« előző123következő »
mici1974
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2008

státusz mici1974

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 25

Elküldve: 2017. szeptember 05. kedd, 09:51


Sziasztok járt már valaki ugy hogy menet közben befog a kézifék?Visszaállitottam hogy el se érje a dobot egy ideig jo volt most megint hozzáér olyan forro lett a tárcsa hogy füstölt.

Robin68
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 1999

státusz Robin68

BMWfanatic

Elismertség: 9% (70 pont) | Hozzászólások: 746

Elküldve: 2017. január 21. szombat, 22:37


geri87 írta: Sziasztok
Segítsetek. Ma indultam el és hirtelen erős kelepelő hangot adott mintha fogaskerekeket törne, majd befogott a kézifék. A kart fel se tudtam húzni annyira feszült. Egy kis előre hátra ringatózás segített rajta. Haza fele munkából a kézifék felől folyamatos kelepelő hang jött és néha egy nagy koppanás.
Mi lehet a baj???

Valószínű elszabadult a kézifékbetét. A porvédőből kiakadt a rugós stift ami a helyén tartja a pofákat. Gyanítom el van rohadva a porvédőd. Minél hamarabb szét kellene szedni és megnézni.
De ez csak az én véleményem, nem vagyok szerelő....

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2000

státusz geri87

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2017. január 20. péntek, 23:06


Sziasztok
Segítsetek. Ma indultam el és hirtelen erős kelepelő hangot adott mintha fogaskerekeket törne, majd befogott a kézifék. A kart fel se tudtam húzni annyira feszült. Egy kis előre hátra ringatózás segített rajta. Haza fele munkából a kézifék felől folyamatos kelepelő hang jött és néha egy nagy koppanás.
Mi lehet a baj???

Esteban46
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz Esteban46

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 16

Elküldve: 2016. április 11. hétfő, 17:00


flenfer írta:
Esteban46 írta:
flenfer írta:
Szasza91 írta: Sziasztok!

Szeretném a segítségeteket kérni abban, hogy aki már szedte szét a féket az tudna segíteni, hogy milyen csavarkulcsokra van szükségem a művelethez? Az a helyzet, hogy nagy valószínűséggel valami eltört a bal hátsó kézifékben. Elég rendesen darál. Szeretném szétszedni és nem szeretnék a helyszínen szembesülni, hogy nincs hozzá szerszám.

Előre is köszönöm!
Szabolcs


Üdv.!
Le kell venned a féknyerget, hogy lejöjjön a tárcsa. Ide 16-os csillagkulcs kell. A tárcsát egy kis csavar fogja, amihez ha jól emlékszem egy 5-ös imbusz kulcs kell. Valószínű, hogy az egyik pofa szabadult fel. Nekem is ez volt, cserélni kellett a pofákat, és az összes rúgót.


Ajánlanám figyelmedbe a következő videót:
A link neve
Szerintem mindent mutat...
Sajnos a porvédő lemez is tudd korrodálódni annyira, hogy már nem akad bele rendesen a pofák rögzítő pöcke.


Igen. Nekem is onnan szakadt ki. Cserélni kellett a porvédő lemezt is.


Sajnos ez ilyen, csere... 8pénz környékén van. Új alkatrészt szépen jól lekezeli az ember és ennyi.





Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2016. április 11. hétfő, 17:04

flenfer
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz flenfer

Törzsvendég

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 154

Elküldve: 2016. április 11. hétfő, 12:29


Esteban46 írta:
flenfer írta:
Szasza91 írta: Sziasztok!

Szeretném a segítségeteket kérni abban, hogy aki már szedte szét a féket az tudna segíteni, hogy milyen csavarkulcsokra van szükségem a művelethez? Az a helyzet, hogy nagy valószínűséggel valami eltört a bal hátsó kézifékben. Elég rendesen darál. Szeretném szétszedni és nem szeretnék a helyszínen szembesülni, hogy nincs hozzá szerszám.

Előre is köszönöm!
Szabolcs


Üdv.!
Le kell venned a féknyerget, hogy lejöjjön a tárcsa. Ide 16-os csillagkulcs kell. A tárcsát egy kis csavar fogja, amihez ha jól emlékszem egy 5-ös imbusz kulcs kell. Valószínű, hogy az egyik pofa szabadult fel. Nekem is ez volt, cserélni kellett a pofákat, és az összes rúgót.


Ajánlanám figyelmedbe a következő videót:
A link neve
Szerintem mindent mutat...
Sajnos a porvédő lemez is tudd korrodálódni annyira, hogy már nem akad bele rendesen a pofák rögzítő pöcke.


Igen. Nekem is onnan szakadt ki. Cserélni kellett a porvédő lemezt is.

Esteban46
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz Esteban46

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 16

Elküldve: 2016. április 11. hétfő, 12:15


flenfer írta:
Szasza91 írta: Sziasztok!

Szeretném a segítségeteket kérni abban, hogy aki már szedte szét a féket az tudna segíteni, hogy milyen csavarkulcsokra van szükségem a művelethez? Az a helyzet, hogy nagy valószínűséggel valami eltört a bal hátsó kézifékben. Elég rendesen darál. Szeretném szétszedni és nem szeretnék a helyszínen szembesülni, hogy nincs hozzá szerszám.

Előre is köszönöm!
Szabolcs


Üdv.!
Le kell venned a féknyerget, hogy lejöjjön a tárcsa. Ide 16-os csillagkulcs kell. A tárcsát egy kis csavar fogja, amihez ha jól emlékszem egy 5-ös imbusz kulcs kell. Valószínű, hogy az egyik pofa szabadult fel. Nekem is ez volt, cserélni kellett a pofákat, és az összes rúgót.


Ajánlanám figyelmedbe a következő videót:
A link neve
Szerintem mindent mutat...
Sajnos a porvédő lemez is tudd korrodálódni annyira, hogy már nem akad bele rendesen a pofák rögzítő pöcke.

flenfer
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz flenfer

Törzsvendég

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 154

Elküldve: 2016. április 11. hétfő, 12:02


Szasza91 írta: Sziasztok!

Szeretném a segítségeteket kérni abban, hogy aki már szedte szét a féket az tudna segíteni, hogy milyen csavarkulcsokra van szükségem a művelethez? Az a helyzet, hogy nagy valószínűséggel valami eltört a bal hátsó kézifékben. Elég rendesen darál. Szeretném szétszedni és nem szeretnék a helyszínen szembesülni, hogy nincs hozzá szerszám.

Előre is köszönöm!
Szabolcs


Üdv.!
Le kell venned a féknyerget, hogy lejöjjön a tárcsa. Ide 16-os csillagkulcs kell. A tárcsát egy kis csavar fogja, amihez ha jól emlékszem egy 5-ös imbusz kulcs kell. Valószínű, hogy az egyik pofa szabadult fel. Nekem is ez volt, cserélni kellett a pofákat, és az összes rúgót.


Szasza91
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2000

státusz Szasza91

Újonc

Elismertség: 3% (1 pont) | Hozzászólások: 26

Elküldve: 2016. április 11. hétfő, 11:25


Sziasztok!

Szeretném a segítségeteket kérni abban, hogy aki már szedte szét a féket az tudna segíteni, hogy milyen csavarkulcsokra van szükségem a művelethez? Az a helyzet, hogy nagy valószínűséggel valami eltört a bal hátsó kézifékben. Elég rendesen darál. Szeretném szétszedni és nem szeretnék a helyszínen szembesülni, hogy nincs hozzá szerszám.

Előre is köszönöm!
Szabolcs

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Pocses

BMWfanatic

Elismertség: 10% (133 pont) | Hozzászólások: 1240

Elküldve: 2013. szeptember 01. vasárnap, 16:21


b_imi írta:
Pocses írta:
b_imi írta:
Pocses írta: Na meglett a hiba. A hátsó lemez ami burkolja a fékdobot hátulról, az alsó fékpofa csavarja kiszakadt a lemezből és ezáltal eltudott fordulni oldal irányba és hozzáért a dobhoz. Tettem másik csavart alátét mindkettő oldalról, ráhúztam az anyát, vissza a fékpofa csavarra a rugót, rá szintén alátét + anya lepontoztam a végét így nem csavarodhat le.


Annak a rögzítő elemnek pont az a lényege, hogy el tudjon mozdulni. Ha fixen rögzítetted az nem jó.


Mivel erősebb, azaz nagyobb átmérőjű csavart tettem bele, ezért marófejjel kitágítottam a fékbetéten a furatot ugyanúgy kosárgörbe alakban. Így van mozgása bőven minden irányban.

Akkor oké.


Nagyon "rá spannolni" nem mertem visszaengedtem, így most a jobb hátsó jobban fog behúzott kéziféknél érezni ha finoman indulok. Majd a napokban kiveszek egy kerékcsavart és állítok rajta fokozatosan

b_imi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b_imi

BMWfanatic

Elismertség: 10% (63 pont) | Hozzászólások: 601

Elküldve: 2013. szeptember 01. vasárnap, 16:16


Pocses írta:
b_imi írta:
Pocses írta: Na meglett a hiba. A hátsó lemez ami burkolja a fékdobot hátulról, az alsó fékpofa csavarja kiszakadt a lemezből és ezáltal eltudott fordulni oldal irányba és hozzáért a dobhoz. Tettem másik csavart alátét mindkettő oldalról, ráhúztam az anyát, vissza a fékpofa csavarra a rugót, rá szintén alátét + anya lepontoztam a végét így nem csavarodhat le.


Annak a rögzítő elemnek pont az a lényege, hogy el tudjon mozdulni. Ha fixen rögzítetted az nem jó.


Mivel erősebb, azaz nagyobb átmérőjű csavart tettem bele, ezért marófejjel kitágítottam a fékbetéten a furatot ugyanúgy kosárgörbe alakban. Így van mozgása bőven minden irányban.

Akkor oké.


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Pocses

BMWfanatic

Elismertség: 10% (133 pont) | Hozzászólások: 1240

Elküldve: 2013. szeptember 01. vasárnap, 16:13


b_imi írta:
Pocses írta: Na meglett a hiba. A hátsó lemez ami burkolja a fékdobot hátulról, az alsó fékpofa csavarja kiszakadt a lemezből és ezáltal eltudott fordulni oldal irányba és hozzáért a dobhoz. Tettem másik csavart alátét mindkettő oldalról, ráhúztam az anyát, vissza a fékpofa csavarra a rugót, rá szintén alátét + anya lepontoztam a végét így nem csavarodhat le.


Annak a rögzítő elemnek pont az a lényege, hogy el tudjon mozdulni. Ha fixen rögzítetted az nem jó.


Mivel erősebb, azaz nagyobb átmérőjű csavart tettem bele, ezért marófejjel kitágítottam a fékbetéten a furatot ugyanúgy kosárgörbe alakban. Így van mozgása bőven minden irányban.


b_imi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b_imi

BMWfanatic

Elismertség: 10% (63 pont) | Hozzászólások: 601

Elküldve: 2013. szeptember 01. vasárnap, 16:07


Pocses írta: Na meglett a hiba. A hátsó lemez ami burkolja a fékdobot hátulról, az alsó fékpofa csavarja kiszakadt a lemezből és ezáltal eltudott fordulni oldal irányba és hozzáért a dobhoz. Tettem másik csavart alátét mindkettő oldalról, ráhúztam az anyát, vissza a fékpofa csavarra a rugót, rá szintén alátét + anya lepontoztam a végét így nem csavarodhat le.


Annak a rögzítő elemnek pont az a lényege, hogy el tudjon mozdulni. Ha fixen rögzítetted az nem jó.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Pocses

BMWfanatic

Elismertség: 10% (133 pont) | Hozzászólások: 1240

Elküldve: 2013. szeptember 01. vasárnap, 14:23


Na meglett a hiba. A hátsó lemez ami burkolja a fékdobot hátulról, az alsó fékpofa csavarja kiszakadt a lemezből és ezáltal eltudott fordulni oldal irányba és hozzáért a dobhoz. Tettem másik csavart alátét mindkettő oldalról, ráhúztam az anyát, vissza a fékpofa csavarra a rugót, rá szintén alátét + anya lepontoztam a végét így nem csavarodhat le.

haka
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 320td
Évjárat: 2003

státusz haka

Fórumlakó

Elismertség: 4% (9 pont) | Hozzászólások: 222

Elküldve: 2013. szeptember 01. vasárnap, 13:21


Mivel nekem is alig fog a kézifékem (koppig kell felhúzni, hogy legyen valami), gondoltam megnézem ezeket az anyákat.
Alapvetően az egy megfelelő helyzet lenne, ha addig húznám a az anyákat, amíg kieresztve pont ráérnek fémre és még nem feszítenek semmit? Most ugye lötyögnek és 3-5 mm menet még kilátszik az anya alatt.

Egyébként ezek az anyák nem tekerednek le a rázkódástól?

thx

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Pocses

BMWfanatic

Elismertség: 10% (133 pont) | Hozzászólások: 1240

Elküldve: 2013. szeptember 01. vasárnap, 09:30


b_imi írta:
Pocses írta: Hy!

Tegnap észrevettem, hogy a bal hátsó kézifékem befog menet közben, mikor megálltam már fékszag és enyhe füst volt a keréknél. Ma ránézek mindenképp, esetleg tapasztalat mit nézzek meg mi lehet a hiba okozója.....

Köszi!


Előfordulhat, hogy a féket a bowden feszességét szabályzó csavarral (kézifék kar) állították, nem a beállító csavarral.


Nem állítottam rajta, az asszony meg főleg nem. Először befújok majd féktisztítóval azt meglátom. Ha nem segít akkor lekapom a tárcsát azt +lesem a pofákat.




Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2013. szeptember 01. vasárnap, 09:33

« előző123következő »