Ez egy archivált weboldal! bővebben

Pitykoo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2003

státusz Pitykoo

BMWfanatic

Elismertség: 1% (16 pont) | Hozzászólások: 860

Elküldve: 2014. február 04. kedd, 17:26


gzu11 írta:
Pitykoo írta:
YELLOW írta:
Pitykoo írta: Egy olyan kérdésem volna még, hogy mennyire érdemes autókereskedőktől kocsit venni, mennyire megbízhatóak?!
Vagy ez csak ilyen vak szerencse lesz, hogy vagy bejön vagy nem?!


esély mint a lottó 5-ösre
a kereskedésbe beadott autók, vagy beszámítottak, ergó a tulaj az eladással sem akart kínlódni, akkor mással vajon mit kínlódhatott, vagy örült, hogy a kereskedő nyomott áron, de bevette. vagy behozott, zúsás elől megmentett, de kicsit kiflancolt példányok. vagy még lehete gy oylan is, hogy hitel, senki nem vette meg, valamit a kereskedő dobott érte, de legalább a maradék hitel rendezve lett belőle, igaz szervízbe nem nagyon futotta vinni.
persze kivétel biztos van. de magánszemélytől autót venni még mindig jobb, mert ott magával a tulajjal találkozol, abból is sok mindent letudsz vonni, egy kereskedő felkészült, szemrebbenés nélkül tud kamuzni.


Köszi! Hát igen ettől félek én is, hogy ott minden szép és jó, aztán hazahozom és apránként kiderül, hogy egy pénztemetőt vettem..
Magánszemélynél meg most nincs olyan ami igazán tetszene..
Inkább akkor várok még egy kicsit, hátha....



Vásárlás előtt vizsgáltasd be, ha nem tudod az autót saját szerelődhöz elvinni, mert mondjuk messze van tőled a kiszemelt gép!!!
Maszek szerelők pár ezer forintért bevizsgálják (BMW szerviz - 32eFt)...
A tényleges futásteljesítményt és a tényleges műszaki állapotot egyik sem fogja tudni pontosan megmondani, mert ezek az állapotfelmérések megbontás nélküliek!
Én, mikor vettem, a BMW-hez vittem, de ők is annyit mondta csak, azért a nem kevés összegért, hogy korrektnek tűnik, és így ránézésre azt mondják, hogy Ok.
Ráadásul nem az eredeti állapotfelmérő lapot adták ide, hanem egy másolatot...

Mindegy, hogy autókereskedésből veszel, vagy magánszemélytől, mert mindegyik átcseszhet, ha át akar...

Állapotot vegyél és ne évjárathoz, meg a minél kevesebb km-hez ragaszkodjál!!!
Én mielőtt vettem az enyémet, majdnem egy dupla annyi km-est vettem meg, csak baromira esett akkor a hó és nem mertem elindulni érte (600 km oda-vissza), mire meg mentem volna elvitték...

Használt autót szeretnél venni, ezért nem csak kezdetben, hanem a későbbiekben is kiadásokra kell számítani, mivel fiatalabb már sosem lesz és a km futása is csak egyre több lesz...

Én szó szerint évekig kerestem a megfelelőt...
Eleinte nem volt rá elég pénzem, pedig lett volna jó állapotú, miután meg volt rá keret, egyre kritikusabb voltam az autókkal, mint Te...
Én pl. egy olyan személytől vettem, akinek tényleg a 3. BMW volt a háznál (ott állt mellette a másik kettő), de volt olyan időszak is, azt mondta az emberke, amikor 5 db BMW volt otthon...
Ez türelem és időjáték, ha nem sürgős az autó, nekem pl. nem volt az, mert addig is volt mivel járnom és nem a DKV-ra, vagy a MÁV-ra gondolok...

Sok sikert egyébként és kitartást!!!



Hát igen, én is ezen a véleményen vagyok....
Kinézek egy nekem tetszőt, megnézem ,és ha jónak tűnik megveszem aztán majd elválik, hogy szerencsém van e vagy nem...

Pitykoo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2003

státusz Pitykoo

BMWfanatic

Elismertség: 1% (16 pont) | Hozzászólások: 860

Elküldve: 2014. február 04. kedd, 17:22


Totyasrac írta:
minimal írta:
Nekem úgy tűnik, hogy használtautót akarsz venni, de úgy gondolkodsz mintha újat vennél. Olyan használtautót nem fogsz venni amire nem kell költeni, ha pedig ilyenre vársz sosem veszel autót. Sokan nem akarják ezt elfogadni. Ha veszel egy új autót akkor nem kell félned,majd gariba kicserélik, de vásárláskor ott hagyod az árát és már ahogy kifordulsz a szalonból 10% értékvesztés. Vigyél magaddal megbízható szerelőt vagy elviszed bevizsgálásra, és tisztába leszel az állapottal és a várható kiadásokról, a fődarabok ha szervizelték és te is szervizeled nem megy tönkre, de nem várhatja el senki hogy nem kell majd rákölteni egy tömités garit, vagy pár szilentet, vagy féktárcsát, ezek kopó alkatrészek cserélni kell(szokták).


Nem értek egyet teljesen - az autók zömét akkor adják el persze, amikor ismét költeni kellene rá, de azért ki lehet fogni olyat, ami más okból megy a háztól. Általában persze ezeket a választék tetején kell keresni (árban), de nincs garancia arra, hogy csak azért, mert drága, még jó is lesz; viszont a kínálat alján nagyon valószínű, hogy nem találunk teljesen hibátlant.



Hát igen,mert ha kis baja van az úgymond nem baj, csak ne olyan legyen hogy ráköltöd az életed....
De ehhez szerencse kell, hogy kifogja az ember....

Pitykoo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2003

státusz Pitykoo

BMWfanatic

Elismertség: 1% (16 pont) | Hozzászólások: 860

Elküldve: 2014. február 04. kedd, 17:19


minimal írta:
Pitykoo írta:
Totyasrac írta:
Pitykoo írta:

Köszi! Hát igen ettől félek én is, hogy ott minden szép és jó, aztán hazahozom és apránként kiderül, hogy egy pénztemetőt vettem..
Magánszemélynél meg most nincs olyan ami igazán tetszene..
Inkább akkor várok még egy kicsit, hátha....


Nos, azért azt érdemes tudni, hogy a magánemberek sem semmik - letagadják a hibákat, nem akarják elfogadni az értékvesztést (mittomén 4M-ért újonnan vett autót 2x alaposan megtörnek, majd sérmentesként akarják 6 évesen fél ár felett adni, és még rengeteg ilyennel találkoztam.
Az én lelkiismeretem tiszta, soha semmilyen hibát vagy sérülést nem titkoltam el, volt aki 7 évvel később (amikor ő adta el a tőlem vett kocsit) hívott hogy most adja el és semmi különösebb baj nem volt vele azóta sem...

És van egy (egyetlen egy) nepper ismerősöm, akiben teljesen megbízom; hozzá visszajárnak a vevők. Ő nem egy autón akar sokat kaszálni, hanem inkább pörgeti a dolgokat. Sajnos ami E46 volt neki, az kéziváltós dízel volt, az is elment 3 nap alatt (általában az alsó egy harmadba lövi be az árat a fenti okok miatt).


Hát igen, sose lehet tudni mit vesz az ember! Sajna a legutóbbi kocsivásárlásomkor is így volt, hogy minden jó aztán 1 év múlva elkezdtem rá költeni és már a vételár többszörösénél járok, nem szívesen futnék bele megint egy ilyenbe....
Van egy ismerősöm aki németből hoz be kocsikat és ő átvizsgáltatja őket, cseréli amit kell és úgy adja el garanciával...
Benne reménykedem még hátha talál egy nekem valót...
Látom sok hirdetésen is hogy sok kilométer szinte semmi extra és mégis magas az ára és az évjárat se olyan nagyon jó....
Hogy azok miben reménykednek?! ...
Minden esetre nem egyszerű vásárolni...


Nekem úgy tűnik, hogy használtautót akarsz venni, de úgy gondolkodsz mintha újat vennél. Olyan használtautót nem fogsz venni amire nem kell költeni, ha pedig ilyenre vársz sosem veszel autót. Sokan nem akarják ezt elfogadni. Ha veszel egy új autót akkor nem kell félned,majd gariba kicserélik, de vásárláskor ott hagyod az árát és már ahogy kifordulsz a szalonból 10% értékvesztés. Vigyél magaddal megbízható szerelőt vagy elviszed bevizsgálásra, és tisztába leszel az állapottal és a várható kiadásokról, a fődarabok ha szervizelték és te is szervizeled nem megy tönkre, de nem várhatja el senki hogy nem kell majd rákölteni egy tömités garit, vagy pár szilentet, vagy féktárcsát, ezek kopó alkatrészek cserélni kell(szokták).



Azzal nincs baj ha van mondjuk egy kis hibája ami orvosolható, én attól félek hogy eltitkolt nagy baja van ami majd később jön ki és ráköltöm majd a gatyámat is...
Korrekt eladót szeretnék aki megmondja, hogy ez meg ez van és akkor tudom mivel állok szembe, de ugye ilyen nem lesz mert azzal maga ellen beszélne....

Pitykoo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2003

státusz Pitykoo

BMWfanatic

Elismertség: 1% (16 pont) | Hozzászólások: 860

Elküldve: 2014. február 04. kedd, 17:15


Pocses írta:
csbalu írta:
Pitykoo írta:
Totyasrac írta:
Pitykoo írta:

Köszi! Hát igen ettől félek én is, hogy ott minden szép és jó, aztán hazahozom és apránként kiderül, hogy egy pénztemetőt vettem..
Magánszemélynél meg most nincs olyan ami igazán tetszene..
Inkább akkor várok még egy kicsit, hátha....


Nos, azért azt érdemes tudni, hogy a magánemberek sem semmik - letagadják a hibákat, nem akarják elfogadni az értékvesztést (mittomén 4M-ért újonnan vett autót 2x alaposan megtörnek, majd sérmentesként akarják 6 évesen fél ár felett adni, és még rengeteg ilyennel találkoztam.
Az én lelkiismeretem tiszta, soha semmilyen hibát vagy sérülést nem titkoltam el, volt aki 7 évvel később (amikor ő adta el a tőlem vett kocsit) hívott hogy most adja el és semmi különösebb baj nem volt vele azóta sem...

És van egy (egyetlen egy) nepper ismerősöm, akiben teljesen megbízom; hozzá visszajárnak a vevők. Ő nem egy autón akar sokat kaszálni, hanem inkább pörgeti a dolgokat. Sajnos ami E46 volt neki, az kéziváltós dízel volt, az is elment 3 nap alatt (általában az alsó egy harmadba lövi be az árat a fenti okok miatt).


Hát igen, sose lehet tudni mit vesz az ember! Sajna a legutóbbi kocsivásárlásomkor is így volt, hogy minden jó aztán 1 év múlva elkezdtem rá költeni és már a vételár többszörösénél járok, nem szívesen futnék bele megint egy ilyenbe....
Van egy ismerősöm aki németből hoz be kocsikat és ő átvizsgáltatja őket, cseréli amit kell és úgy adja el garanciával...
Benne reménykedem még hátha talál egy nekem valót...
Látom sok hirdetésen is hogy sok kilométer szinte semmi extra és mégis magas az ára és az évjárat se olyan nagyon jó....
Hogy azok miben reménykednek?! ...
Minden esetre nem egyszerű vásárolni...


Úgy gondolom, hogy aki egy picit körültekintően vásárol alkatrészt, és bizonyos esetekben megelégszik a gyári bontottal az az E46-ot már normális áron fent tudja tartani, szervizelni. Sajnos rengeteg lehúzkodós kifejezetten BMW szerelő akad. Akik mondjuk szerelnek E60-at vagy újabb szériás 3-asokat is, de a cerkájuk ugyan úgy fog egy 1 millás E46-nál is mint a másik 3-4 millás kocsinál.
Szerintem aki nem ért a szereléshez az nyugodtan keressen fel itt a fórumon egy két embert aki "negyedrészt" üzletszerűen BMW-zik és szerel, biztos hogy sokkal jobb áron tudja majd fenntartani a kocsiját a jövőben mint hozzá nem értő, típusismerettel NEM rendelkező, általános szerelők!


Kettő példa a szerelőm javításáról, csak BMW-kel foglalkozik:

Bal hátsó fékem ragadt, megrendelt gyári alkatrész ( javítókészlet ) munkadíjjal együtt 10 ropi.
Mindkettő kormányösszekötőm cseréje Meyle márkájúra, ( párban 9 ropi én vittem ) + 5 ropi a munkadíj. Ez ugye akkor nem is rossz szerintem. Miközben mellettem a kollégája egy új típusú 3as dezsőt javított.




Vannak kivételek, csak nehéz rájuk találni.....
Neked szerencséd van...

Pitykoo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2003

státusz Pitykoo

BMWfanatic

Elismertség: 1% (16 pont) | Hozzászólások: 860

Elküldve: 2014. február 04. kedd, 17:12


csbalu írta:
Pitykoo írta:
Totyasrac írta:
Pitykoo írta:

Köszi! Hát igen ettől félek én is, hogy ott minden szép és jó, aztán hazahozom és apránként kiderül, hogy egy pénztemetőt vettem..
Magánszemélynél meg most nincs olyan ami igazán tetszene..
Inkább akkor várok még egy kicsit, hátha....


Nos, azért azt érdemes tudni, hogy a magánemberek sem semmik - letagadják a hibákat, nem akarják elfogadni az értékvesztést (mittomén 4M-ért újonnan vett autót 2x alaposan megtörnek, majd sérmentesként akarják 6 évesen fél ár felett adni, és még rengeteg ilyennel találkoztam.
Az én lelkiismeretem tiszta, soha semmilyen hibát vagy sérülést nem titkoltam el, volt aki 7 évvel később (amikor ő adta el a tőlem vett kocsit) hívott hogy most adja el és semmi különösebb baj nem volt vele azóta sem...

És van egy (egyetlen egy) nepper ismerősöm, akiben teljesen megbízom; hozzá visszajárnak a vevők. Ő nem egy autón akar sokat kaszálni, hanem inkább pörgeti a dolgokat. Sajnos ami E46 volt neki, az kéziváltós dízel volt, az is elment 3 nap alatt (általában az alsó egy harmadba lövi be az árat a fenti okok miatt).


Hát igen, sose lehet tudni mit vesz az ember! Sajna a legutóbbi kocsivásárlásomkor is így volt, hogy minden jó aztán 1 év múlva elkezdtem rá költeni és már a vételár többszörösénél járok, nem szívesen futnék bele megint egy ilyenbe....
Van egy ismerősöm aki németből hoz be kocsikat és ő átvizsgáltatja őket, cseréli amit kell és úgy adja el garanciával...
Benne reménykedem még hátha talál egy nekem valót...
Látom sok hirdetésen is hogy sok kilométer szinte semmi extra és mégis magas az ára és az évjárat se olyan nagyon jó....
Hogy azok miben reménykednek?! ...
Minden esetre nem egyszerű vásárolni...


Úgy gondolom, hogy aki egy picit körültekintően vásárol alkatrészt, és bizonyos esetekben megelégszik a gyári bontottal az az E46-ot már normális áron fent tudja tartani, szervizelni. Sajnos rengeteg lehúzkodós kifejezetten BMW szerelő akad. Akik mondjuk szerelnek E60-at vagy újabb szériás 3-asokat is, de a cerkájuk ugyan úgy fog egy 1 millás E46-nál is mint a másik 3-4 millás kocsinál.
Szerintem aki nem ért a szereléshez az nyugodtan keressen fel itt a fórumon egy két embert aki "negyedrészt" üzletszerűen BMW-zik és szerel, biztos hogy sokkal jobb áron tudja majd fenntartani a kocsiját a jövőben mint hozzá nem értő, típusismerettel NEM rendelkező, általános szerelők!



Hát igen, az alkatrészen nem szabad spórolni, mármint gagyi után gyártottakat belerakni, hogy jó lesz az azzal is....egy darabig,talán...
Én is inkább utána járok, kérdezősködöm, többre megyek vele mint egy rossz szerelővel...
Gondolom úgy vannak vele, hogy ennek BMW-je van akkor pénz is van javításra, úgyhogy le lehet húzni...
Hát ilyenből nem kérnék...

Pitykoo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2003

státusz Pitykoo

BMWfanatic

Elismertség: 1% (16 pont) | Hozzászólások: 860

Elküldve: 2014. február 04. kedd, 17:08


csatis1 írta:
Pitykoo írta:
Látom sok hirdetésen is hogy sok kilométer szinte semmi extra és mégis magas az ára és az évjárat se olyan nagyon jó....
Hogy azok miben reménykednek?! ...
Minden esetre nem egyszerű vásárolni...


De valószínűleg ezek nincsenek is visszatekergetve és nem "tizenkettedik autóként használt", amivel csak a postaláda és a ház között mozogtak...
Azért a túlárazás sem célravezető, főleg ha a tulaj/kereskedő gyorsan el akarja adni a portékáját.
Viszont az olcsóbbak között is ki lehet fogni jó autókat, nekem is sikerült anno.
Sajna 13 hónappal a vásárlást követően hengerfej felújítás! Mint kiderült az előző tulajnál egr szelep csere volt és benne hagytak egy alátétet, ami szívósor felől letapadt az olajos kormos falra, nálam pedig felvált. Szerencsére a hengerbe nem jutott be, hanem megakadt a sz egyik szelep alatt...
Más bajom nem volt vele, csak a szokásos szilent, fékbetét-féktárcsa, lengőkar csere X-km-enként.
A lényeg hogy jó alaposan át kell nézni. De nem szabad álmodozni, minden használtautó zsákbamacska. Még akkor is ha ismerős sógor-koma-jóbaráttól van és a legfaszább márkaszerviz ellenőrizte a műszaki állapotát.



Hát igen, nagy lutri az egész.....
Én is azon agyalok, hogy elmegyek megnézem és ha külsőre tetszik és nagy bajt nem veszek észre akkor megveszem és lesz ami lesz. Hátha szerencsém lesz,úgy se tudni, hogy milyen motorikusan..
Vagy bejön vagy nem....

Superpippo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 2000

státusz Superpippo

Újonc

Elismertség: 14% (10 pont) | Hozzászólások: 68

Elküldve: 2014. február 04. kedd, 16:05


Totyasrac írta: Amúgy még egy kérdés - jól olvastam, hogy ha a tempomat nálam mindenképp elvárt, de találok szépet amiből csak annyi hiányzik, akkor az viszonylag olcsón pótolható (ráncfelvarrott E46 benzines automata esetén)?
Mármint kell egy multikormány (ez azért akad bontóban vagy nagyon kell vadászni) meg egy kis sw-okosítás és ennyi?

Illetve a sárga/fehér lámpák mit mutatnak? Látok 1999-est is fehérrel meg 2004-est is sárgával, és nem értem (azt hittem a ráncfelvarrás előttiek sárgák)?


Szeva! Abba lehet könnyen berakni tempomatot amelyikbe elektromos a gázpedál, nem pedig bowdenes. 320i-ben és faceliftekben elektromos, tehát veszel egy multikormányt meg egy kábel kell hozzá (ami 5-6ezer).
Nem nagy munka hamar megvan. Multikormány sok van eladó.
Index: Van sárga meg fehér indexes facelift előttiben és utániban is.Ez azért van mert, a fehér index feláras extra volt.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2014. február 04. kedd, 16:29


Totyasrac
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2004

státusz Totyasrac

Törzsvendég

Elismertség: 9% (15 pont) | Hozzászólások: 157

Elküldve: 2014. február 04. kedd, 15:57


Amúgy még egy kérdés - jól olvastam, hogy ha a tempomat nálam mindenképp elvárt, de találok szépet amiből csak annyi hiányzik, akkor az viszonylag olcsón pótolható (ráncfelvarrott E46 benzines automata esetén)?
Mármint kell egy multikormány (ez azért akad bontóban vagy nagyon kell vadászni) meg egy kis sw-okosítás és ennyi?

Illetve a sárga/fehér lámpák mit mutatnak? Látok 1999-est is fehérrel meg 2004-est is sárgával, és nem értem (azt hittem a ráncfelvarrás előttiek sárgák)?

gzu11
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 320Cd
Évjárat: 2004

státusz gzu11

Újonc

Elismertség: 17% (9 pont) | Hozzászólások: 51

Elküldve: 2014. február 04. kedd, 15:47


Pitykoo írta:
YELLOW írta:
Pitykoo írta: Egy olyan kérdésem volna még, hogy mennyire érdemes autókereskedőktől kocsit venni, mennyire megbízhatóak?!
Vagy ez csak ilyen vak szerencse lesz, hogy vagy bejön vagy nem?!


esély mint a lottó 5-ösre
a kereskedésbe beadott autók, vagy beszámítottak, ergó a tulaj az eladással sem akart kínlódni, akkor mással vajon mit kínlódhatott, vagy örült, hogy a kereskedő nyomott áron, de bevette. vagy behozott, zúsás elől megmentett, de kicsit kiflancolt példányok. vagy még lehete gy oylan is, hogy hitel, senki nem vette meg, valamit a kereskedő dobott érte, de legalább a maradék hitel rendezve lett belőle, igaz szervízbe nem nagyon futotta vinni.
persze kivétel biztos van. de magánszemélytől autót venni még mindig jobb, mert ott magával a tulajjal találkozol, abból is sok mindent letudsz vonni, egy kereskedő felkészült, szemrebbenés nélkül tud kamuzni.


Köszi! Hát igen ettől félek én is, hogy ott minden szép és jó, aztán hazahozom és apránként kiderül, hogy egy pénztemetőt vettem..
Magánszemélynél meg most nincs olyan ami igazán tetszene..
Inkább akkor várok még egy kicsit, hátha....



Vásárlás előtt vizsgáltasd be, ha nem tudod az autót saját szerelődhöz elvinni, mert mondjuk messze van tőled a kiszemelt gép!!!
Maszek szerelők pár ezer forintért bevizsgálják (BMW szerviz - 32eFt)...
A tényleges futásteljesítményt és a tényleges műszaki állapotot egyik sem fogja tudni pontosan megmondani, mert ezek az állapotfelmérések megbontás nélküliek!
Én, mikor vettem, a BMW-hez vittem, de ők is annyit mondta csak, azért a nem kevés összegért, hogy korrektnek tűnik, és így ránézésre azt mondják, hogy Ok.
Ráadásul nem az eredeti állapotfelmérő lapot adták ide, hanem egy másolatot...

Mindegy, hogy autókereskedésből veszel, vagy magánszemélytől, mert mindegyik átcseszhet, ha át akar...

Állapotot vegyél és ne évjárathoz, meg a minél kevesebb km-hez ragaszkodjál!!!
Én mielőtt vettem az enyémet, majdnem egy dupla annyi km-est vettem meg, csak baromira esett akkor a hó és nem mertem elindulni érte (600 km oda-vissza), mire meg mentem volna elvitték...

Használt autót szeretnél venni, ezért nem csak kezdetben, hanem a későbbiekben is kiadásokra kell számítani, mivel fiatalabb már sosem lesz és a km futása is csak egyre több lesz...

Én szó szerint évekig kerestem a megfelelőt...
Eleinte nem volt rá elég pénzem, pedig lett volna jó állapotú, miután meg volt rá keret, egyre kritikusabb voltam az autókkal, mint Te...
Én pl. egy olyan személytől vettem, akinek tényleg a 3. BMW volt a háznál (ott állt mellette a másik kettő), de volt olyan időszak is, azt mondta az emberke, amikor 5 db BMW volt otthon...
Ez türelem és időjáték, ha nem sürgős az autó, nekem pl. nem volt az, mert addig is volt mivel járnom és nem a DKV-ra, vagy a MÁV-ra gondolok...

Sok sikert egyébként és kitartást!!!

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2014. február 04. kedd, 15:54

Totyasrac
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2004

státusz Totyasrac

Törzsvendég

Elismertség: 9% (15 pont) | Hozzászólások: 157

Elküldve: 2014. február 04. kedd, 13:39


minimal írta:
Nekem úgy tűnik, hogy használtautót akarsz venni, de úgy gondolkodsz mintha újat vennél. Olyan használtautót nem fogsz venni amire nem kell költeni, ha pedig ilyenre vársz sosem veszel autót. Sokan nem akarják ezt elfogadni. Ha veszel egy új autót akkor nem kell félned,majd gariba kicserélik, de vásárláskor ott hagyod az árát és már ahogy kifordulsz a szalonból 10% értékvesztés. Vigyél magaddal megbízható szerelőt vagy elviszed bevizsgálásra, és tisztába leszel az állapottal és a várható kiadásokról, a fődarabok ha szervizelték és te is szervizeled nem megy tönkre, de nem várhatja el senki hogy nem kell majd rákölteni egy tömités garit, vagy pár szilentet, vagy féktárcsát, ezek kopó alkatrészek cserélni kell(szokták).


Nem értek egyet teljesen - az autók zömét akkor adják el persze, amikor ismét költeni kellene rá, de azért ki lehet fogni olyat, ami más okból megy a háztól. Általában persze ezeket a választék tetején kell keresni (árban), de nincs garancia arra, hogy csak azért, mert drága, még jó is lesz; viszont a kínálat alján nagyon valószínű, hogy nem találunk teljesen hibátlant.

MattM325
autója adatai
Széria: 1
Típus: E82
Kivitel: Coupe
Modell: 125i
Évjárat: 2009

státusz MattM325

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 14% (52 pont) | Hozzászólások: 364

Elküldve: 2014. február 04. kedd, 12:50


csbalu írta:

Sajnos rengeteg lehúzkodós kifejezetten BMW szerelő akad. Akik mondjuk szerelnek E60-at vagy újabb szériás 3-asokat is, de a cerkájuk ugyan úgy fog egy 1 millás E46-nál is mint a másik 3-4 millás kocsinál.


Nem tudom miért kerülne kevesebb összegbe egy E46 szervizelése, mint egy E60-é.
Szűrők ugyanazok, olaj ugyanaz, fékbe sem sok különbség van, tehát ha az alkatrész nem olcsóbb, akkor mi az elvárás? Szerelje ingyen, mert nem adtál 14 milliót egy autóért csak 1-et? Szerintem ennél a szinten kell Suzukit venni.



minimal

státusz minimal

Törzsvendég

Elismertség: 11% (15 pont) | Hozzászólások: 131

Elküldve: 2014. február 04. kedd, 12:39


Pitykoo írta:
Totyasrac írta:
Pitykoo írta:

Köszi! Hát igen ettől félek én is, hogy ott minden szép és jó, aztán hazahozom és apránként kiderül, hogy egy pénztemetőt vettem..
Magánszemélynél meg most nincs olyan ami igazán tetszene..
Inkább akkor várok még egy kicsit, hátha....


Nos, azért azt érdemes tudni, hogy a magánemberek sem semmik - letagadják a hibákat, nem akarják elfogadni az értékvesztést (mittomén 4M-ért újonnan vett autót 2x alaposan megtörnek, majd sérmentesként akarják 6 évesen fél ár felett adni, és még rengeteg ilyennel találkoztam.
Az én lelkiismeretem tiszta, soha semmilyen hibát vagy sérülést nem titkoltam el, volt aki 7 évvel később (amikor ő adta el a tőlem vett kocsit) hívott hogy most adja el és semmi különösebb baj nem volt vele azóta sem...

És van egy (egyetlen egy) nepper ismerősöm, akiben teljesen megbízom; hozzá visszajárnak a vevők. Ő nem egy autón akar sokat kaszálni, hanem inkább pörgeti a dolgokat. Sajnos ami E46 volt neki, az kéziváltós dízel volt, az is elment 3 nap alatt (általában az alsó egy harmadba lövi be az árat a fenti okok miatt).


Hát igen, sose lehet tudni mit vesz az ember! Sajna a legutóbbi kocsivásárlásomkor is így volt, hogy minden jó aztán 1 év múlva elkezdtem rá költeni és már a vételár többszörösénél járok, nem szívesen futnék bele megint egy ilyenbe....
Van egy ismerősöm aki németből hoz be kocsikat és ő átvizsgáltatja őket, cseréli amit kell és úgy adja el garanciával...
Benne reménykedem még hátha talál egy nekem valót...
Látom sok hirdetésen is hogy sok kilométer szinte semmi extra és mégis magas az ára és az évjárat se olyan nagyon jó....
Hogy azok miben reménykednek?! ...
Minden esetre nem egyszerű vásárolni...


Nekem úgy tűnik, hogy használtautót akarsz venni, de úgy gondolkodsz mintha újat vennél. Olyan használtautót nem fogsz venni amire nem kell költeni, ha pedig ilyenre vársz sosem veszel autót. Sokan nem akarják ezt elfogadni. Ha veszel egy új autót akkor nem kell félned,majd gariba kicserélik, de vásárláskor ott hagyod az árát és már ahogy kifordulsz a szalonból 10% értékvesztés. Vigyél magaddal megbízható szerelőt vagy elviszed bevizsgálásra, és tisztába leszel az állapottal és a várható kiadásokról, a fődarabok ha szervizelték és te is szervizeled nem megy tönkre, de nem várhatja el senki hogy nem kell majd rákölteni egy tömités garit, vagy pár szilentet, vagy féktárcsát, ezek kopó alkatrészek cserélni kell(szokták).


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Pocses

BMWfanatic

Elismertség: 10% (133 pont) | Hozzászólások: 1240

Elküldve: 2014. február 04. kedd, 12:09


csbalu írta:
Pitykoo írta:
Totyasrac írta:
Pitykoo írta:

Köszi! Hát igen ettől félek én is, hogy ott minden szép és jó, aztán hazahozom és apránként kiderül, hogy egy pénztemetőt vettem..
Magánszemélynél meg most nincs olyan ami igazán tetszene..
Inkább akkor várok még egy kicsit, hátha....


Nos, azért azt érdemes tudni, hogy a magánemberek sem semmik - letagadják a hibákat, nem akarják elfogadni az értékvesztést (mittomén 4M-ért újonnan vett autót 2x alaposan megtörnek, majd sérmentesként akarják 6 évesen fél ár felett adni, és még rengeteg ilyennel találkoztam.
Az én lelkiismeretem tiszta, soha semmilyen hibát vagy sérülést nem titkoltam el, volt aki 7 évvel később (amikor ő adta el a tőlem vett kocsit) hívott hogy most adja el és semmi különösebb baj nem volt vele azóta sem...

És van egy (egyetlen egy) nepper ismerősöm, akiben teljesen megbízom; hozzá visszajárnak a vevők. Ő nem egy autón akar sokat kaszálni, hanem inkább pörgeti a dolgokat. Sajnos ami E46 volt neki, az kéziváltós dízel volt, az is elment 3 nap alatt (általában az alsó egy harmadba lövi be az árat a fenti okok miatt).


Hát igen, sose lehet tudni mit vesz az ember! Sajna a legutóbbi kocsivásárlásomkor is így volt, hogy minden jó aztán 1 év múlva elkezdtem rá költeni és már a vételár többszörösénél járok, nem szívesen futnék bele megint egy ilyenbe....
Van egy ismerősöm aki németből hoz be kocsikat és ő átvizsgáltatja őket, cseréli amit kell és úgy adja el garanciával...
Benne reménykedem még hátha talál egy nekem valót...
Látom sok hirdetésen is hogy sok kilométer szinte semmi extra és mégis magas az ára és az évjárat se olyan nagyon jó....
Hogy azok miben reménykednek?! ...
Minden esetre nem egyszerű vásárolni...


Úgy gondolom, hogy aki egy picit körültekintően vásárol alkatrészt, és bizonyos esetekben megelégszik a gyári bontottal az az E46-ot már normális áron fent tudja tartani, szervizelni. Sajnos rengeteg lehúzkodós kifejezetten BMW szerelő akad. Akik mondjuk szerelnek E60-at vagy újabb szériás 3-asokat is, de a cerkájuk ugyan úgy fog egy 1 millás E46-nál is mint a másik 3-4 millás kocsinál.
Szerintem aki nem ért a szereléshez az nyugodtan keressen fel itt a fórumon egy két embert aki "negyedrészt" üzletszerűen BMW-zik és szerel, biztos hogy sokkal jobb áron tudja majd fenntartani a kocsiját a jövőben mint hozzá nem értő, típusismerettel NEM rendelkező, általános szerelők!


Kettő példa a szerelőm javításáról, csak BMW-kel foglalkozik:

Bal hátsó fékem ragadt, megrendelt gyári alkatrész ( javítókészlet ) munkadíjjal együtt 10 ropi.
Mindkettő kormányösszekötőm cseréje Meyle márkájúra, ( párban 9 ropi én vittem ) + 5 ropi a munkadíj. Ez ugye akkor nem is rossz szerintem. Miközben mellettem a kollégája egy új típusú 3as dezsőt javított.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2014. február 04. kedd, 12:22

csbalu
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz csbalu

BMWfanatic

Elismertség: 9% (91 pont) | Hozzászólások: 964

Elküldve: 2014. február 04. kedd, 10:12


Pitykoo írta:
Totyasrac írta:
Pitykoo írta:

Köszi! Hát igen ettől félek én is, hogy ott minden szép és jó, aztán hazahozom és apránként kiderül, hogy egy pénztemetőt vettem..
Magánszemélynél meg most nincs olyan ami igazán tetszene..
Inkább akkor várok még egy kicsit, hátha....


Nos, azért azt érdemes tudni, hogy a magánemberek sem semmik - letagadják a hibákat, nem akarják elfogadni az értékvesztést (mittomén 4M-ért újonnan vett autót 2x alaposan megtörnek, majd sérmentesként akarják 6 évesen fél ár felett adni, és még rengeteg ilyennel találkoztam.
Az én lelkiismeretem tiszta, soha semmilyen hibát vagy sérülést nem titkoltam el, volt aki 7 évvel később (amikor ő adta el a tőlem vett kocsit) hívott hogy most adja el és semmi különösebb baj nem volt vele azóta sem...

És van egy (egyetlen egy) nepper ismerősöm, akiben teljesen megbízom; hozzá visszajárnak a vevők. Ő nem egy autón akar sokat kaszálni, hanem inkább pörgeti a dolgokat. Sajnos ami E46 volt neki, az kéziváltós dízel volt, az is elment 3 nap alatt (általában az alsó egy harmadba lövi be az árat a fenti okok miatt).


Hát igen, sose lehet tudni mit vesz az ember! Sajna a legutóbbi kocsivásárlásomkor is így volt, hogy minden jó aztán 1 év múlva elkezdtem rá költeni és már a vételár többszörösénél járok, nem szívesen futnék bele megint egy ilyenbe....
Van egy ismerősöm aki németből hoz be kocsikat és ő átvizsgáltatja őket, cseréli amit kell és úgy adja el garanciával...
Benne reménykedem még hátha talál egy nekem valót...
Látom sok hirdetésen is hogy sok kilométer szinte semmi extra és mégis magas az ára és az évjárat se olyan nagyon jó....
Hogy azok miben reménykednek?! ...
Minden esetre nem egyszerű vásárolni...


Úgy gondolom, hogy aki egy picit körültekintően vásárol alkatrészt, és bizonyos esetekben megelégszik a gyári bontottal az az E46-ot már normális áron fent tudja tartani, szervizelni. Sajnos rengeteg lehúzkodós kifejezetten BMW szerelő akad. Akik mondjuk szerelnek E60-at vagy újabb szériás 3-asokat is, de a cerkájuk ugyan úgy fog egy 1 millás E46-nál is mint a másik 3-4 millás kocsinál.
Szerintem aki nem ért a szereléshez az nyugodtan keressen fel itt a fórumon egy két embert aki "negyedrészt" üzletszerűen BMW-zik és szerel, biztos hogy sokkal jobb áron tudja majd fenntartani a kocsiját a jövőben mint hozzá nem értő, típusismerettel NEM rendelkező, általános szerelők!

csatis1
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: M3
Évjárat: 2001

státusz csatis1

BMWfanatic

Elismertség: 9% (104 pont) | Hozzászólások: 1092

Elküldve: 2014. február 04. kedd, 09:14


Pitykoo írta:
Látom sok hirdetésen is hogy sok kilométer szinte semmi extra és mégis magas az ára és az évjárat se olyan nagyon jó....
Hogy azok miben reménykednek?! ...
Minden esetre nem egyszerű vásárolni...


De valószínűleg ezek nincsenek is visszatekergetve és nem "tizenkettedik autóként használt", amivel csak a postaláda és a ház között mozogtak...
Azért a túlárazás sem célravezető, főleg ha a tulaj/kereskedő gyorsan el akarja adni a portékáját.
Viszont az olcsóbbak között is ki lehet fogni jó autókat, nekem is sikerült anno.
Sajna 13 hónappal a vásárlást követően hengerfej felújítás! Mint kiderült az előző tulajnál egr szelep csere volt és benne hagytak egy alátétet, ami szívósor felől letapadt az olajos kormos falra, nálam pedig felvált. Szerencsére a hengerbe nem jutott be, hanem megakadt a sz egyik szelep alatt...
Más bajom nem volt vele, csak a szokásos szilent, fékbetét-féktárcsa, lengőkar csere X-km-enként.
A lényeg hogy jó alaposan át kell nézni. De nem szabad álmodozni, minden használtautó zsákbamacska. Még akkor is ha ismerős sógor-koma-jóbaráttól van és a legfaszább márkaszerviz ellenőrizte a műszaki állapotát.