autója adatai
Széria: X5
Típus: E53
Kivitel: SAV
Modell: X5 3.0d
Évjárat: 2006

státusz Arnold73

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 12

Elküldve: 2015. november 30. hétfő, 08:56


Sziasztok! Az alábbi hibára kellene egy kis segítség:
- az autó hátsó futóműve majdnem ráül a kerékre, a légrugó jól működik, a kompresszor is, de egy bizonyos szintnél megáll és nem emeli tovább. Próbálkoztunk komputeres kiolvasással, de nem kommunikál a géppel. (a legnagyobb Bosch olvasóval próbáltuk, minden részét olvasta, de ezzel nem tudott kapcsolatot létesíteni). Próbáltuk a lámpaszintezőket cserélni, ami a hátsó kereknél van, de nem oldotta meg a problémát!

Valakinek valami ötlete? Előre is köszönöm!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2006

státusz rad2

Törzsvendég

Elismertség: 5% (6 pont) | Hozzászólások: 111

Elküldve: 2009. szeptember 25. péntek, 14:17


lacaca írta: Tisztelt rad2 Egyáltalán nem kell,hogy egyetérts velem ! A lényeg,hogy amit leírtam az tény,amit pedig Te gondolsz az elméleti frázis. Mellesleg megnézném azt a személyautó kereket amelyik 3-10 tonna nyomóerõvel a "nyakában "pattogni kezd !


De miért is vitatkozok veled ezen, ha úgyis cserélem a csillapítókat idõben, (és szerintem nem csak én) tehát ha neked van igazad, hogy nem számít a csillapító fékezésnél, akkor is biztonságosan meg fogok tudni állni, de ha mégis számítana akkor is

Azért megnéznélek egy belvárosi lámpánál mit kezdenél a szar csillapítós autóddal a felgyûrt, barázdás aszfalton amikor nyomok elõtted egy satut.
Persze, tudom ez egy rendkívül extrém helyzet, csak minden második napon, akkor is csak 3x fordul elõ ilyen.

- Azon gondolkodtam, hogy a profilomban átírom a foglalkozásom betanított munkásra

hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2009. szeptember 25. péntek, 12:52


lacaca írta:
hancurozo írta:
lacaca írta: No akkor tisztázzuk. Azt a tévhitet,hogy a lengéscsillapítónak köze van a fékúthoz (kivétel az esetek 1%-a "extrém helyzet) a gyártók terjesztették el a minden szakmai tényt mellözö reklámfilmjeikkel ,a" megfelelõen buta" (betanított munkás) "szerelõk" által vagy akiket meg tudtak" gyõzni". Ugyanis normál használat mellett a lengéscsillapító gyakorlatilag egy autó teljes élettartamáig megfelelõen mûködik kb. 10-15 év - és akkor mit kezdenének azzal a rengeteg legyártott lengéscsillapítóval? A lengéscsillapító az autó stabilitásáért "felelõs" alkatrészek csoportjába tartozik és annyi köze van a fékúthoz mint PL a segédkormánymûnek.
Tehát,hogy mindenki értse- az autózás kényelmesebbé tétele érdekében "lap "" spirál" és torziós rugókat építettek be ,hogy az utazók minél kevésbé érezzék a kerekek által a karosszériához továbbított út egyenetlenségeket ,rövid rázkódásokat.Ezek elnyelték vagy meghosszabbították( idõben) az amplitudót, viszont túlzott esetekben instabillá tették a jármûvet.Ezen káros lengések csillapítására fejlesztették ki a LENGÉSCSILLAPÍTÓT ami a fent leírtakon kívül még az úttartásban és a kanyarstabilitásban vállal komoly szerepet!
Mivel a lengéscsillapító egy irányba mûködik éspedig a kaszninak az úttesttõl való távolodását hivatott lassítani(megakadályozni ?) ezért ha magad elé képzelsz egy fékezõ hatás alatt lévõ autót láthatod,hogy a kaszni súlypontja teljes saját és terhelt súlyával együtt a mozgás és ezen keresztül az úttest irányába mozdul !! És most gondolkozz!-Mit is csinál ilyenkor a lengéscsillapító? :
ezek szrint én is "a" megfelelõen buta" (betanított munkás) "szerelõk"" közé tartozok, de ekkora hülyeséget még nem hallotam. nézz utána , hogy mennyi köze van a fékúthoz a lengéscsillapító állapotának. nagyon sok!




Erre csak azt tudom mondani,ha szerinted az általad idézetként belinkelt írásom nem igaz (a lengéscsillapító mûködése) akkor neked kell utánanézni egyes dolgoknak mert nem vagy tisztában a .-Hogy hova tartozol? Akinek nem inge .....................
a lengéscsillapító 2 irányba mûködik igaz, a rugó kirugózásánál csillapít erõsebben. tisztában vagyok a definíciókkal!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz lacaca

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (8 pont) | Hozzászólások: 355

Elküldve: 2009. szeptember 25. péntek, 10:35


hancurozo írta:
lacaca írta: No akkor tisztázzuk. Azt a tévhitet,hogy a lengéscsillapítónak köze van a fékúthoz (kivétel az esetek 1%-a "extrém helyzet) a gyártók terjesztették el a minden szakmai tényt mellözö reklámfilmjeikkel ,a" megfelelõen buta" (betanított munkás) "szerelõk" által vagy akiket meg tudtak" gyõzni". Ugyanis normál használat mellett a lengéscsillapító gyakorlatilag egy autó teljes élettartamáig megfelelõen mûködik kb. 10-15 év - és akkor mit kezdenének azzal a rengeteg legyártott lengéscsillapítóval? A lengéscsillapító az autó stabilitásáért "felelõs" alkatrészek csoportjába tartozik és annyi köze van a fékúthoz mint PL a segédkormánymûnek.
Tehát,hogy mindenki értse- az autózás kényelmesebbé tétele érdekében "lap "" spirál" és torziós rugókat építettek be ,hogy az utazók minél kevésbé érezzék a kerekek által a karosszériához továbbított út egyenetlenségeket ,rövid rázkódásokat.Ezek elnyelték vagy meghosszabbították( idõben) az amplitudót, viszont túlzott esetekben instabillá tették a jármûvet.Ezen káros lengések csillapítására fejlesztették ki a LENGÉSCSILLAPÍTÓT ami a fent leírtakon kívül még az úttartásban és a kanyarstabilitásban vállal komoly szerepet!
Mivel a lengéscsillapító egy irányba mûködik éspedig a kaszninak az úttesttõl való távolodását hivatott lassítani(megakadályozni ?) ezért ha magad elé képzelsz egy fékezõ hatás alatt lévõ autót láthatod,hogy a kaszni súlypontja teljes saját és terhelt súlyával együtt a mozgás és ezen keresztül az úttest irányába mozdul !! És most gondolkozz!-Mit is csinál ilyenkor a lengéscsillapító? :
ezek szrint én is "a" megfelelõen buta" (betanított munkás) "szerelõk"" közé tartozok, de ekkora hülyeséget még nem hallotam. nézz utána , hogy mennyi köze van a fékúthoz a lengéscsillapító állapotának. nagyon sok!




Erre csak azt tudom mondani,ha szerinted az általad idézetként belinkelt írásom nem igaz (a lengéscsillapító mûködése) akkor neked kell utánanézni egyes dolgoknak mert nem vagy tisztában a definíciókkal .-Hogy hova tartozol? Akinek nem inge .....................

státusz Vendég

Újonc

Elismertség: 24750% (495 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2009. szeptember 25. péntek, 09:42


A rossz lengéscsillapítás következményei:

- a fékezés hatásfoka csökken
- a vonóerõ csökken
- a gumiabroncsok fokozottan és egyenetlenül kopnak (kagylósodás)
- kedvezõtlen úttartás, bólogatás pl. oldalszél esetén a gépkocsi sodródik.

A lengéscsillapítás a lengési energia hõenergiává alakítása.
A folyadéksurlódás alkalmazásával történik ez a folyamat. Különbözõ kialakítású lengéscsillapítók léteznek, de a folyamat lényegében ua.
A lengéscsillapító karakterisztikája az adott gépjármû tulajdonságait, használatát figyelembe véve kerül kialakításra. Az olaj különbözõ méretû furatokon át áramlik így csökkentve a lengést.

A gázos/olajos lengéscsillapítóban nem azért van a gáz, mert az is rugózik, és nem azért kötik össze szállításkor (különben helymegtakarítás az oka) mert az egy rugó, hanem azért tartalmaz gázt, hogy a mûködéskor a benne lévõ olaj ne tudjon habosodni! Tehát, mivel ez is lengéscsillapító, így ua. a mûködési elve, mint a többinek.

Tyetyi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 316i
Évjárat: 1997

státusz Tyetyi

BMWfanatic

Elismertség: 2% (9 pont) | Hozzászólások: 406

Elküldve: 2009. szeptember 25. péntek, 08:52


Pedig képes elpattogni. Nekem volt már rossz telóm, lehet neked is ki kellene próbálni hogy milyen azzal autózni, és akkor szerintem megértenéd ezt az egész pattogósdit. Nem úgy kell elképzelni , hogy pattog az autó mint egy focilabda, hanem érezhetõen instabilabb és az egy tengelyen levõ kerekek is különbözõ erõvel nyomódnak a talajra, tehát nem képesek ugyanakkora fékezõhatást kifejteni. A gyengébben fékezett kerék képes elcsúszni (elpattanni). Ott van még az is, ha mind a 4 lengéscsillapító rossz, akkor nagyobb fékezésnél szinte elemelkedik a hátulja, mert az elsõ tengely csontra bekoppan.
Mind1. Mindenkinek megvan a saját véleménye,de ez normális.
[url]
YouTube videó

hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2009. szeptember 25. péntek, 08:37


lacaca írta: No akkor tisztázzuk. Azt a tévhitet,hogy a lengéscsillapítónak köze van a fékúthoz (kivétel az esetek 1%-a "extrém helyzet) a gyártók terjesztették el a minden szakmai tényt mellözö reklámfilmjeikkel ,a" megfelelõen buta" (betanított munkás) "szerelõk" által vagy akiket meg tudtak" gyõzni". Ugyanis normál használat mellett a lengéscsillapító gyakorlatilag egy autó teljes élettartamáig megfelelõen mûködik kb. 10-15 év - és akkor mit kezdenének azzal a rengeteg legyártott lengéscsillapítóval? A lengéscsillapító az autó stabilitásáért "felelõs" alkatrészek csoportjába tartozik és annyi köze van a fékúthoz mint PL a segédkormánymûnek.
Tehát,hogy mindenki értse- az autózás kényelmesebbé tétele érdekében "lap "" spirál" és torziós rugókat építettek be ,hogy az utazók minél kevésbé érezzék a kerekek által a karosszériához továbbított út egyenetlenségeket ,rövid rázkódásokat.Ezek elnyelték vagy meghosszabbították( idõben) az amplitudót, viszont túlzott esetekben instabillá tették a jármûvet.Ezen káros lengések csillapítására fejlesztették ki a LENGÉSCSILLAPÍTÓT ami a fent leírtakon kívül még az úttartásban és a kanyarstabilitásban vállal komoly szerepet!
Mivel a lengéscsillapító egy irányba mûködik éspedig a kaszninak az úttesttõl való távolodását hivatott lassítani(megakadályozni ?) ezért ha magad elé képzelsz egy fékezõ hatás alatt lévõ autót láthatod,hogy a kaszni súlypontja teljes saját és terhelt súlyával együtt a mozgás és ezen keresztül az úttest irányába mozdul !! És most gondolkozz!-Mit is csinál ilyenkor a lengéscsillapító? :
ezek szrint én is "a" megfelelõen buta" (betanított munkás) "szerelõk"" közé tartozok, de ekkora hülyeséget még nem hallotam. nézz utána , hogy mennyi köze van a fékúthoz a lengéscsillapító állapotának. nagyon sok!


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz lacaca

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (8 pont) | Hozzászólások: 355

Elküldve: 2009. szeptember 24. csütörtök, 23:50


Tisztelt rad2 Egyáltalán nem kell,hogy egyetérts velem ! A lényeg,hogy amit leírtam az tény,amit pedig Te gondolsz az elméleti frázis. Mellesleg megnézném azt a személyautó kereket amelyik 3-10 tonna nyomóerõvel a "nyakában "pattogni kezd !

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2006

státusz rad2

Törzsvendég

Elismertség: 5% (6 pont) | Hozzászólások: 111

Elküldve: 2009. szeptember 24. csütörtök, 23:10


lacaca írta: No akkor tisztázzuk. Azt a tévhitet,hogy a lengéscsillapítónak köze van a fékúthoz (kivétel az esetek 1%-a "extrém helyzet) a gyártók terjesztették el a minden szakmai tényt mellözö reklámfilmjeikkel ,a" megfelelõen buta" (betanított munkás) "szerelõk" által vagy akiket meg tudtak" gyõzni". Ugyanis normál használat mellett a lengéscsillapító gyakorlatilag egy autó teljes élettartamáig megfelelõen mûködik kb. 10-15 év - és akkor mit kezdenének azzal a rengeteg legyártott lengéscsillapítóval? A lengéscsillapító az autó stabilitásáért "felelõs" alkatrészek csoportjába tartozik és annyi köze van a fékúthoz mint PL a segédkormánymûnek.
Tehát,hogy mindenki értse- az autózás kényelmesebbé tétele érdekében "lap "" spirál" és torziós rugókat építettek be ,hogy az utazók minél kevésbé érezzék a kerekek által a karosszériához továbbított út egyenetlenségeket ,rövid rázkódásokat.Ezek elnyelték vagy meghosszabbították( idõben) az amplitudót, viszont túlzott esetekben instabillá tették a jármûvet.Ezen káros lengések csillapítására fejlesztették ki a LENGÉSCSILLAPÍTÓT ami a fent leírtakon kívül még az úttartásban és a kanyarstabilitásban vállal komoly szerepet!
Mivel a lengéscsillapító egy irányba mûködik éspedig a kaszninak az úttesttõl való távolodását hivatott lassítani(megakadályozni ?) ezért ha magad elé képzelsz egy fékezõ hatás alatt lévõ autót láthatod,hogy a kaszni súlypontja teljes saját és terhelt súlyával együtt a mozgás és ezen keresztül az úttest irányába mozdul !! És most gondolkozz!-Mit is csinál ilyenkor a lengéscsillapító? :


Hogy mit csinál ilyenkor a csillapító? -nem engedi, hogy a kerekek pattogni kezdjenek és lényegesen megnõjön a fékút. Vagy te a Hungaringrõl beszélsz?
Bocsi, de egyáltalán nem értek veled egyet.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz lacaca

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (8 pont) | Hozzászólások: 355

Elküldve: 2009. szeptember 24. csütörtök, 22:51


No akkor tisztázzuk. Azt a tévhitet,hogy a lengéscsillapítónak köze van a fékúthoz (kivétel az esetek 1%-a "extrém helyzet) a gyártók terjesztették el a minden szakmai tényt mellözö reklámfilmjeikkel ,a" megfelelõen buta" (betanított munkás) "szerelõk" által vagy akiket meg tudtak" gyõzni". Ugyanis normál használat mellett a lengéscsillapító gyakorlatilag egy autó teljes élettartamáig megfelelõen mûködik kb. 10-15 év - és akkor mit kezdenének azzal a rengeteg legyártott lengéscsillapítóval? A lengéscsillapító az autó stabilitásáért "felelõs" alkatrészek csoportjába tartozik és annyi köze van a fékúthoz mint PL a segédkormánymûnek.
Tehát,hogy mindenki értse- az autózás kényelmesebbé tétele érdekében "lap "" spirál" és torziós rugókat építettek be ,hogy az utazók minél kevésbé érezzék a kerekek által a karosszériához továbbított út egyenetlenségeket ,rövid rázkódásokat.Ezek elnyelték vagy meghosszabbították( idõben) az amplitudót, viszont túlzott esetekben instabillá tették a jármûvet.Ezen káros lengések csillapítására fejlesztették ki a LENGÉSCSILLAPÍTÓT ami a fent leírtakon kívül még az úttartásban és a kanyarstabilitásban vállal komoly szerepet!
Mivel a lengéscsillapító egy irányba mûködik éspedig a kaszninak az úttesttõl való távolodását hivatott lassítani(megakadályozni ?) ezért ha magad elé képzelsz egy fékezõ hatás alatt lévõ autót láthatod,hogy a kaszni súlypontja teljes saját és terhelt súlyával együtt a mozgás és ezen keresztül az úttest irányába mozdul !! És most gondolkozz!-Mit is csinál ilyenkor a lengéscsillapító? :

státusz Vendég

Újonc

Elismertség: 24750% (495 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2009. szeptember 24. csütörtök, 22:19


hil írta:
Burns írta: Ha kézbe veszel egy lengéscsillapítót, és pl. széthúzod félig, az ott marad. Amit belinkeltél, az arról szól, hogy mekkora erõ kell ahhoz, hogy széthúzd, vagy összenyomd az adott lengéscsillapítót. Ezt szokták a rugó erejéhez hangolni.

Igen, az olajos lengéscsillapító ilyen. A gáz töltésû (bár abban is van olaj!!!), szétnyomódik, ezért is szállítják úgy az újakat, hogy szalaggal össze van erõsítve. Ha a rögzítõ szalagot levágod, akkor szétnyomódik, aminek visszanyomásához meglehetõsen nagy erõ kell. Itt kérdezem: volt már kezetekben új, gáztöltésû lengéscsillapító?
hil


Egyszerûen csak megpróbáltam szétválasztani, elmagyarázni a rugó/lengéscsillapító dolgot. Ennyi. De lehet ezt még bonyolítani ha gondolod...

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2009. szeptember 24. csütörtök, 22:02


Burns írta: Ha kézbe veszel egy lengéscsillapítót, és pl. széthúzod félig, az ott marad. Amit belinkeltél, az arról szól, hogy mekkora erõ kell ahhoz, hogy széthúzd, vagy összenyomd az adott lengéscsillapítót. Ezt szokták a rugó erejéhez hangolni.

Igen, az olajos lengéscsillapító ilyen. A gáz töltésû (bár abban is van olaj!!!), szétnyomódik, ezért is szállítják úgy az újakat, hogy szalaggal össze van erõsítve. Ha a rögzítõ szalagot levágod, akkor szétnyomódik, aminek visszanyomásához meglehetõsen nagy erõ kell. Itt kérdezem: volt már kezetekben új, gáztöltésû lengéscsillapító?
hil

státusz Vendég

Újonc

Elismertség: 24750% (495 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2009. szeptember 24. csütörtök, 21:40


gampetibor írta:
Burns írta: Ha kézbe veszel egy lengéscsillapítót, és pl. széthúzod félig, az ott marad. Amit belinkeltél, az arról szól, hogy mekkora erõ kell ahhoz, hogy széthúzd, vagy összenyomd az adott lengéscsillapítót. Ezt szokták a rugó erejéhez hangolni.


Értem köszönöm a segítséget!


Szívesen

gampetibor
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz gampetibor

BMWfanatic

Elismertség: 2% (18 pont) | Hozzászólások: 710

Elküldve: 2009. szeptember 24. csütörtök, 21:37


Burns, Tyetyi köszönöm a magyarázatot így már megértettem a linkelt részt!

gampetibor
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz gampetibor

BMWfanatic

Elismertség: 2% (18 pont) | Hozzászólások: 710

Elküldve: 2009. szeptember 24. csütörtök, 21:34


Burns írta: Ha kézbe veszel egy lengéscsillapítót, és pl. széthúzod félig, az ott marad. Amit belinkeltél, az arról szól, hogy mekkora erõ kell ahhoz, hogy széthúzd, vagy összenyomd az adott lengéscsillapítót. Ezt szokták a rugó erejéhez hangolni.


Értem köszönöm a segítséget!