YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2019. június 16. vasárnap, 21:40


330xi írta: Sziasztok!

Ki tud nekem segíteni?
Van egy 2001-es e46 330xi automata Touringom.
A jelenség a következő:
Ha beindítom az autót P-ben olyan simán jár, ahogy csak kell.
Beteszem R-be akkor van egy rezonancia, feszülés...
Utána jön az N úgy jár mint egy villanymotor semmi hang, semmi rezgés.
Behúzom D-be megint rezonál és egy picit ejti a fordulatszámot.
Felengedem a féket szépen elindul, gázadásra szépen kapcsolgat a váltó, városi vezetésnél nem érezni szinte semmi rezonanciát.
Országúton, autópályán 120 felett érezni ezt a rezonálást 180-200-nál jóval erősebben.
Motortartó bakok újak. Motor hibátlan, szépen simán jár. Automata váltó szépen kapcsolgat.
Mi okozhatja ezt a rezgést D-ben, R-ben állóhelyzetben benyomott fékkel, illetve nagyobb sebességnél?


mivel összkerekes, lehet az osztómű. mind a 4 kerék full egyforma gumi méretes? nincs valamelyik gumi, vagy első hátsó tengelyen kopottabb gumi? mert az okozhat ilyet és teheti tönkre az osztóművet. bár én még mindig azt mondom, hogy fura lenne, ha erre nem készültek volna a mérnökök. de állítólag az osztóművel érzékenyek erre. vagy valamelyik kardán, féltengely.
a másik a Wandler lehet... talán. mivel szépen vált az olaj jónak tűnik. de remegést okozhat wandler is, bár inkább nyúlósság jellemzi.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 330xi
Évjárat: 2001

státusz 330xi

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2019. június 16. vasárnap, 21:17


Sziasztok!

Ki tud nekem segíteni?
Van egy 2001-es e46 330xi automata Touringom.
A jelenség a következő:
Ha beindítom az autót P-ben olyan simán jár, ahogy csak kell.
Beteszem R-be akkor van egy rezonancia, feszülés...
Utána jön az N úgy jár mint egy villanymotor semmi hang, semmi rezgés.
Behúzom D-be megint rezonál és egy picit ejti a fordulatszámot.
Felengedem a féket szépen elindul, gázadásra szépen kapcsolgat a váltó, városi vezetésnél nem érezni szinte semmi rezonanciát.
Országúton, autópályán 120 felett érezni ezt a rezonálást 180-200-nál jóval erősebben.
Motortartó bakok újak. Motor hibátlan, szépen simán jár. Automata váltó szépen kapcsolgat.
Mi okozhatja ezt a rezgést D-ben, R-ben állóhelyzetben benyomott fékkel, illetve nagyobb sebességnél?


autója adatai
Széria: 7
Típus: E38
Kivitel: Sedan
Modell: 740d
Évjárat: 2000

státusz Joe834

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2016. augusztus 15. hétfő, 21:16


Sziasztok!

Segítségeteket kérném a következő problémába.

Van egy e38 740d-m és a következő dolgot csinálja, olyan 140-150 nél elkezd rezonalni, (rázni de nem durván kicsit érezni lehet) mély bugás azt ha tovább gyorsitok, vagy visszalassitok abbahagyja.
Kerekeket centiroztattam,nem javult, kardan hardy új kb 8 hónapos.
Feltettem a téli kerekeket is azzal is csinálja.
Erős gyorsitasnal sincs semmi hang, vagy rázás. Nem tudom mi lehet difi, féltengelyek esetleg váltó kihajtas de szépen vált. Vagy tartó bakok?

Hátha volt valakinek ilyen hiba.

Válaszokat köszönöm elore is

Üdv,
Joe

ArkyCsaba
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2000

státusz ArkyCsaba

Törzsvendég

Elismertség: 4% (5 pont) | Hozzászólások: 105

Elküldve: 2016. február 21. vasárnap, 13:38


oxigen írta:
pneurob írta:
oxigen írta:
anubisz írta:
Totyasrac írta:
anubisz írta:
Milyen csapágya van a kardán keresztnek? Ha megmutatod veszek egyet

http://bmwfans.info/parts-cata...sal_joint/


A jelzett ábrán a 9-esre gondolhatnak, nem?


Az középcsapágy, vagy Kardán felfüggesztő csapágy. Mert ha kardánkereszt csapágyat kérsz, csak néznek rád majd mint a Milka tehén,a lila festés után.



Átnézték a kardánt, semmi baja. Ezáltal továbbra sem tudom, hogy mitől van a morgás egyenletes sebességnél vagy gázelvételnél...


Ha kell, tudok jó szerelőket, 5 perc alatt megmondják mi a hiba. Lehet, nem jó helyre vitted a gépet.




pneurob, privatban varom! Nagyon koszi


Szia.El tudnád nekem is küldeni privátban?(ugyanezt produkálja a vas)Köszi

sindely
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 328Ci
Évjárat: 1999

státusz sindely

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 23

Elküldve: 2015. február 06. péntek, 12:37


Üdv mindenkinek!lenne egy kerdesem. tavaly ilyenkor csinaltattam meg a kardanaomat, es idaig birta. megint visszajott a vibralas gazadasra plussz meg valami cicerges kozeprol bizonyos fordulatszam felett. gondolom a csapagy abban a gumi agyban. vettem egy zsir uj gyari bmw kardan szettet. ami erdekelne hogy a regi kardan a difit tonkre tudja tenni? arra a csapagyra gondolok ami a difiban van ahol a kardan becsatlakozik. ma hallottam valami bugo hangot hatulrol 130 felett. remelem csak a rossz kardan produkalta. ma meg mondok egy imat bmw gyar fele, szombaton szereles. ha levettem a kardant akkor van valami tipp hogyan tudom ellenorizni a difi epseget? gondolom a bemeneti tengelynek nem szabad utni, kotyogni stb.. valaszotokat elore is koszonom. Remélem megfejtheto volt amit írtam. sindely zsolt


megoldodott, az uj cucc az uj cucc..... olyan mint ha viztukron mennek. mentem egy kort a palyan 200nal semmi gond nem volt. orulok nagyon hogy jo lett. soha tobbet nem javitatok kardant soha, feleslegesen kidobott penz. csak ujat szabad venni.

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2015. február 07. szombat, 00:39

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2008

státusz Tranceboy

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 6

Elküldve: 2014. március 22. szombat, 22:44


BarG írta:
Tranceboy írta: Kedves autórajongó társaim, ismét felkerült az autóra a nyari kerek, kapott tok jo gumikat de nagyobb temponal picit razza a kormanyt, centir ok, felni ok, es idegesit. Vmi otletetek?


Az eggyel ezelőtti nyárigumi szériámnál nekem is volt ilyen. Ki volt egyensúlyozva, aztán mégis rázott. Visszavittem oda, ahol vettem a gumikat, indikátorórával megmérték és az egyik gumi 1mm-t ütött. Kicserélték. A rázás nagyrésze elmúlt de maradt valamennyi. Addig nem múlt el, amíg olyan helyre nem vittem egyensúlyoztatni, ahol az 5 kerékcsavarnál fogatták fel. Furcsa módon előtte elhasználtam már 3 garnitúrát, meg utána is már van egy újabb, de ez a körmös vagy milyen felfogatás se előtte, se utána nem kellett. Azzal az egy garnitúra gumival meg 5* mentem ide-oda egyensúlyoztatni, sikertelenül.


Elol 225/45r17 hatul 255/40 meg meg sem tudom cserelni....a defetturo is razott picit, de atulok az asszony kocsijaba ami egy corolla nem raz, ez meg megis csak egy bmw,nem is halottam meg ilyet ahol a csavaroknal fogatjak fel, nem pedig a kozepenel....futomu allitas miatt nem lehet.?

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2014. március 22. szombat, 21:53


Tranceboy írta: Kedves autórajongó társaim, ismét felkerült az autóra a nyari kerek, kapott tok jo gumikat de nagyobb temponal picit razza a kormanyt, centir ok, felni ok, es idegesit. Vmi otletetek?


Az eggyel ezelőtti nyárigumi szériámnál nekem is volt ilyen. Ki volt egyensúlyozva, aztán mégis rázott. Visszavittem oda, ahol vettem a gumikat, indikátorórával megmérték és az egyik gumi 1mm-t ütött. Kicserélték. A rázás nagyrésze elmúlt de maradt valamennyi. Addig nem múlt el, amíg olyan helyre nem vittem egyensúlyoztatni, ahol az 5 kerékcsavarnál fogatták fel. Furcsa módon előtte elhasználtam már 3 garnitúrát, meg utána is már van egy újabb, de ez a körmös vagy milyen felfogatás se előtte, se utána nem kellett. Azzal az egy garnitúra gumival meg 5* mentem ide-oda egyensúlyoztatni, sikertelenül.



autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2008

státusz Tranceboy

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 6

Elküldve: 2014. március 22. szombat, 14:35


Kedves autórajongó társaim, ismét felkerült az autóra a nyari kerek, kapott tok jo gumikat de nagyobb temponal picit razza a kormanyt, centir ok, felni ok, es idegesit. Vmi otletetek?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 335xi
Évjárat: 2007

státusz oxigen

Újonc

Elismertség: 15% (4 pont) | Hozzászólások: 26

Elküldve: 2014. március 20. csütörtök, 18:12


pneurob írta:
oxigen írta:
anubisz írta:
Totyasrac írta:
anubisz írta:
Milyen csapágya van a kardán keresztnek? Ha megmutatod veszek egyet

http://bmwfans.info/parts-cata...sal_joint/


A jelzett ábrán a 9-esre gondolhatnak, nem?


Az középcsapágy, vagy Kardán felfüggesztő csapágy. Mert ha kardánkereszt csapágyat kérsz, csak néznek rád majd mint a Milka tehén,a lila festés után.



Átnézték a kardánt, semmi baja. Ezáltal továbbra sem tudom, hogy mitől van a morgás egyenletes sebességnél vagy gázelvételnél...


Ha kell, tudok jó szerelőket, 5 perc alatt megmondják mi a hiba. Lehet, nem jó helyre vitted a gépet.




pneurob, privatban varom! Nagyon koszi


autója adatai
Széria: 7
Típus: E65
Kivitel: Sedan
Modell: 730d
Évjárat: 2003

státusz pneurob

Fórumlakó

Elismertség: 7% (17 pont) | Hozzászólások: 220

Elküldve: 2014. március 19. szerda, 22:24


oxigen írta:
anubisz írta:
Totyasrac írta:
anubisz írta:
Milyen csapágya van a kardán keresztnek? Ha megmutatod veszek egyet

http://bmwfans.info/parts-cata...sal_joint/


A jelzett ábrán a 9-esre gondolhatnak, nem?


Az középcsapágy, vagy Kardán felfüggesztő csapágy. Mert ha kardánkereszt csapágyat kérsz, csak néznek rád majd mint a Milka tehén,a lila festés után.



Átnézték a kardánt, semmi baja. Ezáltal továbbra sem tudom, hogy mitől van a morgás egyenletes sebességnél vagy gázelvételnél...


Ha kell, tudok jó szerelőket, 5 perc alatt megmondják mi a hiba. Lehet, nem jó helyre vitted a gépet.




autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 335xi
Évjárat: 2007

státusz oxigen

Újonc

Elismertség: 15% (4 pont) | Hozzászólások: 26

Elküldve: 2014. március 19. szerda, 14:58


anubisz írta:
Totyasrac írta:
anubisz írta:
Milyen csapágya van a kardán keresztnek? Ha megmutatod veszek egyet

http://bmwfans.info/parts-cata...sal_joint/


A jelzett ábrán a 9-esre gondolhatnak, nem?


Az középcsapágy, vagy Kardán felfüggesztő csapágy. Mert ha kardánkereszt csapágyat kérsz, csak néznek rád majd mint a Milka tehén,a lila festés után.



Átnézték a kardánt, semmi baja. Ezáltal továbbra sem tudom, hogy mitől van a morgás egyenletes sebességnél vagy gázelvételnél...

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2014. március 12. szerda, 22:13


Totyasrac írta:
anubisz írta:
Milyen csapágya van a kardán keresztnek? Ha megmutatod veszek egyet

http://bmwfans.info/parts-cata...sal_joint/


A jelzett ábrán a 9-esre gondolhatnak, nem?


Az középcsapágy, vagy Kardán felfüggesztő csapágy. Mert ha kardánkereszt csapágyat kérsz, csak néznek rád majd mint a Milka tehén,a lila festés után.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2014. március 12. szerda, 22:15

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 335xi
Évjárat: 2007

státusz oxigen

Újonc

Elismertség: 15% (4 pont) | Hozzászólások: 26

Elküldve: 2014. március 12. szerda, 21:59


Totyasrac írta:
anubisz írta:
Milyen csapágya van a kardán keresztnek? Ha megmutatod veszek egyet

http://bmwfans.info/parts-cata...sal_joint/


A jelzett ábrán a 9-esre gondolhatnak, nem?


Igen a 9-es, de szetszedesnel derul ki pontosan, hogy mi lehet a gond. Majd visszajelzek.



Totyasrac
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2004

státusz Totyasrac

Törzsvendég

Elismertség: 9% (15 pont) | Hozzászólások: 157

Elküldve: 2014. március 12. szerda, 20:59


anubisz írta:
Milyen csapágya van a kardán keresztnek? Ha megmutatod veszek egyet

http://bmwfans.info/parts-cata...sal_joint/


A jelzett ábrán a 9-esre gondolhatnak, nem?


anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2014. március 12. szerda, 19:51


oxigen írta:
anubisz írta:
oxigen írta:
anubisz írta:
oxigen írta:
veszkoo85 írta:
oxigen írta:
anubisz írta: Tudom nem sokat jelent,de nem valami nagy web oldala van
http://automatavalto.ewk.hu/
Én inkább itt nézetem meg, itt komoly fórum téma van, látszik, hogy foglalkoznak az online kérdezőkkel is. Meló meg hegyekbe, van rutin.Bár lehet drágább is.
http://www.automatavalto.eolda...ekessegek/
Persze nem akarok elítélni senkit,


Ne weboldal alapjan donts, beszelj mindkettovel, es aki
- tobb garanciat ad,
- szimpatikusabb,
- esetleg olcsobb,
azt valaszd. Habar az olcsosag nem mindig jo. En az alapjan valasztottam, hogy a Nyari Janoshoz (fenti link) volt ugy kontaktom, hogy valaki ismer valakit, aki ismeri Gondoltam ez tobb, mint a semmi.

Tovabbra is erdekel amugy, hogy ha negyed gazon gyorsitotok automataval, akkor vajon hogyan viselkedik a fordulatszammero?


Kedves oxigén...amit már írtam hogy ezek az öntanuló váltók a vezető vezetéséhez alkalmazkodnak,én nem sportosan vezetek hanem normálisan nekem se pakol vissza 1-2 fokozatot hirtelen padlozásnál.de megtapasztaltam hogy ha sportosabbra veszem a dolgót akkor ő is egy bizonyos kilométer után már gyorsabban vált+reagál..
motortartó+váltótartó bak csere is sokat segíthet én most estem át rajta..Ha szembe állsz az autóval és nyitva van a géptető és jár a motor és szar a motortartó bakot általában a jobb oldali szokott szar leni akkor ha leállítod akkor mintha beesne abba az írányba..Én is a Nyári Janihoz fogok menni


Nekem egyből visszapakol 2000-es fordulat alatt, bármekkora gázt adok. Meglátjuk, hogy mennyire nyugszik meg és áll be a váltó a köv. 5-600km-en. A motortartó + váltótartó bakot megnézem, köszi a tippet

Egy dolgot mondtak még (Nyári úr és egy békéecsabai márkaszervíz is, függetlenül), hogy ugyan ők sem tudják teljesen az okát, de az E46 automatákat általában a _nem_ gyári akksi is megöli idővel. Én most fogok bele venni egy gyárit, mert úgy tudom nem az van benne...tiszta hülyeség.


a nem gyári aksi, jaj ezen sírok. szerencse,hogy mindig van mire fogni.Ha napelemes lenne a kocsi,akkor az erősebb napsütés lenne a hibás.
Soha az életbe ilyen variációt nem hallottam. És mi ölné meg? az erősebb áram? Nincs fesz szabályozás? Mit öl meg? az elektronikát? Bezzeg a motor vezérlést nem öli meg? és semmi más elektronikát? Na futok egyből veszek egy gyárit 40 ropiért. Ezt az Exidét meg kibaszom a kukába. Akkor a sok hifi őrültnek mind rossz a váltója, mert ugye azoknak bika aksi van a kocsiba.

És ha sportba van,nem vált el, csak a pirosnál, minden fokozatba.


Persze, lehet hogy hulyeseg ez az aksi kerdes, de lehet, hogy kisebb teljesitmenyu van most benne, mint ami kellene. Este meg fogom nezni.

Nem sportban van gond, hanem D-ben, a sportot nem hasznalom egyaltalan.


Minimum,ha váltó javítva volt,már csak végigpróbálom többször is minden funkciót, azok hogy reagálnak, sport állásba, és le,fel tologatósba is.


Kiprobaltam, mukodik minden. Az aksi gyari BMW 80ah-s. Holnap elviszem egy baratom szervizebe, ok is mennek vele es majd kiderul, hogy mi a velemeny. Plusz a rezonalas miatt (gazelvetelkor vagy egyenletes sebessegnel) cserelik majd - elvileg - a kardan kereszt csapagyat, ha megoldja a gondot akkor nyitok egy pezsgot!

Milyen csapágya van a kardán keresztnek? Ha megmutatod veszek egyet

http://bmwfans.info/parts-cata...sal_joint/




Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2014. március 12. szerda, 19:54