mrobi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz mrobi

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 5

Elküldve: 2013. augusztus 08. csütörtök, 09:02


YELLOW írta:
mrobi írta: Sziasztok!

Van egy E46 320d (136 LE) autóm 313 eKm- el. A problémám a következő: iszonyatosan büdös a kipufogógáza a kocsinak kb fél éve.
Ezalatt a fél év alatt rengeteg alkatrészt kicseréltem rajta a porlasztókon kívül, de nem szűnt meg, sőt büdösebb lett.
Olajcserék 15000 km -enként, gázolajszűrő cserélve, kartergáz szűrő cserélve, flexibilis cső cserélve többször. Csak OMV vagy SHELL kúton tankolok.
Az autónak nincs sem fekete sem szürke füstje. Olajat, vizet nem eszi. Fogyasztás 7 liter körül vegyesben. Nem gyenge, jól húz, tehát teljesítménycsökkenés sincs. Nem ráz alapjáraton. Egyik henger sem hagy ki. Egyértelműen hátulról jön a szag a kipufogóból és nem a motortérből.

Az autó mellett állva 1 percnél tovább nem lehet meglenni.
Szerintetek mitől lehet ennyire büdös a kipufogógáz??? Porlasztó lehet???

Köszönöm előre is a tippeket.


amíg hideg a motor, elvileg normális én úgy tudom


A gond az, hogy a jelenség állandó motorhőmérséklettől függetlenül.

valter320d
autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 525d
Évjárat: 2004

státusz valter320d

BMWfanatic

Elismertség: 4% (28 pont) | Hozzászólások: 673

Elküldve: 2013. augusztus 07. szerda, 22:27


mrobi írta: Sziasztok!

Van egy E46 320d (136 LE) autóm 313 eKm- el. A problémám a következő: iszonyatosan büdös a kipufogógáza a kocsinak kb fél éve.
Ezalatt a fél év alatt rengeteg alkatrészt kicseréltem rajta a porlasztókon kívül, de nem szűnt meg, sőt büdösebb lett.
Olajcserék 15000 km -enként, gázolajszűrő cserélve, kartergáz szűrő cserélve, flexibilis cső cserélve többször. Csak OMV vagy SHELL kúton tankolok.
Az autónak nincs sem fekete sem szürke füstje. Olajat, vizet nem eszi. Fogyasztás 7 liter körül vegyesben. Nem gyenge, jól húz, tehát teljesítménycsökkenés sincs. Nem ráz alapjáraton. Egyik henger sem hagy ki. Egyértelműen hátulról jön a szag a kipufogóból és nem a motortérből.

Az autó mellett állva 1 percnél tovább nem lehet meglenni.
Szerintetek mitől lehet ennyire büdös a kipufogógáz??? Porlasztó lehet???

Köszönöm előre is a tippeket.

Mielőtt kicserélnéd a motort ez normális!Az enyém is büdös szúrós szagú.Hidegen,melegen!




Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2013. augusztus 07. szerda, 22:28

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17556

Elküldve: 2013. augusztus 07. szerda, 22:18


mrobi írta: Sziasztok!

Van egy E46 320d (136 LE) autóm 313 eKm- el. A problémám a következő: iszonyatosan büdös a kipufogógáza a kocsinak kb fél éve.
Ezalatt a fél év alatt rengeteg alkatrészt kicseréltem rajta a porlasztókon kívül, de nem szűnt meg, sőt büdösebb lett.
Olajcserék 15000 km -enként, gázolajszűrő cserélve, kartergáz szűrő cserélve, flexibilis cső cserélve többször. Csak OMV vagy SHELL kúton tankolok.
Az autónak nincs sem fekete sem szürke füstje. Olajat, vizet nem eszi. Fogyasztás 7 liter körül vegyesben. Nem gyenge, jól húz, tehát teljesítménycsökkenés sincs. Nem ráz alapjáraton. Egyik henger sem hagy ki. Egyértelműen hátulról jön a szag a kipufogóból és nem a motortérből.

Az autó mellett állva 1 percnél tovább nem lehet meglenni.
Szerintetek mitől lehet ennyire büdös a kipufogógáz??? Porlasztó lehet???

Köszönöm előre is a tippeket.


amíg hideg a motor, elvileg normális én úgy tudom

mrobi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz mrobi

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 5

Elküldve: 2013. augusztus 07. szerda, 22:06


Sziasztok!

Van egy E46 320d (136 LE) autóm 313 eKm- el. A problémám a következő: iszonyatosan büdös a kipufogógáza a kocsinak kb fél éve.
Ezalatt a fél év alatt rengeteg alkatrészt kicseréltem rajta a porlasztókon kívül, de nem szűnt meg, sőt büdösebb lett.
Olajcserék 15000 km -enként, gázolajszűrő cserélve, kartergáz szűrő cserélve, flexibilis cső cserélve többször. Csak OMV vagy SHELL kúton tankolok.
Az autónak nincs sem fekete sem szürke füstje. Olajat, vizet nem eszi. Fogyasztás 7 liter körül vegyesben. Nem gyenge, jól húz, tehát teljesítménycsökkenés sincs. Nem ráz alapjáraton. Egyik henger sem hagy ki. Egyértelműen hátulról jön a szag a kipufogóból és nem a motortérből.

Az autó mellett állva 1 percnél tovább nem lehet meglenni.
Szerintetek mitől lehet ennyire büdös a kipufogógáz??? Porlasztó lehet???

Köszönöm előre is a tippeket.

szotakdavid
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz szotakdavid

BMWfanatic

Elismertség: 9% (168 pont) | Hozzászólások: 1808

Elküldve: 2013. augusztus 04. vasárnap, 22:32


bmw320d4 írta:
szotakdavid írta: Sziasztok!

Volt már valakinek h becsörgött a jeladós porlasztó és nem írt hibát??

Köszi Dávid




Köszönöm a héten veszek egyet és kipróbálom

bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2013. augusztus 04. vasárnap, 19:46


szotakdavid írta: Sziasztok!

Volt már valakinek h becsörgött a jeladós porlasztó és nem írt hibát??

Köszi Dávid




szotakdavid
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz szotakdavid

BMWfanatic

Elismertség: 9% (168 pont) | Hozzászólások: 1808

Elküldve: 2013. augusztus 04. vasárnap, 19:25


Sziasztok!

Volt már valakinek h becsörgött a jeladós porlasztó és nem írt hibát??

Köszi Dávid


autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 525d
Évjárat: 2006

státusz Stubiflex

Újonc

Elismertség: 2% (2 pont) | Hozzászólások: 70

Elküldve: 2013. július 02. kedd, 22:53


BarG írta:
Stubiflex írta:
valter320d írta:
Stubiflex írta:
valter320d írta:
Stubiflex írta:
valter320d írta:
jrtom írta:
Stubiflex írta:
jrtom írta:
Stubiflex írta:
Milan írta: 2,54 a 3-as hengernél? Ejha. Cseppet "behugyozik"


Az konkrétan mit jelent?



Azt jelenti, hogy nem tökéletes a porlasztás.


De már annyira, hogy veszélyt jelenthet a motor alkatrészeire nézve? ( Dugattyú, gyűrűk, henger )



Annyira nem, mert +4-ig van a tűréshatár, de akkor már lehet érezni a járásegyenletlenséget.


tehát lassan lehet készülni porlasztó cserére!


Olyan lehet, hogy alapjáraton meg tűréshatáron belül van, de nagyobb fordulaton még rosszabb, esetleg már kritikus?


Egyenetlen motorjárás.

- Az injektorokat ma már nem a sugárkép, hanem a szállított üzemanyag
mennyiség jellemzi. Az egyes injektorok mind-mind más mennyiséget
produkálhatnak ugyanazon üzemi körülmények között. Alapjáraton az ECU
(vezérlőegység) képes korrekcióra a hengerek közt. Amennyiben azonban a
szállított mennyiség túl alacsony vagy túl magas akkor az ECU nem képes
korrigálni, a motor egyenetlenül jár. Ennél a problémánál vagy a fúvóka hibás, vagy az injektor mágnesszelepe.
- A nyomásszabályzó szelep rossz működése is okozhatja a problémát.
A koszos, rosszul záródó szelep nyomásingadozást okoz és amikor az ECU
már nem „tolerálja” dolgot, akkor a motor leáll.


Lehetséges, hogy emiatt a nem megfelelően működő porlasztófej miatt belemegy a gázolaj a motorolajba? Rövid idő alatt megemelkedett egy centivel az olajnívóm. DPF nemanyázott.


akkor ott komolyan behugyozik a porlasztó.......


Lehet attól is, hogy utóbbi időben többnyire lassan araszolgattam, semmi autópálya és gyakran kapcsolt be a regenerálás? Úgy értem az vili, hogy cserés a porlasztófej, de lehet, hogy az 'olajgyarapodás' a gyakori regenerációs ciklusok eredménye?


Egy rossz porlasztású befecskendező simán kifújja a dugattyút, de akár megolvaszthatja a hengerfalat is.
További jó gondolkodást kívánok, nehogy elkapkodd ezt a fontos döntést!


Már el van döntve, hogy javíttatom őket. Remélem még idejében. Eddig csak azért nem tettem, mert most toltam rá a diagot és most figyeltem fel rendellenes adatokra. Mindenkinek köszönöm a tanácsokat.

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2013. július 02. kedd, 20:19


Stubiflex írta:
valter320d írta:
Stubiflex írta:
valter320d írta:
Stubiflex írta:
valter320d írta:
jrtom írta:
Stubiflex írta:
jrtom írta:
Stubiflex írta:
Milan írta: 2,54 a 3-as hengernél? Ejha. Cseppet "behugyozik"


Az konkrétan mit jelent?



Azt jelenti, hogy nem tökéletes a porlasztás.


De már annyira, hogy veszélyt jelenthet a motor alkatrészeire nézve? ( Dugattyú, gyűrűk, henger )



Annyira nem, mert +4-ig van a tűréshatár, de akkor már lehet érezni a járásegyenletlenséget.


tehát lassan lehet készülni porlasztó cserére!


Olyan lehet, hogy alapjáraton meg tűréshatáron belül van, de nagyobb fordulaton még rosszabb, esetleg már kritikus?


Egyenetlen motorjárás.

- Az injektorokat ma már nem a sugárkép, hanem a szállított üzemanyag
mennyiség jellemzi. Az egyes injektorok mind-mind más mennyiséget
produkálhatnak ugyanazon üzemi körülmények között. Alapjáraton az ECU
(vezérlőegység) képes korrekcióra a hengerek közt. Amennyiben azonban a
szállított mennyiség túl alacsony vagy túl magas akkor az ECU nem képes
korrigálni, a motor egyenetlenül jár. Ennél a problémánál vagy a fúvóka hibás, vagy az injektor mágnesszelepe.
- A nyomásszabályzó szelep rossz működése is okozhatja a problémát.
A koszos, rosszul záródó szelep nyomásingadozást okoz és amikor az ECU
már nem „tolerálja” dolgot, akkor a motor leáll.


Lehetséges, hogy emiatt a nem megfelelően működő porlasztófej miatt belemegy a gázolaj a motorolajba? Rövid idő alatt megemelkedett egy centivel az olajnívóm. DPF nemanyázott.


akkor ott komolyan behugyozik a porlasztó.......


Lehet attól is, hogy utóbbi időben többnyire lassan araszolgattam, semmi autópálya és gyakran kapcsolt be a regenerálás? Úgy értem az vili, hogy cserés a porlasztófej, de lehet, hogy az 'olajgyarapodás' a gyakori regenerációs ciklusok eredménye?


Egy rossz porlasztású befecskendező simán kifújja a dugattyút, de akár megolvaszthatja a hengerfalat is.
További jó gondolkodást kívánok, nehogy elkapkodd ezt a fontos döntést!

autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 525d
Évjárat: 2006

státusz Stubiflex

Újonc

Elismertség: 2% (2 pont) | Hozzászólások: 70

Elküldve: 2013. július 01. hétfő, 22:55


valter320d írta:
Stubiflex írta:
valter320d írta:
Stubiflex írta:
valter320d írta:
jrtom írta:
Stubiflex írta:
jrtom írta:
Stubiflex írta:
Milan írta: 2,54 a 3-as hengernél? Ejha. Cseppet "behugyozik"


Az konkrétan mit jelent?



Azt jelenti, hogy nem tökéletes a porlasztás.


De már annyira, hogy veszélyt jelenthet a motor alkatrészeire nézve? ( Dugattyú, gyűrűk, henger )



Annyira nem, mert +4-ig van a tűréshatár, de akkor már lehet érezni a járásegyenletlenséget.


tehát lassan lehet készülni porlasztó cserére!


Olyan lehet, hogy alapjáraton meg tűréshatáron belül van, de nagyobb fordulaton még rosszabb, esetleg már kritikus?


Egyenetlen motorjárás.

- Az injektorokat ma már nem a sugárkép, hanem a szállított üzemanyag
mennyiség jellemzi. Az egyes injektorok mind-mind más mennyiséget
produkálhatnak ugyanazon üzemi körülmények között. Alapjáraton az ECU
(vezérlőegység) képes korrekcióra a hengerek közt. Amennyiben azonban a
szállított mennyiség túl alacsony vagy túl magas akkor az ECU nem képes
korrigálni, a motor egyenetlenül jár. Ennél a problémánál vagy a fúvóka hibás, vagy az injektor mágnesszelepe.
- A nyomásszabályzó szelep rossz működése is okozhatja a problémát.
A koszos, rosszul záródó szelep nyomásingadozást okoz és amikor az ECU
már nem „tolerálja” dolgot, akkor a motor leáll.


Lehetséges, hogy emiatt a nem megfelelően működő porlasztófej miatt belemegy a gázolaj a motorolajba? Rövid idő alatt megemelkedett egy centivel az olajnívóm. DPF nemanyázott.


akkor ott komolyan behugyozik a porlasztó.......


Lehet attól is, hogy utóbbi időben többnyire lassan araszolgattam, semmi autópálya és gyakran kapcsolt be a regenerálás? Úgy értem az vili, hogy cserés a porlasztófej, de lehet, hogy az 'olajgyarapodás' a gyakori regenerációs ciklusok eredménye?


valter320d
autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 525d
Évjárat: 2004

státusz valter320d

BMWfanatic

Elismertség: 4% (28 pont) | Hozzászólások: 673

Elküldve: 2013. július 01. hétfő, 22:49


Stubiflex írta:
valter320d írta:
Stubiflex írta:
valter320d írta:
jrtom írta:
Stubiflex írta:
jrtom írta:
Stubiflex írta:
Milan írta: 2,54 a 3-as hengernél? Ejha. Cseppet "behugyozik"


Az konkrétan mit jelent?



Azt jelenti, hogy nem tökéletes a porlasztás.


De már annyira, hogy veszélyt jelenthet a motor alkatrészeire nézve? ( Dugattyú, gyűrűk, henger )



Annyira nem, mert +4-ig van a tűréshatár, de akkor már lehet érezni a járásegyenletlenséget.


tehát lassan lehet készülni porlasztó cserére!


Olyan lehet, hogy alapjáraton meg tűréshatáron belül van, de nagyobb fordulaton még rosszabb, esetleg már kritikus?


Egyenetlen motorjárás.

- Az injektorokat ma már nem a sugárkép, hanem a szállított üzemanyag
mennyiség jellemzi. Az egyes injektorok mind-mind más mennyiséget
produkálhatnak ugyanazon üzemi körülmények között. Alapjáraton az ECU
(vezérlőegység) képes korrekcióra a hengerek közt. Amennyiben azonban a
szállított mennyiség túl alacsony vagy túl magas akkor az ECU nem képes
korrigálni, a motor egyenetlenül jár. Ennél a problémánál vagy a fúvóka hibás, vagy az injektor mágnesszelepe.
- A nyomásszabályzó szelep rossz működése is okozhatja a problémát.
A koszos, rosszul záródó szelep nyomásingadozást okoz és amikor az ECU
már nem „tolerálja” dolgot, akkor a motor leáll.


Lehetséges, hogy emiatt a nem megfelelően működő porlasztófej miatt belemegy a gázolaj a motorolajba? Rövid idő alatt megemelkedett egy centivel az olajnívóm. DPF nemanyázott.


akkor ott komolyan behugyozik a porlasztó.......

autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 525d
Évjárat: 2006

státusz Stubiflex

Újonc

Elismertség: 2% (2 pont) | Hozzászólások: 70

Elküldve: 2013. július 01. hétfő, 22:44


valter320d írta:
Stubiflex írta:
valter320d írta:
jrtom írta:
Stubiflex írta:
jrtom írta:
Stubiflex írta:
Milan írta: 2,54 a 3-as hengernél? Ejha. Cseppet "behugyozik"


Az konkrétan mit jelent?



Azt jelenti, hogy nem tökéletes a porlasztás.


De már annyira, hogy veszélyt jelenthet a motor alkatrészeire nézve? ( Dugattyú, gyűrűk, henger )



Annyira nem, mert +4-ig van a tűréshatár, de akkor már lehet érezni a járásegyenletlenséget.


tehát lassan lehet készülni porlasztó cserére!


Olyan lehet, hogy alapjáraton meg tűréshatáron belül van, de nagyobb fordulaton még rosszabb, esetleg már kritikus?


Egyenetlen motorjárás.

- Az injektorokat ma már nem a sugárkép, hanem a szállított üzemanyag
mennyiség jellemzi. Az egyes injektorok mind-mind más mennyiséget
produkálhatnak ugyanazon üzemi körülmények között. Alapjáraton az ECU
(vezérlőegység) képes korrekcióra a hengerek közt. Amennyiben azonban a
szállított mennyiség túl alacsony vagy túl magas akkor az ECU nem képes
korrigálni, a motor egyenetlenül jár. Ennél a problémánál vagy a fúvóka hibás, vagy az injektor mágnesszelepe.
- A nyomásszabályzó szelep rossz működése is okozhatja a problémát.
A koszos, rosszul záródó szelep nyomásingadozást okoz és amikor az ECU
már nem „tolerálja” dolgot, akkor a motor leáll.


Lehetséges, hogy emiatt a nem megfelelően működő porlasztófej miatt belemegy a gázolaj a motorolajba? Rövid idő alatt megemelkedett egy centivel az olajnívóm. DPF nemanyázott.


valter320d
autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 525d
Évjárat: 2004

státusz valter320d

BMWfanatic

Elismertség: 4% (28 pont) | Hozzászólások: 673

Elküldve: 2013. július 01. hétfő, 22:42


Stubiflex írta:
valter320d írta:
jrtom írta:
Stubiflex írta:
jrtom írta:
Stubiflex írta:
Milan írta: 2,54 a 3-as hengernél? Ejha. Cseppet "behugyozik"


Az konkrétan mit jelent?



Azt jelenti, hogy nem tökéletes a porlasztás.


De már annyira, hogy veszélyt jelenthet a motor alkatrészeire nézve? ( Dugattyú, gyűrűk, henger )



Annyira nem, mert +4-ig van a tűréshatár, de akkor már lehet érezni a járásegyenletlenséget.


tehát lassan lehet készülni porlasztó cserére!


Olyan lehet, hogy alapjáraton meg tűréshatáron belül van, de nagyobb fordulaton még rosszabb, esetleg már kritikus?


Egyenetlen motorjárás.

- Az injektorokat ma már nem a sugárkép, hanem a szállított üzemanyag
mennyiség jellemzi. Az egyes injektorok mind-mind más mennyiséget
produkálhatnak ugyanazon üzemi körülmények között. Alapjáraton az ECU
(vezérlőegység) képes korrekcióra a hengerek közt. Amennyiben azonban a
szállított mennyiség túl alacsony vagy túl magas akkor az ECU nem képes
korrigálni, a motor egyenetlenül jár. Ennél a problémánál vagy a fúvóka hibás, vagy az injektor mágnesszelepe.
- A nyomásszabályzó szelep rossz működése is okozhatja a problémát.
A koszos, rosszul záródó szelep nyomásingadozást okoz és amikor az ECU
már nem „tolerálja” dolgot, akkor a motor leáll.

autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 525d
Évjárat: 2006

státusz Stubiflex

Újonc

Elismertség: 2% (2 pont) | Hozzászólások: 70

Elküldve: 2013. július 01. hétfő, 22:32


valter320d írta:
jrtom írta:
Stubiflex írta:
jrtom írta:
Stubiflex írta:
Milan írta: 2,54 a 3-as hengernél? Ejha. Cseppet "behugyozik"


Az konkrétan mit jelent?



Azt jelenti, hogy nem tökéletes a porlasztás.


De már annyira, hogy veszélyt jelenthet a motor alkatrészeire nézve? ( Dugattyú, gyűrűk, henger )



Annyira nem, mert +4-ig van a tűréshatár, de akkor már lehet érezni a járásegyenletlenséget.


tehát lassan lehet készülni porlasztó cserére!


Olyan lehet, hogy alapjáraton meg tűréshatáron belül van, de nagyobb fordulaton még rosszabb, esetleg már kritikus?

valter320d
autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 525d
Évjárat: 2004

státusz valter320d

BMWfanatic

Elismertség: 4% (28 pont) | Hozzászólások: 673

Elküldve: 2013. július 01. hétfő, 22:26


jrtom írta:
Stubiflex írta:
jrtom írta:
Stubiflex írta:
Milan írta: 2,54 a 3-as hengernél? Ejha. Cseppet "behugyozik"


Az konkrétan mit jelent?



Azt jelenti, hogy nem tökéletes a porlasztás.


De már annyira, hogy veszélyt jelenthet a motor alkatrészeire nézve? ( Dugattyú, gyűrűk, henger )



Annyira nem, mert +4-ig van a tűréshatár, de akkor már lehet érezni a járásegyenletlenséget.


tehát lassan lehet készülni porlasztó cserére!