InsectKiller
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Ci
Évjárat: 2001

státusz InsectKiller

BMWfanatic

Elismertség: 8% (127 pont) | Hozzászólások: 1505

Elküldve: 2008. október 26. vasárnap, 10:52


Valaki valahol írta, hogy írt a BMW gyárnak 1 levelet, hogy gagyi a gyári kipuf vég amit adtak és hogy még válaszoltak is. Szemy azt hiszem te voltál.
Meg tudnád nekem adni a címet ahová írtál és hogy milyen nyelven tetted azt?
Köszi.
Üdv Norbi

Szemy

státusz Szemy

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 11% (45 pont) | Hozzászólások: 397

Elküldve: 2008. október 26. vasárnap, 09:47


Sziasztok!

A belsõégésû motorok üzemi fordulatszámtartománya a maximális nyomaték és a maximális teljesítmény közötti fordulatszámmezõ. Ezt a szakaszt nevezik a nyomatékgörbe stabil szakaszának, továbbá itt található a maximális hatásfok is (ami nem egyenlõ a minimális fogyasztással). Diesel motorok esetében ez kb. 2000-4000 1/perc, benzin motorok esetén kb. 4000-6000 1/perc fordulatszámot jelent (minden motornak megvannak a konkrét értékei).

Az üzemi fordulatszámtartomány nem azt jelenti, hogy más fordulaton nem használható a motor, hanem csak annyit jelent, hogy ezen a mezõn mozogva kapja a felhasználó a legkedvezõbb üzemeltetési körülményeket. Viszont a motornak tökéletesen kell mûködnie (a kenést is beleértve) a teljes fordulatszámtartományban: alapjárattól leszabályozásig.

Remélem tudtam segíteni.

Szemy

státusz zsolesz1971

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 18

Elküldve: 2008. október 26. vasárnap, 02:53


Tiba írta:
zsolesz1971 írta: érdekes nézni, hogy hogy készen vagytok a kocsitokért.Tényleg szimpi.
Üdv mindenkinek: Zsolesz


Nem láttál még engem, amikor nekiállok kocsit mosni/takarítani. Az már közelít az orvosi esethez.

Nem baj Tiba, pont erre gondoltam.Volt egy hat hét évem amikor leszartam az autót és most hogy megvettem ezt valahogy megint flash-em van a bömöshöz:takarítgatom, utána olvasok, bmw fórumozok.Van ilyen.....
További kellemes csiszitolást; Zsolesz

státusz collins

BMWfanatic

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 445

Elküldve: 2008. október 25. szombat, 22:52


Robinson írta:
collins írta:
Robinson írta:
Ha takarékosan vezetsz, és 1000-1500 között mozogsz...


olyankor biztos frankó a motor kenése!


Mert nem jó?


nem éppen!

Tiba
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2009

státusz Tiba

BMWfanatic

Elismertség: 2% (52 pont) | Hozzászólások: 1890

Elküldve: 2008. október 25. szombat, 21:25


zsolesz1971 írta: érdekes nézni, hogy hogy készen vagytok a kocsitokért.Tényleg szimpi.
Üdv mindenkinek: Zsolesz


Nem láttál még engem, amikor nekiállok kocsit mosni/takarítani. Az már közelít az orvosi esethez.

státusz zsolesz1971

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 18

Elküldve: 2008. október 25. szombat, 21:01


E39 persze, csu, faszságot írtam.735i után nem lep meg a 320d.De a 735i 8 éve volt a 320d meg most van.Szóval mégis neglep.Ja és én hittem azt hogy a diesel egy ruppót nem ér.OK?Mindenesetre kösz a helyesbitést.
A többieknek.
Ha nagyon májer vagy akkor vegyél nyugodtan 760i-t.De addig figyelj a kis 3000-es dieselekre a tükörben és ne vitatkozzál. JA és azt mondják úgy leszel májer ha spórolsz , 760i-vel meg nem fogsz.Ezért kutyacsont ez a topic.Szeretem ezt a márkát.benzines diesel tökmindegy.Ha jó, akkor nagyon jó.Csákó mindenkinek érdekes nézni, hogy hogy készen vagytok a kocsitokért.Tényleg szimpi.
Üdv mindenkinek: Zsolesz

státusz Benten

Fórumlakó

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 240

Elküldve: 2008. október 25. szombat, 20:35


Robinson írta:
collins írta:
Robinson írta:
Ha takarékosan vezetsz, és 1000-1500 között mozogsz...


olyankor biztos frankó a motor kenése!


Mert nem jó?


nálam ez az a fordulatszám tartomány, amit mihamarabb szeretek elkerülni... ha ez lenne az optimális és takarékos, autopalyatempo is ekörül lenne. 1500-3000 ez a 20d motor - számomra annak tartott - optimális mûködési tartománya.
A ford dízelé pl 2000-3000...


Robinson
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 530d
Évjárat: 2005

státusz Robinson

BMWfanatic

Elismertség: 20% (662 pont) | Hozzászólások: 3229

Elküldve: 2008. október 25. szombat, 20:23


collins írta:
Robinson írta:
Ha takarékosan vezetsz, és 1000-1500 között mozogsz...


olyankor biztos frankó a motor kenése!


Mert nem jó?

státusz collins

BMWfanatic

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 445

Elküldve: 2008. október 25. szombat, 17:32


Robinson írta:
Ha takarékosan vezetsz, és 1000-1500 között mozogsz...


olyankor biztos frankó a motor kenése!

státusz Pozsika

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 166

Elküldve: 2008. október 25. szombat, 17:31


Ennyi erõbõl a benzinesre meg mégtöbbet kell várni...1500-ról az sem fog neked csinálni semmit.. Sõt semelyik motor nem fog téged kilõni alsó fordulaton...szóval nem értelek.

Hja és van egy 3-ik lehetõségem is. 25 éves higgadt fejjel hagyom a francba, siessen ahova akar, én egyben szeretnék odaérni.

Pzsi


Robinson írta:
Pozsika írta: Én rálépek és megy...nem kell várnom.

Pzsi


Ja, el is felejtettem, hogy azért ez erõsen túlzásnak tûnik
Jó a dízel, van nyomaték mint állat, keveset fogyaszt, király ha meglök a turbó, de azért a rálépek és megy, az már sok Elég lomha tud az lenni, míg alacsonyabb tartományban van. Azt mondják, nem kell visszaváltani, hogy tudj lépést tartani... Dehogynem... Ha takarékosan vezetsz, és 1000-1500 között mozogsz, hirtelen elmegy melletted valaki, azért valljuk be õszintén, két lehetõség van:
1.) vagy rálépsz a gázra tövig nyomod, és vársz pár másodpercet, mire tényleg elindul a kocsi
2.) visszaváltasz, és meglendülsz a turbó jótékony hatásának köszönhetõen

Az meg megint másik téma, ha alapból pörgeted.


Utoljára szerkesztve (3 alkalommal): 2008. október 25. szombat, 17:37

státusz Oldboy

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 166

Elküldve: 2008. október 25. szombat, 14:35


Hurá újra indul a gumicsont!
Szerintem itt mindenki nagyon szereti azt, amije van és ez a lényeg.
( Persze lehet mindig jobbról ábrándozni, M5, Ferrari stb. )
Én az 540 mellé vettem egy 1800ccm compactot és valami okból marhára megszerettem, biztos bennem van a hiba.

Robinson
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 530d
Évjárat: 2005

státusz Robinson

BMWfanatic

Elismertség: 20% (662 pont) | Hozzászólások: 3229

Elküldve: 2008. október 25. szombat, 14:08


Pozsika írta: Én rálépek és megy...nem kell várnom.

Pzsi


Ja, el is felejtettem, hogy azért ez erõsen túlzásnak tûnik
Jó a dízel, van nyomaték mint állat, keveset fogyaszt, király ha meglök a turbó, de azért a rálépek és megy, az már sok Elég lomha tud az lenni, míg alacsonyabb tartományban van. Azt mondják, nem kell visszaváltani, hogy tudj lépést tartani... Dehogynem... Ha takarékosan vezetsz, és 1000-1500 között mozogsz, hirtelen elmegy melletted valaki, azért valljuk be õszintén, két lehetõség van:
1.) vagy rálépsz a gázra tövig nyomod, és vársz pár másodpercet, mire tényleg elindul a kocsi
2.) visszaváltasz, és meglendülsz a turbó jótékony hatásának köszönhetõen

Az meg megint másik téma, ha alapból pörgeted.

Robinson
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 530d
Évjárat: 2005

státusz Robinson

BMWfanatic

Elismertség: 20% (662 pont) | Hozzászólások: 3229

Elküldve: 2008. október 25. szombat, 13:55


Pozsika írta: Mennyit vársz te a turbódra? ) 1500-tól már nem kell rá várni. És normális vezetésnél kb. 1500-2000 körül mozogsz. Nem kell pörgetni, hogy menjen, azért dízel. Én rálépek és megy...nem kell várnom.

Pzsi


az az 1500 az 1800-1900. Itt a fórumon írta valaki, hogy 1500-nál már aktív a turbó vagy mi a fene, de az még nem azt jelenti, hogy van hatása is. Azt csak 1800-1900 nál érzed. Szerintem. Amit meg ha jól tudom nem szeret, az a 2000-4000 közti közlekedés. Mint benzines beállítottságú emberke, viszont én a magasabb tartományt szeretem, remélem nem cseszem szét túl hamar így a verdát.

SoundkeY írta: Inkabb 1800 tol eled , en 4000 ig siman hajtom ha kell......de az is igaz ha csak kozlekedek 1500-2000 is boven jo....igy is elmaradnak.


És szerinted az nem gáz? Azért kérdem, mert hátha meg tudsz nyugtatni

SoundkeY

státusz SoundkeY

BMWfanatic

Elismertség: 3% (40 pont) | Hozzászólások: 1255

Elküldve: 2008. október 25. szombat, 12:36


Inkabb 1800 tol eled , en 4000 ig siman hajtom ha kell......de az is igaz ha csak kozlekedek 1500-2000 is boven jo....igy is elmaradnak.

státusz Pozsika

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 166

Elküldve: 2008. október 25. szombat, 12:29


Mennyit vársz te a turbódra? ) 1500-tól már nem kell rá várni. És normális vezetésnél kb. 1500-2000 körül mozogsz. Nem kell pörgetni, hogy menjen, azért dízel. Én rálépek és megy...nem kell várnom.

Pzsi


Robinson írta: Nekem is ez az elsõ dízel autóm, és nem tudok hozzászokni ahhoz a nyomatékhoz, amit ez produkál. Kicsit zavaró, hogy várni kell a turbóra, de ha pörgetem, akkor még az sincs. Bár az meg elvileg nem nagyon tesz jót neki(?). Néha megfordul a fejemben, hogy jobb lett volna egy 6 hengeres verzió, de ezzel sincs semmi bajom. Sõt. Ha már ez van, élvezem a nyomatékot, és a 900km-t egy tankkal intenzív pörgetés mellett