Steve
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Cd
Évjárat: 2003

státusz Steve

BMWfanatic

Elismertség: 0% (2 pont) | Hozzászólások: 629

Elküldve: 2008. június 01. vasárnap, 01:51


A mindenségit, micsoda érvelések folynak itt srácok!
Ha megengeditek, én csatlakozom BarG kollega véleményéhez, 2 évente 5 ezredest szerintem minden BMW tulaj kibír és akkor tuti biztonágban van mint a pilóta és az utasai és a közlekedésben résztvevõ többi autóstársunk is.
Gondoljátok csak végig a legrosszabb variációt
Az életünk esetleg 5.000.- HUF-on múljon :
Természetesen Szemy beírása is nagyon korrekt és alapos érvelés, van is alapja /forgalomnövelés/, de én inkább áldozok 2 évente egy 5-öst a fékolaj cseréjére és a tutira megyek.

Üdv: Steve

Szemy

státusz Szemy

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 11% (45 pont) | Hozzászólások: 397

Elküldve: 2008. június 01. vasárnap, 01:47


Kedves Barg!

Szerintem Te félreértetted, amit írtam. Én senkit nem beszéltem se le se rá a rendszeres 2 évenkénti cserérõl. Csupán a hatósági elõírásokat közöltem dióhéjban, rávilágítva arra, hogy mi (lehetne) a háttere ennek az egész fékfolyadékcserének. Ezen túlmenõen a Németországban bevált fékfolyadékcsere paramétereket is ismertettem, amik minden körülmények között garantálják a biztonságot.

Amint az olvasható ez elõzõ hozzászólásomban a fékfolyadéknak vannak minõségi és mennyiségi jellemzõi, amiket nagyon egyszerûen kb. fél perc alatt meg lehet állapítani/mérni. Arról nem is beszélve, hogy 4-5 ezer forintért már simán lehet venni fékfolyadékmérõ szondát. A mért adatok alapján pedig egyértelmûen, minden kétséget kizáróan meg lehet állapítani az adott fékfolyadékról, hogy a továbbiakban képes-e 100%-osan ellátni a feladatát vagy sem (sajnos a fékfolyadék színe nem mérvadó adat, a közlekedésbiztonságra egyáltalán semmi befolyása sincs). Mégsem ezt teszi egyik szervíz sem, hanem észnélkül cseréli. Pedig elég lenne minden olajcserénél megvizsgálni és ez alapján dönteni a cserérõl. De nem! Ez pediglen semmi más, csak a ma már szokásos bevételnövelés kihelyezése a karbantartásra.

Hidd el tudom mirõl beszélek, autótervezõ mérnökként dolgozom (jelenleg mint fogaskerék és váltóspecialista, de a diplomámat tárcsaféktervezésbõl írtam) a német autóiparban. Elég sok huncutságot láttam és tapasztaltam is már az autóiparban. Sajnos sokminden nem az, aminek kívülrõl látszik. De ha ügyesen csomagolják, akkor meg(v)eszik az emberek, különösen ha hozzáteszik, hogy itt a "biztosnágról" vagy a "környezetvédelemrõl" van szó....

További kellemes estét és hétvégét!

Szemy

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2008. május 31. szombat, 23:34


OK.

Tényleg elõfordulhat, hogy a gyárilag elõírt 2 év után még tökéletes állapotú az autódban a fékolaj. Ha kicseréled, elpazaroltál munkadíjjal kb 5 000 Ft-ot. Vagy kicentizheted és mehetsz havonta- kéthavonta ellenõriztetni. Ismerve a hazai autósok mentalitását a szervízlátogatásról és a pénzköltési hajlandóságról, a fékolaj nem megfelelõ állapota majd egy mátrai hegyi lejövetelen vagy egy húzós autópályás fékezéskor fog kiderülni, és szerencsés esetben az úton maradhatsz. Természetesen az itt hozzászólók mindig kivételek és mindig idõben elkapnak minden elhasználódást és minden meghibásodást.

Az autógyár legalább itt nem akar kockáztatni, az autó legfontosabb rendszerénél. Azt simán megteszi, hogy élettartamfeltöltésûnek minõsíti pl a váltóolajat, ami tudvalevõleg bekrepáltatja a váltót 100-200e km alatt csere nélkül, de annak elromlásába kis eséllyel hal bele a delikvens, maximum néhány százezerrel megkönnyebbül a pénztárcája.

A motorolajról is lehetne úgy dönteni, hogy akkor cserélem, ha tönkrement. Miért is nem így tesszük?

Én láttam, hogy két éves üzemidõ után milyen volt a lecserélt fékolajam. Most telt le a második két év és én megint cserélni fogom. Mert se a saját, se a Ti családotok életét nem akarom kockáztatni.
By

ui: más autótípusoknál én se láttam a kötelezõen elõírt fékolaj cserét, aki ilyeneken szocializálódott, az a BMW-hez is így fog hozzáállni. Egy barátom kocsijában most ment tönkre a váltó (nem BMW) , megkérdeztem, hogy a váltóolajat milyen gyakran cserélte. Visszakérdezett: minek cserélte volna?

státusz Pozsika

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 166

Elküldve: 2008. május 31. szombat, 16:47


Akkor megnyugodtam, hogy nem kell szervizet cserélnem. DD

Pozsi

Tiba
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2009

státusz Tiba

BMWfanatic

Elismertség: 2% (52 pont) | Hozzászólások: 1890

Elküldve: 2008. május 31. szombat, 15:47


Köszi Szemy az alapos leírást. Az ilyenekt igazán össze lehetne gyûjteni valamilyen formában, mert ez az értékes hozzászólás is el fog süllyedni elõbb-utóbb.

Szemy

státusz Szemy

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 11% (45 pont) | Hozzászólások: 397

Elküldve: 2008. május 31. szombat, 14:52


Kedves márkatársak!

A fékfolyadék témában is úgy látom eléggé hiányos és téves információk keringenek, ezért egy kis összefoglalást adnék a lényegrõl.

A fékfolyadékok alaptulajdonsága hogy milyen bázisú. Alapvetõen 2 változat terjedt el, nevezetesen a glikol bázisú és a szilikon bázisú fékfolyadékok.

Az USA törvényes elõírása alapján DOT (Department of Transportation) kategóriákba sorolják a fékfolyadékokat. A DOT 3; DOT 4 és DOT 5.1 jelölésûek poliglikoléter alapúak és a színük sárga, míg a DOT 5 jelölésû az szilikon bázisú és kék színû. Ahogy a DOT számok növekednek, úgy nõ a fékfolyadékok száraz és nedves forráspontja is.

A viszkozitás értékek a közlekedésbiztonság szempontjából kevésbé relevánsak, így ezekre itt most nem térek ki.

A BMW gyári elõírása DOT 4-es fékfolyadék, amit DOT 5.1-el lehet helyettesíteni, de DOT 5 fékfolyadékot nem szabad használni (mivel eltérõ bázisú).

A DOT 4 törvényes elõírása: minimális száraz forráspont 230 °C, minimális nedves forráspont 155 °C.

A DOT 5.1 törvényes elõírása: minimális száraz forráspont 260 °C, minimális nedves forráspont 180 °C.

A fékfolyadék a környezetébõl sajnos nedvességet vehet fel, ami csökkenti a forráspontját. Fékezés közben a hõ egy része sajnos átadódik a fékbetéten keresztül a féknyeregre, ahol a fékmunkahenger és a fékfolyadék is található. Amint a fékfolyadék hõmérséklete eléri a forráspontot, gõz képzõdik. A gõz sajnos a folyadékkal ellentétben sokkal jobban összenyomható, ennek következtében jelentõsen lecsökken a fékhatás, a fékpedálút megnõ. Extrém esetben szinte minimálisra is csökkenhet a fékhatás (versenypályán már találkoztam sajnos ezzel a jelenséggel személyesen). Emiatt kell ellenõrizni és adott esetben cserélni is a fékfolyadékot. De mikor?

Akkor kell fékfolyadékot cserélni, ha a fékmunkahenger légtelenítõcsavarjánál vett minta forráspontja 150 °C-nál illetve a fékfolyadéktartályban 180 °C-nál alacsonyabb a forráspont.


Mégis az autógyárak és a szervízek idõhöz kötik a cserét, igaz? Sajnos ez megint a biztos bevételnövelés miatt van. Gyakorlatilag minimális összegért lehet(ne) venni egy forráspontmérõ ceruzát, de akkor bevételkiesés történne. Nagyon sok autónál ugyanis a 2 éves intervallum kitolódna akár 4-6 évre is. Ez persze az autógyáraknak nem jó hír. Ezért nem vacakolnak õk ilyen forráspontméréssel, pikk-pakk 2 évente elõírják a kötelezõ cserét a "biztonságra" hivatkozva. Nem nagy összeg egy csere, de szorozzuk csak fel mennyi autó van Európában! Errõl van szó...

További szép napot!

Szemy

U.i: édesapám 6 évig használta az elõzõ autóját, 2 évente ellenõriztette a fékfolyadék forráspontját és amikor eladta még mindig bõven a megengedett határérték felett volt a forráspont.

státusz collins

BMWfanatic

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 445

Elküldve: 2008. május 31. szombat, 13:16


egész egyszerûen lecsökken a forráspontja, mintegy "elfárad".
46-ba kétévente, 21-be évente cserélem, elég filléres tétel.


BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2008. május 31. szombat, 12:15


Pozsika írta: Sziasztok!

Nekem azt mondták a szervizben, hogy ez a fékolaj csere ez csak marketingfogás. Hogy nem kell cserélni, max utántölteni, de mivel zárt rendszer nem folyhat el. Szívesen kicserélik, de felesleges. Most ebbõl mi igaz? Gondolom nem beszéltek volna maguk ellen. Vagy csak nem értenek hozzá?

Pozsi




alfatone írta: Nekem ma cserélték. Kicsit több telt el, mint 2 év. Már éreztem a pedálon, hogy változó keménységû, mondtam is a fickónak. Megmérte a forráspontját, 143 fok volt, 170 alatt nem biztonságos. Lehet, hogy az elõzõ cserénél egy gyengébb anyagot töltöttek be, mert 2 évig bírnia kéne. Figyeljetek oda!



Hello!

Na, ebbe a szervízbe se menj többet! Egyrészt, ahogy a BMW-s kollégák mondták, nedvességet köt meg a levegõbõl, de nem csak ez a probléma, hanem bizony a fékezésekkor fellépõ hõterhelés miatt degradálódik is, a szép világossárgáról barnul is rendesen. A két éven elõször én is csodálkoztam, de a cserekor összehasonlítva a friss olajjal már tiszta volt minden.
üdv

státusz Eric

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 68

Elküldve: 2008. május 31. szombat, 01:32


Pozsika írta: És honnan veszi el a nedvességet?


Eric írta: A "fékolaj" mint olyan, tulajdonképpen nem is olaj. Hivatalosan fékfolyadéknak illik hívni. Különbözõ többértékû alkoholfajták keveréke.
Megvan az a rossz tulajdonsága, hogy a nedvességet megköti. Ennek hatására a forráspontja csökken, így egy túlmelegedéses forrás esetén gázképzõdés indulhat benne, aminek hatására a fékrendszer lelevegõsödik. Ezt meg ugye nem kell magyarázni mivel jár...

A 2 évenkénti cserét ezen okok miatt célszerû megejteni.


A környzetébõl, pl a levegõbõl.
Annak ellenére, hogy viszonylag zárt a fékrendszer, pl. a fékfolyadék tartálynál könnyen megkötheti a levegõ nedvességét.

státusz Pozsika

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 166

Elküldve: 2008. május 31. szombat, 01:17


És honnan veszi el a nedvességet?


Eric írta: A "fékolaj" mint olyan, tulajdonképpen nem is olaj. Hivatalosan fékfolyadéknak illik hívni. Különbözõ többértékû alkoholfajták keveréke.
Megvan az a rossz tulajdonsága, hogy a nedvességet megköti. Ennek hatására a forráspontja csökken, így egy túlmelegedéses forrás esetén gázképzõdés indulhat benne, aminek hatására a fékrendszer lelevegõsödik. Ezt meg ugye nem kell magyarázni mivel jár...

A 2 évenkénti cserét ezen okok miatt célszerû megejteni.


státusz Eric

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 68

Elküldve: 2008. május 31. szombat, 01:08


A "fékolaj" mint olyan, tulajdonképpen nem is olaj. Hivatalosan fékfolyadéknak illik hívni. Különbözõ többértékû alkoholfajták keveréke.
Megvan az a rossz tulajdonsága, hogy a nedvességet megköti. Ennek hatására a forráspontja csökken, így egy túlmelegedéses forrás esetén gázképzõdés indulhat benne, aminek hatására a fékrendszer lelevegõsödik. Ezt meg ugye nem kell magyarázni mivel jár...

A 2 évenkénti cserét ezen okok miatt célszerû megejteni.

státusz Pozsika

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 166

Elküldve: 2008. május 31. szombat, 00:38


Sziasztok!

Nekem azt mondták a szervizben, hogy ez a fékolaj csere ez csak marketingfogás. Hogy nem kell cserélni, max utántölteni, de mivel zárt rendszer nem folyhat el. Szívesen kicserélik, de felesleges. Most ebbõl mi igaz? Gondolom nem beszéltek volna maguk ellen. Vagy csak nem értenek hozzá?

Pozsi





alfatone írta: Nekem ma cserélték. Kicsit több telt el, mint 2 év. Már éreztem a pedálon, hogy változó keménységû, mondtam is a fickónak. Megmérte a forráspontját, 143 fok volt, 170 alatt nem biztonságos. Lehet, hogy az elõzõ cserénél egy gyengébb anyagot töltöttek be, mert 2 évig bírnia kéne. Figyeljetek oda!


státusz alfatone

BMWfanatic

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 662

Elküldve: 2008. február 16. szombat, 16:51


Nekem ma cserélték. Kicsit több telt el, mint 2 év. Már éreztem a pedálon, hogy változó keménységû, mondtam is a fickónak. Megmérte a forráspontját, 143 fok volt, 170 alatt nem biztonságos. Lehet, hogy az elõzõ cserénél egy gyengébb anyagot töltöttek be, mert 2 évig bírnia kéne. Figyeljetek oda!

státusz Petya

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 14

Elküldve: 2008. február 16. szombat, 10:08


Tano írta: Annyira nem sûrgõs ez a mutatvány, nem fog letiltani ha nem cseréled le napra pontosan. Várd meg nyugodtan a következõ olajcserés karbantartást, és akkor cseréltesd le ezt is. Kevesebbõl megúszod munkadíj terén, nem kell csak ezért külön szervízbe rohanni szerintem. Én legalábbis így csinálom.

köszi meggyõztél.
Én is így fogom csinálni.

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2008. február 14. csütörtök, 23:10


Annyira nem sûrgõs ez a mutatvány, nem fog letiltani ha nem cseréled le napra pontosan. Várd meg nyugodtan a következõ olajcserés karbantartást, és akkor cseréltesd le ezt is. Kevesebbõl megúszod munkadíj terén, nem kell csak ezért külön szervízbe rohanni szerintem. Én legalábbis így csinálom.