkor valószínűleg marad a 225-ös, 255-ből amúgy is eléggé szép ára van a defekt tűrő abroncsoknak.


szerintem ne vegyél defekt tűrőt. de amúgy a 245-ös is elég. tudom nincs se pótkerék se semmi gondolom. de az defektűrő csak tönkre vágja a futóművet.


Ez új számomra. Tudom, hogy merev a fala meg stb, de tönkretenné a futóművet? :O Gyárilag is azzal szerelik... És igen valóban nincs pótkerék. Én nyugodtabb lennék defekt tűrővel mint egy sima defekt javító szettel...



igen csak nem magyarországra való a defekt tűrő. persze más országban is vannak szar utak, de a járható km-hez képest nálunk elég magas ez az arány. a guminak fontos csillapító szerepe is van. mivel merevebb a fala az RFT, így a gátló, és szilentek jobban kapnak, meg sorolható még. maguknak spórolnak a gyártók, viszont neked többet kell majd egyéb költségekre költeni. én a 7 év alatt nem kaptam defektet, pedig nem egy csavart tekertem ki a gumiból, vagy fémszilánkot vájtam ki belőle. nyílván autópályán azért egy durrdefektnél biztos sokat jelent az RFT.



Már megint mért darálod a hülyeségedet ? Mit csinálnál ha pont egy külföldi autópályán kapsz defektet normál gumival ? 500 euróért lehúz a tréler az autó pályáról.


már vártam. nyilván ha nem RFT gumim van, akkor vagy spray, vagy mankókereket hordanék magammal. azt hittem ez egy értelmű... mint ahogy valaki itt is keresett erre megoldást. a mankókerék a tárolás rovására megy, de még mindig olcsóbb megoldás szerintem! mint amit majd múvel az RFT a dolgokkal.

nickname
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2006

státusz nickname

BMWfanatic

Elismertség: 12% (125 pont) | Hozzászólások: 989

Elküldve: 2015. január 28. szerda, 22:18


YELLOW írta:
InsaneWombat írta:
YELLOW írta:
InsaneWombat írta:
YELLOW írta:

de előlre nem kell szélesebb felni. a táblázatban meg írja hátra a 9" ET30-at. Ez azt jelenti, hogy hátra pl a 8,5"-ból felmenne az ET25 is így durva számítás alapján.
én azt tudom javasolni, ha 8" széles felnit akarsz, akkor hátra mehet a 245/40-es gumi, de javaslok ilyen Nankang márkát, mert az valójábban nincs olyan széles. így normálisabban fog állni. ha pl dunlop-ot veszel az tutti idétlen elsz rajta, mert szélesebb ugyanazon mérettel. engem sem zavar, hogy nem terepszt a 245 a 8"-on még éppen elviselhető a látvány, egyenes az oldalfal. de ha enniyre dilemmás vagy, inkább maradgy körben a 225/45-nél és a 8"-nál.



Rendben köszönöm a tanácsokat. Akkor valószínűleg marad a 225-ös, 255-ből amúgy is eléggé szép ára van a defekt tűrő abroncsoknak.


szerintem ne vegyél defekt tűrőt. de amúgy a 245-ös is elég. tudom nincs se pótkerék se semmi gondolom. de az defektűrő csak tönkre vágja a futóművet.


Ez új számomra. Tudom, hogy merev a fala meg stb, de tönkretenné a futóművet? :O Gyárilag is azzal szerelik... És igen valóban nincs pótkerék. Én nyugodtabb lennék defekt tűrővel mint egy sima defekt javító szettel...



igen csak nem magyarországra való a defekt tűrő. persze más országban is vannak szar utak, de a járható km-hez képest nálunk elég magas ez az arány. a guminak fontos csillapító szerepe is van. mivel merevebb a fala az RFT, így a gátló, és szilentek jobban kapnak, meg sorolható még. maguknak spórolnak a gyártók, viszont neked többet kell majd egyéb költségekre költeni. én a 7 év alatt nem kaptam defektet, pedig nem egy csavart tekertem ki a gumiból, vagy fémszilánkot vájtam ki belőle. nyílván autópályán azért egy durrdefektnél biztos sokat jelent az RFT.



Már megint mért darálod a hülyeségedet ? Mit csinálnál ha pont egy külföldi autópályán kapsz defektet normál gumival ? 500 euróért lehúz a tréler az autó pályáról.


Medvedisznoman
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 318Ci
Évjárat: 2003

státusz Medvedisznoman

Fórumlakó

Elismertség: 4% (11 pont) | Hozzászólások: 270

Elküldve: 2015. január 28. szerda, 22:08


YELLOW írta:
InsaneWombat írta:
YELLOW írta:
InsaneWombat írta:
YELLOW írta:

de előlre nem kell szélesebb felni. a táblázatban meg írja hátra a 9" ET30-at. Ez azt jelenti, hogy hátra pl a 8,5"-ból felmenne az ET25 is így durva számítás alapján.
én azt tudom javasolni, ha 8" széles felnit akarsz, akkor hátra mehet a 245/40-es gumi, de javaslok ilyen Nankang márkát, mert az valójábban nincs olyan széles. így normálisabban fog állni. ha pl dunlop-ot veszel az tutti idétlen elsz rajta, mert szélesebb ugyanazon mérettel. engem sem zavar, hogy nem terepszt a 245 a 8"-on még éppen elviselhető a látvány, egyenes az oldalfal. de ha enniyre dilemmás vagy, inkább maradgy körben a 225/45-nél és a 8"-nál.



Rendben köszönöm a tanácsokat. Akkor valószínűleg marad a 225-ös, 255-ből amúgy is eléggé szép ára van a defekt tűrő abroncsoknak.


szerintem ne vegyél defekt tűrőt. de amúgy a 245-ös is elég. tudom nincs se pótkerék se semmi gondolom. de az defektűrő csak tönkre vágja a futóművet.


Ez új számomra. Tudom, hogy merev a fala meg stb, de tönkretenné a futóművet? :O Gyárilag is azzal szerelik... És igen valóban nincs pótkerék. Én nyugodtabb lennék defekt tűrővel mint egy sima defekt javító szettel...



igen csak nem magyarországra való a defekt tűrő. persze más országban is vannak szar utak, de a járható km-hez képest nálunk elég magas ez az arány. a guminak fontos csillapító szerepe is van. mivel merevebb a fala az RFT, így a gátló, és szilentek jobban kapnak, meg sorolható még. maguknak spórolnak a gyártók, viszont neked többet kell majd egyéb költségekre költeni. én a 7 év alatt nem kaptam defektet, pedig nem egy csavart tekertem ki a gumiból, vagy fémszilánkot vájtam ki belőle. nyílván autópályán azért egy durrdefektnél biztos sokat jelent az RFT.


Tömlő nélküli abroncsoknál nem lesz durrdefekt. Bocs, csak gondoltam ennyivel kiegészítem. Ja meg még annyi, hogy a defekttűrő nem szeret terpeszteni. Előző autómnál nagyon rákeféltem vele, mert pár óra alatt leeresztett (8,5x17 felnin 205/50 gumi). Addigra már úton voltam. Szopó...

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17556

Elküldve: 2015. január 28. szerda, 21:28


InsaneWombat írta:
YELLOW írta:
InsaneWombat írta:
YELLOW írta:

de előlre nem kell szélesebb felni. a táblázatban meg írja hátra a 9" ET30-at. Ez azt jelenti, hogy hátra pl a 8,5"-ból felmenne az ET25 is így durva számítás alapján.
én azt tudom javasolni, ha 8" széles felnit akarsz, akkor hátra mehet a 245/40-es gumi, de javaslok ilyen Nankang márkát, mert az valójábban nincs olyan széles. így normálisabban fog állni. ha pl dunlop-ot veszel az tutti idétlen elsz rajta, mert szélesebb ugyanazon mérettel. engem sem zavar, hogy nem terepszt a 245 a 8"-on még éppen elviselhető a látvány, egyenes az oldalfal. de ha enniyre dilemmás vagy, inkább maradgy körben a 225/45-nél és a 8"-nál.



Rendben köszönöm a tanácsokat. Akkor valószínűleg marad a 225-ös, 255-ből amúgy is eléggé szép ára van a defekt tűrő abroncsoknak.


szerintem ne vegyél defekt tűrőt. de amúgy a 245-ös is elég. tudom nincs se pótkerék se semmi gondolom. de az defektűrő csak tönkre vágja a futóművet.


Ez új számomra. Tudom, hogy merev a fala meg stb, de tönkretenné a futóművet? :O Gyárilag is azzal szerelik... És igen valóban nincs pótkerék. Én nyugodtabb lennék defekt tűrővel mint egy sima defekt javító szettel...



igen csak nem magyarországra való a defekt tűrő. persze más országban is vannak szar utak, de a járható km-hez képest nálunk elég magas ez az arány. a guminak fontos csillapító szerepe is van. mivel merevebb a fala az RFT, így a gátló, és szilentek jobban kapnak, meg sorolható még. maguknak spórolnak a gyártók, viszont neked többet kell majd egyéb költségekre költeni. én a 7 év alatt nem kaptam defektet, pedig nem egy csavart tekertem ki a gumiból, vagy fémszilánkot vájtam ki belőle. nyílván autópályán azért egy durrdefektnél biztos sokat jelent az RFT.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 325i
Évjárat: 2006

státusz InsaneWombat

Újonc

Elismertség: 4% (1 pont) | Hozzászólások: 22

Elküldve: 2015. január 28. szerda, 21:08


YELLOW írta:
InsaneWombat írta:
YELLOW írta:

de előlre nem kell szélesebb felni. a táblázatban meg írja hátra a 9" ET30-at. Ez azt jelenti, hogy hátra pl a 8,5"-ból felmenne az ET25 is így durva számítás alapján.
én azt tudom javasolni, ha 8" széles felnit akarsz, akkor hátra mehet a 245/40-es gumi, de javaslok ilyen Nankang márkát, mert az valójábban nincs olyan széles. így normálisabban fog állni. ha pl dunlop-ot veszel az tutti idétlen elsz rajta, mert szélesebb ugyanazon mérettel. engem sem zavar, hogy nem terepszt a 245 a 8"-on még éppen elviselhető a látvány, egyenes az oldalfal. de ha enniyre dilemmás vagy, inkább maradgy körben a 225/45-nél és a 8"-nál.



Rendben köszönöm a tanácsokat. Akkor valószínűleg marad a 225-ös, 255-ből amúgy is eléggé szép ára van a defekt tűrő abroncsoknak.


szerintem ne vegyél defekt tűrőt. de amúgy a 245-ös is elég. tudom nincs se pótkerék se semmi gondolom. de az defektűrő csak tönkre vágja a futóművet.


Ez új számomra. Tudom, hogy merev a fala meg stb, de tönkretenné a futóművet? :O Gyárilag is azzal szerelik... És igen valóban nincs pótkerék. Én nyugodtabb lennék defekt tűrővel mint egy sima defekt javító szettel...



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17556

Elküldve: 2015. január 28. szerda, 13:12


InsaneWombat írta:
YELLOW írta:

de előlre nem kell szélesebb felni. a táblázatban meg írja hátra a 9" ET30-at. Ez azt jelenti, hogy hátra pl a 8,5"-ból felmenne az ET25 is így durva számítás alapján.
én azt tudom javasolni, ha 8" széles felnit akarsz, akkor hátra mehet a 245/40-es gumi, de javaslok ilyen Nankang márkát, mert az valójábban nincs olyan széles. így normálisabban fog állni. ha pl dunlop-ot veszel az tutti idétlen elsz rajta, mert szélesebb ugyanazon mérettel. engem sem zavar, hogy nem terepszt a 245 a 8"-on még éppen elviselhető a látvány, egyenes az oldalfal. de ha enniyre dilemmás vagy, inkább maradgy körben a 225/45-nél és a 8"-nál.



Rendben köszönöm a tanácsokat. Akkor valószínűleg marad a 225-ös, 255-ből amúgy is eléggé szép ára van a defekt tűrő abroncsoknak.


szerintem ne vegyél defekt tűrőt. de amúgy a 245-ös is elég. tudom nincs se pótkerék se semmi gondolom. de az defektűrő csak tönkre vágja a futóművet.