ute107
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2001

státusz ute107

BMWfanatic

Elismertség: 6% (64 pont) | Hozzászólások: 1056

Elküldve: 2008. december 18. csütörtök, 06:53


jpinter írta: Hali, az alsó termosztátot (gyári) 88fok van beleütve (faceliftes, 2003-as az autó). A szerviz azt mondta, hogy üzemi hõmérsékletének min. ennyinek kell lennie. Ma is nézegettem, 88-90fok körül mozog, araszolgatós szakaszon megy fel 92fokig. Az enyémnek az is problémája volt, hogy ha fel is ment nagy nehezen a hõmérséklet, felüljárón gázadás nélkül megtéve párszáz méter alatt visszaesett a hõmérséklet. Ez az alsó termosztát cseréje után is megmaradt. Akkor kaptam a javaslatot a felsõ EGR termosztát cseréjére. Nem volt egyszerû leszedni, a belsõ csavar nehezen hozzáférhetõ, a vákuumcsöveket le kell hozzá szedni.


Értem, köszi!

Az EGR tt-át nem cserélem, mert megy ki a a kocsiból az egész EGR technika... felesleges számomra. Aki kötötte le, tudja miért, teljesen más lesz a kocsi hangja, egyenletesebben is jár, meg hát persze nem okádja tele a szivócsonkot mocsokkal!

státusz Vendég

Újonc

Elismertség: 24750% (495 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2008. december 17. szerda, 23:21


jpinter írta: Szia, két hûtõköre van az e46-osnak. Nem értem, hogy miért hívja mindenki EGR termosztátnak, de amúgy ezen is hûtõvíz megy keresztül, ezen is található egy légtelenítõ csavar.


Talán ezért? Thermostat for egr cooling 11717787870

státusz jpinter

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 53

Elküldve: 2008. december 17. szerda, 22:36


Szia, két hûtõköre van az e46-osnak. Nem értem, hogy miért hívja mindenki EGR termosztátnak, de amúgy ezen is hûtõvíz megy keresztül, ezen is található egy légtelenítõ csavar.


hil írta: Sziasztok!
Meglehetõsen új vagyok itt, eddig Vectrával nyomultam. Érdeklõdve olvasom a hûtéssel kapcsolatos írásokat, ami engemet is érint, de nem látom be, hogy az EGR termosztátnak mi köze lehet a motor hõmérsékletéhez. és miért is van ott termosztát. A hûtõvízköri th-t már megvettem, csak be kéne építeni.
hil


státusz jpinter

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 53

Elküldve: 2008. december 17. szerda, 22:30


OK. ezt tegnap készítettem:

http://www.pinterjozsef.hu/downloads/20081217.jpg



SoundkeY írta: Jpinter: NA meg 1-2 napot figyelgesd legyszives, aztan en is megejtem.....


hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2008. december 17. szerda, 22:28


Sziasztok!
Meglehetõsen új vagyok itt, eddig Vectrával nyomultam. Érdeklõdve olvasom a hûtéssel kapcsolatos írásokat, ami engemet is érint, de nem látom be, hogy az EGR termosztátnak mi köze lehet a motor hõmérsékletéhez. és miért is van ott termosztát. A hûtõvízköri th-t már megvettem, csak be kéne építeni.
hil

státusz jpinter

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 53

Elküldve: 2008. december 17. szerda, 22:24


Hali, az alsó termosztátot (gyári) 88fok van beleütve (faceliftes, 2003-as az autó). A szerviz azt mondta, hogy üzemi hõmérsékletének min. ennyinek kell lennie. Ma is nézegettem, 88-90fok körül mozog, araszolgatós szakaszon megy fel 92fokig. Az enyémnek az is problémája volt, hogy ha fel is ment nagy nehezen a hõmérséklet, felüljárón gázadás nélkül megtéve párszáz méter alatt visszaesett a hõmérséklet. Ez az alsó termosztát cseréje után is megmaradt. Akkor kaptam a javaslatot a felsõ EGR termosztát cseréjére. Nem volt egyszerû leszedni, a belsõ csavar nehezen hozzáférhetõ, a vákuumcsöveket le kell hozzá szedni.


ute107 írta: Soundkey! Az elõbb írtad, (az Érdekes hiba topicban )hogy nálad is 75 C körül van a víz.

Most Jpinter írta, hogy neki meg 90 C fok körül mozog.
Nem tudom valaki tud valami infót, hogy hány fokosnak is kell lenni ennek a rohadt víznek.
Van-e különbség M47 és M47N motorok között?
A facelift elõttihez 85 C fokos termosztát tartozik.


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 1998

státusz Woockie

BMWfanatic

Elismertség: 5% (61 pont) | Hozzászólások: 1103

Elküldve: 2008. december 17. szerda, 17:30


ute107 írta: IGen!
Csak akkor nem értem, mi a f*szért csinálták meg, hogy ha ilyen hibája is van a termosztátnak, hogy beálljon függõleges állásba! NA mindegy... csere...

Az hagyjan, nagyobb gond az, ha vmiert tulmelegszik, akkor is sokaig kozepen all a mutato, esze agaban sincs jelezni h gond lesz. Amikor jelez, akkor mar keso... Ez tapasztalat.


kopasz
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz kopasz

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 183

Elküldve: 2008. december 17. szerda, 17:23


Sziasztok!
Nekem is van ilyen problémám...Kicseréltettem a termosztátot és nem lett jobb Erre most egy haver,azt mondja,hogy a Seat Alhambrájában is volt ilyen probléma,hogy nem melegedett fel.Egybõl szerelte benne a kályhát.Szóval,ha esetleg valaki kocsijában van kályha,azt is vegye figyelembe(szerintem),mert én lehet,hogy feleslegesen cseréltettem a termosztátot,ami persze nem volt olcsó!Most pedig jön a kályha szerelés!
üdv:

ute107
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2001

státusz ute107

BMWfanatic

Elismertség: 6% (64 pont) | Hozzászólások: 1056

Elküldve: 2008. december 17. szerda, 17:00


IGen!
Csak akkor nem értem, mi a f*szért csinálták meg, hogy ha ilyen hibája is van a termosztátnak, hogy beálljon függõleges állásba! NA mindegy... csere...

SoundkeY

státusz SoundkeY

BMWfanatic

Elismertség: 3% (40 pont) | Hozzászólások: 1255

Elküldve: 2008. december 17. szerda, 14:06


Igy van, de akkor nalam is gazos a termoszat, mert nem melegszik fel 3 km alatt kozepre.....
( mint Jpinternek a csere utan )

ute107
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2001

státusz ute107

BMWfanatic

Elismertség: 6% (64 pont) | Hozzászólások: 1056

Elküldve: 2008. december 17. szerda, 13:40


Soundkey! Az elõbb írtad, (az Érdekes hiba topicban )hogy nálad is 75 C körül van a víz.

Most Jpinter írta, hogy neki meg 90 C fok körül mozog.
Nem tudom valaki tud valami infót, hogy hány fokosnak is kell lenni ennek a rohadt víznek.
Van-e különbség M47 és M47N motorok között?
A facelift elõttihez 85 C fokos termosztát tartozik.

SoundkeY

státusz SoundkeY

BMWfanatic

Elismertség: 3% (40 pont) | Hozzászólások: 1255

Elküldve: 2008. december 17. szerda, 10:38


Jpinter: NA meg 1-2 napot figyelgesd legyszives, aztan en is megejtem.....

státusz jpinter

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 53

Elküldve: 2008. december 17. szerda, 01:15


Megoldódott a probléma, az EGR (AGR) termosztát cseréjével teljesen jó lett. 3fok-ról indulva két utcasarok után már a második vonalat elhagyja a mutató és hamarosan eléri a 88-89fokot. Utána 90-91fok között ingadozik, kimentem vele pályára, ott sem esik vissza, tartja a 90fokot 22fok fûtésbeállítás mellett.

Köszönöm Mindenkinek a hozzászólást, és segítséget!

J.



kempelen írta:
jpinter írta: Lementem, megnéztem amit írtál, ahogy gyújtásra kapcsolok, halkan "zümmög" a magasabb (nagyobb) kiegészítõ vízpumpa, mivel egymás mellett két henger alakú alkatrész van. Szóval mûködik. A mellette lévõ kisebb az mi?

Köszönöm az eddigi segítséged!


A mellette lévõ másik henger alakú rész egy szelep, ami az áramlást szabályozza, sõt elvileg az áramlás irányát is megtudja fordítani. Ha müködik, akkor azzal sincs semmi probléma. Pedig ez (is) felelõs azért hogy a vízhõfok a lehetõ leghamarabb elhagyja a kék sávot.

Mostmár várjuk meg mi lesz ha megjön a másik termosztátod.

Igazán szivesen a segítséget, ha egyáltalán segítettem, de egyenlõre ezt kétlem.


Mathias
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 325i
Évjárat: 2001

státusz Mathias

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 128

Elküldve: 2008. december 13. szombat, 18:30


InsectKiller írta: Köszi, hogy megtetted!
Megnyugodtam! Amúgy raktam a kocsiba 2,5dl olajat mert ugye írtam hogy kicsi hiányzott meg vízbõl is és nálam okosabb mondta, h ne aggódjak, mert a hideg miatt minden összehúzódott kicsit. Az olaj is a víz is mindenbõl 1 kicsit kevesebbet mutat.
Szóval elvileg minden tuti.
És még 1x köszönöm Mathias a megnyugtató szavakat!



Mathias írta:
InsectKiller írta: Az tuti bizti! Hidegen 3000fölé sose nincs pörgetve a gép!
Csak ha elérte a megfelelõ hõmérsékletet. Nem akarom én kifektetni...
De ha ez jó, akkor jó!


Mathias írta: + hidegen ugye kiméljük a motort, gondolom ezért is melegszik lassabban...

Na reggel megnéztem!
kb. 2km után mutató negyed állás 3-4km üzemi höm....
ugyan ugy mint a tiéd!
szerintem ez normális!
üdv:
ma


Szivesen

InsectKiller
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Ci
Évjárat: 2001

státusz InsectKiller

BMWfanatic

Elismertség: 8% (127 pont) | Hozzászólások: 1505

Elküldve: 2008. december 13. szombat, 16:59


Köszi, hogy megtetted!
Megnyugodtam! Amúgy raktam a kocsiba 2,5dl olajat mert ugye írtam hogy kicsi hiányzott meg vízbõl is és nálam okosabb mondta, h ne aggódjak, mert a hideg miatt minden összehúzódott kicsit. Az olaj is a víz is mindenbõl 1 kicsit kevesebbet mutat.
Szóval elvileg minden tuti.
És még 1x köszönöm Mathias a megnyugtató szavakat!



Mathias írta:
InsectKiller írta: Az tuti bizti! Hidegen 3000fölé sose nincs pörgetve a gép!
Csak ha elérte a megfelelõ hõmérsékletet. Nem akarom én kifektetni...
De ha ez jó, akkor jó!

Mathias írta: + hidegen ugye kiméljük a motort, gondolom ezért is melegszik lassabban...

Na reggel megnéztem!
kb. 2km után mutató negyed állás 3-4km üzemi höm....
ugyan ugy mint a tiéd!
szerintem ez normális!
üdv:
ma