John
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz John

BMWfanatic

Elismertség: 0% (4 pont) | Hozzászólások: 767

Elküldve: 2017. február 28. kedd, 18:31


Sziasztok.Most láttam egy E46-ot Kecskemétnél sajnos halálos baleset totálkár és mintha légzsákok se nyíltak volna ki ha jól láttam... Kérdésem lényege hogy mivel most elkezdtem fosni hogy még ősszel ki progiztam az ülésfoglaltságjelzőt Dummyval és azóta nem jelez hibát a légzsáklámpa, de azt szeretném kérdezni hogy balesetnél ki nyílnának a légzsákjaim????

Nono
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Nono

Újonc

Elismertség: 13% (3 pont) | Hozzászólások: 23

Elküldve: 2016. július 19. kedd, 20:22


Lecsekkoltam a 7-es és a 8-as pint, magabiztosan sípolt a multi.
Most már szinte biztosan állíthatom, hogy ha ténylegesen baleset miatt gyullad fel a légzsákvisszajelző, akkor azt macerásabb törölni.

Ellenőriztem DIS-szel a hibákat, az internal ECU errorra annyit mondott, hogy cseréljem ki a légzsákvezérlőmet. https://drive.google.com/file/...sp=sharing

Az SSS sem tudott segíteni, a világításvezérlőt újrakódolta, a CKM-ben végzett két változtatást, de az airbaggel már nem bírt el. https://drive.google.com/file/...sp=sharing

Következett az utolsó reményem, az NCS Expert. Addig jutottam el vele, hogy a légzsákmodulból ki tudta olvasni a beállításokat, de mikor kódolni akartam, azt már nem engedte. Ez azt jelenti, hogy a modul (hardveresen is) működőképes állapotban van, de a szoftvere miatt most nem a haverom. https://drive.google.com/file/...sp=sharing
A kiolvasott fált is feltöltöttem, a logikámat ne kérdezzétek https://drive.google.com/open?...0dUSlNLWVE

Kaptam fülest egy soproni BMW "guruhoz", aki helyettem fejezte be a mondatomat a telefonban és mondta, hogy a modul újraindításával lehet megoldani a problémámat baleset esetén, de ő ezt nem tudja megcsinálni. Ez azt jelenti, hogy a modult "átverik", azt fogja hinni, hogy ő még új és még nem került kapcsolatba balesettel.
Rákerestem google-ön légzsákmodul-visszaállításokra, két budapesti céget felhívtam, ahol mind a kétszer ugyanazt mondták, hogy vigyem vagy juttassam el hozzájuk a modult és "0 km-essé" teszik nekem.

U.I.: Akitől az alkatrészeket szoktam vásárolni, tájékoztatott, hogy 140e Ft felett van a listaára egy légzsákvezérlőnek.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2016. július 15. péntek, 07:40


Nono írta:
YELLOW írta:
most konkrétan az összes korábban felsorolt hiba megmarad?
mert lehet akkor minddel az övfeszítős esetet kellene eljátszani.

Igen, mind a 4 megmarad.

Ez a kódolás nekem új dolog, még nem látom át. Ehhez kell az NCS Expert, ugye?
Úgy működik, hogy a modulról letöltök egy fájlt, ami alapján dolgozik a hardver, abban átírom az adott parancsokat, majd visszatöltöm, és onnantól a módosított fájl lesz használatban?
Mi van akkor, ha valamit elmaszatolok? Az először letöltött fájlról készített biztonsági mentésemet vissza fogom tudni tölteni?



ezt úgy célszerű, hogy amit letöltesz azt elmented másik néven, mondjuk origin-t beleírod a fájl nevében.
ha valamit elrontasz, akkor feltöltéskor panaszkodni fog. amit nem tud feldolgozni, azért szól.
mondom a srácnak először csak a légzsákot lőttem le, mert az övfeszítőt nem írta vissza. aztán vagy 4 nap után szól, hogy emgint ott a jelzés. az övfeszítő volt. ezután hiába töröltem, visszaírta rögtön. ekkor csináltam azt amit leírtam. csak úgy magamtól, mondom megpróbálom.
de nekik ezek a hibák évek óta bent vannak, pedig mentek bele az autójába, de állítólag előtte is jelzett. nem durrant semmi nála, tehát valószínű korábban cseréltek ezt-azt.
7-8-as lában multiméterrel szakadás vizsgálatban ki tudod sípoltatni. ha összecseng a két PIN, akkor biztos jó.
attól, hogy valamit BMW-hez árulnak, már volt rá példa, hogy nem volt jó, sőt eléggé jellemző is. most nem is emlékszem miért is lényeges, van egy pár modul, ami másik PIN-t is használ. szóval ezzel szerintem nem lesz gondod ha kommunikál vele.
ilyen ECU-s témát még nem láttam, szóval okosat nem tudok mondani. valószínű a vezérlőben van egy flip-flop, ami a baleset miatt bebillent, mint mobiloknál, amit rendesen függetlenítenek. aki tud gyári FW-t, SW-t tölteni rá, az biztos megoldja.
én biztos megpróbálnám az övfeszítő és a másik patron parancsát megkeresni átírni inaktívra, feltölteni, törölni a hibát, majd visszaírni aktívra és feltölteni.

GNoRbY88
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz GNoRbY88

Újonc

Elismertség: 10% (10 pont) | Hozzászólások: 98

Elküldve: 2016. július 15. péntek, 07:29


Nono írta:
YELLOW írta:
most konkrétan az összes korábban felsorolt hiba megmarad?
mert lehet akkor minddel az övfeszítős esetet kellene eljátszani.

Igen, mind a 4 megmarad.

Ez a kódolás nekem új dolog, még nem látom át. Ehhez kell az NCS Expert, ugye?
Úgy működik, hogy a modulról letöltök egy fájlt, ami alapján dolgozik a hardver, abban átírom az adott parancsokat, majd visszatöltöm, és onnantól a módosított fájl lesz használatban?
Mi van akkor, ha valamit elmaszatolok? Az először letöltött fájlról készített biztonsági mentésemet vissza fogom tudni tölteni?



Igen ncs. Itt egy részletes leírás. Biztonsági másolatot vissza birod rakni ha valami nem jó, meg általában nem is engedi feltölteni ha valami nem jó benne. Meg ha ncsdummy-val módosítod akkor az le is ellenőrzi.

Nono
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Nono

Újonc

Elismertség: 13% (3 pont) | Hozzászólások: 23

Elküldve: 2016. július 14. csütörtök, 22:13


YELLOW írta:
most konkrétan az összes korábban felsorolt hiba megmarad?
mert lehet akkor minddel az övfeszítős esetet kellene eljátszani.

Igen, mind a 4 megmarad.

Ez a kódolás nekem új dolog, még nem látom át. Ehhez kell az NCS Expert, ugye?
Úgy működik, hogy a modulról letöltök egy fájlt, ami alapján dolgozik a hardver, abban átírom az adott parancsokat, majd visszatöltöm, és onnantól a módosított fájl lesz használatban?
Mi van akkor, ha valamit elmaszatolok? Az először letöltött fájlról készített biztonsági mentésemet vissza fogom tudni tölteni?



Nono
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Nono

Újonc

Elismertség: 13% (3 pont) | Hozzászólások: 23

Elküldve: 2016. július 14. csütörtök, 22:05


Úgy tűnik nem fogalmaztam teljesen érthetően. Mind a bizt. öv feszítője, mind a pozitív kábel patron rendben ki van cserélve, már csak a szoftveres rész maradt hátra.

Beszélgettem még villamosságissal a problémáról, ő azt mondta, hogy az autó különbséget tesz aközött, hogy szétcsúszott a kábel vagy pedig ténylegesen baleset következett-e be. Utóbbi esetben úgy tárolódik el a hiba az SRS (légzsák) modulban, hogy onnan nem lehet kitörölni. Ha szerencsém van, ügyes kezek újra tudják kódolni, és elhitetni a modullal, hogy ő még "új", rosszabb esetben csere és azt kell felprogramozni az alvázszámhoz.

Ezt támasztja az is alá, hogy találtam egy videót a youtube-on, amin csak és kizárólag övfeszítő hiba van, és a srác bemutatja, hogy INPA-val hogyan kell könnyedén törölni és happy end van. Ellenben nálam van egy ECU error is (korábban már mellékeltem képet), ami jelentheti, hogy többet kell tennem, mint megnyomnom a törlés gombot.

A 7-es, 8-as pint nem tudom megnézni, mert szétszerelve a kábel OBD csatlakozóját egy nagy fehér paca fogad. De ha ebből lehet következtetni, régebben már ezzel a kábellel töröltem hibákat gond nélkül, pl.: izzítógyertya és használtam SSS-sel hazakísérő fény beállítására. Anno úgy vettem, hogy kimondottan a 2007 előtti BMW-khez valóként volt hirdetve, 2007 utániakat elvileg nem is támogat.

Azt tudjátok, hogy SSS-sel lehet-e alkatrészeket (modulok, injektorok) felprogramozni?

A holnapi nap folyamán még hívok fel BMW-s srácokat, aztán meglátom, hogy hogyan tovább.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2016. július 14. csütörtök, 23:20

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (48 pont) | Hozzászólások: 842

Elküldve: 2016. július 14. csütörtök, 10:57


Bevallom,hogy ehhez nem értek.Csak a neten kutakodtam.Elég összetett dolog már az e46-os BMW-nek is a biztonsági része.Ehhez nem kis tapasztalat kell,hogy valaki eligazodjon benne
Ezekről az ütközés érzékelő szenzorokról képet sem találtam mondjuk a neten.Pedig állítólag az ülés alatt vannak.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2016. július 14. csütörtök, 10:59


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (48 pont) | Hozzászólások: 842

Elküldve: 2016. július 14. csütörtök, 10:42


GNoRbY88 írta:
Nono írta: Sziasztok,
Mikor a hibatárolót olvasom be, 4 hiba van jelezve:
- ignition circuit ZK1 -> belt tensioner driver
- ignition curcuit ZK10 -> battery unplug 1
- Internal ECU error
- crash telegram memory


Övfeszítőt nekem is beírja hibának. Amíg nem veszel másikat addíg csatlakozó széthúz ülés alatt, ncs experttel vagy scannerrel kikapcsolod és törlöd a hibát. Amíg nincs csatlakozó széthúzva addig visszaírja. Az utolsó 2 hiba az magára ecu-ra vonatkozik. Nem tudom bmw-nél hogy van, de pl. fiatnál ha egyszer volt ütközés akkor cserélni kell az ecu-t is. Új ecu-t meg fel kell programozni, hogy stimmeljen vin. Esetleg még ecu-ban lévő kondikat írták külföldi fórumon.


Légzsák modul a kartámasz alatt van.
Meg kellene próbálni resetelni diaggal,ha lehet.
De ütközés érzékelő szenzorok is vannak az ülések alatt,az utasfülkében.Azok tárolják a hibakódokat,ha ütközés történik.Állítólag azokat cserélni szokták.

Itt írják:

http://forum.e46fanatics.com/s...p?t=729632

13-as hozzászólás

Légzsák modul helye:

http://forum.e46fanatics.com/s...p?t=734286




Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2016. július 14. csütörtök, 11:03

GNoRbY88
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz GNoRbY88

Újonc

Elismertség: 10% (10 pont) | Hozzászólások: 98

Elküldve: 2016. július 14. csütörtök, 09:49


Nono írta: Sziasztok,
Mikor a hibatárolót olvasom be, 4 hiba van jelezve:
- ignition circuit ZK1 -> belt tensioner driver
- ignition curcuit ZK10 -> battery unplug 1
- Internal ECU error
- crash telegram memory


Övfeszítőt nekem is beírja hibának. Amíg nem veszel másikat addíg csatlakozó széthúz ülés alatt, ncs experttel vagy scannerrel kikapcsolod és törlöd a hibát. Amíg nincs csatlakozó széthúzva addig visszaírja. Az utolsó 2 hiba az magára ecu-ra vonatkozik. Nem tudom bmw-nél hogy van, de pl. fiatnál ha egyszer volt ütközés akkor cserélni kell az ecu-t is. Új ecu-t meg fel kell programozni, hogy stimmeljen vin. Esetleg még ecu-ban lévő kondikat írták külföldi fórumon.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (48 pont) | Hozzászólások: 842

Elküldve: 2016. július 14. csütörtök, 08:15


Esetleg próbáld még ki azt,hogy lehúzod az aksit,és széthúzod az ülés alatt a csatikat(övfeszítő,meg ülésfoglaltság érzékelő),és befűjod wd40-el(v.milyen kontakt spray-vel),és megnézed utána is,hogy megmaradt e a hiba.

ignition circuit ZK1 -> belt tensioner driver --->ez a szíjfeszítő miatt van
ignition curcuit ZK10--->ez a pirotechnikai kábel miatt,amit linkeltem ugye

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2016. július 14. csütörtök, 07:30


Nono írta:
Bitu79 írta:
Nono írta: Sziasztok,

néhány hónapja meg lett törve az autóm, figyelmetlenségből belém jöttek hátulról.
[...]
Pozitív kábelt vettem bontóból, de nem igazán tudom, hogy mit kezdjek vele.
[...]
A következő videón látható járó motor mellett: https://drive.google.com/file/...sp=sharing
A videó gyengébb minősége miatt feltöltöm a kisebb betűs részt kép formájában is: https://drive.google.com/open?...kJrcmFKcnM
Rámegyek a hiba törlésére, majd a videón látható hibaüzenet fogad, megnyomom, hogy folytassa, kiírja, hogy törölve lettek a hibák, de utána is mind a négy hiba ott van a tárolóban.


Itt egy kis segítség.
Google fordítóval sztem ez is érthető.

http://forum.e46fanatics.com/s...p?t=745674

Szerintem a kábel sérülése miatt van hibakód.


Köszönöm a segítségedet, jó ötlet volt, amit javasoltál.

Szeretném megírni, hogy a megoldást végül ebben a videóban találtam meg: https://www.youtube.com/watch?v=s-XO98LOa3Q
Röviden arról szól, hogy egy bontott kábelről le lehet szedni a nem sérült patront, és könnyedén be lehet rakni a kocsiban lévő elhasznált patron helyére.
A végeredmény egy képben: https://drive.google.com/open?...URCTm92T3c

Viszont a történetnek itt nincsen vége, a laptopom INPA-jával ezután sem tudtam törülni a hibákat. Kiadom a törlés parancsot, de mintha nem fogadna szót. Elvittem egy általam ismert autóvillamossági szervizbe a kocsit, és közölték, hogy ők is látják, tudják értelmezni a hibaüzeneteket, de nem lehet törölni.
Javasolták, hogy nézessem meg márkaszervizben, lehet, hogy resetelni, programozni kell vagy pedig cserélni az egységet.

Jelenleg Sopronban vagyok, a hétvégén megyek egy Balaton déli part oda-vissza kört. Van esetleg valaki, aki rá tudna nekem nézni? Lehet, hogy akár egy DIS is tudna segíteni. Szeretném elkerülni a márkaszervizeket így ismeretlenül.


egy kérdés. a kábeled, amivel az INPA-t használod, a 7-8-as láb össze van forrasztva belül. (bár lehet nincs jelentősége, mivel olvasni olvassa a vezérlőt)
nem régiben volt egy olyan esetem, ahol ülésfoglaltságjelző és az övfeszítőt is dobta hibának. kikódoltam az ülésfoglaltságfigyelést, majd feltöltöttem a vezérlőt. de a hiba visszajött.
csak úgy engedte törölni, hogy előbb az övfeszítőket inaktívra kellett állítani, azt feltölteni, majd utána aktívra állítani és újra feltölteni.
arra gondoltam akkor, hogy talán az lehet, mintha ezzel inicializálná újra magát. ezután törölte a hibákat, nem írta vissza.
most konkrétan az összes korábban felsorolt hiba megmarad?
mert lehet akkor minddel az övfeszítős esetet kellene eljátszani.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (48 pont) | Hozzászólások: 842

Elküldve: 2016. július 14. csütörtök, 07:05


Nono írta: Sziasztok,

néhány hónapja meg lett törve az autóm, figyelmetlenségből belém jöttek hátulról.
Az ütközés pillanatában a sofőrt rögzítő biztonsági övnek és az akkumulátornál található pozitív kábelnek a patronjai eldurrantak, azóta világít a piros légzsákvisszajelző.
Elvittem karosszériáshoz a kocsit, ki lett cserélve a hátsó lökhárító ill. a csomagtértető, valamint az említett biztonsági öv csatja (patronnal együtt).

Pozitív kábelt vettem bontóból, de nem igazán tudom, hogy mit kezdjek vele. Az egészet nem akarom az autóból kifűzni, majd az "újat" vissza. Arra gondoltam, hogy a beépítettet elvágni valahol az akksi közelében, az újat szintén ugyanott és beforrasztani a levágott régi helyére, na de ennek van egy keresztmetszete, forrasztópákája nem is tudom, hogy kinek lehet hozzá. Egyrészt azért erőltetem egy adott szintig a pozitív kábel javítását, mert ha újra előfordulna egy baleset, újra áramtalanítaná magát automatikusan az autó. Másrészt a légzsákvisszajelző lámpához is lehet köze.

Ma a laptopomat rákötöttem a bömbire és INPA-val próbáltam törölni a légzsák rendszer hibakódjait.
Ez a következő videón is látható járó motor mellett: https://drive.google.com/file/...sp=sharing
A videó gyengébb minősége miatt feltöltöm a kisebb betűs részt kép formájában is: https://drive.google.com/open?...kJrcmFKcnM

De nem jártam sikerrel.
Mikor a hibatárolót olvasom be, 4 hiba van jelezve:
- ignition circuit ZK1 -> belt tensioner driver
- ignition curcuit ZK10 -> battery unplug 1
- Internal ECU error
- crash telegram memory
Az ECU hiba kivételével azt írja, hogy a hiba nem aktív a pillanatban. Rámegyek a hiba törlésére, majd a videón látható hibaüzenet fogad, megnyomom, hogy folytassa, kiírja, hogy törölve lettek a hibák, de utána is mind a négy hiba ott van a tárolóban. (ugyebár a sofőr bizt. öv csere végett már nem is hiba, hacsak nem problémás a berakott csatnak az elektr. rendszere)

Kérdéseim:
-Azért maradnak meg a hibák, mert azonnal újra bekerültek a tárolóba vagy a hardver-szoftver oldalamnak vannak e téren hiányosságai?
- Az utolsó 2 hibával kell külön foglalkoznom?
- Ti mit tennétek a pozitív kábellel? Ki lehet valahogyan cserélni a új patront a régi kábelre "feltolva"?

Bármely ötletet, segítséget szívesen fogadom.
Köszönettel, Norbi



ignition circuit ZK1 -> belt tensioner driver --->ez a szíjfeszítő miatt van.
ignition curcuit ZK10--->ez a kábel miatt,amit linkeltem ugye

Amit linkeltem,abban benne van,hogy lehet megoldani a problémát.Vagy megmókolod a BST kábelt,vagy veszel bontottat Pl:Kaszától.
Ha a kábel okés már,akkor a szíjfeszítőnél keresd a hibát.Diag azt írja,hogy a vezetőoldali szíjfeszítő a baja.

http://www.ebay.com/sch/i.html...acat=33572

http://www.powerfanatics.com/f...php?t=1282

Ha semmi más hibakód nincs ezeken kívül,akkor ez a két dolog lehet szerintem.
















Utoljára szerkesztve (6 alkalommal): 2016. július 14. csütörtök, 07:53

Nono
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Nono

Újonc

Elismertség: 13% (3 pont) | Hozzászólások: 23

Elküldve: 2016. július 13. szerda, 22:58


Bitu79 írta:
Nono írta: Sziasztok,

néhány hónapja meg lett törve az autóm, figyelmetlenségből belém jöttek hátulról.
[...]
Pozitív kábelt vettem bontóból, de nem igazán tudom, hogy mit kezdjek vele.
[...]
A következő videón látható járó motor mellett: https://drive.google.com/file/...sp=sharing
A videó gyengébb minősége miatt feltöltöm a kisebb betűs részt kép formájában is: https://drive.google.com/open?...kJrcmFKcnM
Rámegyek a hiba törlésére, majd a videón látható hibaüzenet fogad, megnyomom, hogy folytassa, kiírja, hogy törölve lettek a hibák, de utána is mind a négy hiba ott van a tárolóban.


Itt egy kis segítség.
Google fordítóval sztem ez is érthető.

http://forum.e46fanatics.com/s...p?t=745674

Szerintem a kábel sérülése miatt van hibakód.


Köszönöm a segítségedet, jó ötlet volt, amit javasoltál.

Szeretném megírni, hogy a megoldást végül ebben a videóban találtam meg: https://www.youtube.com/watch?v=s-XO98LOa3Q
Röviden arról szól, hogy egy bontott kábelről le lehet szedni a nem sérült patront, és könnyedén be lehet rakni a kocsiban lévő elhasznált patron helyére.
A végeredmény egy képben: https://drive.google.com/open?...URCTm92T3c

Viszont a történetnek itt nincsen vége, a laptopom INPA-jával ezután sem tudtam törülni a hibákat. Kiadom a törlés parancsot, de mintha nem fogadna szót. Elvittem egy általam ismert autóvillamossági szervizbe a kocsit, és közölték, hogy ők is látják, tudják értelmezni a hibaüzeneteket, de nem lehet törölni.
Javasolták, hogy nézessem meg márkaszervizben, lehet, hogy resetelni, programozni kell vagy pedig cserélni az egységet.

Jelenleg Sopronban vagyok, a hétvégén megyek egy Balaton déli part oda-vissza kört. Van esetleg valaki, aki rá tudna nekem nézni? Lehet, hogy akár egy DIS is tudna segíteni. Szeretném elkerülni a márkaszervizeket így ismeretlenül.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (48 pont) | Hozzászólások: 842

Elküldve: 2016. július 07. csütörtök, 09:31


Nono írta: Sziasztok,

néhány hónapja meg lett törve az autóm, figyelmetlenségből belém jöttek hátulról.
Az ütközés pillanatában a sofőrt rögzítő biztonsági övnek és az akkumulátornál található pozitív kábelnek a patronjai eldurrantak, azóta világít a piros légzsákvisszajelző.
Elvittem karosszériáshoz a kocsit, ki lett cserélve a hátsó lökhárító ill. a csomagtértető, valamint az említett biztonsági öv csatja (patronnal együtt).

Pozitív kábelt vettem bontóból, de nem igazán tudom, hogy mit kezdjek vele. Az egészet nem akarom az autóból kifűzni, majd az "újat" vissza. Arra gondoltam, hogy a beépítettet elvágni valahol az akksi közelében, az újat szintén ugyanott és beforrasztani a levágott régi helyére, na de ennek van egy keresztmetszete, forrasztópákája nem is tudom, hogy kinek lehet hozzá. Egyrészt azért erőltetem egy adott szintig a pozitív kábel javítását, mert ha újra előfordulna egy baleset, újra áramtalanítaná magát automatikusan az autó. Másrészt a légzsákvisszajelző lámpához is lehet köze.

Ma a laptopomat rákötöttem a bömbire és INPA-val próbáltam törölni a légzsák rendszer hibakódjait.
Ez a következő videón is látható járó motor mellett: https://drive.google.com/file/...sp=sharing
A videó gyengébb minősége miatt feltöltöm a kisebb betűs részt kép formájában is: https://drive.google.com/open?...kJrcmFKcnM

De nem jártam sikerrel.
Mikor a hibatárolót olvasom be, 4 hiba van jelezve:
- ignition circuit ZK1 -> belt tensioner driver
- ignition curcuit ZK10 -> battery unplug 1
- Internal ECU error
- crash telegram memory
Az ECU hiba kivételével azt írja, hogy a hiba nem aktív a pillanatban. Rámegyek a hiba törlésére, majd a videón látható hibaüzenet fogad, megnyomom, hogy folytassa, kiírja, hogy törölve lettek a hibák, de utána is mind a négy hiba ott van a tárolóban. (ugyebár a sofőr bizt. öv csere végett már nem is hiba, hacsak nem problémás a berakott csatnak az elektr. rendszere)

Kérdéseim:
-Azért maradnak meg a hibák, mert azonnal újra bekerültek a tárolóba vagy a hardver-szoftver oldalamnak vannak e téren hiányosságai?
- Az utolsó 2 hibával kell külön foglalkoznom?
- Ti mit tennétek a pozitív kábellel? Ki lehet valahogyan cserélni a új patront a régi kábelre "feltolva"?

Bármely ötletet, segítséget szívesen fogadom.
Köszönettel, Norbi


Itt egy kis segítség.
Google fordítóval sztem ez is érthető.

http://forum.e46fanatics.com/s...p?t=745674

Szerintem a kábel sérülése miatt van hibakód.


Nono
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Nono

Újonc

Elismertség: 13% (3 pont) | Hozzászólások: 23

Elküldve: 2016. július 06. szerda, 17:10


Sziasztok,

néhány hónapja meg lett törve az autóm, figyelmetlenségből belém jöttek hátulról.
Az ütközés pillanatában a sofőrt rögzítő biztonsági övnek és az akkumulátornál található pozitív kábelnek a patronjai eldurrantak, azóta világít a piros légzsákvisszajelző.
Elvittem karosszériáshoz a kocsit, ki lett cserélve a hátsó lökhárító ill. a csomagtértető, valamint az említett biztonsági öv csatja (patronnal együtt).

Pozitív kábelt vettem bontóból, de nem igazán tudom, hogy mit kezdjek vele. Az egészet nem akarom az autóból kifűzni, majd az "újat" vissza. Arra gondoltam, hogy a beépítettet elvágni valahol az akksi közelében, az újat szintén ugyanott és beforrasztani a levágott régi helyére, na de ennek van egy keresztmetszete, forrasztópákája nem is tudom, hogy kinek lehet hozzá. Egyrészt azért erőltetem egy adott szintig a pozitív kábel javítását, mert ha újra előfordulna egy baleset, újra áramtalanítaná magát automatikusan az autó. Másrészt a légzsákvisszajelző lámpához is lehet köze.

Ma a laptopomat rákötöttem a bömbire és INPA-val próbáltam törölni a légzsák rendszer hibakódjait.
Ez a következő videón is látható járó motor mellett: https://drive.google.com/file/...sp=sharing
A videó gyengébb minősége miatt feltöltöm a kisebb betűs részt kép formájában is: https://drive.google.com/open?...kJrcmFKcnM

De nem jártam sikerrel.
Mikor a hibatárolót olvasom be, 4 hiba van jelezve:
- ignition circuit ZK1 -> belt tensioner driver
- ignition curcuit ZK10 -> battery unplug 1
- Internal ECU error
- crash telegram memory
Az ECU hiba kivételével azt írja, hogy a hiba nem aktív a pillanatban. Rámegyek a hiba törlésére, majd a videón látható hibaüzenet fogad, megnyomom, hogy folytassa, kiírja, hogy törölve lettek a hibák, de utána is mind a négy hiba ott van a tárolóban. (ugyebár a sofőr bizt. öv csere végett már nem is hiba, hacsak nem problémás a berakott csatnak az elektr. rendszere)

Kérdéseim:
-Azért maradnak meg a hibák, mert azonnal újra bekerültek a tárolóba vagy a hardver-szoftver oldalamnak vannak e téren hiányosságai?
- Az utolsó 2 hibával kell külön foglalkoznom?
- Ti mit tennétek a pozitív kábellel? Ki lehet valahogyan cserélni a új patront a régi kábelre "feltolva"?

Bármely ötletet, segítséget szívesen fogadom.
Köszönettel, Norbi