státusz splay

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 141

Elküldve: 2008. december 11. csütörtök, 21:38


És a fagyállónak magasabb a forráspontja!!

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2008. december 11. csütörtök, 20:39


csak anno amikor általánosba megvettem egy könyvet az OTTO-motor mûködésérõl, akkor abban ilyen 80-90 fok volt írva üzemi hõfoknak...
mondjuk igazad van a túlnyomással kapcsolatban... csak most volt hûtõvizem cserélve, aztán minden apró dologra harapok

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2008. december 11. csütörtök, 20:36


Benyásnál a 100-105 fok is még teljesen normális, mivel túlnyomás alatt van a rendszer nem fog felforrni. Amíg középen van a mutató addig nincs para.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2008. december 11. csütörtök, 18:29


nah ma megnéztem a titkos menü 7.0 pontjába a vízhõfok viselkedését... a mutató középállásban áll, a vízhõfok, ahogy beleléptem persze már üzemmeleg motornál 0087-et mutatot, majd szépen gurulva egyre feljebb ment és 0102-0106 között csalingázik... ha úgy veszem, hogy a többiu mérésnél van egy tizedes az uccsú számjegy, akkor 10,2 fok lenne de az hülyeség... viszont a 102 fok szerintem meg sok, mondom a mutató pont középen áll, és ráadásul még kint is hideg van... próbáltam hajtani a gépet álló helyzetben üresben pörgettem, de a hõfok nem ment feljebb, viszont a venti se kapcsolt be... ami fura hogy emlékszem nyáron sokkal kevesebb volt a menü szerinti hõfok, talán lehet, hogy a hideg miatt direkt magasabb hõfokon engedi mûködni? valahol láttam hogy van érték is írva hol a jó a vízhõfok, de a forrás pont feletti szerintem zsír... de egyéb nincs az autóval, jól megy stb, és mondom nem értem, hogy a mutatós miért áll pont középen...

kérem benzines társaim véléeményét, hogy esetleg nézzék már meg õk is a kocsijukban mit mutat a cucc

dízeles is írhat, ha van véleménye, de ugye a dízel picit másabb hõfok tekintetben

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2008. december 11. csütörtök, 14:37


Tiba írta: Én ha este hazérek vele, és beállok a garázsba meg szoktam simogatni. az gáz ?


Szerintem nem, én is szoktam becézgetni, meg megdicsérni mikor elvitt valahova messze
Szerintem az itteni többség ilyen

Tiba
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2009

státusz Tiba

BMWfanatic

Elismertség: 2% (52 pont) | Hozzászólások: 1890

Elküldve: 2008. december 11. csütörtök, 14:13


Én ha este hazérek vele, és beállok a garázsba meg szoktam simogatni. az gáz ?

státusz Oldboy

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 166

Elküldve: 2008. december 11. csütörtök, 13:56


Hát, úgy általában az autók meghálálják ha foglalkoznak velük.
( Statisztikai alapon azt mondják, az autónak "nõi lelke" van, ápolgatni kell. )


státusz interhood

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 30

Elküldve: 2008. december 11. csütörtök, 09:55


sziasztok!

tegnap hoztam el a kocsit a BMW szervízbõl.
az olajon,szûrõkön kívül lettek még cserélve a folyadékok és a termosztát is, gyárira természetesen. Azóta nagyon hamar bemelegszik, és lassan hül le. Éjjel 2kor értem haza, kocsi be a fûtött garázsba, reggel 7-kor indulás és kék tartomány végén volt a mutató
ja és azóta érezhetõen szebben jár és kevesebbet eszik
szóval ajánlom mindenkinek

státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2008. december 08. hétfő, 20:46


jpinter írta: Lementem, megnéztem amit írtál, ahogy gyújtásra kapcsolok, halkan "zümmög" a magasabb (nagyobb) kiegészítõ vízpumpa, mivel egymás mellett két henger alakú alkatrész van. Szóval mûködik. A mellette lévõ kisebb az mi?

Köszönöm az eddigi segítséged!


A mellette lévõ másik henger alakú rész egy szelep, ami az áramlást szabályozza, sõt elvileg az áramlás irányát is megtudja fordítani. Ha müködik, akkor azzal sincs semmi probléma. Pedig ez (is) felelõs azért hogy a vízhõfok a lehetõ leghamarabb elhagyja a kék sávot.

Mostmár várjuk meg mi lesz ha megjön a másik termosztátod.

Igazán szivesen a segítséget, ha egyáltalán segítettem, de egyenlõre ezt kétlem.

státusz jpinter

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 53

Elküldve: 2008. december 08. hétfő, 20:07


A végén még hullámpapírt gyûrök a hûtõrács elé, mint anno Apám a Barkas-ra


SoundkeY írta: jpinter:

reggel megint figyeltem....( titkos menubol ) +2 foknal indultam, 19km-ert mentem, kb ugy allt a mutato mint nalad. Es volt olyan hogy 70 fokrol visszament 64 re.......

varom a fejlemenyeid....


SoundkeY

státusz SoundkeY

BMWfanatic

Elismertség: 3% (40 pont) | Hozzászólások: 1255

Elküldve: 2008. december 08. hétfő, 18:34


jpinter:

reggel megint figyeltem....( titkos menubol ) +2 foknal indultam, 19km-ert mentem, kb ugy allt a mutato mint nalad. Es volt olyan hogy 70 fokrol visszament 64 re.......

varom a fejlemenyeid....

státusz jpinter

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 53

Elküldve: 2008. december 08. hétfő, 14:46


Megnéztem, nekem tényleg a menetirány szerint nézve a jobb elsõ kerék elõtt van.

EGR termosztátot megrendeltem, még nem került bele.

Lementem, megnéztem amit írtál, ahogy gyújtásra kapcsolok, halkan "zümmög" a magasabb (nagyobb) kiegészítõ vízpumpa, mivel egymás mellett két henger alakú alkatrész van. Szóval mûködik. A mellette lévõ kisebb az mi?

Köszönöm az eddigi segítséged!


kempelen írta:
jpinter írta: Kedves kempelen,

a külsõ hõmérséklet szenzora menetirány szerint a jobb elsõ kerék elõtt van, ezt tudom. Az hogy lehet, hogy a board 4.5fok-ot mutat (ez valóságosnak is tûnik), de a szerviz menü 7.1 meg többet mutat. Ha ugyanaz a szonda szolgál inputként, akkor nem lehetne eltérés a két érték között.

Alapvetõ problémám az, hogy termosztát csere után is lassan melegszik fel a víz, és visszaesik kissé a vízhõmérséklet lejtõn, gázadás nélkül.

Jocó


Nekem az alábbi helyen van, közvetlenül a menetirány szerinti bal oldalon a kerékjárati dobban "applikálva", képen mutatom piros négyzettel jelölve. Abban van egy szenzor és csati a végén.



Ha mindent kicseréltetek, összes termosztát és mégsem jó, azaz nem melegszik fel idõben a motor, akkor még ezt a 7. számú alkatrészt és a hozzá menõ csöveket is esetleg ajánlhatom. Kiegészítõ vízpumpa a neve automata klímás autókban egy szeleppel. A helye a bal oldali fényszóró mögött közvetlen a motortérben.



Azért mondom az aut. klímát, mert "állítólag" az aut. klímásban egy szelep is van ott, a többiben meg csak egy szivattyú.

A motor indulása után ha a kezed ráteszed akkor érezni hogy azonnal dolgozik. Keringeti a vizet a rendszerben, ezért a neve is "kiegészítõ vízpumpa"


státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2008. december 08. hétfő, 13:22


jpinter írta: Kedves kempelen,

a külsõ hõmérséklet szenzora menetirány szerint a jobb elsõ kerék elõtt van, ezt tudom. Az hogy lehet, hogy a board 4.5fok-ot mutat (ez valóságosnak is tûnik), de a szerviz menü 7.1 meg többet mutat. Ha ugyanaz a szonda szolgál inputként, akkor nem lehetne eltérés a két érték között.

Alapvetõ problémám az, hogy termosztát csere után is lassan melegszik fel a víz, és visszaesik kissé a vízhõmérséklet lejtõn, gázadás nélkül.

Jocó


Nekem az alábbi helyen van, közvetlenül a menetirány szerinti bal oldalon a kerékjárati dobban "applikálva", képen mutatom piros négyzettel jelölve. Abban van egy szenzor és csati a végén.



Ha mindent kicseréltetek, összes termosztát és mégsem jó, azaz nem melegszik fel idõben a motor, akkor még ezt a 7. számú alkatrészt és a hozzá menõ csöveket is esetleg ajánlhatom. Kiegészítõ vízpumpa a neve automata klímás autókban egy szeleppel. A helye a bal oldali fényszóró mögött közvetlen a motortérben.



Azért mondom az aut. klímát, mert "állítólag" az aut. klímásban egy szelep is van ott, a többiben meg csak egy szivattyú.

A motor indulása után ha a kezed ráteszed akkor érezni hogy azonnal dolgozik. Keringeti a vizet a rendszerben, ezért a neve is "kiegészítõ vízpumpa"

státusz jpinter

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 53

Elküldve: 2008. december 08. hétfő, 09:01


OK, így azért más, de hogy lehet, hogy a board 4.5fok-ot mutat (ez valóságosnak is tûnik), de a szerviz menü 7.1 meg többet mutat. Ha ugyanaz a szonda szolgál inputként, akkor nem lehetne eltérés a két érték között.

Tano írta:
jpinter írta: Az akkor érdekes, még ha fahrenheit, akkor is sok(k)...


De oda kell még tenni egy tizedes vesszõt, csak az a kijelzõn nem jelenik meg. Tehát a 100 az 10.0-át jelent.


státusz jpinter

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 53

Elküldve: 2008. december 08. hétfő, 09:00


Kedves kempelen,

a külsõ hõmérséklet szenzora menetirány szerint a jobb elsõ kerék elõtt van, ezt tudom. Az hogy lehet, hogy a board 4.5fok-ot mutat (ez valóságosnak is tûnik), de a szerviz menü 7.1 meg többet mutat. Ha ugyanaz a szonda szolgál inputként, akkor nem lehetne eltérés a két érték között.

Alapvetõ problémám az, hogy termosztát csere után is lassan melegszik fel a víz, és visszaesik kissé a vízhõmérséklet lejtõn, gázadás nélkül.

Jocó

kempelen írta:
jpinter írta: Az akkor érdekes, még ha fahrenheit, akkor is sok(k)...
Nem lehet, hogy ez a baja? Ennek a szondája nem ez volna:

http://www.pinterjozsef.hu/dow...7_2341.png


Tano írta: A 7.1-es almenü a külsõ hõmérséklet


Kedves József!

A képen látható szenzor nemkevésbé fontos alkatrész, de mivel a töltölevegõcsövön van, nem igazán befolyásolja a vízhõfokmutatót.

A külsõ hõmérséklet szenzor pedig a bal oldali elsõ doblemezen van alul közvetlenül az elsõ kerék elött.