autója adatai
Széria: 3
Típus: E91 LCI
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2009

státusz viktor

Fórumlakó

Elismertség: 14% (33 pont) | Hozzászólások: 228

Elküldve: 2007. augusztus 16. csütörtök, 08:23


Loti írta: Elsõ nekifutásra nekem is a kipufogó tûnt rossznak valahol, de mondjuk a cserélt alkatrészek nem ártottak. Jó lenne, ha orvosolni lehetne ezt is mert télen ez így nem lesz jó. Neked volt már ilyen?


Igen volt már ilyen.
a vége az lett, hogy az utas térben meg lehetett fulladni 2 perc után. Ahogy nõtt a lyuk úgy kezdett el gyengülni az autó (elveszett a nyomaték). A motor térben füst gomolygott, mivel ez a csõ szakasz a motortér vége alatt található. de nem látod mert a fenékborítás eltakarja. így csak fölfelé tud távozni ott meg a szellõzõ ventilátor pont beszívja.
nézd meg kivel, csináltatod. nekem a turbóba bele törték a csavart és csak úgy lehetett ki szedni, hogy a turbót leszedtük. ahhoz meg a fél motort szét kellet szedni, mert nem lehet hozzá férni. (a turbót is szét kellet szedni) Nálam is egy hosszú túra után jelentkezett (2000 km)
Szerintem ne vacakolj vele, ez lesz a gond

státusz Loti

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 47

Elküldve: 2007. augusztus 15. szerda, 22:19


Ennek az egésznek az a lényege, hogy felejtsük el az utastér keringetését. Tulajdonképpen nem is lényeges. A motortérben, ha nem megy a klima érezni a gáz szagot. (Természetesen az utastérbe a motortérbõl került a szag be.) De, ha te ki se veszed a fejed és megkérsz valakit, hogy nyomja be a klima gombot abban a pillanatban megszûnik a gázszag. Kezdem kapizsgálni, hogy a részecskeszûrõben lévõ lerakodásokhoz nem elég a hõ, hogy elégjen. És plussz teljesítményre van szükség, hogy mindez bekövetkezhessen.
Mindenkinek ajánlom, hogy olvassa el a cikket a totalcaron mert tanulságos. Az más kérdés, hogy ezt senki nem említi soha. No meg hát azt se igazán tudom, hogy lehet-e tisztítani ezen a típuson is a szûrõt avagy nem. Mert egy idõ után már nem fog tudni. http://totalcar.hu/magazin/technika/reszecskesz2/

státusz muriel

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2007. augusztus 15. szerda, 21:15


de mi köze van a korom kiégetésének az utastérben levõ büdöshöz?

ha klíma nélkül használod a ventillátort (elõtte nem volt bekapcsolva jó ideig a klíma), akkor is uolyan intenzitású a szag (mint klímahasználat után)?

státusz Loti

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 47

Elküldve: 2007. augusztus 15. szerda, 20:19


Na szóval érdekes dolgot olvastam ezzel az egész témával kapcsolatban. Úgy tûnik, hogy ez lehet, hogy normális jelenség. Én városban használtam az autót sokat. Még nem értem egészen mi is itt a lényeg, de azt kapisgálom, hogy az autó, ha alapjáraton ketyeg és nem megy semmi nem éget normálisan és kormol. Na és ezt a kormolást csakis nagyobb teljesítménnyel lehet eltávolítani. Pl minél több mindent bekapcsol a computer vagy nem tudom mi. Itt jegyzem meg, hogy nekem az ablakfûtés kétszer bekapcsolt abszolut magától. Fogalmam se volt miért. Azt hittem én voltam hülye és bekapcsoltam. De nem. A lényeg az, ha nincs elég terhelés nincs megfelelõ égés. Hihetetlen. Magyarán lekormolódik az egész. Itt egy kis szakirodalom:

A legnagyobb probléma a városban tötyörgõ autókkal van. Alapjáraton vagy lépésben haladva annyira kevés üzemanyagot égetnek el, hogy a teljes kipufogórendszer kihûl, beleértve a katalizátort is. A hideg katalizátor pedig nem oxidál semmit se, tehát nem is melegszik. A kérdés: hogyan égessünk el több üzemanyagot, ha egyszer a sofõr nem nyomja a gázt?

Évtizedek óta azon izzadnak a fejlesztõmérnökök, hogyan lehet minél kevesebbet fogyasztó, jobb hatásfokú motorokat tervezni. És most eljött a pillanat. Mondhatni a rendszerváltás. Az új jelszó: rontsuk a hatásfokot! Fecskendezzünk be az optimális idõponttól lehetõ legtávolabb! Csukjuk be a fojtószelepet, hadd szívjon az a motor! Sõt kapcsoljuk be a klímát, az izzítógyertyát és a hátsó ablak fûtését is. Mindent, amitõl rosszabbul megy, és többet fogyaszt a motor. És lõn. A fogyasztás (és így a hõmérséklet) pillanatok alatt másfélszeresére emelkedik.
(totalcar)

Érdekes a cikk. Lehet, hogy ez a megoldás?

státusz Loti

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 47

Elküldve: 2007. augusztus 15. szerda, 19:24


Na, de ez így akkor normális? Vagy a szenzor nem mûködik normálisan? Neked is jött a gázszag?

státusz collins

BMWfanatic

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 445

Elküldve: 2007. augusztus 15. szerda, 19:11


Loti írta: Igen, tudom, hogy a klimának is van egyfajta szaga, de szerintem a motortérnél ezt nem kellene érezni csak bent. Meg azért ez inkább gázszagnak tûnik. Én abszolut nem értem az egészet. Nekem igazából az sem egészen tiszta, hogy a klima, ha megy, hogy semlegesíti a kipufogószagot. Biztos az is be van vezetve a kipufogóba vissza


ezt pont a multkor kérdeztem meg a szerelõmtõl. azt mondta, hogy egy szenzor nézi a CO tartalmat.

státusz Loti

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 47

Elküldve: 2007. augusztus 15. szerda, 19:00


Igen, tudom, hogy a klimának is van egyfajta szaga, de szerintem a motortérnél ezt nem kellene érezni csak bent. Meg azért ez inkább gázszagnak tûnik. Én abszolut nem értem az egészet. Nekem igazából az sem egészen tiszta, hogy a klima, ha megy, hogy semlegesíti a kipufogószagot. Biztos az is be van vezetve a kipufogóba vissza


státusz muriel

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2007. augusztus 15. szerda, 18:44


Akkor is büdös van ha elõtte nem ment a klíma?
Egészen biztosan kipufogószag? A berohadt klímának is lehet hasonlóan szúrós szaga, ami akkor érzõdik ha elõtte be volt kapcsolva a hûtés (gondolom vizet kap a gomba).

státusz Loti

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 47

Elküldve: 2007. augusztus 15. szerda, 18:00


Elsõ nekifutásra nekem is a kipufogó tûnt rossznak valahol, de mondjuk a cserélt alkatrészek nem ártottak. Jó lenne, ha orvosolni lehetne ezt is mert télen ez így nem lesz jó. Neked volt már ilyen?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E91 LCI
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2009

státusz viktor

Fórumlakó

Elismertség: 14% (33 pont) | Hozzászólások: 228

Elküldve: 2007. augusztus 15. szerda, 17:53


Valszeg a kipufogó felxi csõvel lesz a baj, kiéget a nagy kocsikázásban. 5000 ft az alkatrész, csak macerás a cseréje.
Amikor a klíma megy, azért nem érzed mert a kipufogógáz büdös és koszos része kicsapódik a párával együtt a levegõbõl. majd szépen ki folyik a kocsi alján.
Jó buli volt ez a kartergázszûrõs történet A szerelõnek mindegy, nem õ fizeti, lehet bátran próbálkozni más zsebére.

státusz Loti

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 47

Elküldve: 2007. augusztus 15. szerda, 15:42


Sziasztok!
Na ezt fejtse meg valaki! A következõ a történet.
Most jöttünk haza nyaralásból, sokat mentünk a kocsival (318d), kb 5200 km. Miután hazaértünk kicsit hüvösebb napok voltak kikapcsoltam a klimát. Ekkor aránylag erõs kipufogógáz szag jött be az utastérbe. A motorházban pedig a homlokfalhoz közel lehetett érezni a legjobban. A szervizben a computer kiadta, hogy a kartergáztömítést ki kell cserélni. Mondom ok, plussz akkor már a levegõszûrõt is kértem. Ez meg is történt, majd hazajövet ment a klima nem volt semmi. De abban a pillanatban, ahogy kikapcsoltam megint lehet érezni. De nem csak az utastérben, mert leellenõriztem, hanem ugyanezt csinálja a motortérben. Bekapolt klimánál abszolut semmi, ahogy kikapcsolom kipufogógáz szag lesz. Most nem tudom, hogy nem mentem-e még azért keveset a csere óta vagy ez egy normál jelenség-e. Persze azért nem fulladok meg a gázban belül HELP

ute107
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2001

státusz ute107

BMWfanatic

Elismertség: 6% (64 pont) | Hozzászólások: 1056

Elküldve: 2007. augusztus 14. kedd, 15:55


Nekem-8 írta: A fenti "venti nyikorgást" meg kéne nézni, lehet beszorult a venti, nem kap elég infót a vezérlõ, vagyis elég levegõt és így nem tudja pontosan érzékelni a benti hõfokot. Ennek következménye hogy tolja a hideget, aztán meg nem...
Én megolajzotam és kifujattam, jó sok por lerakódik, ami megint nem könnyíti meg a vezérlõ dolgát...


Nem a benti hõfokkal van a baj szerintem, mivel lehet hallani, hogy a ventivel van a baj, mert ahogy fúj úgy lehet hallani. És nem magától állítgatja azt. Lehet tényleg csak beszorult. Köszi a segítséget, holnap kiderül mi a gond...Köszi

Nekem-8
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Nekem-8

BMWfanatic

Elismertség: 0% (4 pont) | Hozzászólások: 439

Elküldve: 2007. augusztus 14. kedd, 08:10


A fenti "venti nyikorgást" meg kéne nézni, lehet beszorult a venti, nem kap elég infót a vezérlõ, vagyis elég levegõt és így nem tudja pontosan érzékelni a benti hõfokot. Ennek következménye hogy tolja a hideget, aztán meg nem...
Én megolajzotam és kifujattam, jó sok por lerakódik, ami megint nem könnyíti meg a vezérlõ dolgát...

autója adatai
Széria: 3
Típus: E91 LCI
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2009

státusz viktor

Fórumlakó

Elismertség: 14% (33 pont) | Hozzászólások: 228

Elküldve: 2007. augusztus 14. kedd, 08:05


Helló.
Ventilátor szabályzó pótmétert kell kicserélni és kb. 21-24 ezer forint.
(a kesztyütartó mögött van)

ute107
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2001

státusz ute107

BMWfanatic

Elismertség: 6% (64 pont) | Hozzászólások: 1056

Elküldve: 2007. augusztus 13. hétfő, 22:02


Sziasztok!

Egyik napról a másikra, a (digit.klímás) belsõ ventillátorom hülye nyikorgó hangot adott, majd ki és be kapcsolgattam, és szerencsére megjavult.

Rá egy hétre, pedig minden fokozaton egyszer erõsebben egyszer meg gyengébben fújja a levegõt.
Azért találom furcsának mert a legerõsebb fokozaton meg tükéletesen fújja a levegõt????!!! Számomra ez érthetetlen.
Régen a Ladákon így szokott jelentkezni mikor csapágyas lett a ventillátor. De az 1-2 órán belül meghalt.

Segítségeteket elõre is köszönöm...
UTE107