autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (48 pont) | Hozzászólások: 842

Elküldve: 2022. augusztus 03. szerda, 09:21


Difim túl volt töltve kicsit.Pár éve cseréltettem benne a lötyit.Hét elején szivárgott a jobb oldali tömítésnél enyhén,cseréltettem benne hétfőn márkaszervízben az olajat ismét,meg a tömítését is egyik oldalon.Most BMW olaj van abban is újra...Már tudom,hogy hova nem kell vinnem többet a kocsit...Lehet az olaj is gagyi volt ráadásul...Márkaszervízben csináltattam meg a szivárgást,illetve a motorolaj cserét is.Nem volt olcsó,de nem érdekel. Kapott egy új rendszámtábla világítást is a kicsike,meg 2 új oldalindex búrát,illetve volt fékolaj csere is.Pénzben az olajcsere,a difi tömítés,és a felsorolt alkatrészek,ill. az olajcsere voltak olyan 290 000 ft,kicsit belőtték a kézifékemet is.... De nem bánom!Mert imádom a gépet. A pécsi BMW Schneider-be vittem szokásosan.Egyéb olajszivárgás sehol nem volt a kocsin.Meg is dícsérték a gépem megint amúgy.Volt az emelőn meglepetésemre egy másik e46-os is.Azon lett volna egy fékolaj csere.De szita volt az alja neki,ill. be voltak állva a csavarok.El sem vállalták az illetőnek...Egyre jobban szeretem a sajátomat Kicsit megvizslattam,és durva dolgokat láttam.Annak a difije sem látszott az olajsártól például... Gyári alvázvédőt nyomta felfele a rozsda alulról több helyen...A rugó fele hiányzott,meg ilyenek,mert megette a rozsda.A lengőkarok is félig el voltak ro*adva...



Utoljára szerkesztve (3 alkalommal): 2022. augusztus 03. szerda, 09:32

b_imi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b_imi

BMWfanatic

Elismertség: 10% (63 pont) | Hozzászólások: 601

Elküldve: 2020. április 06. hétfő, 21:46


YELLOW írta:
Lacikatona írta: Helló! Kérdeznék hátha tud valaki segíteni. Van egy 318 d-m (F31). A minap lecseréltem a téli garnitúrát es azt vettem észre hogy a hátsó tengelyen mindkét oldalon behhúzott kézifeknél kottyan a kerék ha megpróbalom forgatni. A éltengellyel együtt kb egy fél centit kottyan. Tudna valaki segiteni ebben a témában? Mi lehet a probléma? Ja és ha tolatok be a parkolóba akkor koppan egyet valami. Előre is köszi


ha be van húzva a kézifék, akkor nem mozdulhatna a kerék sem a féltengely.
ha az is mozog, akkor a kerékagy kottyan, azaz a lengőkar és a kerékagy közti szilent rossz. vagy a felső, vagy az alsó, vagy mindkettő. sőt akármelyik kereszt lengőkar közül lehet. vagy a kézifék konzolja van fellazúlva. egyébként a féltengely esetében a fél cm-s holtjáték normális. behúzott kézinél meg a szilent, vagy kézifék konzol a hibás.


Behúzott kéziféknél el tud mozdulni a kerék, mivel fékkulcs alul nyitja a fékpofákat és a tartó konzol és a fékpofák között hézag keletkezik.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2020. április 06. hétfő, 09:02


Lacikatona írta: Helló! Kérdeznék hátha tud valaki segíteni. Van egy 318 d-m (F31). A minap lecseréltem a téli garnitúrát es azt vettem észre hogy a hátsó tengelyen mindkét oldalon behhúzott kézifeknél kottyan a kerék ha megpróbalom forgatni. A éltengellyel együtt kb egy fél centit kottyan. Tudna valaki segiteni ebben a témában? Mi lehet a probléma? Ja és ha tolatok be a parkolóba akkor koppan egyet valami. Előre is köszi


ha be van húzva a kézifék, akkor nem mozdulhatna a kerék sem a féltengely.
ha az is mozog, akkor a kerékagy kottyan, azaz a lengőkar és a kerékagy közti szilent rossz. vagy a felső, vagy az alsó, vagy mindkettő. sőt akármelyik kereszt lengőkar közül lehet. vagy a kézifék konzolja van fellazúlva. egyébként a féltengely esetében a fél cm-s holtjáték normális. behúzott kézinél meg a szilent, vagy kézifék konzol a hibás.

státusz Lacikatona

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2020. április 05. vasárnap, 14:45


Helló! Kérdeznék hátha tud valaki segíteni. Van egy 318 d-m (F31). A minap lecseréltem a téli garnitúrát es azt vettem észre hogy a hátsó tengelyen mindkét oldalon behhúzott kézifeknél kottyan a kerék ha megpróbalom forgatni. A éltengellyel együtt kb egy fél centit kottyan. Tudna valaki segiteni ebben a témában? Mi lehet a probléma? Ja és ha tolatok be a parkolóba akkor koppan egyet valami. Előre is köszi

autója adatai
Széria: 1
Típus: E87
Kivitel: 5ajtos
Modell: 118d
Évjárat: 2006

státusz m1822t

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2019. november 19. kedd, 11:46


Sziasztok Fanok,

Tudtok bármi olyan helyet, akik foglalkoznak csapágycserével. Természetesen differenciálműről lenne szó. Az alany a híresen diffi bajos 122LE 118d.

Köszi

autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320i
Évjárat: 2006

státusz gancza

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2019. november 09. szombat, 17:25


gancza írta:
YELLOW írta:
gancza írta:
Sziasztok ! Nemrég vettem egy e91 es 2006 os 320i kombit a problémám hogy motorféknél erős surlódó hang halható gázadásra teljesen megszűnik ha kinyomom a kupplungot szintén elhallgat. Valakinek ötlete? Köszi szépen.


kitalálom. fekete? ismertem egy ilyet, de azon volt difi javítva. legalábbis olajat és csapágyat cseréltek benne. de a motorfékes búgás, buszos, sokat érint. lehet kardánkereszt hagja.


Difiben kicseréltem az összes csapágyat kapott új olajat előtte folyematosan csapágy hangja volt most az eltünt de ez meg előkerült.Lehet volt csapágy csere előtt is csak elnyomta a difi hangja.


Valakinek ötlete?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320i
Évjárat: 2006

státusz gancza

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2019. november 02. szombat, 10:24


YELLOW írta:
gancza írta:
Sziasztok ! Nemrég vettem egy e91 es 2006 os 320i kombit a problémám hogy motorféknél erős surlódó hang halható gázadásra teljesen megszűnik ha kinyomom a kupplungot szintén elhallgat. Valakinek ötlete? Köszi szépen.


kitalálom. fekete? ismertem egy ilyet, de azon volt difi javítva. legalábbis olajat és csapágyat cseréltek benne. de a motorfékes búgás, buszos, sokat érint. lehet kardánkereszt hagja.


Difiben kicseréltem az összes csapágyat kapott új olajat előtte folyematosan csapágy hangja volt most az eltünt de ez meg előkerült.Lehet volt csapágy csere előtt is csak elnyomta a difi hangja.



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2019. november 02. szombat, 10:09


gancza írta:
Sziasztok ! Nemrég vettem egy e91 es 2006 os 320i kombit a problémám hogy motorféknél erős surlódó hang halható gázadásra teljesen megszűnik ha kinyomom a kupplungot szintén elhallgat. Valakinek ötlete? Köszi szépen.


kitalálom. fekete? ismertem egy ilyet, de azon volt difi javítva. legalábbis olajat és csapágyat cseréltek benne. de a motorfékes búgás, buszos, sokat érint. lehet kardánkereszt hagja.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320i
Évjárat: 2006

státusz gancza

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2019. november 02. szombat, 09:28




Sziasztok ! Nemrég vettem egy e91 es 2006 os 320i kombit a problémám hogy motorféknél erős surlódó hang halható gázadásra teljesen megszűnik ha kinyomom a kupplungot szintén elhallgat. Valakinek ötlete? Köszi szépen.







autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2005

státusz wolfbyte1977

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2019. október 30. szerda, 18:58


Sziasztok!

A problémám, hogy differenciálmű csapágyat kellene cseréltetnem egy 2005-ös évjáratú e90-ben. Felújító (csapágy) szett elvileg kapható hozzá, de nem találok olyan műhelyt ahol ezt kicserélik nekem. Érdeklődnék, hogy valaki ismer Győr vagy környékén olyan műhelyt, ahol foglalkoznak ilyesmivel?

Előre is köszönöm a segítséget.

Üdv,
T.

MattM325
autója adatai
Széria: 1
Típus: E82
Kivitel: Coupe
Modell: 125i
Évjárat: 2009

státusz MattM325

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 14% (52 pont) | Hozzászólások: 364

Elküldve: 2019. június 03. hétfő, 20:40


User01 írta: Üdv mindenkinek!
Difi csere előtt állok viszont nem nagyon vagyok otthon a témában.
118D 122Le M47204D4 motorkódú BMW-be kéne.
Nem igazán tudom, hogy milyen áttételezésű difit keressek bele. Esetleg bele megy e egy másik fajta. Nézegettem több weboldalon, de többségében az N motorkódú-hoz láttam.
Esetleg egy 3-as e46-os vagy e90-snek a difi-je jó lehet e bele?


Vagy felújittatod, vagy 120d difijét teszed bele kardannal egyutt...
Bontott 118d csak időnyerés, mind szar, valószínű màr a bontott is.

MattM325
autója adatai
Széria: 1
Típus: E82
Kivitel: Coupe
Modell: 125i
Évjárat: 2009

státusz MattM325

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 14% (52 pont) | Hozzászólások: 364

Elküldve: 2019. június 03. hétfő, 20:36


Atesz írta:
Tano írta:
Atesz írta: Sziasztok.

Segítségeteket szeretném kérni differenciálművel kapcsolatban. Nagyobb sebességnél, kb 80-90km/h-tól elkezd búgni hátul valami (gondolom a difim). Viszont ha nem nyomom a gázpedált (autópályán lejtős szakaszon) akkor megszűnik a búgás-zúgás. Mikor ismét elkezd hajtani újra elkezdi. Sajnos az autóban mióta nálam van (5éve), nem volt cserélve a difi olaj, előtte pedig nincs infóm, hogy mikor cserélték. Sajnos nem is tudtam, hogy kell cserélni, de a szerelőm sem szólt, hogy kellene cserélni. Kérdésem lenne, hogy

-ha most lecserélem a difiolajat, segíthet-e megszüntetni a problémát, vagy itt már csak a csere/felújítás segít?
-volt-e már valakinek ilyen problémája, ha igen mi volt a megoldás?
-mennyire valószínű, hogy csak a csapágyak mentek el, a fogaskerekeknek nincs bajuk?
-inkább bontott difiben gondolkozzak vagy felújításban?
-ha felújításban, akkor tud valaki egy jó szakembert?

Előre is köszönöm a segítséget!

Atesz


Nekem tavaly volt ilyen búgásos esetem, nekem a hátsó kerékcsapágyak cseréje megoldotta a problémát. Én is a diffire gondoltam, mert kanyarodás közben nem változott és csak egy bizonyos sebességtartományban volt zavaró, de úgy voltam vele kezdem a csapágycserével mert az olcsóbb, és ha nem oldja meg akkor jön a diffi. Cseréltem diffiolajat is (Castrol ment bele), változást nem észleletem utána.


Köszönöm szépen Tano. Akkor ezen az úton indulok el én is. Hátha nekem is bejön a Te módszered. Ha mégsem, akkor keresem tovább.

Hát, ha gázelvételre nem szűnik meg, akkor nem csapágy...
Nekem is búg,de nálam a kardánkereszt. Ugyan ez a tünet, gázelvételre elhalgat.
Nézd meg, hátha.




Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2019. június 03. hétfő, 20:37

autója adatai
Széria: X3
Típus: E83
Kivitel: SAV
Modell: X3 2.0d
Évjárat: 2005

státusz kattiszabo

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2019. június 02. vasárnap, 11:22


Sziasztok X3 E83 differenciálmű, osztómű, kardántengely felújításra van szükségem. Elölről jön valami hang, nem kerékcsapágy, és ha már szétszereltetem, mindent szeretnék rendben tudni. Tudtok megbízható mesterembert ajánlani?

zuziq
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Ci
Évjárat: 2004

státusz zuziq

Újonc

Elismertség: 8% (8 pont) | Hozzászólások: 90

Elküldve: 2018. november 11. vasárnap, 10:47


Kedves márkatársak!

Örömszerés céljából sikerült szert tennem egy 323as E36ra, hogy az öröm beteljesülhessen már csak a hátsó tengelynek kéne zárnia!

sperrdifi.hu kilőve az Úr egészségügyi állapota nem jó,
tud valaki esetleg egy úriembert/boltot/megbízható forrást ahonnan be lehet ilyesmit szerezni?

Az apróhirdetéses oldalakon található hirdetések nagyjából mind egy uriembertől/kereskedésből származnak.
(Kerepesről egy Roland nevű fiatalembertől) Ismeri esetleg valaki őket?

Segítségeteket előre is köszönöm!

Üdv, Zsolt


Atesz
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Atesz

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 71

Elküldve: 2017. május 22. hétfő, 13:00


Tano írta:
Atesz írta: Sziasztok.

Segítségeteket szeretném kérni differenciálművel kapcsolatban. Nagyobb sebességnél, kb 80-90km/h-tól elkezd búgni hátul valami (gondolom a difim). Viszont ha nem nyomom a gázpedált (autópályán lejtős szakaszon) akkor megszűnik a búgás-zúgás. Mikor ismét elkezd hajtani újra elkezdi. Sajnos az autóban mióta nálam van (5éve), nem volt cserélve a difi olaj, előtte pedig nincs infóm, hogy mikor cserélték. Sajnos nem is tudtam, hogy kell cserélni, de a szerelőm sem szólt, hogy kellene cserélni. Kérdésem lenne, hogy

-ha most lecserélem a difiolajat, segíthet-e megszüntetni a problémát, vagy itt már csak a csere/felújítás segít?
-volt-e már valakinek ilyen problémája, ha igen mi volt a megoldás?
-mennyire valószínű, hogy csak a csapágyak mentek el, a fogaskerekeknek nincs bajuk?
-inkább bontott difiben gondolkozzak vagy felújításban?
-ha felújításban, akkor tud valaki egy jó szakembert?

Előre is köszönöm a segítséget!

Atesz


Nekem tavaly volt ilyen búgásos esetem, nekem a hátsó kerékcsapágyak cseréje megoldotta a problémát. Én is a diffire gondoltam, mert kanyarodás közben nem változott és csak egy bizonyos sebességtartományban volt zavaró, de úgy voltam vele kezdem a csapágycserével mert az olcsóbb, és ha nem oldja meg akkor jön a diffi. Cseréltem diffiolajat is (Castrol ment bele), változást nem észleletem utána.


Köszönöm szépen Tano. Akkor ezen az úton indulok el én is. Hátha nekem is bejön a Te módszered. Ha mégsem, akkor keresem tovább.