hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2010. augusztus 21. szombat, 21:23


rad2 írta:

Én innen vettem a shopból Monroe-kat, az elsők 20.860, a hátsók 11980-ba kerültek.
Lett volna SACHS is hasonló áron (Gyári beszállító), de nekem eddig is Monroe-k voltak és teljesen meg vagyok vele elégedve.



A Monroe-ról sok rosszat hallottam....... én biztosan elkerülném ezt a márkát


autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2006

státusz rad2

Törzsvendég

Elismertség: 5% (6 pont) | Hozzászólások: 111

Elküldve: 2010. augusztus 21. szombat, 13:37


Hori írta:
Csum írta: sziasztok!

lengés csillapítókat szeretném lecserélni E46d touring 150le
milyet érdemes bele tenni?
illetve árban,hogy mozognak ezek?



én pont ma vagyok túl a cseréken. MAttillától /06-20-326-4882/ vettem új Bilsteineket a hátsók 13e/db az elsők 22e/db



Én innen vettem a shopból Monroe-kat, az elsők 20.860, a hátsók 11980-ba kerültek.
Lett volna SACHS is hasonló áron (Gyári beszállító), de nekem eddig is Monroe-k voltak és teljesen meg vagyok vele elégedve.








Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2010. augusztus 21. szombat, 13:59

vsop14
autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Touring
Modell: 530d
Évjárat: 2003

státusz vsop14

BMWfanatic

Elismertség: 7% (62 pont) | Hozzászólások: 876

Elküldve: 2010. augusztus 20. péntek, 19:09


Csum írta:
Hori írta:
Csum írta:
Hori írta:
Csum írta: sziasztok!

lengés csillapítókat szeretném lecserélni E46d touring 150le
milyet érdemes bele tenni?
illetve árban,hogy mozognak ezek?



én pont ma vagyok túl a cseréken. MAttillától /06-20-326-4882/ vettem új Bilsteineket a hátsók 13e/db az elsők 22e/db


ilyenkor a rugokat is szokták cserélni? és bármi mást?
vagy elég csak a lengéscsillapítókat?




a lengéscsillapítokat és a porvédőket cseréltem,a rugókat nem kell




értem és a porvédőt az jár a lengéscsillapítóhoz vagy külön kell be szerezni?

külön kell beszerezni. kb 2-3 ezer ft. mindenképp cseréld azt is


Csum
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Csum

BMWfanatic

Elismertség: 1% (9 pont) | Hozzászólások: 576

Elküldve: 2010. augusztus 20. péntek, 19:04


Hori írta:
Csum írta:
Hori írta:
Csum írta: sziasztok!

lengés csillapítókat szeretném lecserélni E46d touring 150le
milyet érdemes bele tenni?
illetve árban,hogy mozognak ezek?



én pont ma vagyok túl a cseréken. MAttillától /06-20-326-4882/ vettem új Bilsteineket a hátsók 13e/db az elsők 22e/db


ilyenkor a rugokat is szokták cserélni? és bármi mást?
vagy elég csak a lengéscsillapítókat?




a lengéscsillapítokat és a porvédőket cseréltem,a rugókat nem kell




értem és a porvédőt az jár a lengéscsillapítóhoz vagy külön kell be szerezni?


Hori
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Hori

BMWfanatic

Elismertség: 8% (305 pont) | Hozzászólások: 3578

Elküldve: 2010. augusztus 20. péntek, 18:12


Csum írta:
Hori írta:
Csum írta: sziasztok!

lengés csillapítókat szeretném lecserélni E46d touring 150le
milyet érdemes bele tenni?
illetve árban,hogy mozognak ezek?



én pont ma vagyok túl a cseréken. MAttillától /06-20-326-4882/ vettem új Bilsteineket a hátsók 13e/db az elsők 22e/db


ilyenkor a rugokat is szokták cserélni? és bármi mást?
vagy elég csak a lengéscsillapítókat?




a lengéscsillapítokat és a porvédőket cseréltem,a rugókat nem kell



Csum
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Csum

BMWfanatic

Elismertség: 1% (9 pont) | Hozzászólások: 576

Elküldve: 2010. augusztus 20. péntek, 17:36


Hori írta:
Csum írta: sziasztok!

lengés csillapítókat szeretném lecserélni E46d touring 150le
milyet érdemes bele tenni?
illetve árban,hogy mozognak ezek?



én pont ma vagyok túl a cseréken. MAttillától /06-20-326-4882/ vettem új Bilsteineket a hátsók 13e/db az elsők 22e/db


ilyenkor a rugokat is szokták cserélni? és bármi mást?
vagy elég csak a lengéscsillapítókat?



Hori
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Hori

BMWfanatic

Elismertség: 8% (305 pont) | Hozzászólások: 3578

Elküldve: 2010. augusztus 20. péntek, 17:28


Csum írta: sziasztok!

lengés csillapítókat szeretném lecserélni E46d touring 150le
milyet érdemes bele tenni?
illetve árban,hogy mozognak ezek?



én pont ma vagyok túl a cseréken. MAttillától /06-20-326-4882/ vettem új Bilsteineket a hátsók 13e/db az elsők 22e/db




Csum
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Csum

BMWfanatic

Elismertség: 1% (9 pont) | Hozzászólások: 576

Elküldve: 2010. augusztus 20. péntek, 17:21


sziasztok!

lengés csillapítókat szeretném lecserélni E46d touring 150le
milyet érdemes bele tenni?
illetve árban,hogy mozognak ezek?

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2010. július 27. kedd, 18:44


K_Gergo írta: sziasztok,

2004 év végi e46 320d M-es gátlók-rugók passzolnak az enyémbe (2000/10, 330Ci)?
15 kg súlykülönbség van köztük, ha a futómű szerkezetileg egyezik, elvileg használható, nemde?


szerintem ez első telókban lehet különbség ebben az esetben. a 6 hengeresnek nehezebb az orra, gondolom keményebb a teló is. ha egy 20d-jét rakod be, szerintem nagyon fog himbálózni, és nem fog rendesen csillapítani. nekem keményebb gátló kellene így lehet ezért 6 hengerest veszek. de ez ugye csak az én gondolatmenetem, a józan paraszti észről



Hori
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Hori

BMWfanatic

Elismertség: 8% (305 pont) | Hozzászólások: 3578

Elküldve: 2010. július 27. kedd, 15:59


Woockie írta:
K_Gergo írta: 2004 év végi e46 320d M-es gátlók-rugók passzolnak az enyémbe (2000/10, 330Ci)?
15 kg súlykülönbség van köztük, ha a futómű szerkezetileg egyezik, elvileg használható, nemde?

Elvileg van kulon 4 es kulon 6hengereshez. Szoval valami azt sugja, h nem javasolt. En is ebben a gondban vagyok, 4hengereshez annyi van, mint a szemet, 6hengereshez ritkabban talalni... Szoval ha biztos valaszt kapsz valahol, jo-e, engem is erdekelne!




az összes tuningcég külön hozza a 4és 6 hengeresekhez a lengéscsillapítókat, lehet hogy külsőleg eggyezik de bellül csak van valami difi


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 1998

státusz Woockie

BMWfanatic

Elismertség: 5% (61 pont) | Hozzászólások: 1103

Elküldve: 2010. július 27. kedd, 14:09


K_Gergo írta: 2004 év végi e46 320d M-es gátlók-rugók passzolnak az enyémbe (2000/10, 330Ci)?
15 kg súlykülönbség van köztük, ha a futómű szerkezetileg egyezik, elvileg használható, nemde?

Elvileg van kulon 4 es kulon 6hengereshez. Szoval valami azt sugja, h nem javasolt. En is ebben a gondban vagyok, 4hengereshez annyi van, mint a szemet, 6hengereshez ritkabban talalni... Szoval ha biztos valaszt kapsz valahol, jo-e, engem is erdekelne!


K_Gergo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Ci
Évjárat: 2000

státusz K_Gergo

BMWfanatic

Elismertség: 6% (33 pont) | Hozzászólások: 476

Elküldve: 2010. július 27. kedd, 11:45


sziasztok,

2004 év végi e46 320d M-es gátlók-rugók passzolnak az enyémbe (2000/10, 330Ci)?
15 kg súlykülönbség van köztük, ha a futómű szerkezetileg egyezik, elvileg használható, nemde?

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2010. július 09. péntek, 06:47


Eapa írta:
YELLOW írta: mostanában sokat agyalok pár dolgon. mindezt azért, mert jövőre műszakim lesz és tavaly az egyik lengéscsillapító nem a legjobb volt, sőt a másik is közel volt a határhoz.

szeretném ha kijavítanátok ha rosszul gondolok valamit!


ugye amikor műszakira viszem az autót, akkor motorszám, alvászszám alapján a gép megadja a gyári adatokat, és a hozzá tartozó megengedett eltéréseket.

ugye ha mondjuk ültetőrugót teszek be alá, ami rövidebb, és keményebb, akkor módosul a rugózási/csillapítási érték. ha a csillapító is más, mondjuk keményített, akkor pláne.
nah most ha meg se nézik, hogy hoppá ez nem gyári, akkor nagy valószínűséggel a gyári értékek mellett az autóra az jön ki, hogy futómű kuka, vagy rossz állapot. pedig zsír új szett van alatta.
gondolom a hivatalos forma az, hogy beszerelik, lemérik és az új értékekkel bekerül a rendszerbe, és a forgalmiba +++lóvéért.
nah most én ezt a +++ lové dolgot el akarom felejteni, de mi van ha nem gyárit rakok bele? mondjuk valószínű M-tech gátlókat veszek majd, de mi van ha annak is eltér az értéke, márpedig valószínű valamennyire el fog.

lehet hülyeség ez az okfejtés, de bizonytalan vagyok.


Teljesen rosszul gondolod. Egy 2002-es kocsinak, 100ekm-rel nem lesz rossz a lengéscsillapítója, még ha rugót cserélsz akkor sem. Inkább azt a pénzt költsd benzinre, vagy gyere talikra ahol ingyen megmérik a lengéscsillapítódat és azt mondják, hogy jó ez még.

Egyébként ha mész műszakira engedd le a kerekeidet egy kicsit, az segít. Ez régi trükk



valójában a kérdésem nem erre irányult. hanem arra, hogy a gyári értékeket veszik alapul, így ha sportosabb cuccost teszel be, az valószínű nem felel meg a gyári értéknek, mivel keményebb lesz a csillapítás is.
a gondolatom az, hogy a hivatalos megoldás, egy komoly szettbeépítésénél, hogy beépítés után mérnek egy értéket, amihez később viszonyítanak műszakin, mert ugye a gyárihoz hiába mérnek. de ugye ezek plussz költségek, és nem sokan fizetnek érte. de valahogy műszakin csak át mennek. elvileg úgy tudom az első telók 40%-tól lefelé már nem jók, a hátsók 20%. a bal elsőm kemény gumival, ez kb akkor mivel meleg is volt, és előtte 40 km-t tettem meg, kb 2,6 bar lehetett benne, szóval bal első így 48% a jobb első 38%, amit gumi nyomás elvesztéssel behoztak, a két hétsó olyan 45% és 52% közötti volt szintén kemény gumikkal. nekem amit én megyek vele biztos kibírja, max lapos abronccsal megyek. de igazából az első része érdekelne, hogy valójában, hogy van, ha nem gyári teló megy bele.





Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2010. július 09. péntek, 06:48

státusz Eapa

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (7 pont) | Hozzászólások: 320

Elküldve: 2010. július 08. csütörtök, 23:05


YELLOW írta: mostanában sokat agyalok pár dolgon. mindezt azért, mert jövőre műszakim lesz és tavaly az egyik lengéscsillapító nem a legjobb volt, sőt a másik is közel volt a határhoz.

szeretném ha kijavítanátok ha rosszul gondolok valamit!


ugye amikor műszakira viszem az autót, akkor motorszám, alvászszám alapján a gép megadja a gyári adatokat, és a hozzá tartozó megengedett eltéréseket.

ugye ha mondjuk ültetőrugót teszek be alá, ami rövidebb, és keményebb, akkor módosul a rugózási/csillapítási érték. ha a csillapító is más, mondjuk keményített, akkor pláne.
nah most ha meg se nézik, hogy hoppá ez nem gyári, akkor nagy valószínűséggel a gyári értékek mellett az autóra az jön ki, hogy futómű kuka, vagy rossz állapot. pedig zsír új szett van alatta.
gondolom a hivatalos forma az, hogy beszerelik, lemérik és az új értékekkel bekerül a rendszerbe, és a forgalmiba +++lóvéért.
nah most én ezt a +++ lové dolgot el akarom felejteni, de mi van ha nem gyárit rakok bele? mondjuk valószínű M-tech gátlókat veszek majd, de mi van ha annak is eltér az értéke, márpedig valószínű valamennyire el fog.

lehet hülyeség ez az okfejtés, de bizonytalan vagyok.


Teljesen rosszul gondolod. Egy 2002-es kocsinak, 100ekm-rel nem lesz rossz a lengéscsillapítója, még ha rugót cserélsz akkor sem. Inkább azt a pénzt költsd benzinre, vagy gyere talikra ahol ingyen megmérik a lengéscsillapítódat és azt mondják, hogy jó ez még.
Egyébként ha mész műszakira engedd le a kerekeidet egy kicsit, az segít. Ez régi trükk



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2010. július 08. csütörtök, 17:03


mostanában sokat agyalok pár dolgon. mindezt azért, mert jövőre műszakim lesz és tavaly az egyik lengéscsillapító nem a legjobb volt, sőt a másik is közel volt a határhoz.

szeretném ha kijavítanátok ha rosszul gondolok valamit!


ugye amikor műszakira viszem az autót, akkor motorszám, alvászszám alapján a gép megadja a gyári adatokat, és a hozzá tartozó megengedett eltéréseket.

ugye ha mondjuk ültetőrugót teszek be alá, ami rövidebb, és keményebb, akkor módosul a rugózási/csillapítási érték. ha a csillapító is más, mondjuk keményített, akkor pláne.
nah most ha meg se nézik, hogy hoppá ez nem gyári, akkor nagy valószínűséggel a gyári értékek mellett az autóra az jön ki, hogy futómű kuka, vagy rossz állapot. pedig zsír új szett van alatta.
gondolom a hivatalos forma az, hogy beszerelik, lemérik és az új értékekkel bekerül a rendszerbe, és a forgalmiba +++lóvéért.
nah most én ezt a +++ lové dolgot el akarom felejteni, de mi van ha nem gyárit rakok bele? mondjuk valószínű M-tech gátlókat veszek majd, de mi van ha annak is eltér az értéke, márpedig valószínű valamennyire el fog.

lehet hülyeség ez az okfejtés, de bizonytalan vagyok.