Tyetyi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 316i
Évjárat: 1997

státusz Tyetyi

BMWfanatic

Elismertség: 2% (9 pont) | Hozzászólások: 406

Elküldve: 2009. szeptember 24. csütörtök, 21:32


gampetibor írta:
Burns írta:
gampetibor írta: A spirálrugó keménysége, a lengéscsillapító húzó és nyomóerejének hangolása adja a csillapítási-rugózási karakterisztikát.

Hancurozo, ezt a limkbõl vágtam ki. Ezekszerint nyom is a lengéscsillapító nem?


Nem.


Ok én nem vitatkozom oda van irva feketén fehéren. Ha valaminek nyomóerejét állitják akkor annak valamit nyomni kell azért állitanak rajta nyomoerõt nem?

Idézem én is :
"A spirálrugó keménysége, a lengéscsillapító húzó és nyomóerejének hangolása adja a csillapítási-rugózási karakterisztikát."
A rugó rugózik, és a lengéscsillapító csökkenti a rugózást. A nyomó és húzóerõ hangolás az a ki és berugózás sebességének szabályozását jelenti. Tehát lényegében nincs konkrét ereje a telónak, csak ellenállása.

gampetibor
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz gampetibor

BMWfanatic

Elismertség: 2% (18 pont) | Hozzászólások: 710

Elküldve: 2009. szeptember 24. csütörtök, 21:32


Elnézést mindenkitõl aki ugyérzi érthetelen vok vagy megbántottam, hancurozonak köszönöm a segítséget meg a linket. Lacaca meg akkor szóljon le ha a jó magyarázatot is megtudja adni az én butaságom helyett. Köszönöm

státusz Vendég

Újonc

Elismertség: 24750% (495 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2009. szeptember 24. csütörtök, 21:28


Ha kézbe veszel egy lengéscsillapítót, és pl. széthúzod félig, az ott marad. Amit belinkeltél, az arról szól, hogy mekkora erõ kell ahhoz, hogy széthúzd, vagy összenyomd az adott lengéscsillapítót. Ezt szokták a rugó erejéhez hangolni.

gampetibor
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz gampetibor

BMWfanatic

Elismertség: 2% (18 pont) | Hozzászólások: 710

Elküldve: 2009. szeptember 24. csütörtök, 21:24


Burns írta:
gampetibor írta: A spirálrugó keménysége, a lengéscsillapító húzó és nyomóerejének hangolása adja a csillapítási-rugózási karakterisztikát.

Hancurozo, ezt a limkbõl vágtam ki. Ezekszerint nyom is a lengéscsillapító nem?


Nem.


Ok én nem vitatkozom oda van irva feketén fehéren. Ha valaminek nyomóerejét állitják akkor annak valamit nyomni kell azért állitanak rajta nyomoerõt nem?

státusz Vendég

Újonc

Elismertség: 24750% (495 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2009. szeptember 24. csütörtök, 21:19


gampetibor írta: A spirálrugó keménysége, a lengéscsillapító húzó és nyomóerejének hangolása adja a csillapítási-rugózási karakterisztikát.

Hancurozo, ezt a limkbõl vágtam ki. Ezekszerint nyom is a lengéscsillapító nem?


Nem.

gampetibor
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz gampetibor

BMWfanatic

Elismertség: 2% (18 pont) | Hozzászólások: 710

Elküldve: 2009. szeptember 24. csütörtök, 21:18


lacaca írta:
gampetibor írta: A fékerõ gyengülésrõl meg csak annyit hogy ha egy bukkanón hajtasz át akkor a kasztni felfelé törekszik ijenkor a lengéscsillapító tartja,nyomja a kerekeket a talajhoz. Ha ez a nyomo erõ csökken kisebb lesz a kerék és az ut közti surlódási erõ tehát fékezéskor elcsuszhat az autó. Szerintem ez tök logikus. De mondom ezt nem én találtam ki a hasamra ütve. De megértettem amikor elmagyarázták. Ennyi.



Bocsika de te és a "szerelõ"?? fogalomzavarban vagytok ! Ez egy önhordó karosszéria és a lengéscsillapító (mit ahogy a nevében is benne van) ennek a lengését csillapítja!! A fékhez semmi köze nincs!!- a "szerelõd"?? valszeg összekeveri a teleszkóppal ami a csomagtérben vagy a motortérben van mert az valóban "nyom"!!!!


Tisztelt klubtárs!

olvasd el Te is a linket amit hancurozo betett. Ott is le van irva hogy a lengéscsillapítonak van nyomóereje. Valamint hancurozo is igazolt hogy a lengéscsillapítónak köze van a fékuthoz. Te viszont még mindig nem irtál választ a kérdésre csak a másikat fikázod. Ezt nagyon sajnálom.

gampetibor
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz gampetibor

BMWfanatic

Elismertség: 2% (18 pont) | Hozzászólások: 710

Elküldve: 2009. szeptember 24. csütörtök, 21:11


A spirálrugó keménysége, a lengéscsillapító húzó és nyomóerejének hangolása adja a csillapítási-rugózási karakterisztikát.

Hancurozo, ezt a limkbõl vágtam ki. Ezekszerint nyom is a lengéscsillapító nem?


gampetibor
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz gampetibor

BMWfanatic

Elismertség: 2% (18 pont) | Hozzászólások: 710

Elküldve: 2009. szeptember 24. csütörtök, 21:03


hancurozo írta:
gampetibor írta:
hancurozo írta:
gampetibor írta: A fékerõ gyengülésrõl meg csak annyit hogy ha egy bukkanón hajtasz át akkor a kasztni felfelé törekszik ijenkor a lengéscsillapító tartja,nyomja a kerekeket a talajhoz. Ha ez a nyomo erõ csökken kisebb lesz a kerék és az ut közti surlódási erõ tehát fékezéskor elcsuszhat az autó. Szerintem ez tök logikus. De mondom ezt nem én találtam ki a hasamra ütve. De megértettem amikor elmagyarázták. Ennyi.
nem a lengéscsillapító nyomja az úthoz a kereket hanem a rugó. ha áthajtasz 1 gödrön és szar a csillapítód a kerék felpattan és miután leérkezik úgy viselkedik mint 1 gumilabda /pattog/ a csillapító szerepe ezt a pattogást megakadályozni nem pedig a kocsit tartani. /autószerelõ szakmunkásképzõ 2. osztályos tananyag/


a pattogás meg nem ugy szünik meg hogy erõteljesen az uthoz nyomja a kereket hogy ne pattanjon vissza? És amikor éppen visszapattan az utrol a kerék a rossz csillapító miatt és te akkor fékezel akkor nem akkora a tapadás az uthoz tehát megcsuszhatsz?
be raktam 1 linket. a rosssz csillapító miatt nõ a fékút /nem is keveset/ ebben igazad van de a csillapító nem tart és nem nyom. csillapít!!


Köszönöm szépen! Akkor a lényeg amit legelöször irtam hogy csökken a fékút a rossz lengéscsillapitó miatt ezért cseréltesse ki minél hamarabb akkor valóban igaz csak a magyarázat nem volt az igazi

gampetibor
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz gampetibor

BMWfanatic

Elismertség: 2% (18 pont) | Hozzászólások: 710

Elküldve: 2009. szeptember 24. csütörtök, 20:59


lacaca írta:
gampetibor írta: A fékerõ gyengülésrõl meg csak annyit hogy ha egy bukkanón hajtasz át akkor a kasztni felfelé törekszik ijenkor a lengéscsillapító tartja,nyomja a kerekeket a talajhoz. Ha ez a nyomo erõ csökken kisebb lesz a kerék és az ut közti surlódási erõ tehát fékezéskor elcsuszhat az autó. Szerintem ez tök logikus. De mondom ezt nem én találtam ki a hasamra ütve. De megértettem amikor elmagyarázták. Ennyi.



Bocsika de te és a "szerelõ"?? fogalomzavarban vagytok ! Ez egy önhordó karosszéria és a lengéscsillapító (mit ahogy a nevében is benne van) ennek a lengését csillapítja!! A fékhez semmi köze nincs!!- a "szerelõd"?? valszeg összekeveri a teleszkóppal ami a csomagtérben vagy a motortérben van mert az valóban "nyom"!!!!


Én nem azt mondom hogy a lengéscsillapítónak közvetlen köze van a fékhez hanem közvetve. De mindegy én nem vok szerelõ nem értek hozzá, nekem mondtak valamit én továbbadtam.

hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2009. szeptember 24. csütörtök, 20:58


gampetibor írta:
hancurozo írta:
gampetibor írta: A fékerõ gyengülésrõl meg csak annyit hogy ha egy bukkanón hajtasz át akkor a kasztni felfelé törekszik ijenkor a lengéscsillapító tartja,nyomja a kerekeket a talajhoz. Ha ez a nyomo erõ csökken kisebb lesz a kerék és az ut közti surlódási erõ tehát fékezéskor elcsuszhat az autó. Szerintem ez tök logikus. De mondom ezt nem én találtam ki a hasamra ütve. De megértettem amikor elmagyarázták. Ennyi.
nem a lengéscsillapító nyomja az úthoz a kereket hanem a rugó. ha áthajtasz 1 gödrön és szar a csillapítód a kerék felpattan és miután leérkezik úgy viselkedik mint 1 gumilabda /pattog/ a csillapító szerepe ezt a pattogást megakadályozni nem pedig a kocsit tartani. /autószerelõ szakmunkásképzõ 2. osztályos tananyag/


a pattogás meg nem ugy szünik meg hogy erõteljesen az uthoz nyomja a kereket hogy ne pattanjon vissza? És amikor éppen visszapattan az utrol a kerék a rossz csillapító miatt és te akkor fékezel akkor nem akkora a tapadás az uthoz tehát megcsuszhatsz?
be raktam 1 linket. a rosssz csillapító miatt nõ a fékút /nem is keveset/ ebben igazad van de a csillapító nem tart és nem nyom. csillapít!!

hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2009. szeptember 24. csütörtök, 20:54


gampetibor írta: Figyu nekem ezt mondták. Nem akartam ezzel senkit kioktatni csak segíteni. De ha ez szerinted butaság áruld el légyszi hogy is van akkor ez hogy többet ne mondjak butaságot. Köszönöm
http://www.telostudor.hu/olajvagygaz.html

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz lacaca

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (8 pont) | Hozzászólások: 355

Elküldve: 2009. szeptember 24. csütörtök, 20:52


gampetibor írta: A fékerõ gyengülésrõl meg csak annyit hogy ha egy bukkanón hajtasz át akkor a kasztni felfelé törekszik ijenkor a lengéscsillapító tartja,nyomja a kerekeket a talajhoz. Ha ez a nyomo erõ csökken kisebb lesz a kerék és az ut közti surlódási erõ tehát fékezéskor elcsuszhat az autó. Szerintem ez tök logikus. De mondom ezt nem én találtam ki a hasamra ütve. De megértettem amikor elmagyarázták. Ennyi.



Bocsika de te és a "szerelõ"?? fogalomzavarban vagytok ! Ez egy önhordó karosszéria és a lengéscsillapító (mit ahogy a nevében is benne van) ennek a lengését csillapítja!! A fékhez semmi köze nincs!!- a "szerelõd"?? valszeg összekeveri a teleszkóppal ami a csomagtérben vagy a motortérben van mert az valóban "nyom"!!!!

gampetibor
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz gampetibor

BMWfanatic

Elismertség: 2% (18 pont) | Hozzászólások: 710

Elküldve: 2009. szeptember 24. csütörtök, 20:51


hancurozo írta:
gampetibor írta: A fékerõ gyengülésrõl meg csak annyit hogy ha egy bukkanón hajtasz át akkor a kasztni felfelé törekszik ijenkor a lengéscsillapító tartja,nyomja a kerekeket a talajhoz. Ha ez a nyomo erõ csökken kisebb lesz a kerék és az ut közti surlódási erõ tehát fékezéskor elcsuszhat az autó. Szerintem ez tök logikus. De mondom ezt nem én találtam ki a hasamra ütve. De megértettem amikor elmagyarázták. Ennyi.
nem a lengéscsillapító nyomja az úthoz a kereket hanem a rugó. ha áthajtasz 1 gödrön és szar a csillapítód a kerék felpattan és miután leérkezik úgy viselkedik mint 1 gumilabda /pattog/ a csillapító szerepe ezt a pattogást megakadályozni nem pedig a kocsit tartani. /autószerelõ szakmunkásképzõ 2. osztályos tananyag/


a pattogás meg nem ugy szünik meg hogy erõteljesen az uthoz nyomja a kereket hogy ne pattanjon vissza? És amikor éppen visszapattan az utrol a kerék a rossz csillapító miatt és te akkor fékezel akkor nem akkora a tapadás az uthoz tehát megcsuszhatsz?

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2009. szeptember 24. csütörtök, 20:54

gampetibor
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz gampetibor

BMWfanatic

Elismertség: 2% (18 pont) | Hozzászólások: 710

Elküldve: 2009. szeptember 24. csütörtök, 20:49


Figyu nekem ezt mondták. Nem akartam ezzel senkit kioktatni csak segíteni. De ha ez szerinted butaság áruld el légyszi hogy is van akkor ez hogy többet ne mondjak butaságot. Köszönöm

hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2009. szeptember 24. csütörtök, 20:47


gampetibor írta: A fékerõ gyengülésrõl meg csak annyit hogy ha egy bukkanón hajtasz át akkor a kasztni felfelé törekszik ijenkor a lengéscsillapító tartja,nyomja a kerekeket a talajhoz. Ha ez a nyomo erõ csökken kisebb lesz a kerék és az ut közti surlódási erõ tehát fékezéskor elcsuszhat az autó. Szerintem ez tök logikus. De mondom ezt nem én találtam ki a hasamra ütve. De megértettem amikor elmagyarázták. Ennyi.
nem a lengéscsillapító nyomja az úthoz a kereket hanem a rugó. ha áthajtasz 1 gödrön és szar a csillapítód a kerék felpattan és miután leérkezik úgy viselkedik mint 1 gumilabda /pattog/ a csillapító szerepe ezt a pattogást megakadályozni nem pedig a kocsit tartani. /autószerelõ szakmunkásképzõ 2. osztályos tananyag/