« előző12következő »

státusz JimiTudeski

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 34

Elküldve: 2007. január 12. péntek, 12:54


Köszi a tippeket, beigazolódott a gyanú... Mivel egyre jobban csökkent a nyomás, megint nekiestem a dolognak és most már meg is találtam a hibát. A turbó és az interkukker összekötõ csöve repedt el (elfáradhatott), azért nem vettem észre elsõre, mert gondolom kisebb is volt a repedés, meg pont a csõ 90 fokos hajlatának belsõ ívén van, nehezen hozzáférhetõ/látható helyen....
A lényeg, hogy megvan a hiba, ha megérkezik az új csõ, akkor ki is cserélem. Remélem csak ennyi volt a baja......

státusz JimiTudeski

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 34

Elküldve: 2007. január 08. hétfő, 22:37


"A gyári nyomás 0.8-0.9bar.Chipesek 0.3bart raknak rá.Nekem 1.4-1.5körüli"

Szia.

Az alapnyomás valóban 0.9 körüli, de fokozott terheléskor (pl hirtelen padlógáz) egy rövid ideig a rendszer engedélyez egy úgynevezett túltöltést, ekkor olyan 1.4-1.5 bar a nyomás. 3-4 másodperc után visszaejti 1 bar körülire és ha továbbra is tiporja neki az ember, akkor ott "ugrál" egy kicsit a nyomás értéke (egy-két tized), ahogy a szabályozó engedi...

státusz JimiTudeski

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 34

Elküldve: 2007. január 08. hétfő, 22:29


"Mozog bennem a gondolat, hogy mégis valami repedés lesz ott a rendszerben... nem olyan nagy, hogy elszálljon a töltõnyomás, de elég ahhoz, hogy hangosan sziszegjen.... maximum a nyomásszabályzó tovább (jobban) engedi dolgozni a turbót...."

Igen, valszeg valami repedés lesz. Lecsúszva nincs semmi, minden a helyén van... Biztos, hogy nem a kipuff oldalon van a probléma, mert egyrészt most mikor szétszedtem, nem volt korom sehol, másrészt meg ha a kipuff lenne, akkor mindig lehetne hallani a kifújást.. Ez meg csak akkor sziszeg, ha már felépült a töltõnyomás és csak addíg amíg van...

Fel kellene tennem fékpadra és ott járatva "kihallgatni" honnan jön a hang, mert üresben túráztatva ugye a rendszer nem engedi nagyon tölteni a turbót...

Nincs valakinek egy fékpadja véletlenül kéznél???

státusz ducati113

Fórumlakó

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 208

Elküldve: 2007. január 08. hétfő, 22:28


JimiTudeski írta: Szia!

Tudomásom szerint teljesen gyári a Gép, nem lett piszkálva (a menetteljesítmények is ezt támasztják alá). Egyetlen plusz dolog a töltõnyomás-mérõ mûszer, amit én építettem be utólag, de hát ez ugye nem kimondottan teljesítményfokozó beavatkozás... (bár ha jobban belegondolok azóta hússzal jobban megy, és mintha jobban is gyorsulna )

A másik érdekesség pedig, hogy szinte egyik pillanatról a másikra jött elõ ez a jelenség... menet közben...

Mozog bennem a gondolat, hogy mégis valami repedés lesz ott a rendszerben... nem olyan nagy, hogy elszálljon a töltõnyomás, de elég ahhoz, hogy hangosan sziszegjen.... maximum a nyomásszabályzó tovább (jobban) engedi dolgozni a turbót....
Szia!
A gyári nyomás 0.8-0.9bar.Chipesek 0.3bart raknak rá.Nekem 1.4-1.5körüli.Ezért raktam bele kerámia és prolong adalékot+K/N sport szûrõt.
Hogy jobban védjem a turbót.Hidegen 10fok alatt fütyül a turbóm,de mikor bemelegszik nem hallani.Persze a hideg levegõbõl nehezebben lehet ekkora nyomást elõállítani.Valoszinüsitem,hogy ezért fütyül a turbó.Ezért nem értem,hogy neked mit mér a mûszered.Ha repedésed lenne valahol akkor honnan ez a nagy nyomás.Szerintem chipes a verda.De hogy eddig nem csinálta az különös.Kiváncsi vagyok,hogy mi lesz.Amig nem eszi az olajat addig nincs nagy baj.A repedésnél meg úgyis olajos lesz egy idõ múlva.

státusz rhantos

Törzsvendég

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 134

Elküldve: 2007. január 08. hétfő, 22:18


Szinte biztos, hogy valahol szelel a rendszer. Jó alaposan át kell nézni, mert nem mindig lehet észrevenni azonnal. Valszeg nem a kipuff rendszerben, és nem is a kipufogógáz visszavezetésnél lesz a hiba, mert a kormosodás miatt azt már észrevetted volna, amikor régebben megnézted.

státusz JimiTudeski

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 34

Elküldve: 2007. január 08. hétfő, 21:59


Szia!

Tudomásom szerint teljesen gyári a Gép, nem lett piszkálva (a menetteljesítmények is ezt támasztják alá). Egyetlen plusz dolog a töltõnyomás-mérõ mûszer, amit én építettem be utólag, de hát ez ugye nem kimondottan teljesítményfokozó beavatkozás... (bár ha jobban belegondolok azóta hússzal jobban megy, és mintha jobban is gyorsulna )

A másik érdekesség pedig, hogy szinte egyik pillanatról a másikra jött elõ ez a jelenség... menet közben...

Mozog bennem a gondolat, hogy mégis valami repedés lesz ott a rendszerben... nem olyan nagy, hogy elszálljon a töltõnyomás, de elég ahhoz, hogy hangosan sziszegjen.... maximum a nyomásszabályzó tovább (jobban) engedi dolgozni a turbót....

státusz ducati113

Fórumlakó

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 208

Elküldve: 2007. január 08. hétfő, 21:49


Szia!
Csodálkozol jól fel van húzva a turbód.Az enyém is ilyen.


státusz JimiTudeski

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 34

Elküldve: 2007. január 08. hétfő, 18:14


Üdv.

Turbó mágusok tanácsaira, javaslataira lenne szükségem. Tegnap este a hazafelé tartó éjszakai suhanás alatt arra lettem figyelmes, hogy gyorsításkor mintha valami susogást-sziszegést hallanék. Kikapcsoltam a zenét és tényleg jól hallottam, leengedett ablaknál meg nagyon erõsen hallatszik a dolog. Gázadásra olyan hangokat (ffffffhfhfhffhffffffff-ssssssszzzzzzzzz...) ad ki magából a Gép (320d), mintha egy szénné tuningolt, négy Kamaz-turbóval megépített kettes-dízel-golffal (nem bántani akarom õket - Respect..) ámítanám az utca mitsemsejtõ népét, csakhogy ez nagyon nem illik a konszolidált, középszürke -átlagpolgár kombi béjemvémhez ...
Elsõre azt hittem, hogy valami csõ szétugrott, de a töltõnyomás nem ment el, mivel az autó ugyanúgy megy, nem lett gyengébb, nem torpan meg, nem füstöl és a töltõnyomás-mérõm is ugyanúgy 1.5 bar-on áll ....
Gondoltam akkor a szívó oldalon pattant meg vagy le valami, ezért aztán szétkaptam az elõbb a motorteret, de SEMMI!!! Sem a turbó elõtt (szívó oldal), sem a turbó után (nyomott oldal) nincs leesve semmi csõ, csatlakozó, interkukker, semmi..... A kipuff sem fúj ki....
Tehát semmi hátrányos jelenség, csak mikor tölt a turbó elkezd sziszegni-fújtatni...
Lehet hogy maga a turbó haldoklik? De a hang nem mechanikus jellegû...

Találkozott már valaki esetleg ilyen jelenséggel? Várom a véleményeket..

ciao

« előző12következő »