Ez egy archivált weboldal! bővebben

Atilla
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Atilla

Újonc

Elismertség: 3% (2 pont) | Hozzászólások: 58

Elküldve: 2010. december 16. csütörtök, 08:51


Nálam a helyzet következő: menet közben az első csíknál a mutató, ha viszont állok, akkor rendesen, mint nyáron az üzemi hőmérséklet látható. Végig olvastam az eddigi hozzászólásokat, gondolom nálam is a termosztát a "hibás".

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2010. december 15. szerda, 20:22


sumi20 írta: Nem nagyon értem, hogy melyik az M47-es és melyik az M47N-es motor, ha jól tippelek, az első a 136 lovas, második a 150-es? Amúgy a motor burkolatot hogyan kell levenni, valamint a termosztátot sima vagy imbuszos csavarok fogják. És még egy dolog légteleníteni mindkét kört kell, mert úgy tudom két kör van vagy az EGR-est azt nem kell ebben az esetben?


Igen, jól tippeltél, a 136 lovas az M47.
A burkolatot értelem szerint, nem nehéz, ha megnézed. Az első elemet 4 db tipli tartja. Utána az elülsőt, amin az olakbetöltő nyilás is van, azt 3 db imbuszcsavar. A termosztátot sima csavarok tartják, nem imbuszos.
A hűtőfolyadék feltöltéséről és légtelenítésésrpl itt van a gyári leírás:
http://www.4shared.com/file/jp...r_rep.html
http://www.4shared.com/file/dS...d_che.html


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz sumi20

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 37

Elküldve: 2010. december 15. szerda, 19:08


Burns írta:
bmw320d4 írta:
Burns írta:
sumi20 írta:
Tano írta:
blasekati írta:
sumi20 írta: Sziasztok!
Van egy 1999-es 320D Touringom, és az lenne a problémám, hogy a vízhőmérséklet mutatója, néha felmegy a középső állásba de a leggyakrabban az első csík környékén megáll. Lehetséges, hogy a termosztáttal van baj? Előre is köszönöm a segítséget.
Valamint még annyira lennék kíváncsi, hogy otthol nagy munka ennek a cseréje?


Múlt héten estem át ezen a problémán,ugyanezt produkálta az autó amit leírtál. Megoldás:Hütőtermosztát cseréje. Egy kicsit bonyolult a csere otthon nem javaslom.


Annyira azért nem bonyolult, igaz nem a legjobb a hozzáférhetősége...



Találtam "robbantott" ábrát a hűtőrendszerről és úgy látom nem nagy munka ez annyira. Csak le kell engedni a vizet, a csöveket lekötni, és egy pár csavar fogja. A hűtő rendszer igaz zárt rendszerű, úgyhogy légteleníteni kell ha jól látom?


Még a vizet se engedtem le, csak leszivattyúztam a termosztát szintjéig, aztán csere.


Már csak 1 dolog maradt ki, mégpedig az, hogy az M47-es motoron van egy műanyag vízcső, amit ki kell szerelni ahhoz, hogy a termosztát negyedik csavarjához hozzáférj.
Nem is a kiszerelés a probléma, hanem az, hogy a tömítőgyűrű nem szokta túlélni a ki és visszaszerelést, tehát nem árt beszerezni egy újat. (300Ft)

A képen a 8-as:


Pardon, én M47N-t szereltem


Nem nagyon értem, hogy melyik az M47-es és melyik az M47N-es motor, ha jól tippelek, az első a 136 lovas, második a 150-es? Amúgy a motor burkolatot hogyan kell levenni, valamint a termosztátot sima vagy imbuszos csavarok fogják. És még egy dolog légteleníteni mindkét kört kell, mert úgy tudom két kör van vagy az EGR-est azt nem kell ebben az esetben?

státusz Vendég

Újonc

Elismertség: 24750% (495 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2010. december 13. hétfő, 21:35


bmw320d4 írta:
Burns írta:
sumi20 írta:
Tano írta:
blasekati írta:
sumi20 írta: Sziasztok!
Van egy 1999-es 320D Touringom, és az lenne a problémám, hogy a vízhőmérséklet mutatója, néha felmegy a középső állásba de a leggyakrabban az első csík környékén megáll. Lehetséges, hogy a termosztáttal van baj? Előre is köszönöm a segítséget.
Valamint még annyira lennék kíváncsi, hogy otthol nagy munka ennek a cseréje?


Múlt héten estem át ezen a problémán,ugyanezt produkálta az autó amit leírtál. Megoldás:Hütőtermosztát cseréje. Egy kicsit bonyolult a csere otthon nem javaslom.


Annyira azért nem bonyolult, igaz nem a legjobb a hozzáférhetősége...



Találtam "robbantott" ábrát a hűtőrendszerről és úgy látom nem nagy munka ez annyira. Csak le kell engedni a vizet, a csöveket lekötni, és egy pár csavar fogja. A hűtő rendszer igaz zárt rendszerű, úgyhogy légteleníteni kell ha jól látom?


Még a vizet se engedtem le, csak leszivattyúztam a termosztát szintjéig, aztán csere.


Már csak 1 dolog maradt ki, mégpedig az, hogy az M47-es motoron van egy műanyag vízcső, amit ki kell szerelni ahhoz, hogy a termosztát negyedik csavarjához hozzáférj.
Nem is a kiszerelés a probléma, hanem az, hogy a tömítőgyűrű nem szokta túlélni a ki és visszaszerelést, tehát nem árt beszerezni egy újat. (300Ft)

A képen a 8-as:


Pardon, én M47N-t szereltem


bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2010. december 13. hétfő, 21:21


Burns írta:
sumi20 írta:
Tano írta:
blasekati írta:
sumi20 írta: Sziasztok!
Van egy 1999-es 320D Touringom, és az lenne a problémám, hogy a vízhőmérséklet mutatója, néha felmegy a középső állásba de a leggyakrabban az első csík környékén megáll. Lehetséges, hogy a termosztáttal van baj? Előre is köszönöm a segítséget.
Valamint még annyira lennék kíváncsi, hogy otthol nagy munka ennek a cseréje?


Múlt héten estem át ezen a problémán,ugyanezt produkálta az autó amit leírtál. Megoldás:Hütőtermosztát cseréje. Egy kicsit bonyolult a csere otthon nem javaslom.


Annyira azért nem bonyolult, igaz nem a legjobb a hozzáférhetősége...



Találtam "robbantott" ábrát a hűtőrendszerről és úgy látom nem nagy munka ez annyira. Csak le kell engedni a vizet, a csöveket lekötni, és egy pár csavar fogja. A hűtő rendszer igaz zárt rendszerű, úgyhogy légteleníteni kell ha jól látom?


Még a vizet se engedtem le, csak leszivattyúztam a termosztát szintjéig, aztán csere.


Már csak 1 dolog maradt ki, mégpedig az, hogy az M47-es motoron van egy műanyag vízcső, amit ki kell szerelni ahhoz, hogy a termosztát negyedik csavarjához hozzáférj.
Nem is a kiszerelés a probléma, hanem az, hogy a tömítőgyűrű nem szokta túlélni a ki és visszaszerelést, tehát nem árt beszerezni egy újat. (300Ft)

A képen a 8-as:



státusz Vendég

Újonc

Elismertség: 24750% (495 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2010. december 13. hétfő, 20:56


sumi20 írta:
Tano írta:
blasekati írta:
sumi20 írta: Sziasztok!
Van egy 1999-es 320D Touringom, és az lenne a problémám, hogy a vízhőmérséklet mutatója, néha felmegy a középső állásba de a leggyakrabban az első csík környékén megáll. Lehetséges, hogy a termosztáttal van baj? Előre is köszönöm a segítséget.
Valamint még annyira lennék kíváncsi, hogy otthol nagy munka ennek a cseréje?


Múlt héten estem át ezen a problémán,ugyanezt produkálta az autó amit leírtál. Megoldás:Hütőtermosztát cseréje. Egy kicsit bonyolult a csere otthon nem javaslom.


Annyira azért nem bonyolult, igaz nem a legjobb a hozzáférhetősége...



Találtam "robbantott" ábrát a hűtőrendszerről és úgy látom nem nagy munka ez annyira. Csak le kell engedni a vizet, a csöveket lekötni, és egy pár csavar fogja. A hűtő rendszer igaz zárt rendszerű, úgyhogy légteleníteni kell ha jól látom?


Még a vizet se engedtem le, csak leszivattyúztam a termosztát szintjéig, aztán csere.

Tom_Sawyer
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Tom_Sawyer

Törzsvendég

Elismertség: 3% (4 pont) | Hozzászólások: 117

Elküldve: 2010. december 13. hétfő, 14:59


sumi20 írta:
Tano írta:
blasekati írta:
sumi20 írta: Sziasztok!
Van egy 1999-es 320D Touringom, és az lenne a problémám, hogy a vízhőmérséklet mutatója, néha felmegy a középső állásba de a leggyakrabban az első csík környékén megáll. Lehetséges, hogy a termosztáttal van baj? Előre is köszönöm a segítséget.
Valamint még annyira lennék kíváncsi, hogy otthol nagy munka ennek a cseréje?


Múlt héten estem át ezen a problémán,ugyanezt produkálta az autó amit leírtál. Megoldás:Hütőtermosztát cseréje. Egy kicsit bonyolult a csere otthon nem javaslom.


Annyira azért nem bonyolult, igaz nem a legjobb a hozzáférhetősége...



Találtam "robbantott" ábrát a hűtőrendszerről és úgy látom nem nagy munka ez annyira. Csak le kell engedni a vizet, a csöveket lekötni, és egy pár csavar fogja. A hűtő rendszer igaz zárt rendszerű, úgyhogy légteleníteni kell ha jól látom?


Nekem is mostanában volt termosztát csere. Érdekességből mondom, hogy nálam a nagy termosztátot (tehát nem az EGR-t cserélték ki), és az oldotta meg a problémát. Ahogy én néztem a munkafolyamatot, szerintem nem olyan egyszerű kicserélni. Nem is olyan bonyolult, de ha nincs megfelelő szerszámkészleted és nem bontottad még meg a motort szerintem ne kezdj bele. De ez csak a saját vélemény.

Egyébként 320D-vel rendelkező sorstársaimat kérdezem, hogy jó termosztát mellett nektek mennyi idő alatt éri el a 90 fokot a hűtővíz ebben a huidegben?




autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz sumi20

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 37

Elküldve: 2010. december 13. hétfő, 14:49


Tano írta:
blasekati írta:
sumi20 írta: Sziasztok!
Van egy 1999-es 320D Touringom, és az lenne a problémám, hogy a vízhőmérséklet mutatója, néha felmegy a középső állásba de a leggyakrabban az első csík környékén megáll. Lehetséges, hogy a termosztáttal van baj? Előre is köszönöm a segítséget.
Valamint még annyira lennék kíváncsi, hogy otthol nagy munka ennek a cseréje?


Múlt héten estem át ezen a problémán,ugyanezt produkálta az autó amit leírtál. Megoldás:Hütőtermosztát cseréje. Egy kicsit bonyolult a csere otthon nem javaslom.


Annyira azért nem bonyolult, igaz nem a legjobb a hozzáférhetősége...



Találtam "robbantott" ábrát a hűtőrendszerről és úgy látom nem nagy munka ez annyira. Csak le kell engedni a vizet, a csöveket lekötni, és egy pár csavar fogja. A hűtő rendszer igaz zárt rendszerű, úgyhogy légteleníteni kell ha jól látom?

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2010. december 13. hétfő, 14:33


blasekati írta:
sumi20 írta: Sziasztok!
Van egy 1999-es 320D Touringom, és az lenne a problémám, hogy a vízhőmérséklet mutatója, néha felmegy a középső állásba de a leggyakrabban az első csík környékén megáll. Lehetséges, hogy a termosztáttal van baj? Előre is köszönöm a segítséget.
Valamint még annyira lennék kíváncsi, hogy otthol nagy munka ennek a cseréje?


Múlt héten estem át ezen a problémán,ugyanezt produkálta az autó amit leírtál. Megoldás:Hütőtermosztát cseréje. Egy kicsit bonyolult a csere otthon nem javaslom.


Annyira azért nem bonyolult, igaz nem a legjobb a hozzáférhetősége...



blasekati
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz blasekati

Törzsvendég

Elismertség: 8% (9 pont) | Hozzászólások: 102

Elküldve: 2010. december 13. hétfő, 09:51


sumi20 írta: Sziasztok!
Van egy 1999-es 320D Touringom, és az lenne a problémám, hogy a vízhőmérséklet mutatója, néha felmegy a középső állásba de a leggyakrabban az első csík környékén megáll. Lehetséges, hogy a termosztáttal van baj? Előre is köszönöm a segítséget.
Valamint még annyira lennék kíváncsi, hogy otthol nagy munka ennek a cseréje?


Múlt héten estem át ezen a problémán,ugyanezt produkálta az autó amit leírtál. Megoldás:Hütőtermosztát cseréje. Egy kicsit bonyolult a csere otthon nem javaslom.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz sumi20

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 37

Elküldve: 2010. december 13. hétfő, 09:24


Sziasztok!
Van egy 1999-es 320D Touringom, és az lenne a problémám, hogy a vízhőmérséklet mutatója, néha felmegy a középső állásba de a leggyakrabban az első csík környékén megáll. Lehetséges, hogy a termosztáttal van baj? Előre is köszönöm a segítséget.
Valamint még annyira lennék kíváncsi, hogy otthol nagy munka ennek a cseréje?


Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2010. december 13. hétfő, 09:37

bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2010. július 31. szombat, 02:46


Tano írta:
vk92 írta: Sziasztok!

A problémám az lenne,hogy akartam a bárdinál venni egr termsztátot de azt se tudták hogy mi ez,Kérdésem az lenne mi ennek a hivatalos neve.Illetve aki már szedte ki legyenszives leirni hogy hol található ill.a munkafolyamatot részletsen megosztani velem.

Magyon szépen köszönöm:Attila


Pedig pont ez a hivatalos neve is! Próbáld meg cikkszám alapján: 11717787870
Az alábbi képen a 8-as elemről van szó:

Helyileg pedig a motor elején találod. Szemben állva bal oldalról jön a kipuff felől cső (4), majd látsz egy aluminiumszínű dobozt (1 egr hőcserélő), és ennek a tetején találgható az egr termosztát.
Leszedni sem bonyolult. Burkolatot annyira hogy hozzáférj, majd vizet leenged, termosztátot lecsavarozod, a másik végéről leveszed a csőcsatlakozást a bilincs oldásával, újat berak, vissza minden és vizet feltölteni majd légteleníteni. A légtelenítésről találsz másik topikban leírást, sztem ha rákeresel kiadja.
Ha kényelmes vagy, akkor nem engeded le a vizet a hűtőnél, hanem hagyod hogy a termosztát levételénél kifollyon amennyi ki akar, majd ezt pótolod, meg letörölgeted a folyást. Légteleníteni persze ekkor is kell.



Tömítőgyűrűt ne felejts el hozzá venni, nehogy emiatt az 50Ft-os alkatrész miatt álljon az autód pár napot.




Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2010. október 02. szombat, 16:53

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2010. július 30. péntek, 23:55


vk92 írta: Sziasztok!

A problémám az lenne,hogy akartam a bárdinál venni egr termsztátot de azt se tudták hogy mi ez,Kérdésem az lenne mi ennek a hivatalos neve.Illetve aki már szedte ki legyenszives leirni hogy hol található ill.a munkafolyamatot részletsen megosztani velem.

Magyon szépen köszönöm:Attila


Pedig pont ez a hivatalos neve is! Próbáld meg cikkszám alapján: 11717787870
Az alábbi képen a 8-as elemről van szó:

Helyileg pedig a motor elején találod. Szemben állva bal oldalról jön a kipuff felől cső (4), majd látsz egy aluminiumszínű dobozt (1 egr hőcserélő), és ennek a tetején találgható az egr termosztát.
Leszedni sem bonyolult. Burkolatot annyira hogy hozzáférj, majd vizet leenged, termosztátot lecsavarozod, a másik végéről leveszed a csőcsatlakozást a bilincs oldásával, újat berak, vissza minden és vizet feltölteni majd légteleníteni. A légtelenítésről találsz másik topikban leírást, sztem ha rákeresel kiadja.
Ha kényelmes vagy, akkor nem engeded le a vizet a hűtőnél, hanem hagyod hogy a termosztát levételénél kifollyon amennyi ki akar, majd ezt pótolod, meg letörölgeted a folyást. Légteleníteni persze ekkor is kell.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2010. július 30. péntek, 23:56

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz vk92

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 42

Elküldve: 2010. július 30. péntek, 20:34


Sziasztok!

A problémám az lenne,hogy akartam a bárdinál venni egr termsztátot de azt se tudták hogy mi ez,Kérdésem az lenne mi ennek a hivatalos neve.Illetve aki már szedte ki legyenszives leirni hogy hol található ill.a munkafolyamatot részletsen megosztani velem.

Magyon szépen köszönöm:Attila

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz laci320d

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (7 pont) | Hozzászólások: 332

Elküldve: 2010. március 03. szerda, 21:11


Van elég hûtõvíz benne ill a ventillátor kapcsol?