YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2014. július 26. szombat, 17:25


jedematik írta: Üdv mindenkinek!

316i compact-ról le kellett vennem a kormányt.
A légzsákot is le kötöttem, és vissza szerelés után ég a műszerfalon a lufi lámpa.

El lehet ezt valahogy tüntetni,és,hogy így működik-e a lufi,hogy ég a lámpa?


Előre is köszi a segítségeteket!


csak diaggal lehet kiütni. legközelebb ha bármi ilyenhez nyúlsz, az a legcélszerűbb ha lekötöd az akksit

autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Compact
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 1997

státusz jedematik

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 14

Elküldve: 2014. július 26. szombat, 17:20


Üdv mindenkinek!

316i compact-ról le kellett vennem a kormányt.
A légzsákot is le kötöttem, és vissza szerelés után ég a műszerfalon a lufi lámpa.

El lehet ezt valahogy tüntetni,és,hogy így működik-e a lufi,hogy ég a lámpa?


Előre is köszi a segítségeteket!

bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2014. július 17. csütörtök, 16:24


YELLOW írta:
anubisz írta: http://www.napigazdasag.hu/cikk/17859/
Légzsák visszahívás.


sajna csak a 3. vagy, aki betette az elmúlt 24 órában


Meg vagy 3-4 éves ez az újdonság.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2014. július 17. csütörtök, 16:08


anubisz írta: http://www.napigazdasag.hu/cikk/17859/
Légzsák visszahívás.


sajna csak a 3. vagy, aki betette az elmúlt 24 órában

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2014. július 17. csütörtök, 15:48


http://www.napigazdasag.hu/cikk/17859/
Légzsák visszahívás.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2000

státusz szicsu

Törzsvendég

Elismertség: 4% (5 pont) | Hozzászólások: 108

Elküldve: 2014. június 30. hétfő, 21:31


bmw320d4 írta:
YELLOW írta:
Forray írta: Köszöntök mindenkit. Nekem is előjött a légzsák lámpám és gondoltam leírom a tapasztalataimat a javítás során. Szóval lehúztam az ülés alatt a szenzort és megmértem műszerrel milyen értéket is ad az ülésbe épített szenzor. Körülbelül 60Kohm volt az ellenállás, mikor ráültem lement 20Kohm-ra. Mivel tanultam elektronikát megállapítottam, hogy ennek így kell működnie. Aztán megmértem dióda állásban is és ott volt a probléma. Majdnem rövidzár volt. Így egy diódát kellett kötnöm a kék-fehér vezetékre, a csíkos lábával a kék oldal felé. Aztán hiba törlés ellenőrzés és működik ahogy gyárilag megtervezték, csak a dióda "fáradt" el egy kicsit. Szóval nem kell rögtön kidobni ha nem megy. Megnéztem ezeket a rögtönzött kapcsolásokat is és ki is próbáltam. Mindegyik működik de:
A két ellenállás egy dióda esetén mindig free volt a diagnosztika szerint az ülés állapota, így ha nem is világít a visszajelző lámpa nem fog nyílni a légzsák mert nem ül ott senki.
https://www.google.hu/search?q...B386%3B233
A másik verziónál az egy ellenállás párhuzamosan diódával már foglalt jelzést mutat így mindig nyílni fog.
https://www.google.hu/search?q...B213%3B105
Szerintem a kettőt kell összekötni és akinek nincs olyan szerencséje mint nekem volt és teljesen elszakadt a fóliája egy kapcsolóval ki tudja választani manuálisan, hogy éppen ülnek-e ott vagy nem.

Persze ez csak egy olcsó megoldás mindazoknak akik nem szeretnének egy új érzékelőt venni az ülésbe. Köszönöm a figyelmet, remélem tudtam segíteni.



köszi!
de hol nézted a gyári összeszerelésben a diódát? én sem a csatit, semmit nem szedtem még, mert diaggal kikapcsoltam a figyelést. de ha nálam is csak dióda a baj (bár nem hiszem, mert nekem nem folyamatosan világított, csak ha fészkelődtek benne), akkor megér egy ránézést.



Már írtam vagy 6 éve, hogy nem a foglaltságérzékelő rossz, hanem az ellenőrzőág szakadt.

Ez a fajta diódás megoldás sem teljesen jó, mert ha tényleg elszakad a fólia, nem fogja jelezni. De legalább addig rendeltetésszerűen működik.

Nekem csak néha jelez,ha mocorognak benne.Akkor mi lenne számomra a megoldás?Mert egy kicsit már megkavarodtam...


bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2014. június 29. vasárnap, 21:19


YELLOW írta:
Forray írta: Köszöntök mindenkit. Nekem is előjött a légzsák lámpám és gondoltam leírom a tapasztalataimat a javítás során. Szóval lehúztam az ülés alatt a szenzort és megmértem műszerrel milyen értéket is ad az ülésbe épített szenzor. Körülbelül 60Kohm volt az ellenállás, mikor ráültem lement 20Kohm-ra. Mivel tanultam elektronikát megállapítottam, hogy ennek így kell működnie. Aztán megmértem dióda állásban is és ott volt a probléma. Majdnem rövidzár volt. Így egy diódát kellett kötnöm a kék-fehér vezetékre, a csíkos lábával a kék oldal felé. Aztán hiba törlés ellenőrzés és működik ahogy gyárilag megtervezték, csak a dióda "fáradt" el egy kicsit. Szóval nem kell rögtön kidobni ha nem megy. Megnéztem ezeket a rögtönzött kapcsolásokat is és ki is próbáltam. Mindegyik működik de:
A két ellenállás egy dióda esetén mindig free volt a diagnosztika szerint az ülés állapota, így ha nem is világít a visszajelző lámpa nem fog nyílni a légzsák mert nem ül ott senki.
https://www.google.hu/search?q...B386%3B233
A másik verziónál az egy ellenállás párhuzamosan diódával már foglalt jelzést mutat így mindig nyílni fog.
https://www.google.hu/search?q...B213%3B105
Szerintem a kettőt kell összekötni és akinek nincs olyan szerencséje mint nekem volt és teljesen elszakadt a fóliája egy kapcsolóval ki tudja választani manuálisan, hogy éppen ülnek-e ott vagy nem.

Persze ez csak egy olcsó megoldás mindazoknak akik nem szeretnének egy új érzékelőt venni az ülésbe. Köszönöm a figyelmet, remélem tudtam segíteni.



köszi!
de hol nézted a gyári összeszerelésben a diódát? én sem a csatit, semmit nem szedtem még, mert diaggal kikapcsoltam a figyelést. de ha nálam is csak dióda a baj (bár nem hiszem, mert nekem nem folyamatosan világított, csak ha fészkelődtek benne), akkor megér egy ránézést.



Már írtam vagy 6 éve, hogy nem a foglaltságérzékelő rossz, hanem az ellenőrzőág szakadt.

Ez a fajta diódás megoldás sem teljesen jó, mert ha tényleg elszakad a fólia, nem fogja jelezni. De legalább addig rendeltetésszerűen működik.



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2014. június 29. vasárnap, 19:22


Forray írta: Köszöntök mindenkit. Nekem is előjött a légzsák lámpám és gondoltam leírom a tapasztalataimat a javítás során. Szóval lehúztam az ülés alatt a szenzort és megmértem műszerrel milyen értéket is ad az ülésbe épített szenzor. Körülbelül 60Kohm volt az ellenállás, mikor ráültem lement 20Kohm-ra. Mivel tanultam elektronikát megállapítottam, hogy ennek így kell működnie. Aztán megmértem dióda állásban is és ott volt a probléma. Majdnem rövidzár volt. Így egy diódát kellett kötnöm a kék-fehér vezetékre, a csíkos lábával a kék oldal felé. Aztán hiba törlés ellenőrzés és működik ahogy gyárilag megtervezték, csak a dióda "fáradt" el egy kicsit. Szóval nem kell rögtön kidobni ha nem megy. Megnéztem ezeket a rögtönzött kapcsolásokat is és ki is próbáltam. Mindegyik működik de:
A két ellenállás egy dióda esetén mindig free volt a diagnosztika szerint az ülés állapota, így ha nem is világít a visszajelző lámpa nem fog nyílni a légzsák mert nem ül ott senki.
https://www.google.hu/search?q...B386%3B233
A másik verziónál az egy ellenállás párhuzamosan diódával már foglalt jelzést mutat így mindig nyílni fog.
https://www.google.hu/search?q...B213%3B105
Szerintem a kettőt kell összekötni és akinek nincs olyan szerencséje mint nekem volt és teljesen elszakadt a fóliája egy kapcsolóval ki tudja választani manuálisan, hogy éppen ülnek-e ott vagy nem.

Persze ez csak egy olcsó megoldás mindazoknak akik nem szeretnének egy új érzékelőt venni az ülésbe. Köszönöm a figyelmet, remélem tudtam segíteni.



köszi!
de hol nézted a gyári összeszerelésben a diódát? én sem a csatit, semmit nem szedtem még, mert diaggal kikapcsoltam a figyelést. de ha nálam is csak dióda a baj (bár nem hiszem, mert nekem nem folyamatosan világított, csak ha fészkelődtek benne), akkor megér egy ránézést.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2000

státusz Forray

Újonc

Elismertség: 66% (2 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2014. június 29. vasárnap, 16:29


Köszöntök mindenkit. Nekem is előjött a légzsák lámpám és gondoltam leírom a tapasztalataimat a javítás során. Szóval lehúztam az ülés alatt a szenzort és megmértem műszerrel milyen értéket is ad az ülésbe épített szenzor. Körülbelül 60Kohm volt az ellenállás, mikor ráültem lement 20Kohm-ra. Mivel tanultam elektronikát megállapítottam, hogy ennek így kell működnie. Aztán megmértem dióda állásban is és ott volt a probléma. Majdnem rövidzár volt. Így egy diódát kellett kötnöm a kék-fehér vezetékre, a csíkos lábával a kék oldal felé. Aztán hiba törlés ellenőrzés és működik ahogy gyárilag megtervezték, csak a dióda "fáradt" el egy kicsit. Szóval nem kell rögtön kidobni ha nem megy. Megnéztem ezeket a rögtönzött kapcsolásokat is és ki is próbáltam. Mindegyik működik de:
A két ellenállás egy dióda esetén mindig free volt a diagnosztika szerint az ülés állapota, így ha nem is világít a visszajelző lámpa nem fog nyílni a légzsák mert nem ül ott senki.
https://www.google.hu/search?q...B386%3B233
A másik verziónál az egy ellenállás párhuzamosan diódával már foglalt jelzést mutat így mindig nyílni fog.
https://www.google.hu/search?q...B213%3B105
Szerintem a kettőt kell összekötni és akinek nincs olyan szerencséje mint nekem volt és teljesen elszakadt a fóliája egy kapcsolóval ki tudja választani manuálisan, hogy éppen ülnek-e ott vagy nem.

Persze ez csak egy olcsó megoldás mindazoknak akik nem szeretnének egy új érzékelőt venni az ülésbe. Köszönöm a figyelmet, remélem tudtam segíteni.





Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2014. június 29. vasárnap, 16:33

lantika

státusz lantika

BMWfanatic

Elismertség: 14% (129 pont) | Hozzászólások: 872

Elküldve: 2014. június 07. szombat, 14:23


Nekem meg abszolut nem vilägit soha. Csinältam müszerfal tesztet is,de akkor sem vilägitott.

Na ma sikerült kideritenem az okot. SMD LED-et egyszerüen letörte valaki az alaplaprol....

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2014. június 08. vasárnap, 20:52

bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2014. május 06. kedd, 19:12


Kristen76 írta: sziasztok

Egy olyan kérdésem volna, hogy miként tudnám megoldani, hogy a légzsákot rákötni egy kapcsolóra és amikor a baba benne van a kocsiban akkor kikapcsolni, majd később újra aktiválni. Nemsoká születik a bébi és jobb szeretném ha a légzsák kikapcsolható lenne a kocsiban.
Köszönöm szépen!!!


Én úgy tudom, hogy E46-ba nem lehet kapcsolót beépíteni, csak kikapcsolni géppel a zsákot.

Kristen76
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 1999

státusz Kristen76

Törzsvendég

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 133

Elküldve: 2014. május 05. hétfő, 15:35


sziasztok

Egy olyan kérdésem volna, hogy miként tudnám megoldani, hogy a légzsákot rákötni egy kapcsolóra és amikor a baba benne van a kocsiban akkor kikapcsolni, majd később újra aktiválni. Nemsoká születik a bébi és jobb szeretném ha a légzsák kikapcsolható lenne a kocsiban.
Köszönöm szépen!!!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 1996

státusz jupika55

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2014. május 02. péntek, 15:21


Üdvözlet mindenkinek!!!segítséget szeretnék kérni,vásároltam egy 96-os e36-ost és kicseréltem a klíma filtert és akkor látom,hogy az anyósülés oldalon a légzsák kábele el van vágva.Nem találom a az elvágott vezeték másik felét aminek gondolom egy csatlakozó lenne a vége!elözményként világított a légzsák lámpa amit kiolvastattam 2 hibát írt ki az ülésfoglaltság érzékelőt és mégvalamit amire nem emlékszem sajnos.törölték és utána minden ok is volt idáig,míg észre nem vettem ezt.tudna valaki segíteni?köszönöm előre is!!!!!

gyurapeti
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2001

státusz gyurapeti

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2014. február 02. vasárnap, 08:02


zsolo1975 írta:
sbalazs22 írta:
YELLOW írta:
sbalazs22 írta:
YELLOW írta:
gerencsert írta: Sziasztok! Nekem is a jobb első ülésnél volt hasonló problémám. Ülésfoglaltság érzékelő hibát írt ki a gép állandóan. Ki lett törölve, de pár másodperc múlva újra visszadobta, mint állandó hiba Nem nagyon szerettem volna, ha valamelyik autó villamossági szakember 1-2e Ft-ért összeforrasztgat nekem ott az ülés alatt mindenféle ellenállást, ezért keresgetni kezdtem. Találtam is megoldást rá nagyon gyorsan! Egyik barátommal megrendeltettem, 3 napon belül meg is érkezett, és 3.550.-Ft volt összesen a költségem! Lehúztam a gyári csatlakozót, ezt a kis "okosságot" bedugtam a helyére, gyújtás ráad, és láss csodát nem is volt már hibajelzésem. Még töröltetnem sem kellett a hibát, hanem automatikusan eltűnt Erről a kis szerkezetről lenne szó:
http://www.ebay.com/itm/BMW-Pa...232788754d
Remélem tudtam segíteni Boldog Új Évet Kívánok minden fórumtársnak


egy kérdés, ugye Te nem a kiszel tünci egyik udvarlója vagy? már csak név alapján kérdezem.

amúgy ha neked így jó, hát jó, de két szál vezeték és 3 kis alkatrész, kb 300Ft értékben kellett volna csak, amit max 1x1cm-es kis kockába kiönteni, oszt csók. vagy diaggal kikapcsolni a figyelést, oszt megen csók.
ugyanazt érted volna el vele.



Nagyon igaz ha jól emlékszem 2db 100ohm-os ellenállás és egy db dióda és kész.


1N4001 es diófa kell, de láttam már 1 elelnállásos verziót is. amúgy SMD alkatrészekből 5mm x 5mm az egész max nekem lett volna alkatrész is, de minek kínlódjak vele, diag van, kikapcs, oszt csoki. na jó a csatit elrántottam róla, más miatt úgysem kell.


Én próbapanelon szoktam összeszerelni lezsugorcsövezem és kész.Max 5 perc.



Hali!ez jó e90-hez is?


Hali!
az ellenálásokat hova kell berakni?
Köszi

gerencsert
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 325i
Évjárat: 2002

státusz gerencsert

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 25

Elküldve: 2013. december 29. vasárnap, 21:24


egy kérdés, ugye Te nem a kiszel tünci egyik udvarlója vagy? már csak név alapján kérdezem.

amúgy ha neked így jó, hát jó, de két szál vezeték és 3 kis alkatrész, kb 300Ft értékben kellett volna csak, amit max 1x1cm-es kis kockába kiönteni, oszt csók. vagy diaggal kikapcsolni a figyelést, oszt megen csók.
ugyanazt érted volna el vele.[/quote]


Nagyon igaz ha jól emlékszem 2db 100ohm-os ellenállás és egy db dióda és kész.
[/quote]

1N4001 es diófa kell, de láttam már 1 elelnállásos verziót is. amúgy SMD alkatrészekből 5mm x 5mm az egész max nekem lett volna alkatrész is, de minek kínlódjak vele, diag van, kikapcs, oszt csoki. na jó a csatit elrántottam róla, más miatt úgysem kell.[/quote]

Én próbapanelon szoktam összeszerelni lezsugorcsövezem és kész.Max 5 perc.

[/quote]

Hali!ez jó e90-hez is?[/quote]

Kiszel Tünde nem az én esetem A kis majomnak,aki nyomult vele, csak a neve ugyan az mint nekem

Tudom, hogy vannak mindenféle okos "maszek" megoldások, mert még az előző A8-asomon nekem is így csinálták meg. Ezért is döntöttem most úgy, hogy inkább megoldom ezzel a kis szerkezettel. Hála a jó Istennek az a pénz, amit kifizettem érte nem kenyérre kellett

E90-hez szerintem nem jó, de ne vedd készpénznek amit mondok. Google jó barátunk gyorsan megmondja, hogy milyen is kellene hozzá pontosan.