autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 330xd
Évjárat: 2006

státusz jokerface

BMWfanatic

Elismertség: 6% (33 pont) | Hozzászólások: 538

Elküldve: 2019. július 14. vasárnap, 17:32





Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2019. július 18. csütörtök, 12:52

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz gandalfcappy

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 19

Elküldve: 2018. augusztus 22. szerda, 18:01


Helló! Az lenne a kérdés, hogy a kartergáz szűrő körül miért áll az olaj? Rossz a szűrő tömítése, vagy valahol másutt is tud oda folyni? 136le


Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2018. május 31. csütörtök, 21:05


Gabesz1 írta: Sziasztok! Kérdezném hogy mennyi idő közönként kell vagy érdemes a kartergázszűrőt cserélni?
Az is érdekel hogy a szerviz könyve mit-ír pontosan erre.
Köszönöm szépen előre is a pontos válaszokat

BMW 320d facelift 2003 e 46 M-Pakett.


Meg kell nézni, hogy a tiedbe már az újabb lecsapatós verzió van-e. Azt elméletileg nem kell cserélni, esetleg kitisztítani. Mondjuk a szelep abban is el tud öregedni szerintem. Ha még a régebbi szűrős verzió, akkor ki kell cserélni az újabbra. Én anno annál 30 ezrenként cseréltem a szűrőt, és 60-ként a házat.

Gabesz1
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Gabesz1

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 10

Elküldve: 2018. május 30. szerda, 23:11


Sziasztok! Kérdezném hogy mennyi idő közönként kell vagy érdemes a kartergázszűrőt cserélni?
Az is érdekel hogy a szerviz könyve mit-ír pontosan erre.
Köszönöm szépen előre is a pontos válaszokat

BMW 320d facelift 2003 e 46 M-Pakett.

Jani69
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 330d
Évjárat: 2004

státusz Jani69

Újonc

Elismertség: 4% (4 pont) | Hozzászólások: 89

Elküldve: 2017. március 19. vasárnap, 20:21



Sziasztok! Akkor most jó helyre írok.
Leszedtem és szétkaptam a kartergázszűrőt,de nincs benne semmilyen betét.
Levettem a kerek kupakot és csak egy rugó van benne,a másik részben pedig kivehető műanyag alkatrészek vannak. Ez így normális,vagy hiányzik belőle valami? Kicsit olajos az egész. Kell ezzel valamit csinálni,kimosni stb...?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 330d
Évjárat: 2002

státusz remuszb

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2016. május 06. péntek, 12:33


Üdv! 2002-es 184le 330xd E46-ban már a lecsapatós kartergáz szűrő van, vagy a szűrős? Illetve a lecsapatóshoz egy cikkszámot valaki tudna írni?

Ropika
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2000

státusz Ropika

Újonc

Elismertség: 2% (2 pont) | Hozzászólások: 78

Elküldve: 2016. április 22. péntek, 11:25


Ropika írta:
Tano írta:
Ropika írta: Plusz vissza olvastam itt pár oldalt a témában, és valaki azt írta, hogy a faceliftes 20D-ben is régen a szűrős változat volt, aztán más cikkszámmal utána már csak a lecsapatót lehetett bele kapni. Ezek alapján kompatibilis kell legyen az új a régivel.


Ha rákeresel cikkszám alapján, akkor látszik, hogy a FL előtti 136 lovas dízelnek és a FL utáni 150 lovasnak nem azonos ez a szűrője, gyakorlatilag tükörkép a két oldala egymásnak. De most nézem neked 30d-d van. Azé lehet hogy kompatibilis, a képek alapján annak ugyanolyan elosztású mint a 150 lovas 20d-nek. Esetleg nézd meg egy ismerős 20d-é belemegy-e.


Köszi Tano Mester!

Szerintem leveszem a régit és viszem magammal oda ahol megveszem. Összehasonlítóm.
Írok ha jó lett bele.


Sziasztok,

Jelentem, hogy a 330d esetében jó a face lift utáni újabb fajta (vortex típusú) kartergáz szűrő a face lift előtti autóba is. Passzol bele én le is cseréltem mert ezt sokkal hatékonyab és nem kell cserélni max tisztítani 60.000-ként. És akinek kell ilyen amúgy lett egy zsír új eladó szűrő + tömítések mert tévedésből kettőt kaptam. 8.000-ért vihető.


Ropika
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2000

státusz Ropika

Újonc

Elismertség: 2% (2 pont) | Hozzászólások: 78

Elküldve: 2016. március 18. péntek, 11:42


Tano írta:
Ropika írta: Plusz vissza olvastam itt pár oldalt a témában, és valaki azt írta, hogy a faceliftes 20D-ben is régen a szűrős változat volt, aztán más cikkszámmal utána már csak a lecsapatót lehetett bele kapni. Ezek alapján kompatibilis kell legyen az új a régivel.


Ha rákeresel cikkszám alapján, akkor látszik, hogy a FL előtti 136 lovas dízelnek és a FL utáni 150 lovasnak nem azonos ez a szűrője, gyakorlatilag tükörkép a két oldala egymásnak. De most nézem neked 30d-d van. Azé lehet hogy kompatibilis, a képek alapján annak ugyanolyan elosztású mint a 150 lovas 20d-nek. Esetleg nézd meg egy ismerős 20d-é belemegy-e.


Köszi Tano Mester!

Szerintem leveszem a régit és viszem magammal oda ahol megveszem. Összehasonlítóm.
Írok ha jó lett bele.

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2016. március 17. csütörtök, 16:14


Ropika írta: Plusz vissza olvastam itt pár oldalt a témában, és valaki azt írta, hogy a faceliftes 20D-ben is régen a szűrős változat volt, aztán más cikkszámmal utána már csak a lecsapatót lehetett bele kapni. Ezek alapján kompatibilis kell legyen az új a régivel.


Ha rákeresel cikkszám alapján, akkor látszik, hogy a FL előtti 136 lovas dízelnek és a FL utáni 150 lovasnak nem azonos ez a szűrője, gyakorlatilag tükörkép a két oldala egymásnak. De most nézem neked 30d-d van. Azé lehet hogy kompatibilis, a képek alapján annak ugyanolyan elosztású mint a 150 lovas 20d-nek. Esetleg nézd meg egy ismerős 20d-é belemegy-e.

Ropika
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2000

státusz Ropika

Újonc

Elismertség: 2% (2 pont) | Hozzászólások: 78

Elküldve: 2016. március 17. csütörtök, 15:35


Plusz vissza olvastam itt pár oldalt a témában, és valaki azt írta, hogy a faceliftes 20D-ben is régen a szűrős változat volt, aztán más cikkszámmal utána már csak a lecsapatót lehetett bele kapni. Ezek alapján kompatibilis kell legyen az új a régivel.

Ropika
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2000

státusz Ropika

Újonc

Elismertség: 2% (2 pont) | Hozzászólások: 78

Elküldve: 2016. március 17. csütörtök, 15:28


Tano írta:
Ropika írta: Sziasztok,

E46 facelift előttiekben ugyebár a szivacsos kartergáz szűrő van, facelift utániban már a lecsapatós műanyag vortex típus. Állítólag nem véletlen volt a változtatás, mert sokkal kevesebb törődést igényel nem kell cserélni, csak tisztítani, és hatékonyabb is mint elődje. A kérdés, hogy be lehet-e tenni a szivacsos helyére az újabb típusút facelift előtti autóba? Valaki próbálta már? Ha kell magát a szűrő házát is cserélném, mert az is aktuális lesz.


Hi!
Korábban én is gondoltam rá, hogy kicserélem az újabbra, de sajnos nem kompatibilis a kettő verzió, így maradt a szűrős.
Én annyit csinálok, hogy minden második inspekciónál cserélem a házat is, a másik alkalmakkor pedig csak a betétet. Így 30 ezrenként van cserélve a betét és 60 ezrenknt az egész ház. Eddig bevált.



Hát házat még a büdös életbe nem cseréltem csak a betétet, de most cserélem azt is. Bele is próbáltad az újabb fajtát vagy csak olvastad hogy nem jó hozzá?


Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2016. március 17. csütörtök, 13:45


Ropika írta: Sziasztok,

E46 facelift előttiekben ugyebár a szivacsos kartergáz szűrő van, facelift utániban már a lecsapatós műanyag vortex típus. Állítólag nem véletlen volt a változtatás, mert sokkal kevesebb törődést igényel nem kell cserélni, csak tisztítani, és hatékonyabb is mint elődje. A kérdés, hogy be lehet-e tenni a szivacsos helyére az újabb típusút facelift előtti autóba? Valaki próbálta már? Ha kell magát a szűrő házát is cserélném, mert az is aktuális lesz.


Hi!
Korábban én is gondoltam rá, hogy kicserélem az újabbra, de sajnos nem kompatibilis a kettő verzió, így maradt a szűrős.
Én annyit csinálok, hogy minden második inspekciónál cserélem a házat is, a másik alkalmakkor pedig csak a betétet. Így 30 ezrenként van cserélve a betét és 60 ezrenknt az egész ház. Eddig bevált.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2016. március 17. csütörtök, 13:45

Ropika
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2000

státusz Ropika

Újonc

Elismertség: 2% (2 pont) | Hozzászólások: 78

Elküldve: 2016. március 17. csütörtök, 13:20


Sziasztok,

E46 facelift előttiekben ugyebár a szivacsos kartergáz szűrő van, facelift utániban már a lecsapatós műanyag vortex típus. Állítólag nem véletlen volt a változtatás, mert sokkal kevesebb törődést igényel nem kell cserélni, csak tisztítani, és hatékonyabb is mint elődje. A kérdés, hogy be lehet-e tenni a szivacsos helyére az újabb típusút facelift előtti autóba? Valaki próbálta már? Ha kell magát a szűrő házát is cserélném, mert az is aktuális lesz.

SP_323i
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz SP_323i

BMWfanatic

Elismertség: 5% (24 pont) | Hozzászólások: 431

Elküldve: 2016. február 22. hétfő, 11:13


ute107 írta:
SP_323i írta:


Mivel engem is zavart, hogy a turbó elé bevezetett kartergáz bevezető jelentős mennyiségű olajat ereszt a turbó elé és így gyakorlatilag végig olajos innentől a szívó oldal, úgy döntöttem, hogy kap a vas egy kartergáz olaj lecsapatót.

Most jelenleg a gyári kartergáz szűrő szivacsos és egy éve (kb 10ekm) lett betéve, de már azt is azért kapta a moci, mert csipegette az olajat a membrános lecsapatóval.

Mivel ez a megoldás tüneti kezelésnek tűnik, holnap megy a vas kompresszió mérésre, hogy kiderüljön, a kopás okozza e a megnövekedett olaj mennyiséget a kartergáz visszavezetésnél. Ha nem, akkor szarul lett berakva a szűrős betét és elég drága módon lett kiderítve a hiba



Nem akarok ugatni. Én ugyanilyen megoldással kötöttem be egy hasonló felfogatót.
Ahogy megálltam az autóval egy piros lámpánál, vagy dugóban, elkezdett melegedni és a kipufogó okádta a kékes füstöt. Hirtelen nem tudtam hogy összefüggésben van-e az általam előtt pár nappal beszerelt tartállyal, de mikor kiszedtem az említett jelenségek elmúltak.
Ezt csak azért írtam, hogy ha hasonlót tapasztalnálm tudd hol keresd a hibát.


THX
Eddig nem tapasztaltam ilyet, de figyelni fogok rá!

Mondjuk az okát nem értem, mert a kékes füst olajat jelentene ez meg pont azt kéne, hogy kiválassza a kartergázból. Gondolom a BMW meg nem úgy tervezte, hogy turbónak kell kívülről is a kenés
Nem lehet, hogy az addig a kipuffba, meg egyéb helyekre került olaj kezdett csak leégni???




Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2016. február 22. hétfő, 11:26

ute107
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2001

státusz ute107

BMWfanatic

Elismertség: 6% (64 pont) | Hozzászólások: 1055

Elküldve: 2016. február 22. hétfő, 10:57


SP_323i írta:


Mivel engem is zavart, hogy a turbó elé bevezetett kartergáz bevezető jelentős mennyiségű olajat ereszt a turbó elé és így gyakorlatilag végig olajos innentől a szívó oldal, úgy döntöttem, hogy kap a vas egy kartergáz olaj lecsapatót.

Most jelenleg a gyári kartergáz szűrő szivacsos és egy éve (kb 10ekm) lett betéve, de már azt is azért kapta a moci, mert csipegette az olajat a membrános lecsapatóval.

Mivel ez a megoldás tüneti kezelésnek tűnik, holnap megy a vas kompresszió mérésre, hogy kiderüljön, a kopás okozza e a megnövekedett olaj mennyiséget a kartergáz visszavezetésnél. Ha nem, akkor szarul lett berakva a szűrős betét és elég drága módon lett kiderítve a hiba



Nem akarok ugatni. Én ugyanilyen megoldással kötöttem be egy hasonló felfogatót.
Ahogy megálltam az autóval egy piros lámpánál, vagy dugóban, elkezdett melegedni és a kipufogó okádta a kékes füstöt. Hirtelen nem tudtam hogy összefüggésben van-e az általam előtt pár nappal beszerelt tartállyal, de mikor kiszedtem az említett jelenségek elmúltak.
Ezt csak azért írtam, hogy ha hasonlót tapasztalnálm tudd hol keresd a hibát.