ignasow
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz ignasow

Törzsvendég

Elismertség: 6% (9 pont) | Hozzászólások: 143

Elküldve: 2012. július 23. hétfő, 14:54


Sziasztok. 320D azt csinálja, hogy alapjáraton alig van olajnyomás és a tőkéknek csúnya hangjuk van, kicsit odalépek minden oks. Feltételezem olajszivattyú gondok lesznek, abban szeretnék segítséget kérni, hogy olajszivattyút fel lehet újítani vagy csere?

jons
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz jons

BMWfanatic

Elismertség: 20% (254 pont) | Hozzászólások: 1224

Elküldve: 2012. július 09. hétfő, 20:40


mszasza490 írta:
elkezd szépen felmenni a fordulatszám 1500-ig majd visszaesik 750-re. Ott szépen megáll majd megint 20-30 mp, és újra felmegy 1500-ig.



Pont a hétvégén játszottam el egy ilyet. Állt az autó a 40 fokban majd eljátszott egy ilyet. Nálam volt a gépem, megálltam Kecskemét határában töröltem egy adaptációs értéket és minden rendben lett. Mondjuk nekem pont az ellenkező irányba indult el. 500 volt az alapjárat.




Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. július 09. hétfő, 20:41

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 316ti
Évjárat: 2004

státusz mszasza490

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2012. július 09. hétfő, 20:30


SYA85 írta:
Taxi írta:
YELLOW írta:
vivaladiesel írta:
YELLOW írta:
vivaladiesel írta:
SYA85 írta: Még sem olyan egyszerű a képlet, nem tudni mi lehet a baj, van valakinek ötlete?

Tünetek:
- Csörög a motor ha bemelegszik.
- Előfordul hogy leesik a fordulat alapjárat alá és kigyullad a piros olajnyomás lámpa, néha a motor is leáll ilyenkor.

Jeladók ellenőrizve, hibakódok átnézve, nincs semmi kézen fogható. Látott már valaki hasonlót??



Szia! Nincs értelme találgatni. Látogass el 320d4-hez (Nagy Miki, Nyíregyháza).
http://www.bmwfanatics.hu/szer...html?id=43

A BMW Magisz-t viszont nem ajánlom, gyomorforgató ami ott megy...


főleg így, hogy debreceni... még messze sincs.
amúgy a csörgés lehet normális is, attól függ mennyire csörög. a melegedésre csörgés egyik jele ha hajtókarcsapágy törés történt. ha nagyon csörög, ugye akkor meg lánc. de ezt már ebszéltük, hogy típushiba. ha egyszer megnyúlt valahol, utána csörgés lesz.



Nekem is a vez.lánc+láncfeszítő ugrott be elsőnek de nem akarok találgatni.


ezt már beszéltük vele. de úgy tudom az N40-es blokkban nincs is feszítő. sokan utólag szereltették be. nekem ez rémlik. de ennél a blokknál ez típushiba, hogy megugrik a lánc.
ezekben nincs Valvetronic, így elvileg, akkor nem is csöröghet úgy, ahogy gondoltam, mint ahogy az enyém.

CSáó ! Nekem is N40es motorom van és utólag be kellet szereltetnie az előző gazdának egy terelőlemezt ami megakadályozza hogy a lánc indításnál ill. leállításnál ugorjon.


Remélem igazatok lesz, most az van hogy lánc szettet kellett venni, benne van minden. A láncveszítő patron is, ami ugye olajnyomás alatt feszít csak,ezért van ugye a típushiba, hogy a lánc könnyen visszaforog ha nincs olajnyomás.

A másik hogy lambda szonda kuka, elképzelhető hogy annyira rossz a keverék aránya hogy néha leáll a motor mikor elveszem a gázról a lábam? A ciki csak az hogy ahhoz hogy láncot lehessen cserélni ki kell szedni a motort vagy alulról szét kell szedni a futóművet, ez jelentősen drágítja a munkaköltséget :S

Taxis, N40-ben mint írtam is láncfeszítő patron van, anno engem is visszahívott a BMW Magisz és bele rakott egy fém lemezt ami elvileg arra jó hogy ha elszakad a lánc akkor nem lesz akkora galiba, de a valóságban semmit sem ér az a kis vacak

Köszi az ötleteket, elvileg holnapra kész van, majd írok hogy megoldott-e


Sziasztok!
Nekem is N40b16-os compactom van. Nekem szerencsére nem csörög de lassan elérem a 100ekm-t. Tudnátok ajánlani egy olyan profi szerelőt aki tutira megnézi a láncot-feszítőt stb... Olvasom hogy van egy feszítő lemezke amit utólag raktak a motorba. Ezt honnan lehet látni hogy benne van e?
Pont elutazok ősszel európába és szeretném tudni hogy minden ok?!
Van amúgy egy érdekes jelenségem: mikor bemelegszik a moci, megállok a pirosnál, eltelik fél perc és elkezd szépen felmenni a fordulatszám 1500-ig majd visszaesik 750-re. Ott szépen megáll majd megint 20-30 mp, és újra felmegy 1500-ig. Kis gázadásra újra jó, majd megint 30mp és kezdődik elölről. Viszont ha bekapcsolom a klímát akkor meg ingadozik 900 körül. Mi lehet? Semmi fulladás! Katalizátor előtti szonda cs, alapjárati motor puc, légtömeg cs, hibakód nincs!
Amúgy milyen olajat ajánlanátok bele? Mit érdemes ezekben az N40-es motorokban cserélni tisztítani? Mire érdemes odafigyelni?
Második tulaj vagyok eddigi garantált Wallisos szerelésű volt az autó.

Köszi: Szabolcs


Simonek
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz Simonek

Újonc

Elismertség: 5% (1 pont) | Hozzászólások: 18

Elküldve: 2012. június 29. péntek, 20:31


ute107 írta:
Simonek írta: Sziasztok mindenki !
Kész lett a bömbölő,ahogy sejtettem a szívóágon lévő szűrő totál be volt kokszolódva,rá volt égve az olaj.Csoda,hogy tudott még olajat szívni a szivattyú,és nem ragadt meg a motor.Megnéztük a hajtókarcsapágyat is de annak semmi látható baja nem volt.Úgyhogy a szép új kartertömítéssel mehetett össze az alja.Egyúttal olajszenzor is cserés lett,no meg kellett egy balos motortartóbak is ami eddig rejtett hiba volt előttem,az is szépen ki volt durranva.Motor össze,olajnyomásmérő óra beteker,indítás,és lőn olajnyomás alapjáraton 2.5 bar ,melegen alapjáraton 1.7 bar mondanom sem kell nagyon boldog lettem,vagyok,hogy így sikerült a projekt!
No és ami nem lényegtelen,ez a kis mutatvány A-Z-ig 55.000 forintba került ami "szerintem" nem volt sok!


És hogy tudtad kitisztítani? Bővebben nyilatkozz...csak h. tanulhassunk


Ez egy durvaszűrő ami úgy néz ki mint egy szúnyogháló csak ez fémből van és kb 3 mm-es lyukak vannak rajta!
Csak azért van,hogy a szivattyú ne tudjon olyan dolgokat felszívni ami véletlenül került a karterbe.Le tudod venni a cső végéről, tisztítani pedig csak simán brigéciol megteszi.Jaaaa ha úgy tervezed ,hogy megszeretnéd csinálni csak úgy unaloműzőként,kétszer is gondold meg! Csak azért mert eléggé meg kell bontani az autót,hogy a kartert le tudd venni,és előre rendeld meg a új karter tömítést,hogy lásd jó-e nekem is először a 150 lovasét hozták úgyhogy buktam vele egy napot...


ute107
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2001

státusz ute107

BMWfanatic

Elismertség: 6% (64 pont) | Hozzászólások: 1056

Elküldve: 2012. június 29. péntek, 16:33


Simonek írta: Sziasztok mindenki !
Kész lett a bömbölő,ahogy sejtettem a szívóágon lévő szűrő totál be volt kokszolódva,rá volt égve az olaj.Csoda,hogy tudott még olajat szívni a szivattyú,és nem ragadt meg a motor.Megnéztük a hajtókarcsapágyat is de annak semmi látható baja nem volt.Úgyhogy a szép új kartertömítéssel mehetett össze az alja.Egyúttal olajszenzor is cserés lett,no meg kellett egy balos motortartóbak is ami eddig rejtett hiba volt előttem,az is szépen ki volt durranva.Motor össze,olajnyomásmérő óra beteker,indítás,és lőn olajnyomás alapjáraton 2.5 bar ,melegen alapjáraton 1.7 bar mondanom sem kell nagyon boldog lettem,vagyok,hogy így sikerült a projekt!
No és ami nem lényegtelen,ez a kis mutatvány A-Z-ig 55.000 forintba került ami "szerintem" nem volt sok!


És hogy tudtad kitisztítani? Bővebben nyilatkozz...csak h. tanulhassunk

Simonek
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz Simonek

Újonc

Elismertség: 5% (1 pont) | Hozzászólások: 18

Elküldve: 2012. június 29. péntek, 10:19


Sziasztok mindenki !
Kész lett a bömbölő,ahogy sejtettem a szívóágon lévő szűrő totál be volt kokszolódva,rá volt égve az olaj.Csoda,hogy tudott még olajat szívni a szivattyú,és nem ragadt meg a motor.Megnéztük a hajtókarcsapágyat is de annak semmi látható baja nem volt.Úgyhogy a szép új kartertömítéssel mehetett össze az alja.Egyúttal olajszenzor is cserés lett,no meg kellett egy balos motortartóbak is ami eddig rejtett hiba volt előttem,az is szépen ki volt durranva.Motor össze,olajnyomásmérő óra beteker,indítás,és lőn olajnyomás alapjáraton 2.5 bar ,melegen alapjáraton 1.7 bar mondanom sem kell nagyon boldog lettem,vagyok,hogy így sikerült a projekt!
No és ami nem lényegtelen,ez a kis mutatvány A-Z-ig 55.000 forintba került ami "szerintem" nem volt sok!

Simonek
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz Simonek

Újonc

Elismertség: 5% (1 pont) | Hozzászólások: 18

Elküldve: 2012. június 21. csütörtök, 09:28


vivaladiesel írta:
Simonek írta:
Ha minden jól megy ,a mai nap már meglesz a hibafeltárás,vagy lehet már kész is lesz!


Várjuk a beszámolót!


Remélem örömmel fogom közöli a híreket..


vivaladiesel
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz vivaladiesel

BMWfanatic

Elismertség: 11% (58 pont) | Hozzászólások: 495

Elküldve: 2012. június 21. csütörtök, 08:48


Simonek írta:
Ha minden jól megy ,a mai nap már meglesz a hibafeltárás,vagy lehet már kész is lesz!


Várjuk a beszámolót!

Simonek
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz Simonek

Újonc

Elismertség: 5% (1 pont) | Hozzászólások: 18

Elküldve: 2012. június 21. csütörtök, 07:52


valter320d írta:
Simonek írta:
vivaladiesel írta:
Simonek írta:

Szerintetek mi lehet a hibajelenség oka ::


Nem biztos, de nekem az olajszivattyú ugrik be elsőnek... Nézesd meg egy hozzáértővel.


Megmértem az olajnyomásom az állam leesett 0,3-0,4
Irány a szerelő,olajteknő le aztán majd látjuk....vagy nem.
Abban bízok csak dugulás lesz a szívóágon mivel,hogy fordulaton sem emelkedett a nyomás.
Ha a szivattyú lenne akkor bármennyire is kopott,fordulaton változni kellett volna a nyomásnak "szerintem" na majd látjuk....


Majd valamikor összetalálkozhatnánk Simonek úr Közelben lakok!
Az biztos hogy:
Alapjáraton minimum 0.5bar, az üzemi 4.2+-0.5


Valter320d:a találkát ledumáljuk csak legyen jó a szekér
Ha minden jól megy ,a mai nap már meglesz a hibafeltárás,vagy lehet már kész is lesz!

valter320d
autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 525d
Évjárat: 2004

státusz valter320d

BMWfanatic

Elismertség: 4% (28 pont) | Hozzászólások: 673

Elküldve: 2012. június 20. szerda, 23:17


Simonek írta:
vivaladiesel írta:
Simonek írta:

Szerintetek mi lehet a hibajelenség oka ::


Nem biztos, de nekem az olajszivattyú ugrik be elsőnek... Nézesd meg egy hozzáértővel.


Megmértem az olajnyomásom az állam leesett 0,3-0,4
Irány a szerelő,olajteknő le aztán majd látjuk....vagy nem.
Abban bízok csak dugulás lesz a szívóágon mivel,hogy fordulaton sem emelkedett a nyomás.
Ha a szivattyú lenne akkor bármennyire is kopott,fordulaton változni kellett volna a nyomásnak "szerintem" na majd látjuk....


Majd valamikor összetalálkozhatnánk Simonek úr Közelben lakok!
Az biztos hogy:
Alapjáraton minimum 0.5bar, az üzemi 4.2+-0.5

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. június 20. szerda, 23:18

Simonek
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz Simonek

Újonc

Elismertség: 5% (1 pont) | Hozzászólások: 18

Elküldve: 2012. június 20. szerda, 15:11


vivaladiesel írta:
Simonek írta:

Szerintetek mi lehet a hibajelenség oka ::


Nem biztos, de nekem az olajszivattyú ugrik be elsőnek... Nézesd meg egy hozzáértővel.


Megmértem az olajnyomásom az állam leesett 0,3-0,4
Irány a szerelő,olajteknő le aztán majd látjuk....vagy nem.
Abban bízok csak dugulás lesz a szívóágon mivel,hogy fordulaton sem emelkedett a nyomás.
Ha a szivattyú lenne akkor bármennyire is kopott,fordulaton változni kellett volna a nyomásnak "szerintem" na majd látjuk....

vivaladiesel
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz vivaladiesel

BMWfanatic

Elismertség: 11% (58 pont) | Hozzászólások: 495

Elküldve: 2012. június 18. hétfő, 15:35


Simonek írta:

Szerintetek mi lehet a hibajelenség oka ::


Nem biztos, de nekem az olajszivattyú ugrik be elsőnek... Nézesd meg egy hozzáértővel.


Simonek
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz Simonek

Újonc

Elismertség: 5% (1 pont) | Hozzászólások: 18

Elküldve: 2012. június 18. hétfő, 15:01


Sziasztok!
Nekem olyan problémám lenne,hogy ugyebár beszéltük ezt a kivillanó sárga olajnyomás visszajelzőt és rá is számoltam,hogy az olajgombám cserés lesz!
A minap mentem az autómmal és egyszer csak elkezdett az olajlámpám PIROSAN villogni ami egyre intenzívebb és aztán folyamatos nem lett
Na tuti meghalt a olajgombám "gondoltam" mivel az autó hangja nem változott!
Hívtam a boltot megrendeltem,egyben megcsináltam az olajgomba és az olajcserét is természetesen az olajszűrővel egyben !Indítás,olajlámpa elalszik és viszont a SÁRGA olajlámpám csak világított a hozzá megszokott 5mp majd elaludt! Nyugodt szívvel elindultam a kis családdal vidékre szüleimhez ami 35 km-re van,viszont a cél előtt kb 3km-re a PIROS olajlámpám megint elkezdett villogni.Megérkeztünk a célba,motorház fel olajbeöntő le,olajos fent a vezérlés akkor olajnyomásnak lenni kell.Este indultunk haza,indítás PIROS olajlámpa elalszik és mielőtt megérkeztünk volna ismét elkezdett villogni a PIROS visszajelzőm mire leálltam már folyamatosan világított !
Szerintetek mi lehet a hibajelenség oka ::

SYA85
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 316ti
Évjárat: 2003

státusz SYA85

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 11

Elküldve: 2012. június 13. szerda, 08:23


hancurozo írta:
SYA85 írta: Na itt vagyok csak viszonylag nehéz volt lambda szondát találni /rendeltem Kasza mestertől egy bontottat a bosch szám alapján, elvileg a futár nem tudta kézbesíteni ezért újra küldte, kellett egy hét mire nálam volt,közben napi 20* telo neki és mit ad Isten, hát nem bele való. Hívom Kaszát erre azt mondja azt dobta ki nekik a gép helyettesítő szonda ként. Persze a 4 vezetékes szondát helyettesíteni egy 5 vezetékes, jeladóssal nem könnyű, na mind1 visszaküldtem, köszi mester!/

Aztán mivel gyári szondát nem tudtam szerezni meg rendeltük bele az univerzálist, beszereltük, raj minden,, van alapjárat.

Viszont a probléma továbbra is fönt áll bár sokkal ritkábban fordul elő.

Menet közben, mikor benyomom a kuplungot és úgy fékezem a fordulat szám leesik alapjárati szint alá, kigyullad a piros olajnyomás jelző lámpa, és a motor leáll, vagy jó esetben csak berezonál az alacsony fordulat miatt.

Cserélve lett a komplett lánc szett, mert el volt törve a láncvezető és ezért elugrott a fogaskerék tönkre vágva a vezérlést. Le lettek ellenőrizve a jeladók, a légtömegmérő ki lett pucolva, kartell cső rendben, hiba kód nincs. A folyószelepház lehet a ludas vagy mit gondoltok mi okozhatja ezt??

1-2 éve az akkori szerelőm katalógus szerint nem belevaló 2 pólusú gyertyát rakott bele, most azt akarom cserélni az előírt 4 pólusóra, de az okozna ilyet:


Én a fék rásegítójére gondolnék.(ha átereszt és a fékre lépsz, onnan szív levegőt, megkerülve a légtömegmérőt) Ha bátor vagy, lekötöd a rásegítő vákumcsövét és a szívocsonkhoz vezető ágát ledugózod. (vigyázz, mert nem lesz rásegítésed féknél) Próbáld ki így valami eldugott helyen. (ahol nem lehet baleset)


De ha az lenne akkor megkeményedne a fék mikor leáll, de ez érdekes hogy nem csinálja!
Lehet alapjárati motor, vagy folyószelepház, utána járok aztán majd meglátjuk. Azért kösz az ötletet

hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2012. június 08. péntek, 17:33


SYA85 írta: Na itt vagyok csak viszonylag nehéz volt lambda szondát találni /rendeltem Kasza mestertől egy bontottat a bosch szám alapján, elvileg a futár nem tudta kézbesíteni ezért újra küldte, kellett egy hét mire nálam volt,közben napi 20* telo neki és mit ad Isten, hát nem bele való. Hívom Kaszát erre azt mondja azt dobta ki nekik a gép helyettesítő szonda ként. Persze a 4 vezetékes szondát helyettesíteni egy 5 vezetékes, jeladóssal nem könnyű, na mind1 visszaküldtem, köszi mester!/

Aztán mivel gyári szondát nem tudtam szerezni meg rendeltük bele az univerzálist, beszereltük, raj minden,, van alapjárat.

Viszont a probléma továbbra is fönt áll bár sokkal ritkábban fordul elő.

Menet közben, mikor benyomom a kuplungot és úgy fékezem a fordulat szám leesik alapjárati szint alá, kigyullad a piros olajnyomás jelző lámpa, és a motor leáll, vagy jó esetben csak berezonál az alacsony fordulat miatt.

Cserélve lett a komplett lánc szett, mert el volt törve a láncvezető és ezért elugrott a fogaskerék tönkre vágva a vezérlést. Le lettek ellenőrizve a jeladók, a légtömegmérő ki lett pucolva, kartell cső rendben, hiba kód nincs. A folyószelepház lehet a ludas vagy mit gondoltok mi okozhatja ezt??

1-2 éve az akkori szerelőm katalógus szerint nem belevaló 2 pólusú gyertyát rakott bele, most azt akarom cserélni az előírt 4 pólusóra, de az okozna ilyet:


Én a fék rásegítójére gondolnék.(ha átereszt és a fékre lépsz, onnan szív levegőt, megkerülve a légtömegmérőt) Ha bátor vagy, lekötöd a rásegítő vákumcsövét és a szívocsonkhoz vezető ágát ledugózod. (vigyázz, mert nem lesz rásegítésed féknél) Próbáld ki így valami eldugott helyen. (ahol nem lehet baleset)