Dog
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2002

státusz Dog

Törzsvendég

Elismertség: 5% (7 pont) | Hozzászólások: 123

Elküldve: 2010. október 16. szombat, 11:38


Norbi316 írta: Sziasztok!Még mindig a hifinél tartok!Tudna e nekem segíteni abban valaki,hogy vany egy sony Xplöd 4 csatornás erősítőm és be szeretném tenni az autóba!Arra gondoltam,hogy kicserélem az autóban található hangszórókat és a gyári rádióra rákötni az erősítőt!Az érdekelne,hogy ez mekkora munka lenne ez?Esetleg aki autóhifivel foglalkozik és tudna tanácsot adni valamint milyen hangszórókat érdemes nézegetni?Mik lennének a lépések?Köszönöm előre is mindenkinek aki hozzászól!


Elöször is szerezned kell 1 rca jelátalakitót amit a gyári rádióhahszorókimenetére csatolsz onnan rca kábellel az erösitőbe. A hangszorokkal elég nagy mozgástered van azt nézd meg hogy az erösitöd mit bir,meg metélni szeretnéd-e a gyári helyeket vagy sem. A másik buktató ha nagyon vájtfülü vagy esetleg bejöhet gyenge zugás(sipolás) a rendszerbe mert ez a jelátelakitos modszer nem épp tökéletes. Amugy sok sikert

Norbi316
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 1999

státusz Norbi316

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 53

Elküldve: 2010. október 16. szombat, 09:56


Sziasztok!Még mindig a hifinél tartok!Tudna e nekem segíteni abban valaki,hogy vany egy sony Xplöd 4 csatornás erősítőm és be szeretném tenni az autóba!Arra gondoltam,hogy kicserélem az autóban található hangszórókat és a gyári rádióra rákötni az erősítőt!Az érdekelne,hogy ez mekkora munka lenne ez?Esetleg aki autóhifivel foglalkozik és tudna tanácsot adni valamint milyen hangszórókat érdemes nézegetni?Mik lennének a lépések?Köszönöm előre is mindenkinek aki hozzászól!

autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Touring
Modell: 520d
Évjárat: 2001

státusz zsolt69

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2010. szeptember 21. kedd, 19:25


szia! új vagyok , és beleestem egy bm 54 rádió hibába.nincs hang a bal oldalon. szeretnék bekötni egy erősítőt, de nem tudom hova kell.légyszi küldd el a megfeleő utasításokat ,hogyan kell megcsinálni mert a képeket nem tudom megnézni. köszi zsolt69
csu2 írta: Üdv mindenkinek!

Sok keresgélés és kérdezõsködés után sikerült a legjobb megoldást megtalálni, hogy maradjon a gyári rendszer és mégis nagyon jó hangot ki lehessen hozni belõle... BM54 rádióra Pre-Out készítés! Sokkal jobb, mint visszaalakítani a pelenka végfok által erõsített hangszórójelet kisszintûvé aztán újra felerõsíteni. A kivezetés készítésére is többféle megoldással találkoztam, de tapasztalat szerint (hobbielektronika.hu-srácok segítségével, megtaláltam egy erre az IC-re épülõ kapcsolást - alkatrész típussal és méretekkel - meg a hangfrekvenciás végeredményt is mellékelték... megcsináltam és meggyõzött) , így a legjobb a hangminõség! Ha van érdeklõdés leírom részletesen hogy kell, és milyen mekkora alkatrészek kellenek és mit hol lehet beszerezni. (Az egész kivezetés megvan kb 10e forintból (ebbõl a csatik (ezüstözöttt vagy aranyozott mind) a legdrágábbak, de meg lehet jóval ócsóban is építeni.

így fest a BM54 kívûlrõl készen:
http://kepfeltoltes.hu/view/08...es.hu_.jpg

a legdrágább alkatrészek egyike (sajnos kell, hogy jól elférjen a gyári helyen kábelestûl az egész motyó...), a másik a beültettett ezüstözött rca aljzat:
http://kepfeltoltes.hu/view/08...es.hu_.jpg

belülrõl (4 db. 33uF ELKO kondenzátor, pár ezüstözött kábel, 4 db. 10K Ohm ellenállás, 4 ezüstözött rca aljzat):
http://kepfeltoltes.hu/view/08...es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/08...es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/08...es.hu_.jpg

legyen mitõl szólaljon meg... (Genesis Four Channel erõsítõ, Neotech KSH154 rca kábel, DLS Pro hangszórókábel, Dietz tápkábel, mindez a mankókerék fölé helyezett lekárpitozott fakereten):
http://kepfeltoltes.hu/view/08...es.hu_.jpg

persze mindezek úgy, hogy semmi sem látszik, sem az utastérben sem a csomiban...
http://kepfeltoltes.hu/view/08...es.hu_.jpg




Tiba
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2009

státusz Tiba

BMWfanatic

Elismertség: 2% (52 pont) | Hozzászólások: 1890

Elküldve: 2009. július 30. csütörtök, 23:38


Annyit hozzátennék, hogy a - a kocsiszekrény, de biztos csak elírtad...
Nekem nem a gyári hifi van benne, hanem épített. Én is szívtam ezzel a búgással. Nekem a generátor nem volt benne, csak amikor felkapcsoltam a lámpát, akkor kezdett el zúgni, de csak ez egyik oldala. Nem a xenon zúgott egyébként, mert úgy is próbáltam, hogy lehúztam a trafókat. Sajna nem sikerült a hibát izolálni, csak orvosolni egy rca ba iktatott jelszûrõvel, amit csak az egyik oldalába raktam bele. Így most jól mûködik, igaz levág valamennyit a jelbõl, de nem igazán hallom, mert a hátsó hangszórókból vág. Az már feladtam, hogy szûrõ nélkül is jó legyen. Pedig úgy lenne az igazi. Ha találtok egy hurok specialistát, szóljatok nekem is

norci1979
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz norci1979

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 52

Elküldve: 2009. július 30. csütörtök, 20:02


hil írta: Megpróbálom leírni a földhurkot: van a fejegység és az erósítõ például. Mindkettõ kap tápfeszt +/-, ahol a + ugye a karosszéria szokott lenni, Eddig nincs is semmi baj de most következik a fejegység és az erõsítõ (vagy akármi) összekötése árnyékolt kábellel és itt követik el a hibát: ha az árnyékolás mindkét oldalon be van kötve, ezzel meg is valósult a földhurok kialakítása, mert belátható, hogy a füldet egyszer megkapja a testen keresztûl és az árnyékoláson keresztûl is és ez kerülendõ. Az árnyékolást mindkét oldalon ott lehetne bekötni, ahol a ki és bemenet földfüggetlen, de ez nem jellemzõ.
hil

Találtam egy írást http://www.hobbielektronika.hu...ldal1.html



köszi a linket utána is nézek
és majd jelzem hogy alakult

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2009. július 30. csütörtök, 08:18


Megpróbálom leírni a földhurkot: van a fejegység és az erósítõ például. Mindkettõ kap tápfeszt +/-, ahol a + ugye a karosszéria szokott lenni, Eddig nincs is semmi baj de most következik a fejegység és az erõsítõ (vagy akármi) összekötése árnyékolt kábellel és itt követik el a hibát: ha az árnyékolás mindkét oldalon be van kötve, ezzel meg is valósult a földhurok kialakítása, mert belátható, hogy a füldet egyszer megkapja a testen keresztûl és az árnyékoláson keresztûl is és ez kerülendõ. Az árnyékolást mindkét oldalon ott lehetne bekötni, ahol a ki és bemenet földfüggetlen, de ez nem jellemzõ.
hil

Találtam egy írást http://www.hobbielektronika.hu...ldal1.html

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz laci320d

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (7 pont) | Hozzászólások: 332

Elküldve: 2009. július 29. szerda, 22:49


Gondolom a hangszórokhoz is huztatok be kábelt. Ha igen akkor valszínû azok szedik össze a zajt. Szerintem. Nekem is van láda erölködõ a hangszórók gyárik de nincs gond.


norci1979
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz norci1979

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 52

Elküldve: 2009. július 29. szerda, 22:41


laci320d írta:
norci1979 írta:
hil írta:
norci1979 írta: Elsõ menetben a kábelezéskor valahogyan sikerült egy vagy több földhurkot kialakítani, ami bizony kerülendõ. Aztán lehet zavarszûréssel próbálkozni a tápfeszeken.


már raktam a generátora zavarszûrõt meg a fejegységre is


Akkor viszont a kábelezés lett elhibázva. Igaz is: milyen zavarszûrõt, mert abból lehet sokféle is. Mi hallatszik a hangszóróból?
hil



minél nagyobb a fordulat annál erõseben sípol


Szia! Az Generátor zajt szed össze valahonnét valszínû hogy a kábelezés
probléma áll fennt. Illetve a generátoron, vagy az abban lévõ zavarszûrõ elszállt




külön szigeteljem egymástól a kábeleket?
de a generátora ma tetem ujjat!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz laci320d

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (7 pont) | Hozzászólások: 332

Elküldve: 2009. július 29. szerda, 22:22


norci1979 írta:
hil írta:
norci1979 írta: Elsõ menetben a kábelezéskor valahogyan sikerült egy vagy több földhurkot kialakítani, ami bizony kerülendõ. Aztán lehet zavarszûréssel próbálkozni a tápfeszeken.


már raktam a generátora zavarszûrõt meg a fejegységre is


Akkor viszont a kábelezés lett elhibázva. Igaz is: milyen zavarszûrõt, mert abból lehet sokféle is. Mi hallatszik a hangszóróból?
hil



minél nagyobb a fordulat annál erõseben sípol


Szia! Az Generátor zajt szed össze valahonnét valszínû hogy a kábelezés probléma áll fennt. Illetve a generátoron, vagy az abban lévõ zavarszûrõ elszállt

norci1979
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz norci1979

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 52

Elküldve: 2009. július 29. szerda, 22:06


hil írta:
norci1979 írta: Elsõ menetben a kábelezéskor valahogyan sikerült egy vagy több földhurkot kialakítani, ami bizony kerülendõ. Aztán lehet zavarszûréssel próbálkozni a tápfeszeken.


már raktam a generátora zavarszûrõt meg a fejegységre is


Akkor viszont a kábelezés lett elhibázva. Igaz is: milyen zavarszûrõt, mert abból lehet sokféle is. Mi hallatszik a hangszóróból?
hil



minél nagyobb a fordulat annál erõseben sípol

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2009. július 29. szerda, 21:44


norci1979 írta: Elsõ menetben a kábelezéskor valahogyan sikerült egy vagy több földhurkot kialakítani, ami bizony kerülendõ. Aztán lehet zavarszûréssel próbálkozni a tápfeszeken.


már raktam a generátora zavarszûrõt meg a fejegységre is


Akkor viszont a kábelezés lett elhibázva. Igaz is: milyen zavarszûrõt, mert abból lehet sokféle is. Mi hallatszik a hangszóróból?
hil

norci1979
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz norci1979

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 52

Elküldve: 2009. július 29. szerda, 18:31


Elsõ menetben a kábelezéskor valahogyan sikerült egy vagy több földhurkot kialakítani, ami bizony kerülendõ. Aztán lehet zavarszûréssel próbálkozni a tápfeszeken.


már raktam a generátora zavarszûrõt meg a fejegységre is

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2009. július 29. szerda, 18:09


norci1979 írta: sziasztok!
tudna nekem valaki segíteni hogy mit csináljak a négyutas erõsítõvel
mert zavarja a generátor sípoló hangot ad


Elsõ menetben a kábelezéskor valahogyan sikerült egy vagy több földhurkot kialakítani, ami bizony kerülendõ. Aztán lehet zavarszûréssel próbálkozni a tápfeszeken.
hil

norci1979
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz norci1979

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 52

Elküldve: 2009. július 29. szerda, 17:31


sziasztok!
tudna nekem valaki segíteni hogy mit csináljak a négyutas erõsítõvel
mert zavarja a generátor sípoló hangot ad

George
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz George

Törzsvendég

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 172

Elküldve: 2009. július 20. hétfő, 15:59


csu2 írta: Ajtókárpit levétel:

(a patentokat érdemes kicserélni, mert ~100 ft./darab. 12 megy ajtónként, talán visszarakás után kisebb az esély, hogy zörögni fog...)

0. Az ablakot célszerû leengedni, nem aggat, egyébként felhúzva is szétszedhetõ.
1. Kilincs mûanyag konzoljában lévõ pici,kerek mûanyag fedélt ovatosan kibillentve kiszeded, kicsavarod alatta a csavart.
2. Az airbag feliratú muanyag takarót csavarhúzõval óvatosan kifeszíted, kicsavarod alatta a csavart.
3. A karfában 3 csavar található, kicsavarod õket.
4. Az ajtó aljánál csavarhúzóval ovatosan a kárpit alá nyúlsz és megfeszíted határozottan, amig kipattan néhány patent, aztán tovább a csavarhúzúval dolgozol ugyanigy, majd ha az alján már nem fogja, mehet kézzel is. Amig az ajtó a kezedben nem marad.
5. A kilincs flex rudazatát kiakasztod a kilincsbõl.
6. A hangszóró kábeleket széthúzgálod, és az ajtó levehetõ. (a légzság az ajtón van, nem a kárpiton, így azt nem fogod bolygatni a kárpit levételével.

ui.: A vezetõ oldali kárpitnál van még a tükörállító kapcsoló, ezt a az ajtó levétele után ki tudod belülrõl nyomni, és le tudod róla szedni szépen a kábelt.

Nagyjából ennyi.


Annyival kiegésziteném hogy a Touringnál /és valószinû a sedánnal is/ ne szedjétek ki az Airbag takaró részt, mert ott nincs rögzitõcsavar, és nagyon nehéz kivenni és visszatenni is!

George