autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (48 pont) | Hozzászólások: 842

Elküldve: 2016. július 11. hétfő, 19:41


tradlerpeter írta: Sziasztok. Kb nekem is már 1 éve megvan a bömös imádom. Csak most lett olyan gondom hogy a kulcsot nem tudom elforgatni. Leakatram állitani a kocsit de nem sikerült. A kulcsot kitudom venni. Mi lehet a gond?


Pótkulccsal sem sikerül?Mert akkor lehet a zárbetét kopott.Esetleg fujkáld meg valami kenőanyaggal a zárat.Wd 40-el mondjuk.

Itt a téma amúgy:

http://www.bmwfanatics.hu/bmw-...csere.html



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2016. július 11. hétfő, 19:46

autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 1997

státusz tradlerpeter

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2016. július 11. hétfő, 17:07


Sziasztok. Kb nekem is már 1 éve megvan a bömös imádom. Csak most lett olyan gondom hogy a kulcsot nem tudom elforgatni. Leakatram állitani a kocsit de nem sikerült. A kulcsot kitudom venni. Mi lehet a gond?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2004

státusz kgy

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 26

Elküldve: 2016. július 11. hétfő, 11:03


YELLOW írta:
kgy írta: Sziasztok!

Boldog tulajdonosa lehetek egy E46 318i-nek. 2004 évjárat n46b20a motorral.
Az autóban kicsi híján 170000 valós km van.

Első körben ezeket cserélném:
Olaj Castrol 0W 30
Olajszűrő
Levegőszűrő
Pollenszűrő
Kartergázszűrő
Teljes vezérlés.

Ez a típusú olaj mehet bele?
Később teszek fel képeket is.


ha esetleg mész vele annyit, hogy október vége felé 10-15ezer kmt megtettél, akkor inkább addig 5w-30, 5w-40-et tennék bele. télre mehet bele a 0w-30.
viszont ha 0w-30-at enné, akkor 5w-s. ha azt is, akkor más probléma is lesz. ami ezeknél állítólag hiba, szelepszár szimmering kikeményedés, karter szellőztető szelep.


Köszi!
Annyit nem fogok menni, akkor marad a 0-30.
kép1
kép2
kép3


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2016. július 09. szombat, 22:56


kgy írta: Sziasztok!

Boldog tulajdonosa lehetek egy E46 318i-nek. 2004 évjárat n46b20a motorral.
Az autóban kicsi híján 170000 valós km van.

Első körben ezeket cserélném:
Olaj Castrol 0W 30
Olajszűrő
Levegőszűrő
Pollenszűrő
Kartergázszűrő
Teljes vezérlés.

Ez a típusú olaj mehet bele?
Később teszek fel képeket is.


ha esetleg mész vele annyit, hogy október vége felé 10-15ezer kmt megtettél, akkor inkább addig 5w-30, 5w-40-et tennék bele. télre mehet bele a 0w-30.
viszont ha 0w-30-at enné, akkor 5w-s. ha azt is, akkor más probléma is lesz. ami ezeknél állítólag hiba, szelepszár szimmering kikeményedés, karter szellőztető szelep.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2004

státusz kgy

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 26

Elküldve: 2016. július 09. szombat, 14:28


Sziasztok!

Boldog tulajdonosa lehetek egy E46 318i-nek. 2004 évjárat n46b20a motorral.
Az autóban kicsi híján 170000 valós km van.

Első körben ezeket cserélném:
Olaj Castrol 0W 30
Olajszűrő
Levegőszűrő
Pollenszűrő
Kartergázszűrő
Teljes vezérlés.

Ez a típusú olaj mehet bele?
Később teszek fel képeket is.

GNoRbY88
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz GNoRbY88

Újonc

Elismertség: 10% (10 pont) | Hozzászólások: 98

Elküldve: 2016. július 03. vasárnap, 08:22


Pár kérdés. Tegnap kicseréltem az üzemanyag szűrőt. Előtte a másik kis henger az valami pumpa féle(ezt hallom dolgozni mikor gyújtást adok)? Meglepődve láttam, hogy 2 van mikor levettem borítást. Videókban benzineseknél csak 1 volt . Na de mellette levettem váltónál lévő műanyag borítást is, hogy jobban hozzáférjek, és a borításban volt egy is tócsa. Az klímától jöhet(használtam előtte)? Ma fúrok egy kis lyukat műanyagba ahol csöpög hogy ki tudjon jönni, mert így megáll benne.
Intercoolert is leszedem, mert elég olajos volt mindkét oldalt a csőnél. Az mitől lesz ilyen olajos? Most átmostam, letörölgettem, majd meglássuk..
És tényleg volt közte minden szemét.. Még egy ruha darab is. A nagy- és klíma hűtő közt is kipucoltam egy vékony lemezzel. Kimosni majd máskor leveszem, mikor vizet cserélem, mert most nem volt itthon fagyálló.




Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2016. július 03. vasárnap, 08:23

GNoRbY88
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz GNoRbY88

Újonc

Elismertség: 10% (10 pont) | Hozzászólások: 98

Elküldve: 2016. június 05. vasárnap, 07:49


Hektor írta:
GNoRbY88 írta: Nah végre sikerült túladni bravómon. Sikerült elcserélni bömbiért. A jövevény egy 2003-as 6 sebességes fekete 320d szürke belsővel. Több kép majd lesz adatlapon ha ki lesz takarítva/lemosva. Mivel táblám még nincs, és nem birom hajtani, így szétkaptam motrot egy kicsit. Ékszíjtárcsa most lett cserélve, kuplung ok. Pillangószelepek még benne voltak, igaz csak 3 darab. Tegnap beáztattam szívósort, ma ledugóztam őket. Kitisztítottam egr-t. Holnap rakom össze felé. Pillangót lehet hogy szerelő szedte ki, mert tengely se volt benne. Motor szépen jár. De megkergetném egy lapáttal azt a szerelőt, aki tömítés nélkül vissza rakja szívósort.. Egyik pillangónál hiányzott.. Meg torx csavarokat is jól kikoptatták, volt pár csavar ami alig volt meghúzva, nem volt rátekerve rendesen fékolaj kupakja, stb.. Na mind1. Hétvégére remélem meglesz új tábla, akkor hajtom egy kicsit, majd kapja az új olajat és filtereket


Gratulálok a szerzeményhez. Ha már úgy is átnézed,akkor érdemes lenne még a cooler hűtőt lehúzni,átmosni no és a két hűtő közt talált piszkot eltávolítani. És ne feledkezz még a kartergáz szűrőről sem. Sok örömöd legyen benne !


Kösz. Kartergázszűrő már megrendelve többi cuccal együtt. Csövek kábelek állapotát is átnézem. Találtam is egr-nél egy vastagabb köteget ami már hőtől megolvadt és 1-2 kábelt is kikezdett. Gondoltam hűtőre is, akkor majd utána nézek hogy kell.



autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Hektor

Törzsvendég

Elismertség: 9% (14 pont) | Hozzászólások: 155

Elküldve: 2016. június 05. vasárnap, 06:26


GNoRbY88 írta: Nah végre sikerült túladni bravómon. Sikerült elcserélni bömbiért. A jövevény egy 2003-as 6 sebességes fekete 320d szürke belsővel. Több kép majd lesz adatlapon ha ki lesz takarítva/lemosva. Mivel táblám még nincs, és nem birom hajtani, így szétkaptam motrot egy kicsit. Ékszíjtárcsa most lett cserélve, kuplung ok. Pillangószelepek még benne voltak, igaz csak 3 darab. Tegnap beáztattam szívósort, ma ledugóztam őket. Kitisztítottam egr-t. Holnap rakom össze felé. Pillangót lehet hogy szerelő szedte ki, mert tengely se volt benne. Motor szépen jár. De megkergetném egy lapáttal azt a szerelőt, aki tömítés nélkül vissza rakja szívósort.. Egyik pillangónál hiányzott.. Meg torx csavarokat is jól kikoptatták, volt pár csavar ami alig volt meghúzva, nem volt rátekerve rendesen fékolaj kupakja, stb.. Na mind1. Hétvégére remélem meglesz új tábla, akkor hajtom egy kicsit, majd kapja az új olajat és filtereket


Gratulálok a szerzeményhez. Ha már úgy is átnézed,akkor érdemes lenne még a cooler hűtőt lehúzni,átmosni no és a két hűtő közt talált piszkot eltávolítani. És ne feledkezz még a kartergáz szűrőről sem. Sok örömöd legyen benne !

GNoRbY88
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz GNoRbY88

Újonc

Elismertség: 10% (10 pont) | Hozzászólások: 98

Elküldve: 2016. június 04. szombat, 22:46


Nah végre sikerült túladni bravómon. Sikerült elcserélni bömbiért. A jövevény egy 2003-as 6 sebességes fekete 320d szürke belsővel. Több kép majd lesz adatlapon ha ki lesz takarítva/lemosva. Mivel táblám még nincs, és nem birom hajtani, így szétkaptam motrot egy kicsit. Ékszíjtárcsa most lett cserélve, kuplung ok. Pillangószelepek még benne voltak, igaz csak 3 darab. Tegnap beáztattam szívósort, ma ledugóztam őket. Kitisztítottam egr-t. Holnap rakom össze felé. Pillangót lehet hogy szerelő szedte ki, mert tengely se volt benne. Motor szépen jár. De megkergetném egy lapáttal azt a szerelőt, aki tömítés nélkül vissza rakja szívósort.. Egyik pillangónál hiányzott.. Meg torx csavarokat is jól kikoptatták, volt pár csavar ami alig volt meghúzva, nem volt rátekerve rendesen fékolaj kupakja, stb.. Na mind1. Hétvégére remélem meglesz új tábla, akkor hajtom egy kicsit, majd kapja az új olajat és filtereket

Reeckatee
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2006

státusz Reeckatee

Újonc

Elismertség: 20% (3 pont) | Hozzászólások: 15

Elküldve: 2016. március 29. kedd, 12:54


YELLOW írta:
sajnos ez ilyen... oylan mint a baleset. senki nem számít rá, nem feltétlen van előjele.
előfordulhat, hogy aki eladta, nála valóban semmi gond nem volt, és lehet ha nála marad, ugyanúgy előjön a hiba. ezt sajnos biztosra megmondani nem lehet.
ezért nem az E46 típus a felelős... amikor az E90 20d-30d láncai szakadnak el és a lánc a tűzfal felől van, motort ki kell bontani a helyéről... az sem egy kellemes dolog.


Most ugy vagyok vele, hogy nem is akarok tipushibakra meg hasonlokra gondolni. Tavaly juliusban tortent a valtas, azota csak olajat, szuroket (a kartert is) es 2 kutyacsontot csereltem. A tobbit a fennvalora es a szerencsemre bizom, egyebkent a varosunk egyik legjobb szereloje volt a tulaja igy hat ha merget nem is vennek ra de nemi remenyt ad.
Talan most en is meg tudom mit jelent BMW-vel boldogan es magabiztosan jarni




YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2016. március 29. kedd, 12:44


Reeckatee írta: Szoval...a motor az M47N, 150 lovas CR eroforras volt.
Az 1. henger ragadt meg, minden cserelve lett ami erintett volt a meghibasodas kapcsan. (Annak ellenere, hogy en sem asom a penzt es ez karacsony elott 3 nappal tortent, megis arra dontottunk minden ami esedekes cserelodjon a kesobbi felhotlen boldogsag remenyeben) Zsir uj fotengely es csapagyak kerultek bele, (egyenesen a BMW gyarbol) hajtokar, vezerles, az osszes tomites, szelep szar szimm. , izzito gyertyak, porlasztok, vakum csovek, egy szett uj gyurut is kapott stb stb....job ha bele sem gondolok....
A motor atomjaira lett szedve, az olajpumpa nem, hogy jelet nem adta a gyengelkedesnek de meg egy karcolas vagy marodas sem latszott rajta. Elvileg minden ugy volt mint a mesekben.....elvileg. Az elso 3000 km 2x csereltem olajat es szuroket, nem nyomtam 2500-3000 fole egyaltalan, bemelegitettem, visszahutottem, mindent megtettem amit ember megtehet egy rohadt autoert. Teltek a honapok, az auto nem akart ugy menni ahogy kellett volna, kicsereltuk az intercoolert, az uzemanyag szivattyut, ujra lett minden programozva, majd a legtomegmero programozasa es a "pressure converter" szurojenek a tisztitasa utan az auto megindult....egeszen 2 napig. Az elso komolyabb probauton, 160 km/h-nal es kb 4000 fordulatnal egyet bolintott, majd a mutatok szepen elfekudtek es tobbet a motor nem moccant meg benne. Annyira megszorult h egy erokarral is alig-alig sikerult atforditani. Ekkor jott az a pillanat amikor azt kivantam barcsak ne keltem volna fel aznap, vagy amikor megvettem. Szerelo pajti nagyon jofej volt, hajlando lett volna megteriteni a kart, viszont amikor szetdobtuk a motort masodszor, az olajpumpa ropsulyos resze total kesz volt. Mostani tulaja egy autoszerelo baratom aki rendbe vagta es azota a gephaztetot fel sem nyitotta...En a tandijat megfizettem es vszinu h E46-ot tobbet a budos eletben nem szeretnek latni...nem beszelve arrol, h az autot 3-an neztuk meg a vasarlaskor es tenyleg minden annyira jonak tunt.



sajnos ez ilyen... oylan mint a baleset. senki nem számít rá, nem feltétlen van előjele.
előfordulhat, hogy aki eladta, nála valóban semmi gond nem volt, és lehet ha nála marad, ugyanúgy előjön a hiba. ezt sajnos biztosra megmondani nem lehet.
ezért nem az E46 típus a felelős... amikor az E90 20d-30d láncai szakadnak el és a lánc a tűzfal felől van, motort ki kell bontani a helyéről... az sem egy kellemes dolog.

Reeckatee
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2006

státusz Reeckatee

Újonc

Elismertség: 20% (3 pont) | Hozzászólások: 15

Elküldve: 2016. március 29. kedd, 12:38


Szoval...a motor az M47N, 150 lovas CR eroforras volt.
Az 1. henger ragadt meg, minden cserelve lett ami erintett volt a meghibasodas kapcsan. (Annak ellenere, hogy en sem asom a penzt es ez karacsony elott 3 nappal tortent, megis arra dontottunk minden ami esedekes cserelodjon a kesobbi felhotlen boldogsag remenyeben) Zsir uj fotengely es csapagyak kerultek bele, (egyenesen a BMW gyarbol) hajtokar, vezerles, az osszes tomites, szelepszar szimm. , izzito gyertyak, porlasztok, vakum csovek, egy szett uj gyurut is kapott stb stb....jobb ha bele sem gondolok....
A motor atomjaira lett szedve, az olajpumpa nem hogy jelet nem adta a gyengelkedesnek de meg egy karcolas vagy bemarodas sem latszott rajta. Elvileg minden ugy volt mint a mesekben.....elvileg. Az elso 3000 km 2x csereltem olajat es szuroket, nem nyomtam 2500-3000 fole egyaltalan, bemelegitettem, visszahutottem, mindent megtettem amit ember megtehet egy rohadt autoert. Teltek a honapok, az auto nem akart ugy menni ahogy kellett volna, kicsereltuk az intercoolert, az uzemanyag szivattyut, ujra lett minden programozva, majd a legtomegmero programozasa es a "pressure converter" szurojenek a tisztitasa utan az auto megindult....egeszen 2 napig. Az elso komolyabb probauton, 160 km/h-nal es kb 4000 fordulatnal egyet bolintott, majd a mutatok szepen elfekudtek es tobbet a motor nem moccant meg benne. Annyira megszorult h egy erokarral is alig-alig sikerult atforditani. Ekkor jott az a pillanat amikor azt kivantam barcsak ne keltem volna fel aznap, vagy amikor megvettem. Szerelo pajti nagyon jofej volt, hajlando lett volna megteriteni a kart, viszont amikor szetdobtuk a motort masodszor, az olajpumpa ropsulyos resze total kesz volt. Mostani tulaja egy autoszerelo baratom aki rendbe vagta es azota a gephaztetot fel sem nyitotta...En a tandijat megfizettem es vszinu h E46-ot tobbet a budos eletben nem szeretnek latni...nem beszelve arrol, h az autot 3-an neztuk meg a vasarlaskor es tenyleg minden annyira jonak tunt.





Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2016. március 29. kedd, 12:42

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2016. március 29. kedd, 11:34


lantika írta:
YELLOW írta:
Reeckatee írta: Udv mindenkinek!

Vegul nem sikerult osszebaratkozni az E46-al, mivel az uj motor 9000 km utan megint megragadt...mint utolag kiderult az olajpumpa volt a hibas. Sok sok penz es megannyi almatlan ejszaka utan szelnek eresztettem a vasat es egy E91 kerult a helyebe amit igencsak szeretek.
Nagyon remelem ez visszahozza a bajor markaba fektetett hitem.
Szep napot Cartarasak!


attól függ melyik motor van benne... bár mindegy is 20d

szerk.: azt akartam ezzel mondani, hogy vannak rizikósabb fajtái. nagyban függ a korelőzménye a motornak. az E46 vadi új motort kapott (0 km-est?)? azért az olajpumpa csak úgy nem áll meg... ez is függhet ám több mindentől.


Inkäbb 20d,mint 16i.


kinek a pap, kinek az egész plébáni

lantika

státusz lantika

BMWfanatic

Elismertség: 14% (129 pont) | Hozzászólások: 872

Elküldve: 2016. március 29. kedd, 11:26


YELLOW írta:
Reeckatee írta: Udv mindenkinek!

Vegul nem sikerult osszebaratkozni az E46-al, mivel az uj motor 9000 km utan megint megragadt...mint utolag kiderult az olajpumpa volt a hibas. Sok sok penz es megannyi almatlan ejszaka utan szelnek eresztettem a vasat es egy E91 kerult a helyebe amit igencsak szeretek.
Nagyon remelem ez visszahozza a bajor markaba fektetett hitem.
Szep napot Cartarasak!


attól függ melyik motor van benne... bár mindegy is 20d

szerk.: azt akartam ezzel mondani, hogy vannak rizikósabb fajtái. nagyban függ a korelőzménye a motornak. az E46 vadi új motort kapott (0 km-est?)? azért az olajpumpa csak úgy nem áll meg... ez is függhet ám több mindentől.


Inkäbb 20d,mint 16i.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2016. március 29. kedd, 09:54


Reeckatee írta: Udv mindenkinek!

Vegul nem sikerult osszebaratkozni az E46-al, mivel az uj motor 9000 km utan megint megragadt...mint utolag kiderult az olajpumpa volt a hibas. Sok sok penz es megannyi almatlan ejszaka utan szelnek eresztettem a vasat es egy E91 kerult a helyebe amit igencsak szeretek.
Nagyon remelem ez visszahozza a bajor markaba fektetett hitem.
Szep napot Cartarasak!


attól függ melyik motor van benne... bár mindegy is 20d

szerk.: azt akartam ezzel mondani, hogy vannak rizikósabb fajtái. nagyban függ a korelőzménye a motornak. az E46 vadi új motort kapott (0 km-est?)? azért az olajpumpa csak úgy nem áll meg... ez is függhet ám több mindentől.

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2016. március 29. kedd, 10:13