YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2016. július 01. péntek, 21:39


lantika írta:
YELLOW írta:
YELLOW írta: nos berendeltem 100db ajtókárpit patentot, nem tudom mennyi kell összesen, nem baj az ha van.
bár közben találtam zöld bolhát, amin mintha vastagabb lett volna a szigetelés, vagy sárgát, aminek nagyobb a szigetelése átmérőben, ami szintén lehet pozitívum, mert talán még jobban szigetel. de a linkelt fajtánál maradtam. bár ez is fura, hogy amit a kárpit részébe kell forgatni fej, a valamelyiknél teli, valaminél direkt kivágott, a könnyebb behelyezhetőség miatt. bár lehet aliexpressen olcsóbb lett volna (legalábbis úgy tűnt), de nem volt kedvem azért beregisztrálni oda. ha nem lesz jó, majd megreklamálom.
plussz vettem még egyéb bolhákat is, hagy legyen, meg kell is alulra egy pár a lökös téma miatt.


no megjöttek a patentok tegnap.
az ajtókárpit patent úgy be volt csomagolva, hogy nem értem, hogy került bele?
2x50db-os csomag volt benne, egy hungarocell dobozban, amit úgy kellett szétvégnom, mert nem nyílt sehogy. ilyen jó 1-1,5cm vastag doboz.
a tömítés olyan 1mm vastag, a képek alapján vastagabbra számítottam. mindenképp igényes csomag volt. a többi is megjött, azok csak simán zacsiban vannak, semmi extra, egy valami sérült is, mert átszakadt a csomagolás.


Yellow. Zsirtalanitäsra jo a sima mosobenzin,vagy sebbenzin. Felesleges märkäs szarokra kiadni a penzt,mert azok környezet barät cuccok,közel 0% hatäsfokkal. Butyl szalag 3 mm szeles teljesen jo. Hagyd egy kicsit a napon az autot,hogy felmelegedjen a kaszni igy jobban fog tapatni a butil.


köszi! igen a napos témára én is gondoltam, de már meg sajnos olyan meleg van, hogy mozdulni is alig van kedvem.
van több anyagom is a zsírtalanításra, a felsoroltak is.

lantika

státusz lantika

BMWfanatic

Elismertség: 14% (129 pont) | Hozzászólások: 872

Elküldve: 2016. július 01. péntek, 19:46


YELLOW írta:
YELLOW írta: nos berendeltem 100db ajtókárpit patentot, nem tudom mennyi kell összesen, nem baj az ha van.
bár közben találtam zöld bolhát, amin mintha vastagabb lett volna a szigetelés, vagy sárgát, aminek nagyobb a szigetelése átmérőben, ami szintén lehet pozitívum, mert talán még jobban szigetel. de a linkelt fajtánál maradtam. bár ez is fura, hogy amit a kárpit részébe kell forgatni fej, a valamelyiknél teli, valaminél direkt kivágott, a könnyebb behelyezhetőség miatt. bár lehet aliexpressen olcsóbb lett volna (legalábbis úgy tűnt), de nem volt kedvem azért beregisztrálni oda. ha nem lesz jó, majd megreklamálom.
plussz vettem még egyéb bolhákat is, hagy legyen, meg kell is alulra egy pár a lökös téma miatt.


no megjöttek a patentok tegnap.
az ajtókárpit patent úgy be volt csomagolva, hogy nem értem, hogy került bele?
2x50db-os csomag volt benne, egy hungarocell dobozban, amit úgy kellett szétvégnom, mert nem nyílt sehogy. ilyen jó 1-1,5cm vastag doboz.
a tömítés olyan 1mm vastag, a képek alapján vastagabbra számítottam. mindenképp igényes csomag volt. a többi is megjött, azok csak simán zacsiban vannak, semmi extra, egy valami sérült is, mert átszakadt a csomagolás.


Yellow. Zsirtalanitäsra jo a sima mosobenzin,vagy sebbenzin. Felesleges märkäs szarokra kiadni a penzt,mert azok környezet barät cuccok,közel 0% hatäsfokkal. Butyl szalag 3 mm szeles teljesen jo. Hagyd egy kicsit a napon az autot,hogy felmelegedjen a kaszni igy jobban fog tapatni a butil.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2016. július 01. péntek, 09:41


YELLOW írta: nos berendeltem 100db ajtókárpit patentot, nem tudom mennyi kell összesen, nem baj az ha van.
bár közben találtam zöld bolhát, amin mintha vastagabb lett volna a szigetelés, vagy sárgát, aminek nagyobb a szigetelése átmérőben, ami szintén lehet pozitívum, mert talán még jobban szigetel. de a linkelt fajtánál maradtam. bár ez is fura, hogy amit a kárpit részébe kell forgatni fej, a valamelyiknél teli, valaminél direkt kivágott, a könnyebb behelyezhetőség miatt. bár lehet aliexpressen olcsóbb lett volna (legalábbis úgy tűnt), de nem volt kedvem azért beregisztrálni oda. ha nem lesz jó, majd megreklamálom.
plussz vettem még egyéb bolhákat is, hagy legyen, meg kell is alulra egy pár a lökös téma miatt.


no megjöttek a patentok tegnap.
az ajtókárpit patent úgy be volt csomagolva, hogy nem értem, hogy került bele?
2x50db-os csomag volt benne, egy hungarocell dobozban, amit úgy kellett szétvégnom, mert nem nyílt sehogy. ilyen jó 1-1,5cm vastag doboz.
a tömítés olyan 1mm vastag, a képek alapján vastagabbra számítottam. mindenképp igényes csomag volt. a többi is megjött, azok csak simán zacsiban vannak, semmi extra, egy valami sérült is, mert átszakadt a csomagolás.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (48 pont) | Hozzászólások: 842

Elküldve: 2016. június 18. szombat, 15:04


YELLOW írta: nos berendeltem 100db ajtókárpit patentot, nem tudom mennyi kell összesen, nem baj az ha van.
bár közben találtam zöld bolhát, amin mintha vastagabb lett volna a szigetelés, vagy sárgát, aminek nagyobb a szigetelése átmérőben, ami szintén lehet pozitívum, mert talán még jobban szigetel. de a linkelt fajtánál maradtam. bár ez is fura, hogy amit a kárpit részébe kell forgatni fej, a valamelyiknél teli, valaminél direkt kivágott, a könnyebb behelyezhetőség miatt. bár lehet aliexpressen olcsóbb lett volna (legalábbis úgy tűnt), de nem volt kedvem azért beregisztrálni oda. ha nem lesz jó, majd megreklamálom.
plussz vettem még egyéb bolhákat is, hagy legyen, meg kell is alulra egy pár a lökös téma miatt.



Ma,és holnap is sztem jó idő lesz.Mostanában kéne megcsinálnod.A párazáróra majd nagyon figyelj,el ne szakítsd!Az marha drága.Én január végén csináltam meg Mondjuk nem volt olyan hideg akkor már.Azóta is tökéletes amúgy az ajtó.Azóta úgy 15-ször tuti lemostam a kocsit.


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2016. június 18. szombat, 14:58


nos berendeltem 100db ajtókárpit patentot, nem tudom mennyi kell összesen, nem baj az ha van.
bár közben találtam zöld bolhát, amin mintha vastagabb lett volna a szigetelés, vagy sárgát, aminek nagyobb a szigetelése átmérőben, ami szintén lehet pozitívum, mert talán még jobban szigetel. de a linkelt fajtánál maradtam. bár ez is fura, hogy amit a kárpit részébe kell forgatni fej, a valamelyiknél teli, valaminél direkt kivágott, a könnyebb behelyezhetőség miatt. bár lehet aliexpressen olcsóbb lett volna (legalábbis úgy tűnt), de nem volt kedvem azért beregisztrálni oda. ha nem lesz jó, majd megreklamálom.
plussz vettem még egyéb bolhákat is, hagy legyen, meg kell is alulra egy pár a lökös téma miatt.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (48 pont) | Hozzászólások: 842

Elküldve: 2016. június 17. péntek, 14:09


YELLOW írta:
Tano írta:
YELLOW írta: ez akkor jó nem? vagy a zöld színű a jó fekete tömítéssel?


Ez jobb, a szürkének vékonyabb a tömítése.


csak attól tartok, nehogy a vastagabb tömítés miatt ne lehessen bepattintani a helyére.
eleve az is fura, hogy hogy lehet, hogy tömítés nélkül is árulnak. mert az kb filléres tétel volna, itthon meg még azt is egy vagyonért adják.


Nyugodtan vedd a vastagabbat.A tömítő puha,és összenyomódik.Simán a helyére megy majd minden.Amúgy épp ezért kell mindig ajtópatentokat cserélni,amikor az ember leveszi az ajtókárpitot,mert ezek összenyomódnak ugye,és utána már nem szigetelnek jól...Sokszor az is előfordul,hogy az ajtókárpit levételekor ezek a kis gyűrűk elszakadnak.Amúgy ennek az anyagnak nem jut eszembe a neve,de lehet ebből is szerezni külön.Igaz,akkor mondjuk papírlyukasztóval kéne vágni darabokat a patentokra.De ez is megoldható.Sajnos most nem jut eszembe ennek az anyagnak a neve,de múltkor találtam a neten helyet,ahol lehet ilyen anyagot méterre venni.Ha beugrik a neve,majd linkelek.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2016. június 17. péntek, 05:25


Tano írta:
YELLOW írta: ez akkor jó nem? vagy a zöld színű a jó fekete tömítéssel?


Ez jobb, a szürkének vékonyabb a tömítése.


csak attól tartok, nehogy a vastagabb tömítés miatt ne lehessen bepattintani a helyére.
eleve az is fura, hogy hogy lehet, hogy tömítés nélkül is árulnak. mert az kb filléres tétel volna, itthon meg még azt is egy vagyonért adják.


Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2016. június 16. csütörtök, 22:56


YELLOW írta: ez akkor jó nem? vagy a zöld színű a jó fekete tömítéssel?


Ez jobb, a szürkének vékonyabb a tömítése.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2016. június 16. csütörtök, 21:07


ez akkor jó nem? vagy a zöld színű a jó fekete tömítéssel?


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (48 pont) | Hozzászólások: 842

Elküldve: 2016. június 16. csütörtök, 15:08


YELLOW írta: én amúgy azt sem értem, hogy oké legyen elválva a ragasztás. de hogy folyik be? hisz az ajtóból ki kell folynia a küszöbre. az ajtónak pedig nem kicsi pereme van ott, ha eldugítanám a lefolyót, akkor is több liter víz beleférne. tehát, hogy tud megtelni úgy vízzel, hogy az átbukjon a az ajtó lemez peremen?

még mindig nem tudom melyik a jobb megoldás, a vékony, vagy a vastag. kollégámnak van, igaz széles, azt félbe is lehet hajtani duplájával, mert 2-3mm vastag lehet.
én is néztem ezek jóval olcsóbbak, ha ez is jó, minek drágább? bár abban reménykedem újra melegítés elég lesz.


Butylból jó az is,ha 3 mm vastag.Ezen ne aggódj.De a párazárót teljesen vedd le,a régi butylt full szedd le,aztán zsírtalanítsd a felületet.Ezután ragaszd újra,ahogy a videóban csinálja a srác.Azt a videót nézd,amit linkeltem!A párazáróról is szedd le a régi butyl maradványokat,ne csak a karosszériáról!Az ajtópatentokat is cseréld újakra mindenképpen!Ha csak rámelegítesz,az nem ér semmit,hidd el.Én már megjártam ezt az utat.Ha végigcsinálod,amit leírtam,akkor nem lesz többé beázásod 100 %!!!Igaz,hogy nem kis munka.Nekem 7-8 órámat vette el 2 ajtó.Mondjuk tökéletesre megcsináltam.Aki gyorsabb,annak szerintem megvan egy ajtó 1-2 óra alatt.Zsírtalanításhoz ajánlom ugyanígy a Würth termékét.Úgy hívják h. "Magnum zsírtalanító".Ezzel zsírtalanítottam a karosszériát.De szerintem jó a sima féktisztító spray is.A zsírtalanítás kulcsfontosságú.Ezután a régi butyltól megtisztított párazáró szélein végigvezeted az új butylcsíkot,majd a karosszériára helyezed,majd jól odanyomkodod ujjal mindenhova,amikor a helyén van.Ha kész,akkor hajszárítóval melegíted,és ujra végignyomkolászod az egészet.Ezután tökéletesnek kell lennie!!!Hidd el,hogy ez évek múlva sem fog elválni,ha megcsinálod,amit leírtam.Ez a rámelegítés dolog felejtős hidd el.Nem lesz vele jó tartósan...



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2016. június 16. csütörtök, 15:14

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2000

státusz spepe

Újonc

Elismertség: 10% (1 pont) | Hozzászólások: 10

Elküldve: 2016. június 16. csütörtök, 14:40


YELLOW írta: én amúgy azt sem értem, hogy oké legyen elválva a ragasztás. de hogy folyik be? hisz az ajtóból ki kell folynia a küszöbre. az ajtónak pedig nem kicsi pereme van ott, ha eldugítanám a lefolyót, akkor is több liter víz beleférne. tehát, hogy tud megtelni úgy vízzel, hogy az átbukjon a az ajtó lemez peremen?

még mindig nem tudom melyik a jobb megoldás, a vékony, vagy a vastag. kollégámnak van, igaz széles, azt félbe is lehet hajtani duplájával, mert 2-3mm vastag lehet.
én is néztem ezek jóval olcsóbbak, ha ez is jó, minek drágább? bár abban reménykedem újra melegítés elég lesz.


Gondolom simán végigfolyik a párazáró belső felületén, és mivel az alul már nem ragad hozzá a lemezhez ott szépen befolyik. Ha eső után az ajtóburkolat alatt végigsimítod a kezeddel (ahol alul a burkolat találkozik a lemezzel), ott vizesnek kell lennie ha tényleg a párazáró ragasztása a ludas. (Nekem legalábbis vizes volt) Ez a "választóvonal" (ahol a burkolat meg a lemez találkozik)eléggé belülre kerül mikor beteszed az ajtót. Ott már simán befele jön a víz és nem kifele. A többi víz persze kifolyik a vízelvezetőn az ajtó alján.
Slaggal szokták egyébként még tudomásom szerint tesztelni. Az ablak tövére engedik nyitott ajtónál a vizet, és nézik hol csurog alul.

A másik kérdéshez nem tudok érdemben hozzászólni. Csak arról tudok nyilatkozni amit mi használtunk.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2016. június 15. szerda, 20:40


én amúgy azt sem értem, hogy oké legyen elválva a ragasztás. de hogy folyik be? hisz az ajtóból ki kell folynia a küszöbre. az ajtónak pedig nem kicsi pereme van ott, ha eldugítanám a lefolyót, akkor is több liter víz beleférne. tehát, hogy tud megtelni úgy vízzel, hogy az átbukjon a az ajtó lemez peremen?

még mindig nem tudom melyik a jobb megoldás, a vékony, vagy a vastag. kollégámnak van, igaz széles, azt félbe is lehet hajtani duplájával, mert 2-3mm vastag lehet.
én is néztem ezek jóval olcsóbbak, ha ez is jó, minek drágább? bár abban reménykedem újra melegítés elég lesz.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2000

státusz spepe

Újonc

Elismertség: 10% (1 pont) | Hozzászólások: 10

Elküldve: 2016. június 15. szerda, 16:32


Bitu79 írta:
YELLOW írta:
spepe írta: Sziasztok!

Yellow társunk javaslatára gondoltam leírom a tapasztalataimat a beázás elhárítását illetően. Nem biztos hogy mindenki részére megoldást nyújt, de talán segít néhány esetben. Nálam (E46 kombi) a 4-ből 3 lábtér ázott be nagyobb esőzések után.
Próbáltuk a szerelőmmel kideríteni hogy honnan jöhet a víz, és mint kiderült az ajtókon keresztül folyt be a küszöbön át. (Pl. az első ajtónál ahol az ajtóív szövet része és a küszöb műanyag borítása találkozik, ott csurgott be és a lábtér tiszta víz volt.)
Eredetileg a ajtóban található párazáró fólia feladata, hogy az ajtóba befolyó vizet távol tartsa a beltértől. Amennyiben rendesen ellátja feladatát akkor az ajtók első sarkán található vízelvezetőn távozik a víz.
Ez egy butilszalaggal http://www.bmwfanatics.hu/apro...ml?id=8359 (Nem a reklám miatt rakom be ide, de így a legegyszerűbb. Egyébként cikkszám alapján kerestem le) van a fém lemezhez ragasztva ami hivatalosan időjárásálló. Azonban ha egyszer pl. megbontják a burkolatot és poros lesz vagy csak az évek alatt elöregszik és megkeményedik akkor már nem tapad és bizony befolyik az eső ha akarjuk ha nem.

A javítás menete: (ezer köszönet a szerelőmnek az áldozatos munkájáért, mivel ő végezte ezt a "hálás" feladatot )
Burkolatot levesz (patentokra figyelve), valamint az oldallégzsák csatlakozójára nehogy meglepetést okozzon.
Párazáró fólia és a fémlemez közötti ragasztó(butil) ellenőrzése körben.
Ha elengedte azt érezni fogjátok kézzel is. (Nekem az egész alja nem ragadt már, csak lafogott)
Figyelni kell hogy nehogy elszakítsátok a párazáró fóliát mert azt nem lesz egyszerű pótolni mivel formatervezett.
Le kell szedni a rossz butilszalagot mindkét felületről és utána a lehető legtisztább felületet előállítani. (A jó részeket pl felül nem érdemes bántani)
Utána mehet a friss butilcsík a helyére (ahol a régi is volt.)
Ha úgy érzitek egy réteg kevés, lehet mellé tenni még egy sávot/réteget.
Amint megvan, mehet vissza a párazáró a helyére. Először finoman odanyomkodva, majd mehet kicsit keményebben kézzel/gumikalapáccsal/csavarhúzó fejével stb. Többször érdemes átmenni rajt, hogy biztosra menjünk és ne kelljen még1x nekiállni.
Az én szerelőm rá is melegített hőlégvúvóval az illesztési pontokra hogy még jobb legyen az eredmény. (Neten is ezt javasolják egyébként)
Amint kész, burkolat vissza és lehet élvezni a száraz lábteret. Természetesen ha ez okozta a gondot, de sokszor innen fúj a szél.
A butilból ajtónként 1-2 méternél több nem nagyon kell szerintem, mivel ahol ép azt nem érdemes lekapargatni.
Gumikesztyű meg nyugodt habitus nem árt mivel nagyon ragadós anyag és iszonyat nehéz levakarni, plusz ugye a fóliára is vigyázni kell hogy ne sérüljön. (szike, stb szintén tuti kelleni fog)

Remélem segít valamelyest.

Plusz egy videó ami az egész folyamatot bemutatja (nem e46 de a lényeg ugyanez)
A link neve


ment a nagy köszi, szerintem sokak nevében.
én nézegettem videókat már, de van ahol elég lapos viszont szélesebb butil szalagot használnak. jó lehet az is?
vagy mennyi esély van arra, hogy a gyári melegítéssel még javítható? még eddig nem néztem rá, de pár nap múlva megteszem, mert sajnos nekem is beesik az eső az ajtónál. kb 7-8 évig, hogy nálam volt, semmi ilyen baja nem volt, tavaly vettem észre először. pedig nem áll napon, nincs havonta mosva (szégyen ) mégis elengedte.
ahogy nézem biztos fel fogja bacni az agyam ez a ragadós cucc.
mondjuk amit árulsz az jobb lenne, ha egy csíkban lenne feltekerve, az egyszerűbb munka végett. vagy ezek is csak karikák egymáson, vagy folytonos spirál?
remélem elég lesz csak átmelegíteni az enyém.


https://www.youtube.com/watch?v=QDO-YEBmmj0

Ez egy jobb video.Bemész mondjuk a Würth-be,veszel butyl szalagot.2000 ft kábé.2 mm vastag és 1 cm széles elég.Vegyél még féktisztítót is,a zsírtalanításhoz a karosszériára.Nézd meg a vidit,és így csináld meg.

Amit a kolléga linkelt videót,abban a "szaki" nem jól csinálja...A régi szalagot teljesen el kell távolítani a karosszériáról,és a párazáróról is,a jó eredmény érdekében! Ez fontos,különben fél év múlva újra elválik az ajtótól...Meg a másik az,hogy nem kell semmiféle dupla réteg butyl...Ha túl sokat raksz a párazáró alá,akkor sem fog normálisan tapadni.Szerezz be még ezen kívül ajtópatentokat.Mivel azokon van ilyen kis tömítőgyűrű.Ezeket is cseréld ki mindenképpen!A régieken már tuti össze van nyomódva az a kis szigetelőgyűrű.Álltalában meg ajtókárpit leszedésnél is meg szoktak sérülni...

Utolsó dolog:Aki bolond,az vegye meg a BMW butylt....4-szeres áron...A Würt-hös ugyanaz.Az is mindegy,hogy szürkét,vagy feketét veszel e.Ha a párazárón nagyon pici szakadás lesz(mondjuk a szélén)netalán,akkor azt is be tudjátok foltozni butylal.Melegítésnél(butyl eltávolításkor) figyelni kell,mivel hő hatására maga a párazáró is felpuhul,és ezáltal szakad...Javaslom,hogy eltávolításnál ne is melegítsétek ezért.A gyári párazáró kb 20 000 ft.Óvatos mozdulatokkal le lehet azt szedni sérülés nélkül,csak türelem kérdése.Csak ne melegítsétek leszedéskor,mert akkor szakad el!

Itt a Würth-ös butyl:

https://eshop.wuerth.de/is-bin...etailpageA
Ez szokott lenni készleten is,kábé 2000 ft.



Tény hogy jobb videó és szakszerűbben csinálja a srác, mint azon amit belinkeltem. De ez szerintem lelkiismeretes szerelő kérdése csak. Nálam nem lett eltávolítva a felső részről mivel tökéletes állapotban volt. Meglátjuk hogy meddig fogja bírni, de eddig nem látszik semmi probléma vele. (Kb az ajtó középvonalától lefele lett cserélve.
Mielőtt vettem, akkor jól jött volna egy ilyen Würth-ös tipp


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (48 pont) | Hozzászólások: 842

Elküldve: 2016. június 15. szerda, 15:08


YELLOW írta:
spepe írta: Sziasztok!

Yellow társunk javaslatára gondoltam leírom a tapasztalataimat a beázás elhárítását illetően. Nem biztos hogy mindenki részére megoldást nyújt, de talán segít néhány esetben. Nálam (E46 kombi) a 4-ből 3 lábtér ázott be nagyobb esőzések után.
Próbáltuk a szerelőmmel kideríteni hogy honnan jöhet a víz, és mint kiderült az ajtókon keresztül folyt be a küszöbön át. (Pl. az első ajtónál ahol az ajtóív szövet része és a küszöb műanyag borítása találkozik, ott csurgott be és a lábtér tiszta víz volt.)
Eredetileg a ajtóban található párazáró fólia feladata, hogy az ajtóba befolyó vizet távol tartsa a beltértől. Amennyiben rendesen ellátja feladatát akkor az ajtók első sarkán található vízelvezetőn távozik a víz.
Ez egy butilszalaggal http://www.bmwfanatics.hu/apro...ml?id=8359 (Nem a reklám miatt rakom be ide, de így a legegyszerűbb. Egyébként cikkszám alapján kerestem le) van a fém lemezhez ragasztva ami hivatalosan időjárásálló. Azonban ha egyszer pl. megbontják a burkolatot és poros lesz vagy csak az évek alatt elöregszik és megkeményedik akkor már nem tapad és bizony befolyik az eső ha akarjuk ha nem.

A javítás menete: (ezer köszönet a szerelőmnek az áldozatos munkájáért, mivel ő végezte ezt a "hálás" feladatot )
Burkolatot levesz (patentokra figyelve), valamint az oldallégzsák csatlakozójára nehogy meglepetést okozzon.
Párazáró fólia és a fémlemez közötti ragasztó(butil) ellenőrzése körben.
Ha elengedte azt érezni fogjátok kézzel is. (Nekem az egész alja nem ragadt már, csak lafogott)
Figyelni kell hogy nehogy elszakítsátok a párazáró fóliát mert azt nem lesz egyszerű pótolni mivel formatervezett.
Le kell szedni a rossz butilszalagot mindkét felületről és utána a lehető legtisztább felületet előállítani. (A jó részeket pl felül nem érdemes bántani)
Utána mehet a friss butilcsík a helyére (ahol a régi is volt.)
Ha úgy érzitek egy réteg kevés, lehet mellé tenni még egy sávot/réteget.
Amint megvan, mehet vissza a párazáró a helyére. Először finoman odanyomkodva, majd mehet kicsit keményebben kézzel/gumikalapáccsal/csavarhúzó fejével stb. Többször érdemes átmenni rajt, hogy biztosra menjünk és ne kelljen még1x nekiállni.
Az én szerelőm rá is melegített hőlégvúvóval az illesztési pontokra hogy még jobb legyen az eredmény. (Neten is ezt javasolják egyébként)
Amint kész, burkolat vissza és lehet élvezni a száraz lábteret. Természetesen ha ez okozta a gondot, de sokszor innen fúj a szél.
A butilból ajtónként 1-2 méternél több nem nagyon kell szerintem, mivel ahol ép azt nem érdemes lekapargatni.
Gumikesztyű meg nyugodt habitus nem árt mivel nagyon ragadós anyag és iszonyat nehéz levakarni, plusz ugye a fóliára is vigyázni kell hogy ne sérüljön. (szike, stb szintén tuti kelleni fog)

Remélem segít valamelyest.

Plusz egy videó ami az egész folyamatot bemutatja (nem e46 de a lényeg ugyanez)
A link neve


ment a nagy köszi, szerintem sokak nevében.
én nézegettem videókat már, de van ahol elég lapos viszont szélesebb butil szalagot használnak. jó lehet az is?
vagy mennyi esély van arra, hogy a gyári melegítéssel még javítható? még eddig nem néztem rá, de pár nap múlva megteszem, mert sajnos nekem is beesik az eső az ajtónál. kb 7-8 évig, hogy nálam volt, semmi ilyen baja nem volt, tavaly vettem észre először. pedig nem áll napon, nincs havonta mosva (szégyen ) mégis elengedte.
ahogy nézem biztos fel fogja bacni az agyam ez a ragadós cucc.
mondjuk amit árulsz az jobb lenne, ha egy csíkban lenne feltekerve, az egyszerűbb munka végett. vagy ezek is csak karikák egymáson, vagy folytonos spirál?
remélem elég lesz csak átmelegíteni az enyém.


https://www.youtube.com/watch?v=QDO-YEBmmj0

Ez egy jobb video.Bemész mondjuk a Würth-be,veszel butyl szalagot.2000 ft kábé.2 mm vastag és 1 cm széles elég.Vegyél még féktisztítót is,a zsírtalanításhoz a karosszériára.Nézd meg a vidit,és így csináld meg.

Amit a kolléga linkelt videót,abban a "szaki" nem jól csinálja...A régi szalagot teljesen el kell távolítani a karosszériáról,és a párazáróról is,a jó eredmény érdekében! Ez fontos,különben fél év múlva újra elválik az ajtótól...Meg a másik az,hogy nem kell semmiféle dupla réteg butyl...Ha túl sokat raksz a párazáró alá,akkor sem fog normálisan tapadni.Szerezz be még ezen kívül ajtópatentokat.Mivel azokon van ilyen kis tömítőgyűrű.Ezeket is cseréld ki mindenképpen!A régieken már tuti össze van nyomódva az a kis szigetelőgyűrű.Álltalában meg ajtókárpit leszedésnél is meg szoktak sérülni...

Utolsó dolog:Aki bolond,az vegye meg a BMW butylt....4-szeres áron...A Würt-hös ugyanaz.Az is mindegy,hogy szürkét,vagy feketét veszel e.Ha a párazárón nagyon pici szakadás lesz(mondjuk a szélén)netalán,akkor azt is be tudjátok foltozni butylal.Melegítésnél(butyl eltávolításkor) figyelni kell,mivel hő hatására maga a párazáró is felpuhul,és ezáltal szakad...Javaslom,hogy eltávolításnál ne is melegítsétek ezért.A gyári párazáró kb 20 000 ft.Óvatos mozdulatokkal le lehet azt szedni sérülés nélkül,csak türelem kérdése.Csak ne melegítsétek leszedéskor,mert akkor szakad el!

Itt a Würth-ös butyl:

https://eshop.wuerth.de/is-bin...etailpageA
Ez szokott lenni készleten is,kábé 2000 ft.








Utoljára szerkesztve (4 alkalommal): 2016. június 15. szerda, 15:32

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2000

státusz spepe

Újonc

Elismertség: 10% (1 pont) | Hozzászólások: 10

Elküldve: 2016. június 14. kedd, 20:29


YELLOW írta:
spepe írta: Sziasztok!

Yellow társunk javaslatára gondoltam leírom a tapasztalataimat a beázás elhárítását illetően. Nem biztos hogy mindenki részére megoldást nyújt, de talán segít néhány esetben. Nálam (E46 kombi) a 4-ből 3 lábtér ázott be nagyobb esőzések után.
Próbáltuk a szerelőmmel kideríteni hogy honnan jöhet a víz, és mint kiderült az ajtókon keresztül folyt be a küszöbön át. (Pl. az első ajtónál ahol az ajtóív szövet része és a küszöb műanyag borítása találkozik, ott csurgott be és a lábtér tiszta víz volt.)
Eredetileg a ajtóban található párazáró fólia feladata, hogy az ajtóba befolyó vizet távol tartsa a beltértől. Amennyiben rendesen ellátja feladatát akkor az ajtók első sarkán található vízelvezetőn távozik a víz.
Ez egy butilszalaggal http://www.bmwfanatics.hu/apro...ml?id=8359 (Nem a reklám miatt rakom be ide, de így a legegyszerűbb. Egyébként cikkszám alapján kerestem le) van a fém lemezhez ragasztva ami hivatalosan időjárásálló. Azonban ha egyszer pl. megbontják a burkolatot és poros lesz vagy csak az évek alatt elöregszik és megkeményedik akkor már nem tapad és bizony befolyik az eső ha akarjuk ha nem.

A javítás menete: (ezer köszönet a szerelőmnek az áldozatos munkájáért, mivel ő végezte ezt a "hálás" feladatot )
Burkolatot levesz (patentokra figyelve), valamint az oldallégzsák csatlakozójára nehogy meglepetést okozzon.
Párazáró fólia és a fémlemez közötti ragasztó(butil) ellenőrzése körben.
Ha elengedte azt érezni fogjátok kézzel is. (Nekem az egész alja nem ragadt már, csak lafogott)
Figyelni kell hogy nehogy elszakítsátok a párazáró fóliát mert azt nem lesz egyszerű pótolni mivel formatervezett.
Le kell szedni a rossz butilszalagot mindkét felületről és utána a lehető legtisztább felületet előállítani. (A jó részeket pl felül nem érdemes bántani)
Utána mehet a friss butilcsík a helyére (ahol a régi is volt.)
Ha úgy érzitek egy réteg kevés, lehet mellé tenni még egy sávot/réteget.
Amint megvan, mehet vissza a párazáró a helyére. Először finoman odanyomkodva, majd mehet kicsit keményebben kézzel/gumikalapáccsal/csavarhúzó fejével stb. Többször érdemes átmenni rajt, hogy biztosra menjünk és ne kelljen még1x nekiállni.
Az én szerelőm rá is melegített hőlégvúvóval az illesztési pontokra hogy még jobb legyen az eredmény. (Neten is ezt javasolják egyébként)
Amint kész, burkolat vissza és lehet élvezni a száraz lábteret. Természetesen ha ez okozta a gondot, de sokszor innen fúj a szél.
A butilból ajtónként 1-2 méternél több nem nagyon kell szerintem, mivel ahol ép azt nem érdemes lekapargatni.
Gumikesztyű meg nyugodt habitus nem árt mivel nagyon ragadós anyag és iszonyat nehéz levakarni, plusz ugye a fóliára is vigyázni kell hogy ne sérüljön. (szike, stb szintén tuti kelleni fog)

Remélem segít valamelyest.

Plusz egy videó ami az egész folyamatot bemutatja (nem e46 de a lényeg ugyanez)
A link neve


ment a nagy köszi, szerintem sokak nevében.
én nézegettem videókat már, de van ahol elég lapos viszont szélesebb butil szalagot használnak. jó lehet az is?
vagy mennyi esély van arra, hogy a gyári melegítéssel még javítható? még eddig nem néztem rá, de pár nap múlva megteszem, mert sajnos nekem is beesik az eső az ajtónál. kb 7-8 évig, hogy nálam volt, semmi ilyen baja nem volt, tavaly vettem észre először. pedig nem áll napon, nincs havonta mosva (szégyen ) mégis elengedte.
ahogy nézem biztos fel fogja bacni az agyam ez a ragadós cucc.
mondjuk amit árulsz az jobb lenne, ha egy csíkban lenne feltekerve, az egyszerűbb munka végett. vagy ezek is csak karikák egymáson, vagy folytonos spirál?
remélem elég lesz csak átmelegíteni az enyém.


Elvileg az is jó lehet. Én is kerestem sokat mire meglett a megfelelő. A melegítés használhat de ha poros a felület akkor előbb utóbb el fogja engedni. A tekercs folytonos spirál. Ahogy a képen is látszik. Egymás mellett vannak a szalagok és úgy van feltekerve mint a wc papír .
Vigyázni kell vele hogy ne ragadjanak össze. Maradt még a tekercsen felül pluszban nekem is egy kevés de az már nem ilyen szépen sorban van. (Vésztartaléknak még jó lehet)