Neo78
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 525d
Évjárat: 2007

státusz Neo78

Törzsvendég

Elismertség: 5% (9 pont) | Hozzászólások: 178

Elküldve: 2009. június 11. csütörtök, 13:51


Viszont sokban fugg az egész az uzemanyag minoségétol is!!! Nekem mindíg fustol a Shell-es dízel extrától, viszont az Avanati-s dízeltol, ami koztudottan OMV uzemanyag szinte elenyészo a fustmennyiség.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Macsek

Újonc

Elismertség: 3% (3 pont) | Hozzászólások: 78

Elküldve: 2009. június 11. csütörtök, 13:45


Végig olvastam a hozzászólásokat,az utolsó irományom óta!
Nagyjábol,mindenkinél ugyanazok a betegségre utaló jelek!
Sajnos,még csak ma tudom az autót letenni a szerelõmél,és csak jövõhéten leszek okosabb befecskendezõ ügyben!
Én azt tudom mondani mindenkinek,hogy a fekete kormolás biztosan nem turbó probléma!!!Az enyémen vadonatt ujj van kb 20000km-el!És mégis kormol,de igen rendesen!!!!És azt a bizonyos kerepelõ hangot is adja,amit én eddig azt hitem ez természetes a BMW-nél!De tudomásomra hozták,hogy nem az!
Van itt aki turbo problémával küzd!Neki azt tudom javasolni,hogy minél elõbb vigye szerelõhöz,mert az én kék füstölésem 450.000be került!Nekem csak hideg motornál produkálta a kék pamacsot!Az észrevételtõl kb 1500-2000km bírt és elájult a turbom!!!!!Ajánlatos a kartergáz szûrõt megnézni,az eldugulása okozhatja a kék füstöt,és az olaj és a szûrõ cseréjével kiküszöbölhetõ a csere!!!

státusz lajosh

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 33

Elküldve: 2009. június 11. csütörtök, 13:16


A porlasztócsúcsok kiszerelésével vigyázzatok. Karbon vagy hogy hívják a szemetet, ami összegyûlik porlasztócsúcsok körül, visszapotyognak a motorba. Haverom taccsra tett így egy 320D-t.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Petike

BMWfanatic

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 859

Elküldve: 2009. június 11. csütörtök, 09:41


Nos srácok!

Én múlt héten cseréltettem ki mind a 4 porlasztómat, 2002-es a verdám, 200e km körüli futásteljesítménnyel. Nálam a tünetek a következõk voltak:

-gyorsításkor kormolt rendesen a kicsike, ezzel nem is lett volna baj, diesel, nem mai gyerek és még chippelt is...

-viszont, amitõl szétb..ott az ideg, gyorsításkor csattogó hang jött a motor felõl (ilyen tak-tak-tak szerû hang, ami a fordulatszám novekedésével gyorsult).

Megúntam, porlasztók kicserél, eredmény: kormolás színte 0, és csattogás megszûnt, motor még csur hidegen is sokkal egyenletesebben és csendesebben jár.

üdv:

petike

Chipcad777
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Chipcad777

Fórumlakó

Elismertség: 1% (5 pont) | Hozzászólások: 290

Elküldve: 2009. június 11. csütörtök, 09:29


hil írta:
Chipcad777 írta: De ha alapjáraton rajta a gép (szervízben) és látszik,h hibátlanok a csúcsok, mert a diagnosztika azt mutatja, akkor is lehet,h szar?

A diagnosztika nem tudja figyelni azt, hogy a porlasztó csúcsnak milyen a szórásképe, nagyjából csak azt, hogy kb mekkora nyomáson nyit ki. Korrekt vizsgálathoz azokat ki kell szerelni, aztán van egy mérõ készülék, amibe beteszik. Ez többféle is van. Az egyik, de az alapelv mindegyiknél egyforma kb. Szóval megnyomják a porlasztót megfelelõ (kb 100-200bar) nyomású gázolajjal. A szelepnek (mindegyiknél) közel azonos nyomáson kell nyitnia és akkor megindul a porlasztás. Itt nem mindegy, hogy hogyan terít a permet, mert lehet, hogy rá van égve a kox a csúcsra és ezért ferdén terít, esetleg csak spriccel. Na ezt nem tudja mérni a diag progi. Amennyiben pl ferdén szór a dugattyú nem megfelelõ helyére, akkor képes szétolvasztani a dugó tetejét. mert a dugó tetején ki van alakítva egy örvénykamra szerû dolog, annak a közepére kell, hogy szorjon, ami tovább keveri a cuccot. Ha nem középre szór, akkor van a baj, mert akkor máshogy indul és alakul ki az égés.
hil


Köszi szépen hil a kimerítõ választ, akkor be kell méretnem nekem is mindenképpen.
Köszi mégegyszer mindenkinek....

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2009. június 11. csütörtök, 06:14


Chipcad777 írta: De ha alapjáraton rajta a gép (szervízben) és látszik,h hibátlanok a csúcsok, mert a diagnosztika azt mutatja, akkor is lehet,h szar?

A diagnosztika nem tudja figyelni azt, hogy a porlasztó csúcsnak milyen a szórásképe, nagyjából csak azt, hogy kb mekkora nyomáson nyit ki. Korrekt vizsgálathoz azokat ki kell szerelni, aztán van egy mérõ készülék, amibe beteszik. Ez többféle is van. Az egyik, de az alapelv mindegyiknél egyforma kb. Szóval megnyomják a porlasztót megfelelõ (kb 100-200bar) nyomású gázolajjal. A szelepnek (mindegyiknél) közel azonos nyomáson kell nyitnia és akkor megindul a porlasztás. Itt nem mindegy, hogy hogyan terít a permet, mert lehet, hogy rá van égve a kox a csúcsra és ezért ferdén terít, esetleg csak spriccel. Na ezt nem tudja mérni a diag progi. Amennyiben pl ferdén szór a dugattyú nem megfelelõ helyére, akkor képes szétolvasztani a dugó tetejét. mert a dugó tetején ki van alakítva egy örvénykamra szerû dolog, annak a közepére kell, hogy szorjon, ami tovább keveri a cuccot. Ha nem középre szór, akkor van a baj, mert akkor máshogy indul és alakul ki az égés.
hil

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2009. június 10. szerda, 20:34


SoundkeY írta: Hol meressuk be a csucsokat ?
( pl itt tuti tudnak merni csak kerdes hol "profik" http://www.teljesitmenymeres.hu/common_rail.html )

itt foglalkoznak felujitassal is, csinalt mar vki ilyet ?


Elvileg szinte mindegyik BOSCH mûhely meg tudja csinálni, amelyik beruházott a spéci padba. A befecskendezõk felújíthatóak, de pl a múltkorában is láttam vagy a duen-en vagy a racingbazarban 35-ért árult vadiúj fúvókát.

Mérget nem vennék rá, hogy az emelt gázolajnyomás, amit a tuning csinált, nem segített be a csúcsok tönkremenetelének felgyorsulásában. Dehát segíthet a f@sza magyar gázolaj, a sok km , etc.


SoundkeY

státusz SoundkeY

BMWfanatic

Elismertség: 3% (40 pont) | Hozzászólások: 1255

Elküldve: 2009. június 10. szerda, 20:26


Nalam laptopon merve "gyengebb" az 1. porlasztom. Ez azt jelenti hogy OBDre dugba vmi laptopos progival mutatja 4 csik az allapotot.
Az eleje es vege piros , kozepe zold mind a negynel.

Nalam az 1. porlasztonal a zold vege fele van de meg nem a pirosba.......
Pamacs van gazadasra de nem extrem nagy, inkabb csak este/szurkuletbe latom ha vilagitanak ram hatulrol.

Chipcad777
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Chipcad777

Fórumlakó

Elismertség: 1% (5 pont) | Hozzászólások: 290

Elküldve: 2009. június 10. szerda, 20:23


De ha alapjáraton rajta a gép (szervízben) és látszik,h hibátlanok a csúcsok, mert a diagnosztika azt mutatja, akkor is lehet,h szar?

SoundkeY

státusz SoundkeY

BMWfanatic

Elismertség: 3% (40 pont) | Hozzászólások: 1255

Elküldve: 2009. június 10. szerda, 20:13


Hol meressuk be a csucsokat ?
( pl itt tuti tudnak merni csak kerdes hol "profik" http://www.teljesitmenymeres.hu/common_rail.html )

itt foglalkoznak felujitassal is, csinalt mar vki ilyet ?

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2009. június 10. szerda, 19:54


Az a baj, hogy a dizel motorokat nem igazán közlekedésre találták ki. Annak halála a városi dugóban történõ alapjárati pöfögés, mert a befecskendezõ fúvókákra kirakódik a kox, máshova fogja porlasztani a tüzelõ anyagot és az eredmény, az , amit az elõttem író megírt. Mindez kihegyezett motoroknál különösen problémás.

Tudom, ezért sokan meg fognak köpködni, lesznek ellen vélemények, sokan nem fognak egyet érteni velem, de a tények, azok tények, vitázni ebben nem kivánok ebben......
hil

szigiimi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2006

státusz szigiimi

Törzsvendég

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 192

Elküldve: 2009. június 10. szerda, 19:27


Nem akarok senkit félrevezetni, én csak a sajnát esetemet írom le. Nekem is hasonló problémám volt, gyorsításnál hatalmasat kormolt. Átnézettem géppel, semmi hibakód, olaj rendben,fogyasztás jó, megy mint állat, csak füstöl mint barom. Abban maradtunk, hogy biztos a tuning miatt van.Kb 1 hónapja az autópáján nagy tempónál meghalt a vas. Autómentõvel haza, /biztos a turbó halt meg/, turbó le,átnéz és kiderült h a turbó jó volt addig amíg a motorból valami át nem ment rajta. Na motor szét, és hát nem kívánom senkinek... 2 dugó repedt, 1 teljesen átlyukadva,szétolvadva és mindez a rossz porlasztóktól!! A leolvadt darab szétverte a hengerfejet, és a kip. szelepnél távozva szétcseszte a turbót. Javaslom minden sorstársnak, ha füstöl a gép akkor csúcsok ki és padon bevizsgálni, mert nekem most uj minden és egyáltalán nem füstöl pedig a tuning még rajta van! Gondoltam megosztom veletek, hátha segítettem ezzel valakinek.

Chipcad777
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Chipcad777

Fórumlakó

Elismertség: 1% (5 pont) | Hozzászólások: 290

Elküldve: 2009. június 10. szerda, 18:22


Köszi Barg! Ezeket gondolom ilyen részletesen majd megnézzük a szerelõvel. Mert ilyeneket nem néztünk azért.
Singletrack, részvétem, nem lehetett olcsó mulattság ....Vmit kitalál talán a szerelõm, vagyis bízok benne. Õ is magyarázott dugulásokat,h az is okozhatja. De turbo nem hiszem, mert két olajcsere között (18 000Km) a feléig se ment le a nívó...Szóval nem tudom, nagy kérdés az tény, sajnos sokmindentõl lehet, és drága mulatság végig próbálni a cseréket
Azért köszi mindkettõtöknek a gyors választ.
Én meg leírom mire jutottunk.

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2009. június 10. szerda, 18:00


singletrack írta:
Chipcad777 írta: Csá.
Elkezdett keményebben kormolni (full fekete füst) a kocsim. Észrevettem,h 2000-es fordulat alatt nem igazán indul meg rendesen, fölötte ugrik meg hirtelen, de közbe füstöl mint állat. Elvittem a szerelõmhöz, ráakasztottuk gépre. Injektorok hibátlanok teljesen, (csodálkoztunk is ) Légtömegmérõre nem jelez hibát, turbo ok. Igazából nem tudott sokmindent mondani a szerelõ, pénteken szétszedik. Ja és ami még érdekes, h megnéztük álló helyzetben nem füstöl semmit, csak terhelés alatt (menet közben), huzattuk kicsit álló helyzetben és semmi füst. Szerinte vmi üzemanyag ellátási probléma lehet ...Annyit írt a gép,h vmikor egy hete üzemmeleg állapotba egy pillanatra induláskor alacsony volt a nyomás ...de máskor nem...Valaki esetleg találkozott már ilyennel? Bocsi a hosszú dumáért, de érdekel a dolog,h mi lehet.
De annak örülök,h injektorok rendbe vannak, mert attól paráztam ....

Köszi a válaszokat elõre is!
üdv: Bálint


Nekem is csak terheléskor füstöl! de én feladtam a hibakeresést, miután az injektorokat és a légtömegmérõt is már kicseréltem. gyanítom hogy a turbo, de majd mondd el, hogy ti mire jutottatok!


Hát, ha minden jó, úgymint légtömegmérõ, turbó - turbónyomásmérõ órával mérve, nem MAP szenzoron, befecskendezõfúvókák, kis hûlle szenzorok, mint gázolajhõfok, szívócsõhõfok, etc, akkor még dugulhat a katalizátor is, vagy sérült vagy a kipufogó dugul a koromtól.

státusz singletrack

Fórumlakó

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 261

Elküldve: 2009. június 10. szerda, 16:34


Chipcad777 írta: Csá.
Elkezdett keményebben kormolni (full fekete füst) a kocsim. Észrevettem,h 2000-es fordulat alatt nem igazán indul meg rendesen, fölötte ugrik meg hirtelen, de közbe füstöl mint állat. Elvittem a szerelõmhöz, ráakasztottuk gépre. Injektorok hibátlanok teljesen, (csodálkoztunk is ) Légtömegmérõre nem jelez hibát, turbo ok. Igazából nem tudott sokmindent mondani a szerelõ, pénteken szétszedik. Ja és ami még érdekes, h megnéztük álló helyzetben nem füstöl semmit, csak terhelés alatt (menet közben), huzattuk kicsit álló helyzetben és semmi füst. Szerinte vmi üzemanyag ellátási probléma lehet ...Annyit írt a gép,h vmikor egy hete üzemmeleg állapotba egy pillanatra induláskor alacsony volt a nyomás ...de máskor nem...Valaki esetleg találkozott már ilyennel? Bocsi a hosszú dumáért, de érdekel a dolog,h mi lehet.
De annak örülök,h injektorok rendbe vannak, mert attól paráztam ....

Köszi a válaszokat elõre is!
üdv: Bálint


Nekem is csak terheléskor füstöl! de én feladtam a hibakeresést, miután az injektorokat és a légtömegmérõt is már kicseréltem. gyanítom hogy a turbo, de majd mondd el, hogy ti mire jutottatok!