« előző123következő »
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (48 pont) | Hozzászólások: 842

Elküldve: 2022. március 06. vasárnap, 19:44


Régi téma amit előző hsz-ben írtam.Anno mondtam ezt márkatársnak,ő azt mondta nála ilyen nincs.e46 316i volt az is.Fl előtti pontosan.Pár hét múlva meg elnézést kért és mondta,hogy nála is ugyanilyen a kormány,igazam volt.Csak eddig nem tűnt neki soha fel...
Ráadásul a fl előtti másabb áttételezésű kicsit. De legalább már tudom,hogy ez sem hiba.

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2022. március 06. vasárnap, 19:54

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (48 pont) | Hozzászólások: 842

Elküldve: 2021. augusztus 19. csütörtök, 00:42


Bitu79 írta: A kormány akadásra visszatérve pár kérdés a tagokhoz.
Senki nem tapasztalta még ezt?

https://www.bimmerforums.co.uk...ght.92168/

https://www.e46fanatics.com/th...ck.711676/

Ahogy olvasom a neten sokak tapasztalják ugyanazt amit leírtam.

Egyik fúrumozó ezt írta:

Complaint
When the steering is at full lock, the steering wheel can only be turned back from the hydraulic steering lock with more effort than usual. The complaint only occurs when the steering is at full lock.
--------------------------------------------------------------------------------

Cause
Steering gear: the overflow grooves are at their limit position.
--------------------------------------------------------------------------------

Measure
Service measure:
In the event of a customer complaint, do not replace the steering gear. A "stroke limitation retrofit set" repair kit is available instead.

BMW part number:
32 10 6 777 239 stroke limitation retrofit set

Repair kit:
Instructions for fitting 2 end collars to the steering gear.

Unscrew track rods from rack, fit washers, re-assemble. Adjust tracking.

Ti is tapasztaltátok a kormány akadást végállásoknál?
Külföldi fórumokon gyakori problémaként szerepel ez a dolog.
Valaki szerint ez teljesen normális.
Ezt a kitet érdemes beépíttetni? BMW cikkszám:
32 10 6 777 239

https://www.e46fanatics.com/th...me.991843/

Ebben a fórumban is hasonlo a hibaleírás,és itt is emlegetik a 32 10 6 777 239 számú kit beépítését...
Nálam kopogó hang sincs például csak végállásnál nehéz visszaszedni a kormányt egy ponton mindkét irányban.Ahogy olvasom azt írják sok autó érintett ebben...Számomra elég para azért ez a kormány akadás vágállásnál...
Megkérném a tagokat hogy nézzék meg náluk hogyan viselkedik a kormány.Tapasztalják e amit én.Elég sok ember szerint ez teljesen normális e46-nál ahogy olvasom...
Gondolom ezt a retrofit kitet sem véletlen adta ki a BMW.

A Schneider Pécsnél ez nem rendelhető De létező cikkszám.
A szervízben azt mondták ne foglalkozzak vele...
A ti véleményetek?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (48 pont) | Hozzászólások: 842

Elküldve: 2021. augusztus 17. kedd, 11:50


A kormány akadásra visszatérve pár kérdés a tagokhoz.
Senki nem tapasztalta még ezt?

https://www.bimmerforums.co.uk...ght.92168/

https://www.e46fanatics.com/th...ck.711676/

Ahogy olvasom a neten sokak tapasztalják ugyanazt amit leírtam.

Egyik fúrumozó ezt írta:

Complaint
When the steering is at full lock, the steering wheel can only be turned back from the hydraulic steering lock with more effort than usual. The complaint only occurs when the steering is at full lock.
--------------------------------------------------------------------------------

Cause
Steering gear: the overflow grooves are at their limit position.
--------------------------------------------------------------------------------

Measure
Service measure:
In the event of a customer complaint, do not replace the steering gear. A "stroke limitation retrofit set" repair kit is available instead.

BMW part number:
32 10 6 777 239 stroke limitation retrofit set

Repair kit:
Instructions for fitting 2 end collars to the steering gear.

Unscrew track rods from rack, fit washers, re-assemble. Adjust tracking.

Ti is tapasztaltátok a kormány akadást végállásoknál?
Külföldi fórumokon gyakori problémaként szerepel ez a dolog.
Valaki szerint ez teljesen normális.
Ezt a kitet érdemes beépíttetni? BMW cikkszám:
32 10 6 777 239

https://www.e46fanatics.com/th...me.991843/

Ebben a fórumban is hasonlo a hibaleírás,és itt is emlegetik a 32 10 6 777 239 számú kit beépítését...
Nálam kopogó hang sincs például csak végállásnál nehéz visszaszedni a kormányt egy ponton mindkét irányban.Ahogy olvasom azt írják sok autó érintett ebben...Számomra elég para azért ez a kormány akadás vágállásnál...
Megkérném a tagokat hogy nézzék meg náluk hogyan viselkedik a kormány.Tapasztalják e amit én.Elég sok ember szerint ez teljesen normális e46-nál ahogy olvasom...
Gondolom ezt a retrofit kitet sem véletlen adta ki a BMW.

Utoljára szerkesztve (4 alkalommal): 2021. augusztus 17. kedd, 12:15

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (48 pont) | Hozzászólások: 842

Elküldve: 2021. július 27. kedd, 21:37


Bitu79 írta: Felteszek egy kérdést.Ha áll a kocsi,vagy lassan gurulok csak,és ki van tekerve fullra balra vagy jobbra a kormány koppanásig,akkor van egy szakasz amiben mintha akadna a kormány...Az a szakasz a visszaszedés eleje csak.Gondolom ez a kerékdőlés miatt van.Főleg előremenetben van ez.Tolatásnál nem érzékeltem ezt a dolgot.Ugye full kitekert kormánynál azért van elég nagy kerékdőlés.Talán ezt érzem akadásnak kicsit végállás visszaszedésnél.Gondoltam rákérdezek itt.Ha nem tekerem ki ütközésig a volánt,akkor semmi ilyen.Csak full végállás visszaszedésnél van ez,mintha végállásból visszatekerve akadna a kormány kicsit...Remélem érthetően fogalmaztam.Legelőször amikor ezt tapasztaltam meg is ilyedtem rendesen.Azt hittem beakadt a kormány...

Erre a régi kérdésemre valaki?Kerékdőlés dolgot jól gondolom?Hümm?
Kitekerem a kormányt egyik irányba fullra,és még ha kicsit izmosabban tekerem,akkor van bal és jobb oldalra kb 1 cm benne,abban a részben érzem.És csak előremenetben ha csiga lassan megyek,majdnem hogy állok :/ Nem tudom jobban megfogalmazni a dolgot az a baj. Érdekelne a dolog.A futúmű be van állíttatva,a gumik is egyenletesen kopnak.Először véletlenül vettem ezt észre,azóta érdekel h. ez normális e.Igaz párszor direkt kerestem a szitut,hogy mi a pé*ó lehet ez...

Utoljára szerkesztve (7 alkalommal): 2021. július 27. kedd, 22:58

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (48 pont) | Hozzászólások: 842

Elküldve: 2020. augusztus 11. kedd, 17:17


Felteszek egy kérdést.Ha áll a kocsi,vagy lassan gurulok csak,és ki van tekerve fullra balra vagy jobbra a kormány koppanásig,akkor van egy szakasz amiben mintha akadna a kormány...Az a szakasz a visszaszedés eleje csak.Gondolom ez a kerékdőlés miatt van.Főleg előremenetben van ez.Tolatásnál nem érzékeltem ezt a dolgot.Ugye full kitekert kormánynál azért van elég nagy kerékdőlés.Talán ezt érzem akadásnak kicsit végállás visszaszedésnél.Gondoltam rákérdezek itt.Ha nem tekerem ki ütközésig a volánt,akkor semmi ilyen.Csak full végállás visszaszedésnél van ez,mintha végállásból visszatekerve akadna a kormány kicsit...Remélem érthetően fogalmaztam.Legelőször amikor ezt tapasztaltam meg is ilyedtem rendesen.Azt hittem beakadt a kormány...


Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2020. augusztus 11. kedd, 17:19

Sanyi991
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 320Ci
Évjárat: 2001

státusz Sanyi991

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 26

Elküldve: 2016. január 27. szerda, 11:06


Sanyi991 írta:
andree írta:
Sanyi991 írta:
Tano írta:
Sanyi991 írta: Üdv.

Véleményekre lennék kíváncsi. Rossz úton kopogást hallok a bal első kerék felől. Elvittem szerelőhöz, aki szerint ez a kormánymű hibája, állítani nem lehet már. Na most az autó egyenesen megy, egyáltalán nem ráz akármennyivel megyek, nem akad meg, nincs csúnya hangja kormányzáskor, és a holtjáték is normál. Előfordulhat, hogy "csak" kopogás lenne a rossz kormánymű jele? A bal első kereket szemből nézve bal oldalon (lökhárító felől) középen erősen meglökve hallatszik halk koppanás. A válaszokat köszi előre is.


A kereket hátrafelé mozdítva hallatszik? Ez inkább lengőkar szilentnek tűnik.


Lengőkarok, stab pàlcàk újak. Hátrafelé mozdítva nincs hang. Ha a kormànyt a motor járása nélkül egyenesben jobbra-balra mozgatom, akkor nem kopog. Koppra kitekerve, viszont picit kopog, de mintha nem ez lenne az a hang.


Szia, én a komplett elejét kicseréltem mire elhittem hogy a lengéscsillapító is tud kopogni. Hozzá kell tennem hogy, az első az volt hogy bemérettem és persze jónak tűnt. Amiket cseréltem: stabpálcák, kormányösszekötők, axiálok, lengőkar nagy szilent, 1 lengőkar felújítás, kormánymű felújítás. Hozzá teszem hogy mindegyik művelet a hasznára vált de, nem lett volna muszáj. Tehát próbál szerezni egy komplett gólyalábat, akár bontottat is próbára. A csere kb fél óra. A kormányművet a legegyszerűbben úgy tudod megnézni ha álló helyzetben vertikálisan fel-le mozgatod. Ha így kopog akkor a fogasléc kuka. Ezt viszont észre kell venned, mert autópályán megy össze vissza.
Remélem tudtam segíteni.


Csáó!
Köszi a választ, ezt mindenképpen megnézem. Pont ezért furcsállom én is ezt a kormányművet, mert 2 hete tekertem vele 700 km-t, amiből 550 pàlya volt 140-150-nel, és semmi gond nem volt a futással. Ha lesz egy kis időm, alá is megyek.


Na, elvittem máshová, és bemérettem a lengéscsillapítókat. A 4 db-ból 3-nál 60-70% közötti érteket kaptam. Az ominózus bal oldalt 43% lett. Tehát sanszos, h ő a ludas. A kormányműre meg azt mondták, hogy van egy minimális lógása, de még messze van a felújítandó kategóriától. Még egyszer köszi a tippet.



Sanyi991
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 320Ci
Évjárat: 2001

státusz Sanyi991

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 26

Elküldve: 2016. január 25. hétfő, 23:44


andree írta:
Sanyi991 írta:
Tano írta:
Sanyi991 írta: Üdv.

Véleményekre lennék kíváncsi. Rossz úton kopogást hallok a bal első kerék felől. Elvittem szerelőhöz, aki szerint ez a kormánymű hibája, állítani nem lehet már. Na most az autó egyenesen megy, egyáltalán nem ráz akármennyivel megyek, nem akad meg, nincs csúnya hangja kormányzáskor, és a holtjáték is normál. Előfordulhat, hogy "csak" kopogás lenne a rossz kormánymű jele? A bal első kereket szemből nézve bal oldalon (lökhárító felől) középen erősen meglökve hallatszik halk koppanás. A válaszokat köszi előre is.


A kereket hátrafelé mozdítva hallatszik? Ez inkább lengőkar szilentnek tűnik.


Lengőkarok, stab pàlcàk újak. Hátrafelé mozdítva nincs hang. Ha a kormànyt a motor járása nélkül egyenesben jobbra-balra mozgatom, akkor nem kopog. Koppra kitekerve, viszont picit kopog, de mintha nem ez lenne az a hang.


Szia, én a komplett elejét kicseréltem mire elhittem hogy a lengéscsillapító is tud kopogni. Hozzá kell tennem hogy, az első az volt hogy bemérettem és persze jónak tűnt. Amiket cseréltem: stabpálcák, kormányösszekötők, axiálok, lengőkar nagy szilent, 1 lengőkar felújítás, kormánymű felújítás. Hozzá teszem hogy mindegyik művelet a hasznára vált de, nem lett volna muszáj. Tehát próbál szerezni egy komplett gólyalábat, akár bontottat is próbára. A csere kb fél óra. A kormányművet a legegyszerűbben úgy tudod megnézni ha álló helyzetben vertikálisan fel-le mozgatod. Ha így kopog akkor a fogasléc kuka. Ezt viszont észre kell venned, mert autópályán megy össze vissza.
Remélem tudtam segíteni.


Csáó!
Köszi a választ, ezt mindenképpen megnézem. Pont ezért furcsállom én is ezt a kormányművet, mert 2 hete tekertem vele 700 km-t, amiből 550 pàlya volt 140-150-nel, és semmi gond nem volt a futással. Ha lesz egy kis időm, alá is megyek.


andree
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz andree

Fórumlakó

Elismertség: 8% (24 pont) | Hozzászólások: 284

Elküldve: 2016. január 25. hétfő, 21:13


Sanyi991 írta:
Tano írta:
Sanyi991 írta: Üdv.

Véleményekre lennék kíváncsi. Rossz úton kopogást hallok a bal első kerék felől. Elvittem szerelőhöz, aki szerint ez a kormánymű hibája, állítani nem lehet már. Na most az autó egyenesen megy, egyáltalán nem ráz akármennyivel megyek, nem akad meg, nincs csúnya hangja kormányzáskor, és a holtjáték is normál. Előfordulhat, hogy "csak" kopogás lenne a rossz kormánymű jele? A bal első kereket szemből nézve bal oldalon (lökhárító felől) középen erősen meglökve hallatszik halk koppanás. A válaszokat köszi előre is.


A kereket hátrafelé mozdítva hallatszik? Ez inkább lengőkar szilentnek tűnik.


Lengőkarok, stab pàlcàk újak. Hátrafelé mozdítva nincs hang. Ha a kormànyt a motor járása nélkül egyenesben jobbra-balra mozgatom, akkor nem kopog. Koppra kitekerve, viszont picit kopog, de mintha nem ez lenne az a hang.


Szia, én a komplett elejét kicseréltem mire elhittem hogy a lengéscsillapító is tud kopogni. Hozzá kell tennem hogy, az első az volt hogy bemérettem és persze jónak tűnt. Amiket cseréltem: stabpálcák, kormányösszekötők, axiálok, lengőkar nagy szilent, 1 lengőkar felújítás, kormánymű felújítás. Hozzá teszem hogy mindegyik művelet a hasznára vált de, nem lett volna muszáj. Tehát próbál szerezni egy komplett gólyalábat, akár bontottat is próbára. A csere kb fél óra. A kormányművet a legegyszerűbben úgy tudod megnézni ha álló helyzetben vertikálisan fel-le mozgatod. Ha így kopog akkor a fogasléc kuka. Ezt viszont észre kell venned, mert autópályán megy össze vissza.
Remélem tudtam segíteni.

Sanyi991
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 320Ci
Évjárat: 2001

státusz Sanyi991

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 26

Elküldve: 2016. január 25. hétfő, 14:34


Tano írta:
Sanyi991 írta: Üdv.

Véleményekre lennék kíváncsi. Rossz úton kopogást hallok a bal első kerék felől. Elvittem szerelőhöz, aki szerint ez a kormánymű hibája, állítani nem lehet már. Na most az autó egyenesen megy, egyáltalán nem ráz akármennyivel megyek, nem akad meg, nincs csúnya hangja kormányzáskor, és a holtjáték is normál. Előfordulhat, hogy "csak" kopogás lenne a rossz kormánymű jele? A bal első kereket szemből nézve bal oldalon (lökhárító felől) középen erősen meglökve hallatszik halk koppanás. A válaszokat köszi előre is.


A kereket hátrafelé mozdítva hallatszik? Ez inkább lengőkar szilentnek tűnik.


Lengőkarok, stab pàlcàk újak. Hátrafelé mozdítva nincs hang. Ha a kormànyt a motor járása nélkül egyenesben jobbra-balra mozgatom, akkor nem kopog. Koppra kitekerve, viszont picit kopog, de mintha nem ez lenne az a hang.


Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2016. január 25. hétfő, 14:38

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2016. január 25. hétfő, 14:09


Sanyi991 írta: Üdv.

Véleményekre lennék kíváncsi. Rossz úton kopogást hallok a bal első kerék felől. Elvittem szerelőhöz, aki szerint ez a kormánymű hibája, állítani nem lehet már. Na most az autó egyenesen megy, egyáltalán nem ráz akármennyivel megyek, nem akad meg, nincs csúnya hangja kormányzáskor, és a holtjáték is normál. Előfordulhat, hogy "csak" kopogás lenne a rossz kormánymű jele? A bal első kereket szemből nézve bal oldalon (lökhárító felől) középen erősen meglökve hallatszik halk koppanás. A válaszokat köszi előre is.


A kereket hátrafelé mozdítva hallatszik? Ez inkább lengőkar szilentnek tűnik.

Sanyi991
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe BMWfanatics.hu - A rajongói portál

Ójaj! Valami hiba történt az oldal feldolgozása közben!