Beluga
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2008

státusz Beluga

Fórumlakó

Elismertség: 1% (5 pont) | Hozzászólások: 265

Elküldve: 2010. január 05. kedd, 15:25


Én is jártam náluk volt egy-két kérdésem,nagyon pozitiv volt a tapasztalatom.Szerintem ügyfelük leszek

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2010. január 04. hétfő, 23:32


Rudus írta: Néztem az oldalukon de sehol sem találtam árat.
Ha nem titkos akkor leírnátok :
Csak kíváncsiságból!


http://atc.hu/chiptuning.html

Ezen az oldalon ha kicsit lejjebb görgetsz akkor megleled a táblázatot...

Rudus
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Rudus

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 1% (6 pont) | Hozzászólások: 347

Elküldve: 2010. január 04. hétfő, 23:12


Néztem az oldalukon de sehol sem találtam árat.
Ha nem titkos akkor leírnátok :
Csak kíváncsiságból!

Robinson
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 530d
Évjárat: 2005

státusz Robinson

BMWfanatic

Elismertség: 20% (662 pont) | Hozzászólások: 3229

Elküldve: 2010. január 04. hétfő, 22:47


Hogy ez se sikkadjon el:

TJani írta: Kicsit hitetlenkedve gördültem be az ATC mûhelybe,
mivel nagyon rossz tapasztalatom volt a tuning cégekkel kapcsolatban.
Robinson ATC-s írása egy picit meggyõzött, hogy esetleg nem minden tuningcéget kell lehúzni.
Az én esetem egyszerû tuningcég tuningboxot beszerel,
teljesítménynövekedés szinte semmi, részecskeszûrõ
épphogy megmenekül.
Az ATC-s történetem elsõ pozitívuma, a vevõcentrikusság /ami egy csésze kávéval kezdõdött/
közben a kicsikémet /BMW X3 2D/ bevitték a mûhelybe kivizsgálásra. / futott km 52000 /
A kivizsgálás eredménye lehangoló:
- 6db részecskeszûrõ hibakód
- 155 Le helyett csak 150 Le
- nehezen felpörgõ motor
Az autó vezérlõprogramjának kiszívása, átírása után az új vezérlõprogram visszatöltése következett, majd az újabb teszt. A teszt eredményét nem láthattam mivel Kristóf / az ATC team attya / kikapcsolta a mérõegység monitorát, mondván elõször egy teszt az úton, utána megnézhetem a mért adatokat. Az eredmény megdöbbentõ volt!!!
45km/h nál 4. be padlógáz 1800 ford/perc nél az autó erõteljesen megindult, a vigyort alig tudtam letörölni az arcomról. Mikor visszaértünk a mûhelybe megnézhettem a mért értékeket:
- 150 Le helyett 190 Le lett
- 330 Nm helyett 410 Nm lett
- a motor életre kelt
Az eredmény megdöbbentõ!!!!! Ezek után következett egy 350 km es teszt hiba nélkül.
Remélem evvel a kis monológgal segítek másoknak is a döntésben.
Üdv: T.Jani




hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2009. december 31. csütörtök, 07:55


bmw320d4 írta:
hancurozo írta: hidd el azok egyszerû turbók. 1-1 wastegate szeleppel /1-1 labda/ + 1 labda a bypass szelephez. ami nem egszerû azt kiszámítani mikor nyisson a bypass szelep.


Itt a válasz a turbókra és a vezérlésekre. Csak linket teszek ki, mert elég nagy a kép.

http://kepfeltoltes.hu/091230/...es.hu_.jpg

ez ok. ezek szerint is 2 "egyszerû turbó van benne.
én csak ezt találtam, igaz ez 1 másik márkáé, de a turbók mûködése 100% ban ugyan az
http://images.paultan.org/imag..._Large.jpg

bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2009. december 30. szerda, 22:47


hancurozo írta: hidd el azok egyszerû turbók. 1-1 wastegate szeleppel /1-1 labda/ + 1 labda a bypass szelephez. ami nem egszerû azt kiszámítani mikor nyisson a bypass szelep.


Itt a válasz a turbókra és a vezérlésekre. Csak linket teszek ki, mert elég nagy a kép.

http://kepfeltoltes.hu/091230/...es.hu_.jpg

hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2009. december 30. szerda, 17:51


hidd el azok egyszerû turbók. 1-1 wastegate szeleppel /1-1 labda/ + 1 labda a bypass szelephez. ami nem egszerû azt kiszámítani mikor nyisson a bypass szelep.


BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2009. december 30. szerda, 17:47


hancurozo írta:
BarG írta:
hancurozo írta:
BarG írta:
bmw320d4 írta:
Robinson írta: Szóval a 150 lovas turbóját Nagy Móki ráfaragni? Ha arról van szó, hogy hosszas munka de jó a vége, akkor én a következõ turbómat lehet, hogy így oldanám meg. Már egy éve "várom", hogy a jelenlegi megdögöljön


Ha már lúd, legyen kövér:
Így kell tölteni egy BMW dieselmotort!


A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu


Az érdekes az, hogy az elektromosan vezérelt változó geometria helyett a dupla turbósaknál visszatértek az "elavult" labdás-membrános vezérlésre. Vajon miért?

azért mert ezek sima wastegate szelepes turbók /1 kicsi 1 nagy/ igy nincs szükség elektromos vezérlésre. elõre beállítják milyen legyen a max töltõnyomás és ott nyit a wastegate.
ezzel a 2 turbóval váltják ki a változó geometriát, ami a korom miatt hajlamos volt a letapadásra. a kicsi hamar felpörög így biztosítva az alacsony fordulaton szükséges nyomást, majd a fordulatot emelve ahol már a kis turbó szállítása nem lenne elég már tölt a nagy is ellátva a motor megnövekedett levegõigényét.


HMMM...
Csak az elektromos vezérlés tud egy olyan dolgot, amit a wastegate nem, mégpedig azt, hogy az elektromosan vezérelt turbónál rálépsz a gázpedálra, akkor abban a szempillanatban feltolja a levegõnyomást. A wastegates meg mindig az elérhetõ maximumot tölti? Akkor az részterhelésen a kipufogóban nagyobb ellenállást okozhat.
Mindenesetre én is azt hallottam, hogy a wastegates turbók kevésbé halnak, mint a VTG-k.

az elektromosnál is nagyobb ellenálást okoz mivel itt a kipufogóban lévõ lapátozást állítja.
és nem, nem tölti mindíg a maximumot. mivel az 1 sima turbó. a wastegat szelep csak túltöltés esetén nyit.

http://paultan.org/2007/03/26/...-inline-4/


Én úgy látom, hogy azok a labdák is vezérelve vannak valamivel és vagy vákuummal, vagy a szívócsõnyomással. Plusz még azt is megjegyezném, hogy 3 db labdát látok, vagyis kettõ nyitogathatja a két turbó wastegate-jét, aharmadik meg vezérli a két turbó közt a terhelésmegosztást. Szóval nem annyira egyszerû turbók azok.

hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2009. december 30. szerda, 16:55


BarG írta:
hancurozo írta:
BarG írta:
bmw320d4 írta:
Robinson írta: Szóval a 150 lovas turbóját Nagy Móki ráfaragni? Ha arról van szó, hogy hosszas munka de jó a vége, akkor én a következõ turbómat lehet, hogy így oldanám meg. Már egy éve "várom", hogy a jelenlegi megdögöljön


Ha már lúd, legyen kövér:
Így kell tölteni egy BMW dieselmotort!


A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu


Az érdekes az, hogy az elektromosan vezérelt változó geometria helyett a dupla turbósaknál visszatértek az "elavult" labdás-membrános vezérlésre. Vajon miért?

azért mert ezek sima wastegate szelepes turbók /1 kicsi 1 nagy/ igy nincs szükség elektromos vezérlésre. elõre beállítják milyen legyen a max töltõnyomás és ott nyit a wastegate.
ezzel a 2 turbóval váltják ki a változó geometriát, ami a korom miatt hajlamos volt a letapadásra. a kicsi hamar felpörög így biztosítva az alacsony fordulaton szükséges nyomást, majd a fordulatot emelve ahol már a kis turbó szállítása nem lenne elég már tölt a nagy is ellátva a motor megnövekedett levegõigényét.


HMMM...
Csak az elektromos vezérlés tud egy olyan dolgot, amit a wastegate nem, mégpedig azt, hogy az elektromosan vezérelt turbónál rálépsz a gázpedálra, akkor abban a szempillanatban feltolja a levegõnyomást. A wastegates meg mindig az elérhetõ maximumot tölti? Akkor az részterhelésen a kipufogóban nagyobb ellenállást okozhat.
Mindenesetre én is azt hallottam, hogy a wastegates turbók kevésbé halnak, mint a VTG-k.

az elektromosnál is nagyobb ellenálást okoz mivel itt a kipufogóban lévõ lapátozást állítja.
és nem, nem tölti mindíg a maximumot. mivel az 1 sima turbó. a wastegat szelep csak túltöltés esetén nyit.

http://paultan.org/2007/03/26/...-inline-4/

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2009. december 30. szerda, 16:42


hancurozo írta:
BarG írta:
bmw320d4 írta:
Robinson írta: Szóval a 150 lovas turbóját Nagy Móki ráfaragni? Ha arról van szó, hogy hosszas munka de jó a vége, akkor én a következõ turbómat lehet, hogy így oldanám meg. Már egy éve "várom", hogy a jelenlegi megdögöljön


Ha már lúd, legyen kövér:
Így kell tölteni egy BMW dieselmotort!


A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu


Az érdekes az, hogy az elektromosan vezérelt változó geometria helyett a dupla turbósaknál visszatértek az "elavult" labdás-membrános vezérlésre. Vajon miért?

azért mert ezek sima wastegate szelepes turbók /1 kicsi 1 nagy/ igy nincs szükség elektromos vezérlésre. elõre beállítják milyen legyen a max töltõnyomás és ott nyit a wastegate.
ezzel a 2 turbóval váltják ki a változó geometriát, ami a korom miatt hajlamos volt a letapadásra. a kicsi hamar felpörög így biztosítva az alacsony fordulaton szükséges nyomást, majd a fordulatot emelve ahol már a kis turbó szállítása nem lenne elég már tölt a nagy is ellátva a motor megnövekedett levegõigényét.


HMMM...
Csak az elektromos vezérlés tud egy olyan dolgot, amit a wastegate nem, mégpedig azt, hogy az elektromosan vezérelt turbónál rálépsz a gázpedálra, akkor abban a szempillanatban feltolja a levegõnyomást. A wastegates meg mindig az elérhetõ maximumot tölti? Akkor az részterhelésen a kipufogóban nagyobb ellenállást okozhat.
Mindenesetre én is azt hallottam, hogy a wastegates turbók kevésbé halnak, mint a VTG-k.

hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2009. december 30. szerda, 08:20


BarG írta:
bmw320d4 írta:
Robinson írta: Szóval a 150 lovas turbóját Nagy Móki ráfaragni? Ha arról van szó, hogy hosszas munka de jó a vége, akkor én a következõ turbómat lehet, hogy így oldanám meg. Már egy éve "várom", hogy a jelenlegi megdögöljön


Ha már lúd, legyen kövér:
Így kell tölteni egy BMW dieselmotort!


A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu


Az érdekes az, hogy az elektromosan vezérelt változó geometria helyett a dupla turbósaknál visszatértek az "elavult" labdás-membrános vezérlésre. Vajon miért?

azért mert ezek sima wastegate szelepes turbók /1 kicsi 1 nagy/ igy nincs szükség elektromos vezérlésre. elõre beállítják milyen legyen a max töltõnyomás és ott nyit a wastegate.
ezzel a 2 turbóval váltják ki a változó geometriát, ami a korom miatt hajlamos volt a letapadásra. a kicsi hamar felpörög így biztosítva az alacsony fordulaton szükséges nyomást, majd a fordulatot emelve ahol már a kis turbó szállítása nem lenne elég már tölt a nagy is ellátva a motor megnövekedett levegõigényét.

státusz Kristof77

Újonc

Elismertség: 2% (1 pont) | Hozzászólások: 38

Elküldve: 2009. december 29. kedd, 20:58


BarG írta:
bmw320d4 írta:
Robinson írta: Szóval a 150 lovas turbóját Nagy Móki ráfaragni? Ha arról van szó, hogy hosszas munka de jó a vége, akkor én a következõ turbómat lehet, hogy így oldanám meg. Már egy éve "várom", hogy a jelenlegi megdögöljön


Ha már lúd, legyen kövér:
Így kell tölteni egy BMW dieselmotort!


A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu


Az érdekes az, hogy az elektromosan vezérelt változó geometria helyett a dupla turbósaknál visszatértek az "elavult" labdás-membrános vezérlésre. Vajon miért?


Jó a megfigyelés. Általános tendencia, hogy rájöttek a gyártók, hogy az elektromosan telepumpált autókknál, fõleg meghibásodás esetén sokszor nehéz a pontos diagnózis és alaktrész-csere estén pedig egy vagyonba kerül, a mechanikus megoldásokhoz képest. Egy jó példa erre még a VW-csoport turbós motorjai, ahol a lefújószelep mechanikus és vákumos vezérlésû volt. Ez az új TFSI motoroknál már elektromos vezérlésû, ami elméletben a még függetlenebb és finomabb, de gyakorlatban elhanyagolható töltõnyomásszabályzásért tesz lehetõvé, ám CSAK gond van vele. Azt hallottam, hogy ott is visszaállnak minél hamarabb a régi lefújószelep-re, ami gyártásban is jóval olcsóbb egyébként. Ilyen ez a dolog, sokszor gyártók is erõsen mellé lõnek. Rövidülnek a fejlesztési ciklusok és sokszor nagyon nagyot akarnak dobni, pedig a fejlesztõk is csak emberek.

státusz Kristof77

Újonc

Elismertség: 2% (1 pont) | Hozzászólások: 38

Elküldve: 2009. december 29. kedd, 07:30


bmw320d4 írta:
Robinson írta: Szóval a 150 lovas turbóját Nagy Móki ráfaragni? Ha arról van szó, hogy hosszas munka de jó a vége, akkor én a következõ turbómat lehet, hogy így oldanám meg. Már egy éve "várom", hogy a jelenlegi megdögöljön


Ha már lúd, legyen kövér:
Így kell tölteni egy BMW dieselmotort!


A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu



Király! Viszont aki vezetett már új 320d-t és 323d vagy 3.0d-t és 3.0SD-t az tudja, hogy az új egyturbósok szinte ugyanolyan szépen húznak egészen lentrõl, mint a kétturbós tesók, fõleg, ha tuningolva is vannak.
Tehát a régi CR motorokban tátongó 2000-es fordulat alatti tehetlenséget
a BMW szépen megoldotta ám. A BMW baromi jó turbós motorokat gyárt.

bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2009. december 28. hétfő, 23:53


Robinson írta: Szóval a 150 lovas turbóját Nagy Móki ráfaragni? Ha arról van szó, hogy hosszas munka de jó a vége, akkor én a következõ turbómat lehet, hogy így oldanám meg. Már egy éve "várom", hogy a jelenlegi megdögöljön


Ha már lúd, legyen kövér:
Így kell tölteni egy BMW dieselmotort!


A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

státusz Kristof77

Újonc

Elismertség: 2% (1 pont) | Hozzászólások: 38

Elküldve: 2009. december 28. hétfő, 08:30


bmw320d4 írta:
Kristof77 írta:
Az egyébként, hogy nominálisan 180, 188, vagy éppen 191 LE egy motor teljesen mindegy, mert az a fontos, hogy széles tartományban adjon le minél nagyobb nyomatékot illetve teljesítményt és ne okdájon ehhez füstöt.


A forgatónyomatékot és teljesítményt nem lehet szélesebb tartományra kihúzni, mivel kis fordulaton képtelen a turbó eleget tölteni, amit semilyen paraméterezéssel nem lehet rábírni a gyorsabb forgásra.
Egyetlen "megoldás" a több gázolaj, amihez nincs elég levegõ.

Magas fordulatszámon pedig a gyári program a növekvõ égési végnyomás és a négyzetesen emelkedõ tömegerõk miatt folyamatosan elveszi a töltõnyomást és a befecskendezett mennyiség egy részét is, vigyázva a motorra. Na itt lehet kicsalni sok teljesítményt.
Vagy a gyár véletlenül csökkenti a kompresszióviszonyt, és alkalmaz 2 lépcsõs feltöltést?


Remélem nem haragszol meg, de kérlek, hogy úgy értsd azt amit írok, ahogy írom. Nem azt írtam, hogy teljes tartomány a szóban forgó motornál, hanem, hogy minél szélesebb tartomány. Az evidens, hogy amig nem dolgozik a turbó rendesen nem érdemes neki üzemanyagot adni. Ettõl függetlenül vannak motor-tipusok, ahol gyakorlatilag szinte egész tartományban is erõsen javítható mind a nyomaték, mind a teljesítmény.