Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2008. december 08. hétfő, 07:47


jpinter írta: Az akkor érdekes, még ha fahrenheit, akkor is sok(k)...


De oda kell még tenni egy tizedes vesszõt, csak az a kijelzõn nem jelenik meg. Tehát a 100 az 10.0-át jelent.

státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2008. december 08. hétfő, 01:53


jpinter írta: Az akkor érdekes, még ha fahrenheit, akkor is sok(k)...
Nem lehet, hogy ez a baja? Ennek a szondája nem ez volna:

http://www.pinterjozsef.hu/dow...7_2341.png


Tano írta: A 7.1-es almenü a külsõ hõmérséklet


Kedves József!

A képen látható szenzor nemkevésbé fontos alkatrész, de mivel a töltölevegõcsövön van, nem igazán befolyásolja a vízhõfokmutatót.

A külsõ hõmérséklet szenzor pedig a bal oldali elsõ doblemezen van alul közvetlenül az elsõ kerék elött.

státusz jpinter

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 53

Elküldve: 2008. december 07. vasárnap, 23:40


Az akkor érdekes, még ha fahrenheit, akkor is sok(k)...
Nem lehet, hogy ez a baja? Ennek a szondája nem ez volna:

http://www.pinterjozsef.hu/dow...7_2341.png


Tano írta: A 7.1-es almenü a külsõ hõmérséklet


Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2008. december 07. vasárnap, 23:18


A 7.1-es almenü a külsõ hõmérséklet

státusz jpinter

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 53

Elküldve: 2008. december 07. vasárnap, 22:35


Mentem egy kört 3fokban, indulás elõtt beléptem a szerviz menübe (7).
7.0 menüpont: 83fok volt a max., ami néha (általában alacsony fordulatnál 50-60km/h-ás sebességnél visszaesett 78-79fokra.

7.1 menüpont: nem tudom ebben az almenüpontban mit jelez ki, de a garázsba beálláskor még 71-72-es értéket mutatott, majd ahogy alapjáraton járattam a motort felment egészen 100-ig.

státusz jpinter

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 53

Elküldve: 2008. december 07. vasárnap, 21:56


Szia SoundkeY,

nyáron természetesen semmi baja nem volt, hamar elérte az üzemi hõmérsékletet. Mielõtt kicseréltük volna hivatalos BMW mûszerrel néztük meg a hõmérsékletét 83foknál nem ment feljebb (88fokos a termosztát, ez rá is van ütve).

Februárban jelentkezett még elõször a hiba, Olaszországba menet Ausztriában az autópályán, ahol volt egy hosszabb lejtõ, egészen visszament majdnem a kék mezõig.

Tiszta sor, hogy diesel üzemi hõmérséklete jóval alatta van a benzines motorokénak, ezért pre-warm up - ot is beleépítenek, de ha jól tudom ilyen a 3-as szériában csak a 330d-ben van.

EGR csere után feltétlen írok!

Jocó


SoundkeY írta: jprinter:
Hat, sztem meg ki fog derulni hogy ez "ilyen".

ricsinek ( rhantos) reszletesen irtam kb u.a. mint neked es azt mondta ne foglalkozzak vele, nem valoszinu hogy rossz!
Megneztem a tikos menube a hofokot, teljesen kozepen ( kint -2 - +2 fok korul ) 70-75 fok.
dizel

Kiprobaltam 120nal kiveszem uresbe es nem hul vissza ( vki irta korabban hogy a kekig visszament )

( de erdekelne ha a masik termosztat is kicserelteted jo lesz e )


státusz jpinter

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 53

Elküldve: 2008. december 07. vasárnap, 21:47


Szia Tano,

köszönöm.
Holnap hozatok a Wallisból, este belerakatom és kiderül, remélem ez a baja. Ha teszteltem, mindenképpen visszajelzek.

Jocó


Tano írta:
jpinter írta:

másikon melyik termosztátot érted?

Jocó


Az EGR termosztát a másik, amit az ALÁBBI linken megtalálsz a 8-as számmal jelölve.



Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2008. december 07. vasárnap, 21:20


jpinter írta:

másikon melyik termosztátot érted?

Jocó


Az EGR termosztát a másik, amit az ALÁBBI linken megtalálsz a 8-as számmal jelölve.

státusz jpinter

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 53

Elküldve: 2008. december 07. vasárnap, 20:52


Szia Benten,

ez lett cserélve: http://www.pinterjozsef.hu/dow...7_2050.png

másikon melyik termosztátot érted?

Jocó



Benten írta:
jpinter írta: Sziasztok,

ahogy bejöttek a hidegebb napok, nekem is jelentkezett a probléma, miszerint nagyon lassan, kb. 8-9km városi, enyhén dugós - körutas közlekedés után érte el a vízhõmérséklet visszajelzõ a normál, teljesen közép, függõleges állapotot.

Gyári termosztát csere történt a hétvégén, friss fagyállóval feltöltve, majd légtelenítve, de a hiba ugyanaz 7fokban is. Mentem 10-12km-t, és nem érte el az üzemi hõmérsékletet a víz, sõt felüljárón lefelé gáz hozzáadása nélkül a mutató még vissza is esett kb. 1mm-t.

A mellékelt képet 7fokban 10-12km megtétele után készítettem:
http://www.pinterjozsef.hu/downloads/20081207.jpg

És most a szokásos kérdés: mi lehet a probléma?

Köszönöm elõre is a segítségetek!

Jocó


mindkét termosztátot kicseréltetted?


SoundkeY

státusz SoundkeY

BMWfanatic

Elismertség: 3% (40 pont) | Hozzászólások: 1255

Elküldve: 2008. december 07. vasárnap, 19:24


jprinter:
Hat, sztem meg ki fog derulni hogy ez "ilyen".

ricsinek ( rhantos) reszletesen irtam kb u.a. mint neked es azt mondta ne foglalkozzak vele, nem valoszinu hogy rossz!
Megneztem a tikos menube a hofokot, teljesen kozepen ( kint -2 - +2 fok korul ) 70-75 fok.
dizel

Kiprobaltam 120nal kiveszem uresbe es nem hul vissza ( vki irta korabban hogy a kekig visszament )

( de erdekelne ha a masik termosztat is kicserelteted jo lesz e )

státusz Benten

Fórumlakó

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 240

Elküldve: 2008. december 07. vasárnap, 16:48


jpinter írta: Sziasztok,

ahogy bejöttek a hidegebb napok, nekem is jelentkezett a probléma, miszerint nagyon lassan, kb. 8-9km városi, enyhén dugós - körutas közlekedés után érte el a vízhõmérséklet visszajelzõ a normál, teljesen közép, függõleges állapotot.

Gyári termosztát csere történt a hétvégén, friss fagyállóval feltöltve, majd légtelenítve, de a hiba ugyanaz 7fokban is. Mentem 10-12km-t, és nem érte el az üzemi hõmérsékletet a víz, sõt felüljárón lefelé gáz hozzáadása nélkül a mutató még vissza is esett kb. 1mm-t.

A mellékelt képet 7fokban 10-12km megtétele után készítettem:
http://www.pinterjozsef.hu/downloads/20081207.jpg

És most a szokásos kérdés: mi lehet a probléma?

Köszönöm elõre is a segítségetek!

Jocó


mindkét termosztátot kicseréltetted?

státusz jpinter

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 53

Elküldve: 2008. december 07. vasárnap, 14:13


Sziasztok,

ahogy bejöttek a hidegebb napok, nekem is jelentkezett a probléma, miszerint nagyon lassan, kb. 8-9km városi, enyhén dugós - körutas közlekedés után érte el a vízhõmérséklet visszajelzõ a normál, teljesen közép, függõleges állapotot.

Gyári termosztát csere történt a hétvégén, friss fagyállóval feltöltve, majd légtelenítve, de a hiba ugyanaz 7fokban is. Mentem 10-12km-t, és nem érte el az üzemi hõmérsékletet a víz, sõt felüljárón lefelé gáz hozzáadása nélkül a mutató még vissza is esett kb. 1mm-t.

A mellékelt képet 7fokban 10-12km megtétele után készítettem:
http://www.pinterjozsef.hu/downloads/20081207.jpg

És most a szokásos kérdés: mi lehet a probléma?

Köszönöm elõre is a segítségetek!

Jocó

státusz Benten

Fórumlakó

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 240

Elküldve: 2008. szeptember 22. hétfő, 11:15


Köszi Zotyi ... megnyugodtam, de tényleg

Zotyi35d
autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 535d
Évjárat: 2006

státusz Zotyi35d

BMWfanatic

Elismertség: 0% (8 pont) | Hozzászólások: 913

Elküldve: 2008. szeptember 22. hétfő, 10:49


Sztem semmi okod parázni én 1,5 év után 0,5l-t öntöttem utána
Nekem idáig ahány Bmw-m volt mindegyikbe kellett öntenem egy kis vizet.

státusz Benten

Fórumlakó

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 240

Elküldve: 2008. szeptember 22. hétfő, 09:20


Benten írta: ... elõbb csekkoltam a hûtõvíz szintemet, márciusba töltötte fel Rhantos MAX-ra, most nézem és a kis "mérõedény" a minimum környékén van.....

szerintetek ráparázzak? Direkt beindítottam, semmi kék füst...
majd nézetem felmelegedve, terhelés alatt is.

visszajelzõ lámpa nem gyulladt ki (hogy kevés lenne). 5let?


3,5 deci ment bele...