státusz vin99

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 16

Elküldve: 2011. február 20. vasárnap, 18:47


Üdv.

Átolvastam a fórumot és tanácsot kérnék. 2006.09.320d a beteg, hidegindítánál 2-3 mpig olyan mintha csak 3 henger indulna. Hibavisszajelző semmit nem mutat, nem füstöl, pöccre indul, jól megy. Szerelő megnézte az izzítógyertyákat egyesével és azt mondta h jók az értékek, de azt is mondta h nem porlasztócsúcs a gond, inkább az izzítógyertya, csak olyan problémája lehet az izzítógyertya valamelyikének, amit nem mutat ki a műszer.


Mit javasoltok? Hogy lehet leellenőrizni pontosan ezeket az izzítógyertyákat? Esetleg a kábelezés, izzító végfok vagy az izzítás vezérlő lehet a gond?

Köszi

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2011. február 17. csütörtök, 02:17


SAS írta: Köszi, Tano! Örülök, hogy írtál, mert már eddig is - amíg kívülállóként nagyon sokat lógtam ezen a fórumon - rengeteg hasznos infót olvastam tőled.
Amúgy a CR az common rail, ugye? Mert akkor igen, ez már az: 2004/6
Akkor az üdvözítő sorrend: gyertyák kimérése, ha rossz, csere, ha nem, vezérlőbuherálás, ugye?
Mindez megvárható időn belül megvalósítható? Meddig tart egy felszerelt, felkészült szerelőnek? (Mert akikről tudok, nincsenek hozzám közel...)


Köszi, szívesen máskor is. Szakértő nem vagyok, de pár infó rámragadt amióta itt vagyok.
Igen, a CR a Common Rail-t jelenti.
Igen meg lehet állapítani a hibás részeket megvárható időn belül. Alkatrészt csak utána vegyél, a gyertyákat kiszerelés nélkül ki lehet mérni.
Valaki korábban már belinkelte képpel illusztrálva ebben a témábann, hogy a vezérlőt lehet javítani is, mert ha rossz, akkor valószínűleg a forrasztások adták meg magukat, és akkor nem kell újat venni.

státusz SAS

Újonc

Elismertség: 6% (3 pont) | Hozzászólások: 47

Elküldve: 2011. február 16. szerda, 22:30


Köszi, Tano! Örülök, hogy írtál, mert már eddig is - amíg kívülállóként nagyon sokat lógtam ezen a fórumon - rengeteg hasznos infót olvastam tőled.
Amúgy a CR az common rail, ugye? Mert akkor igen, ez már az: 2004/6
Akkor az üdvözítő sorrend: gyertyák kimérése, ha rossz, csere, ha nem, vezérlőbuherálás, ugye?
Mindez megvárható időn belül megvalósítható? Meddig tart egy felszerelt, felkészült szerelőnek? (Mert akikről tudok, nincsenek hozzám közel...)


Tano írta:
SAS írta: Köszönöm a gyors választ, RePTaiL!

Szakemberre bízom, és köszönettel megkereslek a nagykátai szerelő ügyében, ha Bp-hez közelebb nem találok megfelelő embert (remélem, találok, mert van egy-két ajánlatom).

De olyanról is hallottam, hogy ilyenkor esetleg nem is a gyertyákkal van a gond, hanem az izzításvezérlővel, a relével, és akkor meg hiába a gyertyacsere...

Viszont, ha úgy van, ahogy írod, hogy mind a 4 gyertya el lehet szakadva, akkor egyértelműbb a képlet. (Az autóm csakugyan többet fogyaszt, mint ahogy számítottam rá...)


Ha jól látom neked már a CR változatú a motorod?
Ennél ha mind a 4 gyertyát hibásnak jegyzi, akkor érdemes megnézni a vezérlőt is, mert meg szokta adni magát. A gyertykat ki tudjátok mérni egyenként is hogy jók-e.




Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2011. február 16. szerda, 22:22


SAS írta: Köszönöm a gyors választ, RePTaiL!

Szakemberre bízom, és köszönettel megkereslek a nagykátai szerelő ügyében, ha Bp-hez közelebb nem találok megfelelő embert (remélem, találok, mert van egy-két ajánlatom).

De olyanról is hallottam, hogy ilyenkor esetleg nem is a gyertyákkal van a gond, hanem az izzításvezérlővel, a relével, és akkor meg hiába a gyertyacsere...

Viszont, ha úgy van, ahogy írod, hogy mind a 4 gyertya el lehet szakadva, akkor egyértelműbb a képlet. (Az autóm csakugyan többet fogyaszt, mint ahogy számítottam rá...)


Ha jól látom neked már a CR változatú a motorod?
Ennél ha mind a 4 gyertyát hibásnak jegyzi, akkor érdemes megnézni a vezérlőt is, mert meg szokta adni magát. A gyertykat ki tudjátok mérni egyenként is hogy jók-e.

státusz SAS

Újonc

Elismertség: 6% (3 pont) | Hozzászólások: 47

Elküldve: 2011. február 16. szerda, 22:03


Köszönöm a gyors választ, RePTaiL!

Szakemberre bízom, és köszönettel megkereslek a nagykátai szerelő ügyében, ha Bp-hez közelebb nem találok megfelelő embert (remélem, találok, mert van egy-két ajánlatom).

De olyanról is hallottam, hogy ilyenkor esetleg nem is a gyertyákkal van a gond, hanem az izzításvezérlővel, a relével, és akkor meg hiába a gyertyacsere...

Viszont, ha úgy van, ahogy írod, hogy mind a 4 gyertya el lehet szakadva, akkor egyértelműbb a képlet. (Az autóm csakugyan többet fogyaszt, mint ahogy számítottam rá...)



RePTaiL írta:
SAS írta: Sziasztok, Kedves Klubtagok!

A fórumotokat (most már "fórumunkat" ) azóta olvasgatom, amióta BMW-s szeretnék lenni, és eddig is sok információval segítettetek, amit köszönök.

Most azonban már "teljes jogú klubtagként" lenne egy konkrét kérdésem: az autómat úgy vettem, hogy az előzetes diagnosztikai mérésen a hibatároló azt írta: 4 izzítógyertya 'szakadt'. Ha ez tényleg így van, akkor mostanság, a reggeli mínuszokban be tudnám indítani az autót? (Mert be tudom, igaz, kicsit köszörülni kell, utána pedig egy nagy pöffenet jön a kipufogóból.)

Szerintetek mi lehet a hiba valójában, és az orvoslása kb. mennyibe kerül, és megvárható-e?
Esetleg hozzáértő és megfizethető szerelőt tudnátok-e ajánlani?

Köszönöm!


Szia SAS!

Ha a diagnosztika azt írta akkor valószínűleg úgy van! Attól el van pukkanva mind 4 még beindul a jármű, csak többet teker a motor meg beindulás után himbál egy kicsit valamit dúsítás megnő ezáltal a fogyasztása is megemelkedik egy kicsit!
Nagykáta környékén tudok szerelőt, otthon is cserélhető a dolog, de ha nem vagy benne jártas akkor inkább bízd szakemberre mert több kárt lehet csinálni mint hasznot!
Ha jól emlékszem olyan 5 vagy 6 ezer körül vannak a gyári gyertyák!





RePTaiL
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz RePTaiL

Fórumlakó

Elismertség: 5% (12 pont) | Hozzászólások: 211

Elküldve: 2011. február 16. szerda, 21:51


SAS írta: Sziasztok, Kedves Klubtagok!

A fórumotokat (most már "fórumunkat" ) azóta olvasgatom, amióta BMW-s szeretnék lenni, és eddig is sok információval segítettetek, amit köszönök.

Most azonban már "teljes jogú klubtagként" lenne egy konkrét kérdésem: az autómat úgy vettem, hogy az előzetes diagnosztikai mérésen a hibatároló azt írta: 4 izzítógyertya 'szakadt'. Ha ez tényleg így van, akkor mostanság, a reggeli mínuszokban be tudnám indítani az autót? (Mert be tudom, igaz, kicsit köszörülni kell, utána pedig egy nagy pöffenet jön a kipufogóból.)

Szerintetek mi lehet a hiba valójában, és az orvoslása kb. mennyibe kerül, és megvárható-e?
Esetleg hozzáértő és megfizethető szerelőt tudnátok-e ajánlani?

Köszönöm!


Szia SAS!

Ha a diagnosztika azt írta akkor valószínűleg úgy van! Attól el van pukkanva mind 4 még beindul a jármű, csak többet teker a motor meg beindulás után himbál egy kicsit valamit dúsítás megnő ezáltal a fogyasztása is megemelkedik egy kicsit!
Nagykáta környékén tudok szerelőt, otthon is cserélhető a dolog, de ha nem vagy benne jártas akkor inkább bízd szakemberre mert több kárt lehet csinálni mint hasznot!
Ha jól emlékszem olyan 5 vagy 6 ezer körül vannak a gyári gyertyák!



státusz SAS

Újonc

Elismertség: 6% (3 pont) | Hozzászólások: 47

Elküldve: 2011. február 16. szerda, 21:03


Sziasztok, Kedves Klubtagok!

A fórumotokat (most már "fórumunkat" ) azóta olvasgatom, amióta BMW-s szeretnék lenni, és eddig is sok információval segítettetek, amit köszönök.

Most azonban már "teljes jogú klubtagként" lenne egy konkrét kérdésem: az autómat úgy vettem, hogy az előzetes diagnosztikai mérésen a hibatároló azt írta: 4 izzítógyertya 'szakadt'. Ha ez tényleg így van, akkor mostanság, a reggeli mínuszokban be tudnám indítani az autót? (Mert be tudom, igaz, kicsit köszörülni kell, utána pedig egy nagy pöffenet jön a kipufogóból.)

Szerintetek mi lehet a hiba valójában, és az orvoslása kb. mennyibe kerül, és megvárható-e?
Esetleg hozzáértő és megfizethető szerelőt tudnátok-e ajánlani?

Köszönöm!


autója adatai
Széria: 7
Típus: E65
Kivitel: Sedan
Modell: 730d
Évjárat: 2003

státusz pneurob

Fórumlakó

Elismertség: 7% (17 pont) | Hozzászólások: 220

Elküldve: 2011. január 15. szombat, 22:25


YELLOW írta:
Gatinho írta: Tény és való én is kicsit sokalltam a 6000,- Forintot, viszont a beszerelésért nem kért külön pénzt a szerelő tehát 24000,- Forint volt szereléssel. (Gondolom a szerelés benne volt a gyertya árában.) Azzal viszont vitatkoznék, hogy az NGK kutyaütőbb lenne a gyárinál, több helyről hallottam, hogy az NGK megbízhatóbb minőség, mint a ki tudja kik által gyártott "gyári" gyertyák, most nem konkrétan a BMW gyertyákra gondolok, hanem úgy általában. Sok gyár már alapból NGK gyertyákkal szereli az új modelljeit.

Gyárit egyébként 4500,- Forintért találtam a neten akciósan, de arra még jött volna postaköltség, meg nem tudom mennyiért cserélték volna őket. Nem tudom mennyire egyszerű ezeket cserélni, de én nem nyúlkálok a motortérben, ha egy mód van rá.


a BMW-nek az NGK és a Bosch volt gyújtógyertyában beszállító, izzítóban nem tudom. Mivel a Bosch-t mindenfelé gyártják, inkább maradok az NGK pártján, ami echte japán. legalábbis eddig csak olyat láttam.



A BMW-nek újabban van egy másik beszállítója, a TOPRAN, főleg izzítógyertyákat és szűrőket szállít kiváló minőségben. Ugyanazon a soron készül, ugyanolyan alapanyagból mint a gyári BMW, csak más logó van rajta. Ja és jóval olcsóbb, mivel kikerüli a BMW AG kereskedelmi láncát.



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2011. január 15. szombat, 20:45


Gatinho írta: Tény és való én is kicsit sokalltam a 6000,- Forintot, viszont a beszerelésért nem kért külön pénzt a szerelő tehát 24000,- Forint volt szereléssel. (Gondolom a szerelés benne volt a gyertya árában.) Azzal viszont vitatkoznék, hogy az NGK kutyaütőbb lenne a gyárinál, több helyről hallottam, hogy az NGK megbízhatóbb minőség, mint a ki tudja kik által gyártott "gyári" gyertyák, most nem konkrétan a BMW gyertyákra gondolok, hanem úgy általában. Sok gyár már alapból NGK gyertyákkal szereli az új modelljeit.

Gyárit egyébként 4500,- Forintért találtam a neten akciósan, de arra még jött volna postaköltség, meg nem tudom mennyiért cserélték volna őket. Nem tudom mennyire egyszerű ezeket cserélni, de én nem nyúlkálok a motortérben, ha egy mód van rá.


a BMW-nek az NGK és a Bosch volt gyújtógyertyában beszállító, izzítóban nem tudom. Mivel a Bosch-t mindenfelé gyártják, inkább maradok az NGK pártján, ami echte japán. legalábbis eddig csak olyat láttam.



Gatinho
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2005

státusz Gatinho

Újonc

Elismertség: 7% (4 pont) | Hozzászólások: 52

Elküldve: 2011. január 15. szombat, 20:25


Tény és való én is kicsit sokalltam a 6000,- Forintot, viszont a beszerelésért nem kért külön pénzt a szerelő tehát 24000,- Forint volt szereléssel. (Gondolom a szerelés benne volt a gyertya árában.) Azzal viszont vitatkoznék, hogy az NGK kutyaütőbb lenne a gyárinál, több helyről hallottam, hogy az NGK megbízhatóbb minőség, mint a ki tudja kik által gyártott "gyári" gyertyák, most nem konkrétan a BMW gyertyákra gondolok, hanem úgy általában. Sok gyár már alapból NGK gyertyákkal szereli az új modelljeit.

Gyárit egyébként 4500,- Forintért találtam a neten akciósan, de arra még jött volna postaköltség, meg nem tudom mennyiért cserélték volna őket. Nem tudom mennyire egyszerű ezeket cserélni, de én nem nyúlkálok a motortérben, ha egy mód van rá.

autója adatai
Széria: 7
Típus: E65
Kivitel: Sedan
Modell: 730d
Évjárat: 2003

státusz pneurob

Fórumlakó

Elismertség: 7% (17 pont) | Hozzászólások: 220

Elküldve: 2011. január 13. csütörtök, 13:51


nickname írta:
vsop14 írta:
pneurob írta:
nickname írta:
Gatinho írta: Sziasztok.

Az enyémbe most került be 4 db NGK. 6000Ft/ darab.

Mind a négy régit rossznak mérték be, azt sem tudom hogy indult el, de hidegindításkor, télen elég durva volt a kezdet.


én eredeti gyári izzitógyertyát vettem 5000/db áron



Akkor mindketten húzósan vásároltatok, gyári beszállítótól való gyári minőségű izzítógyertya pontosan 3841 Ft/db áfával.



milyen márka?


Én is tudtam volna olcsóbban, de számomra fontos hogy minden motorikus alkatrész eredeti BMW csomagolásba legyen.



Most kapásból nem tudom a márkáját, majd meg kell néznem (a raktáram nem itt van helyben). Annyi biztos viszont, hogy ugyanaz a gyártó és ugyanaz a termék mint, amit a BMW-nek szállítanak. Csak hiányzik róla a BMW jel és a BMW csomagolás, ami ezek szerint darabonként 1150Ft legjobb esetben is.



nickname
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2006

státusz nickname

BMWfanatic

Elismertség: 12% (125 pont) | Hozzászólások: 989

Elküldve: 2011. január 13. csütörtök, 08:18


vsop14 írta:
pneurob írta:
nickname írta:
Gatinho írta: Sziasztok.

Az enyémbe most került be 4 db NGK. 6000Ft/ darab.

Mind a négy régit rossznak mérték be, azt sem tudom hogy indult el, de hidegindításkor, télen elég durva volt a kezdet.


én eredeti gyári izzitógyertyát vettem 5000/db áron



Akkor mindketten húzósan vásároltatok, gyári beszállítótól való gyári minőségű izzítógyertya pontosan 3841 Ft/db áfával.



milyen márka?


Én is tudtam volna olcsóbban, de számomra fontos hogy minden motorikus alkatrész eredeti BMW csomagolásba legyen.



vsop14
autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Touring
Modell: 530d
Évjárat: 2003

státusz vsop14

BMWfanatic

Elismertség: 7% (62 pont) | Hozzászólások: 876

Elküldve: 2011. január 13. csütörtök, 00:39


pneurob írta:
nickname írta:
Gatinho írta: Sziasztok.

Az enyémbe most került be 4 db NGK. 6000Ft/ darab.

Mind a négy régit rossznak mérték be, azt sem tudom hogy indult el, de hidegindításkor, télen elég durva volt a kezdet.


én eredeti gyári izzitógyertyát vettem 5000/db áron



Akkor mindketten húzósan vásároltatok, gyári beszállítótól való gyári minőségű izzítógyertya pontosan 3841 Ft/db áfával.



milyen márka?

autója adatai
Széria: 7
Típus: E65
Kivitel: Sedan
Modell: 730d
Évjárat: 2003

státusz pneurob

Fórumlakó

Elismertség: 7% (17 pont) | Hozzászólások: 220

Elküldve: 2011. január 12. szerda, 22:44


nickname írta:
Gatinho írta: Sziasztok.

Az enyémbe most került be 4 db NGK. 6000Ft/ darab.

Mind a négy régit rossznak mérték be, azt sem tudom hogy indult el, de hidegindításkor, télen elég durva volt a kezdet.


én eredeti gyári izzitógyertyát vettem 5000/db áron



Akkor mindketten húzósan vásároltatok, gyári beszállítótól való gyári minőségű izzítógyertya pontosan 3841 Ft/db áfával.



nickname
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2006

státusz nickname

BMWfanatic

Elismertség: 12% (125 pont) | Hozzászólások: 989

Elküldve: 2011. január 11. kedd, 14:17


Gatinho írta: Sziasztok.

Az enyémbe most került be 4 db NGK. 6000Ft/ darab.

Mind a négy régit rossznak mérték be, azt sem tudom hogy indult el, de hidegindításkor, télen elég durva volt a kezdet.


én eredeti gyári izzitógyertyát vettem 5000/db áron