Tyetyi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 316i
Évjárat: 1997

státusz Tyetyi

BMWfanatic

Elismertség: 2% (9 pont) | Hozzászólások: 406

Elküldve: 2010. június 08. kedd, 17:31


bmwszabi írta: Tyetyi!

Tavaly mikor nekem is újak voltak a gumik, ki lett centírozva, majd mondta a gumis srác, hogy ha olyan 1.000 km lesz a gumiban, akkor is vigyem el centírozni, meg aztán 10.000 km-nél is. Még nincs bennük a 10.000, de elvigyem majd?
Mondjuk nem nagy összeg, de te is így szoktad csinálni, tanácsolni?


1000 km után nem kell centírozni,csak ha ráz. Ez attól lehet hogy a gumi még nem fixálódott a felnin, picit elmozog és ez okoz súlyeltérést. Ha 4 egyforma paraméterű kerék van az autón akkor én is szoktam javasolni a 8-10000-es centírozást + előre-hátra cserét. Ez az egyenletes kopáshoz kell.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2010. június 08. kedd, 12:09


bmwszabi írta: Tyetyi!

Tavaly mikor nekem is újak voltak a gumik, ki lett centírozva, majd mondta a gumis srác, hogy ha olyan 1.000 km lesz a gumiban, akkor is vigyem el centírozni, meg aztán 10.000 km-nél is. Még nincs bennük a 10.000, de elvigyem majd?
Mondjuk nem nagy összeg, de te is így szoktad csinálni, tanácsolni?


nekem ilyet nem mondtak eddig, sőt bajom se volt az új gumikkal, felrakás után... bár van benne valami, hogy igazodhat, de az aluról általában a legtöbb gumis ha újra centíroz, akkor bakszik letakarítani a súlyok ragasztóját



bmwszabi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Coupe
Modell: 318is
Évjárat: 1992

státusz bmwszabi

Fórumlakó

Elismertség: 3% (8 pont) | Hozzászólások: 215

Elküldve: 2010. június 08. kedd, 11:08


Tyetyi!

Tavaly mikor nekem is újak voltak a gumik, ki lett centírozva, majd mondta a gumis srác, hogy ha olyan 1.000 km lesz a gumiban, akkor is vigyem el centírozni, meg aztán 10.000 km-nél is. Még nincs bennük a 10.000, de elvigyem majd?
Mondjuk nem nagy összeg, de te is így szoktad csinálni, tanácsolni?

Tyetyi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 316i
Évjárat: 1997

státusz Tyetyi

BMWfanatic

Elismertség: 2% (9 pont) | Hozzászólások: 406

Elküldve: 2010. június 08. kedd, 10:03


zoltan írta: Sziasztok!

Ha nagy sebességgel megyek, akkor rezonál a kocsi. Remeg. Németben az autópályán 150 felett. Alatta semmi baj nincsen. De amikor a 150 fölé megyek akkor elkezd remegni. Eddig nem vettem észre mert nem próbáltam ennyivel menni a magyar utakon.
Mi lehet a gond? Mit csináljak, mit nézessek meg?
17 felni van rajtad és a gumik is újak.

Köszönöm.

UI.: Jó száguldozást a napsütésben


Kezd azzal hogy gumisnál kicentírozzátok a kerekeket. Főleg ha frissen szerelt a gumi, el tud menni. Közben kiderülhet az is hogy ha megvan-e ütve a felni.


státusz zoltan

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 67

Elküldve: 2010. június 08. kedd, 09:47


Sziasztok!

Ha nagy sebességgel megyek, akkor rezonál a kocsi. Remeg. Németben az autópályán 150 felett. Alatta semmi baj nincsen. De amikor a 150 fölé megyek akkor elkezd remegni. Eddig nem vettem észre mert nem próbáltam ennyivel menni a magyar utakon.
Mi lehet a gond? Mit csináljak, mit nézessek meg?
17 felni van rajtad és a gumik is újak.

Köszönöm.

UI.: Jó száguldozást a napsütésben

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2009. augusztus 21. péntek, 16:36


gergo írta: Sziasztok. Na ma megoldodtak a dolgok. Nagyon valoszinu, hogy meg a gyari fektarcsak voltak fenn, igy azok azok elkopasa okozta a galibat. Kapott a kocsi szep uj fektarcsakat es betetket. Delutan el is vittem egy kis "Autobahn" tesztre, gond nelkul birta a nagyobb temporol torteno fekezest is. Semmi remeges, semmi felrehuzas minden meses


Az elsõ 2-300 km-en kerülni kell az erõszakos fékezéseket - áll a gyári cetlin, amit mellékelnek a tárcsához - csak ésszel, mert hamar újra rázni kezd!

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2009. augusztus 21. péntek, 07:09


hát én fordítva tapasztaltam...
nekem a kopott gyárival nem rázott, az újjal igen... bár mostanában már mintha nem, nem is figyelem


gergo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 320td
Évjárat: 2002

státusz gergo

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 9

Elküldve: 2009. augusztus 20. csütörtök, 22:57


Sziasztok. Na ma megoldodtak a dolgok. Nagyon valoszinu, hogy meg a gyari fektarcsak voltak fenn, igy azok azok elkopasa okozta a galibat. Kapott a kocsi szep uj fektarcsakat es betetket. Delutan el is vittem egy kis "Autobahn" tesztre, gond nelkul birta a nagyobb temporol torteno fekezest is. Semmi remeges, semmi felrehuzas minden meses

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz lacaca

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (8 pont) | Hozzászólások: 355

Elküldve: 2009. augusztus 17. hétfő, 14:29


wagusty írta:
gergo írta: Koszi a segitseget! Csereltek a stabilizatorokat is, aztan volt persze futomubeallitas is. A centirozas nem rossz otlet, de azon csodalkozom, hogy nem kellett volna feltunnie a futomubeallitasnal, hogy nincs rendben a gumi? Holnap majd kontaktolok a "Service Meister"-rel egy ujabb idopontert...


Féktárcsa a legritkább esetben okozza,mivel olyan rossz minõségût már nem gyártanak ill.hozzáértõ nem szerel be! Mivel csak fékezéskor ráz és feltételezzük,hogy a féktárcsák jó minõségûek ezért a hiba valszeg a kormánymechanikában keresendõ.(feltételezve,hogy a lengõkarok cseréje elõtt a stabilizátort a szilenteket és a trapézokat ellenõrizték!!) Én segédkormánymû, -kormányösszekötõ, -gömbfejek vonalon keresném a hibát.



Nekem ha magasabb sebességrõl fékeztem akkor volt olyan mintha az elsõ féktárcsák ráznának 2hete lecserélték a fékolajam mivel eltelt 2év és megszûnt a rázás.
Esetleg próbáld meg a fékfolyadék cseréjét.[/quote]


VAGY ÜRÍTSD KI A HAMUTARTÓT ! HÁTHA ATTÓL IS MEGSZÛNIK!!

gergo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 320td
Évjárat: 2002

státusz gergo

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 9

Elküldve: 2009. augusztus 16. vasárnap, 21:13


Sziasztok! Koszi a tanacsokat. Akkor ha gyari fektarcsat tetetek fel, akkor az tovabb fogja majd birni? Szerintem most is gyari lehet mert vegig egy nemetorszagi BMW szalonban volt szervizelve az auto. Egyebkent most 98ezer van benne...
Minden esetre jovoheten ujra belevetem magam, es remelem mihamarabb kiderul melyik alkatresz a ludas...


hil írta:
BarG írta: A féktárcsa igenis az egyik legfõbb okozója a fékezéskori kormányrázásnak. Általában el szokott vetemedni a tárcsa, legfõképpen, ha nem gyári. A gyáriak kétszer-háromszor addig szokták bírni, mint az utángyártottak. Legelõször azonban a nagy sebességrõl történõ enyhe fékezéskor szokta kezdeni mutatni a hibát, majd az erõsebb fékezéskor is megjelenik. 3. fékcserémen vagyok éppen túl és mindegyik elõtt a rázás jelezte, hogy eljött az idõ. Gyári tárcsával 70e km-t tudtam megtenni, egyszer kísérleteztem nem gyárival, azzal 20e km után jött a rázás. És sose volt túl sok a kopás, mindig a hullámosodás vetett véget az életüknek. Állítólag még a hátsó szilent is tud ilyet csinálni, de ahhoz még nem volt szerencsém.


Igaza van BarGnak! Elsõsorban a féktárcsa vetemedése okozza, és igenis gyártanak olyan tárcsákat még ma is. Brembo nagyon ismert errõl a tulajdonságáról bizonyos tipusokban, pedig jó márkának tartják.
hil


hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2009. augusztus 16. vasárnap, 21:01


BarG írta: A féktárcsa igenis az egyik legfõbb okozója a fékezéskori kormányrázásnak. Általában el szokott vetemedni a tárcsa, legfõképpen, ha nem gyári. A gyáriak kétszer-háromszor addig szokták bírni, mint az utángyártottak. Legelõször azonban a nagy sebességrõl történõ enyhe fékezéskor szokta kezdeni mutatni a hibát, majd az erõsebb fékezéskor is megjelenik. 3. fékcserémen vagyok éppen túl és mindegyik elõtt a rázás jelezte, hogy eljött az idõ. Gyári tárcsával 70e km-t tudtam megtenni, egyszer kísérleteztem nem gyárival, azzal 20e km után jött a rázás. És sose volt túl sok a kopás, mindig a hullámosodás vetett véget az életüknek. Állítólag még a hátsó szilent is tud ilyet csinálni, de ahhoz még nem volt szerencsém.


Igaza van BarGnak! Elsõsorban a féktárcsa vetemedése okozza, és igenis gyártanak olyan tárcsákat még ma is. Brembo nagyon ismert errõl a tulajdonságáról bizonyos tipusokban, pedig jó márkának tartják.
hil

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2009. augusztus 16. vasárnap, 20:18


A féktárcsa igenis az egyik legfõbb okozója a fékezéskori kormányrázásnak. Általában el szokott vetemedni a tárcsa, legfõképpen, ha nem gyári. A gyáriak kétszer-háromszor addig szokták bírni, mint az utángyártottak. Legelõször azonban a nagy sebességrõl történõ enyhe fékezéskor szokta kezdeni mutatni a hibát, majd az erõsebb fékezéskor is megjelenik. 3. fékcserémen vagyok éppen túl és mindegyik elõtt a rázás jelezte, hogy eljött az idõ. Gyári tárcsával 70e km-t tudtam megtenni, egyszer kísérleteztem nem gyárival, azzal 20e km után jött a rázás. És sose volt túl sok a kopás, mindig a hullámosodás vetett véget az életüknek. Állítólag még a hátsó szilent is tud ilyet csinálni, de ahhoz még nem volt szerencsém.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2009. augusztus 16. vasárnap, 12:15


inkább az lehetett a gond, hogy levegõs volt a rendszer, ha vizes a fékolaj, attól még nem ráz, bár onnan már nem sok kell a fellevegõsödéshez, amint a víz felforr benne...

nekem volt ATE Power Disc-re cseréltem, ATE betétekkel és ATE fékolajjal, de nekem is ráz, sokáig gyanakodtam a fékre, de mivel ez jobban fog, így valószínûleg az elsõ lengõkar, hátsó szilentblokkjában rázkódik a lengõkar vége, bár mûszakin azt mondták, hogy jó...


az nem jelent semmit, hogy mikor volt cserélve a fékolaj... azt tudni kell a kuplung is ugyanazon a körön van, ugyanabból az olajból táplálkozik, és a sok városi haladás, sok kuplungolás, ugyanúgy elhasználja a fékolajat

gergo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 320td
Évjárat: 2002

státusz gergo

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 9

Elküldve: 2009. augusztus 16. vasárnap, 12:13


Hello, hat ha lehet hinni a BMW kereskedesnek ahol vettem, majusban volt fekolaj, es motorolaj csereje... Azota meg 8000 km-t mentunk az autoval...
Azert koszi a tippet! Lehet kiporbalom, ha nem jutok dullore a BMW szervizben...

wagusty írta:
gergo írta: Koszi a segitseget! Csereltek a stabilizatorokat is, aztan volt persze futomubeallitas is. A centirozas nem rossz otlet, de azon csodalkozom, hogy nem kellett volna feltunnie a futomubeallitasnal, hogy nincs rendben a gumi? Holnap majd kontaktolok a "Service Meister"-rel egy ujabb idopontert...


Féktárcsa a legritkább esetben okozza,mivel olyan rossz minõségût már nem gyártanak ill.hozzáértõ nem szerel be! Mivel csak fékezéskor ráz és feltételezzük,hogy a féktárcsák jó minõségûek ezért a hiba valszeg a kormánymechanikában keresendõ.(feltételezve,hogy a lengõkarok cseréje elõtt a stabilizátort a szilenteket és a trapézokat ellenõrizték!!) Én segédkormánymû, -kormányösszekötõ, -gömbfejek vonalon keresném a hibát.



Nekem ha magasabb sebességrõl fékeztem akkor volt olyan mintha az elsõ féktárcsák ráznának 2hete lecserélték a fékolajam mivel eltelt 2év és megszûnt a rázás.
Esetleg próbáld meg a fékfolyadék cseréjét.[/quote]

wagusty
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz wagusty

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 4% (17 pont) | Hozzászólások: 370

Elküldve: 2009. augusztus 16. vasárnap, 12:03


gergo írta: Koszi a segitseget! Csereltek a stabilizatorokat is, aztan volt persze futomubeallitas is. A centirozas nem rossz otlet, de azon csodalkozom, hogy nem kellett volna feltunnie a futomubeallitasnal, hogy nincs rendben a gumi? Holnap majd kontaktolok a "Service Meister"-rel egy ujabb idopontert...


Féktárcsa a legritkább esetben okozza,mivel olyan rossz minõségût már nem gyártanak ill.hozzáértõ nem szerel be! Mivel csak fékezéskor ráz és feltételezzük,hogy a féktárcsák jó minõségûek ezért a hiba valszeg a kormánymechanikában keresendõ.(feltételezve,hogy a lengõkarok cseréje elõtt a stabilizátort a szilenteket és a trapézokat ellenõrizték!!) Én segédkormánymû, -kormányösszekötõ, -gömbfejek vonalon keresném a hibát.
[/quote]


Nekem ha magasabb sebességrõl fékeztem akkor volt olyan mintha az elsõ féktárcsák ráznának 2hete lecserélték a fékolajam mivel eltelt 2év és megszûnt a rázás.
Esetleg próbáld meg a fékfolyadék cseréjét.