autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2003

státusz Adamyno

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 75

Elküldve: 2019. január 10. csütörtök, 22:12


Pocses írta:
Adamyno írta:
hil írta:
Szia,
tapasztalatból írom, a ponyvával többet ártasz az autónak.
Bye: hil




Akkor mire jó az? Én úgy gondoltam, hogy a jégverés és az UV fény ellen jó lehet.


Felejtős a ponyva!
Viszont a rozsdára való fújást azt beszéld meg egy rendes lakatossal aki rozsdaátalakítót fúj az alvázra mielőtt festi. Nézz körül a képeim között, hogy néz ki egy '99-es alváz kezelés előtt.



Megnéztem a képeket. Az igen Örülnék, ha az enyém is ilyen állapotban lenne. Nem olyan rossz, de vannak még sötét foltok, amiket nem tudok. Pl. az ajtónál a műanyag borítás alatt (egyáltalán hogy jön az le?), a küszöb a borítás alatt, stb. Ha lenne emelőm, mindent én csinálnék Illetve nem is nagyon ismerek senkit aki jól is lakatol és fest is. Annó volt egy golf 3, azt egész jól megcsinálták, mindkét küszöb el volt rohadva és a sárvédő, de azért ez nem az a kategória. Tanácsokat szívesen veszek karosszéria ügyben, de halvány lila gőzöm sincs. Szerencsére úgy motorikusan, elektronikusan nagyon egyben van az autó, ránézésre nem is rohad, de elöl a küszöböknél látok rozsdát ha közelről nézem és szerintem a borítás alatt vár a meglepi azért.




Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2019. január 10. csütörtök, 22:40

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Pocses

BMWfanatic

Elismertség: 10% (133 pont) | Hozzászólások: 1240

Elküldve: 2019. január 10. csütörtök, 21:48


Adamyno írta:
hil írta:
Szia,
tapasztalatból írom, a ponyvával többet ártasz az autónak.
Bye: hil




Akkor mire jó az? Én úgy gondoltam, hogy a jégverés és az UV fény ellen jó lehet.


Felejtős a ponyva!
Viszont a rozsdára való fújást azt beszéld meg egy rendes lakatossal aki rozsdaátalakítót fúj az alvázra mielőtt festi. Nézz körül a képeim között, hogy néz ki egy '99-es alváz kezelés előtt.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2019. január 10. csütörtök, 21:48

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2003

státusz Adamyno

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 75

Elküldve: 2019. január 10. csütörtök, 21:03


hil írta:
Szia,
tapasztalatból írom, a ponyvával többet ártasz az autónak.
Bye: hil




Akkor mire jó az? Én úgy gondoltam, hogy a jégverés és az UV fény ellen jó lehet.


hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2019. január 10. csütörtök, 20:53


Adamyno írta:
YELLOW írta:
Adamyno írta:
Garázs nincs, de én nem rövidtávra járok. Nagyon ritka, havonta max 1x hogy a városban kell. Minimum 40 km-t megyek ha egyszer beülök Ez havonta olyan 1-2 alkalom lesz szerintem, szóval nem lesz agyon használva. Egyelőre vettem olyan ponyvát aminek puha a belseje, később majd körülnézek garázs ügyben.


én is még garázsban is használtam ponyvát egy ideig. de szerintem nem olyan jó, ha nem tud szellőzni. télen is fűtött garázsba sem célszerű beállni, mikor feltapod a sós latyak. meg esős időben, ha eláll, és kint a levegő jobban kiszárítja az autót. én inkább ki sem vittem esőben persze elmúlt már, de azért, ha nem muszáj, akkor most is bent hagyom. bár most olyan dzsuvás, rossz ránézni.


Szeretnék majd alvázvédelmet, de azt mondta ma egyik kollégám, hogy azt ráfújják a rozsdára. Szeirntem az nem normális, előtte csak le kéne maratni legalább rozsdaoldóval.

Szia,
tapasztalatból írom, a ponyvával többet ártasz az autónak.
Bye: hil




autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2003

státusz Adamyno

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 75

Elküldve: 2019. január 10. csütörtök, 20:11


YELLOW írta:
Adamyno írta:
Garázs nincs, de én nem rövidtávra járok. Nagyon ritka, havonta max 1x hogy a városban kell. Minimum 40 km-t megyek ha egyszer beülök Ez havonta olyan 1-2 alkalom lesz szerintem, szóval nem lesz agyon használva. Egyelőre vettem olyan ponyvát aminek puha a belseje, később majd körülnézek garázs ügyben.


én is még garázsban is használtam ponyvát egy ideig. de szerintem nem olyan jó, ha nem tud szellőzni. télen is fűtött garázsba sem célszerű beállni, mikor feltapod a sós latyak. meg esős időben, ha eláll, és kint a levegő jobban kiszárítja az autót. én inkább ki sem vittem esőben persze elmúlt már, de azért, ha nem muszáj, akkor most is bent hagyom. bár most olyan dzsuvás, rossz ránézni.


Szeretnék majd alvázvédelmet, de azt mondta ma egyik kollégám, hogy azt ráfújják a rozsdára. Szeirntem az nem normális, előtte csak le kéne maratni legalább rozsdaoldóval.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2019. január 10. csütörtök, 20:05


Adamyno írta:
Garázs nincs, de én nem rövidtávra járok. Nagyon ritka, havonta max 1x hogy a városban kell. Minimum 40 km-t megyek ha egyszer beülök Ez havonta olyan 1-2 alkalom lesz szerintem, szóval nem lesz agyon használva. Egyelőre vettem olyan ponyvát aminek puha a belseje, később majd körülnézek garázs ügyben.


én is még garázsban is használtam ponyvát egy ideig. de szerintem nem olyan jó, ha nem tud szellőzni. télen is fűtött garázsba sem célszerű beállni, mikor feltapod a sós latyak. meg esős időben, ha eláll, és kint a levegő jobban kiszárítja az autót. én inkább ki sem vittem esőben persze elmúlt már, de azért, ha nem muszáj, akkor most is bent hagyom. bár most olyan dzsuvás, rossz ránézni.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2003

státusz Adamyno

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 75

Elküldve: 2019. január 10. csütörtök, 20:01


YELLOW írta:
Adamyno írta:
YELLOW írta:
adams22 írta: Értem. Csak nem fogja annyira enni az olajat hogy 4L tartalék kelljen.
Az enyém megevett 1-2 liter olajat egy olajcsere periódus alatt (10-12 ezer km). Aztán most szelepszárszimering csere után egy cseppet nem eszik meg. Ugyan úgy max-on van.

Én ajánlottam. Igen kit én is azt vettem. Tartalmazza magát a szűrőt, a 3 gumigyűrűt és az olajteknő csavar réz alátétet. Ez mind kell. 4.200 Ft




én legutóbb olyan 50% kedvezménnyel 1800-ért vettem Mahle/Knecht olajszűrőt és minden volt benne. vettem rögtön kettőt is. mondjuk korábban is 2ezerért vette őket kedvezménnyel. teljesen jó, sőt nagyon jó, ez nem szakad össze.


Miért a gyárival egyébként gond van? (Írtad, Yellow, hogy nem szakad össze a másik.)
A bőség zavara

Ha már olajcsere... hogyha egy évben csak kb. 5000km-t megyek, akkor is érdemes évente cserélni vagy elég a 2 év szerintetek?


az a helyzet, hogy a "gyári" kifejezetten hasonlít, a Knecht-re, még a feliratok stílusa is. eredeti árban az sem olcsóbb. mert 3600-3800 körül mennek.
sajnos vannak szűrők, amik nem nagyon bírják a dolgot.
én sem megyek többet egy évben, és 2 évente cserélem. sokan mondják a rövid távos használat miatt, pláne évente kell. igazából van benne igazság, de egy jó olaj esetén nem lesz gond.
szerintem ha még garázs is van és ritkább a fagyos indítás, akkor egy 5w-30-as olaj ideális lehet.


Garázs nincs, de én nem rövidtávra járok. Nagyon ritka, havonta max 1x hogy a városban kell. Minimum 40 km-t megyek ha egyszer beülök Ez havonta olyan 1-2 alkalom lesz szerintem, szóval nem lesz agyon használva. Egyelőre vettem olyan ponyvát aminek puha a belseje, később majd körülnézek garázs ügyben.


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2019. január 10. csütörtök, 19:34


Adamyno írta:
YELLOW írta:
adams22 írta: Értem. Csak nem fogja annyira enni az olajat hogy 4L tartalék kelljen.
Az enyém megevett 1-2 liter olajat egy olajcsere periódus alatt (10-12 ezer km). Aztán most szelepszárszimering csere után egy cseppet nem eszik meg. Ugyan úgy max-on van.

Én ajánlottam. Igen kit én is azt vettem. Tartalmazza magát a szűrőt, a 3 gumigyűrűt és az olajteknő csavar réz alátétet. Ez mind kell. 4.200 Ft




én legutóbb olyan 50% kedvezménnyel 1800-ért vettem Mahle/Knecht olajszűrőt és minden volt benne. vettem rögtön kettőt is. mondjuk korábban is 2ezerért vette őket kedvezménnyel. teljesen jó, sőt nagyon jó, ez nem szakad össze.


Miért a gyárival egyébként gond van? (Írtad, Yellow, hogy nem szakad össze a másik.)
A bőség zavara

Ha már olajcsere... hogyha egy évben csak kb. 5000km-t megyek, akkor is érdemes évente cserélni vagy elég a 2 év szerintetek?


az a helyzet, hogy a "gyári" kifejezetten hasonlít, a Knecht-re, még a feliratok stílusa is. eredeti árban az sem olcsóbb. mert 3600-3800 körül mennek.
sajnos vannak szűrők, amik nem nagyon bírják a dolgot.
én sem megyek többet egy évben, és 2 évente cserélem. sokan mondják a rövid távos használat miatt, pláne évente kell. igazából van benne igazság, de egy jó olaj esetén nem lesz gond.
szerintem ha még garázs is van és ritkább a fagyos indítás, akkor egy 5w-30-as olaj ideális lehet.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2003

státusz Adamyno

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 75

Elküldve: 2019. január 10. csütörtök, 19:06


YELLOW írta:
adams22 írta: Értem. Csak nem fogja annyira enni az olajat hogy 4L tartalék kelljen.
Az enyém megevett 1-2 liter olajat egy olajcsere periódus alatt (10-12 ezer km). Aztán most szelepszárszimering csere után egy cseppet nem eszik meg. Ugyan úgy max-on van.

Én ajánlottam. Igen kit én is azt vettem. Tartalmazza magát a szűrőt, a 3 gumigyűrűt és az olajteknő csavar réz alátétet. Ez mind kell. 4.200 Ft




én legutóbb olyan 50% kedvezménnyel 1800-ért vettem Mahle/Knecht olajszűrőt és minden volt benne. vettem rögtön kettőt is. mondjuk korábban is 2ezerért vette őket kedvezménnyel. teljesen jó, sőt nagyon jó, ez nem szakad össze.


Miért a gyárival egyébként gond van? (Írtad, Yellow, hogy nem szakad össze a másik.)
A bőség zavara

Ha már olajcsere... hogyha egy évben csak kb. 5000km-t megyek, akkor is érdemes évente cserélni vagy elég a 2 év szerintetek?

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2019. január 10. csütörtök, 17:06


adams22 írta: Értem. Csak nem fogja annyira enni az olajat hogy 4L tartalék kelljen.
Az enyém megevett 1-2 liter olajat egy olajcsere periódus alatt (10-12 ezer km). Aztán most szelepszárszimering csere után egy cseppet nem eszik meg. Ugyan úgy max-on van.

Én ajánlottam. Igen kit én is azt vettem. Tartalmazza magát a szűrőt, a 3 gumigyűrűt és az olajteknő csavar réz alátétet. Ez mind kell. 4.200 Ft




én legutóbb olyan 50% kedvezménnyel 1800-ért vettem Mahle/Knecht olajszűrőt és minden volt benne. vettem rögtön kettőt is. mondjuk korábban is 2ezerért vette őket kedvezménnyel. teljesen jó, sőt nagyon jó, ez nem szakad össze.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz adams22

Törzsvendég

Elismertség: 4% (5 pont) | Hozzászólások: 105

Elküldve: 2019. január 10. csütörtök, 15:18


Értem. Csak nem fogja annyira enni az olajat hogy 4L tartalék kelljen.
Az enyém megevett 1-2 liter olajat egy olajcsere periódus alatt (10-12 ezer km). Aztán most szelepszárszimering csere után egy cseppet nem eszik meg. Ugyan úgy max-on van.

Én ajánlottam. Igen kit én is azt vettem. Tartalmazza magát a szűrőt, a 3 gumigyűrűt és az olajteknő csavar réz alátétet. Ez mind kell. 4.200 Ft




Adamyno írta: Azért annyi olajat, hogy maradjon tartalék

Gyári olajszűrőt sajnos nem tudom ki gyártja vagy hogy hol lehet kapni. Valaki javasolta a bmwalkatresz24.hu oldalt, de ott is csak kit-et találtam.

adams22 írta: Miért vettél 2 kannával? Remélem nem egyszerre akarod felhasználni
Amúgy nekem elég drágának tűnik ez az oldal. 8-9 ezerért már lehet kapni (jó helyről) 4L Castrol Edge Titaniumot is vagy 12 ezerért Motult. De biztos ez is jó lesz én még Shell-t nem próbáltam.

Olajszűrő kb. 700 Ft-al kipótolva van gyári is.

De nem fúrkálódok tovább jó lesz az.





Adamyno írta: A sárvédőt megnézetem karosszériással mert minimális a gond, valószínűleg megoldja mert jól dolgozik (igaz, kicsit drága).

Fejegységből ilyet rendeltem TPMS-el, front kamerával és tolatókamerával.

Ilyen olajat rendeltem 2 kannával. Remélem jó lesz, mindenhol dícsérik és ott a BMW Longlife-01 is.

Olajszűrő ez lett.

Az üzemanyagszűrő BOSCH lett.

YELLOW írta: Zölddel odaírtam az én véleményem, tapasztalatom, ajánlásom

Adamyno írta: Sziasztok!

Most vettem életem első BMW-jét Lenne majd néhány kérdésem, de igazából azt sem tudom még hol tegyem fel.
E46 320i 2003 sedan

1. A két első sárvédőt jó lenne cserélni majd tavasszal viszont nem tudom hol találom az OEM számát vagy valami számot ami alapján pontosan be lehetne azonosítani a megfelelő típust, amit rendelhetek.
realoem, bmwfans

2. Ha jól tudom, létezett olyan 4:3-as és 16:9-es navi fejegység, ami színes. (Nekem monokróm kisnavi van benne) Ezekre valahogy információim szerint lehetett kötni tolatókamerát. Szeretném majd a fejegységet cserélni, viszont nem tudom, hogy az utólagos kamerához megvan-e a kábelköteg vagy kábelezni is kell.
szerintem utángyártott androidos egységet vegyél bele, ne a gyárit

Tervezett karbantartások:

-motorolajcsere
Milyen típust javasoltok? Egyik helyen Motult mondtak, másik helyen Castrol de elég azt figyelni hogy ki a gyártó és, hogy 5W-40 legyen vagy mást is?
0w-40 a legjobb, de ha sűrűbben cserélsz, akkor télre 0w-30, nyárra 5w-40, de 0w-30, és az 5w-30 is opció lehet. Castrol, Mobil 1, Eneos

-manuális váltóolaj csere
Ez alapján Fuchs Titan Sintofluid 75W-80 vagy Castrol SMX-S 75W-85.
Castrol SMX-S-et ne!!! nekem akadt a váltó tőle 1-es fokozatban. inkább gyárit kell szerezni.

-difi olaj csere
Szintén előző link alapján: "A hátsó differenciálműbe normál esetben SAE 75W-90 viszkozitású, GL-5 minőségű hajtóműolaj való, (Fuchs Titan Sintopoid 75W-90, Castrol SAF-XO 75W-90), ám ha Limited Slip rendszerű, akkor az ajánlatom Fuchs Titan Sintopoid LS 75W-140 vagy Castrol SAF-XJ 75W-140."
Fogalmam sincs mi az a Limited Slip, így azt sem tudom, hogy nekem olyan van-e.
75w-90 elég, nincs sperr az autóban, itt is jobb a gyári

-olajszűrő
Úgy tudom majdnem mindegy milyet teszünk bele, megfelel mind az előírásoknak.
Mahle, Knecht, Hengst

-Ékszíj (el van öregedve)
Valami speciális dologra kell ott figyelni vagy a szíj mellé kell még valami? Milyen gyakran érdemes cserélni?
Contitech, Continental. ha tárcsát is kell, akkor tárcsából Corteco

-Gyertyák
Úgy olvastam, hogy itt a fórumon ez szinte örök kérdés, hogy milyet. Én csak használni szeretném megbízhatóan.
NGK BKR6EQUP 4 polusú

-Légszűrő
Mindegy milyen?
Mahle, Knecht

-Pollenszűrő
tapasztalat alapján felesleges sokat költeni rá. legolcsóbb mehet. én legutóbb kedvezményesen 2500 körül vettem aktívszeneset, valami gagyibbat, semmivel nem rosszabb, mint a 11ezres

-Üzemanyagszűrő
Na ebből is találtam sokfélét
Mahle, Knecht

Bónusz kérdés:
A bal hátsó sárvédő műanyag (díszléc vagy borítás vagy miaz) valamije alatt van egy kis hólyagosodás, szeretném megnézni mennyire komoly a dolog, ha esetleg javítani kellene. Hogy lehet azt levenni, illetve vissza tenni?

Hirtelen ennyi jut eszembe.

Nagyon köszönöm a segítséget előre is!














Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2019. január 10. csütörtök, 15:22

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2003

státusz Adamyno

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 75

Elküldve: 2019. január 10. csütörtök, 15:11


Azért annyi olajat, hogy maradjon tartalék

Gyári olajszűrőt sajnos nem tudom ki gyártja vagy hogy hol lehet kapni. Valaki javasolta a bmwalkatresz24.hu oldalt, de ott is csak kit-et találtam.

adams22 írta: Miért vettél 2 kannával? Remélem nem egyszerre akarod felhasználni
Amúgy nekem elég drágának tűnik ez az oldal. 8-9 ezerért már lehet kapni (jó helyről) 4L Castrol Edge Titaniumot is vagy 12 ezerért Motult. De biztos ez is jó lesz én még Shell-t nem próbáltam.

Olajszűrő kb. 700 Ft-al kipótolva van gyári is.

De nem fúrkálódok tovább jó lesz az.





Adamyno írta: A sárvédőt megnézetem karosszériással mert minimális a gond, valószínűleg megoldja mert jól dolgozik (igaz, kicsit drága).

Fejegységből ilyet rendeltem TPMS-el, front kamerával és tolatókamerával.

Ilyen olajat rendeltem 2 kannával. Remélem jó lesz, mindenhol dícsérik és ott a BMW Longlife-01 is.

Olajszűrő ez lett.

Az üzemanyagszűrő BOSCH lett.

YELLOW írta: Zölddel odaírtam az én véleményem, tapasztalatom, ajánlásom

Adamyno írta: Sziasztok!

Most vettem életem első BMW-jét Lenne majd néhány kérdésem, de igazából azt sem tudom még hol tegyem fel.
E46 320i 2003 sedan

1. A két első sárvédőt jó lenne cserélni majd tavasszal viszont nem tudom hol találom az OEM számát vagy valami számot ami alapján pontosan be lehetne azonosítani a megfelelő típust, amit rendelhetek.
realoem, bmwfans

2. Ha jól tudom, létezett olyan 4:3-as és 16:9-es navi fejegység, ami színes. (Nekem monokróm kisnavi van benne) Ezekre valahogy információim szerint lehetett kötni tolatókamerát. Szeretném majd a fejegységet cserélni, viszont nem tudom, hogy az utólagos kamerához megvan-e a kábelköteg vagy kábelezni is kell.
szerintem utángyártott androidos egységet vegyél bele, ne a gyárit

Tervezett karbantartások:

-motorolajcsere
Milyen típust javasoltok? Egyik helyen Motult mondtak, másik helyen Castrol de elég azt figyelni hogy ki a gyártó és, hogy 5W-40 legyen vagy mást is?
0w-40 a legjobb, de ha sűrűbben cserélsz, akkor télre 0w-30, nyárra 5w-40, de 0w-30, és az 5w-30 is opció lehet. Castrol, Mobil 1, Eneos

-manuális váltóolaj csere
Ez alapján Fuchs Titan Sintofluid 75W-80 vagy Castrol SMX-S 75W-85.
Castrol SMX-S-et ne!!! nekem akadt a váltó tőle 1-es fokozatban. inkább gyárit kell szerezni.

-difi olaj csere
Szintén előző link alapján: "A hátsó differenciálműbe normál esetben SAE 75W-90 viszkozitású, GL-5 minőségű hajtóműolaj való, (Fuchs Titan Sintopoid 75W-90, Castrol SAF-XO 75W-90), ám ha Limited Slip rendszerű, akkor az ajánlatom Fuchs Titan Sintopoid LS 75W-140 vagy Castrol SAF-XJ 75W-140."
Fogalmam sincs mi az a Limited Slip, így azt sem tudom, hogy nekem olyan van-e.
75w-90 elég, nincs sperr az autóban, itt is jobb a gyári

-olajszűrő
Úgy tudom majdnem mindegy milyet teszünk bele, megfelel mind az előírásoknak.
Mahle, Knecht, Hengst

-Ékszíj (el van öregedve)
Valami speciális dologra kell ott figyelni vagy a szíj mellé kell még valami? Milyen gyakran érdemes cserélni?
Contitech, Continental. ha tárcsát is kell, akkor tárcsából Corteco

-Gyertyák
Úgy olvastam, hogy itt a fórumon ez szinte örök kérdés, hogy milyet. Én csak használni szeretném megbízhatóan.
NGK BKR6EQUP 4 polusú

-Légszűrő
Mindegy milyen?
Mahle, Knecht

-Pollenszűrő
tapasztalat alapján felesleges sokat költeni rá. legolcsóbb mehet. én legutóbb kedvezményesen 2500 körül vettem aktívszeneset, valami gagyibbat, semmivel nem rosszabb, mint a 11ezres

-Üzemanyagszűrő
Na ebből is találtam sokfélét
Mahle, Knecht

Bónusz kérdés:
A bal hátsó sárvédő műanyag (díszléc vagy borítás vagy miaz) valamije alatt van egy kis hólyagosodás, szeretném megnézni mennyire komoly a dolog, ha esetleg javítani kellene. Hogy lehet azt levenni, illetve vissza tenni?

Hirtelen ennyi jut eszembe.

Nagyon köszönöm a segítséget előre is!










Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2019. január 10. csütörtök, 15:12

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz adams22

Törzsvendég

Elismertség: 4% (5 pont) | Hozzászólások: 105

Elküldve: 2019. január 10. csütörtök, 15:05


Miért vettél 2 kannával? Remélem nem egyszerre akarod felhasználni
Amúgy nekem elég drágának tűnik ez az oldal. 8-9 ezerért már lehet kapni (jó helyről) 4L Castrol Edge Titaniumot is vagy 12 ezerért Motult. De biztos ez is jó lesz én még Shell-t nem próbáltam.

Olajszűrő kb. 700 Ft-al kipótolva van gyári is.

De nem fúrkálódok tovább jó lesz az.






Adamyno írta: A sárvédőt megnézetem karosszériással mert minimális a gond, valószínűleg megoldja mert jól dolgozik (igaz, kicsit drága).

Fejegységből ilyet rendeltem TPMS-el, front kamerával és tolatókamerával.

Ilyen olajat rendeltem 2 kannával. Remélem jó lesz, mindenhol dícsérik és ott a BMW Longlife-01 is.

Olajszűrő ez lett.

Az üzemanyagszűrő BOSCH lett.

YELLOW írta: Zölddel odaírtam az én véleményem, tapasztalatom, ajánlásom

Adamyno írta: Sziasztok!

Most vettem életem első BMW-jét Lenne majd néhány kérdésem, de igazából azt sem tudom még hol tegyem fel.
E46 320i 2003 sedan

1. A két első sárvédőt jó lenne cserélni majd tavasszal viszont nem tudom hol találom az OEM számát vagy valami számot ami alapján pontosan be lehetne azonosítani a megfelelő típust, amit rendelhetek.
realoem, bmwfans

2. Ha jól tudom, létezett olyan 4:3-as és 16:9-es navi fejegység, ami színes. (Nekem monokróm kisnavi van benne) Ezekre valahogy információim szerint lehetett kötni tolatókamerát. Szeretném majd a fejegységet cserélni, viszont nem tudom, hogy az utólagos kamerához megvan-e a kábelköteg vagy kábelezni is kell.
szerintem utángyártott androidos egységet vegyél bele, ne a gyárit

Tervezett karbantartások:

-motorolajcsere
Milyen típust javasoltok? Egyik helyen Motult mondtak, másik helyen Castrol de elég azt figyelni hogy ki a gyártó és, hogy 5W-40 legyen vagy mást is?
0w-40 a legjobb, de ha sűrűbben cserélsz, akkor télre 0w-30, nyárra 5w-40, de 0w-30, és az 5w-30 is opció lehet. Castrol, Mobil 1, Eneos

-manuális váltóolaj csere
Ez alapján Fuchs Titan Sintofluid 75W-80 vagy Castrol SMX-S 75W-85.
Castrol SMX-S-et ne!!! nekem akadt a váltó tőle 1-es fokozatban. inkább gyárit kell szerezni.

-difi olaj csere
Szintén előző link alapján: "A hátsó differenciálműbe normál esetben SAE 75W-90 viszkozitású, GL-5 minőségű hajtóműolaj való, (Fuchs Titan Sintopoid 75W-90, Castrol SAF-XO 75W-90), ám ha Limited Slip rendszerű, akkor az ajánlatom Fuchs Titan Sintopoid LS 75W-140 vagy Castrol SAF-XJ 75W-140."
Fogalmam sincs mi az a Limited Slip, így azt sem tudom, hogy nekem olyan van-e.
75w-90 elég, nincs sperr az autóban, itt is jobb a gyári

-olajszűrő
Úgy tudom majdnem mindegy milyet teszünk bele, megfelel mind az előírásoknak.
Mahle, Knecht, Hengst

-Ékszíj (el van öregedve)
Valami speciális dologra kell ott figyelni vagy a szíj mellé kell még valami? Milyen gyakran érdemes cserélni?
Contitech, Continental. ha tárcsát is kell, akkor tárcsából Corteco

-Gyertyák
Úgy olvastam, hogy itt a fórumon ez szinte örök kérdés, hogy milyet. Én csak használni szeretném megbízhatóan.
NGK BKR6EQUP 4 polusú

-Légszűrő
Mindegy milyen?
Mahle, Knecht

-Pollenszűrő
tapasztalat alapján felesleges sokat költeni rá. legolcsóbb mehet. én legutóbb kedvezményesen 2500 körül vettem aktívszeneset, valami gagyibbat, semmivel nem rosszabb, mint a 11ezres

-Üzemanyagszűrő
Na ebből is találtam sokfélét
Mahle, Knecht

Bónusz kérdés:
A bal hátsó sárvédő műanyag (díszléc vagy borítás vagy miaz) valamije alatt van egy kis hólyagosodás, szeretném megnézni mennyire komoly a dolog, ha esetleg javítani kellene. Hogy lehet azt levenni, illetve vissza tenni?

Hirtelen ennyi jut eszembe.

Nagyon köszönöm a segítséget előre is!






autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2003

státusz Adamyno

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 75

Elküldve: 2019. január 10. csütörtök, 13:45


A sárvédőt megnézetem karosszériással mert minimális a gond, valószínűleg megoldja mert jól dolgozik (igaz, kicsit drága).

Fejegységből ilyet rendeltem TPMS-el, front kamerával és tolatókamerával.

Ilyen olajat rendeltem 2 kannával. Remélem jó lesz, mindenhol dícsérik és ott a BMW Longlife-01 is.

Olajszűrő ez lett.

Az üzemanyagszűrő BOSCH lett.

YELLOW írta: Zölddel odaírtam az én véleményem, tapasztalatom, ajánlásom

Adamyno írta: Sziasztok!

Most vettem életem első BMW-jét Lenne majd néhány kérdésem, de igazából azt sem tudom még hol tegyem fel.
E46 320i 2003 sedan

1. A két első sárvédőt jó lenne cserélni majd tavasszal viszont nem tudom hol találom az OEM számát vagy valami számot ami alapján pontosan be lehetne azonosítani a megfelelő típust, amit rendelhetek.
realoem, bmwfans

2. Ha jól tudom, létezett olyan 4:3-as és 16:9-es navi fejegység, ami színes. (Nekem monokróm kisnavi van benne) Ezekre valahogy információim szerint lehetett kötni tolatókamerát. Szeretném majd a fejegységet cserélni, viszont nem tudom, hogy az utólagos kamerához megvan-e a kábelköteg vagy kábelezni is kell.
szerintem utángyártott androidos egységet vegyél bele, ne a gyárit

Tervezett karbantartások:

-motorolajcsere
Milyen típust javasoltok? Egyik helyen Motult mondtak, másik helyen Castrol de elég azt figyelni hogy ki a gyártó és, hogy 5W-40 legyen vagy mást is?
0w-40 a legjobb, de ha sűrűbben cserélsz, akkor télre 0w-30, nyárra 5w-40, de 0w-30, és az 5w-30 is opció lehet. Castrol, Mobil 1, Eneos

-manuális váltóolaj csere
Ez alapján Fuchs Titan Sintofluid 75W-80 vagy Castrol SMX-S 75W-85.
Castrol SMX-S-et ne!!! nekem akadt a váltó tőle 1-es fokozatban. inkább gyárit kell szerezni.

-difi olaj csere
Szintén előző link alapján: "A hátsó differenciálműbe normál esetben SAE 75W-90 viszkozitású, GL-5 minőségű hajtóműolaj való, (Fuchs Titan Sintopoid 75W-90, Castrol SAF-XO 75W-90), ám ha Limited Slip rendszerű, akkor az ajánlatom Fuchs Titan Sintopoid LS 75W-140 vagy Castrol SAF-XJ 75W-140."
Fogalmam sincs mi az a Limited Slip, így azt sem tudom, hogy nekem olyan van-e.
75w-90 elég, nincs sperr az autóban, itt is jobb a gyári

-olajszűrő
Úgy tudom majdnem mindegy milyet teszünk bele, megfelel mind az előírásoknak.
Mahle, Knecht, Hengst

-Ékszíj (el van öregedve)
Valami speciális dologra kell ott figyelni vagy a szíj mellé kell még valami? Milyen gyakran érdemes cserélni?
Contitech, Continental. ha tárcsát is kell, akkor tárcsából Corteco

-Gyertyák
Úgy olvastam, hogy itt a fórumon ez szinte örök kérdés, hogy milyet. Én csak használni szeretném megbízhatóan.
NGK BKR6EQUP 4 polusú

-Légszűrő
Mindegy milyen?
Mahle, Knecht

-Pollenszűrő
tapasztalat alapján felesleges sokat költeni rá. legolcsóbb mehet. én legutóbb kedvezményesen 2500 körül vettem aktívszeneset, valami gagyibbat, semmivel nem rosszabb, mint a 11ezres

-Üzemanyagszűrő
Na ebből is találtam sokfélét
Mahle, Knecht

Bónusz kérdés:
A bal hátsó sárvédő műanyag (díszléc vagy borítás vagy miaz) valamije alatt van egy kis hólyagosodás, szeretném megnézni mennyire komoly a dolog, ha esetleg javítani kellene. Hogy lehet azt levenni, illetve vissza tenni?

Hirtelen ennyi jut eszembe.

Nagyon köszönöm a segítséget előre is!




YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2019. január 09. szerda, 15:08


Zölddel odaírtam az én véleményem, tapasztalatom, ajánlásom

Adamyno írta: Sziasztok!

Most vettem életem első BMW-jét Lenne majd néhány kérdésem, de igazából azt sem tudom még hol tegyem fel.
E46 320i 2003 sedan

1. A két első sárvédőt jó lenne cserélni majd tavasszal viszont nem tudom hol találom az OEM számát vagy valami számot ami alapján pontosan be lehetne azonosítani a megfelelő típust, amit rendelhetek.
realoem, bmwfans

2. Ha jól tudom, létezett olyan 4:3-as és 16:9-es navi fejegység, ami színes. (Nekem monokróm kisnavi van benne) Ezekre valahogy információim szerint lehetett kötni tolatókamerát. Szeretném majd a fejegységet cserélni, viszont nem tudom, hogy az utólagos kamerához megvan-e a kábelköteg vagy kábelezni is kell.
szerintem utángyártott androidos egységet vegyél bele, ne a gyárit

Tervezett karbantartások:

-motorolajcsere
Milyen típust javasoltok? Egyik helyen Motult mondtak, másik helyen Castrol de elég azt figyelni hogy ki a gyártó és, hogy 5W-40 legyen vagy mást is?
0w-40 a legjobb, de ha sűrűbben cserélsz, akkor télre 0w-30, nyárra 5w-40, de 0w-30, és az 5w-30 is opció lehet. Castrol, Mobil 1, Eneos

-manuális váltóolaj csere
Ez alapján Fuchs Titan Sintofluid 75W-80 vagy Castrol SMX-S 75W-85.
Castrol SMX-S-et ne!!! nekem akadt a váltó tőle 1-es fokozatban. inkább gyárit kell szerezni.

-difi olaj csere
Szintén előző link alapján: "A hátsó differenciálműbe normál esetben SAE 75W-90 viszkozitású, GL-5 minőségű hajtóműolaj való, (Fuchs Titan Sintopoid 75W-90, Castrol SAF-XO 75W-90), ám ha Limited Slip rendszerű, akkor az ajánlatom Fuchs Titan Sintopoid LS 75W-140 vagy Castrol SAF-XJ 75W-140."
Fogalmam sincs mi az a Limited Slip, így azt sem tudom, hogy nekem olyan van-e.
75w-90 elég, nincs sperr az autóban, itt is jobb a gyári

-olajszűrő
Úgy tudom majdnem mindegy milyet teszünk bele, megfelel mind az előírásoknak.
Mahle, Knecht, Hengst

-Ékszíj (el van öregedve)
Valami speciális dologra kell ott figyelni vagy a szíj mellé kell még valami? Milyen gyakran érdemes cserélni?
Contitech, Continental. ha tárcsát is kell, akkor tárcsából Corteco

-Gyertyák
Úgy olvastam, hogy itt a fórumon ez szinte örök kérdés, hogy milyet. Én csak használni szeretném megbízhatóan.
NGK BKR6EQUP 4 polusú

-Légszűrő
Mindegy milyen?
Mahle, Knecht

-Pollenszűrő
tapasztalat alapján felesleges sokat költeni rá. legolcsóbb mehet. én legutóbb kedvezményesen 2500 körül vettem aktívszeneset, valami gagyibbat, semmivel nem rosszabb, mint a 11ezres

-Üzemanyagszűrő
Na ebből is találtam sokfélét
Mahle, Knecht

Bónusz kérdés:
A bal hátsó sárvédő műanyag (díszléc vagy borítás vagy miaz) valamije alatt van egy kis hólyagosodás, szeretném megnézni mennyire komoly a dolog, ha esetleg javítani kellene. Hogy lehet azt levenni, illetve vissza tenni?

Hirtelen ennyi jut eszembe.

Nagyon köszönöm a segítséget előre is!


Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2019. január 09. szerda, 15:11