autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz Csabika136

Törzsvendég

Elismertség: 1% (2 pont) | Hozzászólások: 179

Elküldve: 2015. október 15. csütörtök, 13:09


asbi írta:
Csabika136 írta:

Hát ugyebár azt is meg kell ehhez kérdeznünk, hogy mi számít "újabb" motornak?
Ha arra gondolok, hogy anno mikor még a szakmában dolgoztam a Golf 2-es is tovább izzított és a Clio 1-es is, akkor szerinted a 2001-es 320d izzíthat? Persze hogy izzít. Egyetlen ellenérv lehet ez ellen, méghozzá az, hogy múltkor már nálunk 6 fok volt az utcán és még mindig problémamentesen indul a 320d. Pedig biztosan tudom, hogy legalább két gyertya nem izzít. Itt vannak a 10 fok alatti reggelek és nem izgulok, hogy csak jövő hónapban vegyem meg a garnitúrát. Kicsit eltértem a témától, ezért bocs! De még mindig csodálkozom ezen az autón.


Szintén zenész. Most lett ugyan kicserélve, de előtte 2 egyáltalán nem működött, a maradék kettő döglődött és 5 fokban simán indult az autó. Meg is voltam lepődve.


Össze van rakva az biztos. Én annyit veszek észre, hogy az első percekben hiányzik azért neki az izzítás kicsit. Mikor adok egy-egy gázfröccsöt próbaképp, akkor hallani, hogy picit csilingel a motor. Alig várom, hogy kicseréljem a gyertyákat.

asbi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz asbi

Törzsvendég

Elismertség: 4% (5 pont) | Hozzászólások: 116

Elküldve: 2015. október 15. csütörtök, 10:47


Csabika136 írta:

Hát ugyebár azt is meg kell ehhez kérdeznünk, hogy mi számít "újabb" motornak?
Ha arra gondolok, hogy anno mikor még a szakmában dolgoztam a Golf 2-es is tovább izzított és a Clio 1-es is, akkor szerinted a 2001-es 320d izzíthat? Persze hogy izzít. Egyetlen ellenérv lehet ez ellen, méghozzá az, hogy múltkor már nálunk 6 fok volt az utcán és még mindig problémamentesen indul a 320d. Pedig biztosan tudom, hogy legalább két gyertya nem izzít. Itt vannak a 10 fok alatti reggelek és nem izgulok, hogy csak jövő hónapban vegyem meg a garnitúrát. Kicsit eltértem a témától, ezért bocs! De még mindig csodálkozom ezen az autón.


Szintén zenész. Most lett ugyan kicserélve, de előtte 2 egyáltalán nem működött, a maradék kettő döglődött és 5 fokban simán indult az autó. Meg is voltam lepődve.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz Csabika136

Törzsvendég

Elismertség: 1% (2 pont) | Hozzászólások: 179

Elküldve: 2015. október 15. csütörtök, 10:18


wizzaerr írta:
Csabika136 írta:
Itt mindent megtudsz amit az
Izzítógyertyákról tudni érdemes.
De ha nincs időd elolvasni, akkor M12 mentü gyertyára 22Nm az előírt.

e46 320d-ben is van utóizzítás, azaz indítás után még kb. 3 percig izzít, vagy az csak újabb motoroknál van?



Hát ugyebár azt is meg kell ehhez kérdeznünk, hogy mi számít "újabb" motornak?
Ha arra gondolok, hogy anno mikor még a szakmában dolgoztam a Golf 2-es is tovább izzított és a Clio 1-es is, akkor szerinted a 2001-es 320d izzíthat? Persze hogy izzít. Egyetlen ellenérv lehet ez ellen, méghozzá az, hogy múltkor már nálunk 6 fok volt az utcán és még mindig problémamentesen indul a 320d. Pedig biztosan tudom, hogy legalább két gyertya nem izzít. Itt vannak a 10 fok alatti reggelek és nem izgulok, hogy csak jövő hónapban vegyem meg a garnitúrát. Kicsit eltértem a témától, ezért bocs! De még mindig csodálkozom ezen az autón.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz wizzaerr

Törzsvendég

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 153

Elküldve: 2015. október 15. csütörtök, 09:31


Csabika136 írta:
Itt mindent megtudsz amit az
Izzítógyertyákról tudni érdemes.
De ha nincs időd elolvasni, akkor M12 mentü gyertyára 22Nm az előírt.

e46 320d-ben is van utóizzítás, azaz indítás után még kb. 3 percig izzít, vagy az csak újabb motoroknál van?



lela
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz lela

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 6% (22 pont) | Hozzászólások: 351

Elküldve: 2015. október 14. szerda, 21:46


Csabika136 írta:
lela írta: Mekkora nyomatékkal kell visszahúzni a gyertyát?
Kivétel előtt érdemes egy napig állni hagyni a tövét gázolajban, vagy csavarlazítóban?

Itt mindent megtudsz amit az
Izzítógyertyákról tudni érdemes.
De ha nincs időd elolvasni, akkor M12 mentü gyertyára 22Nm az előírt.



Aki vett már ki ilyet az tudna tanácsot adni? Olvastam a doksiban hogy dörzs árral ki kell tisztítani a furatot. Ezt mindenképp meg kell tenni?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz Csabika136

Törzsvendég

Elismertség: 1% (2 pont) | Hozzászólások: 179

Elküldve: 2015. október 14. szerda, 20:11


lela írta: Mekkora nyomatékkal kell visszahúzni a gyertyát?
Kivétel előtt érdemes egy napig állni hagyni a tövét gázolajban, vagy csavarlazítóban?

Itt mindent megtudsz amit az
Izzítógyertyákról tudni érdemes.
De ha nincs időd elolvasni, akkor M12 mentü gyertyára 22Nm az előírt.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2015. október 14. szerda, 20:11

lela
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz lela

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 6% (22 pont) | Hozzászólások: 351

Elküldve: 2015. október 14. szerda, 19:45


Mekkora nyomatékkal kell visszahúzni a gyertyát?
Kivétel előtt érdemes egy napig állni hagyni a tövét gázolajban, vagy csavarlazítóban?


siposattila
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 1999

státusz siposattila

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 51

Elküldve: 2015. június 28. vasárnap, 09:06


sziasztok.tutok segiteni nekem?melegen néha rázkodik az autó.a motortól jön állo helyzetbe is.de csak hosszu ut megtétele után kb 200-300 km.eggyí ideig csak akkor nem is pörög ugy E 46 320i

nickname
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2006

státusz nickname

BMWfanatic

Elismertség: 12% (125 pont) | Hozzászólások: 989

Elküldve: 2015. február 10. kedd, 07:25


voroskontos88 írta: Sziasztok. Új vagyok itt az oldalon és Bmw tulajdonosok körében is. Az autó egy 2006os 320D. Múlt héten még működött viszont kicsit egyenetlenül járt. Leellenőriztük, egy izzítógyertyát cseréltünk.Azóta indításnál az izzítás visszajelző FEL SEM VILLAN és elég rosszul indul a kocsi.
Valakinek valami tuti tippe?
köszönöm előre is!



Ember legyen a talpán aki ezt így megmondja neked, a hiba lehetőségek tárháza elég széles spektrumon mozog


szotakdavid
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz szotakdavid

BMWfanatic

Elismertség: 9% (168 pont) | Hozzászólások: 1808

Elküldve: 2015. február 09. hétfő, 18:24


voroskontos88 írta: Sziasztok. Új vagyok itt az oldalon és Bmw tulajdonosok körében is. Az autó egy 2006os 320D. Múlt héten még működött viszont kicsit egyenetlenül járt. Leellenőriztük, egy izzítógyertyát cseréltünk.Azóta indításnál az izzítás visszajelző FEL SEM VILLAN és elég rosszul indul a kocsi.
Valakinek valami tuti tippe?
köszönöm előre is!


Diagnosztikát kéne csinálni.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2006

státusz voroskontos88

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2015. február 09. hétfő, 10:29


Sziasztok. Új vagyok itt az oldalon és Bmw tulajdonosok körében is. Az autó egy 2006os 320D. Múlt héten még működött viszont kicsit egyenetlenül járt. Leellenőriztük, egy izzítógyertyát cseréltünk.Azóta indításnál az izzítás visszajelző FEL SEM VILLAN és elég rosszul indul a kocsi.
Valakinek valami tuti tippe?
köszönöm előre is!

raul227
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz raul227

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 119

Elküldve: 2015. január 20. kedd, 15:19


csbalu írta:
raul227 írta: mivel kell befujni,hogy ne szakadjon bele?



Forrás: Bazi nagy görög lagzi



értelmesebb válaszok?sose szedtem még szét,úgy nézd balu kapitány



csbalu
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz csbalu

BMWfanatic

Elismertség: 9% (91 pont) | Hozzászólások: 964

Elküldve: 2015. január 19. hétfő, 16:05


raul227 írta: mivel kell befujni,hogy ne szakadjon bele?



Forrás: Bazi nagy görög lagzi




Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2015. január 19. hétfő, 16:06

raul227
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz raul227

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 119

Elküldve: 2015. január 19. hétfő, 15:19


mivel kell befujni,hogy ne szakadjon bele?

autója adatai
Széria: X3
Típus: E83
Kivitel: SAV
Modell: X3 2.0d
Évjárat: 2004

státusz jamo

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 9

Elküldve: 2015. január 14. szerda, 20:58


jrtom írta:
raul227 írta:
jrtom írta:
raul227 írta: S. O. S kérdés mára kellene a válasz :az én autóba meddig tart az izzitogyertya csere, úgy értem nehéz hozzáférni? :S a szerelő fél napot mond, remélem nem át akar b... ni az óra díj miatt...


Ha kijönnek a gyertyák akkor 1 óra max. De ha beletöri akkor nem. Akkor az macera.


Egyébként könnyű hozzáférni? Mit kell megbontani?


Szívósort kell levenni, onnantól már látszódnak a gyertyák.


x3 ép most cseréltem, rutin nélkül se tartott egy óráig. Viszont lehet megszívattam magam. Ismerős mondta, hogy ő rézpasztával szokta betenni, hogy ne rohadjon be a gyertya a hengerfejbe. Én is megrézpasztáztam. Aztán elgondolkodtam hogy az alu a rézzel összeveszik. Szóval lehet megfogja enni a rézpaszta az alu hengerfejet?