Robinson
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 530d
Évjárat: 2005

státusz Robinson

BMWfanatic

Elismertség: 20% (662 pont) | Hozzászólások: 3229

Elküldve: 2010. február 25. csütörtök, 20:26


Az elegáns 760i-bõl nehézsúlyú Porsche-gyalázót faragott a G-Power, és ezúttal egy picit sem csal a látszat. A hatliteres V12-es minden tartalékát mozgósította a tuningcég, így a bõ kéttonnás dögöt 725 lóerõ viszi, akár 345 km/h-s sebességgel.A gyári 760i képességei is messze túlmutatnak a hétköznapi közlekedésben felmerülõ igényeken. 544 lóerõ és 750 Nm-es csúcsnyomaték néhány éve még elképzelhetetlenül soknak hangzott volna, de a számok megszállottjainak ennyi már nem elég. A Mercedes S-osztályból is készítenek bõ 700 lóerõs szörnyetegeket a Brabusnál, a G-Power pedig ugyanezt az igényt próbálja kielégíteni BMW-s vonalon a Storm fantázianevû modellel. Az új hetessel nem is volt túl nehéz dolguk: az új V12-esnek elég volt egy befecskendezõcsere, egy másik kipufogórendszer, némi chiptuning, és persze a turbónyomás 0,9 barra emelése: így el is éri a 725 lóerõt és hozzá az 1000 Nm-es csúcsnyomatékot. Valószínûleg tovább is fokozhatták volna a teljesítményt, de a hajtáslánc, benne a gyári nyolcfokozatú automatával aligha bírná ki a teljesítmény további növelését.

A G-Power hetese így is életveszélyes eszköz: padlógázra 4,2 másodpec alatt elérheti a 100 km/h-t, 200-ra 11,9 másodperc alatt gyorsul, a hivatalos végsebessége pedig 345 km/h. Ilyen dinamika mellett már tényleg indokoltnak tûnnek a 22 hüvelykes könnyûfém felnik, elöl 265/30-as, hátul pedig 295/25-ös gumiréteggel bevonva, illetve a kõkemény, 30 mm-t ültetett sportfutómû: a végsebesség környékén csak így maradhat stabil egy ilyen nehéz vasdarab, és persze az óriási féktárcsákat is el kell helyezni valahol.A tervezõk a látványt is az autó képességeihez igazították, és meglepõen kevés kellett, hogy a visszafogott hetesbõl kihozzák a vadállatot. Új lökhárítók, elöl sok LED-del és beömlõnyílással, hátul pedig határozott diffúzorral és két dupla kipufogóvéggel, a fékek hûtését segítõ kopoltyúk oldalt, némi észrevétlen sárvédõ-szélesítés és egy jó ritmusban kilyuggatott motorháztetõ. Ennyi épp elég volt, hogy úgy érezzük, a hûvös luxusmodell kibújt az öltönybõl, és feszes edzõruhát vett, amelyen átsejlik a kockahas és a szteroidtól dagadó félelmetes izomtömeg.

A határtalan megalománia persze az árban is tükrözõdik: 365 ezer euró, azaz csaknem 99 millió forint a legkisebb összeg, amiért valaki G-Power Stormot vásárolhat, a hosszított 760Li-n alapuló változat pedig még tízezer euróval drágább. Ennek ellenére biztosan akadnak majd rá vevõk, hiszen azok számára, akik elsõsorban az egóhosszabbítót látják az autókban, pillanatnyilag kevés jobb toldalék akad.