BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2012. július 04. szerda, 19:59


Coyote írta:
BarG írta:
Coyote írta: Tegnap értem haza a horvátoktól, és a mögöttem jövő haver szólt, hogy füstöl az autó.
4 (ebből kettő nehéz) személlyel mentem, és koppig rakott csomagtartóval, a hátulja teljesen ült.
A füstölés nem füstfelhőt jelent, de azt mondta, hogy látta, hogy a pályán folyamatos, egyenletes gáznál is "takarított" a kipufogó. Az előzménye az volt, hogy előzéskor, visszaváltás után erőteljes gázrataposásnál megjelent a fekete füstfelhő. Na nem olyan mindent beborító méretben, de a tükörben láttam, hogy mögöttem "nem tiszta a levegő", illetve a bal tükörben láttam fodrozódni a felhőt.

A fenti tünetek szerintem a dízelautók 80%-ánál tuti jelen vannak, legalábbis ilyen durva terhelésnél - engem csak azért érdekel, mert amikor megvettem az autót (40.000 km-rel ezelőtt) akkor még nem füstölt, akkor sem, ha odarúgtam neki.

A kérdéseim:
1. Minek a fáradását jelezheti? Porlasztócsúcsok? Turbó? Esetleg valamelyik szűrőm?
2. Lehet köze ahhoz, hogy a szokásomtól eltérően Auchan kúton tankoltam tele 400 Ft-os gázolajjal? Füstölhet azért, mert esetleg gagyi a gázolaj?
3. Kell-e, érdemes-e vele foglalkozni, ha nincs más tünet?
4. egy diag segíthet kimutatni a füstölés okát?

köszi



Elsősorban nyugalom. Euro3 vagy 4-es a gép? Ha négyes, akkor folyamatos, nem gyorsulós haladásnál nem kéne hátranézve füstöt látni, de aki mögötted jön, az láthat kis pamacsokat. Van injektortisztító lötyi, pl Wynns, használj el egy-két flakont. Ha kopnak az injektoraid, azt a csúcskorrekciós tényező nem kötelező jelleggel mutatja ki, mert ha egyformán kopnak, akkor egyformák lesznek a korrekciós értékek is. Gondolom, kiszerelni és szórásképet nézni nem akarsz, amíg lehet. Nekem 234e km-nél volt motorbajom, ki volt minden befecsi szerelve és meg lettek szakszervízben nézve, mennyiségre és szórásképre is. Legnagyobb meglepetésemre azt mondták, hogy gyári értéken vannak! Szóval ha nálad valós a 190e km, - 216-os a fúvókáid bosch számának a vége - akkor jónak kéne lenni. Mindezektől függetlenül ha tőgázt nyomok, bizony szép koromfelhőt hagyok magam után, de ez így volt 0 km-esen is. Én Euro3 vagyok, padon zöldkártyán amikor a csóka felállt a méréshez, köpött egy olyan koromfoltot, hogy azt hittem, itt a vég, de forgatva meg a határérték tizedét mérte a műszer. Szóval vegyes érzelmeim vannak a füstöléssel kapcsolatban. Alapjáraton semmi füst sincsen.


Köszi.

Netes infók alapján eléggé biztosnak tűnik, hogy az enyém (2004 20D) Euro 4-es, de részecskeszűrő ezekben nincs. Jól értesültem?
Alapjáraton valóban nincs füst, csak ha tolom neki. Még azt kell megnézetnem, hogy most, ~400 kilóval kevesebbel is füstöl-e, ha csak egyenesben tolom neki.
Az egyetlen ami bosszant az az, hogy 40.000 km-rel ezelőtt nem füstölt, akkor sem, ha odarúgtam.
Valaki azt mondja, hogy a füst nem feltétlenül hibajel...


Van még egy paraméter, mégpedig a külső hőmérséklet. Ha meleg van, akkor az interqler után a levegő nem tud úgy meghűlni, a computer meg azonos nyomást állít nem figyelve a hőfokot - ebből az következik, hogy KEVESEBB levegő fog bemenni a motorba, ergo nagyobb az esély a füstölésre.
Ajánlok egy érdekes kísérletet. Reggel, amikor ~20°C van, gyorsíts egy egyenes szakaszon úgy, hogy közben nézed a füstöd. És nyomd neki egyre jobban, figyelve, hogy mikor látod meg a füstöt. Majd ugyanezt csináld meg délben - délután 35 fokban, vagy amennyi éppen van. Bizony azt fogod tapasztalni, hogy nagy melegben hamarabb léped át a füsthatárt.

Igen, 2004 környékén adtak ki Euro4-es dpf nélküli gépeket.

És még-még egy. A befecskendezők kopnak. Még ha nem is pusztultak meg, fokozatosan vesztik el a szórásképüket, haladnak a végzetük felé. Aztán egyszer majd kicsúsznak abból a tartományból, ahol még elfogadhatóan működnek. Ha szerencséd van, akkor már a következő tulajánál.

Milan
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Milan

Törzsvendég

Elismertség: 10% (18 pont) | Hozzászólások: 180

Elküldve: 2012. július 04. szerda, 16:31


Nekem is detto ugyanezt csinálja, ugyanígy.
Az enyémben 188 ezer van.
De semmi gond nincs vele.
Sőt én használok Spurit és mégis ilyen.
Ez van, majd "szól" ha valami baja van


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2012. július 04. szerda, 11:22


Coyote írta:
BarG írta:
Coyote írta: Tegnap értem haza a horvátoktól, és a mögöttem jövő haver szólt, hogy füstöl az autó.
4 (ebből kettő nehéz) személlyel mentem, és koppig rakott csomagtartóval, a hátulja teljesen ült.
A füstölés nem füstfelhőt jelent, de azt mondta, hogy látta, hogy a pályán folyamatos, egyenletes gáznál is "takarított" a kipufogó. Az előzménye az volt, hogy előzéskor, visszaváltás után erőteljes gázrataposásnál megjelent a fekete füstfelhő. Na nem olyan mindent beborító méretben, de a tükörben láttam, hogy mögöttem "nem tiszta a levegő", illetve a bal tükörben láttam fodrozódni a felhőt.

A fenti tünetek szerintem a dízelautók 80%-ánál tuti jelen vannak, legalábbis ilyen durva terhelésnél - engem csak azért érdekel, mert amikor megvettem az autót (40.000 km-rel ezelőtt) akkor még nem füstölt, akkor sem, ha odarúgtam neki.

A kérdéseim:
1. Minek a fáradását jelezheti? Porlasztócsúcsok? Turbó? Esetleg valamelyik szűrőm?
2. Lehet köze ahhoz, hogy a szokásomtól eltérően Auchan kúton tankoltam tele 400 Ft-os gázolajjal? Füstölhet azért, mert esetleg gagyi a gázolaj?
3. Kell-e, érdemes-e vele foglalkozni, ha nincs más tünet?
4. egy diag segíthet kimutatni a füstölés okát?

köszi



Elsősorban nyugalom. Euro3 vagy 4-es a gép? Ha négyes, akkor folyamatos, nem gyorsulós haladásnál nem kéne hátranézve füstöt látni, de aki mögötted jön, az láthat kis pamacsokat. Van injektortisztító lötyi, pl Wynns, használj el egy-két flakont. Ha kopnak az injektoraid, azt a csúcskorrekciós tényező nem kötelező jelleggel mutatja ki, mert ha egyformán kopnak, akkor egyformák lesznek a korrekciós értékek is. Gondolom, kiszerelni és szórásképet nézni nem akarsz, amíg lehet. Nekem 234e km-nél volt motorbajom, ki volt minden befecsi szerelve és meg lettek szakszervízben nézve, mennyiségre és szórásképre is. Legnagyobb meglepetésemre azt mondták, hogy gyári értéken vannak! Szóval ha nálad valós a 190e km, - 216-os a fúvókáid bosch számának a vége - akkor jónak kéne lenni. Mindezektől függetlenül ha tőgázt nyomok, bizony szép koromfelhőt hagyok magam után, de ez így volt 0 km-esen is. Én Euro3 vagyok, padon zöldkártyán amikor a csóka felállt a méréshez, köpött egy olyan koromfoltot, hogy azt hittem, itt a vég, de forgatva meg a határérték tizedét mérte a műszer. Szóval vegyes érzelmeim vannak a füstöléssel kapcsolatban. Alapjáraton semmi füst sincsen.


Köszi.

Netes infók alapján eléggé biztosnak tűnik, hogy az enyém (2004 20D) Euro 4-es, de részecskeszűrő ezekben nincs. Jól értesültem?
Alapjáraton valóban nincs füst, csak ha tolom neki. Még azt kell megnézetnem, hogy most, ~400 kilóval kevesebbel is füstöl-e, ha csak egyenesben tolom neki.
Az egyetlen ami bosszant az az, hogy 40.000 km-rel ezelőtt nem füstölt, akkor sem, ha odarúgtam.
Valaki azt mondja, hogy a füst nem feltétlenül hibajel...


lehet akár az egyik porlasztótól is. ha gépre rakod elvileg kimutatja, ha többlet anyagot ad valamelyik, vagy nagyobb a jelszintje.

Coyote
autója adatai
Széria: Z4
Típus: E89
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 30i
Évjárat: 2009

státusz Coyote

BMWfanatic

Elismertség: 12% (171 pont) | Hozzászólások: 1417

Elküldve: 2012. július 04. szerda, 10:07


BarG írta:
Coyote írta: Tegnap értem haza a horvátoktól, és a mögöttem jövő haver szólt, hogy füstöl az autó.
4 (ebből kettő nehéz) személlyel mentem, és koppig rakott csomagtartóval, a hátulja teljesen ült.
A füstölés nem füstfelhőt jelent, de azt mondta, hogy látta, hogy a pályán folyamatos, egyenletes gáznál is "takarított" a kipufogó. Az előzménye az volt, hogy előzéskor, visszaváltás után erőteljes gázrataposásnál megjelent a fekete füstfelhő. Na nem olyan mindent beborító méretben, de a tükörben láttam, hogy mögöttem "nem tiszta a levegő", illetve a bal tükörben láttam fodrozódni a felhőt.

A fenti tünetek szerintem a dízelautók 80%-ánál tuti jelen vannak, legalábbis ilyen durva terhelésnél - engem csak azért érdekel, mert amikor megvettem az autót (40.000 km-rel ezelőtt) akkor még nem füstölt, akkor sem, ha odarúgtam neki.

A kérdéseim:
1. Minek a fáradását jelezheti? Porlasztócsúcsok? Turbó? Esetleg valamelyik szűrőm?
2. Lehet köze ahhoz, hogy a szokásomtól eltérően Auchan kúton tankoltam tele 400 Ft-os gázolajjal? Füstölhet azért, mert esetleg gagyi a gázolaj?
3. Kell-e, érdemes-e vele foglalkozni, ha nincs más tünet?
4. egy diag segíthet kimutatni a füstölés okát?

köszi



Elsősorban nyugalom. Euro3 vagy 4-es a gép? Ha négyes, akkor folyamatos, nem gyorsulós haladásnál nem kéne hátranézve füstöt látni, de aki mögötted jön, az láthat kis pamacsokat. Van injektortisztító lötyi, pl Wynns, használj el egy-két flakont. Ha kopnak az injektoraid, azt a csúcskorrekciós tényező nem kötelező jelleggel mutatja ki, mert ha egyformán kopnak, akkor egyformák lesznek a korrekciós értékek is. Gondolom, kiszerelni és szórásképet nézni nem akarsz, amíg lehet. Nekem 234e km-nél volt motorbajom, ki volt minden befecsi szerelve és meg lettek szakszervízben nézve, mennyiségre és szórásképre is. Legnagyobb meglepetésemre azt mondták, hogy gyári értéken vannak! Szóval ha nálad valós a 190e km, - 216-os a fúvókáid bosch számának a vége - akkor jónak kéne lenni. Mindezektől függetlenül ha tőgázt nyomok, bizony szép koromfelhőt hagyok magam után, de ez így volt 0 km-esen is. Én Euro3 vagyok, padon zöldkártyán amikor a csóka felállt a méréshez, köpött egy olyan koromfoltot, hogy azt hittem, itt a vég, de forgatva meg a határérték tizedét mérte a műszer. Szóval vegyes érzelmeim vannak a füstöléssel kapcsolatban. Alapjáraton semmi füst sincsen.


Köszi.

Netes infók alapján eléggé biztosnak tűnik, hogy az enyém (2004 20D) Euro 4-es, de részecskeszűrő ezekben nincs. Jól értesültem?
Alapjáraton valóban nincs füst, csak ha tolom neki. Még azt kell megnézetnem, hogy most, ~400 kilóval kevesebbel is füstöl-e, ha csak egyenesben tolom neki.
Az egyetlen ami bosszant az az, hogy 40.000 km-rel ezelőtt nem füstölt, akkor sem, ha odarúgtam.
Valaki azt mondja, hogy a füst nem feltétlenül hibajel...

czellaia
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz czellaia

Újonc

Elismertség: 6% (4 pont) | Hozzászólások: 64

Elküldve: 2012. július 03. kedd, 22:11


Hasonló problémám van a múlt hét óta.Érdekes hogy nekem is az után kezdte hogy gagyi kúton tankoltam.Majdnem frászt kaptam amikor láttam a jelenséget,de be tudtam a gázolajnak ugyanis az autó ugyanúgy húzott nem volt semmi gond csak a FÜST.Gyorsan mentem a shellre és tankoltam a legtutibbat.A jelenség enyhült de meg maradt és közben kigyulladt a motor diagnosztika lámpa.Majdnem össze rosáltam magamGyorsan hívtam Hantos Ricsit hogy had menjek hozzá és tegyük fel a gépre.Megnézte és meg nyugtatott hogy a lamdaszonda a bűnös.Egyénként Ricsihez igyekezve elaludt a motor hiba jelző lámpa,viszont elkezdet egyenletes gáznál picit rángatni.Sajnos csak jövő hétre tudott idő pontot adni.Rem nem lesz semmi gond.

Üdv:czellaia

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2012. július 03. kedd, 20:14


Coyote írta: Tegnap értem haza a horvátoktól, és a mögöttem jövő haver szólt, hogy füstöl az autó.
4 (ebből kettő nehéz) személlyel mentem, és koppig rakott csomagtartóval, a hátulja teljesen ült.
A füstölés nem füstfelhőt jelent, de azt mondta, hogy látta, hogy a pályán folyamatos, egyenletes gáznál is "takarított" a kipufogó. Az előzménye az volt, hogy előzéskor, visszaváltás után erőteljes gázrataposásnál megjelent a fekete füstfelhő. Na nem olyan mindent beborító méretben, de a tükörben láttam, hogy mögöttem "nem tiszta a levegő", illetve a bal tükörben láttam fodrozódni a felhőt.

A fenti tünetek szerintem a dízelautók 80%-ánál tuti jelen vannak, legalábbis ilyen durva terhelésnél - engem csak azért érdekel, mert amikor megvettem az autót (40.000 km-rel ezelőtt) akkor még nem füstölt, akkor sem, ha odarúgtam neki.

A kérdéseim:
1. Minek a fáradását jelezheti? Porlasztócsúcsok? Turbó? Esetleg valamelyik szűrőm?
2. Lehet köze ahhoz, hogy a szokásomtól eltérően Auchan kúton tankoltam tele 400 Ft-os gázolajjal? Füstölhet azért, mert esetleg gagyi a gázolaj?
3. Kell-e, érdemes-e vele foglalkozni, ha nincs más tünet?
4. egy diag segíthet kimutatni a füstölés okát?

köszi



Elsősorban nyugalom. Euro3 vagy 4-es a gép? Ha négyes, akkor folyamatos, nem gyorsulós haladásnál nem kéne hátranézve füstöt látni, de aki mögötted jön, az láthat kis pamacsokat. Van injektortisztító lötyi, pl Wynns, használj el egy-két flakont. Ha kopnak az injektoraid, azt a csúcskorrekciós tényező nem kötelező jelleggel mutatja ki, mert ha egyformán kopnak, akkor egyformák lesznek a korrekciós értékek is. Gondolom, kiszerelni és szórásképet nézni nem akarsz, amíg lehet. Nekem 234e km-nél volt motorbajom, ki volt minden befecsi szerelve és meg lettek szakszervízben nézve, mennyiségre és szórásképre is. Legnagyobb meglepetésemre azt mondták, hogy gyári értéken vannak! Szóval ha nálad valós a 190e km, - 216-os a fúvókáid bosch számának a vége - akkor jónak kéne lenni. Mindezektől függetlenül ha tőgázt nyomok, bizony szép koromfelhőt hagyok magam után, de ez így volt 0 km-esen is. Én Euro3 vagyok, padon zöldkártyán amikor a csóka felállt a méréshez, köpött egy olyan koromfoltot, hogy azt hittem, itt a vég, de forgatva meg a határérték tizedét mérte a műszer. Szóval vegyes érzelmeim vannak a füstöléssel kapcsolatban. Alapjáraton semmi füst sincsen.


bmw320
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz bmw320

BMWfanatic

Elismertség: 0% (3 pont) | Hozzászólások: 478

Elküldve: 2012. július 03. kedd, 15:56


valter320d írta:
YELLOW írta:
Coyote írta: Tegnap értem haza a horvátoktól, és a mögöttem jövő haver szólt, hogy füstöl az autó.
4 (ebből kettő nehéz) személlyel mentem, és koppig rakott csomagtartóval, a hátulja teljesen ült.
A füstölés nem füstfelhőt jelent, de azt mondta, hogy látta, hogy a pályán folyamatos, egyenletes gáznál is "takarított" a kipufogó. Az előzménye az volt, hogy előzéskor, visszaváltás után erőteljes gázrataposásnál megjelent a fekete füstfelhő. Na nem olyan mindent beborító méretben, de a tükörben láttam, hogy mögöttem "nem tiszta a levegő", illetve a bal tükörben láttam fodrozódni a felhőt.

A fenti tünetek szerintem a dízelautók 80%-ánál tuti jelen vannak, legalábbis ilyen durva terhelésnél - engem csak azért érdekel, mert amikor megvettem az autót (40.000 km-rel ezelőtt) akkor még nem füstölt, akkor sem, ha odarúgtam neki.

A kérdéseim:
1. Minek a fáradását jelezheti? Porlasztócsúcsok? Turbó? Esetleg valamelyik szűrőm?
2. Lehet köze ahhoz, hogy a szokásomtól eltérően Auchan kúton tankoltam tele 400 Ft-os gázolajjal? Füstölhet azért, mert esetleg gagyi a gázolaj?
3. Kell-e, érdemes-e vele foglalkozni, ha nincs más tünet?
4. egy diag segíthet kimutatni a füstölés okát?

köszi



nem tudom a tiédben van-e rézecskeszűrő, de lehet az tisztult. azoknak jót tesz a hosszú táv és a terhelés. illetve szerint normális. mondjuk havernak, egy mazda5-ből kivették a DPF szűrőt, neki azután csinált így, nem észrevehető, de látni.


Szerintem ha nincs más tüneted nem érdemes vele foglalkozni,nekem is szokott de nem olyan vészesen csak nagy gáznál.Egy rendszertisztítást ajánlok az sosem okoz bajt nekem pl megszüntette a csörgést.Nem is füstöl ugy,én viszont csak Vpowert tankolok.




ÜDV!
Én ugyan ezzel küzdöttem! Már gázt sem mertem adni olyan füstfelhő volt mögöttem! Motorburkolat levételkor vettük észre hogy a turbócső kilyukadt! Másik rá azóta teljesen ok! Először ezeket nézzétek meg!


valter320d
autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 525d
Évjárat: 2004

státusz valter320d

BMWfanatic

Elismertség: 4% (28 pont) | Hozzászólások: 673

Elküldve: 2012. július 03. kedd, 14:16


YELLOW írta:
Coyote írta: Tegnap értem haza a horvátoktól, és a mögöttem jövő haver szólt, hogy füstöl az autó.
4 (ebből kettő nehéz) személlyel mentem, és koppig rakott csomagtartóval, a hátulja teljesen ült.
A füstölés nem füstfelhőt jelent, de azt mondta, hogy látta, hogy a pályán folyamatos, egyenletes gáznál is "takarított" a kipufogó. Az előzménye az volt, hogy előzéskor, visszaváltás után erőteljes gázrataposásnál megjelent a fekete füstfelhő. Na nem olyan mindent beborító méretben, de a tükörben láttam, hogy mögöttem "nem tiszta a levegő", illetve a bal tükörben láttam fodrozódni a felhőt.

A fenti tünetek szerintem a dízelautók 80%-ánál tuti jelen vannak, legalábbis ilyen durva terhelésnél - engem csak azért érdekel, mert amikor megvettem az autót (40.000 km-rel ezelőtt) akkor még nem füstölt, akkor sem, ha odarúgtam neki.

A kérdéseim:
1. Minek a fáradását jelezheti? Porlasztócsúcsok? Turbó? Esetleg valamelyik szűrőm?
2. Lehet köze ahhoz, hogy a szokásomtól eltérően Auchan kúton tankoltam tele 400 Ft-os gázolajjal? Füstölhet azért, mert esetleg gagyi a gázolaj?
3. Kell-e, érdemes-e vele foglalkozni, ha nincs más tünet?
4. egy diag segíthet kimutatni a füstölés okát?

köszi



nem tudom a tiédben van-e rézecskeszűrő, de lehet az tisztult. azoknak jót tesz a hosszú táv és a terhelés. illetve szerint normális. mondjuk havernak, egy mazda5-ből kivették a DPF szűrőt, neki azután csinált így, nem észrevehető, de látni.


Szerintem ha nincs más tüneted nem érdemes vele foglalkozni,nekem is szokott de nem olyan vészesen csak nagy gáznál.Egy rendszertisztítást ajánlok az sosem okoz bajt nekem pl megszüntette a csörgést.Nem is füstöl ugy,én viszont csak Vpowert tankolok.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. július 03. kedd, 14:17

Alesi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Alesi

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 7% (26 pont) | Hozzászólások: 364

Elküldve: 2012. július 03. kedd, 10:02


Coyote írta:
YELLOW írta:

nem tudom a tiédben van-e rézecskeszűrő, de lehet az tisztult. azoknak jót tesz a hosszú táv és a terhelés. illetve szerint normális. mondjuk havernak, egy mazda5-ből kivették a DPF szűrőt, neki azután csinált így, nem észrevehető, de látni.


Igen, a "kikormolást" sokszor hallottam már, de én alapból kétnaponta 100km-t ingázok Siófok-Fehérvár között, úgyhogy a kikormolás szinte folyamatos. Persze az nem kérdéses, hogy ez a tortúra keményebb volt. Fater dízelei mindig jobban mentek egy ilyen nyaralás után.


Nem csak E90-től van részecskeszűrő?

Coyote
autója adatai
Széria: Z4
Típus: E89
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 30i
Évjárat: 2009

státusz Coyote

BMWfanatic

Elismertség: 12% (171 pont) | Hozzászólások: 1417

Elküldve: 2012. július 03. kedd, 09:45


YELLOW írta:

nem tudom a tiédben van-e rézecskeszűrő, de lehet az tisztult. azoknak jót tesz a hosszú táv és a terhelés. illetve szerint normális. mondjuk havernak, egy mazda5-ből kivették a DPF szűrőt, neki azután csinált így, nem észrevehető, de látni.


Igen, a "kikormolást" sokszor hallottam már, de én alapból kétnaponta 100km-t ingázok Siófok-Fehérvár között, úgyhogy a kikormolás szinte folyamatos. Persze az nem kérdéses, hogy ez a tortúra keményebb volt. Fater dízelei mindig jobban mentek egy ilyen nyaralás után.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2012. július 03. kedd, 09:43


Coyote írta: Tegnap értem haza a horvátoktól, és a mögöttem jövő haver szólt, hogy füstöl az autó.
4 (ebből kettő nehéz) személlyel mentem, és koppig rakott csomagtartóval, a hátulja teljesen ült.
A füstölés nem füstfelhőt jelent, de azt mondta, hogy látta, hogy a pályán folyamatos, egyenletes gáznál is "takarított" a kipufogó. Az előzménye az volt, hogy előzéskor, visszaváltás után erőteljes gázrataposásnál megjelent a fekete füstfelhő. Na nem olyan mindent beborító méretben, de a tükörben láttam, hogy mögöttem "nem tiszta a levegő", illetve a bal tükörben láttam fodrozódni a felhőt.

A fenti tünetek szerintem a dízelautók 80%-ánál tuti jelen vannak, legalábbis ilyen durva terhelésnél - engem csak azért érdekel, mert amikor megvettem az autót (40.000 km-rel ezelőtt) akkor még nem füstölt, akkor sem, ha odarúgtam neki.

A kérdéseim:
1. Minek a fáradását jelezheti? Porlasztócsúcsok? Turbó? Esetleg valamelyik szűrőm?
2. Lehet köze ahhoz, hogy a szokásomtól eltérően Auchan kúton tankoltam tele 400 Ft-os gázolajjal? Füstölhet azért, mert esetleg gagyi a gázolaj?
3. Kell-e, érdemes-e vele foglalkozni, ha nincs más tünet?
4. egy diag segíthet kimutatni a füstölés okát?

köszi



nem tudom a tiédben van-e rézecskeszűrő, de lehet az tisztult. azoknak jót tesz a hosszú táv és a terhelés. illetve szerint normális. mondjuk havernak, egy mazda5-ből kivették a DPF szűrőt, neki azután csinált így, nem észrevehető, de látni.

Coyote
autója adatai
Széria: Z4
Típus: E89
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 30i
Évjárat: 2009

státusz Coyote

BMWfanatic

Elismertség: 12% (171 pont) | Hozzászólások: 1417

Elküldve: 2012. július 03. kedd, 09:35


Takiii írta:
jons írta:
Coyote írta: Tegnap értem haza a horvátoktól, és a mögöttem jövő haver szólt, hogy füstöl az autó.


A horvátoknál azért előfordul, hogy 30km-et folyamatos emelkedőn mész itt nem ez volt?
A diag nem hiszem, hogy kimutatja, főleg nem a porlasztók állapotát, mármint a szórásképre gondolok. Ha tele volt a kocsi + még nyomtad is neki lehet füst. Mindegyiknél van. Esetleg a gázolaj is belejátszhat, én mindig(90%) osannál tankolok, de a benzinnel nem volt bajom eddig.

Én azt javaslom, hogy tankolj bele azt amit eddig tankoltál (omv, vagy shell premium) és tegyél egy próbát. Ha nem füstöl akkor ez volt. Ha füstöl, akkor lehet rá kellene méretned a porlasztókra szerintem.
De ha attól nyugodtabb leszel és jársz felém, akkor attól még ránézhetünk a kocsira.


Sziasztok,

Szerintem ha nem túl nagy mértékben rossz a gázolaj, akkor egy diesel nem fütsölhet(sasjnos mo.-n elég szar ált.), ha műszakilag kifogástalan az autó, de ugye jelen esetben 10 éves és bármennyin is áll a Kmóra jobbára 200-400K Km van a járművekben!(tisztelet a kivételnek) Ezek alapján a kopás már jelentős lehet és érthető a kokszolódás, füstőlés, és bármi egyéb mechanikai probléma!

Üdv,


*A 8. évét tapossa és 192 000. kilométert, tutira (nem, mintha sokat javítana a helyzeten)

Takiii
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Takiii

Újonc

Elismertség: 9% (3 pont) | Hozzászólások: 31

Elküldve: 2012. július 03. kedd, 09:20


jons írta:
Coyote írta: Tegnap értem haza a horvátoktól, és a mögöttem jövő haver szólt, hogy füstöl az autó.


A horvátoknál azért előfordul, hogy 30km-et folyamatos emelkedőn mész itt nem ez volt?
A diag nem hiszem, hogy kimutatja, főleg nem a porlasztók állapotát, mármint a szórásképre gondolok. Ha tele volt a kocsi + még nyomtad is neki lehet füst. Mindegyiknél van. Esetleg a gázolaj is belejátszhat, én mindig(90%) osannál tankolok, de a benzinnel nem volt bajom eddig.

Én azt javaslom, hogy tankolj bele azt amit eddig tankoltál (omv, vagy shell premium) és tegyél egy próbát. Ha nem füstöl akkor ez volt. Ha füstöl, akkor lehet rá kellene méretned a porlasztókra szerintem.
De ha attól nyugodtabb leszel és jársz felém, akkor attól még ránézhetünk a kocsira.


Sziasztok,

Szerintem ha nem túl nagy mértékben rossz a gázolaj, akkor egy diesel nem fütsölhet(sasjnos mo.-n elég szar ált.), ha műszakilag kifogástalan az autó, de ugye jelen esetben 10 éves és bármennyin is áll a Kmóra jobbára 200-400K Km van a járművekben!(tisztelet a kivételnek) Ezek alapján a kopás már jelentős lehet és érthető a kokszolódás, füstőlés, és bármi egyéb mechanikai probléma!

Üdv,

Coyote
autója adatai
Széria: Z4
Típus: E89
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 30i
Évjárat: 2009

státusz Coyote

BMWfanatic

Elismertség: 12% (171 pont) | Hozzászólások: 1417

Elküldve: 2012. július 03. kedd, 09:08


jons írta:
Coyote írta: Tegnap értem haza a horvátoktól, és a mögöttem jövő haver szólt, hogy füstöl az autó.


A horvátoknál azért előfordul, hogy 30km-et folyamatos emelkedőn mész itt nem ez volt?
A diag nem hiszem, hogy kimutatja, főleg nem a porlasztók állapotát, mármint a szórásképre gondolok. Ha tele volt a kocsi + még nyomtad is neki lehet füst. Mindegyiknél van. Esetleg a gázolaj is belejátszhat, én mindig(90%) osannál tankolok, de a benzinnel nem volt bajom eddig.

Én azt javaslom, hogy tankolj bele azt amit eddig tankoltál (omv, vagy shell premium) és tegyél egy próbát. Ha nem füstöl akkor ez volt. Ha füstöl, akkor lehet rá kellene méretned a porlasztókra szerintem.
De ha attól nyugodtabb leszel és jársz felém, akkor attól még ránézhetünk a kocsira.

Ok köszi!
Igazad van, előbb rámegyek az egyszerűbb tesztre, másik gázolaj (azt már tankoltam) és "terheletlen" állapot - oszt meglátjuk.


jons
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz jons

BMWfanatic

Elismertség: 20% (254 pont) | Hozzászólások: 1224

Elküldve: 2012. július 03. kedd, 08:58


Coyote írta: Tegnap értem haza a horvátoktól, és a mögöttem jövő haver szólt, hogy füstöl az autó.


A horvátoknál azért előfordul, hogy 30km-et folyamatos emelkedőn mész itt nem ez volt?
A diag nem hiszem, hogy kimutatja, főleg nem a porlasztók állapotát, mármint a szórásképre gondolok. Ha tele volt a kocsi + még nyomtad is neki lehet füst. Mindegyiknél van. Esetleg a gázolaj is belejátszhat, én mindig(90%) osannál tankolok, de a benzinnel nem volt bajom eddig.

Én azt javaslom, hogy tankolj bele azt amit eddig tankoltál (omv, vagy shell premium) és tegyél egy próbát. Ha nem füstöl akkor ez volt. Ha füstöl, akkor lehet rá kellene méretned a porlasztókra szerintem.
De ha attól nyugodtabb leszel és jársz felém, akkor attól még ránézhetünk a kocsira.