vivaladiesel
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz vivaladiesel

BMWfanatic

Elismertség: 11% (58 pont) | Hozzászólások: 495

Elküldve: 2012. január 27. péntek, 12:01


Sziasztok! Tegnap kicseréltem a kartergáz szűrőt (320d 2000/07).

A régi szűrőben lévő szivacshenger kb másfélszeresére megduzzadt a sok lerakódástól mint az új szűrő. A szerelők szerint mindenképp ki kell cserélni mivel ha eltömődik akkor megszűnik a motor szellőzése ('légzése') és 'felfújja' magát majd pedig orrán száján nyomni fogja magából az olajat. (tömítéseknél stb) +a turbónak is káros...
Amúgy érezhetően élénkebb lett az autó a 120km/h feletti tartományban!

A kartergáz szűrő angol megnevezése 'BREATHER'. (lélegző) Úgy gondolom ez sokat elmond a csere fontosságáról.
Szerintem megérdemli ezt a kb.11-12 000ft-os kiadást a verda minden 2.-3. olajcsere alkalmával! /cikkszám: 11 12 7 791 552/

(Pár napja kipucoltam az EGR szelepet is... 45 percig kínlódtam vele! Még soha nem volt tisztítva. .)



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. január 27. péntek, 12:39

Milan
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Milan

Törzsvendég

Elismertség: 10% (18 pont) | Hozzászólások: 180

Elküldve: 2011. május 03. kedd, 17:12


Most vettem bmw szervizben kartergázszűrőt, 13900 Ft.
Szuper
Mit kell hozzá szétbontani tudja esetleg valaki, nagyon el van dugva
ott a légszűrőház mellett?
Motortakaró, pollenszűrő házastól elég?

(320D Facelift 2003)

autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 330d
Évjárat: 2006

státusz tschikosch

Törzsvendég

Elismertség: 3% (5 pont) | Hozzászólások: 133

Elküldve: 2011. február 24. csütörtök, 21:18


pneurob írta:
tschikosch írta:
pneurob írta:
Tano írta:
seta írta: Nagynehezen megtaláltam realoem-en az ehhez tartozó képet. A képen a 3as csőbe becsatlakozó jelöletlen (kb 7-8cm hosszú) gumicsőnél szivárog. A kartergázszűrőben levő műanyag idomot érdemes néha tisztítani? Amikor kivettem olajos salak volt rajta itt-ott. Nem sok, de volt.
Köszi a választ!


Igen, ott csatlakozik rá a beömlőre. Arra tudok gondolni, hogy a szűrőd már nem csapatja le rendesen az olajat, így több kerül a beömlőbe és ott is kicsapódik.
Mindenképpen ki kell tisztítani a kartergázszűrőt időnként, vagy ha textil szűrőbetétes akkor csere.


A kartergázszűrőt általában cserélni szokták, nem érdemes pepecselni vele. Ilyenkor illik a forgattyúsház és a szűrő közti csövet is cserélni, pont a lerakódások miatt. Nem kötelező, de nagyon ajánlott.



Hali!

Melyik ez a cső,valami képet valaki tud róla dobni?
Megvettem a kartergázszűrőt,de még nincs meg a csere,várom a pillangószelepek helyére a dugókat.
Akkor ezt a csövet is ki kell cserélni?



Bocsi, most nézem, hogy dízeled van, itt nincs tömlő, csak a benzinesnél http://www.realoem.com/bmw/sho...mp;lang=de



Akkor megnyugodtam,vagyis majd akkor,ha kicserélem...



autója adatai
Széria: 7
Típus: E65
Kivitel: Sedan
Modell: 730d
Évjárat: 2003

státusz pneurob

Fórumlakó

Elismertség: 7% (17 pont) | Hozzászólások: 220

Elküldve: 2011. február 24. csütörtök, 21:09


tschikosch írta:
pneurob írta:
Tano írta:
seta írta: Nagynehezen megtaláltam realoem-en az ehhez tartozó képet. A képen a 3as csőbe becsatlakozó jelöletlen (kb 7-8cm hosszú) gumicsőnél szivárog. A kartergázszűrőben levő műanyag idomot érdemes néha tisztítani? Amikor kivettem olajos salak volt rajta itt-ott. Nem sok, de volt.
Köszi a választ!


Igen, ott csatlakozik rá a beömlőre. Arra tudok gondolni, hogy a szűrőd már nem csapatja le rendesen az olajat, így több kerül a beömlőbe és ott is kicsapódik.
Mindenképpen ki kell tisztítani a kartergázszűrőt időnként, vagy ha textil szűrőbetétes akkor csere.


A kartergázszűrőt általában cserélni szokták, nem érdemes pepecselni vele. Ilyenkor illik a forgattyúsház és a szűrő közti csövet is cserélni, pont a lerakódások miatt. Nem kötelező, de nagyon ajánlott.



Hali!

Melyik ez a cső,valami képet valaki tud róla dobni?
Megvettem a kartergázszűrőt,de még nincs meg a csere,várom a pillangószelepek helyére a dugókat.
Akkor ezt a csövet is ki kell cserélni?



Bocsi, most nézem, hogy dízeled van, itt nincs tömlő, csak a benzinesnél http://www.realoem.com/bmw/sho...mp;lang=de



autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 330d
Évjárat: 2006

státusz tschikosch

Törzsvendég

Elismertség: 3% (5 pont) | Hozzászólások: 133

Elküldve: 2011. február 24. csütörtök, 17:08


pneurob írta:
Tano írta:
seta írta: Nagynehezen megtaláltam realoem-en az ehhez tartozó képet. A képen a 3as csőbe becsatlakozó jelöletlen (kb 7-8cm hosszú) gumicsőnél szivárog. A kartergázszűrőben levő műanyag idomot érdemes néha tisztítani? Amikor kivettem olajos salak volt rajta itt-ott. Nem sok, de volt.
Köszi a választ!


Igen, ott csatlakozik rá a beömlőre. Arra tudok gondolni, hogy a szűrőd már nem csapatja le rendesen az olajat, így több kerül a beömlőbe és ott is kicsapódik.
Mindenképpen ki kell tisztítani a kartergázszűrőt időnként, vagy ha textil szűrőbetétes akkor csere.


A kartergázszűrőt általában cserélni szokták, nem érdemes pepecselni vele. Ilyenkor illik a forgattyúsház és a szűrő közti csövet is cserélni, pont a lerakódások miatt. Nem kötelező, de nagyon ajánlott.



Hali!

Melyik ez a cső,valami képet valaki tud róla dobni?
Megvettem a kartergázszűrőt,de még nincs meg a csere,várom a pillangószelepek helyére a dugókat.
Akkor ezt a csövet is ki kell cserélni?



autója adatai
Széria: 7
Típus: E65
Kivitel: Sedan
Modell: 730d
Évjárat: 2003

státusz pneurob

Fórumlakó

Elismertség: 7% (17 pont) | Hozzászólások: 220

Elküldve: 2011. február 20. vasárnap, 18:30


Tano írta:
seta írta: Nagynehezen megtaláltam realoem-en az ehhez tartozó képet. A képen a 3as csőbe becsatlakozó jelöletlen (kb 7-8cm hosszú) gumicsőnél szivárog. A kartergázszűrőben levő műanyag idomot érdemes néha tisztítani? Amikor kivettem olajos salak volt rajta itt-ott. Nem sok, de volt.
Köszi a választ!


Igen, ott csatlakozik rá a beömlőre. Arra tudok gondolni, hogy a szűrőd már nem csapatja le rendesen az olajat, így több kerül a beömlőbe és ott is kicsapódik.
Mindenképpen ki kell tisztítani a kartergázszűrőt időnként, vagy ha textil szűrőbetétes akkor csere.


A kartergázszűrőt általában cserélni szokták, nem érdemes pepecselni vele. Ilyenkor illik a forgattyúsház és a szűrő közti csövet is cserélni, pont a lerakódások miatt. Nem kötelező, de nagyon ajánlott.



Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2011. február 20. vasárnap, 16:10


seta írta: Nagynehezen megtaláltam realoem-en az ehhez tartozó képet. A képen a 3as csőbe becsatlakozó jelöletlen (kb 7-8cm hosszú) gumicsőnél szivárog. A kartergázszűrőben levő műanyag idomot érdemes néha tisztítani? Amikor kivettem olajos salak volt rajta itt-ott. Nem sok, de volt.
Köszi a választ!


Igen, ott csatlakozik rá a beömlőre. Arra tudok gondolni, hogy a szűrőd már nem csapatja le rendesen az olajat, így több kerül a beömlőbe és ott is kicsapódik.
Mindenképpen ki kell tisztítani a kartergázszűrőt időnként, vagy ha textil szűrőbetétes akkor csere.


seta
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 320td
Évjárat: 2002

státusz seta

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 3% (11 pont) | Hozzászólások: 323

Elküldve: 2011. február 20. vasárnap, 10:30


Tano írta:
seta írta: Sziasztok!
Ha jól értettem a topicban leírtakat, akkor a műanyag belsős "szűrő" (ilyen van az enyémben is) úgy működik h kicsapódik rajta az olaj nagy része, míg a filteres értelemszerűen összeszedi a felesleges olajat. A kérdésem az lenne h a műanyag belsősből hova kerül a kicsapódott olaj? Illetve a szűrő másik oldalán amiben egy gumi membrán és egy rugó van, a tetején egy kis csővel (amire nekem nincs kötve semmi) mi célt szolgál? Logikusnak az tűnik h ha a kis csőre lenne kötve valami, és ott nyomás keletkezne, akkor a membránt a rugó ellenében nyomná, és elzárná a kijáratot.
Mindezt azért kérdezem, mert nekem a légszűrő ház alatt van egy csőszerű idom, ami aztán belecsatlakozik a légbeömlőbe, de annak az alján fekete olaj szivárog miota megvettem az autot. Nem nagyon, de folyamatosan.


Nos ennek a kartergáz szűrőnek pont az a feladata, hogy a kartergázból kiszűrje/csapassa az olajat, amit visszafolyat a motorba. A gáz többi része (persze némi olajgőz marad benne) pedig a membrános szelepen keresztül abba a légszűrő alatti csőbe távozik, majd onnan a motor által beszívott levegővel együtt a motor elégeti.
A szűrő tetejére nem csatlakozik semmi cső, a szelep a külső nyomás és a beömlő oldali nyomáskülönbség miatt nyit.
És melyik részén is szivárog az olajad? Ahol becsatlakozik a beömlőbe vagy a légszűrő alatt?


Nagynehezen megtaláltam realoem-en az ehhez tartozó képet. A képen a 3as csőbe becsatlakozó jelöletlen (kb 7-8cm hosszú) gumicsőnél szivárog. A kartergázszűrőben levő műanyag idomot érdemes néha tisztítani? Amikor kivettem olajos salak volt rajta itt-ott. Nem sok, de volt.
Köszi a választ!

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2011. február 19. szombat, 17:12


seta írta: Sziasztok!
Ha jól értettem a topicban leírtakat, akkor a műanyag belsős "szűrő" (ilyen van az enyémben is) úgy működik h kicsapódik rajta az olaj nagy része, míg a filteres értelemszerűen összeszedi a felesleges olajat. A kérdésem az lenne h a műanyag belsősből hova kerül a kicsapódott olaj? Illetve a szűrő másik oldalán amiben egy gumi membrán és egy rugó van, a tetején egy kis csővel (amire nekem nincs kötve semmi) mi célt szolgál? Logikusnak az tűnik h ha a kis csőre lenne kötve valami, és ott nyomás keletkezne, akkor a membránt a rugó ellenében nyomná, és elzárná a kijáratot.
Mindezt azért kérdezem, mert nekem a légszűrő ház alatt van egy csőszerű idom, ami aztán belecsatlakozik a légbeömlőbe, de annak az alján fekete olaj szivárog miota megvettem az autot. Nem nagyon, de folyamatosan.


Nos ennek a kartergáz szűrőnek pont az a feladata, hogy a kartergázból kiszűrje/csapassa az olajat, amit visszafolyat a motorba. A gáz többi része (persze némi olajgőz marad benne) pedig a membrános szelepen keresztül abba a légszűrő alatti csőbe távozik, majd onnan a motor által beszívott levegővel együtt a motor elégeti.
A szűrő tetejére nem csatlakozik semmi cső, a szelep a külső nyomás és a beömlő oldali nyomáskülönbség miatt nyit.
És melyik részén is szivárog az olajad? Ahol becsatlakozik a beömlőbe vagy a légszűrő alatt?

seta
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 320td
Évjárat: 2002

státusz seta

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 3% (11 pont) | Hozzászólások: 323

Elküldve: 2011. február 19. szombat, 11:16


Sziasztok!
Ha jól értettem a topicban leírtakat, akkor a műanyag belsős "szűrő" (ilyen van az enyémben is) úgy működik h kicsapódik rajta az olaj nagy része, míg a filteres értelemszerűen összeszedi a felesleges olajat. A kérdésem az lenne h a műanyag belsősből hova kerül a kicsapódott olaj? Illetve a szűrő másik oldalán amiben egy gumi membrán és egy rugó van, a tetején egy kis csővel (amire nekem nincs kötve semmi) mi célt szolgál? Logikusnak az tűnik h ha a kis csőre lenne kötve valami, és ott nyomás keletkezne, akkor a membránt a rugó ellenében nyomná, és elzárná a kijáratot.
Mindezt azért kérdezem, mert nekem a légszűrő ház alatt van egy csőszerű idom, ami aztán belecsatlakozik a légbeömlőbe, de annak az alján fekete olaj szivárog miota megvettem az autot. Nem nagyon, de folyamatosan.

autója adatai
Széria: 7
Típus: E65
Kivitel: Sedan
Modell: 730d
Évjárat: 2003

státusz pneurob

Fórumlakó

Elismertség: 7% (17 pont) | Hozzászólások: 220

Elküldve: 2011. január 08. szombat, 19:58


Van 4db raktáron, ár 3019Ft bruttó. Ha írsz egy mailt, hogy kell, másnap megkapod.
bmwmuller.hu@gmail.com

Egyébként, ha bármilyen BMW alkatrészről infót akartok kapni, be kell írni ennek az oldalnak a keresőjébe a cikkszámot és azonnal látjátok az árat és a szállítási határidőt: http://www.schmiedmann.com/

Csum írta: Lehet kapni csak műanyagbelsőset!!
Filtereset már nem gyártanak,legalább is nekem azt mondták!!
viszont filtert külön lehet venni!!
Legalább is a 150Le hőz!!
136Le hez lehet kapni filtereset is kompletten...

harmas írta:
ööö miért ne lehetne?
nem hiszem el, hogy én hoztam el az utolsót...
pl:
http://schmiedmann.hu/kategoria/szurok_7.html

Csum írta: sziaszto kérdésem a kövekezó lenne:
150LE hez már nem lehet kapni házastól a filteres gázoljaszűrőt viszont
találtak nekem hozzá külön filtert!!!
az lenne a kérdés,hogy ha a kertergázszűrőm ami most az autoban van nem filteres hanem müanyag a belseje akkor is bele tudom rakni a filtert ha kivezem belőle a műanyag részt kompatibilis lesz vele??

VALAKI CSINÁLT MÁR ILYET? ANNAK A KOMENTJE ÉRDEKELNE AKI EHEZ TÉNYLEGESEN ÉRT ÉS CSERÉLTE MÁR!!
KÖSZÖNÖM!!










Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2011. január 08. szombat, 20:01

Csum
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Csum

BMWfanatic

Elismertség: 1% (9 pont) | Hozzászólások: 576

Elküldve: 2011. január 08. szombat, 08:24


Lehet kapni csak műanyagbelsőset!!
Filtereset már nem gyártanak,legalább is nekem azt mondták!!
viszont filtert külön lehet venni!!
Legalább is a 150Le hőz!!
136Le hez lehet kapni filtereset is kompletten...

harmas írta:
ööö miért ne lehetne?
nem hiszem el, hogy én hoztam el az utolsót...
pl:
http://schmiedmann.hu/kategoria/szurok_7.html

Csum írta: sziaszto kérdésem a kövekezó lenne:
150LE hez már nem lehet kapni házastól a filteres gázoljaszűrőt viszont
találtak nekem hozzá külön filtert!!!
az lenne a kérdés,hogy ha a kertergázszűrőm ami most az autoban van nem filteres hanem müanyag a belseje akkor is bele tudom rakni a filtert ha kivezem belőle a műanyag részt kompatibilis lesz vele??

VALAKI CSINÁLT MÁR ILYET? ANNAK A KOMENTJE ÉRDEKELNE AKI EHEZ TÉNYLEGESEN ÉRT ÉS CSERÉLTE MÁR!!
KÖSZÖNÖM!!






autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz harmas

Újonc

Elismertség: 30% (27 pont) | Hozzászólások: 90

Elküldve: 2011. január 07. péntek, 17:47



ööö miért ne lehetne?
nem hiszem el, hogy én hoztam el az utolsót...
pl:
http://schmiedmann.hu/kategoria/szurok_7.html

Csum írta: sziaszto kérdésem a kövekezó lenne:
150LE hez már nem lehet kapni házastól a filteres gázoljaszűrőt viszont
találtak nekem hozzá külön filtert!!!
az lenne a kérdés,hogy ha a kertergázszűrőm ami most az autoban van nem filteres hanem müanyag a belseje akkor is bele tudom rakni a filtert ha kivezem belőle a műanyag részt kompatibilis lesz vele??

VALAKI CSINÁLT MÁR ILYET? ANNAK A KOMENTJE ÉRDEKELNE AKI EHEZ TÉNYLEGESEN ÉRT ÉS CSERÉLTE MÁR!!
KÖSZÖNÖM!!




nickname
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2006

státusz nickname

BMWfanatic

Elismertség: 12% (125 pont) | Hozzászólások: 989

Elküldve: 2011. január 07. péntek, 13:54


Csum írta:
nickname írta:
Csum írta:
nickname írta:
Csum írta:
nickname írta:
Csum írta: sziaszto kérdésem a kövekezó lenne:
150LE hez már nem lehet kapni házastól a filteres gázoljaszűrőt viszont
találtak nekem hozzá külön filtert!!!
az lenne a kérdés,hogy ha a kertergázszűrőm ami most az autoban van nem filteres hanem müanyag a belseje akkor is bele tudom rakni a filtert ha kivezem belőle a műanyag részt kompatibilis lesz vele??

VALAKI CSINÁLT MÁR ILYET? ANNAK A KOMENTJE ÉRDEKELNE AKI EHEZ TÉNYLEGESEN ÉRT ÉS CSERÉLTE MÁR!!
KÖSZÖNÖM!!


Igen csináltam de!!!

1. a műanyag betét teljesen komp. illik a házba a szűrő helyére kell tenni.
2. az általad említett betét kapható bármelyik kereskedésbe. 7500 ft körül van az ára

most jön a DE !!!!! én megcsináltam de felhívták a figyelmemet hogy a tetején a másik felében van egy olaj áteresztő membrán ami egy idő után elfárad, és az ugyanúgy rendellenességhez vezet


egyről beszélünk?
én filtert szeretnék venni csak!
és a kérdés az az lenne hogy a filtert azt bele lehet-e tenni abba amiben nem filter van hanem müanyag belső?? ha kiszedema müanyag belsőt akkor annak a helyére be tudom e rakni a filtert illeszkedni fog-e bele pontosan?


mint írtam igen, csak nem fogod a lényeget. bele megy tökéletesen fog benne üzemelni.



értem és azt az áteresztő membránt nem lehet benne cserélni? vagy mennyi annak az élettartalma azt nem közölték veled?


azt külön nem lehet cserélni kompletten a kartergáz szűrő az kb 12e ft.


értem és nem mondta a szerelőd vagy akivel erről beszéltél,hogy annak membránnak kilóméterben vagy időben mennyi az élettartalma?


Hantos Ricsi az autó doktorom RHANTOS néven praktizál itt a fórumon ö kielégítő magyarázatot fog neked adni.



Csum
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Csum

BMWfanatic

Elismertség: 1% (9 pont) | Hozzászólások: 576

Elküldve: 2011. január 07. péntek, 13:12


nickname írta:
Csum írta:
nickname írta:
Csum írta:
nickname írta:
Csum írta: sziaszto kérdésem a kövekezó lenne:
150LE hez már nem lehet kapni házastól a filteres gázoljaszűrőt viszont
találtak nekem hozzá külön filtert!!!
az lenne a kérdés,hogy ha a kertergázszűrőm ami most az autoban van nem filteres hanem müanyag a belseje akkor is bele tudom rakni a filtert ha kivezem belőle a műanyag részt kompatibilis lesz vele??

VALAKI CSINÁLT MÁR ILYET? ANNAK A KOMENTJE ÉRDEKELNE AKI EHEZ TÉNYLEGESEN ÉRT ÉS CSERÉLTE MÁR!!
KÖSZÖNÖM!!


Igen csináltam de!!!

1. a műanyag betét teljesen komp. illik a házba a szűrő helyére kell tenni.
2. az általad említett betét kapható bármelyik kereskedésbe. 7500 ft körül van az ára

most jön a DE !!!!! én megcsináltam de felhívták a figyelmemet hogy a tetején a másik felében van egy olaj áteresztő membrán ami egy idő után elfárad, és az ugyanúgy rendellenességhez vezet


egyről beszélünk?
én filtert szeretnék venni csak!
és a kérdés az az lenne hogy a filtert azt bele lehet-e tenni abba amiben nem filter van hanem müanyag belső?? ha kiszedema müanyag belsőt akkor annak a helyére be tudom e rakni a filtert illeszkedni fog-e bele pontosan?


mint írtam igen, csak nem fogod a lényeget. bele megy tökéletesen fog benne üzemelni.



értem és azt az áteresztő membránt nem lehet benne cserélni? vagy mennyi annak az élettartalma azt nem közölték veled?


azt külön nem lehet cserélni kompletten a kartergáz szűrő az kb 12e ft.


értem és nem mondta a szerelőd vagy akivel erről beszéltél,hogy annak membránnak kilóméterben vagy időben mennyi az élettartalma?