SYA85
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 316ti
Évjárat: 2003

státusz SYA85

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 11

Elküldve: 2012. június 08. péntek, 16:53


Na itt vagyok csak viszonylag nehéz volt lambda szondát találni /rendeltem Kasza mestertől egy bontottat a bosch szám alapján, elvileg a futár nem tudta kézbesíteni ezért újra küldte, kellett egy hét mire nálam volt,közben napi 20* telo neki és mit ad Isten, hát nem bele való. Hívom Kaszát erre azt mondja azt dobta ki nekik a gép helyettesítő szonda ként. Persze a 4 vezetékes szondát helyettesíteni egy 5 vezetékes, jeladóssal nem könnyű, na mind1 visszaküldtem, köszi mester!/

Aztán mivel gyári szondát nem tudtam szerezni meg rendeltük bele az univerzálist, beszereltük, raj minden,, van alapjárat.

Viszont a probléma továbbra is fönt áll bár sokkal ritkábban fordul elő.

Menet közben, mikor benyomom a kuplungot és úgy fékezem a fordulat szám leesik alapjárati szint alá, kigyullad a piros olajnyomás jelző lámpa, és a motor leáll, vagy jó esetben csak berezonál az alacsony fordulat miatt.

Cserélve lett a komplett lánc szett, mert el volt törve a láncvezető és ezért elugrott a fogaskerék tönkre vágva a vezérlést. Le lettek ellenőrizve a jeladók, a légtömegmérő ki lett pucolva, kartell cső rendben, hiba kód nincs. A folyószelepház lehet a ludas vagy mit gondoltok mi okozhatja ezt??

1-2 éve az akkori szerelőm katalógus szerint nem belevaló 2 pólusú gyertyát rakott bele, most azt akarom cserélni az előírt 4 pólusóra, de az okozna ilyet:

vivaladiesel
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz vivaladiesel

BMWfanatic

Elismertség: 11% (58 pont) | Hozzászólások: 495

Elküldve: 2012. május 25. péntek, 08:18


SYA85 írta: A másik hogy lambda szonda kuka, elképzelhető hogy annyira rossz a keverék aránya hogy néha leáll a motor mikor elveszem a gázról a lábam? A ciki csak az hogy ahhoz hogy láncot lehessen cserélni ki kell szedni a motort vagy alulról szét kell szedni a futóművet, ez jelentősen drágítja a munkaköltséget :S



Igen, ez lehet lambda szonda hiba! (főleg, ha hidegen csinálja). Az Unixban 36 400ft az Ngk.
Debrecenben Vollai Ferit ajánlom a Gázvezeték utcában. (a sportpályával szemben) Kizárólag "propellerest" javít évek óta.
Tel: +36 30/606-9846, +36 52/535-555.

státusz Robesz

Újonc

Elismertség: 11% (4 pont) | Hozzászólások: 35

Elküldve: 2012. május 24. csütörtök, 21:26


Olajszűrőt és motorolajat ne felejtsetek el cserélni!!!






Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2012. május 24. csütörtök, 21:27

SYA85
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 316ti
Évjárat: 2003

státusz SYA85

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 11

Elküldve: 2012. május 24. csütörtök, 16:09


Taxi írta:
YELLOW írta:
vivaladiesel írta:
YELLOW írta:
vivaladiesel írta:
SYA85 írta: Még sem olyan egyszerű a képlet, nem tudni mi lehet a baj, van valakinek ötlete?

Tünetek:
- Csörög a motor ha bemelegszik.
- Előfordul hogy leesik a fordulat alapjárat alá és kigyullad a piros olajnyomás lámpa, néha a motor is leáll ilyenkor.

Jeladók ellenőrizve, hibakódok átnézve, nincs semmi kézen fogható. Látott már valaki hasonlót??



Szia! Nincs értelme találgatni. Látogass el 320d4-hez (Nagy Miki, Nyíregyháza).
http://www.bmwfanatics.hu/szer...html?id=43

A BMW Magisz-t viszont nem ajánlom, gyomorforgató ami ott megy...


főleg így, hogy debreceni... még messze sincs.
amúgy a csörgés lehet normális is, attól függ mennyire csörög. a melegedésre csörgés egyik jele ha hajtókarcsapágy törés történt. ha nagyon csörög, ugye akkor meg lánc. de ezt már ebszéltük, hogy típushiba. ha egyszer megnyúlt valahol, utána csörgés lesz.



Nekem is a vez.lánc+láncfeszítő ugrott be elsőnek de nem akarok találgatni.


ezt már beszéltük vele. de úgy tudom az N40-es blokkban nincs is feszítő. sokan utólag szereltették be. nekem ez rémlik. de ennél a blokknál ez típushiba, hogy megugrik a lánc.
ezekben nincs Valvetronic, így elvileg, akkor nem is csöröghet úgy, ahogy gondoltam, mint ahogy az enyém.

CSáó ! Nekem is N40es motorom van és utólag be kellet szereltetnie az előző gazdának egy terelőlemezt ami megakadályozza hogy a lánc indításnál ill. leállításnál ugorjon.


Remélem igazatok lesz, most az van hogy lánc szettet kellett venni, benne van minden. A láncveszítő patron is, ami ugye olajnyomás alatt feszít csak,ezért van ugye a típushiba, hogy a lánc könnyen visszaforog ha nincs olajnyomás.

A másik hogy lambda szonda kuka, elképzelhető hogy annyira rossz a keverék aránya hogy néha leáll a motor mikor elveszem a gázról a lábam? A ciki csak az hogy ahhoz hogy láncot lehessen cserélni ki kell szedni a motort vagy alulról szét kell szedni a futóművet, ez jelentősen drágítja a munkaköltséget :S

Taxis, N40-ben mint írtam is láncfeszítő patron van, anno engem is visszahívott a BMW Magisz és bele rakott egy fém lemezt ami elvileg arra jó hogy ha elszakad a lánc akkor nem lesz akkora galiba, de a valóságban semmit sem ér az a kis vacak

Köszi az ötleteket, elvileg holnapra kész van, majd írok hogy megoldott-e

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 316ti
Évjárat: 2004

státusz Taxi

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2012. május 23. szerda, 19:43


YELLOW írta:
vivaladiesel írta:
YELLOW írta:
vivaladiesel írta:
SYA85 írta: Még sem olyan egyszerű a képlet, nem tudni mi lehet a baj, van valakinek ötlete?

Tünetek:
- Csörög a motor ha bemelegszik.
- Előfordul hogy leesik a fordulat alapjárat alá és kigyullad a piros olajnyomás lámpa, néha a motor is leáll ilyenkor.

Jeladók ellenőrizve, hibakódok átnézve, nincs semmi kézen fogható. Látott már valaki hasonlót??



Szia! Nincs értelme találgatni. Látogass el 320d4-hez (Nagy Miki, Nyíregyháza).
http://www.bmwfanatics.hu/szer...html?id=43

A BMW Magisz-t viszont nem ajánlom, gyomorforgató ami ott megy...


főleg így, hogy debreceni... még messze sincs.
amúgy a csörgés lehet normális is, attól függ mennyire csörög. a melegedésre csörgés egyik jele ha hajtókarcsapágy törés történt. ha nagyon csörög, ugye akkor meg lánc. de ezt már ebszéltük, hogy típushiba. ha egyszer megnyúlt valahol, utána csörgés lesz.



Nekem is a vez.lánc+láncfeszítő ugrott be elsőnek de nem akarok találgatni.


ezt már beszéltük vele. de úgy tudom az N40-es blokkban nincs is feszítő. sokan utólag szereltették be. nekem ez rémlik. de ennél a blokknál ez típushiba, hogy megugrik a lánc.
ezekben nincs Valvetronic, így elvileg, akkor nem is csöröghet úgy, ahogy gondoltam, mint ahogy az enyém.

CSáó ! Nekem is N40es motorom van és utólag be kellet szereltetnie az előző gazdának egy terelőlemezt ami megakadályozza hogy a lánc indításnál ill. leállításnál ugorjon.


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2012. május 22. kedd, 09:06


vivaladiesel írta:
YELLOW írta:
vivaladiesel írta:
SYA85 írta: Még sem olyan egyszerű a képlet, nem tudni mi lehet a baj, van valakinek ötlete?

Tünetek:
- Csörög a motor ha bemelegszik.
- Előfordul hogy leesik a fordulat alapjárat alá és kigyullad a piros olajnyomás lámpa, néha a motor is leáll ilyenkor.

Jeladók ellenőrizve, hibakódok átnézve, nincs semmi kézen fogható. Látott már valaki hasonlót??



Szia! Nincs értelme találgatni. Látogass el 320d4-hez (Nagy Miki, Nyíregyháza).
http://www.bmwfanatics.hu/szer...html?id=43

A BMW Magisz-t viszont nem ajánlom, gyomorforgató ami ott megy...


főleg így, hogy debreceni... még messze sincs.
amúgy a csörgés lehet normális is, attól függ mennyire csörög. a melegedésre csörgés egyik jele ha hajtókarcsapágy törés történt. ha nagyon csörög, ugye akkor meg lánc. de ezt már ebszéltük, hogy típushiba. ha egyszer megnyúlt valahol, utána csörgés lesz.



Nekem is a vez.lánc+láncfeszítő ugrott be elsőnek de nem akarok találgatni.


ezt már beszéltük vele. de úgy tudom az N40-es blokkban nincs is feszítő. sokan utólag szereltették be. nekem ez rémlik. de ennél a blokknál ez típushiba, hogy megugrik a lánc.
ezekben nincs Valvetronic, így elvileg, akkor nem is csöröghet úgy, ahogy gondoltam, mint ahogy az enyém.

vivaladiesel
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz vivaladiesel

BMWfanatic

Elismertség: 11% (58 pont) | Hozzászólások: 495

Elküldve: 2012. május 22. kedd, 08:53


YELLOW írta:
vivaladiesel írta:
SYA85 írta: Még sem olyan egyszerű a képlet, nem tudni mi lehet a baj, van valakinek ötlete?

Tünetek:
- Csörög a motor ha bemelegszik.
- Előfordul hogy leesik a fordulat alapjárat alá és kigyullad a piros olajnyomás lámpa, néha a motor is leáll ilyenkor.

Jeladók ellenőrizve, hibakódok átnézve, nincs semmi kézen fogható. Látott már valaki hasonlót??



Szia! Nincs értelme találgatni. Látogass el 320d4-hez (Nagy Miki, Nyíregyháza).
http://www.bmwfanatics.hu/szer...html?id=43

A BMW Magisz-t viszont nem ajánlom, gyomorforgató ami ott megy...


főleg így, hogy debreceni... még messze sincs.
amúgy a csörgés lehet normális is, attól függ mennyire csörög. a melegedésre csörgés egyik jele ha hajtókarcsapágy törés történt. ha nagyon csörög, ugye akkor meg lánc. de ezt már ebszéltük, hogy típushiba. ha egyszer megnyúlt valahol, utána csörgés lesz.



Nekem is a vez.lánc+láncfeszítő ugrott be elsőnek de nem akarok találgatni.



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2012. május 22. kedd, 08:39


vivaladiesel írta:
SYA85 írta: Még sem olyan egyszerű a képlet, nem tudni mi lehet a baj, van valakinek ötlete?

Tünetek:
- Csörög a motor ha bemelegszik.
- Előfordul hogy leesik a fordulat alapjárat alá és kigyullad a piros olajnyomás lámpa, néha a motor is leáll ilyenkor.

Jeladók ellenőrizve, hibakódok átnézve, nincs semmi kézen fogható. Látott már valaki hasonlót??



Szia! Nincs értelme találgatni. Látogass el 320d4-hez (Nagy Miki, Nyíregyháza).
http://www.bmwfanatics.hu/szer...html?id=43

A BMW Magisz-t viszont nem ajánlom, gyomorforgató ami ott megy...


főleg így, hogy debreceni... még messze sincs.
amúgy a csörgés lehet normális is, attól függ mennyire csörög. a melegedésre csörgés egyik jele ha hajtókarcsapágy törés történt. ha nagyon csörög, ugye akkor meg lánc. de ezt már ebszéltük, hogy típushiba. ha egyszer megnyúlt valahol, utána csörgés lesz.

vivaladiesel
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz vivaladiesel

BMWfanatic

Elismertség: 11% (58 pont) | Hozzászólások: 495

Elküldve: 2012. május 22. kedd, 08:32


SYA85 írta: Még sem olyan egyszerű a képlet, nem tudni mi lehet a baj, van valakinek ötlete?

Tünetek:
- Csörög a motor ha bemelegszik.
- Előfordul hogy leesik a fordulat alapjárat alá és kigyullad a piros olajnyomás lámpa, néha a motor is leáll ilyenkor.

Jeladók ellenőrizve, hibakódok átnézve, nincs semmi kézen fogható. Látott már valaki hasonlót??



Szia! Nincs értelme találgatni. Látogass el 320d4-hez (Nagy Miki, Nyíregyháza).
http://www.bmwfanatics.hu/szer...html?id=43

A BMW Magisz-t viszont nem ajánlom, gyomorforgató ami ott megy...


SYA85
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 316ti
Évjárat: 2003

státusz SYA85

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 11

Elküldve: 2012. május 22. kedd, 08:17


Még sem olyan egyszerű a képlet, nem tudni mi lehet a baj, van valakinek ötlete?

Tünetek:
- Csörög a motor ha bemelegszik.
- Előfordul hogy leesik a fordulat alapjárat alá és kigyullad a piros olajnyomás lámpa, néha a motor is leáll ilyenkor.

Jeladók ellenőrizve, hibakódok átnézve, nincs semmi kézen fogható. Látott már valaki hasonlót??

SYA85
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 316ti
Évjárat: 2003

státusz SYA85

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 11

Elküldve: 2012. május 15. kedd, 16:02


YELLOW írta:
SYA85 írta:

Most szét lesz szedve a motor, de ha valaki tud N40B16A motort bontottat írjon PM pls.




inkább N42-es motort vegyél. abból van bontott sok helyen. az is betehető. csak 1.8-as lesz. papírozásban nem sokkal bonyolultabb a motorcsere.


Úgy nézz ki még sem lesz motorcsere, valószínű hogy csak a jeladó rossz. A motor szépen jár csak akkor gyullad ki a lámpa amikor leesik a fordulat alapjárat alá, és ilyenkor van hogy le is áll. Remélem hamararosan kész lesz, majd írok mi volt a gond.

Addig is köszönöm a hozzászólok segítségét!

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. május 18. péntek, 15:29

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2012. május 14. hétfő, 18:49


SYA85 írta:

Most szét lesz szedve a motor, de ha valaki tud N40B16A motort bontottat írjon PM pls.




inkább N42-es motort vegyél. abból van bontott sok helyen. az is betehető. csak 1.8-as lesz. papírozásban nem sokkal bonyolultabb a motorcsere.

SYA85
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 316ti
Évjárat: 2003

státusz SYA85

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 11

Elküldve: 2012. május 14. hétfő, 13:06


BarG írta:
SYA85 írta:
YELLOW írta:
SYA85 írta:
YELLOW írta:
SYA85 írta: Sziasztok!

Hasonló problémával szenvedek én is. Remélem tudtok segíteni mert eléggé kétségbe vagyok esve miatta.

Szóval egy pár napja elvittem a szerelőmhöz a kocsit, mert menet közben többször előfordult hogy a piros olaj lámpa kigyulladt az autó pedig leállt (el tudjátok képzelni mikor 120-nál elment szervó, fékrásegítés). Mikor állt be a szerelőm a garázsba akkor is leállt a motor és kicsit visszagurult a lámpáról a vas. Ezek után már többet be sem indult.

Másnap jött a telefon hogy a vezérléssel van a baj, valószínű valamelyik jeladó, sorra csere , de nem az volt a gond.

Kiderült hogy a lánc ugrott odább pár szemet, a szerelőm szerint ez típus hiba ezeknél a motoroknál, amikor is visszafelé forog, úgy hogy nincs olajnyomás, visszaugrik, szóval nagyon kell figyelni hogy ne maradjon sebsebégben a verda ha megállok. Lényeg hogy vissza lett állítva a lánc nagy nehezen a helyes pozícióba.És kész vihetem az autót.

A gond az hogy hazafelé ismét leállt, nem is egyszer, akkor jelentkezik ha fékezek, kigyullad a piros és a motor leáll. Az autó nem úgy megy mint előtte, nem gyorsul úgy, és a vég sebességre sem megy annyit. Az előbb kipróbáltam és beindítottam a motort, már álló helyzetben is be-be villant a piros főleg alacsony fordulaton.

A szerelőm azt mondja a motorban lesz a baj, de készüljek ha meg kell bontani akkor 200.000 Ft körül biztos benne lesz.

Most nem merek nagyon menni se vele, még is csak balesetveszélyes hogy bármikor leállhat.

Szerintetek mi lehet vele a gond???



nem ennél a motornál a típushiba ez, hanem az N40B16-nál. nár lehet neked ez van benne.

ezt a részt nem értem:
"a szerelőm szerint ez típus hiba ezeknél a motoroknál, amikor is visszafelé forog, úgy hogy nincs olajnyomás, visszaugrik, szóval nagyon kell figyelni hogy ne maradjon sebsebégben a verda ha megállok"


Nem értek hozzá milyen motor van benne pontosan, de azt tudom hogy ezeket anno visszahívták motorcserére olyan 2 éves korába, én használtam vettem 3 évesen.

Amit írtam úgy értem hogy ha az autó le van állítva és sebsebégben van akkor nem szabad hogy hátrafelé guruljon mert a lánc akkor átugrik a fogaskeréken és lehet megint visszaállítani.


hmmm.... én mindig sebességben hagyom, van hogy megmozdul. ha meg olyan meredek a lejtő, akkor előtte kézifék.

a forgalmiban a motorszám utolsó része megmutatja miylen motor van benne.


Igazad volt a 1707A095N40B16A03A A MOTORSZÁM. Döbbenet hogy egy BMW-nél ilyen típus hiba van, mint ha ez lenne az első láncos autó, inkább maradtak volna az ékszíjnál.

Ma mentem a verdával egy kis kört, jól húzott, a lámpa sem villant föl. Most azon aggódok egyszer megáll és ott hagy az út szélén valahol.


Márpedig a bmw-nél egy halom elbaltázott motorkonstrukció van. A rengeteget ajnározott 184 LE 2d-k sorra dőlnek ki főtengelyhiba miatt. Az a jó kérdés, hogy a piac erre miért nem reagál?


Most szét lesz szedve a motor, de ha valaki tud N40B16A motort bontottat írjon PM pls.




Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. május 14. hétfő, 15:51

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2012. május 13. vasárnap, 13:09


SYA85 írta:
YELLOW írta:
SYA85 írta:
YELLOW írta:
SYA85 írta: Sziasztok!

Hasonló problémával szenvedek én is. Remélem tudtok segíteni mert eléggé kétségbe vagyok esve miatta.

Szóval egy pár napja elvittem a szerelőmhöz a kocsit, mert menet közben többször előfordult hogy a piros olaj lámpa kigyulladt az autó pedig leállt (el tudjátok képzelni mikor 120-nál elment szervó, fékrásegítés). Mikor állt be a szerelőm a garázsba akkor is leállt a motor és kicsit visszagurult a lámpáról a vas. Ezek után már többet be sem indult.

Másnap jött a telefon hogy a vezérléssel van a baj, valószínű valamelyik jeladó, sorra csere , de nem az volt a gond.

Kiderült hogy a lánc ugrott odább pár szemet, a szerelőm szerint ez típus hiba ezeknél a motoroknál, amikor is visszafelé forog, úgy hogy nincs olajnyomás, visszaugrik, szóval nagyon kell figyelni hogy ne maradjon sebsebégben a verda ha megállok. Lényeg hogy vissza lett állítva a lánc nagy nehezen a helyes pozícióba.És kész vihetem az autót.

A gond az hogy hazafelé ismét leállt, nem is egyszer, akkor jelentkezik ha fékezek, kigyullad a piros és a motor leáll. Az autó nem úgy megy mint előtte, nem gyorsul úgy, és a vég sebességre sem megy annyit. Az előbb kipróbáltam és beindítottam a motort, már álló helyzetben is be-be villant a piros főleg alacsony fordulaton.

A szerelőm azt mondja a motorban lesz a baj, de készüljek ha meg kell bontani akkor 200.000 Ft körül biztos benne lesz.

Most nem merek nagyon menni se vele, még is csak balesetveszélyes hogy bármikor leállhat.

Szerintetek mi lehet vele a gond???



nem ennél a motornál a típushiba ez, hanem az N40B16-nál. nár lehet neked ez van benne.

ezt a részt nem értem:
"a szerelőm szerint ez típus hiba ezeknél a motoroknál, amikor is visszafelé forog, úgy hogy nincs olajnyomás, visszaugrik, szóval nagyon kell figyelni hogy ne maradjon sebsebégben a verda ha megállok"


Nem értek hozzá milyen motor van benne pontosan, de azt tudom hogy ezeket anno visszahívták motorcserére olyan 2 éves korába, én használtam vettem 3 évesen.

Amit írtam úgy értem hogy ha az autó le van állítva és sebsebégben van akkor nem szabad hogy hátrafelé guruljon mert a lánc akkor átugrik a fogaskeréken és lehet megint visszaállítani.


hmmm.... én mindig sebességben hagyom, van hogy megmozdul. ha meg olyan meredek a lejtő, akkor előtte kézifék.

a forgalmiban a motorszám utolsó része megmutatja miylen motor van benne.


Igazad volt a 1707A095N40B16A03A A MOTORSZÁM. Döbbenet hogy egy BMW-nél ilyen típus hiba van, mint ha ez lenne az első láncos autó, inkább maradtak volna az ékszíjnál.

Ma mentem a verdával egy kis kört, jól húzott, a lámpa sem villant föl. Most azon aggódok egyszer megáll és ott hagy az út szélén valahol.


Márpedig a bmw-nél egy halom elbaltázott motorkonstrukció van. A rengeteget ajnározott 184 LE 2d-k sorra dőlnek ki főtengelyhiba miatt. Az a jó kérdés, hogy a piac erre miért nem reagál?

SYA85
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 316ti
Évjárat: 2003

státusz SYA85

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 11

Elküldve: 2012. május 13. vasárnap, 10:43


YELLOW írta:
SYA85 írta:
YELLOW írta:
SYA85 írta: Sziasztok!

Hasonló problémával szenvedek én is. Remélem tudtok segíteni mert eléggé kétségbe vagyok esve miatta.

Szóval egy pár napja elvittem a szerelőmhöz a kocsit, mert menet közben többször előfordult hogy a piros olaj lámpa kigyulladt az autó pedig leállt (el tudjátok képzelni mikor 120-nál elment szervó, fékrásegítés). Mikor állt be a szerelőm a garázsba akkor is leállt a motor és kicsit visszagurult a lámpáról a vas. Ezek után már többet be sem indult.

Másnap jött a telefon hogy a vezérléssel van a baj, valószínű valamelyik jeladó, sorra csere , de nem az volt a gond.

Kiderült hogy a lánc ugrott odább pár szemet, a szerelőm szerint ez típus hiba ezeknél a motoroknál, amikor is visszafelé forog, úgy hogy nincs olajnyomás, visszaugrik, szóval nagyon kell figyelni hogy ne maradjon sebsebégben a verda ha megállok. Lényeg hogy vissza lett állítva a lánc nagy nehezen a helyes pozícióba.És kész vihetem az autót.

A gond az hogy hazafelé ismét leállt, nem is egyszer, akkor jelentkezik ha fékezek, kigyullad a piros és a motor leáll. Az autó nem úgy megy mint előtte, nem gyorsul úgy, és a vég sebességre sem megy annyit. Az előbb kipróbáltam és beindítottam a motort, már álló helyzetben is be-be villant a piros főleg alacsony fordulaton.

A szerelőm azt mondja a motorban lesz a baj, de készüljek ha meg kell bontani akkor 200.000 Ft körül biztos benne lesz.

Most nem merek nagyon menni se vele, még is csak balesetveszélyes hogy bármikor leállhat.

Szerintetek mi lehet vele a gond???



nem ennél a motornál a típushiba ez, hanem az N40B16-nál. nár lehet neked ez van benne.

ezt a részt nem értem:
"a szerelőm szerint ez típus hiba ezeknél a motoroknál, amikor is visszafelé forog, úgy hogy nincs olajnyomás, visszaugrik, szóval nagyon kell figyelni hogy ne maradjon sebsebégben a verda ha megállok"


Nem értek hozzá milyen motor van benne pontosan, de azt tudom hogy ezeket anno visszahívták motorcserére olyan 2 éves korába, én használtam vettem 3 évesen.

Amit írtam úgy értem hogy ha az autó le van állítva és sebsebégben van akkor nem szabad hogy hátrafelé guruljon mert a lánc akkor átugrik a fogaskeréken és lehet megint visszaállítani.


hmmm.... én mindig sebességben hagyom, van hogy megmozdul. ha meg olyan meredek a lejtő, akkor előtte kézifék.

a forgalmiban a motorszám utolsó része megmutatja miylen motor van benne.


Igazad volt a 1707A095N40B16A03A A MOTORSZÁM. Döbbenet hogy egy BMW-nél ilyen típus hiba van, mint ha ez lenne az első láncos autó, inkább maradtak volna az ékszíjnál.

Ma mentem a verdával egy kis kört, jól húzott, a lámpa sem villant föl. Most azon aggódok egyszer megáll és ott hagy az út szélén valahol.